News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Helsinkiläinen näkemys ghettoutumisesta Suomessa.

Started by Antti L, 05.01.2012, 00:04:10

Previous topic - Next topic

Antti L

Quote from: Sanglier on 05.01.2012, 16:09:20
Pinnistä Antti L vähän. Nyt tulee vähän jyrkkää tulkintaa siitä miten "täällä" ja "kaikki".

Minä en ole edustava esimerkki, olen radikaali.

Juu, pienen pohdiskelun jälkeen päädyin samaan ratkaisuun. Sinulla on oikeus olla kuinka radikaali vaan, siitä en rupea sen enempää lässyttämään etten saa jotain liberaali vihaleimaa otsaani. Minä en ole liberaali enkä radikaali mutta noista kahdesta lähempänä radikaali, kuitenkin omiin ratkaisuihini päätyvä ja niiden kahden keskellä kulkeva kultaisen keskitien havittelija :)
Milloin Suomeen saadaan ensimmäinen Rinkeby?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rinkeby_(kaupunginosa)

Mansikka

Kyllä, ymmärsit ainakin minut oikein. Voin pitää sekä elättiyttä että humanitaarisen mamun työntekoa huonona eikä perustelut ole kovin hankalat. Elättiys kuluttaa rahaa, ja näin ylläpidetään esimerkiksi korkeamman rikoksentekoprosentin ihmisryhmiä. Suomessa on paljon työttömiä, emme tarvitse ulkopuolista työvoimaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/114188-suomessa-237-000-tyotonta
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118810-tyly-ennuste-suomi-hyytyy-vuonna-2012

Humanitaarisen maahanmuuton rahoilla tuotettaisiin ihmeitä rakentamalla kolutusinfraa kolmansiin maihin. Humanitaarisen maahanmuuton seuraukset ovat lähes jokaiselta osalta kauheita.

____

En tiedä mikä on Homman yleinen hyväksyntä / hyväksymättömyys työperäisen maahanmuuton suhteen. Äänestys olisi paikallaan.

Antti L

Quote from: PataÄssä on 05.01.2012, 16:10:51
Itse kirjoittelen harvoin palstalle ja impulsiivisesti, joten tämä on täysi oma mielipiteeni.

1) Humanitäärinen mamu on huonoin mahdollinen mamu. Häneen uponneilla resursseilla auttaisimme paikanpäällä satoja kenties yli tuhatta heikomassa asemassa olevaa ihmistä. Ihmisten rahtaaminen tuhansien kilometrien päähän elämään sosiaalituilla kylmässä pohjolassa on täysin järjetöntä, kun samaan aikaan jätämme miljoonia kuolemaan nälkään, väkivaltaan ja muuhun inhimilliseen kärsimykseen.

Tuo paikanpäällä auttaminen on loistava pointti ja tässä komppaan 1000% sinua!

2) Muut sosiaalituilla elävät mamut eivät luonnollisesti ole positiivinen asia sinulle taikka minulle. Sinä ja minä joudumme maksamaan enemmän veroja, jotta valtiomme pystyvät maksamaan elannon näille ihmisille joidenka tehtävä on vain luoda monikulttuurillista värähtelyä tylsään impivaaraan.

Hyvin tiivistetty, vaikea vastata mitään muuta kun oma linjani kulkee tosi lähellä sinun linjaasi.

3) Kouluttamattomiin töihin tulijat ovat myös mielestäni negatiivinen asia nykyisenkaltaisessa ympäristössä, jossa työttömyys on 9% ja yli 100 000 ihmistä on lakaistu tilastoista pilipalikoulutuksiin. Kouluttamattoman nuorison syrjääntyminen, erityisesti miesten, on yksi päivänpolitiikan polttavimmista ongelmista. Väitän, että työ on paras lääke syrjääntymistä vastaan. Jos heikon koulutustason työt annetaan positiivisen syrjinnän perusteilla mamuille, syrjääntyy oma kouluttamattomin aines.

