News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Unelmavalosta

Quote from: Alfresco on 01.03.2011, 18:46:16
Olen samaa mieltä. Ehdotan, että leikataan maahanmuutosta ja kehitysmaa-avusta.

Ei aina niiltä joilla on valmiiksi kaikkein vähiten.

aféni Watson

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:42:35

No velkaantuminen ei tietenkään kannata. Ei muutakun leikkuri käyntiin..

Tästä olen samaa mieltä. Leikataan ensin, varsinkin kehitysavusta ja maahanmuutosta, mutta monesta muustakin. Kun velkaantuminen saadaan pysäytettyä, terveyshuolto, vanhustenhoito, koulutus ja työllisyys kuntoon, nii sitten voidaan pikkuhiljaa alkaa lisätä sitä kehitysmaiden auttamista.

antero

Quote from: prestionat on 01.03.2011, 18:17:33
Quote from: aféni Watson on 01.03.2011, 18:10:59eli kumpi on oikeasti tärkeämpää:
alle 16-vuotiaan turvapaikka vai 438 000 rokotetta poliota vastaan?

Toisaalta kyllä yksi alle 16-v turvapaikanhakija on nuivasti parempi kuin 438 000 turvapaikanhakijaa.

Siinapä punaviher-ihmisille mettimistä:
Ottamalla yhden hyvinvoivan 2-kymppisen miehen suomeen; voi tappaa jopa puoli miljoonaa maailman köyhää.

Kuinkahan rajuksi kuolleisuus nousisi afrikassa, jos nyt lopetettaisiin kaikenlainen ruoka ja lääkeavustus afrikkaan, ja sen sijaan otettaisiin samalla summalla sosiaalituristeja länsimaihin.

Vois olla kyl melkonen nippu; montako sataa miljoonaa ruumista yhdessä vuodessa?
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

Alfresco

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:49:01
Quote from: Alfresco on 01.03.2011, 18:46:16
Olen samaa mieltä. Ehdotan, että leikataan maahanmuutosta ja kehitysmaa-avusta.

Ei aina niiltä joilla on valmiiksi kaikkein vähiten.

Jos maahanmuuttajia ei edes oteta Suomeen heiltä ei voi myöskään mitään leikata.

Unelmavalosta

Quote from: aféni Watson on 01.03.2011, 18:49:52
Tästä olen samaa mieltä. Leikataan ensin, varsinkin kehitysavusta ja maahanmuutosta, mutta monesta muustakin. Kun velkaantuminen saadaan pysäytettyä, terveyshuolto, vanhustenhoito, koulutus ja työllisyys kuntoon, nii sitten voidaan pikkuhiljaa alkaa lisätä sitä kehitysmaiden auttamista.

Kun leikkaa kehitysavusta ja maahanmuutosta, joku pääsee hengestään jossain. Kun nostaa esimerkiksi ALVia prosentilla niin paitsi tekee moninverroin suuremman tilin niin samalla tulee vain lyhyesti kiihdyttäneeksi inflaatiota.

aféni Watson

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:54:16

Kun leikkaa kehitysavusta ja maahanmuutosta, joku pääsee hengestään jossain. Kun nostaa esimerkiksi ALVia prosentilla niin paitsi tekee moninverroin suuremman tilin niin samalla tulee vain lyhyesti kiihdyttäneeksi inflaatiota.

tämä perussuomalaiseten esitys, että turvapaikanhakijasta tehdään päätös 90:ssä päivässä 365:n sijasta on sekä 4 kertaa halvempaa että maahanmuuttaja ystävällisempää. On olemassa myös perkeleen monta muuta epäkohtaa Suomen maahanmuuttopolitiikassa, joista leikkaamalla myös maahanmuuttajat hyötyvät

Finka

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:54:16

Joku pääsee hengestään joka tapauksessa. Jos se yhtään helpottaa, niin tunnen tuskaa kun katson kaupan kylmätiskin broileriannoksia.

