News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Noottikriisi

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 10:35:22
Meidän talous ja muut asiat ovat niin sekaisin tällä hetkellä, jotta saisimme taas edes jollekkin tasolle, niin pitäisi perustaa kansallinen pelastuksen rintama, eikä miettiä mitään muuta.
Tai perussuomalaiset saisivat yksinkertaisen enemmistön, mutta se vaatisi aseellista kapinaa.

Talous- ja muut asiat sekaisin, johtopäätös: Annetaan ääni niille puolueille joka ovat asiat sotkeneet.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

ämpee

Quote from: Noottikriisi on 06.03.2015, 10:38:35
Meidän talous ja muut asiat ovat niin sekaisin tällä hetkellä, jotta saisimme taas edes jollekkin tasolle, niin pitäisi perustaa kansallinen pelastuksen rintama, eikä miettiä mitään muuta.
Tai perussuomalaiset saisivat yksinkertaisen enemmistön, mutta se vaatisi aseellista kapinaa.

Talous- ja muut asiat sekaisin, johtopäätös: Annetaan ääni niille puolueille joka ovat asiat sotkeneet.

Ei ole juurikaan eroa äänestyksen mielekkyydessä, äänestettiinkö sitten hyvännäköisiä tissejä vai hyviä ajatuksia kylvävää ehdokasta, mikäli ei ole mitään väliä sillä mille koplalle se ääni menee.
Vaaleissa kun ensisijaisesti sen äänen korjaa puolue, ja vasta sen jälkeen aletaan laskea yksittäisten ehdokkaiden sijoituksia.
Puolue 1, hyvännäköiset tissit 0.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Noottikriisi

Quote from: ämpee on 06.03.2015, 11:18:41
Ei ole juurikaan eroa äänestyksen mielekkyydessä, äänestettiinkö sitten hyvännäköisiä tissejä vai hyviä ajatuksia kylvävää ehdokasta, mikäli ei ole mitään väliä sillä mille koplalle se ääni menee.
Vaaleissa kun ensisijaisesti sen äänen korjaa puolue, ja vasta sen jälkeen aletaan laskea yksittäisten ehdokkaiden sijoituksia.
Puolue 1, hyvännäköiset tissit 0.

Näin on ja niin kauan kun puolueen saama äänimäärä pysyy korkealla, ei puolue tietenkään muuta linjaansa. Vasta vaalitappio  pakottaa muuttumaan.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Noottikriisi on 06.03.2015, 10:27:41Neljä vuotta sitten täällä oli paljon juuri Rydmanin ja muidenkin nuivien kokoomuslaisten hypetystä. Nyt nuo hypettäjät voisivat palata kertomaan miten heidän äänensä vaikutti kuluneella hallituskaudella.

Vaikuttivat toki: mamutusbizneksiin tuli lisää kokoomuksia ja änkereitä otettiin taas ennätysmäärä.
Ryydmanien pöntistelyllä zyzzeillään merkonomit ja seniilit taas vetämään äärivasemmistolaista kokoomuslaista viivaa äänestelykoppeihin kautta maan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

maha54

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 08:38:18
Itse äänestän minulle sopivaa ehdokasta, joka ei välttämättä ole M11 tai edes perussuomalainen.Kokoomuksella on Ville Rydman joka sopivasti niin nuiva ja isänmaallinen. Perussuomalaisista ehdokkaista Helsingissä ole yhtään näitä ehtoja täyttävää ehdokkaana...
2011 vaalien alla kysyin Jussi Halla-aholta, kumpaa kannattaa äänestää häntä, vai Ben Z tai Wille Rydmannia. Jussin vastaus oli hyvä: "BZ ja WR puhuvat ja kirjoittavat vaalien alla asiaa, mutta läpipäästessään toimivat ryhmäkurin takia johdon kiltteinä napinpainajina". No Ben pääsi (tottakai) eduskuntaan, ja on tehnyt juuri kuten JH-a kertoi tapahtuvan.

Jukka, jos persujen jäsenenä ei löydä 22:sta ehdokkaasta henkilöä, jota äänestää, pitäisi olla itselle harkinnan paikka...
Esim Jussin suosittelema Nuutti Hyttinen täyttää mainiosti nuivuus- ja isänmaallisuusvaatimuksen. Lisäksi hän on jopa Jussia laaja-alaisempi osaamiseltaan.
"DDR försvann inte - det flyttade bara lite norr ut." - laina tuntemattomalta ruotsalaiselta.

