News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Haaviston kannattajat Anssi Kela, A.W. Yrjänä ja Paula Vesala haastattelussa

Started by Lalli IsoTalo, 23.01.2012, 11:54:34

Previous topic - Next topic

Raitakettu

Mikään porukka ei tykkää ajatella toimivansa epärationaalisesti ja epäkäytännöllisesti ihan tunnepohjalta, eivät myöskään vihreämieliset. Minun punavihreässä tuttavapiirissäni Haavistosta käydyssä keskusteluissa on kuitenkin ollut yksi kymmeniä ja kymmeniä kertoja toistettu pointti. Haavistoa arvostetaan, koska hän kykenee johonkin semmoiseen mihin meistä keskustelijoista hyvin harva on kyennyt. Vaikka Hakkaraisen tapaaminen olisi kuinka ollut mediakikka, aika moni minun viiteryhmäni ihminen on joutunut hämmästyneenä toteamaan, että ihan totta se keskustelulinja näyttäis oikeasti olevan mahdollinen, että miksi tätä ei ole kukaan tehnyt aikaisemmin. Minulla ei ole mitään käsitystä Paula Vesalan sanojen vilpittömyydestä, mutta kyllä tämä median lietsoma vastakkainasettelu (persu sanoi neekeri, vihreä tuomitsee, kristitty sanoi homoista jotakin, näitä yksiä taas vituttaa) väsyttää ihan tosissaan aika monia tavispunavihreitä. Haaviston takia on keskusteltu, että voiko tälle asemasodalle tehdä jotain ja miten sitten provosoituessaan tulisi toimia.

Kun puhutaan tavispunavihreistä kuten allekirjoittanut, sitä yhteistä maata oisi itse asiassa löydettävissä. Tai ehkä en ole tavispunavihreä kun olen tännekin eksynyt, määritelmäkysymys, mutta kyllä minun aina vasureita-vihreitä-(demareita) äänestäneissä porukoissa on usein kuultu, että Perussuomalaiset ovat kuitenkin vasemmistopuolue ja eduskuntavaalien jälkeisen tyrmistyksen jälkeen ilmiöstä on oltu myös tyytyväisiä. Jotkut ajattelevat myös, että tästä maahanmuuttoteemasta puhuminen on hyvästä. Minun viiteryhmästäni aika moni on ollut erilaisissa koulutus- ja sosiaalialan töissä alueilla, joissa humanitaarinen maahanmuutto vahvasti näkyy, mikä helposti auttaa hahmottamaan siihen liittyviä ongelmia. Tämänhetkinen ilmapiiri on kuitenkin sellainen, että näitä asioita sanotaan ääneen vaan samanmielisten kesken. Haavisto on jotenkin tökkinyt ajattelemaan, että asiat voisivat olla toisinkin.

Ässä

^ Seliseli  ;) Vihreät (ja muut) saavat päästää aivopieruja Perussuomalaisista ja "junteista suomalaisista". mutta annas olla jos ko. viiteryhmään kuuluva tekee saman.

Keskusteluyhteys on aina ollut, mutta te olette asettuneet aseet ojossa asemiinne. Pekka Haavisto on kyllä harvinaisen fiksu, pidän hänestä. Hänen taustajoukoissaan on kuitenkin niin paljon niitä, jotka eduskuntavaalien jälkeen haukkuivat Perussuomalaiset ja äänestäjät. Ja sitä en ainakaan minä pysty unohtamaan.

Itse henk. koht. olisin voinut äänestää Pekka Haavistoa ellei teidän punavihreiden leimakirves olisi heilunut niin herkästi eduskuntavaalien jälkeen. Myös teillä on vastuu sanomisistanne  ;) Tiedän, että moni perussuomalaisten kannattaja ajattelee toisin ja äänestää Pekkaa, itse en tätä kuitenkaan tee......minulla on liian hyvä muisti  ;D

Lisäksi ihmettelen sitä, miksi juuri nyt olevinaan keskusteluyhteys olisikin avautunut.. Pelkkä kikka saada perussuomalaisten äänet! Itse en siihen halpaan mene.