Mitä tulee kehitysapuun ja sosiaalisiin maahanmuuttajiin, on monille tälläkin foorumilla on vielä näyttämättä, miten toimet parantavat maailman tilaa. Tuntuu, että ne vain lisäävät autettavien tuskaa ja vihaa auttajia kohtaan.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Kimmo Pirkkala

Unelmavalosta ei ole vielä vastannut kysymykseeni:

Mitä näyttöä on olemassa siitä, että kehitysapu tai työkykyisen väestön poismuutto kehitysmaasta auttaa ko. kehitysmaata?

Koko humanitäärisen maahanmuuton ja kehitysavun logiikka perustuvat sille, että niillä autetaan ihmisiä ja yhteiskuntia, eikä suinkaan heikennetä niiden menestymisen eväitä. Näinollen onhan oltava vahva näyttö ja perusteet sille, että toiminta on tuloksellista?

Malmi

Kirjoitus tuli hauskaan väliin, sillä olen juuri hommaamassa itselleni viisumia USA:an tarkoituksenani työskennellä ja asua tuolla hetken aikaa. Ei niitten rajojen yli lennetä ihan noin vaan kuin lintu, ainakaan laillisesti.

Roope

Quote from: aféni Watson on 01.03.2011, 18:59:40
tämä perussuomalaiseten esitys, että turvapaikanhakijasta tehdään päätös 90:ssä päivässä 365:n sijasta on sekä 4 kertaa halvempaa että maahanmuuttaja ystävällisempää.

Käytännössä säästöä tulee paljon enemmän.

Sisäasiainministeriön selvityksen mukaan yksi turvapaikkahakemusten käsittelyn nopeuttamiseen sijoitettu euro tuottaa peräti 17 euron säästön vastaanottokustannuksissa. Lisäksi maahanmuuttovirkamiesten mukaan pitkät käsittelyajat ovat itsessään houkutin turvapaikanhaulle, joten lyhyet käsittelyajat vähentävät turvapaikanhakijoiden määrää. Nykyisiä pitkiä käsittelyaikoja käytetään hyväksi esimerkiksi oleskelu- ja työluvan hankkimiseen, vaikka mitään suojelun tarvetta ei olisikaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Unelmavalosta

Quote from: aféni Watson on 01.03.2011, 18:59:40
tämä perussuomalaiseten esitys, että turvapaikanhakijasta tehdään päätös 90:ssä päivässä 365:n sijasta on sekä 4 kertaa halvempaa että maahanmuuttaja ystävällisempää. On olemassa myös perkeleen monta muuta epäkohtaa Suomen maahanmuuttopolitiikassa, joista leikkaamalla myös maahanmuuttajat hyötyvät

Joskin noi törkeät käsittelyajat eivät ole mikään turvapaikkapäätösten erityisominaisuus vaan yleisempi vitsaus suomalaisessa viranomaistoiminnassa.

Nuivanlinna

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:05:37

Mikä olisi sitten paras keino?

KKK, eli kortsut, koulutus ja kastraatio. Rajata kaikki annettava kehitysapu noihin kolmeen.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Mika.H

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 20:02:54
Joskin noi törkeät käsittelyajat eivät ole mikään turvapaikkapäätösten erityisominaisuus vaan yleisempi vitsaus suomalaisessa viranomaistoiminnassa.

Tuo on täysin totta.

Valitettavasti!

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Roope

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 20:02:54

Turvapaikkahakemusten pidentyneet käsittelyajat eivät ole mikään suomalaisen byrokratian sisäänrakennettu ominaisuus, vaan se oli sisäasiainministeriön tietoinen valinta, kun turvapaikanhakijamäärä moninkertaistui kesällä 2008. Jossain tehtiin alkuvuodesta 2009 päätös perustaa kymmenillä miljoonilla euroilla uusia vastaanottokeskuksia maakuntiin. Hakemusten käsittelyn nopeuttamiseen kaivettiin pari miljoonaa vasta myöhemmin samana vuonna. Nämä uudet vastaanottokeskukset ovat edelleen toiminnassa, vaikka vuodepaikkojen tarve on romahtanut huipusta.

Sisäministeri Kari Rajamäki otti omalla kaudellaan tavoitteeksi hakemusten käsittelyaikojen lyhentämisen ja onnistuikin siinä. Nykyinen hallitus on tyytynyt lähes vuodeksi venähtäneeseen käsittelyaikaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Rafael K.

