News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-05-13 McDonald'sin kanat halal-teurastetaan (yhdistetty)

Started by maitotyttö, 13.05.2009, 09:47:37

Previous topic - Next topic

Tommi Korhonen

Höpsis.
Kysymys on uskomuksesta ja sen mahdollisesta kunnioittamisesta (tai ei) mäkkärin osalta. Kyse on myös kaupallisesta-, ei yhteiskunnallisesta laitoksesta.

Saat toki perustaa halalittoman pizzakebabburgerilan. Lupaan käydä ostamassa yhden burgerin.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

RP

Quote from: Rutja on 18.05.2009, 19:28:10
Miksi koneellinen lihan irroittaminen on mielestäsi huono asia?

Mielessäni vain kuvittelen miltä tuo prosessi mahtaa näyttää. Kanan tai kalkkunan ruho, josta on poistettu ne osat, jotka voi myydä ainakin hunajamarinoituna 'soseutetaan' ja luunkappaleet siivilöidään pois? On tietysti toisaalta egologista jättää käyttämättä mahdollisimman vähän proteiinista...

Jos siitä olisi mäkkärille taloudellista hyötyä, niin minun puolestani heillä saa olla vaikka isompikin litania rukoilijoita, eipä se minulta ole pois ja päätön kana on päätön kana oli Allahin nimi lausuttu tai ei.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Huuhkaja

Ei kukaan huomannut tätä kohtaa teurastamon selostuksessa?
"- The abattoir employee monitoring the slaughtering process is a Muslim.
- The Muslim abattoir employee has been approved by the Islamic Cultural Centre in Copenhagen.

Minua ei häiritse se, mitä valvoja itsekseen höpisee valvomossaan. Mutta jos yllä oleva työvoimapolitiikka ei ole etnistä syrjintää työhönotossa, niin mikä sitten?

Eettisen kuluttamisen periaatteisiini kuuluu, että en halua tukea syrjintää harjoittavia yrityksiä. Mäkkäriin suhtautumiseeni tämä tieto ei tosin vaikuta, koska en ole syönyt kyseisessä puljussa 10 vuoteen ihan muista syistä.

Kalma

Tehokkaan muslimirukouksen lausumiseen tarvitaan tietysti pätevä työntekijä, joka on tässä tietenkin muslimi, eli ei kai tuo nyt työsyrjintää ole.

Rutja

Quote from: RP on 19.05.2009, 09:02:19
Quote from: Rutja on 18.05.2009, 19:28:10
Miksi koneellinen lihan irroittaminen on mielestäsi huono asia?

Mielessäni vain kuvittelen miltä tuo prosessi mahtaa näyttää. Kanan tai kalkkunan ruho, josta on poistettu ne osat, jotka voi myydä ainakin hunajamarinoituna 'soseutetaan' ja luunkappaleet siivilöidään pois? On tietysti toisaalta egologista jättää käyttämättä mahdollisimman vähän proteiinista...
Eihän sillä ole mitään väliä miltä se prosessi näyttää. Olennaista on se, että lopputuotos sisältää ne syötäväksi tarkoitetut osaset. Jos sinulla ei ole osoittaa mitään, minkä mukaan koneellisesti irroitetussa lihassa olisi jotain epäterveellistä suhteessa käsin tehtyyn, niin ei tuo ole mikään argumentti.

QuoteJos siitä olisi mäkkärille taloudellista hyötyä, niin minun puolestani heillä saa olla vaikka isompikin litania rukoilijoita, eipä se minulta ole pois ja päätön kana on päätön kana oli Allahin nimi lausuttu tai ei.
Juurikin näin. Ja minä voin kuluttajana kieltäytyä ostamasta tuotetta, jonka tuotosta osa menee mokupuuhasteluun.

Rutja

Quote from: Huuhkaja on 19.05.2009, 10:56:04
Ei kukaan huomannut tätä kohtaa teurastamon selostuksessa?
"- The abattoir employee monitoring the slaughtering process is a Muslim.
- The Muslim abattoir employee has been approved by the Islamic Cultural Centre in Copenhagen.

Minua ei häiritse se, mitä valvoja itsekseen höpisee valvomossaan. Mutta jos yllä oleva työvoimapolitiikka ei ole etnistä syrjintää työhönotossa, niin mikä sitten?

