News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Gallup: Kumpaa äänestät toisella kierroksella?

Started by Reich, 22.01.2012, 21:25:08

Previous topic - Next topic

Kumpaa äänestät presidentinvaalien toisella kierroksella?

Sauli Niinistöä
500 (52.6%)
Pekka Haavistoa
227 (23.9%)
en osaa sanoa
91 (9.6%)
tyhjä/en äänestä
133 (14%)

Total Members Voted: 951

Voting closed: 04.02.2012, 21:25:08

Juha J.

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.01.2012, 00:25:47
Kun pitää kahden satanistin välillä valita, tilanne menee niin absurdiksi, että ehkä lienee vaalipäivänä viisainta jättää äänestäminen sikseen ja juoda kaksi pulloa Suomi-viinaa kuunnellen laulu- ja soitinyhtye AC/DC:tä. Sekin on hyödyllisempää kuin äänestää näitä EU-totalitarismia kannattavia kusipäitä.

Olisi mahtava päästä Einon bileisiin, mutta minä haluan soittaa ainakin kaksi räppikappaletta. Takaan että ovat loistavia.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Eino P. Keravalta

Quote from: Emo on 23.01.2012, 00:20:44
Quote from: dothefake on 23.01.2012, 00:08:24
En tiedä, ehkä vanhenemisessa on se hyvä puoli, että, kun maailma muuttuu yhä omituisemmaksi, niin oma poistuminen lähestyy. Voinhan tietysti elää vielä kauankin noin tilastojen valossa, mutta armahtaako silloin dementia. Aina vain enemmän kiinnostaa askeettinen, vaikkapa kullankaivajan tai kalastajan elämä. Molemmat kyllä sujuvat. Tosin kalaa tulee helpommin kuin kultaa.

Aivan ihana kommentti, suloinen!  :-*

Totta puhuakseni olen jo parikymmentä vuotta haaveillut, että voisin olla halonhakkaaja Alpeilla: liikuntaa, jylhiä maisemia, meditatiivista yksinäisyyttä. Ja kaukana hullu maailma. Mutta vasta nyttemmin olen tajunnut, että kyseessä olikin atavistinen impiwaaran kaipuu ja että ihmisen tulee asua kaoottisessa ja väkivaltaisessa, levottomassa mokuslummissa tarjoten itseään raiskattavaksi ja omaisuuttaan ryöstettäväksi.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Aldaron

Quote from: Papa Noel on 23.01.2012, 00:00:23
Haittaako ketään äänestäjää se, että molemmilla ehdokkailla on ikänsä puolesta omaksi lapseksi sopiva puoliso?
Vai onko se jopa meriitti?
Ihan sama. Ei mitään merkitystä suuntaan eikä toiseen. Eihän se politiikkaan vaikuta.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

LyijyS

QuoteKun olet oksentanut, niin ota tästä virtuaalinen Kleenex ja pyyhi levinnyt mascarasi. Ja olet täsmälleen oikeassa: ecuadorilainen homo valtakunnan 1.naisena ei edusta millään tavalla arvomaailmaani, enkä halua nähdä tällaista pariskuntaa kättelemässä sotaveteraaneja.

@JuhaJ: Äitini isä oli tykkimiehenä mm. Summajärven lohkolla. Hän kuoli 12 vuotta sitten.

Eli annat sotaveteraaneille välineellisen arvon ottamalla heidät oman agendasi tueksi. Minä annan heille itseisarvon enkä anna heille valmista roolia omien tavoitteideni ajamisessa. Oletetaan sellainen hypoteettinen tilanne, että kaikki sotaveteraanit kannattaisivatkin Pekka Haavistoa. Jatkaisitko edelleen heidän loukkaamistaan ja alentamistaan vaatimalla, että et halua nähdä sitä häpeällistä tilannetta jonka kuvailit? Käyttäisit edelleen heitä omaan agendaasi, vaikka he olisivat selkeästi ilmoittaneet etteivät kokisi tilannetta häpeällisenä ja kannattaisivat kaikki Haavistoa? Itse ainakin kunnioitan veteraaneja sen verran, että en halua puhua heidän puolestaan/käyttää heitä omassa kuvitelmassaan, mikä on häpeällistä ja mikä ei. Enkä ylipäätään sotkea heitä omien poliittisten tavoitteideni välikappaleiksi.

nuiv-or

Quote from: Kuvitteellinen hahmo on 23.01.2012, 00:28:15
Juu, tosiaan kannattaa laittaa vaalikoneissa vertailuun. Eihän Niinistö nuiva ole, mutta yleensä järkevämmät vastaukset em. asioissa.

