News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Helsinkiläinen näkemys ghettoutumisesta Suomessa.

Started by Antti L, 05.01.2012, 00:04:10

Previous topic - Next topic

Antti L

Hei kaikille! En tosiaan ole ahkera blogittaja, harvoin avaudun ja liityin tälle sivustolle 10min sitten, mutta täältä tulee oma näkemykseni:

Olen 20 vuotias Helsinkiläismies. Asun nykyään kontulassa vaimoni kanssa, käyn Heltechissä koulua ja olen töissä helsinkiläisessä Hesburgerin toimipisteessä. Muutin tänne itä-helsinkiin noin vuosi sitten etelä-haagasta ja muutos on tosiaan valtava. Kontulan ostarialuetta voisi kuvata joksikin kuvottavaksi missä romanit, somalit, suomalaiset juopot, työttömät ja huumeidenkäyttäjät sekoittuvat muodostaen kuvottavan massan. Etelä-haaga oli ihana paikka tähän verrattuna, onneksi en asu ostarin läheisyydessä kuitenkaan. Tänne muuttaessani näin sen silmiä avaavan perspektiivin maahanmuuton tuomiin ongelmiin. Hirveä määrä kovaan äänen huutavia somalimiehiä ja naisia busseissa, en ole tajunnut kuinka pahassa jamassa Suomi onkaan ennekuin muutin tänne kontulaan. Veikkaan, että kontulasta ja sen lähialueista tulee maahanmuuttajien enemmistöalueita (maahanmuuttajia tai maahanmuuttajien lapsia yli 50% alueen väestöstä) vuoteen 2020 mennessä, sen pahalta tilanne täällä näyttää. Itä-helsingiin on muutenkin ängetty kaikki maahanmuuttajat, miksi näin päättäjät? te edistätte ghettoutumista kun ette hajauta maahanmuuttajia ympäri Helsinkiä vaan keskitätte maahanmuuton itä-helsinkiin. syy miksi muutin kontulaan oli että etelä-aahagassa oli vuokra-asunto ja täällä on rauhallisella naapurustolla varustettu Asumisoikeusasunto. olen kuullut, että turun varissuo on paha alue myös.

Anteeksi mahdolliset typot, olen hoono omassa äidinkielessäni. Tämän kulttuurikokemuksen kokeminen on yksi syy miksi ryntäsin päätä pahkaa tänne hommaforumille, maahanmuuttoon tarvitaan todella muutoksia. Integroituminen, nuhteettomuus ja työntekeminen suomessa pitää taata! loisimisen on aika loppua. vaikka kyllähän 8 lapsen äiti saakin luultavasti hyvät tuet..
Milloin Suomeen saadaan ensimmäinen Rinkeby?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rinkeby_(kaupunginosa)

Lodi

Tervetuloa Hommaforumiin.
:)

Kirjoitat aivan asiaa. Itäkeskus ympäristöineen on melko lailla "värikästä" aluetta.
En itse asu alueella, mutta käyn joskus tuttuja tapaamassa Itä-Helsingissä  ja silloin
tulee käytyä Itäkeskuksessa ostoksilla.

Kontulan ostarilla kävin kerran toissakesänä ja tunnelma oli melko "kansainvälinen". 
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

nuiv-or

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 00:04:10
Itä-helsingiin on muutenkin ängetty kaikki maahanmuuttajat, miksi näin päättäjät? te edistätte ghettoutumista kun ette hajauta maahanmuuttajia ympäri Helsinkiä vaan keskitätte maahanmuuton itä-helsinkiin

Tervetuloa.

Hajauttaminen ei auta mitään, sillä virta on loputon ja nämä tulokkaat synnyttävät paikat täyteen. Ei tämä ole vielä mitään, rajathan ovat olleet auki vasta n. 20 vuotta.

andrus

"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

PaulR

Quote from: Junes Lokka on 05.01.2012, 00:24:49
Quote from: Antti L on 05.01.2012, 00:04:10
Itä-helsingiin on muutenkin ängetty kaikki maahanmuuttajat, miksi näin päättäjät? te edistätte ghettoutumista kun ette hajauta maahanmuuttajia ympäri Helsinkiä vaan keskitätte maahanmuuton itä-helsinkiin

Tervetuloa.