Eettisen kuluttamisen periaatteisiini kuuluu, että en halua tukea syrjintää harjoittavia yrityksiä. Mäkkäriin suhtautumiseeni tämä tieto ei tosin vaikuta, koska en ole syönyt kyseisessä puljussa 10 vuoteen ihan muista syistä.
Minun mielestäni taas työnantajalla pitäisi olla oikeus ottaa työntekijäksi kenet haluaa juuri niillä perusteilla, kuin haluaa.

Dark Serenity

Niin, mutta laki on kuin on. Tuo on ehdottomasti uskonnollista syrjintää. Minun lausumani rukous pedofiilien jumalalle saa aikaan tasan yhtä paljon kuin musliminkin.
Murmur

Rutja

Quote from: Dark Serenity on 19.05.2009, 15:50:51
Niin, mutta laki on kuin on.
Niin. Laki on huono ja se on huono koska:

* sitä ei kuitenkaan noudateta, vaan kierretään.

* sen valvomista on äärimmäisen hankala toteuttaa.

* laki ei vastaa monienkaan oikeustajua.

* se on epämääräinen ja tulkinnanvarainen.

Minä en ainakaan näe mitään ongelmaa tällaisen lain rikkomisessa, kunhan ei jää kiinni. Sama pätee varmaan moniin muihinkin ja tämä tarkoittaa sitä, että yleinen lain ja virkavallan kunnioitus kansan keskuudessa vähenee. Vähän sama kuin määrättäisiin laki, että "ihmisellä ei saa olla rasistisia ajatuksia". Käytännössähän tällainen laki jo lähestulkoon on olemassa.

Tällaiset lait murentavat hiljalleen järjestäytyneen yhteiskunnan ja korruptoivat sen. Harvat ihmiset noudattavat lakia vain siksi, että se on laki (pl. ne legalistit joiden moraalinen ajattelu rajoittuu siihen, että ei saa tehdä niin, koska ei vain saa) - katso vaikka, kuinka paljon ihmisiä kävelee päin punaisia ja kuinka moni jää odottamaan vihreää jos ylitettävä katu on täysin tyhjä eikä missään näy autoja. Siitä voi laskea keskiarvoa sille, kuinka isoon osa kansasta noudattaa lakia vain sen noudattamisen takia.

Huuhkaja

Quote from: Rutja on 19.05.2009, 15:47:53
Minun mielestäni taas työnantajalla pitäisi olla oikeus ottaa työntekijäksi kenet haluaa juuri niillä perusteilla, kuin haluaa.

Olen itse asiassa aika lailla samaa mieltä. Mutta jos yritys syrjii työhönotossa minun etnistä ryhmääni, se on minulle erittäin hyvä syy syrjiä kuluttajavalinnoissani kyseistä yritystä.

req

Olisihan se ollut kiva ihan tietää jo aikaisemmin. Jo ihan pelkästä perjaatteesta. Kivahan se oli taas saada tietää että olen tietämättäni tukenut muutaman kerran islamisaatiota. Ajattelin soittaa tästä asiasta mäkkärille, jos sieltä nyt kohtuuhintainen numero löytyy.

Toisaalta en kovin useasti pikaruokaloissa käy ja niistäkin kerroista vähintään puolet jossain muuaalla kuin mäkkärissä. Suosin mieluummin suomalaista kuin tappiota tuottavaa firmaa, joka saa rahaa jenkeistä. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan jos kaikki Suomen mäkkärit lähtisivät Suomesta. :)
"Propagandan väitteet on suunniteltava tyhmimmän kadunmiehen käsityskyvyn mukaan."
-Joseph Goebbels

Triple-ADHD

Joo, ei mitään Halal -juttuja, saatana!!!  >:(
On venäjä läheinen, enhän voi kieltää,
mutta vepsääni rakkaimpaa ei ole kieltä,
koska siitä on minulle avautuva
pienen syntymäseutuni pysyvä kuva.

Triple-ADHD

Quote from: Hattu on 13.05.2009, 09:57:02
Quote from: maitotyttö on 13.05.2009, 09:47:37

Kuvaavaa on, että tästä ei vahingossakaan ole tiedotettu suomalaisilla nettisivuilla suoraan eikä suomeksi. Muista siis, mun seuraavan kerran haukkaat kananugettia tai -hampparia mäkissä, se on teurastettu Allahin nimeen.

Hui kamala! Siitähän saa syövän?

Kiinnosti yhtä nolla kuin jos se olisi teurastettu näkymättömän yksisarvisen nimiin. Ainoa syy miksi en syö McDonaldsissa on sen ruuan maku, josta en pidä.

