News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kuinka moni on harkinnut muuttoa impivaaraan?

Started by Tabula Rasa, 19.11.2012, 20:26:23

Previous topic - Next topic

Kuinka moni on harkinnut muuttamista impivaaraan(vain nuivia naapureita)/monikulttuurivapaaseen ympäristöön?

Olen valmis muuttamaan impivaaraan ensimmäisenä(talon hinta taskussa ja perheen kanssa kaikki sovittu valmiiksi), ainoastaan osoite harkinnassa.
7 (5.3%)
Olen valmis muuttamaan impivaaraan mikäli muut nuivat pistävät yhteisön aluksi pystyyn.
13 (9.8%)
Haluaisin muuttaa impivaaraan, muttei ole käytännössä mahdollista (taloudelliset, opiskelu, perhe, työ yms syyt).
31 (23.3%)
Olen harkinnut vakavasti muuttoa impivaaraan ja kiikun siinä rajoilla uskaltaisinko toteuttaa unelmani.
13 (9.8%)
Olen unelmoinut impivaaraan muutosta, muttei minusta ole käytännössä lähtijäksi.
4 (3%)
Tahtoisin monikulttuurivapaaseen ympäristöön mutten impivaaraan.
24 (18%)
En tahdo impivaaraan.
6 (4.5%)
Rakastan monikulttuurista elinympäristöä ja viihdyn täällä.
5 (3.8%)
Joku muu, mikä? Kerro omin sanoin mikäli valitset tämän.
2 (1.5%)
Olen jo/vielä impivaarassa, luojan kiitos. Kerro missä, päästäänkö mekin?
28 (21.1%)

Total Members Voted: 133

junakohtaus

Mullahan kyllä naapurirapussa somalit pitivät salaattikauppaa jossain vaiheessa, mutta ei niistä mitään varsinaista harmia ollut, ja totta kai näilläkin kanteilla kaikenlaista vipeltäjää ja hörhöä on, kuten kaupunkiin kuuluu.

En ole havainnut heistäkään olevan sen kummempaa harmia.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Sunt Lacrimae

Olen itse Helsingistä sitä mieltä, että eihän tämä mikään Mogadishu vielä ole. Sosiaalinen piirini täälläpäin on tosin sen verran laaja, että tulee pyörittyä siellä sun täällä (+ töissä huomaa aika hyvin missä liikkuu sitä ongelma-ainesta, mutta näissä on muistettava että silloin asioin jotain 10 kertaa enemmän sen ongelma-aineksen kanssa tavallisiin verrattuna) mutta tietyillä alueilla korostuvat toisia enemmän ne monikulttuurisuuden ongelmat ja on nähtävissä pidemmällä tähtäimellä huolestuttavia merkkejä.

Mietin tällä hetkellä kehyskuntiin muuttamista koska isomman kämpän saisi halvemmalla ja töihin pääsisi ihan hyvin autollakin, mutta ei ole ihan ajankohtainen asia.

En muuten ymmärrä tuota juniksen ja tiettyjen postaajien "hörhöt ja perseilijät kuuluvat kaupunkiin"- asennetta. Jos haluaa elää kuin sika pellossa niin puolestani voi vaikka muuttaa jonnekin metsämökkiin, erakoitua sinne ja väsäillä kiljua kunnes maksakirroosi vie. Elämään ihmisyhteisössä kuuluu toisen huomioonottaminen.
Play stupid games, win stupid prizes.

nuivanniemi

Quote from: Sunt Lacrimae on 04.12.2012, 14:18:53
En muuten ymmärrä tuota juniksen ja tiettyjen postaajien "hörhöt ja perseilijät kuuluvat kaupunkiin"- asennetta. Jos haluaa elää kuin sika pellossa niin puolestani voi vaikka muuttaa jonnekin metsämökkiin, erakoitua sinne ja väsäillä kiljua kunnes maksakirroosi vie. Elämään ihmisyhteisössä kuuluu toisen huomioonottaminen.

Huono käytös ei liity siihen, ollaanko kaupungissa vai maaseudulla. Huono käytös on huonoa käytöstä kaikkialla.

Suomessa jostain syystä hyväksytään rappiokäytöstä monia muita maita enemmän. Suomessakin aikoinaan oli kuri ja järjestys, mutta lepsuilua on ollut jo niin kauan, että ihmiset ovat jo tottuneet siihen, että ympärillä olevat ihmiset ovat rappiolla, eivätkä enää tunnu kaipaavankaan minkäänlaisia sääntöjä.

Ulkomailla on suuriakin kaupunkeja, joiden tunnelma on rauhallinen ja ihmiset osaavat käyttäytyä asiallisesti. Suomessakin Tampere ja Turku ovat eri henkisiä kaupunkeja, vaikka kokoluokka on sama. Tampere se suurempi ja näistä kahdesta selvästi rauhallisempi. Osaako joku muuten selittää, että mistä tämä johtuu, että Helsinki ja Turku ovat levottomampia ja Tampere taas rauhallisempi? Ei se ainakaan asukasmäärästä voi johtua. Mistä sitten?
Baruch haba b'Shem Adonai