News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

.

Started by Julkkikset.fi, 13.05.2009, 03:14:56

Previous topic - Next topic

Kosak

Quote from: Del on 19.05.2009, 09:10:55
Kotimainen maatalous ja muu elintarviketuotanto on säilytettävä kansallisen turvallisuuden nimissä. Talousromahdus, väestöräjähdys, peak-food, ympäristökatastrofit, islamisaatio ja Euroopan sisäiset kriisit jne. monenlaisia uhkia on olemassa. Itse vertaisin maataloutta puolustuvoimiin. Molempiin on satsattava verorahaa ja ne on pidettävä toimintakykyisinä. Summista ja kohdentamisista voidaan keskustella mutta alasajomahdollisuutta en itse hyväksy ollenkaan.

Itse komppaan tätä. Pidän huoltovarmuutta yksinkertaisesti liian tärkeänä. Tukijärjestelmä on kyllä kankea ja byrokraattinen enkä sitä sinällään kannata, mutta kannattaisiko pienen Suomen sitten yksinään luopua tuista? Tuet pitäisi poistaa kaikkialta.

Tässä lisäksi ihan mielenkiintoinen artikkeli ruokahuoltomme turvaamisesta poikkeusoloissa:
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=1011&vl=2008

Rutja

QuoteSummista ja kohdentamisista voidaan keskustella mutta alasajomahdollisuutta en itse hyväksy ollenkaan.
Toisin sanoen, asiasta ei edes kannata keskustella kanssasi lainkaan.

Sinulla on näkemys uhkakuvista...

QuoteTalousromahdus, väestöräjähdys, peak-food, ympäristökatastrofit, islamisaatio ja Euroopan sisäiset kriisit jne. monenlaisia uhkia on olemassa.

...ja niiden ratkaisusta...

QuoteKotimainen maatalous ja muu elintarviketuotanto on säilytettävä kansallisen turvallisuuden nimissä.

...mutta et halua keskustella siitä, onko uhkakuviin mahdollista löytää vaihtoehtoisia ratkaisua, koska et hyväksy edes mahdollisuutta siihen.

Eihän tässä muuta, mutta tällä tavalla keskustelusta tulee hyödytöntä. Ihmisten pitäisi keskustella sen takia, että saavat lisää tietoa ja näkemyksiä. Ei siksi, että ovat kädet puuskassa ja julistavat muille, mitä eivät hyväksy ollenkaan.

Suosittelisin myös vilkaisen Johannes Niemisen kommentin.

hoxpox

Quote from: Kosak on 19.05.2009, 13:47:37
Quote from: Del on 19.05.2009, 09:10:55
Kotimainen maatalous ja muu elintarviketuotanto on säilytettävä kansallisen turvallisuuden nimissä. Talousromahdus, väestöräjähdys, peak-food, ympäristökatastrofit, islamisaatio ja Euroopan sisäiset kriisit jne. monenlaisia uhkia on olemassa. Itse vertaisin maataloutta puolustuvoimiin. Molempiin on satsattava verorahaa ja ne on pidettävä toimintakykyisinä. Summista ja kohdentamisista voidaan keskustella mutta alasajomahdollisuutta en itse hyväksy ollenkaan.

Itse komppaan tätä. Pidän huoltovarmuutta yksinkertaisesti liian tärkeänä. Tukijärjestelmä on kyllä kankea ja byrokraattinen enkä sitä sinällään kannata, mutta kannattaisiko pienen Suomen sitten yksinään luopua tuista? Tuet pitäisi poistaa kaikkialta.

Tässä lisäksi ihan mielenkiintoinen artikkeli ruokahuoltomme turvaamisesta poikkeusoloissa:
http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.php?id=1011&vl=2008

Huoltovarmuuden turvaamisesta voisi tehdä tutkimuksen jossa selvitettäisiin eri huoltovarmuutta turvaavien ratkaisujen kustannukset ja riskitekijät ja tämän jälkeen voitaisiin valita näistä kustannustehokkain ratkaisu riittäväksi katsotulla huoltovarmuustasolla.

Maataloustukien nykyjärjestelmä on MTK:n lobbaama ratkaisu ja kehitetty maanviljelijöiden edun mukaiseksi, ei huoltovarmuuden optimoimiseksi.

hahkapalikka

Kyllähän tuo DEL kirjoitti vähän mutta asiaa tuossa yllä. Perseestähän ne tuet on mutta minkäs teet, kun nykynuoriso haluaa ruokansa sellaisella hinnalla  millä sitä ei Suomessa pysty tuottamaan.