Minun mielestäni Hesburgerin ruoka on parempi, vasta tänään  sain selville että se on suomalainen systeemi  :roll: ;D mutta oikeasti pidän Hesburgerista enemmän.

Ugle Byggle

Tässä juuri grillattua broileria mutustaessa tuli mieleeni, muistattekos tämän mäkkärin hassun hauskan mainoksen:

http://www.youtube.com/watch?v=iZNu7InZF9s

Päähenkilö lietsoo asiakkaita vieraanpelko sisimmässään joukkotuhoamaan tovereita. McDonaldsin valikoimista ei muuten löydy sianlihaa, kanan lisäksi pelkkää nautaa, onkohan sekin halal-teurastettua?

I´ll get my kilju.
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

RP

Quote from: Jute on 28.05.2009, 22:01:06
McDonaldsin valikoimista ei muuten löydy sianlihaa
Onko pekoni muka hävinnyt ruokalistalta?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ugle Byggle

Quote from: RP on 28.05.2009, 22:07:40
Quote from: Jute on 28.05.2009, 22:01:06
McDonaldsin valikoimista ei muuten löydy sianlihaa
Onko pekoni muka hävinnyt ruokalistalta?

Ai sori. Tuli ajatuskatko jota edisti se, että Mcdonaldsin raaka-ainesivulla ei mainittu sianlihaa. Iso Foliohattu :o! Pimittävät pekonin olemassaolon vaikka se tuotenimessä isolla komeileekin.
http://www.mcdonalds.fi/ruokaopas/tietoa_tuotteiden_laatu.php
I´ll get another kilju.

Syökää kanaa!1!!
"Harvoin Eurooppaan pääsee maksamatta mitään. Maksamalla suomalaisetkin lähtivät Amerikkaan."
Maahanmuuttoministeri Astrid Thors

Timo Hellman

Quote from: Triple-ADHD on 28.05.2009, 18:38:35

Kuvaavaa on, että tästä ei vahingossakaan ole tiedotettu suomalaisilla nettisivuilla suoraan eikä suomeksi. Muista siis, mun seuraavan kerran haukkaat kananugettia tai -hampparia mäkissä, se on teurastettu Allahin nimeen.

Kiinnosti yhtä nolla kuin jos se olisi teurastettu näkymättömän yksisarvisen nimiin. Ainoa syy miksi en syö McDonaldsissa on sen ruuan maku, josta en pidä.

Minun mielestäni Hesburgerin ruoka on parempi, vasta tänään  sain selville että se on suomalainen systeemi  :roll: ;D mutta oikeasti pidän Hesburgerista enemmän.

Ei mikään suomalainen vaan turkulainen.  ;D
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Kerpo

Quote from: Timo Hellman on 28.05.2009, 22:57:39

Eipäs vähätellä Hesburger on suurin suomalainen yritys heti Nokian jälkeen. McDonald's on ihan helisemässä Hesen kanssa, eikä ole voittanut markkinakilpailua vaikka on myynyt safkaa alihintaan jo vuosia. Tosin olen sitä mieltä että Hesen kerroshampurilaiseen lykätään liikaa majoneesia.

Triple-ADHD

Quote from: Kerpo on 28.05.2009, 23:15:29
Quote from: Timo Hellman on 28.05.2009, 22:57:39

Eipäs vähätellä Hesburger on suurin suomalainen yritys heti Nokian jälkeen. McDonald's on ihan helisemässä Hesen kanssa, eikä ole voittanut markkinakilpailua vaikka on myynyt safkaa alihintaan jo vuosia. Tosin olen sitä mieltä että Hesen kerroshampurilaiseen lykätään liikaa majoneesia.

minä pidän kovasti niistä

Tooheys

Quote from: req on 28.05.2009, 16:56:58
Suosin mieluummin suomalaista kuin tappiota tuottavaa firmaa, joka saa rahaa jenkeistä.

Mäkkärin tappio Suomessa on ainoastaan verotusteknistä, joka jo sinällään on syy boikotoida kyseistä firmaa. Nyt pitäisi saada joku nuiva töihin mäkkäriin, jossa kuvattaisiin kuinka pekonit ja pihvit paistetaan samalla parilalla. En tiedä tehdäänkö näin, mutta vaikea kuvitella etteikö näin tapahtuisi jossain ketjun ravintoloissa. Siinä taas kaikuisi jihad-huudot ympäri maailmaa ja kaikki lihat paistuisivat alkuperästä riippumatta Molotovin-coctailien voimalla.

