News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yle: Keivitsan kaivos palkkaa naiskuljettajia koska nämä ovat parempia

Started by siviilitarkkailija, 27.01.2012, 21:11:48

Previous topic - Next topic

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:14:34
jaa joo... piti kirjoittaa mielestäni eikä mielestäsi, tuli kirjoitusfiba. oikeassa olet tässä kohdin.
Anteeksi annettu. Jatketaan...

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:11:34
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:08:44
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:06:16
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:01:27
Jos naisen kuskaama tonnimäärä olisi reilusti pienempi, ei kyseessä työnantajan mukaan olisi parempi kuski.
Paitsi jos ulkonäkö on parempi

ja paskat...
Näin se vaan usein on. "Muodollisesti pätevä" ei ole vain urbaani legenda...

Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:16:42
Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.
Saisko tuon saman uudestaan suomeksi?
ei "tuon" ammatissa tolla ei ole mitään X jos tuo X ajaa vähemmän sitä X??

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:21:41
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:16:42
Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.
Saisko tuon saman uudestaan suomeksi?
ei X:ssä tolla ei ole mitään X jos tuo X ajaa vähemmän sitä X??

jaa et ymmärtänyt?

jos nainen on dumpperikuskina huonompi eli siirtää vähemmän malmia kuin mies, niin ei siinä muodollinen pätevyys auta.

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:23:55
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:21:41
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:16:42
Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.
Saisko tuon saman uudestaan suomeksi?
ei X:ssä tolla ei ole mitään X jos tuo X ajaa vähemmän sitä X??

jaa et ymmärtänyt?

jos nainen on dumpperikuskina huonompi eli siirtää vähemmän malmia kuin mies, niin ei siinä muodollinen pätevyys auta.
Miten niin ei auta?? Pärstäkerroin (tai muodollinen pätevyys) on maailman vanhin valintakriteeri. Älä vaan väitä, ettei seksuaalisilla vietteillä ole mitään tekemistä työmaailman valinnoissa?

Bill Clintonkin piti Monicaa vain pätevänä lähellään? Aika naiivia väittää ettei seksuaalisuudella ole väliä.

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:29:58
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:23:55
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:21:41
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:16:42
Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.
Saisko tuon saman uudestaan suomeksi?
ei X:ssä tolla ei ole mitään X jos tuo X ajaa vähemmän sitä X??

jaa et ymmärtänyt?

jos nainen on dumpperikuskina huonompi eli siirtää vähemmän malmia kuin mies, niin ei siinä muodollinen pätevyys auta.
Miten niin ei auta?? Pärstäkerroin (tai muodollinen pätevyys) on maailman vanhin valintakriteeri. Älä vaan väitä, ettei seksuaalisilla vietteillä ole mitään tekemistä työmaailman valinnoissa?

Bill Clintonkin piti Monicaa vain pätevänä lähellään? Aika naiivia väittää ettei seksuaalisuudella ole väliä.

En väitä.

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:32:41
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:29:58
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:23:55
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:21:41
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:16:42
Sopii varmaan moneen paikkaan tuo "muodollisesti pätevä" mutta ei dumpperikuskin ammatissa tolla ei ole mitään merkitystä jos tuo muodollisesti pätevä ajaa vähemmän sitä malmia.
Saisko tuon saman uudestaan suomeksi?
ei X:ssä tolla ei ole mitään X jos tuo X ajaa vähemmän sitä X??

jaa et ymmärtänyt?

jos nainen on dumpperikuskina huonompi eli siirtää vähemmän malmia kuin mies, niin ei siinä muodollinen pätevyys auta.
Miten niin ei auta?? Pärstäkerroin (tai muodollinen pätevyys) on maailman vanhin valintakriteeri. Älä vaan väitä, ettei seksuaalisilla vietteillä ole mitään tekemistä työmaailman valinnoissa?

Bill Clintonkin piti Monicaa vain pätevänä lähellään? Aika naiivia väittää ettei seksuaalisuudella ole väliä.

En väitä.
Eli muodollinen pätevyys auttaa...?

CaptainNuiva

Quote from: Elemosina on 27.01.2012, 22:23:16
Hmm. Minulla on vielä yksi kortti käyttämättä.
Isäni on ollut rallikuski. Ja hänkin on kehunut ajotaitoani.
Mitä muuta tarvitsee sanoa. Sinun ei ole tietenkään pakko uskoa minua.

