News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2012-01-10 HBL: Tulli valvoo tummaihoisia matkustajia

Started by Roope, 10.01.2012, 03:31:00

Previous topic - Next topic

DuPont

Quote from: Nauris on 11.01.2012, 01:11:49
QuoteRuotsia he eivät halunneet puhua.

En tiedä tarviiko tullimiehen osata ruotsia, mutta vähemmistövaltuutetun toimisto on mennyt positiiviseen rasismiin liittyen ehdottamaan, että maahanmuuttajien työllistämisessä ei vaadittaisi toista virallista kieltä.
Hep! Oliko tuosta jotain mustaa valkoisella? Pahoittelen toki äärimmäisen rasistista ilmaisua.

Mad Dog

Quote from: JoKaGO on 10.01.2012, 22:01:39
Quote from: Mad Dog on 10.01.2012, 17:45:23
Usein siinä on vaan käynyt niin, että kun olen kaivanut passit (3 kpl identtisiä suomen passeja) ja pyytänyt valitsemaan mieleisensä tullin pojat ovat hämääntyneet niin, että matkatavarat on unohtuneet ja mielenkiinto on kohdistunut passeihin.

No kyllä kai! Mulle vannotettiin saadessani rinnakkaispassin, että koskaan ei saa pitää mukanaan kahta passia.
Ymmärrän niin, että passi on ainutkertainen, asiakirja, jolla valtio ilmaisee, että sen haltijalla on kaikki kunnossa kotimaassa. Passin menetys seuraa, jos sotkee asiansa. Kaksi passia murtaa tämän luottamuksen.

Näin voi kirjoittaa joku, joka ei ole matkustanut yhdessäkään maailman helvetinkolossa. Mikään laki ei kiellä useamman passin hallussapitoa.
Kaikki, jotka helvetinkoloissa ovat käyneet, tietävät miksi passeja on mukana useampi kuin yksi.

Passin menettämisen riski on suuri kyseisissä maissa ja ainakaan minä en ole valmis ottamaan riskiä jäämisestä loppuelämäkseni jonnekin kehitysmaahan, jossa ei ole lähetystöä, jolta edes teoriassa voi pyytää apua.

Kun poliisi näkee kalpean naamasi, voit alla aivan varma, että kyseinen poliisi tulee ensimmäisenä kysymään passiasi. Jos sitä ei ole mukana, voit olla varma, että se maksaa rahaa tai sut raahataan paikalliselle poliisiasemalle tai molempia. Näin voi tietysti tapahtua vaikka passi olisikin mukana, mutta passittomuus on aina varmin ja helpoin tapa vaatia lahjuksia. Periaate on, että valkoinen mies on varmasti syyllistynyt rikokseen, rikos vaan pitää keksiä.
Ja te, jotka kuvittelette olevanne suuriakin sankareita, ettekä suostuisi moiseen kohteluun, niin enpä halua nähdä teidän kalsareiden sisältöä, kun poliisi on osoitellut teitä ak-47:lla ja kertonut, että tää rikos maksaa nyt $200 ja maksu käteisellä, kuittia ei valitettavasti voi saada.

Noissa helvetinkoloissa on tapana, että jos sua ei kukaan muu ryöstä, niin sitten poliisi. Siksi on hyvä olla useampi passi jemmassa, jos yksi jää poliisille tai muulle rikolliselle.

Roope

Quote from: DuPont on 11.01.2012, 04:47:55
Quote from: Nauris on 11.01.2012, 01:11:49
En tiedä tarviiko tullimiehen osata ruotsia, mutta vähemmistövaltuutetun toimisto on mennyt positiiviseen rasismiin liittyen ehdottamaan, että maahanmuuttajien työllistämisessä ei vaadittaisi toista virallista kieltä.
Hep! Oliko tuosta jotain mustaa valkoisella? Pahoittelen toki äärimmäisen rasistista ilmaisua.

