News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Nuivake

Jussilta hyvä kysymys Facebookissa tunti sitten:

QuoteTästä täytyy nyt tehdä ihan erillinen päivityksensä.
Ylen journalististen standardien ja etiikan päällikkö Riitta Pihlajamäki kertoo Demokraatti-lehdessä 18.2.2015, että mikäli Ylessä työskentelevä henkilö on ehdokkaana vaaleissa, "hänet siirretään taustatehtäviin heti, kun henkilön ehdokkuus tulee tietoon".
"Lähtökohta on, että työnsä kautta ehdokas ei saa saada niin sanotusti erityistä etua muihin nähden. Suhtaudumme vastuullisesti siihen, että kun meillä on käytössämme vahvat välineet ja julkisuus, niin me emme suosi ketään, Pihlajamäki sanoo."
On ollut pitkään yleisessä tiedossa, että Abdirahim Hussein on keskustan ehdokkaana eduskuntavaaleissa. Tästä huolimatta hän, ainakin ohjelmatietojen mukaan, vetää edelleen Ali ja Husu -ohjelmaa Yle Puheella. Seuraava lähetys on 5.3.
Olenko ymmärtänyt jotakin väärin, vai onko tässä nyt kunniakansalaisille omat säännöt?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Totti

Quote from: Jack on 26.02.2015, 02:32:17
Vasemmistoliiton Li Andersson analysoi Halla-ahon kirjoittelua Facebookissa seuraavasti:

Pistäkää mielellään jotain linkkejä näihin juttuihin. Kaikilla ei ole Facebook eikä siten seuraa kaikkia suvakkeja ja persuja "livenä" facen kautta. Linkin kautta ulkopulinenkin saa nauttia Lin herkkuja.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Numeronuiva

Quote from: Rubiikinkuutio on 26.02.2015, 10:07:45
Ainoa tapa saada edustajia sisään on äänien keskittäminen. Viimeksi se meni totaalisen pieleen. Toivottavasti tälläkertaa osataan tavata sitä Jussin suositusta. Jokainen toki tekee oman päätöksensä, mutta vain keskittämällä voi tässä pelissä voittaa.

Olen itsekin sitä mieltä, että Teemu Lahtisella on ehdokkaista parhaat mahdollisuudet Halla-ahon suosituksen ja pohjakannatuksen ansiosta. Lahtinen on vain kovin näkymätön Hommaforumin ulkopuolella ja blogiinkin on vain kopioinut puolueen maahanmuuttopoliittisen ohjelman lisäämättä omia ehdotuksiaan ja näkökantojaan. Vahteran blogi on hyvin suosittu ja hän on käyttänyt erittäin paljon vaivaa yksityiskohtaiseen vaaliohjelmaansa, mikä sisältää paljon muitakin teemoja. Lahtisella olisi nyt kaikkien aikojen tilaisuus terävöittää kampanjointiaan, kun jo kaksi kertaa ollut kansanedustajuus melko lähellä.

Tatu

Muista puolueista tulee aina välillä heittoja ettei PS:ssa ole talousosaajia. Vahtera korjaisi tilanteen kertaheitolla ja kirjoitusten perusteella on myös hyvinkin nuiva. Lisäksi on itse käynyt Afrikassa useilla reissuilla joka varmasti tulee olemaan kova pala vastustajille, kun väitellään maahanmuutosta ja varsinkin siitä, miten kehitysmaita tulee auttaa.

Kivikova

Minä äänestäisin kyllä Paulia, jos pitäisi Lahtisesta ja Vahterasta valita. Vahtera sopii myös "einiinnuivalle" jengille, koska on myös talouden puolesta osaamista, eikä retoriikka huippaa maailmanhalaajia.
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

repsikka

Soininvaaran blogissa mielenkiintoisia kommentteja, joista valtaosa ei ihan seuraa vihreiden valtavirtaa.
http://www.soininvaara.fi/2015/02/25/jussi-halla-aho-ota-haaste-vastaan/

