News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Jussi Halla-ahon kirjoituksia

Started by lot, 07.12.2008, 13:30:08

Previous topic - Next topic

Red_Blue

Quote from: Mursu on 28.12.2012, 09:05:01
En tiedä mitään varteenotettavaa kilpailua, jossa pistoolissa käytetään 30 patruunan lipasta.
- -
Tämä "minä minä minä" aseenne on todella ihmeellinen. Minussa tällainen asenne saa pikemminkin sen, että kielletään sitten kunnolla, jos minkäänlainen kompromissi ei ole mahdollinen.
Enkä minäkään tiedä yhtään varteenotettavaa kilpailua, jossa heitetään numeron 43 kumisaapasta. Siksipä sen saakin kieltää, kun minä en sellaista tiedä...

Itsekäs asenne on juuri kieltäjillä, joiden asenne perustuu pelkoihin ja uskomuksiin, että kielloista olisi mitään hyötyä. Sen sijaan kielloista on huomattavaa haittaa paitsi sille kieltoperusteena virheellisesti käytetylle yleiselle järjestykselle ja turvallisuudelle, eli kieltäjille itselleen, myöskin asiassa täysin sivullisille ja viattomille, jotka eivät ole edes haitallisiksi tiedettyjä kieltoja halunneet.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Mursu on 28.12.2012, 08:45:51
Minä ihmettelen tätä, kun toisinaan puhutaan lainkuuliaisista aseenkantajista. Toisaalta sitten ilmeisesti sama porukka on heti hankkimassa laittomia aseita tai niiden osia, jos jostain kielletään. En myöskään usko, että tällainen tyypillinen itsetuhoinen massa-ampuja olisi kykenevä hankkimaan jotain laitonta asetta tai lipasta. Ei yksinkertaisesti ole mitään yleisesti tiedossa olevia laittomien aseiden markkinoita. Jos olisi, poliisi puuttuisi niihin. Jos joku tietää, mistä hankkia laittoman aseen, niin se kertoo enemmän tästä henkilöstä ja piireistä, joissa hän liikkuu kuin yhteiskunnasta.

No esimerkiksi minun silmissäni tämä nykyinen suomilan EU-terijoen hallitus pysyy epädemokraattisesti vallassa vain käyttämällä tiedotusmonopoliaan selkeään valehteluun ja tietenkin suomalaisvastaisen väkivaltamonopolinsa avulla joten en katso olevani millään tavoin velvollinen noudattamaan mitään sen määräyksiä. Itse asiassa rikon niitä huvikseni hyvinkin usein asiaa sen kummemmin peittelemättä, kysyjät jäävät yleensä suu auki vastauksen saatuaan.

Oma korkea moraalini sen sijaan tarjoaa täydellisen turvan lähimmäisille (kaikille kaiken värisille ihmisille) sekä omaisuuden että fyysisen koskemattomuuden suhteen minun puoleltani.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Ernst

Quote from: Snuiva on 27.12.2012, 22:46:17
33 patruunan lipas sopii kilpailijalle joka haluaa välttää lippaan vaihdon. Vaikka lippaan vaihtaa alle sekunnin niin urheilussa jossa sijoitus mitataan sekunnin kymmenesosissa siitä on etua. Hieman hämärä väite että 33 patruunan lipas sopii erikoisjoukoille itsepuolustukseen muttei kenellekkään muulle.

En tiedä mitään varteenotettavaa kilpailua, jossa pistoolissa käytetään 30 patruunan lipasta. Yleensä kilpailussa mitataan kilpailijoiden taitoja, eikä välttämättä edes ole hyvä tehdä asioita kilpailijoille liian helpoksi. Ontotta, että ihmiset pystyvät kilpailemaan lähes mistä tahansa. Tässä onkin kysymys: kumman tulee joustaa voittaa lain vai kilpailun sääntöjen? Jos joku luo sarjatulikilpailun, onko se peruste sarjatuliaseiden hallussapidolle?