QuoteToimenpide-ehdotukset

1. Lisätään joustavuutta virantäytön kielitaitovaatimuksissa niin, että viran saaneet sitoutuvat opiskelemaan suomea ja/tai ruotsia, jolloin lopulta kotimaisten kielten kelpoisuusvaatimukset täyttyvät. Vieraan kielen osaamiselle annetaan suurempi merkitys verrattaessa hakijoiden kielitaitoa, erityisesti mikäli kyseisessä yksikössä on muutoin riittävästi osaamista molemmissa kotimaisissa kielissä.
Vähemmistövaltuutettu 22.10.2010
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jukka Wallin

Quote from: Topi Junkkari on 10.01.2012, 14:15:40
Mistä lähtien tullia ovat kiinnostaneet ihmiset?

Tiedän, että tämä on saivartelua, mutta samalla yksi lempiaiheistani.

Tulli tutkii rajan yli kulkevia tavaroita.

Rajavartiolaitos tutkii rajan yli kulkevia henkilöitä.

Passintarkastaja ei ole tullimies, vaan rajavartija tai joskus aiemmin poliisi.

Olin aikoinani töissä Alankomaissa, ja Suomessa käydessäni joka ikistä Amsterdamin reittikonetta oli Vantaalla musta labradorinnoutaja vastassa. Mielestäni se ei ollut rasismia, vaan aivan normaalia tullivalvontaa.

Muuan kaverini on tullitarkastaja Suomen ja Venäjän välisissä junissa. Olen kuullut hauskoja juttuja, joita ei voi kertoa eteenpäin.

Minullakin on hauskoja muistoja tullimiehistä, olin aikoinaan töissä Helsinki-Vantaan lentoasemalla.  ;)
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

JoKaGO

Quote from: Mad Dog on 11.01.2012, 07:00:56
Quote from: JoKaGO on 10.01.2012, 22:01:39
Quote from: Mad Dog on 10.01.2012, 17:45:23
Usein siinä on vaan käynyt niin, että kun olen kaivanut passit (3 kpl identtisiä suomen passeja) ja pyytänyt valitsemaan mieleisensä tullin pojat ovat hämääntyneet niin, että matkatavarat on unohtuneet ja mielenkiinto on kohdistunut passeihin.

No kyllä kai! Mulle vannotettiin saadessani rinnakkaispassin, että koskaan ei saa pitää mukanaan kahta passia.
Ymmärrän niin, että passi on ainutkertainen, asiakirja, jolla valtio ilmaisee, että sen haltijalla on kaikki kunnossa kotimaassa. Passin menetys seuraa, jos sotkee asiansa. Kaksi passia murtaa tämän luottamuksen.

Näin voi kirjoittaa joku, joka ei ole matkustanut yhdessäkään maailman helvetinkolossa. Mikään laki ei kiellä useamman passin hallussapitoa.
Kaikki, jotka helvetinkoloissa ovat käyneet, tietävät miksi passeja on mukana useampi kuin yksi....

Myönnettäköön, että monessakaan helvetinkolossa en ole käynyt, "varsinaisissa" kehitysmaissa en ollenkaan. Mutta kumpahan nyt kirjoitin, mitä mulle sanottiin, kun sain kakkospassin Ir..iin suuntautuneelle matkalle.
En epäile kirjoitustasi, veli Mad Dog.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kelpo Hääppönen

QuoteHelsingin laivaterminaalin tullimiehet eivät tienneet kenen kanssa olivat tekemisissä

Esittääkö toimittaja siis, että tullimiehen pitäisi tietää, kuinka erottaa tarkastettavat laivamatkustajat niistä laivamatkustajista, joiden kanssa ollaan tekemisissä?
Vittu mitä paskaa, sanoi Alexander Stubb.

nevahood

QuoteHelsingin laivaterminaalin tullimiehet eivät tienneet kenen kanssa olivat tekemisissä
Käsittääkseni juuri tuosta syystä jonkin sortin henkilöllisyystodistusta kysytään.
Suurkiihottaja Runeberg

ikuturso

Tom Biaudet, Kuka minä olen?

QuoteAvoin ja elämään myönteisesti sutautuva leskimies jolla on 4 täyskasvuista lasta. 60 ikävuosistani olen toiminut suurimman osa ulkomailla sekä YK:n virkamiehenä että yrittäjänä. Tulen hyvin toimeen kaikkien ihmisten kanssa. olen taloudellisesti osaava ja puhun hyvin kuutta kieltä. Iän mukana olen tullut filantroopiksi ja humanistiksi. Mielestäni rasismi on tietämättömyyttä, syrjintä on pelkuruutta ja sovinismi on itsetunnon puutetta.

