News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Huolehditaan ettei Haavisto pääse jatkoon, äänet keskitettävä Väyryselle!

Started by Impivaaran tiikeri, 14.01.2012, 12:41:27

Previous topic - Next topic

Juha J.

Quote from: siviilitarkkailija on 18.01.2012, 19:37:49
Tämä keskusteluketju on ehkä tyhmin näkemäni poliittinen keskustelu ja kyvyttömyyteni pidättäytyä kommentoinnista toistaiseksi hölmöin nettitekoni.

Et ole tainnut paljon nettiin tutustua siviilitarkkailija. Siellä on paljon kaikenlaista höpsömpää.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Arvoton

Aika pimennossa on ollut ihminen, joka ei tänä päivänä tiedä, keitä tarkoitetaan "suvaitsevaistolla".

Onneksi Sauli kääntänee touhua maan pinnalle Tarjan jälkeen. Ellei sitten 12 vuoden päästä ole helpotus, että päästiinpä tosta liberalistisesta "innovaattorien" (lue: liian isoiksi jämähtäneiden firmojen seniori-ikäisten omistajien) kaverista eroon, tms.

Juha J.

JR

Niinkin voi ajatella, että nyt Sauli raasullakin on mahdollisuus, kun Tarjalla tuli kaksi kautta täyteen. En minä Niinistöä täysin huonona ehdokkaana pidä, on siellä kolme huonompaakin, mutta liittovaltiojuttu mättää pahasti.

Farrow

Quote from: Arvoton on 18.01.2012, 19:56:31
Aika pimennossa on ollut ihminen, joka ei tänä päivänä tiedä, keitä tarkoitetaan "suvaitsevaistolla".
Oletko kysynyt esim. omilta isovanhemmiltasi tai vanhemmiltasi?

Kyseessä on liiallisesta Hommaforumilla roikkumisesta aiheutunut harha. "Suvaitsevaisto"-termi ei ole lopulta käytössä ihmisten puheissa juurikaan, tiettyjä lähinnä netissä olevia poikkeuksia lukuunottamatta.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Farrow

"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Kosa

Quote from: Farrow on 18.01.2012, 20:35:53

Kyseessä on liiallisesta Hommaforumilla roikkumisesta aiheutunut harha. "Suvaitsevaisto"-termi ei ole lopulta käytössä ihmisten puheissa juurikaan, tiettyjä lähinnä netissä olevia poikkeuksia lukuunottamatta.

Kyllä mä luulen, että Farrow on aika oikeilla jäljillä. Jos töissä puhun tämmöisistä asioista jonkun kanssa, niin en minä mitään mokuttaja-suvaitsevaisto-sanastoa käytä. Yleensä sieltä mokutuksen vastaista kannanottoa tuleekin, mutta en minä kuvittelisikaan, että tokaisisin, että oletpa sä nuiva henkilö. Suu aukihan se katsoisi, että mitä ihmettä tuo meinaa.

Kai kaikkeen toimintaan alkaa pikku hiljaa oma sanasto kertyä. Varmaan "vastapuolella" on samanlainen harha vaikka toisaalta tiedotusvälineiden kautta ovat saaneet omaa sanastoansa paremmin ihmisten mieliin.

Oami

Quote from: JNappula on 18.01.2012, 15:11:12
Quote from: JR on 17.01.2012, 23:29:23
Älkää nyt helvetti vetäkö noin tunteella, laskekaa, mikä johtaa parhaaseen lopputulokseen. Lopputulos on ainoa, mikä ratkaisee. Pahinta olisi Niinistö-Haavisto kakkoskierroksella.
Bonuksena noista molemmat ovat vieläpä (politiikan mittapuulla) suoraselkäisiä ja rehellisiä, toisin kuin vaikkapa Väykky.

Haavisto äänesti vastoin lupaustaan Portugali-tukien puolesta. Vertailu on kieltämättä epäreilua, koska Niinistö ja Väyrynen eivät kumpikaan olleet tuolloin kansanedustajia. Se kuitenkin siitä suoraselkäisyydestä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Juha J.

Quote from: Kosa on 18.01.2012, 21:39:00

Kyllä mä luulen, että Farrow on aika oikeilla jäljillä. Jos töissä puhun tämmöisistä asioista jonkun kanssa, niin en minä mitään mokuttaja-suvaitsevaisto-sanastoa käytä. Yleensä sieltä mokutuksen vastaista kannanottoa tuleekin, mutta en minä kuvittelisikaan, että tokaisisin, että oletpa sä nuiva henkilö. Suu aukihan se katsoisi, että mitä ihmettä tuo meinaa.