Raitakettu

Tämä nyt on joka suhteessa epäolennaista, mutta jotenkin huvitti:
Quote from: Ässä on 24.01.2012, 18:31:01
^ Vihreät (ja muut) saavat päästää aivopieruja Perussuomalaisista ja "junteista suomalaisista". mutta annas olla jos ko. viiteryhmään kuuluva tekee saman.

Vaikka joku julkinen punavihreä oisikin ärtynyt julkisesti jostain junttisuomalaista vastaavasta ilmaisusta ("mokuttaja", "suvis", viherpiipertäjä"? Vai mitä minulta on mennyt ohi?), niin en nyt jotenkin hahmottaisi tätä erityisen olennaiseksi osaksi vastakkainasettelua. En usko, että kovin moni noista jotenkin oikeasti pahastuu, sen enempää kuin junttisuomalaiset junttisuomalaisesta. Epäilemättä jotkut tietenkin pahastuvat siitäkin.

Tietenkin perussuomalaisten lähestyminen liittyy vaaleihin. Vihermieliset ovat pahassa pakkoraossa. Vaalit ovat pian ohi, tappio niellään, mutta jos tässä poikkeustilassa kyetään sellaiseen mihin muulloin ei, se saattaisi olla erittäin terapeuttista tälle tympeälle julkiselle keskustelulle.

Rubiikinkuutio

Täytyy nyt tässä antaa iso tunnustus Lalli IsoTalo:lle. Oikeasti.

Se että ojennetaan käsi viholliselle keskutelun muodossa EI tarkoita omien periaatteden myymistä.

Keskutelussa verrattuna vihanpitoon me emme menetä mitään. Se, että vastapuoli sitkästi kietäytyy kuutelemasta totuutta on pitkässä juoksussa meidän tappiomme. Se, että edes osa viherhörhöistä oppisi näkemän perustelujamme edes hieman on kaikki voittoa jos osaamme nähdä  asioita omaa nenää pidemmmälle.

Toistan vielä, että järjevä keskustelu EI tarkoita omien periaatteiden myymistä.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Blanc73

Vai on muka keskusteluyhteys avattu Vihreän mukaälymystön kanssa? Maailmanhalaajat, jotka saarnaavat ettei seksuaalisella suuntauksella ole mitään väliä mutta Haaviston homous on kuitenkin yksi tärkein asia miksi kyseistä miestä äänestetään. "Sillä edistäähän se suomalaisten suvaitsevaisuutta" :-* :-* :-* Tekopyhää paskan jauhamista , kuten Vihreitten puheet yleensäkkin ovat.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Ässä

Quote from: Raitakettu on 24.01.2012, 19:25:39
Tämä nyt on joka suhteessa epäolennaista, mutta jotenkin huvitti:
Quote from: Ässä on 24.01.2012, 18:31:01
^ Vihreät (ja muut) saavat päästää aivopieruja Perussuomalaisista ja "junteista suomalaisista". mutta annas olla jos ko. viiteryhmään kuuluva tekee saman.

Vaikka joku julkinen punavihreä oisikin ärtynyt julkisesti jostain junttisuomalaista vastaavasta ilmaisusta ("mokuttaja", "suvis", viherpiipertäjä"? Vai mitä minulta on mennyt ohi?), niin en nyt jotenkin hahmottaisi tätä erityisen olennaiseksi osaksi vastakkainasettelua. En usko, että kovin moni noista jotenkin oikeasti pahastuu, sen enempää kuin junttisuomalaiset junttisuomalaisesta. Epäilemättä jotkut tietenkin pahastuvat siitäkin.

Puhuin tilanteesta, jossa Perussuomalainen tai "juntti suomalainen" päästää sammakon suustaan..sitä ei paineta villaisella viittaamalla epärationaalisuuteen tai että henkilö reagoisi tunnepohjalta  ;)

Mitenkähän olisi ollut, jos Timo Soini olisi päässyt kakkoskierrokselle Haaviston sijasta..Olisikohan silloin oltu valmiita keskusteluun  ;)

Rubiikinkuutio

Quote from: Blanc73 on 24.01.2012, 19:57:29
Vai on muka keskusteluyhteys avattu Vihreän mukaälymystön kanssa?

