News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

"kohujen" vaikutus halukkuuteen lähteä Persujen ehdokkaaksi

Started by EL SID, 13.04.2012, 14:34:34

Previous topic - Next topic

EL SID

Minä rakastan mustaa ja sarkastista huumoria. Tiedän, ettei kaikki ole samankaltaisia, ja niinpä katson facebookissakin kuka saa katsoa minkäkin kirjoituksen.
Huumorini ja sarkasmiin taipuvainen leukailu on kuitenkin merkittävä osa minua, ja jos luopuisin siitä, en olisi enää minä, vaan muottiin painettu tuote, tiili tiiliseinässä.

Tuleviin kuntavaaleihin on varmaan kysytty ehdokkaaksi jokaista persujen jäsentä ja paikallisosaston jäsentä (eli kannatusjäsentä). Minäkin harkitsin pitkään, ja päätin olla lähtemättä.

Syynä on tämä Helena Erosen takstistä syntynyt kohu. Nimittäin, jos minä olisin  kirjoittanut asiasta, olisin kirjoittanut aivan samalla tavalla. Satiiria parhjaimmillaann.

teksti löytyy täältä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,69638.msg983502.html#msg983502

Koska olisin tehnyt aivan samoin, laittaa miettimään, miten minun olisi käynyt? olisinko saanut potkut persuista ja tullut julkisesti nolatuksi, hylkiöksi, jolla olisi jatkossa ongelmia löytää töitä, vaikka vaihtaisin nimeä? nettihän ei unohda.

Itse asiassa minulta jopa löytyy samankaltaisia satiiriseksi/sarkastiseksi huumoriksi tarkoitettuja tekstejä, joista kuka tahansa kukkahattutäti voisi nostaa metelin.

Pahinta asiassa on, että muut persut ovat kääntyneet kirjoittajaa vastaa: Ainoastaan James Hirvisaari on puolustanut avustajaansa, siitä kiitos hänelle.
Miten puolue, joka haluaa olla huomenna iso ja uskottava voi olla noin munaton? miten olisi käynyt, jos tällä kertaa olisi jääty puolustamaan omiaan, kuitattu koko juttu satiiriksi ja kehotettu epäilijöitä lukemaan se?
Kuinka äkkiä kohu olisi kuivunut kokoon ja persut saaneet lisäpinnoja rohkeasta huumorista?

En uskalla lähteä persujen ehdokkaaksi. minulla on liikaa menetettävää, ja nyt on tiedossa, että ongelmien sattuessa koneisto, jonka rattaaksi lähtisin, mieluummin sylkäisi minut pois kuin jättäisi pyörittämään muita rattaita.

Onko muilla samankaltaisia mietteitä?

Marko Parkkola

Emme me kaikki olla Erosta vastaan. Ei todellakaan!

uuninpankko

Quote from: Marko Parkkola on 13.04.2012, 16:23:20
Emme me kaikki olla Erosta vastaan. Ei todellakaan!

Kyse ei olekaan siitä, ollaanko sitä Erosta vastaan vai ei, kyse on siitä, että jopa puolueeseen sitoutumaton työntekijä työnnettiin myös puoleen toimesta kohtuuttomaan tilanteeseen. Hänet tunnetaan nyt joitakin ulkomaita myöten naisena, jonka puheenparret kumpusivat 30- ja 40-luvun kansallissosialistisen Saksan synkästä yöstä.

Itse opiskelen sellaisteen tutkintoon, joka ollen ylempi korkeakoulututkinto, tarjoaa laajan skaalan työllistymisvaihtoehtoja julkiselta yksityiselle sektorille. Uralla etenemiseen liittyy olennaisella tavalla, opintomenestyksen lisäksi, myös tietynlainen nuhteettomuus. Toisin sanoen, väärät mielipiteet, kenties jopa "väärä" puoluekanta, on omiaan haittaamaan työnhakua. Taustat tutkitaan tarkoin.