Topi Junkkari

Olen aika pöyristynyt siitä, että hyvä kaverini Jukka ei pidä saman kaupunginosayhdistyksen miestä Nuuttia riittävän nuivana ja isänmaallisena.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Tuomas3

Quote from: John on 06.03.2015, 09:51:50
Itse äänestän minulle sopivaa ehdokasta, joka ei välttämättä ole M11 tai edes perussuomalainen.Kokoomuksella on Ville Rydman joka sopivasti niin nuiva ja isänmaallinen. Perussuomalaisista ehdokkaista Helsingissä ole yhtään näitä ehtoja täyttävää ehdokkaana...

Ei vittu :D Äänestä ihan vapaasti sitten. Kun sun mielestä on muutenkin parempi, että persut jäävät jatkossakin vapaaehtoisesti oppositioon ja kaiken päätöksenteon ulkopuolelle, ni lienee parempiki äänestää jotain muuta.
Tällä kertaa persut menee hallitukseen tekemään sen, minkä voivat. Kokoomuksen näytöt on jo annettu ja kyseessä on stadin epäisänmaallisin puolue; toki kovassa sarjassa yhdessä Rkp:n ja vihreiden kanssa. Hyi saakutti. Rydman on ihan ok monine mielipiteineen, mutta menestyksen kiilto silmissään tekee orjallisesti, kuten ylhäältä kehottavat. Jos siirtyisi persuihin, niin voisin äänestää. Jopa kommunistien valtuutettu on ollut selkärankaisempi kuin muu kokkarisakki.

J. Lannan haamu

Quote from: maha54 on 06.03.2015, 12:38:22
Esim Jussin suosittelema Nuutti Hyttinen täyttää mainiosti nuivuus- ja isänmaallisuusvaatimuksen. Lisäksi hän on jopa Jussia laaja-alaisempi osaamiseltaan.

Quote from: Topi Junkkari on 06.03.2015, 12:42:12
Olen aika pöyristynyt siitä, että hyvä kaverini Jukka ei pidä saman kaupunginosayhdistyksen miestä Nuuttia riittävän nuivana ja isänmaallisena.

En pidä minäkään, en lähellekään! Toivon todella, että NH pääsee läpi, olen häntä kehunutkin toisessa ketjussa. Mutta nuivuuden ja maahanmuuttokriittisyyden puolesta asia on aivan toisin! Kävin katsomassa hänen 'puheenvuoro' blogiaan, ja YHTÄKÄÄN maahanmuuttokriittistä kirjoitusta en sieltä löytänyt. Ainakaan otsikkotasolla, kenties jossain sisällössä asiaa sivuttiin, toivon mukaan.

Olen myös kääntänyt kelkkani Sampo Terhon suhteen, hän on vakuuttava ja arvostan monella tavalla, mutta maahanmuuttokriittiseksi en häntä profiloisi, millään tavalla. Niin paha se irtisanoutuminen ruotsidemokraattien yhtäläisyykistä oli siinä radio-ohjelmassa.

Nyt viimeistään on tullut aika erotella jyvät akanoista.

Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Soromnoo

Quote from: J. Lanta on 06.03.2015, 13:22:50
En pidä minäkään, en lähellekään! Toivon todella, että NH pääsee läpi, olen häntä kehunutkin toisessa ketjussa. Mutta nuivuuden ja maahanmuuttokriittisyyden puolesta asia on aivan toisin! Kävin katsomassa hänen 'puheenvuoro' blogiaan, ja YHTÄKÄÄN maahanmuuttokriittistä kirjoitusta en sieltä löytänyt. Ainakaan otsikkotasolla, kenties jossain sisällössä asiaa sivuttiin, toivon mukaan.

Meinaat että JH-a buffaa ei nuivaa kritiikitöntä?

Onko linkkiä Terhon radiojuttuun?

Jaakko Sivonen

Äänesi edesauttaa siis Juhana Vartiaisen läpimenoa.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Foundation

Persut jäisivät silti oppositioon.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Iloveallpeople

Quote from: Foundation on 06.03.2015, 14:48:30

Lähde?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Foundation

Quote from: Iloveallpeople on 06.03.2015, 14:56:11
Quote from: Foundation on 06.03.2015, 14:48:30

Lähde?