Jos tullimies ei kerta halunnut puhua ruotsia - vaikkapa väärinkäsitysten välttämiseksi, Tomilla ei olisi varmaan - avoimena ja elämään myönteisesti suhtautuvana kuuden kielen taitajana - pitänyt olla ongelmia toimia ystävälleen tulkkina. Tuleehan hän hyvin toimeen kaikkien ihmisten kanssa?

Nyt suvaitsevaisuuden sädekehä ei sattunut osumaan kuitenkaan työtänsä tekevään tullimieheen, ja avoimuus ja elämänmyönteisyys valuivat terminaalin kaivoon.

Jos halutaan, että tullimiehet muuttuvat täysin ennakkoluulottoman neutraaleiksi ja värisokeiksi, tämä ei tule koskaan onnistumaan. Burkha (myös miehille) on ratkaisu.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

reijjokoskela

Taidanpa keksiä itselleni jonkun vähemmistön, mihin kuulun ja helposti tuleekin mieleeni, miten enemmistö syrjii minua Suomessa.

Sitten käännän Google translatorilla laatimani valituksen sopivalle kielelle.

Somalian kieltä en käytä, koska en halua, että joku somali tai somali-ystävällinen kukkahattutäti nostaa 50 euroa/tunti palkkaa kääntäessään sähköpostiani suomeksi.

Minkä kielisiä tai maalaisia alla olevat henkilöt ovat? Paras ehkä käyttää kieliä, joita he eivät suoraan ymmärrä, jolloin vähemmistövalteetutun toimisto ehtii saamaan vähemmän vahinkoa aikaan, kun resurssit ovat sidottuina kääntämiseen.

http://www.vahemmistovaltuutettu.fi/intermin/vvt/home.nsf/pages/899CFE3134F382E0C22577960024AA5A?opendocument

Mikäli et osaa suomea, ruotsia tai englantia, voit toimittaa kirjeen tai sähköpostin myös omalla äidinkielelläsi, jolloin vähemmistövaltuutetun toimisto käännättää kirjeen. Tästä ei aiheudu asiakkaalle kustannuksia. Toivomme, että toimittamasi tekstin pituus olisi korkeintaan kaksi sivua.

Sähköposti: ofm (at) ofm.fi

Virkailijoiden sähköposti: [email protected]

Toimiston henkilökunta:
Vähemmistövaltuutettu Eva Biaudet (virkavapaalla 1.11.2011-31.1.2012)
Toimistopäällikkö Rainer Hiltunen
Ylitarkastaja Päivi Keskitalo
Ylitarkastaja Husein Muhammed
Ylitarkastaja Yrsa Nyman
Ylitarkastaja Venla Roth
Ylitarkastaja Hanna Välimaa
Suunnittelija Päivi Okuogume
Osastosihteeri Massimo Zanasi
Toimistosihteeri Attikos Sironen
Siviilipalvelusmies Rahul Somani

Oami

Quote from: reijjokoskela on 12.01.2012, 12:31:22

Minkähän takia virkavapaalla? Ettei vaan siksi että on hakemassa muita töitä?

Mitähän keskimääräinen työnantaja tykkäisi vastaavasta?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Roope

Eilisessä paperi-Höblässä oli kuulemma tapauksesta tullipomon kommentti, jonka mukaan he etsivät matkustajien joukosta tiettyä tuntomerkkeihin sopivaa henkilöä, joka sitten löytyikin ja luovutettiin poliisille. Että näin.

Teemu Lavikka

Quote from: Roope on 13.01.2012, 18:20:41
Eilisessä paperi-Höblässä oli kuulemma tapauksesta tullipomon kommentti, jonka mukaan he etsivät matkustajien joukosta tiettyä tuntomerkkeihin sopivaa henkilöä, joka sitten löytyikin ja luovutettiin poliisille. Että näin.

Niin, tullihenkilöstön olisi pitänyt toimia ammattimaisemmin, eikä erehtyä henkilöstä. Anteeksiantamatonta mokailua, kertakaikkiaan.