Minä en puhunut mitään se soveltumisesta kenellekään itsepuolustukseen. Minä en näe mitään järkevää käyttöä itsepuolustuksen kannalta 30 patruunan lippaalle, joka tulee aseesta ulos. Ei tarkoitus kai ole räiskiä summittaisesti ympäriinsä. Minua ihmetyttää tämä asenne, jossa pienimpiäkin rajoituksia vastaan taistellaan henkeen ja vereen. Tämä "minä minä minä" aseenne on todella ihmeellinen. Minussa tällainen asenne saa pikemminkin sen, että kielletään sitten kunnolla, jos minkäänlainen kompromissi ei ole mahdollinen.

Sinulle on vallankäytön halu kovasti rakas ja toisten vapausoikeuksien kunnioitus hyvin vieras. Et ehkä tajua tätä itse. Viittaan viestisi boldattuun osaan.

Halla-aho juuri perusteli erittäin laajassa kirjoituksessaan, miksi ei ole rationaalista lähteä tekemään hyvää aselakeja "kiristämällä". Sinäkään et ajattele rationaalisesti, koska vallanhalusi ja kontrollinhalusi sotkevat ajatteluasi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ernst

Quote from: Topi Junkkari on 28.12.2012, 05:46:57
Quote from: Snuiva on 27.12.2012, 22:46:17
33 patruunan lipas sopii kilpailijalle joka haluaa välttää lippaan vaihdon. Vaikka lippaan vaihtaa alle sekunnin niin urheilussa jossa sijoitus mitataan sekunnin kymmenesosissa siitä on etua.

Missä ampumaurheilun lajissa on tavoitteena ampua pistoolilla mahdollisimman monta laukausta lyhyessä ajassa?

Kun on saanut ampuma-aseluvan, asetta saa käyttää myös muihin laillisiin käyttötarkoituksiin kuin lupahakemuksessa on mainittu. Kun lipaskapasiteetista ei säädetä erikseen, valinta on ampujan oma. Toivon että tätäkään vapausoikeutta ei lähdetä rajoittamaan periaatteella "tuo ei ole varmaan mitenkään tarpeellista, ainakin minusta tuntuu siltä".  Siinä avautuu varsinainen pandoran lipas.

dothefake

Quote from: dothefake on 28.12.2012, 00:26:07
Itse kannatan aseeseen Pandoran lipasta, ei tarvitse kiistellä lillukan varsista.
Vastaukseni numero 8885.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Snuiva

Minua ihmetyttää tämä asenne, jossa pienimpiäkin rajoituksia vastaan taistellaan henkeen ja vereen. Tämä "minä minä minä" aseenne on todella ihmeellinen. Minussa tällainen asenne saa pikemminkin sen, että kielletään sitten kunnolla, jos minkäänlainen kompromissi ei ole mahdollinen.

Minusta alvia voisi nostaa joka vuosi yhdellä prosentilla. Tällöin valtion tulot kasvavat varmasti joka vuosi.
Minusta sananvapautta voisi rajoittaa aina kun joku saa tuomion sananvapauden käyttämisestä.
Minusta nopeusrajoituksia pitää alentaa aina kun joku jää auton alle.
Minusta alkoholijuomien vahvuutta pitää laskea aina kun joku juo itsensä hengiltä.

repsikka

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012122716490400_ul.shtml
Kaliforniassa aseita vaihdettiin ruokakuponkeihin
Los Angelesin poliisin mukaan pelkästään yhdessä luovutuspaikassa kerättiin päivän aikana yli tuhat asetta.

Tapahtuma piti alun perin järjestää toukokuussa, mutta Los Angelesin pormestari Antonio Villaraigosa päätti aikaistaa sitä Connecticutin joukkosurman takia.
Luovuttajat saivat 100 dollarin lahjakortin käsiaseista, kivääreistä ja haulikoista ja 200 dollarin lahjakortin, jos he luopuivat automaattiaseista. Poliisi tarkasti, etteivät luovutetut aseet ole varastettuja tai kadonneita, mutta muuten aseista ei sen kummemmin kyselty.

Paikoitellen aseistaan eroon hankkiutuvat jonottivat luovutuspaikoille puolitoista tuntia. Paikalla oli myös pieni joukko asemyönteisiä mielenosoittajia.