Turkulaisuudestaan huolimatta hese kepittää mäkkärin sata-nolla.
"Olet suvaitsevainen, avarakatseinen, mut naurat tavallista ihmistä." -Jana - Pauliina

Tinden

Ostin aina ennen Carrolsin hampurilaisia, ja sitten oli olosuhteiden pakosta alettava ostaa Heseltä. En ole mäkkärilä käynyt enää vuosiin ja nythän on hyvä syy olla käymättä jatkossakaan.

Rannanjärvi

Quote from: Kerpo on 28.05.2009, 23:15:29

Täytyy sanoa, että Hesellä on näistä kolmesta täällä mainitusta ketjusta kyllä ehdottomasti parhaat sapuskat. Pidän Hesen kerroshampurilaisestakin, mutta nykyään ostan useimmiten kanatortillan. Suosittelen kokeilemaan, kenelle ei vielä ole tuttu.

Mitä Mäkkäriin tulee, niin olen näistä halal-hommista jo mielipiteeni sanonut, mutta täytyy vielä oikein erikseen haukkua niiden nykyiset sapuskat. Siitä on jo vuosia, kun olen Mäkkärissä saanut kaikin puolin onnistuneen hampurilaisaterian (tarkoitan tässä nyt lähinnä hintansa väärtiä, tuskin kukaan mitään kulinaristisia elämyksiä Mäkkäriin mennessään odottaakaan), sillä ellei hampurilainen ole mauton ja vetinen, niin sitten ranskalaiset ovat veteliä kuin keitetty spagetti - tai aika usein sekä että. Siksi en olekaan enää aikoihin Mäkkäreissä käynyt, enkä käy. En tiedä, mikä siellä on muuttunut, sillä joskus maailmanaikaan ne osasivat tehdä vielä ihan syötävääkin pikaruokaa.

Kaarle M.

Quote from: Rannanjärvi on 29.05.2009, 01:58:27

Täytyy sanoa, että Hesellä on näistä kolmesta täällä mainitusta ketjusta kyllä ehdottomasti parhaat sapuskat. Pidän Hesen kerroshampurilaisestakin, mutta nykyään ostan useimmiten kanatortillan. Suosittelen kokeilemaan, kenelle ei vielä ole tuttu.

Mitä Mäkkäriin tulee, niin olen näistä halal-hommista jo mielipiteeni sanonut, mutta täytyy vielä oikein erikseen haukkua niiden nykyiset sapuskat. Siitä on jo vuosia, kun olen Mäkkärissä saanut kaikin puolin onnistuneen hampurilaisaterian (tarkoitan tässä nyt lähinnä hintansa väärtiä, tuskin kukaan mitään kulinaristisia elämyksiä Mäkkäriin mennessään odottaakaan), sillä ellei hampurilainen ole mauton ja vetinen, niin sitten ranskalaiset ovat veteliä kuin keitetty spagetti - tai aika usein sekä että. Siksi en olekaan enää aikoihin Mäkkäreissä käynyt, enkä käy. En tiedä, mikä siellä on muuttunut, sillä joskus maailmanaikaan ne osasivat tehdä vielä ihan syötävääkin pikaruokaa.

Rohkenen olla erimieltä, mutta makuasioista täytyykin kiistellä. Mäkkäri on selvästi parempi! Useamman kerran olen Hesessä saanut selvästi vanhaa salaattia :( ja ranskalaiset on selvästi huonommat kuin Mäkkärillä.

Mutta vieläkin tärkeämpi syy Mäkkärin valitsemiseen on asiakaspalvelun ammattitaito. Heseen tuntuu pääsevän ilman minkäänlaista koulutusta, kun taas Mäkkärillä on amerikkalaistyylinen iloinen ja kohtelias palvelu...

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Iiro Iso-Ilomäki

Mäkkärillä iloinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu? Missä? Moinen ihme pitää nähdä. Ainakin Kuopion mäkkärin tädit ja sedät näyttävät ihan perseeseen ammutuilta, ja se tekopirteä ilme pitäisi kieltää lailla. Hesellä taasen on paljon mukavempia.

Ja mitä ruuan makuun tulee, Hesen hampurilaiset ovat parempia omasta mielestäni. Tosin mäkkärissä ehkä paremmat ranskalaiset. Kahvi on yhtä paskaa molemmissa. Mutta hesellä käyn mieluummin.

Makuasioista voi aina kiistellä, mutta kukaan ei voita.
Loppujen lopuksi, olemme vain vain lihaa ja verta.

Kaarle M.