Vuoden takaisen jytkyn ensimmäinen kohuavustaja oli vaasalainen Mikael Lith. Hän oli tehnyt jokusen rikollisen teon, mutta ymmärtääkseni nämä ovat kaikki tapahtuneet viime vuosikymmenellä. Lithiin kohdistettu reaktio oli täysin kohtuuton ja röyhkeä.

Ulla Pyysalon, toisen kohuavustajan, kerrottiin mediassa hakeneen kepun jäsenenä uusnatsihenkisen järjestön jäsenyyttä. Loppu on historiaa. Samoin loppu on historiaa kolmannen kohuavustajan, Helena Erosen, kohdalla.

Nämä kaikki mainitut henkilöt ovat nuoria, ymmärtääkseni alta kolmekymppisiä. Kirjoitustensa perusteella Lith pystyy erinomaisen analyyttiseen ajatteluun ja on rationaalinen johtopäätöksissään sekä erittäin asiantunteva. Mutta kun laittaa nimensä google-hakuun, mitä onkaan toistakymmentä ensimmäistä hakutulosta? Saatika Pyysalon - saatika nyt Erosen kohdalla. Kolmen henkilön vastainen urakehitys on torpattu tai sitä ainakin on merkittävästi hankaloitettu. Miksi? Siksi, että he ovat perussuomalaisia tai puoluetta lähellä. Kaksi jälkimmäistä eivät ole edes syyllistyneet rikolliseen tekoon.

Sitten nämä varavaltuutetut ja jatkuvat kohut. Kaikissa puolueissa hölmöilijöitä riittää, mutta kun tiedetään olevansa median erikoisseurannan alla, tiedetään myös, että kaikki ymmärretään tahallansa väärin, ja kuten nyt on nähty, valehdellaan tarvittaessa musta valkoiseksi. Rikkaan, monimuotoisen ja vivahteikkaan kielen käytöstä on tulossa kiellettyä, jopa rikollista. Itse kirjoitan mielipidetekstiä vivahteikkaasti, ja kun on varmaa, että kuntavaalien alla lehdistön sensorit ovat vielä herkemmällä, jokainen vivahdeikas kirjoittelu kääntyy melkoiseksi shitstormiksi.

En ole valmis pilaamaan työllistymisen ja turvallisen elämän mahdollisuuksiani tässä vaiheessa puolueen, joka kääntää selkänsä omilleen ja toisaalta päästää melkoisia tolvanoita merkittäviin asemiin, takia. Itse haluan pysyä asialinjalla, mutta olen varma, että media ei pysy. Ja kun missään vaalissa valituksi tuleminen ei ole koskaan varmaa, en halua jäädä täysin tyhjän päälle.

Katsellaan kolmen vuoden päästä uudestaan. Siihen asti pyrin vaikuttamaan yhteiskunnan parhaaksi parhaimmissa määrin oman alani sisällä työtä tehden. Se on muuta kuin pään hakkaamista seinään.

Marko Parkkola

Totta. Kukaan ei halua tehdä töitä paikassa jossa omat paskovat niskaan. Ymmärrän täysin.

Itse olen hankkinut alaltani jo yli 10 vuotta työkokemusta ja olen siinä onnellisessa asemassa, että löydän työpaikan aina jostain jos tarvis. Lisäksi olen saanut niskaani erinäköisiä kokkareita urani aikana ja kuunnellut kaikenlaista älytöntä, että nahka alkaa olla paksu kuin elefantilla. Siksipä uskaltaudun ehdokkaaksi ja kun, vaikka kornilta ehkä kuulostaakin, yhteisten asioiden hoito kiinnostaa, niin mikäs tässä! Vaikka Arkadianmäelle asti jos niikseen tulee.

Toit esille hyvän pointin. Kannattaa tosiaan varautua siihen, että julkisuutta tulee ja se on lähes aina negatiivista.