Sanoisin, että muutama ihminen pakotettiin miettimään asiaa. Siitä se lähtee. Kaikki on plussaa. Tämä on taistelu jota ei voi voittaa päivässä.

Ässä

^ Niin, pakotettiin miettimään, koska he tarvitsevat Perussuomalaisten äänet  ;D No, katsellaan millä mielellä ovat, kun vaalit ovat ohi.

Rubiikinkuutio

Quote from: Ässä on 24.01.2012, 20:24:32

No, katsellaan millä mielellä ovat, kun vaalit ovat ohi.

Katsellaan. Hidas prosessi, mutta koska totuus on meidän puolellamme, niin me tulemme vielä voittamaan.

Raitakettu

Quote from: Ässä on 24.01.2012, 20:00:48
Mitenkähän olisi ollut, jos Timo Soini olisi päässyt kakkoskierrokselle Haaviston sijasta..Olisikohan silloin oltu valmiita keskusteluun  ;)

Ikävä kyllä minun politiikantuntemukseni ei oikein riitä analyysiin. Varmaankin Soinin pääteemana (EU:n lisäksi) olisi sosiaalinen oikeudenmukaisuus ja syrjäytyminen, erottautuisi tällä lailla uskottavasti Niinistöstä ja vetoaisi yhtä aikaa omiin kannattajiinsa, köyhiin kepulaisiin että vassareihin-demareihin (sekä vasemmistolaisimpiin vihreisiin vaihtoehtojen ollessa hyvin ikävät). Konservatiivisuusakseli olisikin sitten erittäin ongelmallinen. Kannattaisiko Soinin yrittää erottautua konservatiivisuudella ja vielä sillä Niinistöltä köyhiä kepulaisia ja kristillisiä? Vai kannattaisiko sittenkin ottaa pari piirua liberaaliin suuntaan ja yrittää siten olla mahdollinen vaihtoehto liberaaleille kaupunkivasemmistolaisille?

Mikäli Soini yrittäisi tavoitella punavihreiden ääniä, kyllä minä ehdottomasti katsoisin, mihin äijä taipuisi, kun joutuisi ottamaan minun viiteryhmäni tosissaan - eli olisin valmis keskustelemaan ja selvittämään, kumpi on minulle kahdesta pahasta parempi. Mitä ilmeisimmin useat Homma-aktiivit ajattelevat nyt samalla tavalla. Luultavasti äänestäisin itse presidentiksi Niinistöä, eduskuntavaaleissa (jos jostain mielikuvituksellisesta syystä pitäisi näistä kahdesta valita) hyvin luultavasti Soinia.

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Raitakettu on 24.01.2012, 17:29:56
Perussuomalaiset ovat kuitenkin vasemmistopuolue

Ei. Ei näin.

Perussuomalaiset ovat työväenpuolue ilman sosialismia.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Kokoliha

Quote from: Eldritch on 24.01.2012, 14:05:55
Quote from: Kokoliha on 24.01.2012, 01:54:22
No, ainakin persubashaaja nimim. Paasikivi täällä on jo kertonut, että vastaantuloa PS:ää kohtaa ei kokoomuksen suunnalta tässä tilanteessa tarvita, koska Niinistö voittaa muutenkin. Jos näin kokkarit menettelevät, niin saavat mitä pyytävät. Voit siis kaivaa palkokasvin sieraimestasi ja ymmärtää Soinin ja Hirvisaaren lausunnot tätä vasten; politiikastahan tässä on kyse. Jos haluat syyttää jotakuta, niin syytä Jyrki Kataista.

Ongelma onkin juuri siinä, että jos ja kun niitä vastaantuloja vihreiden suunnalta tulee, ne eivät ole vilpittömiä. Kuten itse totesit, kyse on politiikasta.