Tässä hyvä esimerkki siitä, miten tarpeettomista ja luvattomistakin aseista päästään kätevästi eroon porkkanaa tarjoamalla.
Muistaakseni samaa käytäntöä toteutettiin Albaniassa, kun kommarivalta kaatui. Alueellisen puolustuksen selkärankana toimineet asevarikot ninmittäin  tyhjennettiin kansalaisten toimesta tunneissa.
Aseet saatiin suurimmaksi osaksi pois kuljeksimasta ostamalla ne jenkkirahalla, pistooli 50 taalaa, AK-47 100, konekivääri tai sinko 200.

dothefake

Jos palkkoja alennetaan, olisi verosummakin pienempi. Verot voi kiertää täysin kieltäytymällä palkasta kokonaan. Toisaalta, jos ennakonpidättää koko palkkansa, niin senhän saa seuraavana vuonna kokonaan takaisin, kun ei ole tienannut mitään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

PaulR

Minua ihmetyttää tämä asenne, jossa pienimpiäkin rajoituksia vastaan taistellaan henkeen ja vereen. Tämä "minä minä minä" aseenne on todella ihmeellinen. Minussa tällainen asenne saa pikemminkin sen, että kielletään sitten kunnolla, jos minkäänlainen kompromissi ei ole mahdollinen.

Olen yleensä käyttänyt esimerkkinä tupakkaa. Luuletko, että nämä jatkuvat pienet rajoitukset jäivät nyt tähän, kun ne viimeksi piiloitettiin kassoilla?

Julistettu Endgame on "savuton Suomi". Menisikö läpi, jos kiellettäisiin nyt sitten kunnolla?

Noottikriisi

Slippery Slope -uskovaisena vastustan pienimpiäkin askeleita väärään suuntaan.
Joillakin ihmisillä on oma vähemmistöideologiansa jonka he haluavat pakkosyöttää enemmistölle mutta he ymmärtävät ajaa asiaansa niin pienin askelin että osa kansasta jopa kannattaa jotakin yksittäistä muutosta ja lopuistakin enemmistö myöntyy, vaikka vastahakoisesti, kun on nyt niin pienestä asiasta kyse. Vähän kerrallaan hivuttamalla sitten rakennetaan omaa ihanneyhteiskuntaa kunnes kaikki tavoitteet on saavutettu. Itsellä on kivaa ja enemmistö on sopeutettu.
<yskäisy>vihernatsit</yskäisy>
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

nitkunatku

No nyt!!!
Pidin Jussi Halla-ahoa taitavana kirjoittajana, mutta löytyipä hänen tekstistään kirjoitusvirhe: Hawaii kirjoitetaan suomeksi Havaiji!
Kjäh kjäh! On ne perussuomalaiset juntteja!!
Nyt tai joskus toiste.

jormaKoo

Quote from: nitkunatku on 28.12.2012, 12:51:42
No nyt!!!
Pidin Jussi Halla-ahoa taitavana kirjoittajana, mutta löytyipä hänen tekstistään kirjoitusvirhe: Hawaii kirjoitetaan suomeksi Havaiji!
Luitko ensimmäisen kappaleen perässä olleen disclaimerin? Siellä sanottiin mm. näin:
"Osavaltioista käytetään konsistenssin vuoksi englanninkielisiä nimiä."
Italian sisäministeri Roberto Maroni vetosi kollegoihinsa tänään Brysselissä sanoin "meitä ei voi jättää yksin, tämä on koko Euroopan ja koko maailman ongelma". Hän puhui jopa 1,5 miljoonan pakolaisen uhasta.
...
- Lukuja on kaikenlaisia, Thors kommentoi

nitkunatku

Nyt tai joskus toiste.

ämpee

Yhdysvalloissa on ryhdytty mielenkiintoisiin toimiin näitä koulu-ampumisia vastaan, jotka saattavat vielä osoittautua toimiviksi.

Opettajat aseistetaan, koulutetaan ampumaan, ja he saavat kantaa aseitaan piilossa.

Tästä seuraa se, että jokainen opettaja on mahdollinen koulu-ampujan pysäyttäjä, joten laajennettu itsemurha voi osoittautua suppeaksi itsemurhaksi ensi-yrittämällä.
"Mahdollinen", ja "voi osoittautua", sillä kun niitä aseita saa kantaa piilossa, niin koskaan ei tiedä miten tulee käymään.
Uskoisin tällä olevan varsin rauhoittava vaikutus, kunhan nyt saavat tuon asian kuntoon.

