News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yle: Keivitsan kaivos palkkaa naiskuljettajia koska nämä ovat parempia

Started by siviilitarkkailija, 27.01.2012, 21:11:48

Previous topic - Next topic

Alapo

Isoissa kaivoksissa naiskuljettajat toimii hyvin, siellä on monesti huoltomiehet joten kuljettajien ei tarvitse koneisiin korjausmielessä kajota. Joka paikassa kun ei ole näin, niin palkataan sellaisia kuljettajia jotka osaavat itse korjata kalustoa, nämä on vaan monesti miehiä. Joissain kaivostöissä kun tarvitaan ihan sitä raakaa voimaa, joten ei kaivoksilla hirveästi naisia nähdä, siinä kun kuusmetristä poratankoa raahaat yksinäsi ja laitat sen paikalleen niin vaatii raakaa voimaa ja kun vaihtoehto ei ole että odotat että joku tulee auttamaan

Elemosina

Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

seuraa_tilannetta

Quote from: Elemosina on 27.01.2012, 23:07:09
Ja vielä kerran: miten niin italialaiset miehet on jotenkin erityisen huonoja kuskeja? En yritä puolustella, mutta haluaisin tietää perusteet. On niitä italojakin kuuluisia kuskeja:
Suomessa melkein jokaisella on ajokortti autokoulun kautta saatuna ja useita ajotunteja otettuna. Italiassa ei juuri kouluteta ajamaan. Ajokortin voi Italiassa saada jopa 100 eurolla.

Koko maailmahan tietää, että suomalaiset on hyviä kuskeja!! ;) Egyptissäkin taksikuski koko ajan kehui, että hän ajaa kuin Schumacher. Totesin siihen, että olen Suomesta. Meni äijä hiljaiseksi ja kyseli että ajoiko hän mielestäni hyvin... sanoin, että ihan hyvät ajolinjat, mutta niissä hidastetöyssyissä hidastit ihan liikaa. Vastas, että kun autot ei kestä kovempaa vauhtia. Mä sanoin, että Suomessa autot kestää paremmin! Meillähän on lunta ja jäätä tiellä koko ajan. Kyllä sain respectiä loppuloman ajaksi.

JoKaGO

Quote from: Elemosina on 27.01.2012, 23:07:09
Ja vielä kerran: miten niin italialaiset miehet on jotenkin erityisen huonoja kuskeja? En yritä puolustella, mutta haluaisin tietää perusteet. On niitä italojakin kuuluisia kuskeja:
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Italian_Formula_One_drivers
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Italian_rally_drivers

HUUTONAURUA

Noissa ei ole yhtään, toistan, ei yhtään maailmanmestaria! Luepas tästä, ja lue tarkasti, koska kaikki autourheilua seuraavat kaikkialla maailmassa ottavat lakin päästä ja tekevät asennon näiden nimien edessä, koska he ovat voittajia, eivät sponsoreiden syöttiläitä!
Ja tässä tulee:

Rauno Aaltonen, Pauli Toivonen, Timo Mäkinen, Simo Lampinen, Markku Alen, Hannu Mikkola, Ari Vatanen, Timo Salonen, Henri Toivonen, Juha Kankkunen, Tommi Mäkinen, Marcus Grönholm, Keke Rosberg, Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen.

No joo, hatunnosto Maurizio "Mici" Biasionille, joka taisi Kankkusen tasoittaessa tietä voittaa rallin maailmanmestaruuden, kun mikään muu talli kuin Lancia ei osallistunut MM-sarjaan.

Elmosino, tässä sulle italialaista ajotaitoa. Tuollainen lauma isinpoikia on päässyt rahalla rattiin, ja yksi, uno, maailmanmestaruus.