Hajauttaminen ei auta mitään, sillä virta on loputon ja nämä tulokkaat synnyttävät paikat täyteen. Ei tämä ole vielä mitään, rajathan ovat olleet auki vasta n. 20 vuotta.

Olen tuossa sponssannut arvometalleja. Kun huippu saavutetaan, kiinteistöjen pohja saavutetaan. Hei, omat johtopäätökset.

EwithAllinPoe

Sydänmesi kuuluu minulle.

torakka

Moro kaikille!
Itse asun aivan Vantaan ja Itä-Helsingin rajalla ja pakko kyllä yhtyä tuohon että kantaväestö on mitä on. Ja menokin sen mukaista tämä tuli taas todistettu kun olin koti seudullani jouluna ja palasin tänne PK-seudulle ja nousin mellunmäen metrikseltä kadulle ja lähdin kävelemään kotiin päin oli joku päätänyt heittää telkkarinsa ikkunan läpi kadulle(mieleeni juolahti samantien että haluanko oikeasti asua täällä ja miksi asun täällä) Naapuritalossani asuu joku ulkomaalais perhe ja lapset ja aikuisetkin painavat pitkin yötä tuossa kadulla ja "puhuvat" tai paremminkin huutavat toisilleen. Kaupassa on tullut huomattua että jos kassalla on ulkomaalainen työntekijä hän antaa useasti alennusta muille samasta maasta tulleille tovereileen. Jonkin näköinen hajautus olisi kohdallaan. Onko olemassa jotain tilastoa tuosta Itä-Helsingin mamujen väestömäärästä?

Antti L

kiitos nopeista vastauksista, olette oikeassa! Maahanmuuttajavirtojen pienentäminen on oikea ratkaisu, päivän,viikon,kuukauden ja koko vuoden sana on minun mielestä TYÖPERÄISEN maahanmuuton tukeminen ja loisimisen lopettaminen.

Emo

Toivotan tervetulleeksi myös Torakan tänne Hommalle! Torakka onkin sitkeä, se jää henkiin vaikka mamughetossa! Hyvä nikkivalinta!   ;D

torakka

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 00:42:32
kiitos nopeista vastauksista, olette oikeassa! Maahanmuuttajavirtojen pienentäminen on oikea ratkaisu, päivän,viikon,kuukauden ja koko vuoden sana on minun mielestä TYÖPERÄISEN maahanmuuton tukeminen ja loisimisen lopettaminen.

Samaa mieltä että he jotka haluavat töitä ovat tervetulleita. Mutta näitä Yhteisöiden syntymistä pitäisi estää jollain tavalla. Ennen kuin Helsingissä ja Vantaalla on sama meno kui Espoossa jossa Suomalaiset muuttavat pois taloistaan kun alkavat olla vähemistöä. Ennen kuin huomaammekaan on Itä-helsingissä jo pikku-Somalia yms...

Nuivake

Tervetuloa foorumille!
Tekstistäsi päätellen olet päässyt kokemaan tämän paljon kehutun ja tärähtäneistön mainostaman "kohtaamisteorian". Onnittelut siitä!
Tosin, vaikuttaisi siltä, että Kohtaamisteoria (TM) jäikin sitten lopputulokseltaan sinne ikävän totuuden puolelle, ei mokuttajien haluamalle puolelle.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

-PPT-

Itse en ole asunut Kontulassa tai Vuosaaressa mutta tiedän kyllä mikä niissä paikoissa on meininki. Mainettaan parempia paikkoja; juoppoja ja mamuja on kantakaupungissakin.

Marko Parkkola

Quote from: torakka on 05.01.2012, 00:49:51
Samaa mieltä että he jotka haluavat töitä ovat tervetulleita.

Tsk. Tsk. Muistakaahan nyt tytöt ja pojat. Työperäisen maahanmuuton tukeminen on rasismin pahin muoto. Ne tulevat tänne viemään meiltä työt! Samalla jätetään ne ah, niin ihanan kulttuurisvärisevät mamut saamatta tänne sisäänpäin kääntyneeseen Suomeen, joita tarvitaan paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

Jos näette ylläolevassa ristiriitaa, olette rasisteja.