Tuosta edellisestä tuli mieleen ohjelmasarja "1001 tapaa kuolla", jossa kerrottiin ihmisten menetelmistä tappaa itsensä enemmän vahingossa kuin tahallaan.
Eräskin nuorukainen sai mielestään loistavan idean ryysyistä rikkauteen, ja hän hankki tarvittavat välineet idealleen, eli pistoolin ja hiihtomaskin, ja päätyi ohjelmaan.
Hän nimittäin hankkin luultavasti turhan tiukkaan kudotun hiihtomaskin, ja se päässä näki kohtalokkaasti liian heikosti.
Hän tämän seurauksena erehtyi vierekkäisistä ovista, ja joutui kultasepänliikkeen sijasta asekauppaan jossa oli myyjän lisäksi kolme asiakasta.
Ryöstäjäkandidaattiin osuneista yhdeksästä luodista kaksi todettiin jälkeenpäin välittömästi tappaviksi.
Valvontakameran nauhasta näki miten asiakkaana ollut vanhempi rouva(?) kiskaisi aseensa esille kuin villissä-lännessä kuuluukin.

Asekauppoja ei pahemmin ryöstetä, ja ehkä samankaltainen efekti toimii myös aseistettujen koulujen osalta, aika näyttänee.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Arvoton

Amerikan yhdysvaltain ihmisten hengenriisto-, ase- ja aselupatilanteesta Jussi pläjäytti selvityksen, jollaisella heikkolahjaisemmat päästetään maistereiksi.

sunimh

Quote from: nitkunatku on 28.12.2012, 12:51:42
No nyt!!!

Sulle ei kuitenkaan sitten (tuon yllämainitun disclaimerin lisäksi) ottanut silmään sellaiset kuin "North Dakota", "South Dakota", "North Carolina", "South Carolina" "New Mexico" jne... :D
Finland - the small Nordic nation, known for its high suicide rates, heavy drinking and domestic violence.
   - Fox News, 31.12.2009

Red_Blue

Quote from: ämpee on 28.12.2012, 14:27:53
Opettajat aseistetaan, koulutetaan ampumaan, ja he saavat kantaa aseitaan piilossa.
Asekieltovouhottajille kun vielä menisi kaaliin, että nämä kouluampumiset, elokuvateatteriampumiset, armeijan tukikohta-ampumiset, leirisaariampumiset jne. tapahtuvat lähes aina jo olemassa olevalla asekieltoalueilla. Eli siellä missä laajennettavaksi haluttavat kiellot ovat tiukimmin voimassa.

Niitä sen sijaan ei tapahdu kouluissa joihin aseita saa tuoda, elokuvateattereissa, joihin aseita saa tuoda, armeijan sotatoimialueen ulkopuolisten tukikohtien muilla alueilla kuin rekrytoitaville ja kouluttamattomille rajatulla aseettomalla alueella, sellaisessa ostoskeskuksessa jossa ei ole aseidentuontikieltoa, sellaisessa kirkossa johon sisälle (parkkipaikat oma lukunsa) saa tuoda aseita, sellaisella leirisaarella jossa on aseistettuja vartijoita tai poliisi pääsee sinne vuotavallakin veneellä alle tunnissa jne. jne.

Ja silloin harvoin kun niitä tapahtuu paikoissa joihin uhrit voivat tuoda laillisia aseitansa, ne myös loppuvat erittäin lyhyeen, verrattuna poliisin paikalle saapumisen tai murhaajan kyllästymisen odottelemiseen.

Marius

"Yhdysvaltain väestö koostuu pääsin kolmesta suuresta joukosta:"

No joo...

Toistaiseksi ei lainsäädännöillä pystytä muuttamaan ihmisten etnisyyksiä, vaikka yritys on kova.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

comamais

Snuiva

Quote from: comamais on 28.12.2012, 15:38:45
Japani

Sveitsi, reserviin kotiutuvat saavat ~30.000 sarjatuliasetta ammuksineen kotona säilytettäväksi. Kun reservistä poistuu ne voi ostaa itselleen.