HUUTONAURU PÄÄTTYY!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

seuraa_tilannetta

Quote from: Alapo on 27.01.2012, 23:11:39
Isoissa kaivoksissa naiskuljettajat toimii hyvin, siellä on monesti huoltomiehet joten kuljettajien ei tarvitse koneisiin korjausmielessä kajota.
Naiskuskit on myös halvempia. Ja kuten olemme monilta tahoilta oppineet, niin laatu ei ole ratkaiseva tekijä enää nykypäivänä..

seuraa_tilannetta

Quote from: JoKaGO on 27.01.2012, 23:10:08
Huomasitteko, että jutussa kerrottiin kohta avattavasta Keivitsan kaivoksesta, jossa jo ihan kohta niiiin paljon pätevämmiksi simulaattoreissa osoittautuneet naiset tulevat pääsemään yli viistoistmiljarrrrrdddiii maksavien dumppereiden rattiin. Tuokin, joka poitsutteli, on ammatiltaan keittäjä, ja MAHDOLLISESTI yksi dumperin puikkoihin pääsevä, sanoinko jo, että jutussa kerrottiin että KEITTÄJÄ ja MAHDOLLISESTI?

Paras oli tuo mikälie päällikkö, joka sanoi, että dumperi kuluttaa soppaa ainakin viistostmiljardii litraa vuodessa, ja koska naiskuskien käytössä kulutus on 15% pienempi, "jokainen voi laskea, että satoja tuhansia euroja säästyy vuodessa", ja tietenkin vielä turhien huoltokustannusten jääminen pois säästää entisestäänkin.

Olihan YLEä parhaimmillaan, oikein tuli hyvä mieli! Jutussahan kerrottin, että metriäkään ei olla Keivitsan kaivoksessa ajettu, mutta silti naiskuskit säästävät ainakin viistoistmiljardii euroo...

Joo, en jaksa enää. Totuuden naiskuskeista tietää kuitenkin kaikki.
Illan paras ja selittävin viesti!

JoKaGO

Quote from: seuraa_tilannetta on 27.01.2012, 23:25:44
Quote from: Alapo on 27.01.2012, 23:11:39
Isoissa kaivoksissa naiskuljettajat toimii hyvin, siellä on monesti huoltomiehet joten kuljettajien ei tarvitse koneisiin korjausmielessä kajota.
Naiskuskit on myös halvempia. Ja kuten olemme monilta tahoilta oppineet, niin laatu ei ole ratkaiseva tekijä enää nykypäivänä..

Tämä.

Edit: Meniköhän tämä vähän kahdenkeskiseksi selänraaputukseksi  ;D ;D ;D
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Elemosina

Quote from: JoKaGO on 27.01.2012, 23:24:27
...

Ettäs kehtaat.

Jos huomasit lukea että en puolustele mitään. Kiva että sait kunnon naurut itsellesi. En vaan käytäntöä nähneenä oikein ymmärrä tätä italialaisten kuskien väheksymistä. (tottahemmetissä me suomalaiset ollaan parhaita, esim minä!) Kokeilkaas te suomipojat ajaa kaupungeissa, joissa ei noudateta liikennesääntöjä ja joissa on asukkaita saman verran kuin koko Suomessa yhteensä.
Totta hemmetissä olen samaa mieltä että ei ole italopojat voittaneet saman vertaa maailmanmestaruuksia kuin suomipojat. Ja hyvä niin! Suomalainenhan minä olen. Linkkien tarkoitus oli osoittaa että ei ne ihan eilisen teeren poikia ole nekään. Tiesitte kai mistä Jarno Trulli on etunimensä saanut? Vai ettekö?
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Aeon

Quote from: seuraa_tilannetta on 27.01.2012, 22:56:13
Quote from: Aeon on 27.01.2012, 22:42:49
History Channelilta tulee Ice Road Truckers, siellä näkyy naiskuskeja,
Alkujaksoissa ei näy, mutta myöhemmin näkyy. Onko mainoskikka vai oikeasti trendi??