Ehkä Haavistosta on vain hyvä mielikuva, vaikka oikeasti hän on vihreiden linjoilla. En tiedä, kumpaa äänestäisin.

Molemmat ovat vastenmielisiä ehdokkaita, kun katsoo tietystä kulmasta.

Tuleekohan uusia vaalikoneita? Ja pitäähän sitä tentit katsoa, jospa nyt päästäisiin vähän enemmän asian ytimeen.

Vituttaa kyllä molemmat, mutta parempi valita pienempi paha, ja jo noiden perusteella se olisi N. Mutta kattoo nyt.

Pitää varmaan laittaa kumihanskat keskiviikkona, kun joutuu leimailemaan N/H lipukkeita...  ;)

Eino P. Keravalta

Quote from: Juha J. on 23.01.2012, 00:32:18
Kun pitää kahden satanistin välillä valita, tilanne menee niin absurdiksi, että ehkä lienee vaalipäivänä viisainta jättää äänestäminen sikseen ja juoda kaksi pulloa Suomi-viinaa kuunnellen laulu- ja soitinyhtye AC/DC:tä. Sekin on hyödyllisempää kuin äänestää näitä EU-totalitarismia kannattavia kusipäitä.

Olisi mahtava päästä Einon bileisiin, mutta minä haluan soittaa ainakin kaksi räppikappaletta. Takaan että ovat loistavia.

Soita toki räppiä, jos saan vastavuoroisesti soittaa pari stygeä gospelia ja bluegrassia  ;D
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

guest7001

Quote from: LyijyS on 23.01.2012, 00:33:33
QuoteKun olet oksentanut, niin ota tästä virtuaalinen Kleenex ja pyyhi levinnyt mascarasi. Ja olet täsmälleen oikeassa: ecuadorilainen homo valtakunnan 1.naisena ei edusta millään tavalla arvomaailmaani, enkä halua nähdä tällaista pariskuntaa kättelemässä sotaveteraaneja.

@JuhaJ: Äitini isä oli tykkimiehenä mm. Summajärven lohkolla. Hän kuoli 12 vuotta sitten.

Eli annat sotaveteraaneille välineellisen arvon ottamalla heidät oman agendasi tueksi. Minä annan heille itseisarvon enkä anna heille valmista roolia omien tavoitteideni ajamiseen. Oletetaan sellainen hypoteettinen tilanne, että kaikki sotaveteraanit kannattaisivatkin Pekka Haavistoa. Jatkaisitko edelleen heidän loukkaamistaan ja alentamistaan vaatimalla, että et halua nähdä sitä häpeällistä tilannetta, jonka kuvailit? Käyttäisit edelleen heitä omaan propagandaasi vaikka he olisvat selkeästi ilmoittaneet etteivät kokisi tilannetta häpeällisenä ja kannattaisivat kaikki Haavistoa? Itse ainakin kunnioitan veteraaneja sen verran, että en halua puhua heidän puolestaan/käyttää heitä omassa kuvitelmassaan, mikä on häpeällistä ja mikä ei. Enkä ylipäätään sotkea heitä omien poliittisten tavoitteideni välikappaleiksi.

Älä viitsi lässyttää. Kuulostat aivan Jani Toivolalta.

Aldaron

Quote from: Eino P. Keravalta on 22.01.2012, 23:27:30
Ääneni menee Pekka Haavistolle.

Onhan sekin ääni fasismin ja hulluuden puolesta, mutta sentään fasisteissa ja hulluissakin on eroja. Ja Sauli Niinistö on selkeämmin saatanallisen EU:n puolesta kuin hyvää tarkoittava dorka Pekka Haavisto.
Syvällistä analyysiä. Ortodoksista liturgiaa lainatakseni: "se on viisautta"... 8)
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

lihansyöjähetero

äänestän todennäköisimmin vihreitä, mamunhalaamista, feminismiä, jalkaväkimiinakieltoa,  ja huumeidenkäyttämistä vastaan, vaikka ei se salekaan ole mikään unelmaehdokas. on kuitenkin perusarvoiltaan paljon lähempänä ajatusmaailmaani kuin viherhörhöt voivat koskaan olla.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

dothefake

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.01.2012, 00:33:09
En tiedä, ehkä vanhenemisessa on se hyvä puoli, että, kun maailma muuttuu yhä omituisemmaksi, niin oma poistuminen lähestyy. Voinhan tietysti elää vielä kauankin noin tilastojen valossa, mutta armahtaako silloin dementia. Aina vain enemmän kiinnostaa askeettinen, vaikkapa kullankaivajan tai kalastajan elämä. Molemmat kyllä sujuvat. Tosin kalaa tulee helpommin kuin kultaa.