Et ole ilmeisesti ajanut ikinä Milanossa,Roomassa tai Napolissa autoa myöskään. Minä olen.

Mutta keskustelun aihe oli siis se naisten 3D hahmotus-kyky. Väitän edelleen omaavani moisen naisille kummallisen hahmotuskyvyn.

Tähän kohtaan en voi välttää lisäämästä pientä stooria ;D
Kun aikoinaan ajokortin sain ja auton hankin niin siitähän se vapaus alkoi ja toinen auto olikin sitten "sporttisempaa" tyyliä kuten lähes koko maailman omistavalla nuorukaisella kuuluu ollakkin.
Niihin aikoihin iskin silmäni erääseen tyttöön, tämä ajoi semmoisella vanhemmalla ja ei niin ihastusta herättävällä ja tehottomalla perheautolla.
Tyhjä kaupunki ja kesä-yö, torilla parkissa ja luu pihalla...viereen peruuttaa tämä tyttönen ja huikkaa ohimennen että "Saat jos saat kiinni" ja kurvaa tiehensä.
Ensimmäisenä tietty oli mielessä että urheilijanuorukainen sporttisessa autossaan saalistaa tälläisen lupauksen jälkeen tytön itselleen alta aika-yksikön.
Kiivasta takaa-ajoa ympäri kaupunkia ja sivuteitä kesti varmaankin jonkun 15-20 minuuttia ja lopputulos oli sitten se että seisoin spottini vierellä ja katselin kuinka konepellin alta nousi höyrypilvi....saalis pääsi taidoillaan karkuun enkä saanut, onneksi sentään sarastava aamu oli kaunis :o
Toki sain aikanaan lohdutusta ja myöhemminhän tästä tytöstä tuli sitten suht hyvin pärjäävä rallikuski.

Vuosia sitten oli laivalla harjoittelijoita ja tietty ruorin pitoa myös saivat avomerellä harjoitella ja ne harvat tytöt joita harjottelijoiden joukossa oli, pitivät ruoria lähes poikkeuksetta paremmin kuin pojat.
Moni saattaa luulla että se on helppoa mutta sitä se ei ole, varsinkin jos laiva on keulatrimmillään jolloin se tuppaa erikoisesti luikertelemaan.
Tällöin laivan liikkeet on melkein edeltä arvattava ja tunnettava (jos halutaan ajaa hyrräsuuntaa ,+ - aste tai puolikas) ja korjattava tuleva kääntymistaipumus ennalta, ei liian suurella eikä liian pienellä peräsinkulmalla, muutoin lähtee lapasesta ja yleensä vieläpä väärään suuntaan.
Eli siinä mielessä allekirjoitan kyllä noiden dumpperikuskien osalta sen että naiset ajavat tarkemmin ja rikkovat vähemmän, he siis ehken "kuuntelevat" konetta paremmin kuin mies.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

seuraa_tilannetta

On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

CaptainNuiva

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Siihen aikaan ei ollut karvanoppia millä autoa olisi voinut virittää vaan oli tyydyttävä milloin mihinkin, onneksi sentään wunderbaumit tulivat myöhemmin tilannetta paikkaamaan.

Jutustani käy myös selkeästi ilmi että minulle ei annettu mahdollisuutta käyttää puhelahjojani jolloin olisin tietty tyylikkäin sanankääntein maalannut ihanan vision kauniista ja maailmoja syleilevästä lemmenhetkestä....Aikaa riitti tasan tarkaan sanoa vain "Häh?
Tyhmä olisi jäänyt paikalleen ja osoittanut sillä ( vaikka tahtomattaan ) että ei kiinnosta ihanan neidon tarjoama seura :roll:


"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Elemosina

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 00:58:44
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Siihen aikaan ei ollut karvanoppia millä autoa olisi voinut virittää vaan oli tyydyttävä milloin mihinkin, onneksi sentään wunderbaumit tulivat myöhemmin tilannetta paikkaamaan.