Tarkoitatko trendillä sitä, että sinne palkattaisiin lisää naiskuskeja? Tuohon en osaa vastata. Mainoskikkojahan kaikki valinnat noissa sarjoissa ovat. Tuottajat hakevat sellaisia henkilöitä, jotka kiinnostavat katsojia. Naisen seuraaminen noin yleisesti miehisessä ammatissa ja vieläpä erittäin haastavissa olosuhteissa on varmasti sarjan julkisuuden kannalta hyvä asia. Lisa Kellyä on seurattu jo jonkin aikaa ja hän oli mukana myös IRT: Deadliest Roads-sarjassa, jossa kuskit kävivät ajelemassa Intiassa.
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

JoKaGO

Quote from: Elemosina on 27.01.2012, 23:29:51
Quote from: JoKaGO on 27.01.2012, 23:24:27
...

Ettäs kehtaat.

Jos huomasit lukea että en puolustele mitään. Kiva että sait kunnon naurut itsellesi. En vaan käytäntöä nähneenä oikein ymmärrä tätä italialaisten kuskien väheksymistä. (tottahemmetissä me suomalaiset ollaan parhaita, esim minä!) Kokeilkaas te suomipojat ajaa kaupungeissa, joissa ei noudateta liikennesääntöjä ja joissa on asukkaita saman verran kuin koko Suomessa yhteensä.
Totta hemmetissä olen samaa mieltä että ei ole italopojat voittaneet saman vertaa maailmanmestaruuksia kuin suomipojat. Ja hyvä niin! Suomalainenhan minä olen. Linkkien tarkoitus oli osoittaa että ei ne ihan eilisen teeren poikia ole nekään. Tiesitte kai mistä Jarno Trulli on etunimensä saanut? Vai ettekö?

Ja sitten, kun opit lukemaan, huomaat, että sanoin noiden "kuuluisien italialaisten" turhuuksien päässeen ratin taakse rahalla, ei taidoilla. Vai mistä johtuu ne kaikki yksi maailmanmestaruus  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Finka

JoKaGo : Ehkä se naiskuskin paremmuus on huomattu jollakin aiemmalla kaivoksella. Ehkä sinun kannattaisi tutkia ennenkuin hutkit noin varmasti.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Elemosina

Quote from: JoKaGO on 27.01.2012, 23:33:31

Ja sitten, kun opit lukemaan, huomaat, että sanoin noiden "kuuluisien italialaisten" turhuuksien päässeen ratin taakse rahalla, ei taidoilla. Vai mistä johtuu ne kaikki yksi maailmanmestaruus  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En jaksa opetella lukemaan enää näin perjantai-iltana.

Ja olen samaa mieltä sinun kanssani noitten maailmanmestaruuksien määrästä :)
Aina ne yritti höpistä että Akkiiiiiiiiiiinen ja minä ihmettelin että kenestä ne nyt puhuu  ;D

alussaolisana

Entä jos tää käännettäis toiste päin: "Helsingin poliisilaitos palkkaa partiopoliiseiksi miehiä, koska ovat huomanneet, että miehet pärjäävät selvästi paremmin rikollisille pidätystilanteissa kuin naiset." Nousisko meteli?
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Elemosina

Quote from: alussaolisana on 27.01.2012, 23:50:22
Entä jos tää käännettäis toiste päin: "Helsingin poliisilaitos palkkaa partiopoliiseiksi miehiä, koska ovat huomanneet, että miehet pärjäävät selvästi paremmin rikollisille pidätystilanteissa kuin naiset." Nousisko meteli?

Nousisi meteli.Tietenkin.
Mutta minä en olisi sitä nostamassa.

JoKaGO

Quote from: Finka on 27.01.2012, 23:34:53
JoKaGo : Ehkä se naiskuskin paremmuus on huomattu jollakin aiemmalla kaivoksella. Ehkä sinun kannattaisi tutkia ennenkuin hutkit noin varmasti.

YLEn uutisissa puhuttiin kohta avattavasta Keivitsan kaivoksesta ja naisista, jotka eivät eläessään olleet ajaneet sähkövatkainta kummempaa motorisoitua ajoneuvoa, ja dumpereista, joilla ei ollut ajettu vielä metriäkään, noin karrikoidusti sanoen. Ne todistavat tilastot jäi hihaan.

Myönnän, että ei kai kaivos palkkaisi huonoja kuskeja, jos hyviäkin on tarjolla.