Perussuomalaisten poliittiset teot Suomen eduskunnassa 2011-2015.
"Erityisesti on mainittava kokoomuksen Wille Rydman, jolla on järkeviä näkemyksiä ja joka onnistui toisella yrittämällä." - Jussi Halla-aho 2015

"Koska puheenaihe on jatkuvasti sama, huomaan pitäväni jatkuvasti suunnilleen samaa puheenvuoroa, mutta toistoahan ei koskaan ole liikaa." - Jussi Halla-aho 2015

Jukka Wallin

Quote from: maha54 on 06.03.2015, 12:38:22

2011 vaalien alla kysyin Jussi Halla-aholta, kumpaa kannattaa äänestää häntä, vai Ben Z tai Wille Rydmannia. Jussin vastaus oli hyvä: "BZ ja WR puhuvat ja kirjoittavat vaalien alla asiaa, mutta läpipäästessään toimivat ryhmäkurin takia johdon kiltteinä napinpainajina". No Ben pääsi (tottakai) eduskuntaan, ja on tehnyt juuri kuten JH-a kertoi tapahtuvan.

Jukka, jos persujen jäsenenä ei löydä 22:sta ehdokkaasta henkilöä, jota äänestää, pitäisi olla itselle harkinnan paikka...

Tunnen hyvin Nuutin, kun seikkailemme pitkin ja poikin tätä valtakuntaa yhdessä. Käymme myös muun muassa yhdessä seinäkiipeilemässä. Mutta, kuitenkin valitsen ketä äänestän itse, en suositusten mukaan. Ei se minkä puolueen jäsen olen sido minua välttämättä äänestämään samaa puoluetta.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Jukka Wallin

Quote from: Foundation on 06.03.2015, 14:59:08

Perussuomalaisten poliittiset teot Suomen eduskunnassa 2011-2015.

Eräs entinen työkaverini kävi todella kuumana kun sattumalta näin hänet. Hän oli todella pettynyt siihen, miten perussuomalaiset pettivät hänet, kun eivät menneet hallitukseen 2011. Arvatenkin hän ei äänestä enää meitä. Hänen tyyppiset jäävät kotiin nukkumaan huhtikuussa. Se tarkoittaa sitä, että äänestysaktiivisuus tippuu. Joka taas haittaa meitä.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Topi Junkkari

Jukka, eniten meitä haittaa, jos omatkaan eivät äänestä meitä.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

Jukka Wallin

Quote from: Topi Junkkari on 06.03.2015, 15:29:22

En voi sille mitään jos omatkaan äänestä. Silloin perussuomalaisten pitää katsoa peiliin ja kysyä mikä meni taas vikaan.. Puolueen jäsenyys ei mikään velvoittava syy. Vaan äänet on ansaittava omalla työllä. Annan sille ääneni joka on sen ansainnut. Mikään ei ole automaattista ja varmaa.

Noottikriisi

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 15:16:00

Eräs entinen työkaverini kävi todella kuumana kun sattumalta näin hänet. Hän oli todella pettynyt siihen, miten perussuomalaiset pettivät hänet, kun eivät menneet hallitukseen 2011. Arvatenkin hän ei äänestä enää meitä. Hänen tyyppiset jäävät kotiin nukkumaan huhtikuussa. Se tarkoittaa sitä, että äänestysaktiivisuus tippuu. Joka taas haittaa meitä.

Ihan ymmärrettävä huoli. Toisaalta jos PS olisi mennyt hallitukseen tukemaan Kreikan apupaketteja niin joku toinen entinen työtoveri olisi käynyt kuumana. Kaikkia ei voi miellyttää ja joillakin on sellainen luonne että he voisivat olla tyytyväisiä vain itsensä johtaman puolueen toimintaan.
Minä kritisoin vain sitä logiikkaa joka saa ihmisen kostamaan Perussuomalaisiin kohdistuvan pettymyksensä ampumalla itseään jalkaan.

Soromnoo

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 15:39:43

En voi sille mitään jos omatkaan äänestä. Silloin perussuomalaisten pitää katsoa peiliin ja kysyä mikä meni taas vikaan.. Puolueen jäsenyys ei mikään velvoittava syy. Vaan äänet on ansaittava omalla työllä.

Mitä näet peilistä?