EL SID

Quote from: uuninpankko on 14.04.2012, 17:19:26

En ole valmis pilaamaan työllistymisen ja turvallisen elämän mahdollisuuksiani tässä vaiheessa puolueen, joka kääntää selkänsä omilleen ja toisaalta päästää melkoisia tolvanoita merkittäviin asemiin, takia. Itse haluan pysyä asialinjalla, mutta olen varma, että media ei pysy. Ja kun missään vaalissa valituksi tuleminen ei ole koskaan varmaa, en halua jäädä täysin tyhjän päälle.

Katsellaan kolmen vuoden päästä uudestaan. Siihen asti pyrin vaikuttamaan yhteiskunnan parhaaksi parhaimmissa määrin oman alani sisällä työtä tehden. Se on muuta kuin pään hakkaamista seinään.

sanoit aivan saman asian kuin minä. Sitä haluaisin vielä korostaa, että toivoisin puolueen, joka odottaa minulta/jäseneltään julkista sitoutumista, edes jonkinlaista tukea. Nyt sitä on tullut tällekin Lieksalaislähtöiselle nuorelle vain yksittäisiltä puolueen aktivisteilta.

uuninpankko

Quote from: EL SID on 15.04.2012, 11:30:38
sanoit aivan saman asian kuin minä. Sitä haluaisin vielä korostaa, että toivoisin puolueen, joka odottaa minulta/jäseneltään julkista sitoutumista, edes jonkinlaista tukea. Nyt sitä on tullut tällekin Lieksalaislähtöiselle nuorelle vain yksittäisiltä puolueen aktivisteilta.

Niin tein, ja aivan tietoisesti.

Minua itseäni ei nimittäin henkilökohtaisesti kauhistuta lainkaan muiden puolueiden vihamielinen suhtautuminen perussuomalaisuuteen. Eivät ne ole toiminnallaan saaneet puolueen kannatusta laskuun taikka hajaannusta aikaan. Hajaannus on tullut sisältä päin.

Se, mikä minua kauhistuttaa, on puolueen tapa uhrata jäseniään, nyt myös sitoutumattomia työntekijöitään, medialle. En pidä Halla-ahonkaan taannoista erottamista eduskuntaryhmästä liikkeenä enkä minään. Sen sijaan, että olisi nolattu (mihin todellakin oli mahdollisuus) se osa mediaa ja poliittisia toimijoita, jotka todella väittivät Halla-ahon nimenomaan vaatineen sotilasjunttaa Kreikkaan, kyseenalaistamalla näiden luetun ymmärtämisen, Soini ilmoittikin Moskovan-junasta, että nyt ovi käy ulospäin. Ja media kiitti uhristaan ja kävi taistoon kohti seuraavaa "caustia".

Kehoitan jokaista ehdokkaaksi ryhtyvää miettimään, miltä itsestä mahtaa tuntua, kun perjantai-illan viihdeohjelmassa, yli puolen miljoonan tv-katselijan nähden, entiseltä pääministeriltä, viime perjantain tapauksessa Vanhaselta, kysytään, että mitä mieltä juuri hän on juuri Sinun tekemisistäsi. Samaan aikaan oma ryhmäsi, omat taustajoukkosi, kehoittavat asian faktapohjaan lainkaan kantaa ottamatta sinua korjaamaan luusi.

Ei muuten mahdu minun oikeustajuuni.

Taikakaulin

Quote from: EL SID on 15.04.2012, 11:30:38Sitä haluaisin vielä korostaa, että toivoisin puolueen, joka odottaa minulta/jäseneltään julkista sitoutumista, edes jonkinlaista tukea. Eiköhän sitä tukea kuitenkin tule

Suhteellisuudentaju on kuitenkin hyvä säilyttää ja nämä sinun epäilyksesi olisivat relevantteja jos hakisit eduskuntavaaliehdokkaaksi. Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä 336 kuntaa ja veikkaan, että aika paljon joutuisit perseilemään valtuutettuna, että pääsisit valtakunnan uutisiin ja tarvitsisit tukea puolueelta mediaa vastaan. Facebookkiin kirjoittaminen saunantaikaisista tai "ampujalle mitali" -tyyppiset ovat sitten asia erikseen ja on vain hyvä jos näitä kirjoittelevat saataisiin jotenkin karsittua ehdokkaista.