Japani:

Vasemmanpuoleinen lista on rikoksen seurauksena kuolleet ja oikeenpuoleinen on murhat.
http://www.abolish-dp.jca.apc.org/content/dataroom/38

Sikäläinen tilastokeskuksen henkirikostilasto:
http://www.e-stat.go.jp/SG1/estat/Pdfdl.do?sinfid=000017775039

Japanin poliisin tilastot, julkaistu 4.2012
http://www.npa.go.jp/sosikihanzai/yakubutujyuki/yakujyuu/yakujyuu1/h23_yakujyuu_jousei.pdf

Laittomia puoliautomaattipistooleita takavarikoitu 426
Laittomia sarjatuliaseita takavarikoitu 12
Laittomia kivääreitä ja haulikoita takavarikoitu 24

Ampumavälikohtauksia laittomilla aseilla 180 joissa syntyi 19 ruumista ja 117 haavoittunutta.

Valitettavasti en enempää jaksa/ehdi.

repsikka

Tässä   wikipedian näkemys http://fi.wikipedia.org/wiki/Karbiini
Alkujaan karbiini (karabiini) tarkoitti lyhytpiippuista kivääriä esim ratsuväen tarpeisiin, joka oli mekanismiltaan muuten identtinen jalkaväenkiväärin kanssa. 
Sittemmin karbiiniksi ruvettiin kutsumaan myös jatkoperällä varustettuja pistooleita, kuten legendaarinen Ukkomauser.
Jenkeillä oli toisessa maailmansodassa karbiinimalli, joka ampui lyhennettyä kiväärinpatruunaa.
Nyttemmin kai yleisin karbiinityyppi on tuo poliisien ja erikoisjoukkojen käyttämä, olkatuellinen pistoolinpatruunaa ampuva malli.
Termi on  kyllä aika häilyvä, se voi tarkoittaa pitkää pistoolia tai lyhyttä kivääriä..

Nuivake

Kotimaisen lehdistön mukaan kyseessä on yleensä aina "raskasrynnäkkösarjatulinorsukivääriheitin".
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Arvoton

Se on toi jenkkilä niin ristiriitainen maa, minkä perusteella meitsi ei ole koskaan pystynyt pitämään sitä ihannemaanani. Minulta puuttuu hypetyksen taito (vapaus, osaava rikastuu, ei verotusta, jne.).

Sosiaalisista olosuhteista minulla on sen verran käsitystä, että siellä on, joo-o, alhainen työttömyys, mutta kun työttömyys on kokolailla piilo-sellaista. Siellä voi tienata kenkien kiillottajana sen 2 taalaa tunnisssa, millä saa kämpän vuokran jo puoliksi. Siis sossuun... Tämä osa vapauden valtakuntaa on minusta sen kehittymätön osa.

Tiennyt aina, että afrikkalaisperäinen väestö on väkivaltaisin, huono-osaisin ja sellainen, joka tavalla tai toisella luiskahtaa tavalla tai toisella heimo(jengi-)perustaiseen malliin. Tiedän, että sekin väestön osa kykenee sopeutumaan länsimaisiin ja eurooppalaiseen järjestykseen työelämässä ja muuhunkin yhteiskuntaan, mutta se vaatii yhteiskunnalta ja muilta kansalaisilta suuren työn. Sitä työtä ei helpoteta lisäämällä maahanmuuttoa Afrikasta - ei Eurooppaan eikä Amerikkaan.

Marius

Jos tiedät, että jossain yhteiskunnassa afrikkalainen väestö on sopeutunut eurooppalaisperäiseen yhteiskuntaan, niin sellainen yhteiskunta varmaankin on. Missä se on?

repsikka

Miten olis Kuuba ?  Vai kilautanko kaverille?

Takinravistaja

Quote from: repsikka on 28.12.2012, 17:41:22
Miten olis Kuuba ?  Vai kilautanko kaverille?

On niitä isompiakin. Vaikka Brasilia.

Marius

Onko Kuubassa ja Brasiliassa afrikkalaisperäinen väestö integroitunutta?

Jaska Pankkaaja

Quote from: Marius on 28.12.2012, 17:52:32
Onko Kuubassa ja Brasiliassa afrikkalaisperäinen väestö integroitunutta?

Tietenkin, onhan Brasseissa sosialisti nainen pressana ja Kuubassa jopa se Parempi järjestelmä!