Jukka Wallin

Quote from: Soromnoo on 06.03.2015, 15:41:05
Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 15:39:43

En voi sille mitään jos omatkaan äänestä. Silloin perussuomalaisten pitää katsoa peiliin ja kysyä mikä meni taas vikaan.. Puolueen jäsenyys ei mikään velvoittava syy. Vaan äänet on ansaittava omalla työllä.

Mitä näet peilistä?

Pahoinvointia...  ;D

Topi Junkkari

Lienee syytä todeta, että olen Jukka Wallinin henkilökohtainen varajäsen Vuosaaren Perussuomalaiset ry:n hallituksessa ja asumme huutoetäisyyden päässä toisistamme.

Olen sitoutunut Nuutti Hyttisen vaalikampanjan tukijoukkoihin.

En itse ole pyrkimässä mihinkään.

Jukka Wallin

Quote from: Topi Junkkari on 06.03.2015, 15:45:40
Lienee syytä todeta, että olen Jukka Wallinin henkilökohtainen varajäsen Vuosaaren Perussuomalaiset ry:n hallituksessa ja asumme huutoetäisyyden päässä toisistamme.

Olen sitoutunut Nuutti Hyttisen vaalikampanjan tukijoukkoihin.

En itse ole pyrkimässä mihinkään.

Topi !! Hys hys  ;)

Jukka Wallin

Quote from: Jaakko Sivonen on 06.03.2015, 14:40:59

Äänesi edesauttaa siis Juhana Vartiaisen läpimenoa.

Meillä Helsingissä ei yhtään varmaa läpimenijää. Edes Sampo Terhon läpimeno ei ole varmaa, vaikka hän on ehdokkaana. Jos Soini olisi täällä ehdolla, niin silloin ehkä saisimme kaksi ehdokasta läpi. Myös jonkinlaisen torjuntavoiton, mutta...

Herbert

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 16:01:12
Meillä Helsingissä ei yhtään varmaa läpimenijää. Edes Sampo Terhon läpimeno ei ole varmaa, vaikka hän on ehdokkaana. Jos Soini olisi täällä ehdolla, niin silloin ehkä saisimme kaksi ehdokasta läpi. Myös jonkinlaisen torjuntavoiton, mutta...
Tämä onkin varmaan erinomainen syy olla äänestämättä puoluettasi.
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Topi Junkkari

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 16:01:12
Meillä Helsingissä ei yhtään varmaa läpimenijää.

Yhdessäkään puolueessa ei ole missään vaalipiirissä yhtään varmaa läpimenijää. Vaalit ovat vasta 19.4.

Et ihan oikeasti taida ymmärtää suhteellista vaalitapaamme.

Jos äänestät Perussuomalaisia, ihan ketä tahansa heistä, äänesi auttaa ainakin sitä ensimmäistä perussuomalaista läpimenijää, vaikkei sinun oma ehdokkaasi menisikään läpi.

Jos äänestät Kokoomusta, äänesi auttaa sataprosenttisen varmasti Suomen myymistä entistä tiukempaan liittovaltion syleilyyn.

J. Lannan haamu

Quote from: Soromnoo on 06.03.2015, 13:36:16

Meinaat että JH-a buffaa ei nuivaa kritiikitöntä?

Onko linkkiä Terhon radiojuttuun?

No, meillä on niitä jotka ovat nuivia ja sitten on niitä, jotka ovat vielä nuivempia. Minun mielestäni nuivuuden tulee välittyä äänestäjille tai kansalle monella eri tavalla. Kaiken tulsi huokua sellaista tervettä identitaarista nuivuutta, ei pelkästään yhden tai kahden blogitekstin. Ja jos meinaa profiloitua Halla-ahon listan mukaan, niin silloin mielestäni se pääkompetenssi tulisi olla nimenomaan sosio-kulttuuriset aspektit l. nuivuus! Toisin sanoen pelkkä nuivuus ei valitettavasti riitä lainkaan.

Terhon ko. haastattelu löytyy tuolta:

http://edit.www.radionova.fi/ajankohtaista/uutiset/Ruotsin-katketty-fasismi-33623.html?action=share

En muista mikä numero noista clipeistä, joku 2-3 tai aika alku...en kuunnellut itse ohjelmaa loppuun asti.
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Riukulehto

Rydman tulisi toimimaan eduskunnassa aivan samalla lailla kuin herra on tehnyt Helsingin valtuustossakin. Alla oiva esimerkki.

kun taas Wille Rydman pidättyi äänestämästä.