Antti L

Quote from: Marko Parkkola on 05.01.2012, 08:54:31
Quote from: torakka on 05.01.2012, 00:49:51
Samaa mieltä että he jotka haluavat töitä ovat tervetulleita.

Tsk. Tsk. Muistakaahan nyt tytöt ja pojat. Työperäisen maahanmuuton tukeminen on rasismin pahin muoto. Ne tulevat tänne viemään meiltä työt! Samalla jätetään ne ah, niin ihanan kulttuurisvärisevät mamut saamatta tänne sisäänpäin kääntyneeseen Suomeen, joita tarvitaan paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa.

Jos näette ylläolevassa ristiriitaa, olette rasisteja.

Tsk tsk. Suomi ei ole ikinä ollut eikä tule olemaan 100% suomalainen, se on fakta. Kun tänne nyt kuitenkin tulee maahanmuuttajia niin mieluiten otetaan koulutettuja sellaisia eikä haeta palmun alta kehitysmaasta eikö vain? kummasta suomi hyötyy enemmän? Minua todella inhottaa ihmiset jotka kutsuvat työttömiä loisijoiksi kuten minä mutta samaan aikaan valittavat että mamut vievät työt. tuo jos mikä on rasismia pahimmassa muodossa, et anna kenellekkään mahdollisuutta.oma vaimoni on puoliksi venäläinen ja jos pääni olisi täytetty perisuomalaisella ryssävihalla jo pienestä asti, ei rakkaudelle olisi tilaa.

LW

Quote from: Junes Lokka on 05.01.2012, 00:24:49Hajauttaminen ei auta mitään, sillä virta on loputon ja nämä tulokkaat synnyttävät paikat täyteen. Ei tämä ole vielä mitään, rajathan ovat olleet auki vasta n. 20 vuotta.

Hajauttaminen olisi ihan hyvä diili, jos hankalien ryhmien saapumista rajoitettaisiin merkittävästi tavalla tai toisella. Nykyisellään se tarkoittaisi kuitenkin lähinnä ongelmien piilottamista. Toki yhä useammat saisivat nauttia monikulttuurin sykinnästä ja värähtelystä, mutta sellaisia slummeja ja no-go zoneja ei pääsisi muodostumaan, joita nyt ei vain yksinkertaisesti voi enää selittää parhain päin (tai no, onhan niitä yrityksiä nähty täälläkin uutisosiolla, mutta siis ei uskottavasti). Muuttoliike pääsisi jatkumaan ja kenties kasvamaan, kunnes sitten vähän kaukaisemmassa tulevaisuudessa koko Helsinki olisi yhtä Kontulaa. Vähänkin parempituloisempien suomalaisten pako ympäryskuntiin, tarvittaessa pääkaupunkiseudun ulkopuolellekin, olisi siinä vaiheessa jo hyvässä vauhdissa. Politiikassakin taitaisi pyöriä sellaisia vahvoja ryhmiä, joihin verrattuna persujen nykynuivat olisivat Thorseja ja Biaudeteja.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Marko Parkkola

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 12:22:27
Minua todella inhottaa ihmiset jotka kutsuvat työttömiä loisijoiksi kuten minä mutta samaan aikaan valittavat että mamut vievät työt.

En ymmärrä. Inhoat itseäsi? Virke on kokonaisuudessaan jotenkin epälooginen.

Jätin muuten viestistäni sarkasmitagin pois, koska luulin sen olevan muutenkin selvää. Taidatkin olla rasisti!

Antti L

Quote from: Marko Parkkola on 05.01.2012, 14:16:53
Quote from: Antti L on 05.01.2012, 12:22:27
Minua todella inhottaa ihmiset jotka kutsuvat työttömiä loisijoiksi kuten minä mutta samaan aikaan valittavat että mamut vievät työt.

En ymmärrä. Inhoat itseäsi? Virke on kokonaisuudessaan jotenkin epälooginen.

Jätin muuten viestistäni sarkasmitagin pois, koska luulin sen olevan muutenkin selvää. Taidatkin olla rasisti!

