News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Vierailijan vetoomus Niinistön vastustamiseksi.

Started by wasara, 04.02.2012, 02:08:58

Previous topic - Next topic

wasara

Moi, tyypit.

En tunne teitä ettekä te minua - ja minua voi vapaasti pitää vieraana tällä palstalla. Mutta haluankin varastaa aikaanne vain hetkisen asialla, jonka koen yhteisenä.

Minä olen monen teistä kanssa eri mieltä siitä, millainen Suomen tulee olla, mutta nyt tuli tärkeämpää ajateltavaa, kun maamme arvojohtajaksi meinataan valita tyyppi, joka otaksumani mukaan on valmis myymään koko maamme.

Katso tästä dokumentista edes viimeisen viiden minuutin New York Timesin veteraanitoimittajan puheenvuoro ja ajattele, kuinka kaukana haluat hänen kuvaamastaan maailmantilanteesta olla. Ja sitten tajua, että alkuperäisestä kahdeksasta presidenttiehdokkaasta Sauli Niinistö oli sitä lähinnä.

http://areena.yle.fi/video/1328218530680?ns_campaign=social-media&ns_mchannel=facebook&ns_source=like&ns_fee=0&cmpid=yes

Minun blogaukseni siitä, miksi tervettä markkinataloutta ja kasvavaa Suomea tahtovien tulee äänestää paitsi Haaviston puolesta, myös Niinistöä vastaan, löytyy täältä: 

http://wasara.puheenvuoro.uusisuomi.fi/96117-melkein-samanlaiset-äänestääkö-siis-pääomaa-vai-yrittäjyyttä

Suomi on vaarassa valita ainoan todella huonon presidentin koskaan. Sen, jota historia, jos meillä sellainen tulee olemaan, tulee kutsumaan maansa myyneeksi marionetiksi.

Koko kansan presidentti ei ole se, jonka koko kansa hyväksyy, vaan se, joka hyväksyy koko kansan. Ja pitää heidän puoltaan eikä myy Wall Streetille.

Jos olette samaa mieltä ja tahdotte levittää viestiä, olen kiitollinen. Jos haluatte haistattaa vitut, antakaa palaa. Olen jo iso poika ja kestän kyllä.

Tunkki

Arvojohtaja on yhtä tyhjän kanssa, ja kukaan täyspäinen ei äänestä Haavistoa.

MacGyver

Quote from: wasara on 04.02.2012, 02:08:58
Jos haluatte haistattaa vitut, antakaa palaa.

Jotenkin noin. Niinistö ehdottomasti noista kahdesta.

antero

Sori, mut mä olen suvaitsevainen ja äänestin heteroa.  :-*
Kyllästyttääkö vatnikki-jäsenien jatkuva dada? Mene omaan profiilisi, klikkaa "Kaverit/estolista", klikkaa "Muokkaa estolistaa", Lisää estolistalle haluamasi vatnikit. Ja nauti Hommasta ilman vatnikkejä!

wasara

Ei tässä mitään hätää, jos te omistatte isoja tehtaita ja Sauli on siksi teidän puolella, hyvä niin. Mä vetosin vain niihin loppuihin, jotka eivät omista isoja tehtaita. Minusta Sauli on pienyrittäjyyden pahin vihollinen suosiessaan kaikessa suurpääomaa ja pankkeja. Hänen sukupuolielämäänsä en ole halunnut koskaan kuvitella mielessäni, kuten en muidenkaan ehdokkaiden tai edellisten presidenttien.

Parsifal

Quote from: wasara on 04.02.2012, 03:29:45
Minusta Sauli on pienyrittäjyyden pahin vihollinen suosiessaan kaikessa suurpääomaa ja pankkeja.

Joskus olisi hauska kuulla perustelukin tälle väitteelle.

On toki liikuttavaa, kuinka moni on aivan yhtäkkiä herännyt puolustamaan pienten ja keskisuurten yrittäjien etuja oltuaan viimeiset 12 vuotta aiheen suhteen hipi hiljaa.