Itse Haavistoa vastaan minulla ei ole paljoakaan, mutta ajatus, että mamukriittiset rintamana saataisiin uunotettua tukemaan häntä ja pahimmassa tapauksessa jopa äänestämään hänet presidentiksi, tuntuu minusta sietämättömältä.

Lainaamaasi kappaleeseeni liittyi se ylempi osuus, jossa muistutin Kataisen möläytyksestä TV -kameroille vaalitilaisuudessa, ja tieto siitä möläytyksestä kulkeutui taatusti Soinin korviin. Eipä sen möläytyksen jälkeen Soinille juuri mahdollisuuksia jäänyt osoittaa minkäänlaista julkista tukea Niinistölle. Saattaahan tietysti olla ainakin teroriassa mahdollista, että Katainen ei ole ihan umpitollo, vaan möläytys oli tarkoituksellinen. Siitä puolestaan olisi vaikeaa vetää muuta johtopäätöstä kuin sen, että Katainen yrittää kampittaa Niinistön valintaa.

Ihan kohtalainen vastaantulo kokkareilta tässä tilanteessa olisi, jos vaikkapa Niinistö itse korjaisi Kataisen aiheuttamaa vahinkoa, ja myös ennakoivana interventiona ilmoittaisi, että hänen äänestämisensä ei tarkoita tuenilmaisua nykyiselle pääministerille/hallitukselle eikä heidän ajamalleen EU-politiikalle. Sen jälkeen Käteinen ei moista voisi vaalien jälkeen edes yrittää väittää, eikä minulla ainakaan sen jälkeen olisi vaikeuksia äänestää Niinistöä.

Mikäli sitten moista julkista lausuntoa ei Niinistöltä irtoaisi, niin saman asian voisi toki viestittää yhtä selvästi, jos Katainen kantaisi nämä kuluvat 2 viikkoa julkisesti kuonokoppaa.

Lalli IsoTalo

Quote from: Elisa on 24.01.2012, 16:57:01
Niinistön haastattelu ei peruuntunut, vaan siirtyi.

Näinhän se olikin! Pahoittelen kroonisen univajeeni aiheuttamaa tilapäistä muistihäiriöitä.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Hessu

Quote"Jos joku tulkitsee, että Homma olisi jotenkin promoamassa Haavistoa niin se on virheellisesti tulkittu."
Ihana Elisa, tulkinnoista en tiedä, mutta melko perinteisen markkinointikaavan mukaan tässä on menty.

Väännän hieman rautalankaa, vaikka en mikään markkinamies olekaan.

1.Ensimmäinen valinta markkinoida tai tiedottaa yleensä mitään on tapahtunut silloin, kun on lähdetty metsästämään kiinnostavaa juttua presidentinvaaleihin liittyen.

2.Toinen valinta tapahtui, kun syntyi päätös mennä Pekka Haaviston vaalitilaisuuteen. Yhtä hyvin olisi voitu valita Niinistön kampanjajuhla.

3.Haaviston markkinointia vahvistava liike on tapahtunut, kun tiedotuksen avuksi valikoitui julkisuuden henkilöitä. Markkina-arvo nousee huomattavasti, kun markkinoinnin välineinä käytetään julkimoita. Antavatko he sisällöllisesti mitään, on ihan toinen juttu.
Jos sulkee silmänsä ja kuuntelee videon pyrkien ajattelemaan, että siellä puhuvat jotkut aivan tuntemattomat henkilöt, saattaa käydä niin, että videolla kuultava puhe ei enää kiinnosta. Kuuntelemisen arvo tulee nimenomaan siitä, että kyseessä on kolme julkkista.

4.Neljäs ja markkinoinnin sinetöivä asia oli se, kun video siirtyi Homman etusivulle ja sen kautta keskusteluketjun aiheeksi.

(5.)Viides ja vähäisin markkinointitapahtuma on adminstraattori Elisan lause, jossa hän kielsi Homman promoavan Haavistoa. Tuollainen huomautus kiinnittää huomiota ja laittaa ihmisen miettimään asiaa markkinoinnin ja ihmismielen koukeroiden suunnasta.