Yksilö

Quote from: SimoMäkelä on 25.02.2015, 12:51:40
Halla-ahon listasta huolimatta tulen äänestämään Simon Eloa. Sitä miestä tarvitaan eduskunnassa. Ei mene lukkoon toimittajien edessä...tämä nähtävissä esim. TV-esiintymisissä. Ja järki juoksee miehellä.
Itsekin ihmettelen, miksi Simon Elo ei ole listalla. En ole milloinkaan äänestänyt persuja, vaan Halla-ahoa. Toivottavasti Jussin lista saa uusia järki-ihmisiä eduskuntaan pönttöpersujen tilalle.
"Miksi näet rikan (neekeripusun) veljesi silmässä, mutta et näe malkaa (häpeämurhaa) omassa silmässäsi?"
Matti Palviainen- verkkousari

Rubiikinkuutio

Quote from: Yksilö on 28.02.2015, 10:01:31

Itsekin ihmettelen, miksi Simon Elo ei ole listalla.

"Näitä ehdokkaita äänestäisin mielelläni itse, ja ehdotan samaa harkittavaksi niille äänestäjille, jotka kannattavat minun linjaani. Korostan samalla, että en kampanjoi ketään (perussuomalaista) vastaan. Koska kullakin kuitenkin on vain yksi ääni, preferenssejä on äänestyskopissa tehtävä." - JH-a

Jussilla on varmasti vielä muistissa se miten pieleen useamman ehdokkaan esittäminen meni edellisissä eduskuntavaaleissa, kun keskittäminen ei toiminut ja läpi meni vain iso liuta ei-nuivia ehdokkaita.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Taikakaulin

Quote from: Rubiikinkuutio on 28.02.2015, 10:23:17Jussilla on varmasti vielä muistissa se miten pieleen useamman ehdokkaan esittäminen meni edellisissä eduskuntavaaleissa, kun keskittäminen ei toiminut ja läpi meni vain iso liuta ei-nuivia ehdokkaita.

Niin ja erityisesti nyt on vielä vähemmän varaa äänten hajasijoitteluun, koska kaikki viime kerralla valitut Uudenmaan edustajat ovat ehdolla nytkin ja istuvilla on aina etulyöntiasema. Tosin on hyvä lohduttautua sillä, että erot äänimäärissä olivat suurimmalla osalla pieniä ns. "rannalle jääneisiin".
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Takinravistaja

Halla-ahon listasta huolimatta tulen äänestämään Simon Eloa. Sitä miestä tarvitaan eduskunnassa. Ei mene lukkoon toimittajien edessä...tämä nähtävissä esim. TV-esiintymisissä. Ja järki juoksee miehellä.
Itsekin ihmettelen, miksi Simon Elo ei ole listalla. En ole milloinkaan äänestänyt persuja, vaan Halla-ahoa. Toivottavasti Jussin lista saa uusia järki-ihmisiä eduskuntaan pönttöpersujen tilalle.

Simon Elo ei ole tarpeeksi nuiva Halla-aholle.

Takinravistaja

Quote from: Emo on 24.02.2015, 21:22:57
Quote from: Taikakaulin on 24.02.2015, 21:18:28
Quote from: Nousuhumala on 24.02.2015, 20:12:36
Halla-ahon vaalisuositukset: http://halla-aho.com/scripta/vaalivinkkeja_lukijoille.html

Halla-ahon paperi on julkaistu.  :)

Aikomukseni on hyvin orjallisesti äänestää Halla-ahon Paperin suosituksien mukaan.

Kaikkiako?

JiM

Quote from: Takinravistaja on 28.02.2015, 22:06:31

Epäilen että ei varmastikaan pidä paikkansa.. muistaakseni Simon Elo vaihtoi Räsäsen KD? puolueesta perussuomalaisiin (korjatkaa jos muistan väärin).

Ja näin ollen itse 'uskon' että Simon näki että posken kääntäminen ei todellakaan auta silloin kun vastaanottavat pitävät sitä heikkouden osoituksena..

qwerty

Quote from: JiM on 28.02.2015, 22:22:00
muistaakseni Simon Elo vaihtoi KD puolueesta perussuomalaisiin (korjatkaa jos muistan väärin).

ja ilmoitti siitä Hommassa
http://hommaforum.org/index.php?topic=13983.0
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Kuningasweecee

Epäilen että ei varmastikaan pidä paikkansa.. muistaakseni Simon Elo vaihtoi Räsäsen KD? puolueesta perussuomalaisiin (korjatkaa jos muistan väärin).

