News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Napakymppi Jussi Halla-aholta!
Meneeköhän tämä juttu vielä Korkeimpaan oikeuteen?
Löytyisiköhän sieltä tolkun ihmisiä, jotka ymmärtävät lukemansa eivätkä pelkää muslimien pommikostoa.
Sillä siitä tässä on kysymys. Oikeuslaitos kumartaa syvään islamin suuntaan, koska se pelkää henkensä edestä.
Pelko saa aikaan järjettömiä poliittisia tuomioita.

Jouko Piho

MW

Quote from: Piho on 04.11.2010, 23:35:42
Napakymppi Jussi Halla-aholta!
Meneeköhän tämä juttu vielä Korkeimpaan oikeuteen?
Löytyisiköhän sieltä tolkun ihmisiä, jotka ymmärtävät lukemansa eivätkä pelkää muslimien pommikostoa.
Sillä siitä tässä on kysymys. Oikeuslaitos kumartaa syvään islamin suuntaan, koska se pelkää henkensä edestä.
Pelko saa aikaan järjettömiä poliittisia tuomioita.

Jouko Piho

Kaikkein huvittavinta kuitenkin lienee, että loukkaantuneita/vastaankiihotettuja muslimeita ei ole vielä ilmoittautunut.
Toivottavasti Kontulan Aishan pyjamassa ei ole allergisoivia materiaaleja.
Toisaalta, eihän se sitä tarvitse... kotonaan.

Klaava

itse olen vihreä, liberaali suvaitsevainen, helsinkiläistä luovaa luokkaa, you name it. en mitenkään koe asiakseninislamia tai muita uskontoja puolustella. vanhojen kirjoitusten fanaattinen tulkinta on kautta rinnan naurettavaa.

pidän kuitenkin iljettävänä jussin kirjoituksissaan rivien välissä lietsomaa vihaa ja leimaamista. islamin kritisointi on vain keppihevonen rasistisen agendan ajamiseen. tällä kertaa hän leimaa helposti tunnistettavat islamilaiset, erityisesti somalit, pedofiileiksi. mielestäni täysin vastuutonta ja ankeaa nettimeuhkaamista ja shokkitekstiä huomionhakutarkoituksessa.

saint

Quote from: Klaava on 05.11.2010, 00:06:12
itse olen vihreä, liberaali suvaitsevainen, helsinkiläistä luovaa luokkaa, you name it. en mitenkään koe asiakseninislamia tai muita uskontoja puolustella. vanhojen kirjoitusten fanaattinen tulkinta on kautta rinnan naurettavaa.

pidän kuitenkin iljettävänä jussin kirjoituksissaan rivien välissä lietsomaa vihaa ja leimaamista. islamin kritisointi on vain keppihevonen rasistisen agendan ajamiseen. tällä kertaa hän leimaa helposti tunnistettavat islamilaiset, erityisesti somalit, pedofiileiksi. mielestäni täysin vastuutonta ja ankeaa nettimeuhkaamista ja shokkitekstiä huomionhakutarkoituksessa.

Jahas, taas muuan, joka tietää, mitä Jussi Halla-aho "mut hei, siis ihan oikeesti" tarkoittaa.
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Phantasticum

islamin kritisointi on vain keppihevonen rasistisen agendan ajamiseen.

Olisi kiva kuulla Klaavalta perustelu tälle väitteelle.

Kokoliha

Tämä oli ihan pakko quotata talteen siltä varalta, että päättäisit poistaa postauksesi. Ei tuohon muuta kommenttia, kuin:
 :facepalm:  :flowerhat:  ;D

Edit: "saint" ehti ensin.

Edit2: vähennetään pari kappaletta hymiöitä

Edit3: Jäin miettimään tuota helsinkiläistä luovaa luokkaa. Mikä se semmoinen on? Voisiko joku määritellä po. luokan?

Hommaforum Admin

Quote from: Kokoliha on 05.11.2010, 00:22:21
Ei tuohon muuta kommenttia, kuin

GRR! Ylväitä ja huolella valittuja hymiöitä ei pidä ylenmääräisesti viesteihin viskellä!