Jutustani käy myös selkeästi ilmi että minulle ei annettu mahdollisuutta käyttää puhelahjojani jolloin olisin tietty kauniin sanan kääntein maalannut ihanan vision kauniista ja maailmoja syleilevästä lemmenhetkestä....Aikaa riitti tasan tarkaan sanoa vain "Häh?
Tyhmä olisi jäänyt paikalleen ja osoittanut sillä ( vaikka tahtomattaan ) että ei kiinnosta ihanan neidon tarjoama seura :roll:

No aika monisanainen olit kyllä jutussasi  ;D
Minun vanhassa kotikaupungissani täällä Suomessa oli tapana että nuoret juuri kypsyysiän saavuttaneet poikaset ottivat automobiilin ja kävivät sitten kiertämähän ympyrää kaupungin keskeisessä korttelissa, jotta paikalliset neitsykäiset huomaisivat heidät ja suosiohonsa nostaisivat.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Red_Blue

Quote from: Elemosina on 27.01.2012, 23:12:30
Ai minkä totuuden?Noin yleisesti ottaen.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194622660911/artikkeli/nainen+on+ratin+takana+miesta+turvallisempi.html

Epäilen huomattavasti tuota liikenneturhan (liikenneturvallisuuden propagandajärjestö, joka ajaa turvallisuuden ylikorostamista liikenteen tehokkuuden kustannuksella, mm. ns. nollavisiota) tulkintaa, koska se on täysin ristiriidassa aiemman 2000-luvun alusta peräisin olevan aineiston kanssa.

Liikennevahinkokeskuksen mukaan vuonna 2003 naiset aiheuttivat 25 % kaikista liikenneonnettomuuksista ja 16 % kuolemaan johtaneista. Vuodelta 1999 peräisin olevan tutkimuksen (liikenneministeriö) mukaan henkilöautoilla naisten matkasuorite oli alle 25 % ja pituusjakauma 67 % miehiin verrattuna (Tiehallinto, 2004), joten kokonaiskilometreistä henkilöautoilla naiset ajoivat tuohon aikaan alle 17 %. Muiden ajoneuvojen kuin henkilöautojen osuus liikenteestä oli n. 16 % (VTT, 2003), josta taas ammattiliikennettä on lähes kaikki. Tästä työntekijäryhmänä naisten osuus oli 5 % (Palvelutyönantajat, 2004). Kun oletetaan naisten ajavan ammattiliikenteessä yhtä paljon kuin miehet, saadaan suoritteeksi kilometreistä 15,3 %.

Näin saatiin aikaan tilastoista tulkinta, jonka mukaan naiset olivat yksilöinä keskimäärin suurempi vaara liikenteessä kuin miehet yksilöinä, koska naiset ajoivat alle 15,3 % kilometreistä, mutta aiheuttavat 25 % onnettomuuksista ja 16 % kuolemaan johtaneista onnettomuuksista. Syynä miesten parempaan turvallisuuteen pidettiin lähinnä naisia suurempaa ajokokemusta.

Jotta uskoisin tilanteen merkittävästi muuttuneen 10 vuodessa, haluaisin nähdä vastaavan tilastovertailun jossa tärkeimpinä lähdetietoina ovat onnettomuuden pääasiallisen aiheuttajan sukupuoli ja kaikkien ajettujen kilometrien sukupuolijakauma.

Lukemani väitteet naisten paremmasta turvallisuudesta perustuvat siihen, että on (yleensä tarkoitushakuisesti) jätetty suhteuttamatta onnettomuustiheys ajokilometreihin. Jos ajaa vähemmän, silloin joutuu vähemmän onnettomuuksiinkin ja jos ero ajetuissa kilometreissä on erittäin suuri, se hävittää alleen kokonaan erot muissa onnettomuustiheyteen vaikuttavissa tekijöissä.

Elemosina

RedBlue ja muutkin.
Oletteko ajatelleet mitä naiset kuljettavat mukanaan? Naiset kuljettavat aika usein mukanaan LAPSIA. Väitän ihan oman kokemukseeni ja mutuuni perustuen että näin on. Naiset kuljettavat niitä "perillisiä" mukanaan useammin kuin miehet. 
Miettikääs sitä että kuinka usein miehet ja kuinka usein naiset kuljettavat lapsia harjoituksiin sinne tänne ja niin edelleen.
Sitten miettikää miksi naiset ajavat hiljaa ja ovat tylsää kyllä rauhallisempia liikenteessä?