Hyvä juttu Halla-aholta ottaa esille maahanmuuttokysymyksen teologiset ulottuvuudet, kun selvästi huomaa, että vasemmiston viimeaikaiset vimman aiheet, maahanmuutto ja homoliitot, ovat perustuneet tällaiseen äärimmilleen vietyyn individualistiseen humanismiin, jossa vaaditaan kaikkien tasa-arvon ehdotonta tunnustamista. Jos antaa mille tahansa ihmisiä erottavalle seikalle, kuten sukupuolelle, kansan tai uskonnon jäsenyydelle olennaisen merkityksen ihmisten välisessä kanssakäymisessä, niin syyllistyy syrjintään eli suorastaan jumalanpilkkaan.

Postmodernille humanistille jumalaa ei ole, hyvä ja paha ovat vain subjektiivisia arvovalintoja ja kaikkien ihmisten arvot ovat yhtä päteviä. Jos yrittää kieltää jotakin ihmistä toteuttamasta arvojaan, esimerkiksi estää tätä kulkemasta rajan yli uuteen maahan, itse asiassa syyllistyy jumalanpilkkaan, koska: jokainen ihminen luo hyvän ja pahan = jokainen ihminen on jumala.

Liberaalit vetoavat kansainvälisiin sopimuksiin ja kaikkeen muuhun epämääräiseen, koska he eivät ehkä tietoisesti ole ajatelleet koko teologista todistusketjua, joka johtaa kaikkien ihmisten oikeuteen asettua Suomeen asumaan.

Veturinainen

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:25:41
Näin kun en ole kuningas halla-ahon ylevään moraaliin tututstunut niin saattaisin jopa kuvitella että minkäänlainen auttaminen ei alunalkaenkaan ole tarkoitus ja että kyse olisi lähinnä kylmäverisestä itsekkyydestä kuin aidosta kritiikistä.

Itse asiassa sinun moraalisäteilysi on sitä kylmäveristä itsekkyyttä pahimmillaan.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Unelmavalosta

Quote from: Veturimies on 01.03.2011, 23:03:03
Näin kun en ole kuningas halla-ahon ylevään moraaliin tututstunut niin saattaisin jopa kuvitella että minkäänlainen auttaminen ei alunalkaenkaan ole tarkoitus ja että kyse olisi lähinnä kylmäverisestä itsekkyydestä kuin aidosta kritiikistä.

Itse asiassa sinun moraalisäteilysi on sitä kylmäveristä itsekkyyttä pahimmillaan.

Niinkö, ja mitähän minä olen ollut itselleni vaatimassa?

Unelmavalosta

Quote from: Nuivanlinna on 01.03.2011, 20:11:42
KKK, eli kortsut, koulutus ja kastraatio. Rajata kaikki annettava kehitysapu noihin kolmeen.

Ja jos otetaan toi kastraatio niin mitä arvelet nykyisen kehitysavun sisältävän?

Rafael K.

Quote from: Kaapo on 01.03.2011, 22:50:46
Quote from: Rafael K. on 01.03.2011, 22:00:38
Liberaalit vetoavat kansainvälisiin sopimuksiin ja kaikkeen muuhun epämääräiseen, koska he eivät ehkä tietoisesti ole ajatelleet koko teologista todistusketjua, joka johtaa kaikkien ihmisten oikeuteen asettua Suomeen asumaan.

Noh noh täytyy muistaa, että on myös liberaaleja ja ateisteja/agnostikkoja, jotka ovat kansallismielisiä. Ei liberaalius tarkoita välttämättä rajat auki kaikille. Tuskin sitä haitkaan, muttta itse en ainakaan usko mihinkään menninkäisiin tai muuuhun roskaan ja olen silti sitämieltä, että terve kansallismielisyys on hyvästä. Olen lisäksi siinä mielessä liberaali, että mielestäni valtion pitää pitää näppinsä erossa mahdollisimman pitkään, esim sananvapaudesta niin kauan kunnes levitetään valheellista tietoa julkisuudessa tarkoituksena loukata yksittäistä henkilöä.