Argon

Eihän tuo vielä mitään, ystävämme Todellisuudesta elikäs Jalosen Juska pistää paremmaksi:
QuoteVoi tosin olla, että otsikossa tekemäni rinnastus on epäreilu tuota luopiovelhoa kohtaan, ja parempikin vertauskuva on oxfordilaisprofessorin trilogiasta määritettävissä. Ensimmäisenä tulee mieleen se maanalaisella järvellään edestakaisin meloskeleva näivettynyt tapaus, jonka olemuksessa on myös havaittavissa tiettyjä yhtäläisyyksiä valtuutetuksi nousseen filologin persoonan kanssa.

Koko tarina Mestarivelhosta:
http://jojalonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/51035-saruman-sauvasi-on-poikki

Ei US puheenvuoroja pitäisi ikinä tänne ylentää, mutta tämä on niin loistava.

Edit:
Aiheeseen liittyen kuva kirjamessuilta:
(http://blueollie.files.wordpress.com/2008/09/gollum.jpg)

nevahood

Quote from: LambOfGod on 04.11.2010, 22:27:09
Puhekielessä pedofiili tarkoittaa lapseen sekaantujaa, ei lääketieteellistä määritelmää. Kyllä voi ihan hyvin sanoa, että 9 vuotiaan lapsen kanssa seksiä harrastanut aikuinen mies on pedofiili, vaikka hän ei vältttämättä lääketieteellisen termin ehtoja täytä. Ihan samoin idiootti, imbesilli ja debiili ovat puhekielessä vakiintuneita termejä vaikka niillä on myös lääketieteelliset määritelmänsä.
Näinhän se on. Ainakin pitäisi olla. Toisaalta muun kuin älykkyysosamäärältään 35-49:n väittäminen imbesilliksi on solvaamista.

Joka tapauksessa jos uskonto pitää esikuvallisena ja pyhitettynä lapsen raiskaamista, on uskonto pedofilian pyhittävä uskonto. Siitä ei liene epäselvyyttä. Enkä myöskään ole kuullut, että yksikään näpistelijä olisi nostanut kunnianloukkaussyytettä jos hänet on rinnastettu varkaaksi tai tappaja murhaajaksi. Tai lapsenraiskaaja pedofiiliksi.

Pedofiiliksi en siis väitä, vaan tyydyn toteamaan että profefiili Jammu yhtyi lapseen. Jokainen saa itse miettiä kuvaavimman termin. Jollekin tuo termi voi olla jumalan tahto ja toiselle pedofiili.

QuoteKaikkein huvittavinta kuitenkin lienee, että loukkaantuneita/vastaankiihotettuja muslimeita ei ole vielä ilmoittautunut.
Lienee parempi olla ihan hiljakseen, mikäli aihetta pitää pyhänä ja esikuvallisena.
Suurkiihottaja Runeberg

elven archer

itse olen vihreä, liberaali suvaitsevainen, helsinkiläistä luovaa luokkaa, you name it.
Sitten olet todellinen poikkeus puolueessasi. Kuten Jussikin kirjoituksensa lopussa osoittaa, niin Vihreiden liberaalius on vain sanahelinää.

pidän kuitenkin iljettävänä jussin kirjoituksissaan rivien välissä lietsomaa vihaa ja leimaamista. islamin kritisointi on vain keppihevonen rasistisen agendan ajamiseen.
Perustele. Uskonto ei ole rotu. Erittäin olennainen asia tässä on, että syntyperäänsä ei voi valita, mutta uskontonsa voi. Uskonto on pelkkä ihmisen valitsema uskomusjärjestelmä. Voidaan toki argumentoida, että monella muslimilla ei ole valinnanvapautta, mutta eikös sellaisen esittäminen olisi jo leimaavaa?  ;)

tällä kertaa hän leimaa helposti tunnistettavat islamilaiset, erityisesti somalit, pedofiileiksi.
Tällä kertaa? Somalit? Kirjoituksessa ei mainita sanallakaan somaleja. Sitä paitsi islamin väittäminen ties miksi uskonnoksi ei tarkoita vielä sanaakaan muslimiyksilöstä, koska maailmasta ei löydy kahta täysin identtisesti uskovaa. Voidaan kuitenkin puhua uskontojen tyypillisistä piirteistä. Jos niitä ei olisi, meillä ei olisi erilaisia uskontoja.
mielestäni täysin vastuutonta ja ankeaa nettimeuhkaamista ja shokkitekstiä huomionhakutarkoituksessa.
Jussin esitys kulki kuin höyryjuna kiskoilla. Painava, tanakka, loogisesti etenevä, pysäyttämätön voima. Sinun esityksesi on paljon helpompi tulkita vastuuttomaksi meuhkaamiseksi, koska sinä et mm. perustele väitteitäsi mitenkään.