Ja olen pahoillani totaalisesta offtopicista,  mutta oli kerrassaan pakko.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

CaptainNuiva

Quote from: Elemosina on 28.01.2012, 01:01:58
Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 00:58:44
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Siihen aikaan ei ollut karvanoppia millä autoa olisi voinut virittää vaan oli tyydyttävä milloin mihinkin, onneksi sentään wunderbaumit tulivat myöhemmin tilannetta paikkaamaan.

Jutustani käy myös selkeästi ilmi että minulle ei annettu mahdollisuutta käyttää puhelahjojani jolloin olisin tietty kauniin sanan kääntein maalannut ihanan vision kauniista ja maailmoja syleilevästä lemmenhetkestä....Aikaa riitti tasan tarkaan sanoa vain "Häh?
Tyhmä olisi jäänyt paikalleen ja osoittanut sillä ( vaikka tahtomattaan ) että ei kiinnosta ihanan neidon tarjoama seura :roll:

No aika monisanainen olit kyllä jutussasi  ;D
Minun vanhassa kotikaupungissani täällä Suomessa oli tapana että nuoret juuri kypsyysiän saavuttaneet poikaset ottivat automobiilin ja kävivät sitten kiertämähän ympyrää kaupungin keskeisessä korttelissa, jotta paikalliset neitsykäiset huomaisivat heidät ja suosiohonsa nostaisivat.

Näinhän se oli pitkälti täälläkin ja varmaan on vieläkin.
Raivoisasti välillä ajetaan korttelin ympäri  ja taas parkkiin, ihan samalla tavoin kuin mehilläinen surisuttaa hetken siipiään kuningattaren edessä ;D
Toki kosiomenoissa oli tietty kaava, monimutkainen sellainen, jota noudatettiin ja johon luotettiin jotta lopputulemana saattoi parhaimmassa tapauksessa päästä neidolle esittelemään  autostereoita (Jos ei ollut nauha sotkeentunut sen sisuksiin) taikka hienoja teddykarvaisia penkinpäällisiä.

Nyt se naurattaa mutta silloin maailmassa ei juurikaan tärkeämpää juttua voinut olla :o
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Red_Blue

Quote from: Elemosina on 28.01.2012, 01:25:05
Sitten miettikää miksi naiset ajavat hiljaa ja ovat tylsää kyllä rauhallisempia liikenteessä?

Kyllähän näitä sukupuolesta johdettavia käyttäytymiseroja voidaan pohdiskella ja pyöritellä, mutta kun kyse on näinkin yleisestä päivittäisestä toiminnasta kuin autolla ajaminen, eri tekijöiden vaikutusta voitaisiin selvittää vain kunnollisella eriyttävällä tutkimuksella.

Kaikkein selkein selittävä tekijä on yksinkertaisesti vaihtelu ajokokemuksessa, joka selittää myös pääosin sen miksi ammattikuljettajien onnettomuustiheys on merkittävästi pienempi kuin koko populaation.

Ajonopeudella on jopa jossain määrin mystinen asema selittävän tekijänä, johtuen pääasiassa siitä, että se on yksikertainen fysikaalisesti mitattava suure ja vaikuttaa epäsuorasti moneen muuhun tekijään kuten havaintovirheiden todennäköisyyteen, ajohallinnan menettämisen todennäköisyyteen ja viime kädessä myös onnettomuuden seurauksiin.

Toisaalta, tämä mystinen tai myyttinen asema johtaa usein siihen, että ajonopeuden merkitystä ylikorostetaan ja sen säätely nostetaan turvallisuustyössä ylitse kaiken muun täysin suhteettomaan asemaan. Liikennejärjestelmän tehokkuus kuitenkin riippuu pääasiassa ajonopeudesta ja kaikki toimenpiteet sen alentamiseksi pidentävät matka-aikoja, lisäävät ajoneuvojen määriä ja vievät tuottavuutta pois kaikesta kuljetuksesta riippuvaisesta toiminnasta. Poliittisesti on myöskin helpompaa laskea nopeusrajoituksia tai kiristää niiden valvontaa kuin esimerkiksi tukea verotuksellisesti ajoneuvokannan uusintaa tai rakentaa parempia ja paremmin ylläpidettyjä teitä, pelastuspalveluja jne.