No joo, liberaali esiintyy tuossa vähän turhaan siinä angloamerikkalaisessa merkityksessä. Mutta mielestäni se on nykyään ihan perusteltua, koska klassista liberalismia poliittisena liikkeenä tai ideologiana ei nykyään enää ole. On hyvin vaikea saada kaikkien yhtäläinen vapaus ja tasa-arvon lain edessä toimimaan ylimpänä arvona sellaisessa muodossa, ettei sillä olisi maailmanlaajuisia implikaatioita. Sen vuoksi pitää olla jotakin tärkeämpää kuin yksilöiden yhtäläinen vapaus.

Mutta voi sen liberalismin jättää terminä keskustelusta pois, jos haluaa poliittisen sijaan korostaa tätä teologista puolta. Silloin ehkä paras puhua esim. postmodernista tai totalitaarisesta humanismista tarkoittamaan tätä monikulttuurisuus- ja feminismivimmaa.

Erilaiset termit heijastavat mielipide-eroa siitä, onko kyseessä yhtenäinen valistuksesta alkanut kehityskulku, jossa tieteellisellä järkeilyllä yksilön vapauksien nimissä murretaan aina uusia periytyneitä ennakkoluuloja, vai onko esimerkiksi 60-luvun kulttuurivallankumous tuonut jonkin täysin uudenlaisen tilanteen, johon verrattuna vanha oli normaalia.

Nuivanlinna

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 23:09:02
Quote from: Nuivanlinna on 01.03.2011, 20:11:42

Ja jos otetaan toi kastraatio niin mitä arvelet nykyisen kehitysavun sisältävän?

No ainakin hemmetin kalliita paskahuusseja! ;D
Kehitysavun keihäänkärki tulee olla väestöräjähdyksen hillitsemisessä ja parhaiten se onnistuu naisia steriloimalla. Jotta heillä jää aikaa hoitaa lapsiaan kouluun ja kouluttautua siinä sivussa itsekin.
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Unelmavalosta

Quote from: Nuivanlinna on 01.03.2011, 23:19:12
Kehitysavun keihäänkärki tulee olla väestöräjähdyksen hillitsemisessä ja parhaiten se onnistuu naisia steriloimalla. Jotta heillä jää aikaa hoitaa lapsiaan kouluun ja kouluttautua siinä sivussa itsekin.

Eiks tollane pakkosterilointia ole vähä natsia?

Aurelius

Olen pettynyt Jussin viimeiseen kirjoitukseen, koska yhteisön oikeutta tarkastellaan nyt tekstissä de facto ainoastaan juridisella tasolla, ei moraalisella tasolla. Juridisia ja moraalisia oikeuksia ei voi kuitenkaan erottaa toisistaan: Tähän viittaa jo vanha tuomarinohje: Mikä ei ole oikeus ja kohtuus, ei se voi lakikaan olla. Samoin moderni ihmisoikeusjattelu operoi samanaikaisesti juridisella ja moraalisella tasolla. Maahanmuuttokriittisyydessäkin on ollut jatkuva perusvire edellyttää viranomaisilta moraalisuutta pelkän macchiavelliläisen asemaan perustuvan vallankäytön sijaan.

Minusta mielekästä on tarkastella maahanmuuttopolitiikkaa esimerkiksi utilitaristisesti, kuten Hommassa on tehty: Miten syntyy mahdollisimman suuri hyöty mahdollisimman monelle? Esimerkiksi käyttämällä resuresseja lähtömaissa, jossa "samalla hinnalla" saadaan paljon enemmän tulosta aikaiseksi. Moraaliseen argumentaatioon liittyy toki kansan suvereenisuutta, kulttuurisia arvoja ym. koskevia tärkeitä näkökohtia.

Nuivanlinna

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 23:20:45
Quote from: Nuivanlinna on 01.03.2011, 23:19:12

Eiks tollane pakkosterilointia ole vähä natsia?

Missä olen puhunut pakkosteriloinnista? Jos ei kelpaa, niin ei myöskään siihen pakoteta.