Kukko

itse olen vihreä, liberaali suvaitsevainen, helsinkiläistä luovaa luokkaa, you name it.
Parempi ihminen?
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

Tunkki

Kukko lasautti vihreälle viimeisen niitin  ;D

B52

Quote from: Argon on 05.11.2010, 00:26:56
Eihän tuo vielä mitään, ystävämme Todellisuudesta elikäs Jalosen Juska pistää paremmaksi:
QuoteVoi tosin olla, että otsikossa tekemäni rinnastus on epäreilu tuota luopiovelhoa kohtaan, ja parempikin vertauskuva on oxfordilaisprofessorin trilogiasta määritettävissä. Ensimmäisenä tulee mieleen se maanalaisella järvellään edestakaisin meloskeleva näivettynyt tapaus, jonka olemuksessa on myös havaittavissa tiettyjä yhtäläisyyksiä valtuutetuksi nousseen filologin persoonan kanssa.

Koko tarina Mestarivelhosta:
http://jojalonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/51035-saruman-sauvasi-on-poikki

Ei US puheenvuoroja pitäisi ikinä tänne ylentää, mutta tämä on niin loistava.

Edit:
Aiheeseen liittyen kuva kirjamessuilta:
(http://blueollie.files.wordpress.com/2008/09/gollum.jpg)

"Tämä muuten oli todennäköisesti viimeinen kirjoitukseni tähän palveluun; samasta syystä kommentitkin ovat kiinni, koska tapanani on sulkea ovi poistuessani. Hyvää jatkoa kaikille!"

Olipas yllätys, palaute voisi syödä miestä pahasti.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

jumahul

Quote from: Kukko on 05.11.2010, 00:34:30
Parempi ihminen?

Potentiaalinen Halla-ahon uskottavuuden murskaaja?

hmoilanen

Quote from: jumahul on 05.11.2010, 00:44:48
Parempi ihminen?

Kielitaitoinen kosmopoliitti?

Argon

Quote; samasta syystä kommentitkin ovat kiinni, koska tapanani on sulkea ovi poistuessani.
Tätä ei ollut alunperin blogissa, mutta parempi varmaan herralle itselleen.

dothefake

Quote from: hmoilanen on 05.11.2010, 00:47:24
Quote from: jumahul on 05.11.2010, 00:44:48
Parempi ihminen?

Kielitaitoinen kosmopoliitti?
Lumen luoja?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Elisa

"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Tuija

Kaikki oleellinen on jo sanottu, mutta koska Jussin kirjoitus oli niin loistava, pakko on tulla tänne itsekin toteamaan, että nauroin naamani kipeäksi tekstiä lukiessani. Repesin erityisesti viitattaessa helluntailaisten Ristin Voitto -lehteen, kun joskus olen sitäkin aviisia lueskellut.

Olin vähän masentunut hovioikeuden päätöksestä enkä olisi voinut kuvitellakaan, että edes Jussi uskaltaisi enää uudestaan kirjoittaa blogiinsa nuo oikeuden tuomitsemat lauseet. Siksi tuntojani vastaa parhaiten tämä kommentti:

Quote from: saint on 04.11.2010, 14:46:32
Voi jumal'avita - on se härski jätkä tämä meidän Jussi - on se!  Menee meinaan niin nappiin tuo veetuilu, ettei paremmasta väliä.

On todella murheellista, että Jussi on joutunut tällaisen epäoikeudenmukaisen tuomion ja mediapyörityksen kohteeksi, mutta jos ajattelen asiaa ihan vain itsekkäästi oman napani kautta, niin mikään tosi-tv-ohjelma ei pysty tarjoamaan tämän veroista tragikomediaa, jossa täältä kotisohvalta tapahtumia seuraavalle tarjotaan tunne-elämyksiä laidasta laitaan, turhautumisesta toivoon ja surusta huutonauruun. Ei viihdeohjelma tästä enää parane. Ja parasta on, että katsojatkin pääsevät vaikuttamaan tapahtumiin häätöäänestyksen muodossa - jo ensi keväänä!