Ihmisen pitää tietysti mielentilalaltaan olla työkykyinen, mutta olen täysin samaa mieltä. (Viittaan lisääntyneeseen masennuslääkkeiden ja muiden lääkkeiden popsimiseen nuorison joukossa)

Koulutettu maahanmuuttaja, joka työllistyy on mielestäni aina positiivinen asia. Jos on hankkinut substanssiosaamisensa ulkomailla, ei Suomen ole tarvinnut panostaa koulutukseen, mutta tuotantopanos on käytössä. Eli kiteytettynä, ihminen jolla on erityisosaamista / koulutusta ja haluaa sopeutua osaksi tätä yhteiskuntaa ja kulttuuria on mielestäni tervetullut ja yhteiskuntaa hyödyttävä maahanmuuttaja. Koulutustasorimaa voi ja pitääkin tulevaisuudessa laskea jos huutava TYÖVOIMAPULA joskus oikeasti uhkaa. Itse olen erittäin skeptinen tuon suhteen, sillä työntuottavuus kasvaa nopeammin kuin BKT mm. automaation ansiosta ja siten ihmisiä tarvitaan yhä vähemmän tuottamaan sama määrä. Ei tullut suurten ikäluokkien eläkkeelle jäämisestä edes kunnon lovea työttömyystilastoon. I rest my case.

Kiitos tästä

Sanglier

Minusta suomalaisen työllistämisellä on itseisarvo. Vaikka ulkomailta saataisiin valmiiksi koulutettu yhtä hyvä, pitää ulkkarilla olla jotain lisäarvoa. Vaikkapa sellaista kokemusta ja kielitaitoa keskeiseltä markkina-alueelta mitä suomalaisilla hakijoilla ei ole.

Suomeen muuttaminen ja töihin tulo ei ole ihmisoikeus. Suomi on Suomen kansalaisten edunvalvontaorganisaatio, ei muiden. Niitä muita on kuitenkin maailmassa melkoinen enemmistö.

Mansikka

Quote from: Sanglier on 05.01.2012, 16:24:30
Minusta suomalaisen työllistämisellä on itseisarvo. Vaikka ulkomailta saataisiin valmiiksi koulutettu yhtä hyvä, pitää ulkkarilla olla jotain lisäarvoa. Vaikkapa sellaista kokemusta ja kielitaitoa keskeiseltä markkina-alueelta mitä suomalaisilla hakijoilla ei ole.

Samoilla linjoilla tässä asiassa! Aiemmin tässä ketjussa lobbaamani "Suomeen voi tulla, jos omilla rahoilla ja työhakemuksilla pääsee" on kuitenkin nähdäkseni juuri se oikea tapa olla kansainvälinen ja saada aikaan luonnollista kulttuurien välistä vuorovaikutusta.

Suomeen muuttaminen ja töihin tulo ei ole ihmisoikeus. Suomi on Suomen kansalaisten edunvalvontaorganisaatio, ei muiden. Niitä muita on kuitenkin maailmassa melkoinen enemmistö.

Ei ole, mutta kannatan sen pienen oma-aloitteisen ja kyvykkään työnteko-porukan tulemista. Eli Finlaysonien ja Fazereiden.

Antti L

Quote from: Mansikka on 05.01.2012, 16:17:49
Kyllä, ymmärsit ainakin minut oikein. Voin pitää sekä elättiyttä että humanitaarisen mamun työntekoa huonona eikä perustelut ole kovin hankalat. Elättiys kuluttaa rahaa, ja näin ylläpidetään esimerkiksi korkeamman rikoksentekoprosentin ihmisryhmiä. Suomessa on paljon työttömiä, emme tarvitse ulkopuolista työvoimaa.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/114188-suomessa-237-000-tyotonta
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118810-tyly-ennuste-suomi-hyytyy-vuonna-2012

Humanitaarisen maahanmuuton rahoilla tuotettaisiin ihmeitä rakentamalla kolutusinfraa kolmansiin maihin. Humanitaarisen maahanmuuton seuraukset ovat lähes jokaiselta osalta kauheita.

____

En tiedä mikä on Homman yleinen hyväksyntä / hyväksymättömyys työperäisen maahanmuuton suhteen. Äänestys olisi paikallaan.

äänestys on hyvä idea! Nyt kun luin viestisi niin herää kysymys, että miksi maahanmuuttajia sitten raahataan tänne kun on työttömiä omastakin takaa? ei oo järkeä..

Mansikka

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 16:30:12
Nyt kun luin viestisi niin herää kysymys, että miksi maahanmuuttajia sitten raahataan tänne kun on työttömiä omastakin takaa? ei oo järkeä..

Se onkin tuhannen taalan kysymys. Asiasta on Hommalla lukuisia ketjuja, joissa tätä pohditaan, analysoidaan ja pallotellaan.

On ehdotettu esimerkiksi tarkoituksellista Suomen huonontamista motivaatioilla x, y ja z sekä tietämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä ja naiviutta.