Totta puhuakseni olen jo parikymmentä vuotta haaveillut, että voisin olla halonhakkaaja Alpeilla: liikuntaa, jylhiä maisemia, meditatiivista yksinäisyyttä. Ja kaukana hullu maailma. Mutta vasta nyttemmin olen tajunnut, että kyseessä olikin atavistinen impiwaaran kaipuu ja että ihmisen tulee asua kaoottisessa ja väkivaltaisessa, levottomassa mokuslummissa tarjoten itseään raiskattavaksi ja omaisuuttaan ryöstettäväksi.
Atavistinen:
QuoteValailla voi atavismin seurauksesta syntyä ruumiiseen tyngät jotka ovat joskus olleet jalat, kun valaan edeltäjä siirtyi maasta veteen.
Tunnettu atavismi on ihminen, jolla on häntä. Ihmisen sormet tai varpaat voivat olla myös yhteenkasvaneet niin, että niiden välissä on ihopoimu, joka muistuttaa kädellisten edeltäneitä meren tuntumassa asuneita eläimiä.
Viittaatko nyt lähiövalaisiin?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Juha J.

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.01.2012, 00:35:24
Quote from: Juha J. on 23.01.2012, 00:32:18

Soita toki räppiä, jos saan vastavuoroisesti soittaa pari stygeä gospelia ja bluegrassia  ;D

Kestän sen :D

Emo

Ilmestyskirjan mukaan lopunaikoina moraali on löyhä ja haureus rehottaa. Satanismiakin esiintyy. Meno on hurjaa eikä lapset arvosta vanhempiaan (ei ole syytäkään). Että ihan täsmälleen ajassa olemme.

Perttu Ahonen

Itse en ole lyönyt kantaani lukkoon kumpaa äänestän. Katsotaan saavatko tulevat vaalitentit aikaan selkeitä poliittisia eroja ehdokkaitten välillä.  Kummatkin ehdokkaat ovat oman puolueensa taustaa vasten järkiehdokkaita. Niinistö on suorastaan nero verrattuna "ihmepoika"Kaitaiseen, Alexander suur-stubbidoon, tai maanteiden "humanitaarinen ohjus"  Sasiin.

Haavisto on vihreiden "miesten mies" ja ero on kuin yöllä ja päivällä, kun Haavistoa vertaa vihreiden VHM-miesvihamieliseen syöjätär-osastoon.   

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Perttu Ahonen on 23.01.2012, 00:43:18
Itse en ole lyönyt kantaani lukkoon kumpaa äänestän. Katsotaan saavatko tulevat vaalitentit aikaan selkeitä poliittisia eroja ehdokkaitten välillä.

Molemmat varmasti tekevät parhaansa nuivaliston äänien saamiseksi.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Emo

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 23.01.2012, 00:47:26
Itse en ole lyönyt kantaani lukkoon kumpaa äänestän. Katsotaan saavatko tulevat vaalitentit aikaan selkeitä poliittisia eroja ehdokkaitten välillä.

Mitenkähän nuo sen mahtavat tehdä? Mielenkiintoista nähdä.

Jussi Halla-aho

Sauli Niinistössä on paljon huonoja puolia. Ne kaikki kuitenkin ilmenevät myös Pekka Haavistossa, usein vielä potenssiin korotettuna. Lisäksi Haavistossa on huonoja puolia, jotka puuttuvat Niinistöstä. Siksi minulla ei tässä tilanteessa ole vaikeuksia äänestää Niinistöä. Äänestämättä jättäminenkään ei ole vaihtoehto, koska siten edistäisin huonomman ehdokkaan valintaa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Juha J.

Naisten äänet kai keskittyvät Haavistolle. Naiset eivät löytäneet ensimmäisellä kierroksella parempaa ja tasa-arvoisempaa naisehdokasta!

(niin te kaikki naiset teitte)

Miltä mahtaa Essayahista tuntua?

Emo

^ ^ Totta puhuu Jussi Halla-aho. Ensishokista selvittyäni olen tullut ajatuksissani samoille linjoille, ja niin varmasti käy monelle muullekin.

Porilainen munalla

Quote from: Heikki Porkka on 22.01.2012, 23:32:07
Jameksen Haavisto-kannatus pääsi jo TV-ykkösen vaalilähetykseen! 