Mitenkäs niihin kaikenlaisiin tuliaisiin pitäisi suhtautua jota siinä tuontiruuassa on?  esim. salmonella, GMO, antibiootit ym.

Rutja

Quote from: hahkapalikka on 19.05.2009, 20:58:14
Kyllähän tuo DEL kirjoitti vähän mutta asiaa tuossa yllä. Perseestähän ne tuet on mutta minkäs teet, kun nykynuoriso haluaa ruokansa sellaisella hinnalla  millä sitä ei Suomessa pysty tuottamaan.

Mitenkäs niihin kaikenlaisiin tuliaisiin pitäisi suhtautua jota siinä tuontiruuassa on?  esim. salmonella, GMO, antibiootit ym.
Ei osta niitä?

Henkipatto

Quotesalmonella, GMO, antibiootit ym.

Henkipaton tiedetiistain tietovisa: mikä näistä ei kuulu joukkoon?
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

Rutja

Quote from: Henkipatto on 19.05.2009, 21:15:13
Quotesalmonella, GMO, antibiootit ym.

Henkipaton tiedetiistain tietovisa: mikä näistä ei kuulu joukkoon?
Noh, jos nyt aletaan saivartelemaan niin ruoassa tulvat antibioottijäämät ovat todennäköisesti pidemmän päälle terveydelle paljon haitellisempia, kuin salmonella. GMO:hon en ota kantaa, sillä tietoa ei mielestäni ole tarpeeksi tällaisen ravinnon pitkän ajan vaikutuksista.

Turkulaine

QuoteElintarvikehuollon tulee perustua kansalliseen maataloustuotantoon. Tämä edellyttää, että EU:n maatalouspolitiikkaan tulee pyrkiä vaikuttamaan niin, että tuotantoedellytykset Suomessa säilyvät.

QuoteViljan, siemenviljan sekä eräiden torjunta-aineiden ja perushuollon raaka-aineiden varmuusvarastoja käytetään puskureina kriittisten materiaalien saantihäiriötilanteissa.

http://www.huoltovarmuus.fi/toimialat/elintarvikehuolto/toiminnan-perusteet/index.html

QuoteToiminnalla varmistetaan alkutuotannon, elintarviketeollisuuden, kaupan sekä kriittisen teollisuustuotannon toimintaedellytysten turvaamista kaikissa olosuhteissa.

http://www.huoltovarmuus.fi/toimialat/elintarvikehuolto/perushuolto-osasto/index.html

Lihavoinnit alkuperäistekstistä.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Motor City Contexti

Nimen omaan perusideologia varmuushuollossa on se ,että sen pitää perustua kansalliseen maataloustuotantoon. Muita halvempia ja parempia keinoja ei voida käyttää koska se on ideologian vastaista.

Sama juttu kuin nykyinen terveydenhoito järjestelmä ,jonka tehtävänä on taata jokaiselle ilmainen terveydenhoito kunnan/valtion toimesta. Riippumatta siitä onko itse aiheutettu tupakka,lihavuus,viina ja huumeet . Tietenkään ei edes ole luvallista ja täysin ideologian vastaista antaa ihmisen joka ei pysty lopettamaan tupakointia vastata tekojensa seurauksista.

Ottaen huomioon myös sen tosi seikan ,että 2020 jos nykykehitys jatkuu meillä on 2.000.000 diabeetikkoa. No siinä on se terveydenhoito järjestelmä ,miksi ihmeessä minun pitäisi olla vastuussa ihmisestä joka ei halua tai viitsi muuttaa elintapojaan.

Turkulaine

Quote from: Heywood on 20.05.2009, 12:10:24
Nimen omaan perusideologia varmuushuollossa on se ,että sen pitää perustua kansalliseen maataloustuotantoon. Muita halvempia ja parempia keinoja ei voida käyttää koska se on ideologian vastaista.

Ei ole mitään halvempia ja parempia keinoja. Ei ainakaan täällä ole ehdotettu. Jos itse ei kyetä ruokkimaan väestöä ollaan täysin muiden armoilla. Ja muihin ei voi luottaa jos syntyy laaja kriisi jolloin ystävällismielisilläkin tahoilla on päällimmäinen huoli omasta perseestä. Lisäksi todellista vastuuta tuntevat ymmärtävät ettei viidelle miljoonalle pysty varastoimaan ruokaa loputtomiin, mutta loputtomiin on syötävä jos meinaa hengitellä.