Quote from: EL SID on 15.04.2012, 11:30:38Nyt sitä on tullut tällekin Lieksalaislähtöiselle nuorelle vain yksittäisiltä puolueen aktivisteilta.

Teknisesti ottaen tämä Liekaslaislähtöinen ei ole edes puolueen jäsen, joten puolueella ei ole erityistä velvollisuutta tukea häntä. Lisäksi eduskunta-avustaja on puolueesta riippumaton työ, eikä se vaadi minkäänlaista sitoutumista tämän avustettavissa olevan kansanedustajan puolueeseen. Vuodenaikaisten kohujen takia en oikeastaan ihmettele tätä Ruohonen-Lernerin reaktiota asiaan(mikä oli huono), kun kyseessä oli vieläpä sitoutumaton eduskunta-avustaja. Mitä tukemiseen tulee, niin PS-nuoret yhtenä rintama seisovat ainakin Erosen takana; ja varmasti moni kansanedustajakin perehtyessään siihen alkuperäiseen kirjoitukseen.

Summa summarun: Ei kunnallisvaaliehdokkuudesta kannata ottaa pienintäkään stressiä ja mikäli valtuutetuksi valitaan ja hoitaa työnsä hyvin, niin mitään ongelmia ei ole.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

Lemmy

Minä aion lähteä politiikkaan vasta 6387-vuotiaana kun olen eläkkeellä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

tietotyöläinen

Quote from: Taikakaulin on 15.04.2012, 12:58:48
Suhteellisuudentaju on kuitenkin hyvä säilyttää ja nämä sinun epäilyksesi olisivat relevantteja jos hakisit eduskuntavaaliehdokkaaksi. Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä 336 kuntaa ja veikkaan, että aika paljon joutuisit perseilemään valtuutettuna, että pääsisit valtakunnan uutisiin ja tarvitsisit tukea puolueelta mediaa vastaan.

Olen eri mieltä. Media etsii aktiivisesti mitä hyvänsä ja kun totuus ei ole heille haittatekijä, niin eipä kannata olla turhan sinisilmäinen.

Mutta näinhän se puolue nuijitaan takaisin marginaalin, kylvetään ulkoapäin riitaa ja pelotellaan potentiaaliset aktiivit ja ehdokkaat pois. Toki riveistä on tosiaan löytynyt oivallisia avustajia medialle.

kekkeruusi

Quote from: Lemmy on 15.04.2012, 13:19:35
Minä aion lähteä politiikkaan vasta 6387-vuotiaana kun olen eläkkeellä.
Sä mitään eläkettä tuu saamaan, niin kuin en minäkään. Me tehdään töitä kuolemaamme asti, jotta saamme maksettua maahanmuuton kustannukset ja Helsingin uuden suurmoskeijan.

Taikakaulin

Quote from: tietotyöläinen on 15.04.2012, 13:24:22
Quote from: Taikakaulin on 15.04.2012, 12:58:48
Suhteellisuudentaju on kuitenkin hyvä säilyttää ja nämä sinun epäilyksesi olisivat relevantteja jos hakisit eduskuntavaaliehdokkaaksi. Suomessa on kuitenkin tällä hetkellä 336 kuntaa ja veikkaan, että aika paljon joutuisit perseilemään valtuutettuna, että pääsisit valtakunnan uutisiin ja tarvitsisit tukea puolueelta mediaa vastaan.

Olen eri mieltä. Media etsii aktiivisesti mitä hyvänsä ja kun totuus ei ole heille haittatekijä, niin eipä kannata olla turhan sinisilmäinen.

Edelleen väitän, että kunnanvaltuutetut saavat olla rauhassa. Persuilla on reilut 440 valtuutettua ympäri Suomea. Mieleeni tulee kolme eri tapausta, jossa kunnanvaltuutetun tekemiset ovat päässeet iltapäivälehtien sivuille: mitali-keissi, saunantaakse-keissi ja yleisönosastokirjoitus homojen joutumisesta helvetin tuliseen järveen - jota ei ikinä edes julkaistu.