Quote from: antero on 04.02.2012, 02:59:18
Sori, mut mä olen suvaitsevainen ja äänestin heteroa.  :-*

Ja kehtaat vielä mainostaa sitä ääneen, sinä vääräuskoinen ja taantumuksellinen rienaaja. Lisäksi fasismi, suurpääoma, piilevä rakenteellinen rasismi ja millaisen kuvan me nyt Suomesta oikein haluamme antaa.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Bored.

*clip*
Suomi on vaarassa valita ainoan todella huonon presidentin koskaan.
*clip*
Mitä enemmän asioita tietää tai saa selville, sen enemmän olen sitä mieltä, että meillä on nyt tällä hetkellä todella huono presidentti käytännössä ihan joka mittarilla katsottuna. En oikein usko, että uusi presidentti - on se sitten kumpi tahansa - saa aikaan sen enempää hallaa kuin nykyinenkään.

Itselläni on vielä äänestys edessä ja päätös vielä hieman epävarma, mutta en ole mistään vielä saanut selville sitä, mitä pätevyyttä Haavistolla virkaan olisi enemmän kuin Niinistöllä. Lisäksi hänen joka kolosta esiin ryömivä (ei, en tarkoita sinua) tukijajoukkonsa onnistuu vain aiheuttamaan saman reaktion kuin asematunnelissa lehtisiä tyrkyttävät Jehovan todistajat...

wasara

Quote from: Parsifal on 04.02.2012, 03:33:46
Quote from: wasara on 04.02.2012, 03:29:45
Minusta Sauli on pienyrittäjyyden pahin vihollinen suosiessaan kaikessa suurpääomaa ja pankkeja.

Joskus olisi hauska kuulla perustelukin tälle väitteelle.

En tee tätä mielelläni, mutta on pakko lähestyä kysymystä todistustaakan siirtona: tuleeko mieleen yhtään kertaa, kun Niinistö olisi vastustanut suurten toivetta? Asettanut ehtoja? Muistuttanut vaatimuksistamme? Kyseenalaistanut sisäpoliittisesti?

En minä väittänyt, että Niinistö pitäisi palopuheita Goldman Sachsin puolesta. Mutta sanon, että suurten ääni menee sukkana läpi.

wasara

*clip*
[/quote]

Itselläni on vielä äänestys edessä ja päätös vielä hieman epävarma, mutta en ole mistään vielä saanut selville sitä, mitä pätevyyttä Haavistolla virkaan olisi enemmän kuin Niinistöllä.
[/quote]

Moi,

itse asiassa presidentin tehtäviä koskevaa kokemusta Haavistolla on paljon ja Niinistöllä ei lainkaan. Tuollaisen blogauksen valitsin johdatukseksi: http://pajari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/96474-vertailua-haaviston-ja-niinistön-entiset-työpaikat

Conductor

Ei herran jumala. Oletteko ihan oikeasti äänestämässä jotain homoa keskellä Euroopan syvintä talouskriisiä? Toinen puoli äänestää jotain mulattia, jonka piti tuoda rauha ja korjata talous ja toinen puoli on äänestämässä jotain homoa :facepalm:

Onko länsi seonnut?

Mitä ************ sieniä te syötte?

Ai miksikö Eurooppa on talouskriisissä?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Bored.

Quote from: wasara on 04.02.2012, 03:56:30
Itselläni on vielä äänestys edessä ja päätös vielä hieman epävarma, mutta en ole mistään vielä saanut selville sitä, mitä pätevyyttä Haavistolla virkaan olisi enemmän kuin Niinistöllä.