QuoteHänen on vaikea vakuuttaa Ahmed Hassania, joka on itsekin työskennellyt turvahenkilönä lentokoneterminaalissa.

- Tiedän kuinka viranomaiset toimivat, mutta kun se kohdistuu itseen, niin se tuntuu pahalta. Heidän olisi pitänyt toimia ammattimaisemmin. Heidän on saatava lisäkoulutusta. Joskus tietämättömyydestä tulee rasismia.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Elemosina

Ja me kaikki varmaan arvataan kumpi, alkuperäinen "uutinen" vaiko jälkeenpäin tullut kommentti, jää ns. suuren yleisön mieleen.  :facepalm:

Miksi kaikesta pitää väkisin vääntää "rasismia"? Edelleen toivon objektiivista uutisointia. Yhtälailla "maahanmuuttajien" kuin kantasuomalaisten rikokset ja rötökset sekä örvellykset lehtiin sillä vakavuudella kuin kuuluukin. Ja tietenkin myös hyvät teot ja aidosti positiiviset uutiset (tosin "maahanmuuttajien" osalta lehdistö on pilannut genren tekemällä tehdyillä jutuilla, ainakin minun mielestäni).

Viikonlopun Höblät eivät ole olleet kovinkaan kammottavia, tilaukseni kun kattaa lehdet ainoastaan siltä osin. Tosin keskityn todellakin enimmäkseen niihin kulttuuri- yms. sivuihin, enkä kotimaan uutisiin. Ja luen Yrsa Grünen kirjoitukset.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Teemu Lavikka

QuoteJa me kaikki varmaan arvataan kumpi, alkuperäinen "uutinen" vaiko jälkeenpäin tullut kommentti, jää ns. suuren yleisön mieleen.  :facepalm:

Koska kyseessä kuitenkin on niin tekemällä tehty juttu, uskoisin useimpien ajattelevan tullimiesten tehneen työnsä ja sillä sipuli. Rasismiahan tuosta tapauksesta ei normaalijärkinen ihminen pysty löytämään millään.
"Mikä vittu se oli?"
Hiroshiman pormestari, 1945

Ruckafella

Vähemmistövaltuutetun toimistossa näyttäisi olevan 10 %:n edustus suomalaisella miehellä, vai onkos Raikkukin ravikansaa? Voiko vähemmistövaltuutetun toimistossa muuten töissä, jos ei ole nainen tai muslimi? eihän silloin voi ymmärtää VHM:n todellista pahuutta. Homo?

CaptainNuiva

Quote from: Oami on 12.01.2012, 21:12:30
Quote from: reijjokoskela on 12.01.2012, 12:31:22

Minkähän takia virkavapaalla? Ettei vaan siksi että on hakemassa muita töitä?

Mitähän keskimääräinen työnantaja tykkäisi vastaavasta?

Virkavapaita myönnetään eri perustein, ei siinä mitään mutta olisipa mielenkiintoista tietää että onko Bideelle järjestetty palkallinen virkavapaa tai osaliksainen....
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Fincum

QuoteHänen on vaikea vakuuttaa Ahmed Hassania, joka on itsekin työskennellyt turvahenkilönä lentokoneterminaalissa.
- Tiedän kuinka viranomaiset toimivat, mutta kun se kohdistuu itseen, niin se tuntuu pahalta.

Tuliko mieleen ilkeä takauma omalta turvahenkiöajaltaan, mutta nyt "uhrin" asemassa.

Pakko: 

Merikapteeni-astronautti-turvahenkilö. Mistä näitä sikiää?
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

Sunt Lacrimae

Quote from: Teemu Lavikka on 13.01.2012, 18:26:03

Niin, tullihenkilöstön olisi pitänyt toimia ammattimaisemmin, eikä erehtyä henkilöstä. Anteeksiantamatonta mokailua, kertakaikkiaan.

- Tiedän kuinka viranomaiset toimivat, mutta kun se kohdistuu itseen, niin se tuntuu pahalta. Heidän olisi pitänyt toimia ammattimaisemmin. Heidän on saatava lisäkoulutusta. Joskus tietämättömyydestä tulee rasismia.