On tietysti kiva, jos muissakin puolueissa on kriittistä suhtautumista hölmöihin tai pahimmassa tapauksessa haitallisiin projekteihin, mutta tästä kriittisyydestä on kovin vähän iloa, jos nämä kriittisesti suhtautuvat henkilöt joka tapauksessa äänestävät sanottujen projektien puolesta, jäävät pois äänestyksestä tai äänestävät tyhjää. Esitysten läpimeno riippuu yksinomaan siitä, kuinka moni äänestää niiden puolesta ja niitä vastaan, eikä vähimmässäkään määrin siitä, pitävätkö napinpainajat niistä vai eivät.

http://www.halla-aho.com/scripta/helsinki_ja_globaalin_vastuun_strategia.html
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Phantasticum

Olen myös kääntänyt kelkkani Sampo Terhon suhteen, hän on vakuuttava ja arvostan monella tavalla, mutta maahanmuuttokriittiseksi en häntä profiloisi, millään tavalla. Niin paha se irtisanoutuminen ruotsidemokraattien yhtäläisyykistä oli siinä radio-ohjelmassa.

Sampo Terhon "irtisanoutuminen" ruotsidemokraateista löytyy kakkososasta noin kohdasta 9:40 alkaen. Hän kuvailee suhdettaan ruotsidemokraatteihin etäiseksi toistaiseksi, hänen mielestään ei voi missään nimessä puhua sisarpuolueesta, koska ei ole toistaiseksi ollut minkäänlaista virallista yhteistyötä eikä epävirallistakaan. Tämä on kyllä sinänsä kiinnostavaa. Ei edes maahanmuuttokriittisyys yhdistä kahden naapurimaan kansallismielisinä pidettyjä puolueita, vaikka muuten virallisen Suomen ja Ruotsin välillä vallitsevat tiiviit suhteet. Saattaisin ehkä ymmärtää, että Venäjän ja Suomen maahanmuuttokriittisillä puolueilla olisi suurempi kynnys yhteistyöhön mutta en Ruotsin. Osaako perussuomalaiset perustella tätä millään muulla kuin kuvitellulla imagohaitalla?

Olen pitänyt Tuomas Enbuskea neutraalina toimittajana, mutta ainakin tässä ohjelmassa hän tuo hyvinkin suurella innolla toistuvasti omia mielipiteitään esiin ja vieläpä melko omahyväisellä tavalla. Aivan kuin hänen olisi pakko todistella kannanotoillaan, ettei ole rasisti.

risto

J. Lanta:

Jos se, että Sampo Terho ilmoittaa, että PS:llä ei ole virallista tai epävirallista yhteistyötä SD:n kanssa saa sinut "kääntämään kelkkasi", tuskin alun alkujaankaan miestä kovin korkealle nostit.

Mikä tuossa Sampon kertomassa on epätotta tai väärin? Kuuntelin osat 2-4, enkä nyt ihan ymmärrä.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Tragedian synty

Jos eduskuntaan haluaa jotain "identiaarista nuivuutta", joutuu todennäköisesti asettumaan itse ehdolle, sillä on aika turha odottaa, että ehdolle ryhtyy joku muu, jolla on täsmälleen sama identiteetti. Itse olen viime päivinä alkanut harkita, jos äänestäisinkin Halla-ahon listan ulkopuolista ehdokasta. Eduskunta on kuitenkin pääasiassa napin painamista ja lakiesitysten pilkunviilausta; se, onko edustaja "identiaarinen nuiva" vai joku muu, on yhdentekevää. Ei se eduskunnan kukkahattuenemmistö muuta mieltään, vaikka kaikki Perussuomalaisten edustajat olisivat "identiaarisia nuivia". Ehdokas, jota olen alkanut harkita halla-aholaisen sijaan on uskoakseni keskimääräistä nuivaa arvokkaampi Perussuomalaisille koulutuksensa, kokemuksensa ja painotustensa suhteen. Paikallista halla-aholaista toki arvostan kovasti, mutta olen alkanut miettiä, toisiko hän eduskuntaryhmään mitään arvokasta, mitä siellä ei jo ole.

"Identiaarinen nuivuus" vaikuttaa minusta kultturellilta jutulta, jolla on suurempi merkitys eduskunnan ulkopuolisessa vaikuttamisessa.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.