Moi,

itse asiassa presidentin tehtäviä koskevaa kokemusta Haavistolla on paljon ja Niinistöllä ei lainkaan. Tuollaisen blogauksen valitsin johdatukseksi: http://pajari.puheenvuoro.uusisuomi.fi/96474-vertailua-haaviston-ja-niinistön-entiset-työpaikat

Kiitos vaivannäöstä, mutta - ja ei, en nyt muista linkkejä enkä jaksa googlettaa - aika monesta paikkaa on saanut lukea, että nuo "Haaviston johtamat" projektit ovat pääosin projekteja, joissa hänellä ei varsinaista johtajuutta ole ollut muuten kuin ehkä paperilla. Nythän piti telkasta tulla jokin ohjelma, jossa jotain Haaviston projektia kuvataan, mutta ei esitetä ennen vaaleja, sillä se asettaa Haaviston huonoon valoon. Toivottavasti olen väärässä, mutta tuntuu saaneen noita pestejä muuten kuin kykyjen perusteella.

Bored.

Quote from: Conductor on 04.02.2012, 04:02:24
Ei herran jumala. Oletteko ihan oikeasti äänestämässä jotain homoa keskellä Euroopan syvintä talouskriisiä? Toinen puoli äänestää jotain mulattia, jonka piti tuoda rauha ja korjata talous ja toinen puoli on äänestämässä jotain homoa :facepalm:
*clip*
Ööh... ööliä läikkyy?
No kuitenkin, mulatilla viitannet Obamaan, vaikkei nyt Eurooppaan liitykään?
Itse asiassa tuntuu olevan hyvinkin paljon yhteistä Halosella, Obamalla ja Haavistolla. Ja miksei samaan vaikka vielä Lordikin mukaan.
Halonen äänestettiin presidentiksi, koska oli hienoa, uutta ja erikoista sekä tietysti muodikasta äänestää naista, jolla on mahdollisuus voittaa vaalit.
Obama äänestettiin presidentiksi, koska oli hienoa, uutta ja erikoista sekä tietysti muodikasta äänestää mustaa, jolla on mahdollisuus voittaa vaalit. Toki tässä oli muitakin tekijöitä, mutta tuo lisäsi kiimaa.
Haavistoa äänestetään presidentiksi, koska on hienoa, uutta ja erikoista sekä tietysti muodikasta äänestää homoa, jolla on mahdollisuus voittaa vaalit.

Vastaavasti Lordikin oli hieno, uusi ja erikoinen asia, jota oli muodikasta ja erikoista äänestää.

Kaikki nämä toimivat tasan kerran. Seuraavissa vaaleissa Haavisto (olettaen, että ei nyt voita) ei enää ole uusi ja erikoinen, tuskin muodikaskaan. Silloin taitaa olla aika jonkin uuden asian. Maahanmuuttaja se tuskin on, mutta kenties vaikka jollain tavalla vammainen?

wasara

Quote from: Bored. on 04.02.2012, 04:05:05
Kiitos vaivannäöstä, mutta - ja ei, en nyt muista linkkejä enkä jaksa googlettaa - aika monesta paikkaa on saanut lukea, että nuo "Haaviston johtamat" projektit ovat pääosin projekteja, joissa hänellä ei varsinaista johtajuutta ole ollut muuten kuin ehkä paperilla.

Ei tosiaan ole ollut samanlaista asemaa kuin esimerkiksi Ahtisaarella presidenttiytensä jälkeen, mutta kenelläpä olisi. Haavistoa pidetään kuitenkin Ahtisaaren, Rehnin ja kai myös Ban Ki Mooninkin mielestä seuraavana suurena. Todennäköinen nobelisti, YK-pääsihteeri tms, mutta ensin se voisi pelastaa Suomen Niinistöltä, jonka pinna palaa kun yleisöstä tulee lätkätoimittajan kysymys. En ehkä laittaisi just sitä jätkää Iraniin keskustelemaan ydinaseista.

AIP

Mielestäni Niinistön tarkentavat vastakysymykset lätkätoimittajalle(?) olivat hyviä.

Olisi jo aikakin, että jollakulla palaa pinna niiden Iranin ydinasejuttujen kanssa.