Tuollaiset lausunnot aiheuttavat kentälle täysin turhia ristiriitoja.
Hirvisaarelta typerä ulostulo.
James tuhoaa Persujytkyä touhuillaan.
Suomessa, venäläisen, ruotsalaisen, saamelaisen, saksalaisen ja amerikkalaisen kulttuurin vaikutuksessa kasvanut.
Monikulttuuriasiantuntijako?

ElinaElina

Äänestän Niinistöä. Hän kuuluu kirkkoon ja on tavis-uskova ja elää normaalisesti.

En halua koskaan syntistä rietastelua pressanlinnaan. Se tekisi riettaudesta ei ainoastaan salonki- vaan jopa hovikelpoista. Onhan jo nyt ovet avattu näille tyypeille sepposen selälleen sinne juhliin jo.

Sodoman päälle satoi tulta ja tulikiveä haureellisen elämän vuoksi, jota siellä vietettiin. Kukin voi nykyisin mennä paikan päälle ja nähdä 100% rikkikimpaleita singonneena maahan, niitä löytyy jyrkänteistä, sedimenteistä ja tiede ei anna niille mitään selitystä. Entiset lehdot ja viljamaat ovat kuin sorakuoppaa.

Tämä on minun henkilökohtainen perusteluni.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

dothefake

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.01.2012, 00:49:16
Sauli Niinistössä on paljon huonoja puolia. Ne kaikki kuitenkin ilmenevät myös Pekka Haavistossa, usein vielä potenssiin korotettuna. Lisäksi Haavistossa on huonoja puolia, jotka puuttuvat Niinistöstä. Siksi minulla ei tässä tilanteessa ole vaikeuksia äänestää Niinistöä. Äänestämättä jättäminenkään ei ole vaihtoehto, koska siten edistäisin huonomman ehdokkaan valintaa.
Onko mahdotonta antaa hampaattomalle instituutiolle näpäytys äänestämällä populistinen vaihtoehto noin maailman mittapuussa.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: Juha J. on 23.01.2012, 00:50:33
Naisten äänet kai keskittyvät Haavistolle. Naiset eivät löytäneet ensimmäisellä kierroksella parempaa ja tasa-arvoisempaa naisehdokasta!

(niin te kaikki naiset teitte)

Miltä mahtaa Essayahista tuntua?

Essayah on fiksu nainen, mutta en silti ikinä olisi odottanut, että hänellä on niin asiapitoinen ja "kokenut" ote keskusteluissa. Sauli Niinistökin kuunteli ja nyökytteli hyvin kiinnostuneen näköisenä tenteissä Essayahia kuunnellessaan.

Ja fiksuna naisena Essayah varmasti tiesi etukäteen, että helluntailaistausta ei myy.

Juha J.

Quote from: Jussi Halla-aho on 23.01.2012, 00:49:16Äänestämättä jättäminenkään ei ole vaihtoehto, koska siten edistäisin huonomman ehdokkaan valintaa.

Niin. Olen tähän mennessä päätynyt siihen, että en äänestä Haavistoa koska virheä.

Lahti-Saloranta

Ensimmäisellä kierroksella valintani ratkaisi Soinin kielteinen kanta aborttiin. Toisella kierroksella kynnyskysymykseksi tulee se kuinka ehdokkaat suhtautuvat peräruiskeiden kieltämiseen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Perttu Ahonen

Quote from: Emo on 23.01.2012, 00:48:04
Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 23.01.2012, 00:47:26

Mitenkähän nuo sen mahtavat tehdä? Mielenkiintoista nähdä.

Se on mielenkiintoista nähdä, sillä jytkynuivien äänet tässä tulevat ratkaisemaan sen kummasta tulee presidentti.  Nuivat myös muistavat sen, miten ja millä lupauksilla ko. ehdokkaat yrittävät Jytkysakin puolelleen saada.  Eli jotakin positiivista tässä asetelmassa sittenkin taitaa olla, kun nuivien kallistuminen puoleen tai toiseen ratkaisee vaalit.

Emo

Quote from: ElinaElina on 23.01.2012, 00:53:28
Äänestän Niinistöä. Hän kuuluu kirkkoon ja on tavis-uskova ja elää normaalisesti.

En halua koskaan syntistä rietastelua pressanlinnaan. Se tekisi riettaudesta ei ainoastaan salonki- vaan jopa hovikelpoista. Onhan jo nyt ovet avattu näille tyypeille sepposen selälleen sinne juhliin jo.

Sodoman päälle satoi tulta ja tulikiveä haureellisen elämän vuoksi, jota siellä vietettiin. Kukin voi nykyisin mennä paikan päälle ja nähdä 100% rikkikimpaleita singonneena maahan, niitä löytyy jyrkänteistä, sedimenteistä ja tiede ei anna niille mitään selitystä. Entiset lehdot ja viljamaat ovat kuin sorakuoppaa.