3 valtuutettua 440:stä. Turha siis siitä ehdokkuudesta stressata, ellei ole taipumusta edellämainittujen tapaisiin älynväläyksiin.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

uuninpankko

Quote from: Taikakaulin on 15.04.2012, 13:40:16
Edelleen väitän, että kunnanvaltuutetut saavat olla rauhassa. Persuilla on reilut 440 valtuutettua ympäri Suomea. Mieleeni tulee kolme eri tapausta, jossa kunnanvaltuutetun tekemiset ovat päässeet iltapäivälehtien sivuille: mitali-keissi, saunantaakse-keissi ja yleisönosastokirjoitus homojen joutumisesta helvetin tuliseen järveen - jota ei ikinä edes julkaistu.

3 valtuutettua 440:stä. Turha siis siitä ehdokkuudesta stressata, ellei ole taipumusta edellämainittujen tapaisiin älynväläyksiin.

Hallituskausi oli vasta aluillaan kesäkuussa 2011, kun jo kertaalleen vuonna 2009 (?) käsitelty aiemmassa mainitsemani Mikael Lithin asia kierrätettiin uudelleen julkisuuteen, tällä kertaa pitkiksi jutuiksi iltapäivälehtien internet-sivustojen pääjuttuna otsikoiden "SAARAKKALAN AVUSTAJALLA VÄKIVALTATAUSTA!!!!!".

On aivan totta, että epäilemättä suurin osa kunnanvaltuutetuista ja -ehdokkaista saa olla aivan rauhassa. Mutta media napsii kaikki provokatiiviset ehdotukset (esimerkiksi kuntavaaleissa 2008 Jiri Kerosen natsilippu Pikku Huopalahdessa parvekkeella -sympatiat) ja jopa yleiseen kielenkäyttöön kuuluvat fraseeraukset (esim. varmistimen poisto by Jussi Niinistö) ja jauhaa näitä kyllästymiseen asti todistuksena puolueen epäsopivuudesta ja rasistisuudesta. Ja kansa kumartaa mediaa.

Täytyypä muistaa myös, että Jussi Halla-aho oli kuntavaaleihin 2008 saakka suurelle yleisölle kohtuullisen tuntematon filosofian tohtori, vaikkakin joillekin internetin käyttäjille verraton sanan säilän käyttäjä. On huomattava, että Halla-aho ei ole syyllistynyt minkäänlaisiin älynväläyksiin, vaan kertonut asiaansa faktapremisseihin perustuen. Ja mikä onkaan ollut se henkilökohtaisen, saatika perheen taikka perhe-elämän kärsimyksen määrä? Sitä emme kukaan kykene edes arvioimaan, mutta vuosia kestävä mediamyllytys oikeusprosesseineen, erovaatimuksineen ja uhkailuineen kertoo niin sairasta kieltään ympäröivästä yhteiskunnasta, että arvoisa kansalainen, ei sinun tarvitse olla kuin ehdokkaana perussuomalaisten listoilla, ja kas, yhtäkkiä olet noitavainon kohteena.

Taikakaulin

^Totta turiset mediasta.

Jussi Halla-ahon poliittinen historia on jo itsessään niin värikäs by media, että samanlaista noitavainoa tuskin tulee koskaan enää kenellekään valtuutetulle.
Jussin tapauksessa vihervasemmisto tunsi ensimmäistä kertaa todellisen uhan ajamalleen monikulttuuriaatteelle kun älykäs maahanmuuttokriitikko ampaisi valtavalla äänisaaliilla kaupunginvaltuustoon ns. puskista ja näin tämä noitavaino sai alkunsa. Lopulta kaikki on kuitenkin mennyt hyvin ja maahanmuutosta voidaan eduskunnassakin puhua suoraan, leimaantumatta rasistiksi.

Kansanedustajista Hakkarainen on tällä hetkellä hyvä esimerkki noitavainon uhrista. Tosin on siinä hiukan Hakkaraisellakin peiliin katsomista.