Jutussa haastateltu mies kertoi, että miesten käsissä dumperit kuluttavat soppaa enemmän ja huoltotarve on isompi, mutta kuljetettu tonnimäärä malmia per vuosi verrattuna naiskuskeihin "jotenkin niinkuin unohtui".

Piikkini on suunnattu puhtaasti YLE-journalismia, ei naiskuskeja kohtaan  ;)

Toisaalta, typerää kaivosyhtiöltä, ettei kuskien palkkausta ole sidottu bonuksin kaluston kunnossapito- ja polttoainekustannuksiin ja ajettuihin tonneihin. Tämä selittää myös yksinkertaisesti koko tämän uutisen typeryyden.
Onnea Keivitsan kaivokselle ja sen naiskuskeille! Jos mulla olisi kaivos, virittäisin palkkauksen joidenkin muiden kriteerien mukaan kuin polttoaineen kulutuksen vähyyden mukaan. Parkissa seisova kallis dumperi ei kuluta litraakaan polttoainetta eikä tarvitse huoltoa, mutta ei se myöskään kuljeta grammaakaan malmia,

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 27.01.2012, 23:02:16
Quote from: Sour-One on 27.01.2012, 22:46:11
Joskus testattiin miesten ja naisten välistä eroa ajattaessa autoa alkoholin vaikutuksen alaisena. Tutkimuksen mukaan naiset ajoivat humalassa vähemmän kolareja. Ei sinällään sen takia, että olisivat olleet parempia kuljettajia vaan sen takia, että nainen ajoi hiljemmin, koska tiesi olevansa humalla, miehet pyrkivät ajamaan niinkuin ennenkin.
Sehän on se syy, miksi tuossa tilanteessa naiset oli parempia kuskeja. Ainahan on syy oltava.
Miehistähän tulee alkoholin kanssa fyysisesti rohkeampia...

Quote from: Sour-One on 27.01.2012, 22:46:11
Tositilanteessa, jos istuisin pelkääjän paikalla ja auto tulisi vastaan poikittain, niin tällöin kyllä toivoisin, että mieluummin mies kuin nainen olisi ratissa.
Siis kumman auton ratissa naisen toivoisit olevan?
Ja oli sitten kumman tahansa ratissa, niin mua kyllä kiiinnostaa, että mitä se nainen tekisi toisin siinä vaiheessa?

en toivoisi kummankaan auton ratissa olevan naisen. Mielestäni naisten pienempi kolarialttius johtuu nimenomaan varovaisuudesta, mutta mies on parempi kuski jo pelkästään sen takia, että keskimäärin enemmän kilometrejä takana. Ja mielestäsi mies pystyy analysoimaan tilanteen silmänräpäyksessä paremmin kuin nainen, miten toimia

Sour-One

Quote from: JoKaGO on 27.01.2012, 23:59:09
Quote from: Finka on 27.01.2012, 23:34:53

YLEn uutisissa puhuttiin kohta avattavasta Keivitsan kaivoksesta ja naisista, jotka eivät eläessään olleet ajaneet sähkövatkainta kummempaa motorisoitua ajoneuvoa, ja dumpereista, joilla ei ollut ajettu vielä metriäkään, noin karrikoidusti sanoen. Ne todistavat tilastot jäi hihaan.

Myönnän, että ei kai kaivos palkkaisi huonoja kuskeja, jos hyviäkin on tarjolla.

Jutussa haastateltu mies kertoi, että miesten käsissä dumperit kuluttavat soppaa enemmän ja huoltotarve on isompi, mutta kuljetettu tonnimäärä malmia per vuosi verrattuna naiskuskeihin "jotenkin niinkuin unohtui".