Mitä tulee siihen että naiset stereotypisesti ajavat miehiä hiljempaa, siihen selittävänä tekijänä sopii esim. nopeuden sovittaminen paremmin omien ajotaitojen ja huomiokyvyn (tai ehkä paremmin yhteen asiaan keskittymiskyvyn) mukaiseksi vähintään yhtä hyvin kuin ominainen "tylsyys" tai "rauhallisuus".

RP

Mikä siinä, jos kaivosyhtiö katsoo saanasa näin säästöjä polttoaine- & huoltokustannuksissa, kuten väite oli. Olisi toki hauska joskus nähdä vastaavanlainen uutinen sukupuoliroolit käännettynä (poislukien hommat, joissa työnteko perustuu olennaisesti raakaan voimaan). Oletettavasti tässää jutussa tasa-arvovaltuutettu ei kuitenkaan näe mitään vikaa.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

PaulR

Eksä oli kaivosinsinöörin rouvana Ausseissa. Kaikki kuskit olivat naisia, koska nämä kohtelevat välineitä maltillisemmin. Kun jokin rengas noissa vehkeissä maksaa maltaita, sen ymmärtää.

mannym

Quote from: JoKaGO on 28.01.2012, 00:10:12
Quote from: mannym on 28.01.2012, 00:04:10
Miten muuten "ajotaito" oikeastaan mitataan? Mikä on hyvää ja mikä huonoa?

Taitava kuski selviää ehjänä tilanteesta, johon järkevä kuski ei koskaan joudu.

Olen siis paljon mieluummin järkevä kuin taitava.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Jouko

Miehet ovat usein huimapäisempiä. Se ei ole aina positiivien asia vaikka mäkihypyssä sitä ominaisuutta tarvitaan. Tunnemmehan Matti Nykäsen. Jos kuorkkikuski tienaa palkkansa pelkällä ajotyylillään niin työnantajan kannalta valinta on itsestään selvä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Sunt Lacrimae

Lienee totta, että naiskuskit ajavat aika usein miehiä varovaisemmin ainakin mitä tuolla liikenteessä on tullut katsottua. Tosin tämäkin voi sitten kääntyä ihan perseilyn puolelle, mikään ei vaikka työmatkalla vituta niin paljon kun liityntä Kehäykköselle kun edessä on joku pölhö joka ei tajua aloittaa sitä kehätielle kiihdyttämistä ajoissa ja ei sitten niin millään uskalla liittyä sinne liikenteeseen kuin vasta liityntäkaistan loppuessa. Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.

Mitä varovaisuuteen tulee, ajamassani piirissä historian ainoa naiskuski onnistui tosin nukahtamaan rattiin heräsi kun ajokki ryskäsi keula edellä päin betonipylvästä asiakkaan pihassa. Henkilövahinkoja ei sattunut hitaasta nopeudesta johtuen, mutta auto lähti korjaamolle. Kuskille tuli sitten lasku (meillä piittaamattomuudesta johtuvat vahingot korvaa osin kuljettaja, muut sitten kokonaan firma, esim. kun itse jouduin käyttämään samaista autoa huollossa kun tuulenpuuska nappasi avaamani oven mukaansa ja ovi meni "hieman" juntturaan ei tuosta laskua tullut) ja vartioimisliikkeissä on vähän sellainen tapa, että kun firman auton onnistuu romuttamaan omaa osaamattomuuttaaan on se viimeinen kerta kun firman autoa ajaa ihan vähään aikaan.
Play stupid games, win stupid prizes.

Ksenofobi

Ei muuta kuin positiivista syrjintää peliin sitten vaan. Ei ole todellista tasa-arvoa jos miehiä syrjitään heidän oletettujen huonojen ajotaitojen takia. Parhaiden valinta on aina syrjintää!

CaptainNuiva

Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 15:30:02
Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.


Aivan niin :roll:

On myös hienoa havaita että on sittenkin olemassa kansalaisia joiden lapsuus/nuoruus on kulunut täysin erehtymättömästi, turvallisuutta ja yleistä järjestystä kaiken aikaa harkiten sekä kunnioittaen, ja tietty näin myös vanhemmiten.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sunt Lacrimae

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 16:53:42
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 15:30:02
Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.