Erikjaak

Onko länsi seonnut?

Kato saatana, näillä avohoitopotilaillahan on avoin pääsy nettiin.  :facepalm:

Bored.

Quote from: wasara on 04.02.2012, 04:29:36
Ei tosiaan ole ollut samanlaista asemaa kuin esimerkiksi Ahtisaarella presidenttiytensä jälkeen, mutta kenelläpä olisi. Haavistoa pidetään kuitenkin Ahtisaaren, Rehnin ja kai myös Ban Ki Mooninkin mielestä seuraavana suurena. Todennäköinen nobelisti, YK-pääsihteeri tms, mutta ensin se voisi pelastaa Suomen Niinistöltä, jonka pinna palaa kun yleisöstä tulee lätkätoimittajan kysymys. En ehkä laittaisi just sitä jätkää Iraniin keskustelemaan ydinaseista.
Sanoisin, että presidentillä olisi muutama tärkeämpikin juttu (joihin hän voisi jopa itse asiassa vaikuttaa) hoidettavana kuin lähteä Iraniin keskustelemaan ydinaseista, mutta se nyt taitaa olla tässä sivuseikka. Haavistoa on kehuttu parin tahon toimesta kyllä, mutta edelleenkään en näe hänessä mitään suurmiehen ominaisuuksia. Todennäköinen nobelisti tai YK-pääsihteeri? Jaa... mielipide varmasti tuokin.

kekkeruusi

Vihreillä on alkanut tappion karvas haju tuntumaan sieraimissa ja epätoivo näkyy. Pitää oikein useampia propagoijia lähettää jopa tänne, arvatenkin ehkä vaikeimpaan linnakkeeseen vihreän propagandan kannalta.

Äänestän Haavistoa vastaan, eli annan ääneni Niinistölle. Repikää siitä vihreät. Järjestäkää taas demokratian vastaisia kulkueita ja haukkukaa kanssanne eri mieltä olevat natseiksi. Teoilla on seurauksensa.

Jaska Pankkaaja

Edellinen "kokokansanpefitentti" osoitti ettei koko virkaa tarvita lainkaan, se nimitysoikeuskin otettiin pois tunnetuista syistä. Aivan järjettömät mittasuhteet kampanjoilla siihen nähden että se "arvojohtaja" lähinnä kahvittaa suurlähettiläitä ja b-luokan valtionpäitä sekä hänen sukupuolineutraalisti "first fuckbuddy"nsä esiintyy ämmäinlehtien puffeissa.

Ei oo mun juttu.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Erikjaak

Quote from: Voitto-Taisto on 04.02.2012, 05:09:29
Quote from: Erikjaak on 04.02.2012, 04:53:38

Onko länsi seonnut?

Ei wasara paljo huonompi ole.
.

Ihan pitää suu auki ihmetellä ihmisten typeryyttä. Ettäkö euroopan kriisi tai siitä selviäminen olisi missään yhteydessä ihonväriin tai seksuaaliseen suuntautumiseen. Oletteko te ihan tosissanne?  :facepalm:

Erikjaak

Ei se mitään, jos et ymmärrä. Eiköhän täällä jossain vaiheessa tule joku joka selittää sinullekin tuon viestin.

Igor Sika

Moi, tyypit.
Huomenta, kaveri.

Luin blogitekstisi ja hyvinkin olen samoilla linjoilla. Se Suomi ja se tulevaisuus, mistä minä unelmoin, ei ole Niinistön eikä varsinkaan Kokoomuksen Suomi. Vakavamielisenä kulmien nostaja Niinistö vaikuttaa tietysti olemukseltaan valtiomieheltä, joka ihan kohta sanoo jotain viisasta ja tärkeää, mutta ei sitä koskaan tule. Hän on tyhjää täynnä ja keskilahjaton koulukiusaaja.