Lopputulos: Haavisto on päässyt kohtalaisen voimallisesti esiin, koska video on Homman etusivulla ja esiintyjinä toimivat julkisuuden henkilöt.

Kenen etu: Haaviston tietenkin.

Kaikki on ehkä kulkenut sattumanvaraisesti, mutta se ei poista sitä tosiseikkaa, että Haavistoa on tuupattu tiskiin eli hän on saanut mainiosti näkyvyyttä itselleen. Haaviston leiri on varmasti hyvin tyytyväinen.

En tietenkään sano, että mitään väärää olisi tehty. Vapaa forum ja vapaa sana.

On kuitenkin aika naivia todeta, että Homma ei ole parhaillaan promoamassa Haavistoa. Kyllä on ja kaiken lisäksi melko näkyvästi. Kysykää markkinoinnin ammattilaisilta, jos ette minua usko.

Miten on (retorinen kysymys), jos Niinistön julkkistukijat esiintyisivät samantyyppisellä videolla Homman etusivulla, eikö se olisi Sauli Niinistön promoamista eli markkinointia? Vastaus on kirkas kuin pläkki.

Annetaan vielä Jimin sanoa mielipiteensä tähän asiaan:

Quote"There must be some kinda way out of here"
Said the joker to the thief
"There's too much confusion
I can't get no relief"

"Businessmen, they, they drink my wine
Plowmen dig my earth
None will level on the line
Nobody of it is worth", hey

"No reason to get excited"
The thief, he kindly spoke
"There are many here among us
Who feel that life is but a joke"

"But you and I, we've been through that
And this is not our fate
So let us not talk falsely now
The hour is getting late", hey

http://www.youtube.com/watch?v=9WbKBKima4Q Jimi Hendrix: All Along The Watchtower

Mielenkiintoa tähän aiheeseen lisää se, että Ultra Bra on organisoinut tukikonsertin Haavistolle.
Ultra Bra esiintyy alkuperäiskokoonpanossaan. Mukana ovat mm. Anni Sinnemäki (vihr) ja Anna Tulusto (vas).
Tulusto on ministeri Paavo Arhinmäen erityisavustaja ministeriössä, hän vastaa Arhinmäen viestintä – ja kulttuuriasioista.
Anna Tulusto on ollut Vasemmistoliiton ehdokkaana vuoden 1999 eduskuntavaaleissa.

Konsertti myytiin loppuun ja siitä kirjoitettiin lähes kaikissa nettilehdissä ja aiheesta uutisoitiin myös Ylen ykkösteeveen puoli yhdeksän uutisissa.

Lisämielenkiintoa antaa muistikuva siitä, että PS:n Hirvisaari ja van Wonterghem ovat julkisesti pohtineet Haaviston äänestämistä ja Hakkarainen antoi työntöapua jo alkumetreillä.

En tiedä millä strategialla PS tai oikeastaan muutamat puolueen edustajat liikkuvat, mutta kovin kummalliselta tuo kuvio näyttää.

Se minulle nyt ainakin selvisi, että poliittinen muisti on tosi lyhyt, paljon lyhyempi kuin ennen netin aikaa, vaikka joskus on aivan toisin väitetty.

http://www.youtube.com/watch?v=4x7bCVeMghY Ultra Bra: Sinä lähdit pois

PS. Itse äänestän Niinistöä, kuten olen jo pariin kertaan täällä todennut.

Hessu

Jari, tiedän, että kaikilla on ollut mahdollisuus.  Nyt ei ollutkaan kyse siitä.

Listaamani aiheet liittyivät Haaviston viimeisen "promovideon" tekoon.

Kirjoitat siis hieman eri asiasta kirjoitukseni sisältöön nähden.

Käsittääkseni Lalli & kumppanit eivät yrittäneet mennä Niinistön tilaisuuteen julkkiksia haastattelemaan. He valitsivat itse nimenomaan Haaviston tilaisuuden.

Kokoliha

Quote from: Jari Leino on 24.01.2012, 22:30:36

....