Tuollaisilla lauseilla voi kääntää keskustelun edukseen 'se oli vitsi', 'se oli sarkasmia' tuohan on kuin suoraan tietyiltä poliitikoilta lainattu säälittävä tapa. Tuo ei ole millään tavalla oikeaa keskustelua vaan pikemminkin jonkinlainen epälooginen puolustusmekanismi jonka taakse voi piiloutua. minä sanoin, että minäkin sanon, että työttömät mamut loisii, mutta samaan aikaan en huuda että työllistetyt mamut vievät suomalaisten työt koska se vasta epäloogista olisikin. jos tuo oli provo niin onnistuit täydellisesti. tosin provoilukinbon säälittävää eikä se ole oikeaa keskustelua. toisin sanottuna hyväksyn maahanmuuttajat jotka käyvät töissä ja maksavat veroja suomelle. 'taidatkin olla rasisti' tuota ei voi ottaa vakavasti jos ottaa huomioon mitä mainetta tämä sivusto kantaa.

Ari-Lee

Antti L, Marko Parkkola on oikeasti ihan tosi hyvä tyyppi, täällä foorumilla, on, ja mukava lukea hänen ajatuksiaan. Hjuumoria tuo näytti olevan. Uudet foorumilaiset kuten itse olet eivät meidän hjuumoria aina tajua.  :)
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

PataÄssä

Systeri asui muutama vuosi sitten Itä-Helsingissä. Silloin tuota meininkiä joutui omin silmin todentamaan silloin tällöin. Asiat varmasti nykyisin huonommalla tolalla. Nykyisin, kun ei ole mitään syytä käydä villissä idässä, en sinnepäin edes vaapaehtoisesti pieraise. Täysin turhaa nostaa verenpainetta ja v-käyrää esimerkiksi käymällä ostoksilla Itä-Keskuksessa. Sivukaneettina veikkaan, että Stocka nostaa kytkintä Itiksestä viiden vuoden sisällä.

Jos tulotaso sallii ja tykkää omakotitaloasumisesta, voin omalta osaltani suositella lämpimästi muuttoa kehyskuntiin. Näistä muutamat ovat vielä inhimillisiä ja suomalaisia paikkoja elää ja asua. Meno on melkein kuin omassa lapsuudessani 80-luvulla. 45min työmatka omassa autossa istuen on pieni hinta rauhasta, ystävällisistä ja sivistyneistä naapureista ja erityisesti lapsille normaalista kasvuympäristöstä.

T: nimimerkki valkovuotanut kehyskuntaan perheineen

Embo

Quote from: PataÄssä on 05.01.2012, 14:59:37
Sivukaneettina veikkaan, että Stocka nostaa kytkintä Itiksestä viiden vuoden sisällä.

Tämä on muuten erinomainen ennustus, ja olisi hienoa, jos se kirjattaisiin johonkin Homma-arkistoon ja avattaisiin 5.1.2017. Luultavasti ennustus pitää paikkansa.

QuoteJos tulotaso sallii ja tykkää omakotitaloasumisesta, voin omalta osaltani suositella lämpimästi muuttoa kehyskuntiin. Näistä muutamat ovat vielä inhimillisiä ja suomalaisia paikkoja elää ja asua. Meno on melkein kuin omassa lapsuudessani 80-luvulla. 45min työmatka omassa autossa istuen on pieni hinta rauhasta, ystävällisistä ja sivistyneistä naapureista ja erityisesti lapsille normaalista kasvuympäristöstä.

Joo, juuri tuo rauhallisuus, ystävällisyys ja sivistys on niin hieno asia äbäläwäbälälle altistumisen jälkeen. Itse en ole sentään pahimmilla mamualueilla asunut, mutta silti.