Mutta kävin kuitenkin jo äänestämässä tyhjää ennakkoon. Ensinnäkin sen takia, että Niinistö nyt joka tapauksessa on meidän seuraava presidenttimme, mikä on sentään huima parannus tuohon nykyiseen kammotukseen verrattuna, mutta myös siksi, että tällaiselle pikkusieluiselle matoselle kynnys hypätä samaan psykoosiin koko pääkaupunkiseudun kulttuurihörhöjen kanssa osoittautui ainakin tällä kertaa liian korkeaksi.

Haavisto vaikuttaa yhden kuukauden tutustumisen (mikä tietysti voi herättää kysymyksen, että mitä hän on tehnyt kaikki nämä vuodet kansanedustaja) perusteella oikein hienolta mieheltä, joka heterona olisi helposti Suomen seuraava presidentti, mutta ei nyt tällä kertaa kuitenkaan. Katotaan kuuden vuoden päästä sitten uudestaan, onko Vihreät puolueena oikeasti ottanut yhtään Haaviston teeseistä arkipolitiikassa käyttöönsä.
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - Jeesus

Jaska Pankkaaja

Quote from: Erikjaak on 04.02.2012, 06:37:42
Quote from: Voitto-Taisto on 04.02.2012, 05:09:29
Quote from: Erikjaak on 04.02.2012, 04:53:38

Onko länsi seonnut?

Ei wasara paljo huonompi ole.
.

Ihan pitää suu auki ihmetellä ihmisten typeryyttä. Ettäkö euroopan kriisi tai siitä selviäminen olisi missään yhteydessä ihonväriin tai seksuaaliseen suuntautumiseen. Oletteko te ihan tosissanne?  :facepalm:

Juu munkin mielestä on aika  :facepalm: se että Obaman suurin ansio ja ylipäätään ainoa mahdollisuus tulla presidentiksi oli Ihonväri eikä suinkaan esim. hienon talousohjelman esittely. Sinänsä minä en pidä Obamaa erityisen huonona presidenttinä mutta keskinkertaisuus ei vain riitä näin aikoina.

Haaviston nykyinen asema koko verorahoilla eleleskelvän culttuuriwäen ja Älymystön ehdokkaana + aiemmat suojatyöt perustuvat lähinnä ehdokkaan Homouteen eikä niinkään siihen 28 ov:n Professoriuteen tai kopiokoneella tehtyjen "vaihtoehtolehtien" päätoimittamiseen.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

andrus

Vierailija puhuu asiaa. Tosin eipä noilla isänmaan myymisillä ole arvojohtajaa haettaessa paljonkaan painoarvoa. Niinistöstä saamme hommalaisten oman presidentin. Saulipoika tulee puolustamaan mamujen aiheuttamaa rikollisuuden lisääntymistä ja muita arvokkaita asioita. Kyllä kelpaa.  :P Tyypillisesti vastaukset on joko homo homo hyi hyi tai trolli trolli piu pau. Ala siinä sitten rakentavasti keskustella. Näin. :facepalm:
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Ystävä

Haavistolle menee. Muutama syy:
1 Haavisto on kaikin puolin miellyttävä, edustava, rakentava ja hyväkäytöksinen. Hän ei myöskään ole persujen demonisoija, hippi tai edesvastuuton rajat auki-mies, vaikka vihreä onkin. Haavisto ei lähtenyt mukaan vastajytkyn huuteluun kun Soini kärsi tappion edareihin verrattuna. Vastajytkyä on vaikeampi huutaa kun Haavisto saa ääniä myös Ps:n kannattajilta.

2 Kokoomuslaisilla suurpääoman puhemiehillä ja eurofanaatikoilla on jo valmiiksi ihan liikaa valtaa tässä maassa.

3 Haavisto on homo ja annan ääneni homofobiaa vastaan.

OT Luulen, että pridekulkueista ja television ylivedetyistä queeneista on haittaa, koska ihmisille voi muodostua kuva homoista ilakoivina, homoudellaan retostelevilla ja yliseksuaalisina kummajaisina. Olen tuntenut useita homoja elämäni aikana, eivätkä he todellakaan vastaa tätä mielikuvaa. Osa heistä on ollut arkoja koska eivät voi tietää, miten ihmiset heidän suuntautumiseensa suhtautuvat. Pääsääntöisesti olen pitänyt heistä kaikista.