Ei tarvita mitään BB-taloa, kun meillä on jo Eduskuntatalokin inhokkeineen ja suosikkeineen. Kenet haluat nähdä talossa ensi kaudella, anna hänelle plussaa; ja kenet haluat häädettävän talosta, anna miinusta!

PS. elven archer vastasi erittäin hyvin Klaavan kommentteihin. Kiinnostava nähdä, pystyykö Klaava perustelemaan väitteitään mitenkään.

edit. Ristin Voitto

IDA

Quote from: Argon on 05.11.2010, 00:26:56

Olenko muuten kertonut, että tohtorit Oxfordissa lukevat blogiani ja kommentoivat sitä hämmästyneinä  :o

Quote from: Elisa on 05.11.2010, 01:25:17
Palataanko asiaan.

Sori! Hätäpäissäni kirjoitin heti, kun tuli tuo vastaan ylempää :)

pelle12

Parempi ihminen?
Ei parempi, vaan paras ihminen, primus inter pares. Toki joku voisi ilkeästi väittää kirjoittajan olevan tyypillinen ihmisiä vihaava rauhankyyhky, ns. harashoo tshilavjeka eli guter Mensch.

Vasarahammer

Quote from: pelle12 on 05.11.2010, 06:59:47
Ei parempi, vaan paras ihminen, primus inter pares.

Jalonen on kutsunut itseään "kurioikeistolaiseksi". Myös eräs iirin kielen asiantuntija on tuntenut viehtymystä tähän samaan asenteeseen.

Nämä kaksi kurioikeistolaista eivät kuitenkaan halua kurittaa rikollisia, vaan heitä molempia hiertää sama henkilö. Jalosen kritiikin substanssipuoli lepää yleensä hataralla pohjalla. Niinpä hän tyytyy arvostelemaan Halla-ahoa henkilökohtaisella tasolla iirin kielen asiantuntijan tavoin. Tosin Jalosen kritiikki sisältää huomattavasti vähemmän alapääjuttuja ja hysteeristä mouhoamista kuin iirin kielen asiantuntijan vastaava.

Toisesta tunnetusta Halla-ahon kriitikosta Jussi K. Niemelästä Jalonen poikkeaa siinä, että Jalosella on huumorintajua, vaikka se usein taantuu pelkäksi pahantahtoiseksi ivaksi. Niemelältä ja etenkin iirin kielen asiantuntijalta se puuttuu täysin.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Noottikriisi

Aivan loistava kirjoitus Jussilta. Samoin alkuperäisen "täky"-kirjoituksen muokkaaminen oikeuden päätöksen mukaiseksi on onnistunut nappiin! :D

Yleisemmin ottaen koko islamin surkeus kiteytyy juuri tuohon käskyyn pitää Muhammedin elämää ikuisena ja virheettömänä esikuvana. Eihän Muhammedin muukaan toiminta ollut ainakaan minun oikeustajuni mukaan esimerkillistä.

Kristitty on tässä suhtessa paljon paremmassa tilanteessa koska Jeesuksen esimerkki, joka ei edes ole sitova, antaa paljon paremman lähtökohdan sopeutua sivistyneeseen yhteiskuntaan. :) Itse asiassa sanoisin että Halla-aho on varsin jeesusmainen hahmo nyky-yhteiskunnassa. ;D

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

kantakaupunkilainen

Tuo iljettävyys on kyllä nyt vain ihmisoikeusfriikin oman pään sisällä. Mestarin tekstissä ei tuollaista lue.
War
Ikäluokkansa palomies

Jouko

Eikö pedofiiliyttä ole jo se että hyväksyy lapsivaimot luonnollisena asiana? Ja sitäkö ei saa kritisoida. Voi hyvä tavaton, sanoi Jaska Jokunen. Sillehän ei tietysti voi mitään että somalitkin ovat enimmäkseen islamilaisia. Mutta että somaliusko antaa kaikki anteeksi? Olisi paikallaan jos joku somalijohtaja sanoutuisi irti pedofiliasta julkisesti. Silloin tietysti joutuisi kyseenalaistamaan Koraanin täydellisyyden. Mutta näinhän on tehty Raamatun kanssa maailman sivu länsimaissa, Suomessakin. Tässä olisi yksi portti kotoutua suomalaiseen yhteiskuntaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Sanglier

:roll: Jalonen...