Siinä meillä vasta kontrolliammattilainen. Mielenkiintoisesta turvahenkilö-nimityksestä (Suomessa toimii turvahenkilö-nimikkeellä henkilöstöä ainoastaan ydinvoimaloissa, ja kyseiselle henkilökunnalle tämä nimike ja erityisvaltuudet ovat laissa erikseen säädetty) arvaisin, että kaveri on ollut jonain turvatarkastajana tjsp. Tuo minimissään viikon peruskoulutus (kuvantulkinta- ja rahtipuolen kurssit sitten erikseen) ei käsittääkseni liity profilointiin ja rikostiedusteluun, eli niihin työkaluihin jolla Tulli perusvalvontaa hoitaa, yhtään mitenkään eikä lentokentällä toimiva turvari valikoi vastaavanlaisesti henkilöitä kontrolliin vaan hoitaa homman liukuhihnaluonteisesti.

Kyllä tämä nyt menee lähinnä "ettekö te tiedä kuka minä olen?"-osastolle.
Play stupid games, win stupid prizes.

Topi Junkkari

Koska tuntomerkit olivat, että etsitty henkilö on neekeri, kyseessä oli Illman muuta rasismi.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

JoKaGO

Quote from: Topi Junkkari on 13.01.2012, 21:01:13

Koska tuntomerkit olivat, että etsitty henkilö on neekeri, kyseessä oli Illman muuta rasismi.

Täysin aukoton logiikka, tuohon ei voi sanoa muuta!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

CaptainNuiva

Quote from: fincum on 13.01.2012, 19:27:19
- Tiedän kuinka viranomaiset toimivat, mutta kun se kohdistuu itseen, niin se tuntuu pahalta.

Tuliko mieleen ilkeä takauma omalta turvahenkiöajaltaan, mutta nyt "uhrin" asemassa.

Pakko: 

Merikapteeni-astronautti-turvahenkilö. Mistä näitä sikiää?

Älä nyt, Hassan on sentään työskennellyt ihan oikeassa Lentokoneterminaalissa :o
Tuo on sentään paljon vaativampaa ja hienompaa kuin työskentely lentokenttäterminaalissa.....

Tämä kuva saattaa hyvinkin olla Hassanin työpaikalta, siinä on ihan oikea lentokone terminaalissa
(http://3.bp.blogspot.com/_2_Pna9eA6CU/Sv2vD8H47EI/AAAAAAAAIw8/ICeWRF6J0U0/s640/ss.jpg)
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Roope

Quote from: CaptainNuiva on 13.01.2012, 21:51:59
Älä nyt, Hassan on sentään työskennellyt ihan oikeassa Lentokoneterminaalissa :o
Tuo on sentään paljon vaativampaa ja hienompaa kuin työskentely lentokenttäterminaalissa

Minun ja Googlen käännösmokia., enimmäkseen minun.

CaptainNuiva

Quote from: Roope on 13.01.2012, 22:24:06
Tuo on sentään paljon vaativampaa ja hienompaa kuin työskentely lentokenttäterminaalissa

No, ei kuitenkaan muuta sitä faktaa että tuossa kuvassa on lentokone terminaalissa ;D

Nuivake

Quote from: CaptainNuiva on 13.01.2012, 22:32:07
Quote from: Roope on 13.01.2012, 22:24:06

No, ei kuitenkaan muuta sitä faktaa että tuossa kuvassa on lentokone terminaalissa ;D

Tulee mieleen elokuva "Hei me lennetään!" (Airplane!). ;D
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

ikuturso

Quote from: Ruckafella on 13.01.2012, 18:37:54
Vähemmistövaltuutetun toimistossa näyttäisi olevan 10 %:n edustus suomalaisella miehellä, vai onkos Raikkukin ravikansaa? Voiko vähemmistövaltuutetun toimistossa muuten töissä, jos ei ole nainen tai muslimi? eihän silloin voi ymmärtää VHM:n todellista pahuutta. Homo?

Ainakin jossain vaiheessa Tasa-arvovaltuutetun toimistossa oli pelkästään naisia töissä (vai oliko siellä peräti yksi mies...).