Kai kaikkeen toimintaan alkaa pikku hiljaa oma sanasto kertyä. Varmaan "vastapuolella" on samanlainen harha vaikka toisaalta tiedotusvälineiden kautta ovat saaneet omaa sanastoansa paremmin ihmisten mieliin.

Tähän hieman liittyen Kosa.

Olen tavannut useita ihmisiä jotka ovat kuulleet Homma-Forumista ja  Halla-ahosta. Kuulemma jotain rasistista juttua. Kun kysyy oletteko lukeneet kumpaakaan, niin vastaus on ollut poikkeuksetta... niin, aivan.

Veturinainen

Eihän kukaan ole (käsittääkseni) väittänytkään, että "suvaitsevaisto" olisi Hommaforumin ulkopuolisesti yleisessä käytössä, tai edes yleisesti tunnettu termi. Eikä tämä ole edes olennaista.

Olennaista on se, että yhteiskuntamme suuntaan pyrkii vaikuttamaan (ihan todellinen) ihmisjoukko, joka kannattaa Suomen kannalta haitallisia asioita.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

Tomi

Quote from: Ässä on 18.01.2012, 13:46:45
Quote from: normi on 18.01.2012, 12:08:48

Niinistö-Soini > äänestän Soinia
Niinistö-Väyrynen > äänestän Niinistöä vastaan eli Väyrynen (EU)
Niinistö-Haavisto > äänestän Soinia

Muita realiisia vaihtoehtoja toiselle kierrokselle ei liene...

;D Täällä taitaa käydä samoin.

Haavistoa voisin äänestää toisella kierroksella, jos se ei ole olisi vihreä.

Niinistö-Soini > äänestän Soinia
Niinistö-Väyrynen > äänestän Niinistöä vastaan eli Väyrynen (EU)
Niinistö-Haavisto > äänestän Niinistöä

En halua antaa sellaista ääntä joka hylätään, jos edes joku neljästä parhaasta ehdokkaastani (Essayah, Niinistö, Soini ja Väyrynen ovat toisella kierroksella), lisäksi en halua Suomeen vihreätä presidenttiä.

Tomi

Quote from: Jari Leino on 18.01.2012, 14:57:57
Quote from: Riukulehto on 18.01.2012, 14:47:38Keskustan harjoittama politiikka on ollut kaikkea muuta kuin EU ja eurovastaista

Presidentinvaali on mitä suurimmassa määrin henkilövaali.

Quoteja mitä markan palauttumiseen tulee, niin 10.2.2011 a-talkissa olleessa markka takaisin nimisessä lähetyksessä Soini sanoi, että jos se hänestä' olisi kiinni, niin markka otetttaisiin käyttöön välittömästi.

Soinilla on ollut tässä viime aikoina vaikka kuinka paljon tilaisuuksia sanoa kovalla äänellä tuo uudelleen ja ehdottaa vaikka koko EU:sta eroamista, jos kerran on EU-vastainen. Mitään ei ole kuitenkaan kuulunut. Asia on hyvin ajankohtainen, joten hyvinkin rohkeilla kannanotoilla olisi nyt mahdollista poimia ääniä.

QuoteÄäni Timo Soinille on ääni vanhoja, korruptoituneita ja EU:n kanssa naimisissa olevia vanhoja puolueita ja niiden harjoittamaa politiikkaa vastaan.

Soinin äärimmäisen varovainen toiminta mm. näissä euro- ja EU-asioissa kertoo minun mielestäni siitä, että perussuomalaisista on jytkyn myötä tullut yksi iso, vanha puolue muiden joukossa. Tämä on ihan normaali kehityskulku politiikassa, sillä siten koko poliittinen järjestelmä on rakennettu: palkkiovirkojen ja puoluetukien vastustaminen lakkaa kiinnostamasta välittömästi sillä hetkellä kun itselle tulee mahdollisuus päästä osingoille. Jne.

QuoteOlen arvostanut Jari Leinoa suuresti, mutta nyt osakkeet minun silmissäni laskevat, kun mies on äänestänyt "monikulttuurisuus rikastuttaa Suomea" Väyrystä.

Nooh, mä olen koko elämäni ollut vähän tällainen oman yksinäisen tieni kulkija. Sillä tavalla ei oikein saa ystäviä, rahaa eikä vaikutusvaltaa. Pitäis mennä enemmän lauman mukana. Mutta kun en osaa.

Minun ymmärtääkseni Soini ei ole voimakkaasti vaatinut Suomea eroamaan eurosta, vaan jäämään vakausmekanismien ulkopuolelle ja ehkä jatkamaan euron jäsenenä ja edesauttamaan sitä, että ainakin Kreikka eroaa eurosta.

pneuma

PS:n kannattajien olisi järkevää ottaa huomioon, että ääni Väyryselle on ääni persumyönteisen keskustan puolesta. Väyrynen on esimerkiksi todennut (jo selvästi ennen "jytkyä", Johanna Korhosen kirjassa "Väyrynen, Väyrynen, Väyrynen", ks. esim. tuosta linkistä), että Perussuomalaiset on "keskustan juurivesa" - hänen mukaansa perussuomalaiset "kannattavat paljolti samoja arvoja kuin keskusta" ja ovat siten hänen mielestään aatteellisesti lähempänä keskustaa kuin mikään muu puolue.

Tämä on olennaista, koska jokainen puolue tarvitsee poliittisesti kohtuullisen läheisiä kumppaneita, joiden kanssa se pystyy muodostamaan luontevan enemmistöhallituksen ja siten ajamaan tehokkaasti omia tavoitteitaan.

Nämä ovat tosiasioita, jotka on syytä ottaa huomioon äänestyspäätöstä tehdessä - ihan riippumatta siitä, vaikka minä olisin itse Väyrysen kampanjapäällikkö. Ei näitä millään ad hominemilla voi kuitata.
Lista punaisen kortin saaneista nimimerkeistä: mannym

Farrow

Miksi keskusta ja persut eivät pysty oppositioyhteistyöhön jos kerran niin läheisiä ovat?

nuiv-or

Quote from: Farrow on 19.01.2012, 00:41:15
Miksi keskusta ja persut eivät pysty oppositioyhteistyöhön jos kerran niin läheisiä ovat?

Koska Mari "rasismin kanssa ei flirttailla", "sameiden vesien kalastajat"  Kiviniemi

Fetissimies

Koska PS ja Keskusta kilpailevat samoista äänistä. Vain toinen voi onnistua oppositiossa ja hyötyä seuraavissa vaaleissa.
"The protection of "opinions" by Article 10 of the Convention relates both to their substance and to their form; the fact that their wording is offensive, shocking, disturbing or polemical does not take them outside the scope of protection."
- Euroopan Ihmisoikeustuomioistuin, GRIGORIADES vs GREECE (121/1996/740/939)

Emo

Kaiken järjen mukaan PS:n ja Keskustan pitäisi olla läheisiä, mutta Mari Kiviniemi ja Matti Vanhanen veivät Keskustan kauas alkuperäisestä isänmaallisuudesta. Jonnekin lähelle näitä muita "vastuunkantajia".

Itse olisin toivonut, että näillä puolueilla (PS ja Keskusta) olisi ollut yhteinen presidenttiehdokas alusta asti, jotta äänet eivät hajoaisi. Toisaalta ymmärrän kyllä, että Soinin mielestä näin isolla puolueella on oltava oma ehdokas. Keskustan rivijäsenet ovat varmaankin lähempänä Väyrysen (ja persujenkin) linjaa, kuin mitä Kiviniemen linjaa.

Väyrynen on hyvin älykäs mies, se kävi ilmi Homman presidenttihaastattelusta. Toki myös Soini on, mutta Väyrysen kokemus on omaa luokkaansa.

Mika.H

Quote from: Emo on 19.01.2012, 00:48:36
Väyrynen on hyvin älykäs mies, se kävi ilmi Homman presidenttihaastattelusta. Toki myös Soini on, mutta Väyrysen kokemus on omaa luokkaansa.

fakta kuitenkin on se, että väyrynen tiputti soinin taakseen ja jatkosta.
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

pneuma

Siksi, koska keskustassa on vielä toistaiseksi voitolla Kiviniemen euroliberaali linja, jonka kannattajat vierastavat persuja. Juuri sen takia olisikin tärkeää tukea Keskustan niitä voimia, jotka suhtautuvat suopeammin yhteistyöhön persujen kanssa. Kuten esimerkiksi antamani linkin takaa näkyy, Väyrynen on kritisoinut puolueensa nykytilaa siitä, että niin monet ovat vieraantuneet sen perinteisestä, alkiolaisesta aatteesta (jota lähellä PS siis Väyrysen mukaan on).

normi

Quote from: pneuma on 19.01.2012, 00:53:32

Siksi, koska keskustassa on vielä toistaiseksi voitolla Kiviniemen euroliberaali linja, jonka kannattajat vierastavat persuja. Juuri sen takia olisikin tärkeää tukea Keskustan niitä voimia, jotka suhtautuvat suopeammin yhteistyöhön persujen kanssa. Kuten esimerkiksi antamani linkin takaa näkyy, Väyrynen on kritisoinut puolueensa nykytilaa siitä, että niin monet ovat vieraantuneet sen perinteisestä, alkiolaisesta aatteesta (jota lähellä PS siis Väyrysen mukaan on).

Juuri siksi että Väykkä on aika yksin kepussa, niin Väykkää ei pitäisi äänestää, koska se tuo nostetta kepulle ja siis juuri kiviniemelle. Kun kepun kannatus nousee, niin luuletteko, etteikö Kiviniemi perustele sillä juuri sitä, että itse jatkaisi johdossa? Väyrysellä ei oikeasti ole kepujohdossa kavereita, kepuhan otti väyrysen pitkin hampain ehdokkaakseen.

Ääni Väyryselle on ääni kiviniemelle. Siksi olisi järkevää äänestää Sonia, koska ääni Soinille on ääni PS:lle. Oleellista on se mihin suuntaan Suomea saadaan kääntymään ja kepu ei sitä oikeaan suuntaan käännä vaikka väykkä kääntäisikin.
Impossible situations can become possible miracles

Emo

Quote from: Mika.H on 19.01.2012, 00:52:08
Quote from: Emo on 19.01.2012, 00:48:36

fakta kuitenkin on se, että väyrynen tiputti soinin taakseen ja jatkosta.

Sen näkee sunnuntaina, mutta jos Väykky on toisella kiekalla niin en minä ainakaan itkuun pillahda. Hyvä niinkin.

pneuma

Quote from: normi on 19.01.2012, 01:03:39
Juuri siksi että Väykkä on aika yksin kepussa, niin Väykkää ei pitäisi äänestää, koska se tuo nostetta kepulle ja siis juuri kiviniemelle. Kun kepun kannatus nousee, niin luuletteko, etteikö Kiviniemi perustele sillä juuri sitä, että itse jatkaisi johdossa?

Kyllä varmaan yrittää perustella, mutta kaikki Keskustassa tietävät kyllä, ettei se hänestä johdu, joten ei tule tehoamaan. Normaalisti on niin, että se heikentää puoluejohdon asemaa, jos puoluejohdon toimet osoittautuvat typeriksi - esim. jos nähdään selvästi, että puoluejohto on yrittänyt syrjäyttää juuri sen linjan, joka toisi menestystä puolueelle: "Kuninkaan tekijä" Väyrynen voi pudottaa Kiviniemen

Kuvitteellinen hahmo

Kysymys kuuluu paremminkin, miksi kukaan maahanmuuttokriittinen äänestäjä äänestäisi Väyrystä ellei ole itse kepulainen?

Toki Väyrynen ei ole kukkahattutäti, muttei nuivakaan. EU-kriittinen kyllä myös.

Soini on perussuomalaisten puheenjohtaja, kaikkien aikojen yllätysvaalituloksen tekijä Suomen poliittisessa historiassa. Perussuomalaiset ovat tuoneet politiikkaan uusia kaivattuja näkökantoja. Myös maahanmuutoasioihin eduskuntaan on saatu kaivattuja asioita, eikö vain? Tästä syystä äänestin Soinia.

Veturinainen

Quote from: normi on 19.01.2012, 01:03:39
Ääni Väyryselle on ääni kiviniemelle. Siksi olisi järkevää äänestää Sonia, koska ääni Soinille on ääni PS:lle.

Ääni Soinille on ääni Haavistolle.
Puolueiden kannatusilmoitukset ovat julkisia. Lue Hesarin viimekertainen juttu tämän linkin takaa.

nuiv-or

Quote from: Veturimies on 19.01.2012, 08:00:11
Ääni Soinille on ääni Haavistolle.

Millähän logiikalla?

Kyllähän 3 mod 2 = 1, mutta 2 != 1 joten 3 != 2.

normi

Monet ovat täällä muuten vakuuttaneet ettei homoudella ole väliä.

Olen sen verran rehelinen, että kyllä se on yksi suuri syy miksi minusta Haavistoa ei pitäisi äänestää. Sateenkaariperheily ja sukupuolineutraalit avioliitot eivät mielestäni ole terveen yhteiskunnan merkkejä.

Homoseksuaalisuutta en sinänsä vastusta, jos on homo niin sitten on ja pitää saada elää homosuhteissa, mutta homoseksuaaliperheen lapsineen kaikkineen esittäminen normaalina ja suotavana asiana on vähän kipeetä menoa.

Ajattelen asiaa normaalin lapsen kannalta. Kyllä pienten prinsessa ja ritarileikkejä leikkivien mielen hämmentää mies ja mies parit ja nais ja naisparit. Kun tarkkoja ollaan niin sairaitahan sellaiset sadut olisivat jossa prinssiruususen herättää prinssi rohkea rakkauden suudelmalla ja sitten ne menevät naimisiin.

Voitte olla eri mieltä mutta sekin on osoitus oikean ja väärän hämärtymisestä.

Minusta on reilua sanoa suoraan, että homous vaikuttaa negatiivisesti haaviston tapauksessa, tätähän ei nykyään pitäisi uskaltaa edes sanoa. Ja olen huomannut, että monet lisäävät megatiiviseen mielipiteseensä, että "sukupuolisuuntaus ei tähän vaikuta". En usko, että se kaikkien kohdalla on aivan totta.

1, 2, 3... pöyristykää vapaamieliset ihan vapaasti. ;)
Impossible situations can become possible miracles

Simon Elo

Pakko ottaa hieman osaa tähän keskusteluun.

Älkää antako kepun enää pettää. Muistakaa mikä puolue oli vallassa, kun esimerkiksi Suomi hirtettiin tukipakettipolitiikkaan ja vaalirahaa haalittiin arveluttavin keinoin.

Kasvot voi vaihtaa, mutta puolue on sama. Ja viime hallituksen ministerinä Väyrynen oli siunaamassa lukuisia vahingollisia päätöksiä.

Perussuomalaista järkilinjaa ei voi tukea kuin äänestämällä perussuomalaista.

Siinä ei "persumyönteinen kepu" auta.

nuiv-or

Quote from: normi on 19.01.2012, 08:21:41
Ajattelen asiaa normaalin lapsen kannalta. Kyllä pienten prinsessa ja ritarileikkejä leikkivien mielen hämmentää mies ja mies parit ja nais ja naisparit. Kun tarkkoja ollaan niin sairaitahan sellaiset sadut olisivat jossa prinssiruususen herättää prinssi rohkea rakkauden suudelmalla ja sitten ne menevät naimisiin.

Voitte olla eri mieltä mutta sekin on osoitus oikean ja väärän hämärtymisestä.

Minusta on reilua sanoa suoraan, että homous vaikuttaa negatiivisesti haaviston tapauksessa, tätähän ei nykyään pitäisi uskaltaa edes sanoa. Ja olen huomannut, että monet lisäävät megatiiviseen mielipiteseensä, että "sukupuolisuuntaus ei tähän vaikuta". En usko, että se kaikkien kohdalla on aivan totta.

Onhan näitä atlassaarikoskia, joita oli ahdistanut koko lapsuus ja teini-ikä, kun ympärillä oli vain heteronormatiivista menoa eikä homoudelle ollut sijaa ja keskitysleirit.

Ehkä tällaisia tapauksia varten voisi olla prinssi ruusunen. Tai kaksi prinsessaa. Sadussa ei tosin kerrota sammakon sukupuolta, se on sortoa. Eikö nää sadut ole muutenkin ihan gay.

Minua ei häiritse Haaviston homous, vaan se, että siitä pitää toitottaa. Eihän muutkaan ensimmäisenä tule ja sano olevansa heteroja. Ja paljon enemmän häiritsee ihmisoikeushippeily, vihreys, sudanit ja ilmastonmuutokset. Päästökauppakaksintaistelu Soinin kanssa eilisessä kolmosen tentissä.

Homovastaisuus ei järkytä eikä pöyristytä, se olisi homovastaisuusrasismia eikä tasa-arvoa.  :flowerhat:

Farrow