Komppausta tälle.

Ja yhdessä dokumentissa näin nuo rikkikimpaleet, niiden alkuperää tiedemiehet tosiaan hämmästelevät.

dothefake

Quote from: Lahti-Saloranta on 23.01.2012, 00:56:04
Ensimmäisellä kierroksella valintani ratkaisi Soinin kielteinen kanta aborttiin. Toisella kierroksella kynnyskysymykseksi tulee se kuinka ehdokkaat suhtautuvat peräruiskeiden kieltämiseen.
Tämä on perheforum, pitää sanoa suppo.
-Tytti Tuppurainen

Octavius

Tottakai Niinistö.

Järkevä ja pragmaattinen talousmies, joka aidosti ajattelee Suomen etua. Samalla ehkä voi myös vastustaa Kataista Dressman-kavereineen.

Ei kai tässä nyt voi olla vaihtoehtoa? Ääni Haavistolle on ääni afrikkalaiselle Suomelle.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Kokoliha

Quote from: Eino P. Keravalta on 23.01.2012, 00:33:09
Aina vain enemmän kiinnostaa askeettinen, vaikkapa kullankaivajan tai kalastajan elämä. Molemmat kyllä sujuvat. Tosin kalaa tulee helpommin kuin kultaa.

Off-Topic, mutta nyt Eino kyllä ylittää jopa itsensä!
Valitettavasti kovin pitkä pätkä sigukamaksi; voisitko tiivistää? Itse en moiseen taideteokseen halua koskea.
Tuli melkein itku silmään; onneksi Kokolihan perhe pääsee erämökillemme tiettömien taipaleiden taakse kohti vihreää unelmaa a' la Tarja Cronberg (vihr) taas kohta.

Ketjun aiheestakin sen verran, että kieltämättä Haavisto (etenkin puolisoineen) houkuttaisi - siis sillai niinq presidenttiparina. Presidentti-insitituution maineesta ei juurikaan enää tarvitse välittää; eipä siitä Halosen 12:n vuoden jälkeen mitään ole enää muutenkaan jäljellä. Kieltämättä kovasti kuitenkin houkuttaisi nähdä, miten islamilainen maailma asiaan suhtautuisi ja miten kättelytkin linnassa sujuisivat.

On vain se vaara, että asetelma kääntyisi päälaelleen. Mokuttajat saattaisivat käyttää tätä perusteena sille, että nythän tänne on sitten humanitaarisin perustein pelastettava entistä suurempia määriä varsinaisiaTM maahanmuuttajia Somaliasta, Iranista Irakista jne., koska täällähän me laupeasti ymmärtäen ja joustaen kotoutamme heidät, sulattaen lempeydellä heidän asenteensa sekulaariin länsimaiseen kulttuuriin. Ja hurmoksellisen mandaatin tähän mokuttajat kuvittelisivat saaneensa Haaviston vaalivoitosta ...

Ja sitten tuo Haaviston vihreys - tai siis Vihreät - De Gröna -puolueen ehdokkaana oleminen. Se on kieltämättä putkimiinan kokoinen palanen nieltäväksi. Liian hapokasta. Nykyiset federalistiset nulikkakokkaritkin vituttaa ankarasti, mutta ei niin pahoin kuin kiimaisen totalitaristiset nykyVirheät panulatureineen ja tuijabraxeineen.

Ja se, että Natsiasialiike Unionin kiihkotelaketjufeministitkin ovat Haaviston takana, tekee nieltävästä palasesta jo telamiinan kokoisen.

Ideaalinen tulos omalta kannaltani tässä tilanteessa olisi se, että äänestämättä jättämisestäni/tyhjän äänestämisestäni huolimatta Niinistö voittaisi Haaviston. Jos kuitenkin liian moni muukin ajattelee samoin, niin ehkä sitä pitää pitkin hampain vaivautua uurnalle varmuuden vuoksi.

dothefake

Quote from: Emo on 23.01.2012, 00:56:54
Quote from: ElinaElina on 23.01.2012, 00:53:28

Komppausta tälle.

Ja yhdessä dokumentissa näin nuo rikkikimpaleet, niiden alkuperää tiedemiehet tosiaan hämmästelevät.
Onkohan se samaa erää, jota me poikasina keräsimme ratojen varrelta, kun tarvitsimme sitä mustan ruutimme aineosaksi.
-Tytti Tuppurainen