Quote from: uuninpankko on 15.04.2012, 13:57:30

On aivan totta, että epäilemättä suurin osa kunnanvaltuutetuista ja -ehdokkaista saa olla aivan rauhassa.

Tarkemmin sanottuna noin 99,99 % kunnanvaltuutetuista saa olla aivan rauhassa.  ;)

Kipling

Hommalaisten pitää kaapata persut haltuun vanhoilta SMP junteilta. Näin se vain on... Toista puoluetta tuskin tulee eteen.
"All stereotypes turn out to be true. This is a horrifying thing about life. All those things you fought against as a youth: you begin to realize they're stereotypes because they're true"
-David Cronenberg

andrus

Ehdolle voi asettua vaikka ei olisi mitään annettavaa. Tuskin mediaa kiinnostaisi.

Ja jos PS:llä on vain tämä ajatus, että kunhan joka kuntaan saadaan ehdokasasettelu aikaiseksi huolimatta siitä minkä tason peeloja mahdollisesti pitää sisällään niin....  onnea vaan.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

AstaTTT

Quote from: uuninpankko on 15.04.2012, 12:56:45

Kehoitan jokaista ehdokkaaksi ryhtyvää miettimään, miltä itsestä mahtaa tuntua, kun perjantai-illan viihdeohjelmassa, yli puolen miljoonan tv-katselijan nähden, entiseltä pääministeriltä, viime perjantain tapauksessa Vanhaselta, kysytään, että mitä mieltä juuri hän on juuri Sinun tekemisistäsi. Samaan aikaan oma ryhmäsi, omat taustajoukkosi, kehoittavat asian faktapohjaan lainkaan kantaa ottamatta sinua korjaamaan luusi.

Ei muuten mahdu minun oikeustajuuni.

Täältä "aidan toiselta puolelta" tarjoan seuraavia ajatuksia ehdokkuutta harkitseville, ehdokkaiksi ryhtyville ja edustajiksi valituille:

Harjoittakaa tiukkaa mediakriittisyyttä ja opetelkaa hakemaan tarvitsemanne tiedot muualta kuin ns. valtamediasta.

Kasvattakaa teflon-pinta ja opetelkaa ajattelemaan, että vaikka henkilöänne kohti hyökätään, niskaanne heitetään lokaa ja nimenne tahritaan, kyse on poliittisesta pelistä. Se, että olette kohde, ei aidosti ole mitään henkilökohtaista.

Pysykää omana itsenänne ja tehkää aina kaikki päätökset omasta itsestänne käsin, muiden näkökulmat huomioon ottaen. Olkaa aitoja ja rehellisiä, vaikka se on vaikeaa politiikan harhamaailmassa.

Löytäkää jokin keino "palata itseenne" harrastuksen, oman ajan tai ystävien/perheen kanssa vietetyn ajan kautta. Pitäkää tästä kiinni.

Opetelkaa sanomaan ei ja pitämään siitä kiinni. Sanokaa kyllä harkiten.

Pitäkää yhteyttä vanhoihin ihmissuhteisiinne ja päästäkää uusia ihmisiä lähellenne harkiten.

Tehkaa parhaanne ja ymmärtäkää, ettei se aina riitä.

Kunnioittakaa itseänne.

Taikakaulin

Quote from: Kipling on 15.04.2012, 15:00:27
Hommalaisten pitää kaapata persut haltuun vanhoilta SMP junteilta. Näin se vain on... Toista puoluetta tuskin tulee eteen.

Persujen eduskuntaryhmässä on 7 SMP-taustaista henkilöä. Samanlainen vähemmistö se on kuin ns. falangistitkin. Juntteja ovat siinä ryhmässä aivan eri henkilöt kuin SMP:läiset.

Quote from: andrus on 15.04.2012, 15:06:39
Ja jos PS:llä on vain tämä ajatus, että kunhan joka kuntaan saadaan ehdokasasettelu aikaiseksi huolimatta siitä minkä tason peeloja mahdollisesti pitää sisällään niin....  onnea vaan.