Jaska Pankkaaja

Quote from: andrus on 04.02.2012, 08:53:37
Vierailija puhuu asiaa. Tosin eipä noilla isänmaan myymisillä ole arvojohtajaa haettaessa paljonkaan painoarvoa. Niinistöstä saamme hommalaisten oman presidentin. Saulipoika tulee puolustamaan mamujen aiheuttamaa rikollisuuden lisääntymistä ja muita arvokkaita asioita. Kyllä kelpaa.  :P Tyypillisesti vastaukset on joko homo homo hyi hyi tai trolli trolli piu pau. Ala siinä sitten rakentavasti keskustella. Näin. :facepalm:

Minä ja hyvin moni muu ei suinkaan kiistä tätä mutta mokuttavan salen vastapaino EI ole mokuttava haavisto sen enempää hinttinä kuin heteronakaan.

Viimeinen suomalainen

Ai pitäisi äänestää Vihreitä? Ei ikinä. Suojaääni meni jo...

Älkää kuunnelko näiden vihreiden seireenien laulua. Muistelkaa vain Braxia, Sinnetännemäkeä, Hassia, Hautalaa ja muita viherhörhöjä aikaansaannoksineen esim. sananvapauden rajoittaminen tälläkin saitilla! Ei tarvinne enempää perustella.
Viimeinen maastalähtijä sammuttaa valot.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Viimeinen suomalainen on 04.02.2012, 09:10:04
Ai pitäisi äänestää Vihreitä? Ei ikinä. Suojaääni meni jo...

Älkää kuunnelko näiden vihreiden seireenien laulua. Muistelkaa vain Braxia, Sinnetännemäkeä, Hassia, Hautalaa ja muita viherhörhöjä aikaansaannoksineen esim. sananvapauden rajoittaminen tälläkin saitilla! Ei tarvinne enempää perustella.

Totuuden nimissä sanan vihreä voi korvata sanoilla kokoomus, kepu, SDp, rkp ..

Ystävä

Quote from: andrus on 04.02.2012, 08:53:37
Niinistöstä saamme hommalaisten oman presidentin. Saulipoika tulee puolustamaan mamujen aiheuttamaa rikollisuuden lisääntymistä ja muita arvokkaita asioita. Kyllä kelpaa.  :P
Heh, joo. Sauli on kaikkien niiden hommalaisten oma presidentti, jolla on varaa asua niin kalliilla alueilla ettei yksikään varsinainen maahanmuuttaja muuta kilometrien säteelle. Siellä on varmasti helppoa olla suuri ja ymmärtäväinen avoimen Suomen kannattaja. http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1353882/nain-hulppeasti-sauli-niinisto-asuu---katso-kuva

Lodi

Wasaran mielipiteet ja ajatukset eivät ole huonoja. Olen itsekin pohtinut tuota samaa. Niinistö ei ole ajatuksiltaan kovin yrittäjähenkinen.

Nyt on kuitenkin se tilanne, että vaihtoehtoja on kaksi. Niistä vielä huonompi on Haavisto. Suurin syy on se, että hän on vihreä ja hänen ympärillään pyörii ja hyörii sellaista sakkia, että järkevää, työssä käyvää suomalaista hirvittää.

Yksi asia, mikä häiritsee tämän ketjun aloituksessa on tuo teitittely. Täällä kirjoittava sakki ei ole mikään pieni kahvikerho, jossa kaikki tuntevat toisensa. Itse en esimerkiksi tunnen täältä vain yhden henkilön ja hänetkin työni kautta. "Te täällä" asenne on huono.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !