News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Pitäisikö Ravintolapäivä kieltää?

Started by hoxpox, 03.02.2012, 21:24:18

Previous topic - Next topic

Pitäisikö Ravintolapäivä kieltää?

kyllä
107 (32.3%)
ei
188 (56.8%)
en tiedä
36 (10.9%)

Total Members Voted: 331

Marius

Suosittelen tietenkin erityisapua tarvitsevalle tarkoitetun erityisluvan erityistä anomista, jolla vain
Sinut vapautetaan veronmaksusta. Muista viis...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

AstaTTT

Söisinkö jonkun etnisen katukotikeittiön minulle tuntemattomien ihmisten mistälieaineksista (ehkä rituaalimurhatusta lihasta) valmistamaa ruokaa? No en, kun tiedän, että käsienpesukin nenän niistämisen jälkeen on joillekin etnisille tuntematon käsite.

Kantasuomalaisten valmistama ruoka on sitten asia erikseen ja aivan hyvin voisin syödä vaikka jonkun kotileipurin tuotoksia hyvillä mielin. Rasisti? Elämä opettaa.  ;)

Rohkelikoille toivotan onnea.  :)

dothefake

Jos valtio laittaisi kaikki verorahat pörssiin, niin pianaikaa rahaa olisi niin paljon, ettei veroja enää tarvitsisi lainkaan kantaa. Ja kun kierre olisi lähtenyt alkuun, niin jo kohta voisimme ostaa muun maailman eikä kenenkään olisi pakko käydä töissä, vaan voisimme kaikki pitää katukahviloita ja ravintoloita huviksemme. Itse ajattelin perustaa eksoottisen tuntuisen pallokalaravintolan. Tervetuloa, Osakesäästäjä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kuvio

Quote from: Asta Tuominen on 04.02.2012, 13:52:53
Söisinkö jonkun etnisen katukotikeittiön minulle tuntemattomien ihmisten mistälieaineksista (ehkä rituaalimurhatusta lihasta) valmistamaa ruokaa? No en, kun tiedän, että käsienpesukin nenän niistämisen jälkeen on joillekin etnisille tuntematon käsite.

Kantasuomalaisten valmistama ruoka on sitten asia erikseen ja aivan hyvin voisin syödä vaikka jonkun kotileipurin tuotoksia hyvillä mielin. Rasisti? Elämä opettaa.  ;)

Rohkelikoille toivotan onnea.  :)
Olen minä ainakin syönyt. Miksi he haluaisivat tehdä huonoa ruokaa jota kukaan ei enää tule ostamaan?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Marius on 04.02.2012, 13:50:56
Suosittelen tietenkin erityisapua tarvitsevalle tarkoitetun erityisluvan erityistä anomista, jolla vain
Sinut vapautetaan veronmaksusta. Muista viis...
Pohrippa sitä että miksi kaikilla sikarikkailla sälleillä on omistus siiretty yleensä omistusyhtiöön, joka on myös usein rekisteröity ulkomaille.
Tai miksi palkkatulot voi olla 0€, mutta pääomatuloja  löytyy.

AstaTTT

Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:04:55
Olen minä ainakin syönyt. Miksi he haluaisivat tehdä huonoa ruokaa jota kukaan ei enää tule ostamaan?

Mitä väliä sillä on, mitä siihen ruokaan on tungettu, jos tuollaisena ravintolapäivänä kaikki ruoan valmistusta, säilytystä ja esillepanoa koskevat säädökset ovat poissa? Rahat pois tyhmiltä suomalaisilta, kun mitään vastuutakaan ei ole.  :)

Kuvio

Quote from: Asta Tuominen on 04.02.2012, 14:08:48
Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:04:55

Mitä väliä sillä on, mitä siihen ruokaan on tungettu, jos tuollaisena ravintolapäivänä kaikki ruoan valmistusta, säilytystä ja esillepanoa koskevat säädökset ovat poissa? Rahat pois tyhmiltä suomalaisilta, kun mitään vastuutakaan ei ole.  :)
On se vastuu olemassa katukeittiöissä. Jos myyvät huonoa, eivät saa enää myydyksi.
Ihan keskimääräinen kukavain ymmärtää riittävät hygieniapassiin tarvittavat taidot, ilman mitään koulutuksia, säännöksiä, valvontoja jne.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 14:01:30
Jos valtio laittaisi kaikki verorahat pörssiin, niin pianaikaa rahaa olisi niin paljon, ettei veroja enää tarvitsisi lainkaan kantaa. Ja kun kierre olisi lähtenyt alkuun, niin jo kohta voisimme ostaa muun maailman eikä kenenkään olisi pakko käydä töissä, vaan voisimme kaikki pitää katukahviloita ja ravintoloita huviksemme. Itse ajattelin perustaa eksoottisen tuntuisen pallokalaravintolan. Tervetuloa, Osakesäästäjä.
No olipas pöljä kirjoitus. Mutta mietippä sitä jos olisimme myyneet Soneran vek teknokuplan huipulla, ja maksaneet valtionvelan vek. tai jos valtio ei olisi myynyt soklia Norskeille tai montaa muuta hyvää puljua puoli ilmattes vek. Ihan vihjeenä että osakkeita kannattaa ostaa jos tasearvo on alle pörssiavon ja myydä päinvastaisessa tilanteessa.

AstaTTT

Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:12:27
On se vastuu olemassa katukeittiöissä. Jos myyvät huonoa, eivät saa enää myydyksi.
Ihan keskimääräinen kukavain ymmärtää riittävät hygieniapassiin tarvittavat taidot, ilman mitään koulutuksia, säännöksiä, valvontoja jne.

Menepä pariksi kuukaudeksi töihin johonkin etnoruokapaikkaan, kuten minä tein. Tippuu sinultakin suomut silmiltä.  ;)

Kuvio

Quote from: Asta Tuominen on 04.02.2012, 14:16:23
Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:12:27

Menepä pariksi kuukaudeksi töihin johonkin etnoruokapaikkaan, kuten minä tein. Tippuu sinultakin suomut silmiltä.  ;)
No kerro lisää?
Sen uskon etteivät käsiä viitsi pestä, eihän suomalaisetkaan. Mutta muutoin?

dothefake

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 04.02.2012, 14:13:36
No olipas pöljä kirjoitus. Mutta mietippä sitä jos olisimme myyneet Soneran vek teknokuplan huipulla, ja maksaneet valtionvelan vek. tai jos valtio ei olisi myynyt soklia Norskeille tai montaa muuta hyvää puljua puoli ilmattes vek. Ihan vihjeenä että osakkeita kannattaa ostaa jos tasearvo on alle pörssiavon ja myydä päinvastaisessa tilanteessa.
Mitäs pöljää siinä oli, sehän on sinun toimintaehdotuksesi mukainen, laajennettu vain valtion tasolle.

Meinaako Kuvio, että kerran vuodessa pidettävät valeravintolat huolehtivat siitä, tuleeko asiakas uudestaan. Vai tarkoitatko, että tuleeko illemmalla uudestaan.
-Tytti Tuppurainen

AstaTTT

Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:17:56
No kerro lisää?

Suosittelen, että koet sen itse. Nimellisenä on vastuu läheisistä, vaikka omasta itsestä ei niin olisikaan väliä, joten täsmäkeskustelut käydään muualla kuin netissä.

Kuvio

Quote from: Asta Tuominen on 04.02.2012, 14:22:51
Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 14:17:56
No kerro lisää?

Suosittelen, että koet sen itse. Nimellisenä on vastuu läheisistä, vaikka omasta itsestä ei niin olisikaan väliä, joten täsmäkeskustelut käydään muualla kuin netissä.
En huomannutkaan. Ymmärrettävää tietenkin. Ylen uutinen asiasta:
http://yle.fi/alueet/lahti/suunvuorot/2012/02/paiva_ravintoloitsijana_houkuttelee_ja_hirvittaa_3223879.html

Kannatan asiaa ihan sen luoman yhteisöllisyyden vuoksi. Koska ollaan hommassa, tekisi mieli sanoa että se on nimenomaan suomalaisilta Suomessa kielletty.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 14:21:47
Mitäs pöljää siinä oli, sehän on sinun toimintaehdotuksesi mukainen, laajennettu vain valtion tasolle.

Nojoo ei olekkaan Norjan öljyrahastossa on 300 miljardia euroa. Jos Suomi lopettaisi pöljäilyn ja ostaisi säästyneillä rahoilla osakkeita aina kun kurssit ovat pohjassa niin noin 10-15 vuoden kuluttua voisimme lopettaa palkoista maksettavat verot.

Miniluv

Voisin tulla kokkaamaan jälkiruuat Pallokalaravintolaan. Erikoisuuteni on korvasieniyllätys.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Miniluv on 04.02.2012, 14:30:58
Voisin tulla kokkaamaan jälkiruuat Pallokalaravintolaan. Erikoisuuteni on korvasieniyllätys.
Mä voisin tehdä pääruuan pallokalanmaksaöljyssä paistettu fugufile

AstaTTT

Miltä kuulostaisi vihalihamuhennos? Possua, tietenkin!  ;D

MW

Quote from: Kuvio on 04.02.2012, 13:28:54

Miksi ei voisi olla erilaisia ravintoloita vielä paljon enemmän. Nykyään kun ovat tuota hampurilais- ja pitsaravintolaa pääasiassa.
Siinä ei valinnanvaraa paljoa ole. Mistä saisi kohtuuhintaisia ahvenfileitä muusilla vaikkapa? Kohtuuhintaisena en pidä 30 euroa.

Jep. Mistä sunnuntaina vieraassa kaupungissa lihapyörykät ja muusi? Ei mistään. Halveksuttavaa lenkkimakkarakulttuuria!

AstaTTT

Suurimmille paikkakunnille voitaisiin perustaa Homma-krouveja, jotka tarjoavat perinteistä suomalaista ruokaa ja alkoholia suoraan pientuottajilta ohi keskusliikkeiden ja Alkon tarjonnan ja tarjoavat mukavan piipahduspaikan kaikille hommalaisille.  :)

On ihanaa unelmoida! <3

MW

Ja jos tädillä olisi munat, se olisi setä.

vihapuhegeneraattori

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 13:24:09
Koetan vielä täsmentää. Jos tällainen sallitaan ihan virallisilta tahoilta ihquna toimintana, niin mitä muuta sallitaan. Sorretaanko päivä sähkömiehinä-harrastajia? Siis edelleen perään periaatteellista asennetta, ei minua sinänsä häiritse, jos joku myy mitä myy ja toiset ostavat riskillä, isolla tai pienellä. Oma vikansa, jos sairastuvat, pakko ei ole ostaa. Torimyynnissäkin on säädöksensä, jos joku ei tiennyt.

http://www.mahdollisuuksientori.fi/jarjestajan-opas/ruoanmyynti

Sähkömies on ammatti mihin pitää kouluttautua, jokainen osaa tehdä ruokaa. Mistä sä tiedät millainen koulutus kokilla on kun ravintolaan kävelet.

Tässä on kyse siitä että kerrankin on jotain mihin ei vielä verottaja ole keksinyt miten puree hampaansa niin nautitaan siitä. Tai jos niiin haluaa niin jätetään nauttimatta.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

MW

Quote from: Asta Tuominen on 04.02.2012, 14:41:57
Suurimmille paikkakunnille voitaisiin perustaa Homma-krouveja, jotka tarjoavat perinteistä suomalaista ruokaa ja alkoholia suoraan pientuottajilta ohi keskusliikkeiden ja Alkon tarjonnan ja tarjoavat mukavan piipahduspaikan kaikille hommalaisille.  :)

On ihanaa unelmoida! <3

Perustamaan vaan. Tillilihankin ottaisin, joskin Oulussa tulee aika harvakseltaan vierailtua.

dothefake

Ehdotan kuitenkin, että tarjoamme pääruokana pallokalaa Miniluvin korvasieniyllätyksellä täytettynä.
Jälkiruuaksi voisi olla lettuja näsiähillolla.

http://www.oyk.fi/~paivi.ronkainen/myrkkymarjat.htm

Perustetaan koko maan kattava Hommasalakapakoiden verkosto yöpymistiloineen. Olisi edullista matkailua Hommalaisille. Ja veroja ei sitten makseta.

Olen kyllä hiukan epäilevä Osakesäästäjän vihjeitä kohtaan, kuulostavat ihan keinottelulta, vaikka vain säästää piti.
-Tytti Tuppurainen

hoxpox

Quote from: Pöllömestari on 04.02.2012, 12:21:18
Ainakaan kaikki ravintolat ja ravintoloitsijat eivät suhtaudu kielteisesti näihin tapahtumiin. Kaksi tuttua keittiömestaria (osakkaita omissa ravintoloissaan) olivat ainakin kesällä itsekin pystyttämässä popup-ravintolaa.

Veroja pystyy kiertämään kätevästi kun myy ravintolan raaka-aineita käteismaksulla popup-ravintolasta. Ravintolan verotettava tulos laskee ja käteistulot voi laittaa omaan taskuun, eli verot pienenevät ja tulot kasvavat.

Täältä löytyy laskelma kirjanpidon ohi menevän käteismyynnin vaikutuksesta tulokseen.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 14:51:25
Ehdotan kuitenkin, että tarjoamme pääruokana pallokalaa Miniluvin korvasieniyllätyksellä täytettynä.
Jälkiruuaksi voisi olla lettuja näsiähillolla.

http://www.oyk.fi/~paivi.ronkainen/myrkkymarjat.htm

Perustetaan koko maan kattava Hommasalakapakoiden verkosto yöpymistiloineen. Olisi edullista matkailua Hommalaisille. Ja veroja ei sitten makseta.

Olen kyllä hiukan epäilevä Osakesäästäjän vihjeitä kohtaan, kuulostavat ihan keinottelulta, vaikka vain säästää piti.

Kerroppa omin sanoin mikä ero on keinottelulla, ja säästämisellä.

AstaTTT

Quote from: MW on 04.02.2012, 14:49:43
Tillilihankin ottaisin, joskin Oulussa tulee aika harvakseltaan vierailtua.

No sitten varmaan pitää olla myös rössypottua ja siskonmakkarakeittoa?  ;D

Ja ajatelkaapa sellaista englantilaista maalaisaamiaista suomalaisittain... tuli nälkä nyt.  :(

Jaa, tää ketju alkoi rönsyillä nyt, joten jatkan illemmalla Impiwaara-ketjussa.  :)

Lasse

Quote from: dothefake on 04.02.2012, 13:24:09
Koetan vielä täsmentää. Jos tällainen sallitaan ihan virallisilta tahoilta ihquna toimintana, niin mitä muuta sallitaan. Sorretaanko päivä sähkömiehinä-harrastajia? Siis edelleen perään periaatteellista asennetta, ei minua sinänsä häiritse, jos joku myy mitä myy ja toiset ostavat riskillä, isolla tai pienellä. Oma vikansa, jos sairastuvat, pakko ei ole ostaa.

Junes Lokka, päivä luomufarmaseuttina?
NOVUS ORDO HOMMARUM

Marius

Pakko on myöntää tässä vaiheessa, että Osakesäästäjän esityksissä on toinen puoli totta.
Mutta se rinnakkainen puoli vaan tuntuu paljon painavammalta. Ehkä olen vain naiivi.
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

dothefake

No säästäminen on sitä, että, jos tasearvo on alle pörssiarvon, niin ostetaan ja myydään päinvastaisessa tilanteessa.

Keinottelussa taas hankitaan osakkeita pitkällä tähtäyksellä ja nautitaan osinkovoitoista.

Suurin piirtein noin, tosi suurin tosin.
-Tytti Tuppurainen

AstaTTT

Quote from: Lasse on 04.02.2012, 15:00:28
Junes Lokka, päivä luomufarmaseuttina?

Junes on nosteessa! Go Junes, go!  ;D