Kolme ateriaa per perse per päivä on 15 000 000 ateriaa. Päivässä. Vuodessa tämä on 5475 miljoonaa ateriaa. Siitä vaan pykäämään siiloa jolla pärjätään tarvittaessa vuosikausia (vuosikymmeniä?), kun maailmassa on ruokakriisi eikä omasta takaa ole maataloutta eikä elintarviketeollisuutta. Minulle on ihan sama hoidetaanko asia tukiaisin vai ilman (=ulkomaiselle ruoalle jumalattomat tullit?), kunhan voi luottaa ettemme joudu vaihtamaan vapautta ja kaikkia luonnonvarojamme ensimmäiselle taholle, joka lupaa leipää nälkään nääntyville massoille.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

metsämies

Quote from: Julkkikset on 20.05.2009, 13:39:30
Saanko kysyä teidän koulutustasoa?

Ammattikoulu, metsurilinja. Olen ollut paljon renkinä maatiloilla ja tiedän sitäkautta asiasta ehkä vähän enenmpi kun herrat.

QuoteMaataloushan on ala, jossa täysin kouluttamattomat kehitysmaiden kansalaisetkin voivat työskennellä. Se ei vaadi sivistystä tai älyä.

Tervetuloa vaan yrittämään  ;D

Kosak

Ruokaa voi ostaa kehitysmaista juuri niin paljon kun sitä tarvitaan ja aina halvemmalla kuin Suomessa tuotettuna. Maataloushan on ala, jossa täysin kouluttamattomat kehitysmaiden kansalaisetkin voivat työskennellä. Se ei vaadi sivistystä tai älyä.

Eikös nykyinen teollisuusmaiden harjoittama tukipolitiikka ja kehitysapu muuten nimenomaan torppaa kehitysmaiden viljelijöiden mahdollisuuksia? Vientituettua ruokaa ja ruoka-apua tumpataan kehitysmaihin, jolloin paikallinen maanviljely ei ole kannattavaa, koska ruuan hinta pysyy keinotekoisesti alhaalla.

ja kuten metsämies jo totesikin, ei se maatalous mitään liian helppoa hommaa ole..

Rutja

Quote from: metsämies on 20.05.2009, 13:53:30

Ammattikoulu, metsurilinja. Olen ollut paljon renkinä maatiloilla ja tiedän sitäkautta asiasta ehkä vähän enenmpi kun herrat.
Mutta mitä tiedät esimerkiksi kansantaloustieteestä? Siinä käsiteltävät asiat, mallit ja lait koskevat maataloutta siinä missä mitä tahansa muutakin talouden alaa. En itse lue kansantaloustiedettä, mutta olen vapaa-ajallani hieman tutustunut aiheeseen alaa opiskelevan henkilön kanssa keskustellessa ja lukiessa joitain perusteita. Minusta perusasioiden hallinta taloudesta on välttämätöntä jos aikoo osallistua taloutta käsittelevään keskusteluun.
QuoteMaataloushan on ala, jossa täysin kouluttamattomat kehitysmaiden kansalaisetkin voivat työskennellä. Se ei vaadi sivistystä tai älyä.

Kuinka paljon mielestäsi vaikkapa brasialainen viljelijä on kouluttautunut suhteessa johonkin kemian alan työntekijään?

metsämies

Quote from: Rutja on 20.05.2009, 14:11:43

Mutta mitä tiedät esimerkiksi kansantaloustieteestä? Siinä käsiteltävät asiat, mallit ja lait koskevat maataloutta siinä missä mitä tahansa muutakin talouden alaa. En itse lue kansantaloustiedettä, mutta olen vapaa-ajallani hieman tutustunut aiheeseen alaa opiskelevan henkilön kanssa keskustellessa ja lukiessa joitain perusteita. Minusta perusasioiden hallinta taloudesta on välttämätöntä jos aikoo osallistua taloutta käsittelevään keskusteluun.

Kuinka paljon mielestäsi vaikkapa brasialainen viljelijä on kouluttautunut suhteessa johonkin kemian alan työntekijään?

Olen tuota taloustiedettä minäkin lukenu aina kun on kerinnyt.