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Topi Junkkari

Quote from: ikuturso on 15.01.2012, 21:57:57
Ainakin jossain vaiheessa Tasa-arvovaltuutetun toimistossa oli pelkästään naisia töissä (vai oliko siellä peräti yksi mies...).

Kirjoitin tästä kohta vuosi sitten, kun olin lukenut Ilta-Sanomien kolumnin ja sattumalta tavannut kirjoittajan samana päivänä.

http://hommaforum.org/index.php/topic,41802.msg561526.html#msg561526
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

MW

Pitkä ketju, ja ensin hölmönä ajattelin, että kyseessä voisi olla hyväkin uutinen. Mutta ei.

Toivotaan höblän kivojen höpönassujen puolesta, että he jo piankin voivat ylpeästi, rinta rottingilla otsikoida "Tulli ei valvo tummaihoisia matkustajia".

Tärkeä askel rassnismin murentamisessa.

Ruckafella

Tulikin noista lentokentän turvatarkastukselleista somaleista mieleen.

Tässä joulun alla lentäessäni maailmalle, Helsinki-Vantaan turvatarastuksessa oli töissä seitsemän henkilöä, joista kolme oli somaleita. Puhuivat vielä somaliaa keskenään, joten kansallisuudesta ei jäänyt mitään epäilyksiä. Rasistinen mieleni alkoi ihmetellä, että jos turvatarkastuksilla jahdataan muslimipommittajia, niin miksi turvatarkastusten tekijät ovat muslimeja. Matkustajien kyykytys alkaa olla aika hatarilla perusteilla tässä vaiheessa.

Sunt Lacrimae

Quote from: Ruckafella on 16.01.2012, 00:42:54

Tässä joulun alla lentäessäni maailmalle, Helsinki-Vantaan turvatarastuksessa oli töissä seitsemän henkilöä, joista kolme oli somaleita. Puhuivat vielä somaliaa keskenään, joten kansallisuudesta ei jäänyt mitään epäilyksiä. Rasistinen mieleni alkoi ihmetellä, että jos turvatarkastuksilla jahdataan muslimipommittajia, niin miksi turvatarkastusten tekijät ovat muslimeja. Matkustajien kyykytys alkaa olla aika hatarilla perusteilla tässä vaiheessa.

Todennäköisesti siksi, että näitä pidetään suomalaisiin verrattuna tietämättömämpinä AY-käytännöistä ja työehdoista ja siten helpompina saada mukaan kaiken maailman vedätyksiin. Ellen väärin muista, niin nykyään turvatarkastuksissa häärää SOL joka ainakin jossain vaiheessa on tarjonnut turvareille kiinteistöalan tessiä vartiointialan tessin sijaan. Kiinteistöalan tessi taas on palkkauksen ja lisien suhteen huonompi kuin vartiointialalla eikä esim. sisällä VTES:stä löytyviä työvuorojen minimiaikoja (5h minimi vartiointialalla, lentokentällä taas turvan työnteko on aika puuskittaista kun välillä tulee se yksi kone neljään tuntiin, päätelkää itse) joten SOL on päätoimialaansa vedoten koettanut siirtyä tuohon suuntaan.

Muitakin hauskoja ideoita kuten "turvatarkastaja voi luppoaikana siivota"-tyypillisiä keksintöjä on helpompi saada läpi näille kuin suomalaisille turva-alan tekijöille, suomalaisten yksityisen turvallisuusalan tekijöiden piirissä noiden kaikenkarvaisten oheisnakkien tyrkyttäminen on ehkä yleisin löytyvä vitutuksen aihe.
Play stupid games, win stupid prizes.

Lasse

Quote from: Ruckafella on 16.01.2012, 00:42:54

Noista etnisistä turvatarkastajista oli muistaakseni forumilla juttua jo aiemmin. (Etsin, vaan en löytänyt). Joka tapauksessa joku oli hieman ihmetellen soittanut turvallisuudesta vastaavalle taholle, joka oli sitten todennut, että kavereilla on Suomessa puhtaat paperit. Jotta jos harrastuksena on käydä vaikkapa kerran vuodessa Somaliassa al-shabaabin toimintaleireillä puuhaamassa, voi penkoa suomalaisten matkatavaroita ihan rauhassa... Hyvää matkaa!
NOVUS ORDO HOMMARUM