Quote from: I_Heit_ on 29.05.2009, 08:51:40
Mäkkärillä iloinen ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu? Missä? Moinen ihme pitää nähdä. Ainakin Kuopion mäkkärin tädit ja sedät näyttävät ihan perseeseen ammutuilta, ja se tekopirteä ilme pitäisi kieltää lailla. Hesellä taasen on paljon mukavempia.

Ja mitä ruuan makuun tulee, Hesen hampurilaiset ovat parempia omasta mielestäni. Tosin mäkkärissä ehkä paremmat ranskalaiset. Kahvi on yhtä paskaa molemmissa. Mutta hesellä käyn mieluummin.

Makuasioista voi aina kiistellä, mutta kukaan ei voita.

Onneksi kuitenkin on vaihtoehtoja joista valita. Kilpailu on siitä hieno asia, että se pitää toimijat liikkeessä. Monopolit ovat yleensä huonoja sekä laadussa, että palvelussa.

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

maitotyttö

Aikani pohdittuani asiaa olen päättänyt, että jahka lomani alkaa, tulen tekemään Mäkkärin tiedottamattomuudesta kantelun oikeuskanslerille, joka työkseen vahtii perusoikeuksen toteutumista Suomessa.

Olen nimittäin sitä mieltä, että uskonnonvapauttani ja oikeuttani olla harjoittamatta uskontoa omantuntoni vastaisesti on loukattu jättämällä tiedottamatta suomeksi ja ruotsiksi lihan halal-ulottuvuudesta.

maitotyttö

Quote from: kmruuska on 29.05.2009, 10:08:40
Ankaraa ammattikiihottumista taas havaittavissa.

Kmruuska taitaa nyt unohtaa sen, että perusoikeudet koskevat kaikkia, ei ainoastaan maahanmuuttajia tai rähinäryhmiä. Harmittaako se sinua?

Miniluv

Quote from: kmruuska on 29.05.2009, 10:08:40
Quote from: maitotyttö on 29.05.2009, 09:05:09
Aikani pohdittuani asiaa olen päättänyt, että jahka lomani alkaa, tulen tekemään Mäkkärin tiedottamattomuudesta kantelun oikeuskanslerille, joka työkseen vahtii perusoikeuksen toteutumista Suomessa.

Olen nimittäin sitä mieltä, että uskonnonvapauttani ja oikeuttani olla harjoittamatta uskontoa omantuntoni vastaisesti on loukattu jättämällä tiedottamatta suomeksi ja ruotsiksi lihan halal-ulottuvuudesta.

Ankaraa ammattikiihottumista taas havaittavissa.

Ammatti-? Minne voin lähettää tilinumeroni? Alkaisi jo tosiaan ola palkanmaksun aika.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

maitotyttö

Quote from: kmruuska on 29.05.2009, 10:25:59
Ei minua häiritse lainkaan että kiihotut ankarasti ja säntäät kantelemaan kun "vääriä sanoja" on puhuttu ääneen tai " väärä sanojen lausuja" on erehtynyt puhumaan samaan aikaan samassa paikassa kuin missä mahdollisesti sinullekin ruoaksi tarjottava eläin on kohdannut tiensä pään. Naurettavaahan se kyllä on ja siksi sen ääneen totesinkin.

Pidät siis perustuslain mukaista vaatimustani uskonnonvapauteni kunnioittamisesta naurettavana. Tämä selvä. Ja arvaa mitä, ei haittaa. :D

Muoks: se että kmruuska näin pillastui, on lähinnä osoitus siitä, että hän tajuaa kantelussa olevan vinhan pointin ja että se saattaa johtaa ihan oikeisiin toimenpiteisiin. ;D ;D

Risto A.

Quote from: maitotyttö on 29.05.2009, 09:05:09

- en tosiaan halua syödä muslimeille spesifisti tarkoitettua lihaa.
- rituaali muistuttaa voodoota.
- mitä muuta okkultismia tai rituaalimagiaa Mcdonalds harrastaa selkien takana?

Edit disclaimer:

Muuten ja yleisesti Mcdonalds on mielestäni ja myöskin tarvittaessa evidenttisesti hieno firma, jossa ei ole mitään muuta vikaa.

premissi = tarkalleen määritelty juurisyy

Kaptah

Sori kmruuska, kyllä muakin inhottaa syödä ruokaa, joka on teurastettu Allahin nimeen. Se loukkaa minun vakaumustani. Ainakin McDonaldsin pitäisi asiasta julkisesti tiedottaa.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014