Brasilialainen maanviljelijä on käynyt varmaan suurimmanosan koulutuksestaan elämänkouluna, opetusta on ollut 7 päivänä viikossa aamusta iltaan. Ei sitä julkkisjuoruja lukemalla opi maata viljelemään.

Suomalaiset isännät käyvät nykyään lähestulkoon aina maamieskoulun.

Turkulaine

Saat toki. Kannattaisi kysyä ennemmin niiden koulutustasoa jotka kriisiajan kysymyksistä päättävät. Arvatenkin sinuun rinnastettuna kouluttamatonta porukkaa. Minun pitäisi kai tässä väitellä kohtapuolin, mutta saa katsoa milloin realisoituu.

Quote from: Julkkikset on 20.05.2009, 13:39:30Mua vaan ihmetyttää kuka voi vakavalla naamalla puhua vuosikymmenien tai edes vuosien ruuansaantikriisistä.

Edellinen aseellinen konflikti kesti kuutisen vuotta, ja pulaa kesti sen jälkeenkin kauan.

Quote from: Julkkikset on 20.05.2009, 13:39:30Niin kauan kuin Suomen elintaso pidetään ylhäällä, ruuan saanti ei tule olemaan ongelma. Ruokaa voi ostaa kehitysmaista juuri niin paljon kun sitä tarvitaan ja aina halvemmalla kuin Suomessa tuotettuna.

Toki toki. Yritä nyt pitää mielessä että puhe ei ole nykyisistä olosuhteista. On olemassa olosuhteita jolloin emme voi itse päättää kaikista itseemme vaikuttavista asioista ja jolloin esim. kännyköiden kehitteleminen on niitä viimeisiä prioriteetteja. Toistan itseäni ja muistutan että kaikki ruokakuljetukset saadaan kyllä Suomeen loppumaan vain uhkaamalla tuhota kuljetukset tavattaessa. Jos vielä ruoan tuottajamaa/kauttakulkumaa on tilassa, jossa väki on aseissa ja resursseista on pulaa, ei välttämättä ole mitään kuljetuksia joita edes uhata.

Quote from: Julkkikset on 20.05.2009, 13:39:30Maataloushan on ala, jossa täysin kouluttamattomat kehitysmaiden kansalaisetkin voivat työskennellä. Se ei vaadi sivistystä tai älyä.

Maatalous on ala, jossa paremmissa viljelyolosuhteissa lähes koko kehitysmaiden kouluttamaton kansa kuokkii peltoa ja siltikään ei voida paksusti. Nimenomaan älyllä ja koulutuksella on luotu olosuhteet joissa pienempi osa kansasta kykenee ruokkimaan suuremman osan monipuolisesti ja yltäkylläisesti. Jos koko elinkeino ja siihen vaadittava koulutus ja infrastruktuuri tuhotaan, miten nopeasti luulet että samaan suoritukseen päästään? Ota laskuissasi huomioon kuinka vähän aikaa ihminen pysyy toimintakuntoisena ja yhteiskunta järjestyksessä ilman ruokaa.

reino

QuoteNiin kauan kuin Suomen elintaso pidetään ylhäällä, ruuan saanti ei tule olemaan ongelma. Ruokaa voi ostaa kehitysmaista juuri niin paljon kun sitä tarvitaan ja aina halvemmalla kuin Suomessa tuotettuna.

Hei, nythän mä keksin!

Jos me ollaan rikkaita, niin mehän voidaan syödä niiden banaanit!

Ja vaikka ei oltaiskaan rikkaita, niin mehän voidaan syödä niiden banaanit velaksi!

Pasila, soittakaa Göstan Pohjoisen taivaan alla.

IDA

Motor City Contexti

Maanviljely ei ole kilpailulle altistettu joten sen vaikeudesta on paha sanoa mitään .Yleensä yritystoiminnassa se kilpailu muiden kanssa on se joka asiat vaikeaksi tekee . Lisäksi maanviljelijäkisi täysillä tuilla ei taida onnistua sillä tavoin, että ei maanviljeliä vuokraa peltoja ja alkaa nostamaan korvauksia .

Motor City Contexti

Tässä ehdotus miten huoltovarmuus voidaan turvata ilman kallista tukijaispolitiikkaa. Ruokavarastojen perustaminen väestösuojiin jotka ovat täysin turhia kylmänsodan jäänteitä. Tosin tämä huoltovarmuus on sammallainen turha jäänne ja siitä tullaan luopumaan . Siis väestösuojat muutetaan ruokavarastoiksi.