Mistähän sinä olet tämmöisen ajatuksen saanut päähäsi? Kyllä se on juuri niin, että peelot pyritään tiheällä täikammalla saada karsituiksi ehdokkaista. Isämmaan toivot voidaan käännyttää suoraan ovelta.

IDA

Quote from: Taikakaulin on 15.04.2012, 15:38:06
Persujen eduskuntaryhmässä on 7 SMP-taustaista henkilöä. Samanlainen vähemmistö se on kuin ns. falangistitkin. Juntteja ovat siinä ryhmässä aivan eri henkilöt, kuin SMP:läiset.

Joo. Jos ryhmässä jotain "juntteja" on, niin en ollenkaan usko niiden olevan vanhaa SMP-taustaa omaavia, jotka ainakin täälläpäin Suomea ovat ihan hienoa porukkaa. En itse usko mihinkään poliittiseen jakoon SMP-taustaisten ja modernien nuivien välillä.

Kyllähän tämä nykyinen jako on aivan täysin median ja poliittisten vastustajien muokaroima. Se, että puolue on lähtenyt siihen mukaan on sen heikkoutta.
qui non est mecum adversum me est

elukka

Voisiko hommalaiset kuitenkin pitää mölyt mahassa?
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

elukka

Quoteyleisönosastokirjoitus homojen joutumisesta helvetin tuliseen järveen

Valitettavasti apostoli Paavali oli juuri noin suvaitsematon. Kaivanko sen esiin Raamatusta?

Annetaanko kirkoille uskonnonvapaus ja SETAlaisille p*rs*itten hoonamisvapaus siten, että SETA ei sanelisi omilla intohimoillaan, mihin esim. lutskut saavat uskoa ja mihin ei?
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

andrus

Quote from: andrus on 15.04.2012, 15:06:39

Mistähän sinä olet tämmöisen ajatuksen saanut päähäsi? Kyllä se on juuri niin, että peelot pyritään tiheällä täikammalla saada karsituiksi ehdokkaista. Isämmaan toivot voidaan käännyttää suoraan ovelta.

Hyvä jos homma toimii. Ehkä turhaan ylidramatisoin. Voi kuitenkin olla niin, että koska Suomessa on niinkin monta kuntaa, että ei tule välttämättä tarpeeksi kilpailua pätevien ehdokkaiden välillä, niin nämä peelot saattavat tuurilla livahtaa läpi. 99,99% fiksua olisi silti hyvä lukema. Ei siinä mitään.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Markku Stenholm on 15.04.2012, 15:45:36
Persujen eduskuntaryhmässä on 7 SMP-taustaista henkilöä. Samanlainen vähemmistö se on kuin ns. falangistitkin. Juntteja ovat siinä ryhmässä aivan eri henkilöt, kuin SMP:läiset.

Joo. Jos ryhmässä jotain "juntteja" on, niin en ollenkaan usko niiden olevan vanhaa SMP-taustaa omaavia, jotka ainakin täälläpäin Suomea ovat ihan hienoa porukkaa. En itse usko mihinkään poliittiseen jakoon SMP-taustaisten ja modernien nuivien välillä.

Kyllähän tämä nykyinen jako on aivan täysin median ja poliittisten vastustajien muokaroima. Se, että puolue on lähtenyt siihen mukaan on sen heikkoutta.

Omien havaintojeni mukaan nimenomaan nämä "SMP - juntit" ovat järjestään hienoa porukkaa. Paskaa on tullut niskaan jopa vuosikymmeniä mutta silti on jaksettu pitää putiikkia pystyssä ja toimia usein ainoana korruption vastaisena voimana.