Aivan niin :roll:

On myös hienoa havaita että on sittenkin olemassa kansalaisia joiden lapsuus/nuoruus on kulunut täysin erehtymättömästi, turvallisuutta ja yleistä järjestystä kaiken aikaa harkiten sekä kunnioittaen, ja tietty näin myös vanhemmiten.

Toisten huomioonottaminen on myös sitä, ettei yksi sankari sekoita koko liityntäaluetta mummottelullaan kun ei vaan osaa. Jos ei jaksa tai osaa niin sopii pitäytyä sellaisilla teillä, joiden varrella omasta jaksamattomuudesta tai osaamattomuudesta on haittaa mahdollisimman pienelle määrälle ihmisiä.
Play stupid games, win stupid prizes.

MW

Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 16:56:51

Toisten huomioonottaminen on myös sitä, ettei yksi sankari sekoita koko liityntäaluetta mummottelullaan kun ei vaan osaa. Jos ei jaksa tai osaa niin sopii pitäytyä sellaisilla teillä, joiden varrella omasta jaksamattomuudesta tai osaamattomuudesta on haittaa mahdollisimman pienelle määrälle ihmisiä.

Kyllä. Päivittäin tulee motaria ajettua, ja melkein kaikki mieleentulevat hässäkät tahi vaaratilanteet liittyvät näihin rampeilla jarruttelijoin. Rampin alapäässä kurkkaat peilistä sopivaa väliä, ja sitten onkin jarruvalot tuulilasissa kiinni. Jättekiva.

CaptainNuiva

Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 16:56:51
Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 16:53:42
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 15:30:02
Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.


Aivan niin :roll:

On myös hienoa havaita että on sittenkin olemassa kansalaisia joiden lapsuus/nuoruus on kulunut täysin erehtymättömästi, turvallisuutta ja yleistä järjestystä kaiken aikaa harkiten sekä kunnioittaen, ja tietty näin myös vanhemmiten.

Toisten huomioonottaminen on myös sitä, ettei yksi sankari sekoita koko liityntäaluetta mummottelullaan kun ei vaan osaa. Jos ei jaksa tai osaa niin sopii pitäytyä sellaisilla teillä, joiden varrella omasta jaksamattomuudesta tai osaamattomuudesta on haittaa mahdollisimman pienelle määrälle ihmisiä.

Kyllä vain, minuakin korpeavat kuskit jotka jarruttelevatt kun pitäsi vaikka vain kevyesti kiihdyttää ja kyllä, olen itsekkin josku häipynyt kiihdytyskaistalta suoraan suoraan vasemmalle kaistalle kun siihen on ollut mahdollisuus.
Tämä ei kuitenkaan poista ristiriitaisuutta aiemmasta viestistäsi ja vielä vähemmän tämän viestin myötä: Muiden osaamattomuuden vuoksi olet mielestäsi oikeutettu rikkomaan liikennesääntöjä ja muiden osaamattomuuden taso on harkinnassasi, keissistä riippuen....mahdollisimman pienen ihmismäärän määrittely on myös vallassasi ja pienin määrä on tietenkin yksi.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sunt Lacrimae

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 17:24:30
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 16:56:51
Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 16:53:42
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 15:30:02
Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.

Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.


Aivan niin :roll:

On myös hienoa havaita että on sittenkin olemassa kansalaisia joiden lapsuus/nuoruus on kulunut täysin erehtymättömästi, turvallisuutta ja yleistä järjestystä kaiken aikaa harkiten sekä kunnioittaen, ja tietty näin myös vanhemmiten.

Toisten huomioonottaminen on myös sitä, ettei yksi sankari sekoita koko liityntäaluetta mummottelullaan kun ei vaan osaa. Jos ei jaksa tai osaa niin sopii pitäytyä sellaisilla teillä, joiden varrella omasta jaksamattomuudesta tai osaamattomuudesta on haittaa mahdollisimman pienelle määrälle ihmisiä.