Joskus guuglasin kuuban hallituksen kuvan. Silloin ei ollut yhtään neekeriä ja yksi joka saattoi olla mulatti.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Red_Blue

Quote from: ananaskaarme on 28.12.2012, 16:26:39
Mitä tarkoittaa tekstissä käytetty termi "lyhyt kivääri"? Sitäkö, mitä englanniksi kutsutaan nimellä carbine? Onko niitä Suomessa ollenkaan?
Minusta asiayhteydestä (viitattu hankkimisen vaikeuteen, eli Yhdysvaltain kansallisen asehallintoyksikön eli ATF-viraston kanssa asioimiseen) ilmenee että ei ole tarkoitettu karbiinia vaan ns. SBR-kivääriä (Short Barrel Rifle), jotka Suomen ampuma-aselaki tuntee termillä "muu ase". Karkeasti yksinkertaistaen Jenkkilässä SBR-kiväärin hankkiminen on helpompaa kuin tavallisen itselataavan kiväärin luvan saaminen Suomessa ja taas vastaavan kiväärin ns. "muu ase -luvan" saaminen Suomessa on nykyään vaikean ja mahdottoman välillä poliisilaitoksesta, hallinto-oikeudesta ja kuun asennosta riippuen. Aiemmin niille myönnettiin lupia alueellisesti vaihtelevasti mutta kokonaisuutena paremmin ihan käyttöön, eikä pelkästään keräilyyn. Määristä sen verran, että Poliisihallituksen tilaston mukaan lupia oli 7 144 "muuhun ampuma-aseeseen" 4.1.2010. Valmistelussa olevan lakiin perustumattoman aselupakäytäntöjen yhtenäistämisohjeen luonnoksen mukaan lupia muihin ampuma-aseisiin ei saisi enää myöntää siviileistä kuin keräilijöille (sivu 43, kohta 3.4).

SBR-kivääri voi olla lyhempikin kuin karbiini, mutta yleensä ampuu kiväärinpatruunaa, joskin voi myös ampua pistoolinpatruuna, jolloin se on pistoolikarbiini. Pistoolikarbiini voi myös olla kiväärinmittaisella (vähintään 16") piipulla. SBR-kivääreitä (piipun pituus alle 16 tuumaa, yleensä 14.5 tuumaa, 11.5 tuumaa tai 10.5 tuumaa) käytetään toiminnallisten ampumaurheilulajien lisäksi mm. ajoneuvoissa ja kotona puolustusaseina sekä erilaisten sotilas- ja poliisijoukkojen ns. lähi/asutuskeskustaisteluaseena, jolloin lyhempi piippu sopii ahtaisiin paikkoihin eikä menetetyllä lähtönopeudella ole lyhyillä ampumamatkoilla niin suurta merkitystä.

Käytännössä karbiineiksi kutsutaan tätä nykyä useita etulinjan joukkojen pääaseita, koska varsinkin suurvalta-armeijoissa taistelevan osan tulivoimassa ollaan siirtymässä jatkuvasti entistä tehottomampiin aseisiin, koska entistä lyhemmiltä matkoilta tehoavaa vaikutusta haetaan sillä yksittäisen taistelijan aseella, erilaisten täsmätukiaseiden käytön tullessa entistä lähemmäs omia joukkoja. Esimerkiksi Yhdysvaltain asevoimista maavoimien pääaseena on tätä nykyä M4-karbiinin eri versiot ja sovellukset (14.5" piippu).

Ernst

Halla-ahon uusi kirjoitus on perusteellisuudessaan hänen parhaitaan jollei paras. Kun olemme monessa ketjussa valitelleet huonoa lainsäädäntöä ja säädettyjen lakien vaikutusten analysoimisen puutetta, niin ainakaan edustaja Halla-aho ei ole tässä mielessä pettänyt äänestäjiään. Hän on ainakin yrittänyt pohtia, mitä ei ainakaan aselainsäädännölle kannata tehdä. Ei ole hänen vikansa, että se, mitä pitäisi tehdä, jää hänen ja monen muun mielestä vaikutuksiltaan vielä epäselväksi.

Annan pisteitä teknisestä osaamisesta 9.75 ja taiteellisesta vaikutelmasta täydet 10.

Miksi pekkasaurit eivät edes yritä vastaavaa analyysia?