Kun Suomi jakaa kehitysapua, sillä pitää olla oikeus jakaa sitä omien arvojensa mukaisesti.

Unelmavalosta

Quote from: Nuivanlinna on 01.03.2011, 23:27:29
Missä olen puhunut pakkosteriloinnista? Jos ei kelpaa, niin ei myöskään siihen pakoteta.

Kun Suomi jakaa kehitysapua, sillä pitää olla oikeus jakaa sitä omien arvojensa mukaisesti.

Tässä taitaakin olla ihan homman mittakaavassakin vuoden aivopieru. Suomi jakaa kehitysapuna sterilointeja..  ;D

dothefake

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 23:04:33
Quote from: Veturimies on 01.03.2011, 23:03:03

Niinkö, ja mitähän minä olen ollut itselleni vaatimassa?
Huomiota.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

MW

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 23:31:07

Tässä taitaakin olla ihan homman mittakaavassakin vuoden aivopieru. Suomi jakaa kehitysapuna sterilointeja..  ;D

Se olisi ainakin peräänkuuluttamasi "toimiva keino". Länkkärithän ovat 1,6 -syntyvyydellään sen ikäänkuin jo tehneet.

Sanglier

Toivon että Vanelmaulosta lopettaisi floodaamisen. Ketju menee lukukelvottomaksi.

Nuivanlinna

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 23:31:07

Lainasin tuon kursivoidun kohdan hämeenlinnalaiselta maahanmuuttokriitikkokriitikolta demarien Iisakki Kiemungilta. Harvoja asioita mistä olen Iisakin kanssa samaa mieltä 100%:sesti!
http://www.vaalikone2011.fi/ehdokas/Kiemunki/Iisakki/
Quote13. Suomen pitää kehitysyhteistyössään erityisesti korostaa ehkäisy- ja aborttioikeuksien, äitiysterveyden ja seksuaalikasvatuksen parantamista.
Naisten oikeuksien ja terveyden vahvistaminen on osan mielestä tärkein tavoite ja väline köyhyyden ja väestönkasvun vähentämisessä. Toiset katsovat, että nämä moraalisesti, uskonnollisesti ja kulttuurisesti sensitiiviset kysymykset ovat kunkin maan sisäisiä asioita tai että kehitysyhteistyöllä on muita tärkeämpiä tavoitteita.

Täysin samaa mieltä .
Jokseenkin samaa mieltä .
Jokseenkin eri mieltä .
Täysin eri mieltä .
Ehdokkaan kommentti
Liikakansoitus on yksi vaikeimmista ongelmista tällä pallolla. Kun Suomi jakaa kehitysapua, sillä pitää olla oikeus jakaa sitä omien arvojensa mukaisesti. .

Unelmavalosta

Quote from: MW on 01.03.2011, 23:34:50
Se olisi ainakin peräänkuuluttamasi "toimiva keino". Länkkärithän ovat 1,6 -syntyvyydellään sen ikäänkuin jo tehneet.

Sterilointien kautta? Eikö tehokkainta nimenomaan ole tehdä niinkuin tääläkin, satsasta naisten koulutukseen.

eliasj

Quote from: Unelmavalosta on 01.03.2011, 18:22:09
Quote from: Hob on 01.03.2011, 18:18:19
Kysymys ei ole minulle osoitettu mutta vastaan kuitenkin: globalisaatio ja markkinatalous maallistuvassa liberaalissa yhteiskunnassa.

Tosin nykytilanteessa tuli vain globalisaatio ja markkintalous ja liberalismi unohtui. Toisinsanoen länsimaiset yhtiöt ostivat korruptoituneet johtajat ja pumppaavat luonnonvarat pois. Hyvin meni.

Väärin. Esim. Kiina: Ennen kiinalaiset olivat köyhiä, mutta länsimaiset yhtiöt tarjositvat heille töitä, mikä selvästi kohensi heidän elämänlaatuaan, koska he suostuivat tekemään töitä. Win-win. Pitkällä aikavälillä heidän palkatkin tulevat varmasti nousemaan, sillä vaikka työvoimaa on paljon, sitä ei ole loputtomasti.