Kyllä vain, minuakin korpeavat kuskit jotka jarruttelevatt kun pitäsi vaikka vain kevyesti kiihdyttää ja kyllä, olen itsekkin josku häipynyt kiihdytyskaistalta suoraan suoraan vasemmalle kaistalle kun siihen on ollut mahdollisuus.
Tämä ei kuitenkaan poista ristiriitaisuutta aiemmasta viestistäsi ja vielä vähemmän tämän viestin myötä: Muiden osaamattomuuden vuoksi olet mielestäsi oikeutettu rikkomaan liikennesääntöjä ja muiden osaamattomuuden taso on harkinnassasi, keissistä riippuen....mahdollisimman pienen ihmismäärän määrittely on myös vallassasi ja pienin määrä on tietenkin yksi.

Sinä keksit kyllä tuon liikennesääntöjen rikkomisen ihan omasta päästäsi. Vaikka näin: liityn liittymä X:stä motarille Y, 120km/h rajoituksesta ilmoittava kyltti on hyvissä ajoin liittymässä mutta edessä oleva ajaa silti esimerkiksi kuuttakymppiä, joten suoritan välittömästi sulkuviivan jälkeen vaihdon motarin "varsinaiselle" kaistalle ja kiihdytän normaaliin ajonopeuteen? Mikä tässä on nyt vaikeaa?

Kumman henkilökohtaisesti tunnut nyt ottavan asian. Osuiko kalikka kohdassa motarimummottelu vai kohdassa pimppiralli?
Play stupid games, win stupid prizes.

Teemu Lavikka

Polttoaine ja huoltokustannukset ovat tuon kokoisissa vehkeissä merkittävät, joten kaivosyhtiöissä on varmaankin laskettu hyvinkin tarkkaan suhde ajettu tonni per kustannukset. Jos jotkut naiset nyt ovat ajaneet taloudellisemmin, ja heitä pidetään siitä syystä parempina kuljettajina (en tiedä onko asia näin), en ymmärrä, miksi joidenkin miesten itsetunto ei sitä kestä.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

CaptainNuiva

Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 17:31:53
Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 17:24:30
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 16:56:51
Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 16:53:42
Quote from: Sunt Lacrimae on 28.01.2012, 15:30:02
Toki jos mahdollista on niin tässä tilanteessa vedetään liityntäkaistalta pois ja jätetään hidastelija yskimään pölyjä.
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:45:31
On näköjään erikseen noi "karvanoppanuoret" ja fiksut nuoret.. ;)
Kiivaat takaa-ajot kuulu niille jotka ei osannu puhua, tai niille jotka oli vaan tyhmiä.
Mun mielestä jos haluaa leikkiä Mika Häkkistä niin voi vaikka mennä autoradalle tai hankkia autourheilulisenssin. Tieliikenteessä mennään paikasta A paikkaan B turvallisesti ja muut huomioon ottaen eikä pidennetä omaa munaa, tai ainakin näin pitäisi olla.
Aivan niin :roll:
On myös hienoa havaita että on sittenkin olemassa kansalaisia joiden lapsuus/nuoruus on kulunut täysin erehtymättömästi, turvallisuutta ja yleistä järjestystä kaiken aikaa harkiten sekä kunnioittaen, ja tietty näin myös vanhemmiten.
Toisten huomioonottaminen on myös sitä, ettei yksi sankari sekoita koko liityntäaluetta mummottelullaan kun ei vaan osaa. Jos ei jaksa tai osaa niin sopii pitäytyä sellaisilla teillä, joiden varrella omasta jaksamattomuudesta tai osaamattomuudesta on haittaa mahdollisimman pienelle määrälle ihmisiä.
Kyllä vain, minuakin korpeavat kuskit jotka jarruttelevatt kun pitäsi vaikka vain kevyesti kiihdyttää ja kyllä, olen itsekkin josku häipynyt kiihdytyskaistalta suoraan suoraan vasemmalle kaistalle kun siihen on ollut mahdollisuus.
Tämä ei kuitenkaan poista ristiriitaisuutta aiemmasta viestistäsi ja vielä vähemmän tämän viestin myötä: Muiden osaamattomuuden vuoksi olet mielestäsi oikeutettu rikkomaan liikennesääntöjä ja muiden osaamattomuuden taso on harkinnassasi, keissistä riippuen....mahdollisimman pienen ihmismäärän määrittely on myös vallassasi ja pienin määrä on tietenkin yksi.
Sinä keksit kyllä tuon liikennesääntöjen rikkomisen ihan omasta päästäsi. Vaikka näin: liityn liittymä X:stä motarille Y, 120km/h rajoituksesta ilmoittava kyltti on hyvissä ajoin liittymässä mutta edessä oleva ajaa silti esimerkiksi kuuttakymppiä, joten suoritan välittömästi sulkuviivan jälkeen vaihdon motarin "varsinaiselle" kaistalle ja kiihdytän normaaliin ajonopeuteen? Mikä tässä on nyt vaikeaa?
Kumman henkilökohtaisesti tunnut nyt ottavan asian. Osuiko kalikka kohdassa motarimummottelu vai kohdassa pimppiralli?