Snuiva

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 14:34:10
[Tuollaisilla lauseilla voi kääntää keskustelun edukseen 'se oli vitsi', 'se oli sarkasmia' tuohan on kuin suoraan tietyiltä poliitikoilta lainattu säälittävä tapa. Tuo ei ole millään tavalla oikeaa keskustelua vaan pikemminkin jonkinlainen epälooginen puolustusmekanismi jonka taakse voi piiloutua. minä sanoin, että minäkin sanon, että työttömät mamut loisii, mutta samaan aikaan en huuda että työllistetyt mamut vievät suomalaisten työt koska se vasta epäloogista olisikin. jos tuo oli provo niin onnistuit täydellisesti. tosin provoilukinbon säälittävää eikä se ole oikeaa keskustelua. toisin sanottuna hyväksyn maahanmuuttajat jotka käyvät töissä ja maksavat veroja suomelle. 'taidatkin olla rasisti' tuota ei voi ottaa vakavasti jos ottaa huomioon mitä mainetta tämä sivusto kantaa.

Tuo on foorumilla viljeltyä hirtehishuumoria jolla pyritään osoittamaan maahanmuuttopolitiikan ja muutaman sitä ajavan poliitikon lausuntojen absurdius. Lisäksi se tuppaa auttamaan vitutukseen. Täältä tuskin löytää ketään jota pännii työssäkäyvän maahanmuuttajan väliaikainen työttömyys. Suurinosa meistä on jossain vaiheessa ollut työttömänä.

Tuollaisella alueella asuneena en voi kuin suositella muuttoa vaikka kehyskuntiin. Stressaantuu vähemmän ja jaksaa taas keskittyä elämiseen.

Mansikka

Vähän tätä soppaa.

Olin vielä hetki sitten Ari-Leen kanssa täysin samaa mieltä Parkkolasta. Mielenkiintoisesti tein tuolla toisessa ketjussa saman havainnon tai oikeastaan johtopäätöksen Parkkolan ainakin osa-ominaisuuksista, kuin Antti L tässä ketjussa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,64007.0.html

Parkkola ensin kritisoi populistisesti oikeusvaltion yhtä peruspilaria, mutta kysyttäessä löi asian leikiksi ja näin väisti hänelle esittämäni kysmykset. Kuitenkin tässä ketjussa Parkkola ei nähdäkseni syyllisty samaan. No näitähän kaikki lukee eri tavoin.

Antti L, esittämässäsi asiassa ei ole ristiriitaa. Sen, mikä on sinun oma ajatusrajoituksesi ei tarvitse koskea muita. Minä ainakin olen sitä mieltä, että molemmat seuraukset humanitaarisesta maahanmuutosta ovat huonoja, sekä elättinä oleminen että työpaikkojen vieminen. Ne, ketkä hankkivat Suomesta työpaikan ennen tänne muuttoa tai ne, jotka tullessaan töitä hakemaan elättävät itsensä säästöillä voivat tietysti tulla Suomeen ongelmitta. Kansalaisuudenhan täältä saa sitten helpommin kuin mistään muusta EU-maasta.

Sanglier

Ainoa tulokas joka ei vie kantikselta sossutukia tai työpaikkaa on sellainen joka tekee työtä jolle tästä maasta ei löydy tekijää. Niitä hommia on himpskutin vähän, eikä lähiövalaanhoitajan tointa lasketa.

Siivoojat ja bussikuskit eivät kelpaa esimerkeiksi, koska niihin hommiin olisi kantiksiakin jos saisi mamujan tapaan valden subventoiman asunnon paikkakunnalta jossa työkin on.

Työperäisyys on ihan yhtä saatanasta kuin täyspummiuskin. Ehkä jopa pahemmin.

Antti L

Siis ymmärsinkö tämän oikein vai väärin? jos yritän lähestyä tätä asiaa vähän rauhallisempaan sävyyn, koitetaas?

Eli maahanmuuttaja, joka ei käy töissä, tyypillinen stereotyyppinen 8 lapsisen perheen isä on huono asia (tämän ymmärrän täysin)

Maahanmuuttaja joka käy töissä, vie suomalaisten työpaikat?

Olen jotenkin nyt henkisesti niin solmussa armaat hommalaiset, yritän vain saada keskustelua aikaan sen suhteen, että mikä on se "oikeanlainen" maahanmuuttaja ja mikä on "vääränlainen" maahanmuuttaja Suomelle?

ja toinen polttava kysymys: Tarvitseeko Suomi maahanmuuttajia tietyille aloille, joissa Suomalaiset eivät viihdy vai onko se vain maahanmuuttajamyönteistä propagandaa jota meille yritetään syöttää?