Niinistöllä olisi vieläkin mahdollisuus parilla pikku lauseella saattaa hommalaiset ja muut mamu/eurokriitikot kaksi viikkoa kestävään yhtämittaiseen, riemukkaaseen orgasmiiin. Jostain syystä hän ei halua niin tehdä. Itse päättelen, että jos kokenut poliitikko ja Valtio Mies pidättäytyy näin helppojen äänien haalimisesta, hän tekee sen siksi, että ei pidä asiaa sen arvoisena (riski menettää muita ääniä on suurempi kuin mahdollinen hommaäänten tuottama hyöty).

Jari iskee taas kuin miljoona volttia.

On tää nyt ihan yhtä helvettiä. Olen viimeiset 24h kallistunut koko ajan vaan varmemmin Niinistön kannalla, ja yhdellä postauksella Jari heittää mut takaisin epätietoisuuden kuohuvaan mereen, ja pelastusvenekin vuotaa ja joku on syönyt hätäpakkauksesta eväät.

Kokoliha

Quote from: Heikki Porkka on 24.01.2012, 22:37:53
Kirjoitat siis hieman eri asiasta kirjoitukseni sisältöön nähden.

Käsittääkseni Lalli & kumppanit eivät yrittäneet mennä Niinistön tilaisuuteen julkkiksia haastattelemaan. He valitsivat itse nimenomaan Haaviston tilaisuuden.

Hyvä tarkennus, mutta aivan kokonaan se ei Jarin pointtia poista.
Kyllä minä toivon, että myös Niinistö ottaa asioihin ennen vaaleja täällä kantaa, ja onhan tässä vielä aikaa.

Lasse

Quote from: Kokoliha on 24.01.2012, 22:40:38
Quote from: Jari Leino on 24.01.2012, 22:30:36
Niinistöllä olisi vieläkin mahdollisuus parilla pikku lauseella saattaa hommalaiset ja muut mamu/eurokriitikot kaksi viikkoa kestävään yhtämittaiseen, riemukkaaseen orgasmiiin. Jostain syystä hän ei halua niin tehdä. Itse päättelen, että jos kokenut poliitikko ja Valtio Mies pidättäytyy näin helppojen äänien haalimisesta, hän tekee sen siksi, että ei pidä asiaa sen arvoisena (riski menettää muita ääniä on suurempi kuin mahdollinen hommaäänten tuottama hyöty).

Jari iskee taas kuin miljoona volttia.

Samaa mieltä. Herra Leino on näkemyksiltään ja havaintokyvyltään ministerikaliberia.
Kaksiviikkoista orgasmia odotellen...
NOVUS ORDO HOMMARUM

nuiv-or

Quote from: Heikki Porkka on 24.01.2012, 22:11:21
Mielenkiintoa tähän aiheeseen lisää se, että Ultra Bra on organisoinut tukikonsertin Haavistolle.

Tämäkin,

http://www.45special.com/fi/ohjelma/tapahtumat/2012/1641

Tähän mennessä illan esiintyjäkaartiin ovat lupautuneet Lotta, Tanja Torvikoski, OlliPA soolona, Alexander In Paris, Jukka Takalo, Arabia Arabiasta tuttu Konsta Koivisto soolona, Zacharius Carls Groupin Ossian Marttala soolona, Pentti Amore soolona, Stache. Ohjelmistoa päivitetään sitä mukaa kun esiintyjiä varmistuu.

Loppuillan musiikista vastaa Dj Illyana eli vaatesuunnittelijanakin tuttu Katja Iljana.

Lalli IsoTalo

Quote from: Raitakettu on 24.01.2012, 17:29:56
Mikään porukka ei tykkää ajatella toimivansa epärationaalisesti ja epäkäytännöllisesti ihan tunnepohjalta, eivät myöskään vihreämieliset.