Ja näin ollen itse 'uskon' että Simon näki että posken kääntäminen ei todellakaan auta silloin kun vastaanottavat pitävät sitä heikkouden osoituksena..

Ehkäpä Simon Elo on hieman liian uskovainen Jussin makuun? No, sitä emme voi tietää, mutta joku syyhän listalta jäämiseen on. Kuitenkin Elon olen nähnyt televisiossa ja lehdissäkin monesti niin ihan puhtaasta unohduksesta ei taida olla kysymys, kun hän kuitenkin on ihan tunnettu poliitikko.

ike60

Quote from: Kuningasweecee on 03.03.2015, 19:06:45

Ehkäpä Simon Elo on hieman liian uskovainen Jussin makuun? No, sitä emme voi tietää, mutta joku syyhän listalta jäämiseen on. Kuitenkin Elon olen nähnyt televisiossa ja lehdissäkin monesti niin ihan puhtaasta unohduksesta ei taida olla kysymys, kun hän kuitenkin on ihan tunnettu poliitikko.

Oma veikkaukseni Simon Elon poisjäännille listalta on yksinkertaisesti, että hän on samassa vaalipiirissä Teemu Lahtisen kanssa. Halla-aho teki edellisen listan niin, että Uudeltamaalta oli kolme hänen suosittelemaansa ehdokasta; yksikään näistä ei mennyt läpi. Äänten keskittäminen kannattaa PS:ssakin, ja siksipä Halla-ahon piti valita yksi jota tukee.

Numeronuiva

Elon KD-tausta tuli minulle yllätyksenä. Mies kuitenkin oli erinomainen Perussuomalaisten Nuorten puheenjohtaja eikä mielestäni ole korostanut uskonnollisuuttaan mitenkään. Itsekin uskoisin Halla-aholla olevan pelkän Lahtisen maininnan syynä Uudenmaan äänten keskittäminen, ja he tekivät pitkään yhteistyötä maahanmuuttotietoisuuden ja -kriittisyyden nostamiseksi Suomessa. Myös Tammisen maininta Varsinais-Suomessa oli aika odotettua, kun hän on sentään Jussin kotimaan avustaja. Junnila on ennakkoon näistä kahdesta se jolla on paremmat mahdollisuudet läpimenoon, mutta joillekin äänestäjille paikkakunta on tärkeä äänestyskriteeri, joten hyvä jos maininta tuo listalle lisä-ääniä Salosta.

Tragedian synty

Ceterum censeo Russiam esse delendam.

saint

^ ööö - vähän muistinvirkitystä...
"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

Jukka Wallin

Itse äänestän minulle sopivaa ehdokasta, joka ei välttämättä ole M11 tai edes perussuomalainen.Kokoomuksella on Ville Rydman joka sopivasti niin nuiva ja isänmaallinen. Perussuomalaisista ehdokkaista Helsingissä ole yhtään näitä ehtoja täyttävää ehdokkaana...
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Chew Bacca

^ Riippuu siitä mikä on isänmaasi.

siviilitarkkailija

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 08:38:18
Itse äänestän minulle sopivaa ehdokasta, joka ei välttämättä ole M11 tai edes perussuomalainen.Kokoomuksella on Ville Rydman joka sopivasti niin nuiva ja isänmaallinen. Perussuomalaisista ehdokkaista Helsingissä ole yhtään näitä ehtoja täyttävää ehdokkaana...

Jokainen äänestää sitä ketä haluaa, paitsi vanhainkodin asukas joka avustettuna äänestää vain sosialistipuolueen etukäteisehdokasta.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Noottikriisi

Aivan! Kaikkien kannattaa äänestää vanhojen puolueiden nuivia ehdokkaita jotka voivat muuttaa niiden linjaa nuivaan suuntaan! Ihan niin kuin viime vaaleissakin. ;)
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Jukka Wallin

Quote from: Chew Bacca on 06.03.2015, 08:42:26
^ Riippuu siitä mikä on isänmaasi.