Piikkini on suunnattu puhtaasti YLE-journalismia, ei naiskuskeja kohtaan  ;)

Toisaalta, typerää kaivosyhtiöltä, ettei kuskien palkkausta ole sidottu bonuksin kaluston kunnossapito- ja polttoainekustannuksiin ja ajettuihin tonneihin. Tämä selittää myös yksinkertaisesti koko tämän uutisen typeryyden.
Onnea Keivitsan kaivokselle ja sen naiskuskeille! Jos mulla olisi kaivos, virittäisin palkkauksen joidenkin muiden kriteerien mukaan kuin polttoaineen kulutuksen vähyyden mukaan. Parkissa seisova kallis dumperi ei kuluta litraakaan polttoainetta eikä tarvitse huoltoa, mutta ei se myöskään kuljeta grammaakaan malmia,

Jos naisen kuskaama tonnimäärä olisi reilusti pienempi, ei kyseessä työnantajan mukaan olisi parempi kuski.

mannym

Miten muuten "ajotaito" oikeastaan mitataan? Mikä on hyvää ja mikä huonoa? Minulla on ajokortti, käsittelen autoa kohtalaisesti (pysyy tiellä). Onko hyvä ajotaito kokemuksen myötä tuleva (8v 400 000km).
Mielestäni kuljettajan tulisi tuntea ajoneuvonsa, kuten puuseppä työkalunsa. Tämän vuoksi vaimokin on koulutettu tekemään normaalit huollot autoonsa.
Yleensä ajamiseen liittyvistä elämänojeista mielestäni tärkein. "Olen mieluummin elossa kuin oikeassa".
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 27.01.2012, 23:59:26
mielestäsi mies pystyy analysoimaan tilanteen silmänräpäyksessä paremmin kuin nainen, miten toimia
En minä niin sanonut...

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:05:23
mielestäsi mies pystyy analysoimaan tilanteen silmänräpäyksessä paremmin kuin nainen, miten toimia
En minä niin sanonut...

Minä sanoin.

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:01:27
Jos naisen kuskaama tonnimäärä olisi reilusti pienempi, ei kyseessä työnantajan mukaan olisi parempi kuski.
Paitsi jos ulkonäkö on parempi

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:05:53
En minä niin sanonut...

Minä sanoin.
Sitten olisit sanonut, että "mielestäni"...

JoKaGO

Jos olisi palkattu ne ylivoimaiset naiskuskit sieltä, missä he ovat jo osoittaneet kykynsä, juttu olisi ok. Nythän vain se, että munat ovat sarjassa riitti palkkausperusteeksi Keivitsaan. Mm. tämä poitsutteleva keittäjä-rouva, joka mahdollisesti palkataan (jos valtio suostuu maksamaan pari ensimmäistä vuotta palkkakustannukset?)
Ihmettelen minäkin. Vai onko selityksenä jokin kiva tukiainen? Siis ei Tuksu.

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:06:16

ja paskat...

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:07:24
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:05:53
En minä niin sanonut...

Minä sanoin.

En olisi.

JoKaGO

Quote from: mannym on 28.01.2012, 00:04:10
Miten muuten "ajotaito" oikeastaan mitataan? Mikä on hyvää ja mikä huonoa?

Taitava kuski selviää ehjänä tilanteesta, johon järkevä kuski ei koskaan joudu.

seuraa_tilannetta

Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:08:44
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:06:16

ja paskat...
Näin se vaan usein on. "Muodollisesti pätevä" ei ole vain urbaani legenda...

Elemosina

Quote from: JoKaGO on 28.01.2012, 00:10:12
Quote from: mannym on 28.01.2012, 00:04:10
Miten muuten "ajotaito" oikeastaan mitataan? Mikä on hyvää ja mikä huonoa?

Taitava kuski selviää ehjänä tilanteesta, johon järkevä kuski ei koskaan joudu.

Just näin.
Aivan niin. Muuta sanottavaa ei ole.

seuraa_tilannetta

Sour-One

Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:12:24
Quote from: Sour-One on 28.01.2012, 00:09:23
Quote from: seuraa_tilannetta on 28.01.2012, 00:07:24

En olisi.
Väität siis mun sanoneen jotain mitä en ole sanonut?

jaa joo... piti kirjoittaa mielestäni eikä mielestäsi, tuli kirjoitusfiba. oikeassa olet tässä kohdin.