Kyllähän tuossa jos kolahtaa niin syyllinen haetaan takaa...Mutta kuten sanottu, olen itsekkin sitä tehnyt ja luultavasti joskus taas vastaava tilanne sattuu kohdalle, riski on kuitenkin syytä tiedostaa ja riskin mahdollisesti realisoituessa kuuluu katsoa peiliin.

Mummottelu ei pänni eikä pimppirallikaan, nuoruudessa on tullut tehtyä kaikenlaista ja näin jälkikäteen ihmetyttää että kas kun hengissä selvisin.
Se mikä jäi ihmetyttämään että tarjotaan jälkikäteen rataharjoittelua kun kyse oli pesän saamisesta, siinä ei rataharjoittelut auta.....
Jäin ihmettelemään että eikö osata hahmottaa mikä sekoittaa nuorenmiehen pään vaikkei mitään kaupunkikaahailuja tarvitsekkaan hyväksyä, en minäkään niitä hyväksy.
Jälkikäteen moralisoinnin yhteyteen kaahailusta ei myöskään oikein sovi sanailu "Pölyjen pukkaamisesta" toisten silmille.
Että näin :P   
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Sunt Lacrimae

Quote from: CaptainNuiva on 28.01.2012, 18:05:58
Mummottelu ei pänni eikä pimppirallikaan, nuoruudessa on tullut tehtyä kaikenlaista ja näin jälkikäteen ihmetyttää että kas kun hengissä selvisin.
Se mikä jäi ihmetyttämään että tarjotaan jälkikäteen rataharjoittelua kun kyse oli pesän saamisesta, siinä ei rataharjoittelut auta.....
Jäin ihmettelemään että eikö osata hahmottaa mikä sekoittaa nuorenmiehen pään vaikkei mitään kaupunkikaahailuja tarvitsekkaan hyväksyä, en minäkään niitä hyväksy.

Ratakommentissa ajattelin lähinnä noita 18-20v bensalenkkareita, jotka varmaan tänäkin iltana ovat jossain risteyksessä ottamassa mittaa siitä, kiihtyykö Sierra vai Corolla paremmin seuraavalla suoralla, vaikka quotetuksistani tämä kieltämättä saattoi käydä epäselväksi. Ja kyllähän hormoonijyllyissä sekoittuu monelta pää, ei siinä aina edes päihteitä tarvita.

Quote
Jälkikäteen moralisoinnin yhteyteen kaahailusta ei myöskään oikein sovi sanailu "Pölyjen pukkaamisesta" toisten silmille.
Että näin :P

Se oli kielikuva. Eilenkin taisin töissä sanoa yhdelle kassalle puoli tuntia ennen paikkojen sulkemista avainten kuumottelevan jo taskussa siihen malliin, että kun kello on kuusi niin meikäläisen volkkari lähtee pihasta kotia kohti niin että pölyt vaan näkyy, mutta silti liikennesääntöjä noudattaen sujui matka. Tosin turhia aikailematta niin lähtö- kuin ajovaiheessakin.  ;D
Play stupid games, win stupid prizes.

pikku hukka

Kävin joskus työn puitteissa tutustumassa yhteen isoon varastoon. Sielläkin sanottiin, että naiset ovat parempia trukkikuskeja. Syy oli sama kuin mikä tuossa kaivosjutussakin (jos se on sama uutinen, mistä kuulin pätkän tv:stä): naisilta puuttuu samanlainen uho kuin mikä miehiä usein riivaa. Ei ole tarvetta "näyttää" eikä kaahata nurkan takaa toisten päälle.