Kärmekieli, miekkasi on ruosteessa ja oma sauvasi kovin lyhyt.

Tällaisesta kirjoitelmasta tulee mieleen suuren angloajattelija M. Pythonin lausahdus "There is only one thing in the world worse than being witty, and that is not being witty."

Jouko

Quote from: LambOfGod on 05.11.2010, 09:55:21
Quote from: Kokoliha on 04.11.2010, 23:23:57
On myös huomattava, että miehellä panemisen edellytys on se, että seisoo.
Jos jollakin täysi-ikäisellä miehellä seisoo siinä tilanteessa (tai jo pelkästään sellaista tilannetta kuvitellessa), että panee 9-vuotiasta tyttölasta, niin mikä muu sellainen olio on kuin pedofiili?
Onhan niitä aikuisia naisia, jotka ovat kropaltaan kuin 9-vuotiaita kuten monet aasialaiset naiset. Ja aika monet äijät niitä jahtaavat. Sallittuahan se kumminkin on. Pitää ainakin varmistua iästä henkisellä tasolla jos ei muuten. Jossain Thaimaan Battajalla se saattaa olla pulmallista.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Enni

Kylläpä oli loistava kirjoitus, pistin ihan jakoon FB-seinällä, ja toivon ja rukoilen mahdollisimman monien klikkaavan ja lukevan.  :)

Sitten tuon toisen Jussin kirjoitus... voi nolo.  :facepalm: Mahdoton itkupotkuraivari, jossa ei sanottu mitään järkevää, ainoastaan purettiin omaa pahaa oloa. Sitten todella aikuismaisesti todetaan lopuksi "Lälläslää, ette muuten voi kommentoida!" Hiekkalaatikkotason touhuja, mutta mitäpä muuta voi odottaakaan tuolla järjenjuoksulla.

risto

Ohhoh tosiaan, kun otti Halla-ahon vähemmän lahjakkaalla kaimalla koville se, ettei yleisvaarallista Halla-ahoa heitetty suoraan linnaan ja avaimia kaivoon. Tähän vielä Halla-ahon rauhallinen, looginen ja terävä kirjoitus, ja johan Galadriel-Jalosen päässä napsahti. US-blogi kiinni ja myös kommentointi säppiin. Huvittavin rimanalitus ei ollut suinkaan Klonkku-vertaus, vaan tämä:

QuoteFilologin tämänkertaisen tajunnanvirranpurkauksen

Tajunnanvirranpurkaus? Erittäin selkeä, hyvin jäsennelty ja loogisesti etenevä kirjoitus ei ole tietääkseni tajunnanvirtaa.

Eipä tämäkään vaikuta terveen mielen tuotokselta:

Quoteolisi kenties lupa odottaa että isänmaan kansanedustuslaitokseen pyrkimässä oleva mies voisi viimeinkin kääntyä pois hulluudestaan ja pahuudestaan

Korostukset allekirjoittaneen.

Kun Jalonen kuitenkin luet tätä ketjua, suosittelen sinulle kaikella ystävyydellä pientä nettitaukoa. Ei näitä asioita kannata ottaa liian raskaasti. Netti kiinni, reipasta ulkoilmaa ja vähintään suositusten verran d-vitamiinia, tätä kun ei Suomen syksyssä enää saa luonnostaan.

Sama resepti toimii karvoihin ja kantoihin katsomatta kyllä muihinkin hiukan liian tosikkomaisesti asioihin suhtautuviin.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Argon

Uudessa Suomessa puheenvuorot jatkuvat:
QuoteHovioikeus: On rikollista todeta, että Joulupukkiuskonto olisi kleptomaaniuskonto

Palaan tähän vakavaan oikeusprosessiin, joka sai siis jatkoa hovioikeudessa kun syyllinen, kääpiöhomopornografian tohtori Jussi Jää-pelto, valitti yhdessä syyttäjän kanssa käräjäoikeuden lopputuloksesta, jossa Jää-pelto tuomittiin vain 69:ään päiväsakkoon syyttäjän ja Jää-pellon yhdessä vaatiman kuolemantuomion sijaan...
;D

http://nettoveronmaksaja.puheenvuoro.uusisuomi.fi/51065-hovioikeus-on-rikollista-todeta-etta-joulupukkiuskonto-olisi-kleptomaaniuskonto