Jos joku jakolinja pitäisi löytää niin se olisi nämä muista puolueista ja etenkin sossuista tulleet kiipijät ja drama queenit vastaan SMP veteraanit ja kämyt.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Nuivanlinna

Minä voisin luokitella itseni wanhaksi SMP-juntiksi ja silti kirjoitan tännekin. Puolueen aktiivi en ole, jäseneksi liityin presidentinvaalien jälkeen. Harkitsin tyrkyttää itseäni ehdokkaaksi kuntavaaleihin, mutta nyt Pirkko Ruohonen-Lerner pyyhkäisi sen ajatuksen päästäni pois. Uskoisin, että olisin pystynyt keräämään jokusen äänen PS:n laariin oman alani ammattiosaamisella.
Itselläni taipumus hirtehishuumoriin jota välillä heittelen kommentteina FB-seinälleni FB-tuttujen iloksi ja kauhistukseksikin. En aio luopua huumorista jotta olisin salonkikelpoinen.
Mutta jos joku ei-tosikko lähtee Hämeenlinnassa PS:n kuntavaaliehdokkaaksi, niin työmies on käytettävissä ja hieman taloudellista kampanjatukeakin.
Ehdot tuolle hurmahenkiselle: -Ei tosikko, -Persu, -hommalainen.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

EL SID

Quote from: Markku Stenholm on 15.04.2012, 15:45:36

ei kannata kääntää keskustelua tälle linjalle. Se mitä tässä on haluttu tuoda esille on puolueen tapa kääntää selkänsä niille jäsenilleen, jotka joutuvat julkisuuden riepottelemiksi vain koska ovat luonnostaan varustettuja huumorintajulla.

andrus

Halla-aho:  "Eronen on älykäs ja huumorintajuinen ihminen ja älykkäillä ja huumorintajuisilla ihmisillä on usein vaikeuksia ennakoida sitä, miten alhaalta tyhmät ja huumorintajuttomat ihmiset pystyvät riman alittamaan - kuten tässä tapauksessa media toimi."

+ kaiketi suurin osa PS:n eduskuntaryhmästä. (oma lisäys)

http://yle.fi/alueet/helsinki/2012/04/halla-aho_lyttaa_suurkunnan_-_ja_toimittajat_3408235.html

Jouko

Olen suostunut Perussuomalaisten ehdokkaaksi ja nämä "kohut" eivät vaikuta millään tavalla koska ne on synnytetty tyhjästä. Tehty tikusta asiaa. Joihinkin äänestäjiin saattavat vaikuttaa. Hyväuskoisia kun riittää. Minä toivon että ainakaan hommalaiset eivät moisesta liikutu.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Nuivanlinna

Quote from: Jouko on 16.04.2012, 11:57:20
Olen suostunut Perussuomalaisten ehdokkaaksi ja

Jaksamista ja Onnea! Sopiiko kysyä missä päin Suomea? Maakunta-tarkkuuskin riittää hyvin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Jouko

Quote from: Nuivanlinna on 16.04.2012, 11:59:43
Olen suostunut Perussuomalaisten ehdokkaaksi ja

Jaksamista ja Onnea! Sopiiko kysyä missä päin Suomea? Maakunta-tarkkuuskin riittää hyvin.

Suomen Salossa. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Taikakaulin

Olen suostunut Perussuomalaisten ehdokkaaksi ja nämä "kohut" eivät vaikuta millään tavalla koska ne on synnytetty tyhjästä. Tehty tikusta asiaa. Joihinkin äänestäjiin saattavat vaikuttaa. Hyväuskoisia kun riittää. Minä toivon että ainakaan hommalaiset eivät moisesta liikutu.

Hyvä Jouko! Toivottavasti lähtösi kuntavaaliehdokkaaksi saa esimerkin voimalla muitakin perushommalaisia tarttumaan ns. itse ruoriin ja lähtemään nuvistamaan ja järkeistämään Suomen kunnallispolitiikkaa.  :)

PolarSign

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on: ei vaikuta minun päätökseeni lähteä ehdokkaaksi. Ei silläkään uhalla, että melko varmasti julkipersuus koituu esteeksi monen työpaikan saamiselle. Uskon että suurin osa persupoliitikoista sekä puolueen kannattajista on vielä omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä, jotka eivät lähde mukaan näihin mediapeleihin.