Jotta tarvittava kierto elintarvikkeille saadaan ja muille välttämättömyystavaroille joita myös pitää varastoida jaetaan työttömille ja sosiaalitoimen asiakkaille sieltä ruokaa ja muita välttämättömiä tarvikkeita rahallinen korvaus voitaisiin näin poistaa melkein kokonaan. Samalla elintarvikkeiden jakelu kriisitilanteen varalta olisi kunnossa. Myös kansaneläke voitaisiin osittain korvata ruokana.

Motor City Contexti

Näiden väestösuojien yhteyteen voitaisiin perustaa suurkeittöitä joiden kautta voitaisiin hoitaa vankiloiden ja sairaaloiden ruokkiminen . Myös vanhuksille voidaan jakaa koteihin valmiit ruuat pakettiautoilla samalla lähihoitaja voi tarkistaa että kaikki on  kunnossa. Näin vanhukset voivat asua kotonaan mahdollisimman pitkään lääkitys voidaan hoitaa myös näihin kriisisuojien yhteyteen perutettavista apteekeista ja lääkeiden kieto saadaan näin hoidettua.

Ja kaikki ostetaan ulkomailta tai kotimaasta  mailmanmarkkina hintaan. Myös vaatetus käytännössä kaikki voidaan hoitaa näiden kriisivarastojen kautta .
Maan viljelijöistä voidaan kouluttaa varastonhoitajia.Tässä olisi malli jolla oikeasti selvittäisiin kriiseistä joita vaanii joka nurkan takana.

Turkulaine

Voihan kekkuli, on siinä meillä suunnitelma. Suosittelen että otat asianomaisiin tahoihin yhteyttä sitten jos olet kerran kelannut tuon loppuun saakka. Mitali tulee kyllä rintaan, se on varma. Vai elintarviketuottajista varastomiehiksi.

Lisäys: Niin lisättäköön että elintarvikeketju kokonaisuudessaan työllistää tällä hetkellä 300 000 ihmistä. Varastomiehistä ei siis tule ainakaan pulaa.

Lisäys2: Toisaalta kotimainen varastotyö on kyllä helvetin kallista verrattuna kehitysmaiden varastotyöhön, joten kannattanee selvittää josko sen voisi ulkoistaa myös.

Motor City Contexti

Quote from: Turkulaine on 20.05.2009, 17:26:18
Voihan kekkuli, on siinä meillä suunnitelma. Suosittelen että otat asianomaisiin tahoihin yhteyttä sitten jos olet kerran kelannut tuon loppuun saakka. Mitali tulee kyllä rintaan, se on varma. Vai elintarviketuottajista varastomiehiksi.

Lisäys: Niin lisättäköön että elintarvikeketju kokonaisuudessaan työllistää tällä hetkellä 300 000 ihmistä. Varastomiehistä ei siis tule ainakaan pulaa.

Lisättäkööt sen verran tässä mallissa ei suinkaan tarvita 300.000 varastomiestä vaan vain  tarpeellinen määrä työllistyy tämän kautta muut saavat varastosta sen minka elämiseen tarvitsevat jos eivät löydä töitä.Samalla uskon tämän mallin poistavan lähes kokonaan tämän elintasopakolaisuuden , työttömyys keplottelun , ja muut yhteiskunnan rahoituksella elämänsä järjestävät . Malli on hyvä kaikista pidetään huolta ja kenekään ei ole pakko tehdä työtä.

Turkulaine

Quote from: Heywood on 20.05.2009, 17:38:57
Malli on hyvä kaikista pidetään huolta ja kenekään ei ole pakko tehdä työtä.

Tuntuisi luontevammalta, että ylijäämävarastomiehet lähetettäisiin samalla vaivalla maaseudulle, jossa he voisivat kasvattaa itse ruokaa sen sijaan että he vain istuvat ja syövät keskusvaraston liepeillä. Tosin silloin päästäisiin takaisin lähtöruutuun mikä ei tietenkään passaa.

Motor City Contexti

Valitettavasti se itsekasvatettu ruoka Suomen oloissa tulee kalliinmaksi kuin mailmanmarkkina hintaan isoina keskitettyinä erinä ostettu eikä onnistuminen ole niin sattumanvaraista kuin Suomessa kuin  säät on mitä on ja kasvukausi niin lyhyt .