Ihminen kuitenkin toimii lopulta aika pitkälle tunteidensa varassa. Nekin meistä, jotka uskovat toimivansa rationaalisesti, usein vain etsivät ja löytävät rationaaliset perustelut tunteen perusteella tehdyille päätöksille. Itse asiassa ihminen on johdonmukaisen epärationaalinen toimija. Tähän perustuu markkinointi. Ihmiset ostavat tuotteita enemmän mielikuvien kuin hinta/laatu -suhteen perusteella.

Poliitikkoa ehkä voidaan pitää tuotteina, joita ostetaan ja myydään mielikuvien perusteella. Mutta myös poliitikot ovat johdonmukaisen epärationaalisen toimijoita, jotka myös tekevät päätöksiä tunteidensa perusteella. Ehkä voimme vaikuttaa poliitikkojen mielikuviin ja tunteisiin käyttäytymällä sivistyneesti, vaikka vastapuolen agitaattorit eivät niin tekisikään. Nuo agitaattorit ovat kuitenkin vähemmistöä, vaikka saavatkin eniten tilaa valtamediasta.

Minulla on sellainen tunne, että valtamedia on rakentanut suvaitsevien enemmistön ja nuivien enemmistön välille suuremman kuilun kuin siellä oikeasti onkaan. Kun tässä nyt tunnustelemme toisiamme puolin ja toisin, niin näemme miten kaukana mielipiteemme itse asiassa ovat toisistaan.
— Missä N, siellä R

Marius

Kyllä suvaitsevaistokin on täysin nuivaa, jos tiukempi paikka tulee, ja jäätelötötterö viedään...
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Porilainen munalla

H. Porkka on oikeassa.
Poistakaa  tai siirtäkää edes tuo Haaviston vaalivalvojaisvideo(mainos) pois
Homman etusivun paraatipaikalta.  :facepalm:
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

Sivusta seuraaja

Quote from: Porilainen munalla on 24.01.2012, 23:18:51
H. Porkka on oikeassa.
Poistakaa  tai siirtäkää edes tuo Haaviston vaalivalvojaisvideo(mainos) pois
Homman etusivun paraatipaikalta.  :facepalm:

Komppaus täältäkin. Olen ollut hieman ymmälläni pari päivää missä täällä oikein mennään.

Kiitos Porkalle (jälleen kerran) hyvistä, vaikkakin hieman asian vierestä menneistä teksteistä.

Porilainen munalla

Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

risto

Quote from: Heikki Porkka on 24.01.2012, 22:37:53

Niinistö oli toiselle kierrokselle itsestäänselvyys. Mielenkiinto liittyi lähinnä Väyrysen ja Haaviston kohtaamiseen. Nyt kun Haavisto voitti tämän parin, mielestäni oli ihan oikein mennä juuri hänen hippijuhliinsa.

Tiedä sitten, oliko Haaviston tilaisuus valittu jo etukäteen, mutta ilmeisesti Heikillä on tästä jotain sisäpiirin tietoa?

Uskomatonta marinaa ja narinaa taas vaihteeksi täällä hommassa. Eiköhän käydä huomenna riipaisemassa Niinistölle numeronsa, mikä se sitten olikaan, ja heitetään naamapalmut tällaiselle pikkulasten narinalle.

Niinistö on jo presidentti, mutta pitää muistaa käydä riipaisemassa se numero kuitenkin vaaleissa. Harmittaa vain toden teolla, että mies on tukkinut turpansa ihan täysin ilmeisesti mainostoimiston / kampanjatoimiston päätöksellä. Missä on se Sauli Niinistö, joka (kenties kansansuosiota kalastellen?) pisti voimakastakin kritiikkiä mm. eurotukia ja hallituksen politiikkaa vastaan? Onko se entinen Puhemies-Sauli siivottu johonkin rullaluisteluhalliin sen keskusteluissa esiintyneen Pahvi-Saulin tieltä?