Antti L

Quote from: Mansikka on 05.01.2012, 15:22:08
Vähän tätä soppaa.

Olin vielä hetki sitten Ari-Leen kanssa täysin samaa mieltä Parkkolasta. Mielenkiintoisesti tein tuolla toisessa ketjussa saman havainnon tai oikeastaan johtopäätöksen Parkkolan ainakin osa-ominaisuuksista, kuin Antti L tässä ketjussa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,64007.0.html

Parkkola ensin kritisoi populistisesti oikeusvaltion yhtä peruspilaria, mutta kysyttäessä löi asian leikiksi ja näin väisti hänelle esittämäni kysmykset. Kuitenkin tässä ketjussa Parkkola ei nähdäkseni syyllisty samaan. No näitähän kaikki lukee eri tavoin.

Antti L, esittämässäsi asiassa ei ole ristiriitaa. Sen, mikä on sinun oma ajatusrajoituksesi ei tarvitse koskea muita. Minä ainakin olen sitä mieltä, että molemmat seuraukset humanitaarisesta maahanmuutosta ovat huonoja, sekä elättinä oleminen että työpaikkojen vieminen. Ne, ketkä hankkivat Suomesta työpaikan ennen tänne muuttoa tai ne, jotka tullessaan töitä hakemaan elättävät itsensä säästöillä voivat tietysti tulla Suomeen ongelmitta. Kansalaisuudenhan täältä saa sitten helpommin kuin mistään muusta EU-maasta.

Kiitos että kerroit hirtehishuumorista, olen uusi tällä sivustolla enkä tunne paikan tapoja :) Kiitos, auttaa kummasti välttämään tappeluita joka toisen kommentoijan kanssa.

Antti L

Quote from: Sanglier on 05.01.2012, 15:44:14
Ainoa tulokas joka ei vie kantikselta sossutukia tai työpaikkaa on sellainen joka tekee työtä jolle tästä maasta ei löydy tekijää. Niitä hommia on himpskutin vähän, eikä lähiövalaanhoitajan tointa lasketa.

Siivoojat ja bussikuskit eivät kelpaa esimerkeiksi, koska niihin hommiin olisi kantiksiakin jos saisi mamujan tapaan valden subventoiman asunnon paikkakunnalta jossa työkin on.

Työperäisyys on ihan yhtä saatanasta kuin täyspummiuskin. Ehkä jopa pahemmin.

Lähiövalaanhoitaja? minä olen tosiaan missannut termin tai pari, apuva.. En tajua mitä ajat takaa oikein nyt. mutta kuitenkin ymmärsin pointtisi, eli rajalta kaikki käännytetään takas kotimaahansa vaan jos kerta sekä loisiminen että työnteko ovat yhtä paheellisia? Eli minkäänlainen maahanmuuttaja ei ole hyvästä? Aika jyrkkä meininki täällä, ajattelin että Suomi24 jossa aikaisemmin keskustelin oli sekava, mutta tämä on liian jyrkkä ympäristö, eihän asiasta voi oikein edes keskustella jos kaikki ovat ehdottomasti kaikenlaisia mamuja vastaan.. hankalaa..

Antti L

Quote from: Embo on 05.01.2012, 15:16:10
Quote from: PataÄssä on 05.01.2012, 14:59:37
Sivukaneettina veikkaan, että Stocka nostaa kytkintä Itiksestä viiden vuoden sisällä.

Tämä on muuten erinomainen ennustus, ja olisi hienoa, jos se kirjattaisiin johonkin Homma-arkistoon ja avattaisiin 5.1.2017. Luultavasti ennustus pitää paikkansa.

QuoteJos tulotaso sallii ja tykkää omakotitaloasumisesta, voin omalta osaltani suositella lämpimästi muuttoa kehyskuntiin. Näistä muutamat ovat vielä inhimillisiä ja suomalaisia paikkoja elää ja asua. Meno on melkein kuin omassa lapsuudessani 80-luvulla. 45min työmatka omassa autossa istuen on pieni hinta rauhasta, ystävällisistä ja sivistyneistä naapureista ja erityisesti lapsille normaalista kasvuympäristöstä.