Ainakin minä tiedän minä isänmaani, eli Suomi. Teistä muista en ole niinkään varma.
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Hippo

Pidin sinua fiksuna mutta erehdyin. Suomalainen vaalijärjestelmä ei ole henkilövaali vaikka se siltä joidenkin yksinkertaisimpien mielestä näyttää. Se on listavaali jossa antamasi ääni menee ensisijaisesti listalle. Jos äänestät Wille Rydmania eikä tämä mene läpi (mikä lienee Kokoomuksen ehdokasasettelun tarkoituskin) auttaa äänesi jonkin muun pösilökokkarin läpimenoa.

Itse äänestän pääsääntöisesti listaa ja vasta toissijaisesti ehdokasta. Poikkeuksena oli Halla-aho viime eurovaalissa vaikka olisin kyllä ilman häntäkin äänestänyt persuja.

John

Ei vittu :D Äänestä ihan vapaasti sitten. Kun sun mielestä on muutenkin parempi, että persut jäävät jatkossakin vapaaehtoisesti oppositioon ja kaiken päätöksenteon ulkopuolelle, ni lienee parempiki äänestää jotain muuta.

Jukka Wallin

Quote from: John on 06.03.2015, 09:51:50

Ei vittu :D Äänestä ihan vapaasti sitten. Kun sun mielestä on muutenkin parempi, että persut jäävät jatkossakin vapaaehtoisesti oppositioon ja kaiken päätöksenteon ulkopuolelle, ni lienee parempiki äänestää jotain muuta.

Tällä hetkellä Helsingin ehdokasasettelu on siinä pisteessä, jotta perussuomalaiset saisivat nykyiset  kolme ehdokasta sisään, jokaisen ehdokkaan pitäisi saada yli 2000 ääntä. Jos neljä pitäisi saada yli 3000 ääntä.  Jussin äänillä meni eduskuntaan kaksi muuta jotka saivat noin kolme tuhatta ääntä. Näistä Väätäinen heitti pyyhkeen kehään. Hän sai hieman alle kolmetuhatta ääntä. Sampo Terho sai EU vaaleissa Helsingissä noin 4500 ääntä, joten Perussuomalaisten vaalimenestys voi flopata täysin Helsingissä.
Tämä vain realismia ja herättely, vaaleihin on vielä aikaa, ja kaikki on mahdollista. Mutta..

Noottikriisi

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 10:15:05
... Perussuomalaisten vaalimenestys voi flopata täysin Helsingissä.

Johtopäätös: Äänestäkää monikultturismia ja halpatyövoiman maahantuontia ajavia puolueita! :)

Jukka Wallin

Quote from: Noottikriisi on 06.03.2015, 10:19:20

Johtopäätös: Äänestäkää monikultturismia ja halpatyövoiman maahantuontia ajavia puolueita! :)

Ei tämä ole minullekaan herkkua. Osa jotka saattaisivat äänestää perussuomalaisia ovat kettuutuneet, oppositiopolitiikkaamme.

Noottikriisi

Quote from: Jukka Wallin on 06.03.2015, 10:24:16
Quote from: Noottikriisi on 06.03.2015, 10:19:20

Ei tämä ole minullekaan herkkua. Osa jotka saattaisivat äänestää perussuomalaisia ovat kettuutuneet, oppositiopolitiikkaamme.

Kylläkyllä. Näin ajatteleva voi hyvin vaihtaa puolta ja antaa äänensä omien tavoitteidensa vastaiselle puolueelle. Neljä vuotta sitten täällä oli paljon juuri Rydmanin ja muidenkin nuivien kokoomuslaisten hypetystä. Nyt nuo hypettäjät voisivat palata kertomaan miten heidän äänensä vaikutti kuluneella hallituskaudella.

Jukka Wallin

Meidän talous ja muut asiat ovat niin sekaisin tällä hetkellä, jotta saisimme taas edes jollekkin tasolle, niin pitäisi perustaa kansallinen pelastuksen rintama, eikä miettiä mitään muuta.
Tai perussuomalaiset saisivat yksinkertaisen enemmistön, mutta se vaatisi aseellista kapinaa.