Jos muuta syytä ei keksi äänestää Niinistöä, katsokaapa huvikseen sanomalehtiä ja muuta median toimintaa. Haaviston työntäminen presidentiksi alkaa saavuttaa jo koomisia mittasuhteita. Vaalipäivänä Aamulehdessäkin oli pari todellista pohjanoteerausta, joista Väyrysen "emäntä"-vaalimainoksen haukkuminen "härskiksi" ja "homofobiseksi" oli ehkä hävyttömin.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Lalli IsoTalo

Quote from: Heikki Porkka on 24.01.2012, 22:11:21
Quote"Jos joku tulkitsee, että Homma olisi jotenkin promoamassa Haavistoa niin se on virheellisesti tulkittu."
Ihana Elisa, tulkinnoista en tiedä, mutta melko perinteisen markkinointikaavan mukaan tässä on menty.

Väännän hieman rautalankaa, vaikka en mikään markkinamies olekaan.

Kivan katiskan kyhäsit.

Niinistön jatkoon pääsy oli oletusarvo. Uutinen oli se, kuka pääsee toiselle kierrokselle. Me olimme valmiustilassa lähteä Väyrysen, Soinin ja Haaviston tilaisuuksiin, jotka olivat fyysisesti lähellä toisiaan. Haavisto se sitten oli.

Tavastialla haastattelin lähentymiseen ja sananvapauteen liittyen kaikkia mahdollisia henkilöitä, jotka suostuivat. Brax on narulla, toistaiseksi julkaisematta.

Quote from: Heikki Porkka on 24.01.2012, 22:11:21On kuitenkin aika naivia todeta, että Homma ei ole parhaillaan promoamassa Haavistoa.

Homman vastauksen antoi Elisa. Omasta puolesta sanon, että olen markkinoimassa sananvapautta sekä nuivien ja suvaitsevaisten lähentymistä.

Olen vain yksi jätkä, jolla on pari valokuvakameraa, jolla voi nauhoittaa lyhyitä videopätkiä. Minulla ei ole edes videokameraa. Minulla ei ole mitään suhteita keneenkään politiikassa tätä projektia. Hommaankin aloin postaamaan vasta vuosi sitten. Kysyin eduskuntavaalien alla Matiakselta, tarvitseeko hän kakkoskuvaajaa Halla-ahon eduskuntavaalitilaisuuksiin. Siitä tämä lähti. Tässä projektissa Hommat jäsenet ovat auttaneet minua, kun olen pyytänyt. Kuka tahansa olisi voinut tehdä saman.

Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Niinistön haastattelemme milloin tahansa ja missä tahansa hänelle sopii. Mitään emme toivo enempää, kuin että saisimme viimeisen puuttuvan palapelin osasen paikalleen.
— Missä N, siellä R

-PPT-

Tulevan kampanjan aikana Haaviston kannattaa feidata taiteilijakaverinsa kokonaan; Joka kerta kun heistä yksikään julkisuudessa suunsa avaa niin Haavistolta lähtee tuhansia ääniä. Toivottavasti tulee tiukka ja tasainen kisa mutta pitää muistaa, että pelkästään jo kepulaisten äänillä Niinistö voittaa, siis omiensa lisäksi tietenkin.

nuiv-or

Quote from: Lalli IsoTalo on 25.01.2012, 01:19:43

... kuva Braxista ...

Nyt saatana. Ei tuollaisia kuvia ilman varoituksia. Pakkohan se Braxin haastattelu on katsoa.

Niinistönkin haastattelua odotan. Hienoa työtä.

Kristiina

Quote from: risto on 25.01.2012, 01:19:19
Niinistö on jo presidentti, mutta pitää muistaa käydä riipaisemassa se numero kuitenkin vaaleissa. Harmittaa vain toden teolla, että mies on tukkinut turpansa ihan täysin ilmeisesti mainostoimiston / kampanjatoimiston päätöksellä. Missä on se Sauli Niinistö, joka (kenties kansansuosiota kalastellen?) pisti voimakastakin kritiikkiä mm. eurotukia ja hallituksen politiikkaa vastaan? Onko se entinen Puhemies-Sauli siivottu johonkin rullaluisteluhalliin sen keskusteluissa esiintyneen Pahvi-Saulin tieltä?

Luulen, että Niinistö uskaltaa kunnolla aukaista suunsa vasta kun on presidentti.