Myös suurin osa suomessa tuotetusta viljasta päätyy eläinrehuksi. Myös ketään ei pakoiteta mihinkään  töihin vaan perustuslain 6§ oikeus valita työpaikkansa ja elinkeinonsa astuu voimaan toisin kuin tällä hetkellä kuin työvoimaviranomaiset määräävät ihmisiä pakkotöihin.

He voivat käyttää aikansa kuten itse haluavat sienestämällä ulkoilemalla kalastella käydä valtion perustamilla kuntosaleilla joihin työttömillä on vapaa pääsy myös kalastus on maksutonta työttömille .Tekevät mitä haluavat heillä on myös suoja velkojiaan vastaan vuoden ajan .

Rutja

Quote from: Heywood
kylmänsodan
välttämättömyys tavaroille
väestö suojat
jakelu kriisi
elistaso pakolaisuuden
Maan viljelijöistä
itsekasvtettu
mailmanmarkkina hintaan
sattuman varaista
perustus lain

Pyydän ihan ystävällisesti: http://www.kotus.fi/index.phtml?s=952 , sillä välillä teksti menee vaikeaselkoiseksi.

Oikeinkirjoitus on muiden foorumin käyttäjien arvostamista.  :)

Foorumilla on ihan erikseen kielenhuoltoketju. Ei viitsitä rikastaa pilkkua muissa ketjuissa, vaikka yhdyssanat tuottaisivatkin haasteita.

T: M.E

Motor City Contexti

Tällä mallilla tästä huoltovarmuus rasitteesta tulee kustannus säästöä monelta alueelta . Ensinnäkin maataloustuki voidaan lopettaa ,työttömyyskorvaus , opintoraha, myös vanhusten huollossa mittavia säästöjä. Veroprosentteja voidaan laskea. Kaikki kannustinloukut purkautuvat . Toihin ei tarvitse pakoittaa ketään joka jo nyt on perustuslain  vastaista 6§ vapaaus valita työn ja elinkeinon. Myös elintasopakolaisuus loppuu . Ja ennen kaikkea huoltovarmuus paranee oleennaisesti ja kustannusten sijasta tulee säästöä.

Kun maatalous tukiaisten ja muiden avustusten  maksatus vähenee ei tarvitse ottaa niin paljon lainaa ulkomailta kuten tällä hetkellä joudutaan tekemään ja ulkomainen
velanotto heikentää taloutta olleennaisesti .

Myös  itämeren tila kohenee huomattavasti, onhan maatalous sen suurin saastuttaja. Itämeren kuoleminen heikentää huoltovarmuutta oleennaisesti.

Kosak

Quote from: Julkkikset on 26.05.2009, 18:56:37
Linkistä:
Erityisesti Saksan, Ranskan ja Espanjan arvioidaan vastustavan Ruotsin näkemyksiä, sillä niiden maanviljelijät saavat lähes puolet EU:n suorista maataloustuista.

Näinköhän Ruotsi pystyy saamaan muutoksia aikaan, jos suuret vanhat jäsenmaat ovat vastaan..

EL SID

jos maataloustuet ottavat nuppiin, niin siitä sitten vain äänestämään keskustaa. Maajussien puolueena pidetyn keskustan mepit liittyvät liberaaleihin, joka vastustaa maataloustukia.

Rutja

Quote from: EL SID on 01.06.2009, 13:08:35
jos maataloustuet ottavat nuppiin, niin siitä sitten vain äänestämään keskustaa. Maajussien puolueena pidetyn keskustan mepit liittyvät liberaaleihin, joka vastustaa maataloustukia.
Jos tämä on totta, niin silloin kepulit ovat ampuneet itseään polvilumpioon harvinaisen kauniisti. Missä lisää tietoa tästä?

EL SID

Quote from: kmruuska on 01.06.2009, 13:16:20
Quote from: EL SID on 01.06.2009, 13:08:35

Mielenkiintoista. Mistä olet löytänyt tämän selkeän kannanoton? Olen varma että ALDE:n jäsenetkin olisivat kiinnostuneita kuulemaan tästä...

tieto on peräisin radio rockista. kertojana itse kaikkien poikamies- besserwisser-luusereiden esikuva Sika-harri. En tiedä mistä hän on onkinut tietona. Todennäköisesti siinä on perää.