Joo, juuri tuo rauhallisuus, ystävällisyys ja sivistys on niin hieno asia äbäläwäbälälle altistumisen jälkeen. Itse en ole sentään pahimmilla mamualueilla asunut, mutta silti.

juu tuo itäkeskus on loistava esimerkki, kamalan näköinen paikka ja kuten eräs vanhus minulle bussissa sanoi: Eihän tuota perkelettä tunnista enää edes suomeksi.

Se oli mielestäni loistavasti sanottu, olisitpa nähnyt hänen ilmeensä kun vastasin: Se on sitä suomalaisen kulttuurin rikastamista. Loppumatkan hän oli turpakiinni, luulin että hän tajusi että vitsailin ja olin täysin samaa mieltä hänen kanssaan, ei tainnut tajuta nytkun asiaa miettii jälkikäteen..

Sanglier

Pinnistä Antti L vähän. Nyt tulee vähän jyrkkää tulkintaa siitä miten "täällä" ja "kaikki".

Minä en ole edustava esimerkki, olen radikaali.

PataÄssä

Itse kirjoittelen harvoin palstalle ja impulsiivisesti, joten tämä on täysi oma mielipiteeni.

1) Humanitäärinen mamu on huonoin mahdollinen mamu. Häneen uponneilla resursseilla auttaisimme paikanpäällä satoja kenties yli tuhatta heikomassa asemassa olevaa ihmistä. Ihmisten rahtaaminen tuhansien kilometrien päähän elämään sosiaalituilla kylmässä pohjolassa on täysin järjetöntä, kun samaan aikaan jätämme miljoonia kuolemaan nälkään, väkivaltaan ja muuhun inhimilliseen kärsimykseen.

2) Muut sosiaalituilla elävät mamut eivät luonnollisesti ole positiivinen asia sinulle taikka minulle. Sinä ja minä joudumme maksamaan enemmän veroja, jotta valtiomme pystyvät maksamaan elannon näille ihmisille joidenka tehtävä on vain luoda monikulttuurillista värähtelyä tylsään impivaaraan.

3) Kouluttamattomiin töihin tulijat ovat myös mielestäni negatiivinen asia nykyisenkaltaisessa ympäristössä, jossa työttömyys on 9% ja yli 100 000 ihmistä on lakaistu tilastoista pilipalikoulutuksiin. Kouluttamattoman nuorison syrjääntyminen, erityisesti miesten, on yksi päivänpolitiikan polttavimmista ongelmista. Väitän, että työ on paras lääke syrjääntymistä vastaan. Jos heikon koulutustason työt annetaan positiivisen syrjinnän perusteilla mamuille, syrjääntyy oma kouluttamattomin aines.

Koulutettu maahanmuuttaja, joka työllistyy on mielestäni aina positiivinen asia. Jos on hankkinut substanssiosaamisensa ulkomailla, ei Suomen ole tarvinnut panostaa koulutukseen, mutta tuotantopanos on käytössä. Eli kiteytettynä, ihminen jolla on erityisosaamista / koulutusta ja haluaa sopeutua osaksi tätä yhteiskuntaa ja kulttuuria on mielestäni tervetullut ja yhteiskuntaa hyödyttävä maahanmuuttaja. Koulutustasorimaa voi ja pitääkin tulevaisuudessa laskea jos huutava TYÖVOIMAPULA joskus oikeasti uhkaa. Itse olen erittäin skeptinen tuon suhteen, sillä työntuottavuus kasvaa nopeammin kuin BKT mm. automaation ansiosta ja siten ihmisiä tarvitaan yhä vähemmän tuottamaan sama määrä. Ei tullut suurten ikäluokkien eläkkeelle jäämisestä edes kunnon lovea työttömyystilastoon. I rest my case.

Antti L

Mikä on yksinkertaisin tapa vastata jonkun viestiin? tuo "lainaa" nappulakin näyttää menevän päin honkia. En oikein osaa vielä kunnolla vastata muiden viesteihin :/ anteeksi kaikille siitä.

EDIT: nyt tajusin :) ei ongelmia enää.