Ari-Lee

Antti L, tiedoksi vielä että vaikka Sanglier ja Pataässä ja muut edustavatkin ("vain") itseänsä Hommaforumilla niin voin kertoa että aika suuri osa Hommalaisista on tismalleen samaa mieltä, kuten itsekin ("vain") olen.
Sitten on niitä ketkä ilmaisevat eriävän mielipiteensä ja se heille suodaan.

Lisään tähän vielä että ns. humanitaarisista älämölöistä ei päästä koskaan eroon vaikka kuinka rötöstelisivät toisin kuin työperäiset voidaan karkottaa heidän pienen palkkansa takia. Sitten vielä älämölöjen perheensukujen yhdistämiset, huoh.

Työttömiä alkaa olemaan liki 700.000 kun osa-aika työttömät lasketaan mukaan. 50.000 nuorta on jätetty sosiaaliturvan ulkopuolelle kokonaan. KELAssa asioi vuosittain työttömyyden ja/tai rahattomuuden takia takia n.~800.000 ihmisyksilöä. Kodittomia on Suomessa n. >6000 yksilöä. Pienin työmarkkinatuki oli vielä 2011 514€/kk brutto mistä veroja 20% ja netoksi jäi 411€/kk. Humanitaariselle maksettiin kaikki asumiseen liittyvät kulut + 700 diskorahaa taskuun/kk. En jaksa listaa enää, jatkakoon joku muu.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

kohmelo

Quote from: torakka on 05.01.2012, 00:39:57
Onko olemassa jotain tilastoa tuosta Itä-Helsingin mamujen väestömäärästä?

Suoria tilastoja en tähän hätään löytänyt, mutta näistä ketjuista voi varmaankin aloittaa:
Maahanmuuttajien asuminen pääkaupunkiseudulla
http://hommaforum.org/index.php/topic,4018.0.html

HKI tietokeskus: Ulkomaalaiset Helsingissä ja pääkaupunkiseudulla
http://hommaforum.org/index.php/topic,10120.0.html

Smiley

Quote from: Ari-Lee on 05.01.2012, 16:39:36
Antti L, tiedoksi vielä että vaikka Sanglier ja Pataässä ja muut edustavatkin ("vain") itseänsä Hommaforumilla niin voin kertoa että aika suuri osa Hommalaisista on tismalleen samaa mieltä, kuten itsekin ("vain") olen.

Lisään tähän vielä että ns. humanitaarisista älämölöistä ei päästä koskaan eroon vaikka kuinka rötöstelisivät toisin kuin työperäiset voidaan karkottaa heidän pienen palkkansa takia. Sitten vielä älämölöjen perheensukujen yhdistämiset, huoh.

Työttömiä alkaa olemaan liki 700.000 kun osa-aika työttömät lasketaan mukaan. 50.000 nuorta on jätetty sosiaaliturvan ulkopuolelle kokonaan. KELAssa asioi vuosittain työttömyyden ja/tai rahattomuuden takia takia n.~800.000 ihmisyksilöä. Kodittomia on Suomessa n. >6000 yksilöä. Pienin työmarkkinatuki oli vielä 2011 514€/kk brutto mistä veroja 20% ja netoksi jäi 411€/kk. Humanitaariselle maksettiin kaikki asumiseen liittyvät kulut + 700 diskorahaa taskuun/kk. En jaksa listaa enää, jatkakoon joku muu.
Itse olen juuri tällä työmarkkinatuella töissä, loppuu sopimus huomenna. Motivaatio lähteä tekemään töitä sillä että saa 100-150e enemmän rahaa kuukaudessa on pieni, ja siitä miinustetaan vielä ne päivät minä unirytmivammainen ihminen ei sinne duuniin mene (tai laiskuuttaan...) eli periaatteessa kotona istuskelemalla tienaa saman rahan kuin siitä että menet sinne töihin... Mutta kun on kouluttamaton perusjuntti niin eipä tässä oikein mahdollisuuksia ole kun saada se perse täältä sohvalta kouluun tai kunnon työhön.
Todellakin hieman katkeruutta aiheuttava asia että toinen loinen tienaa enemmän kuin itse vain koska on eri maasta ja erivärinen.
[/itsemotivaatio/itseinho]
The person who doesn't make any mistakes is unlikely to make anything.

Sanglier

Jos vielä nykyään olisi tuotava tietotaito konkreettisesti omassa tuohikontissa maahan, niin tervetuloa vaan, ranskalaisia vuorimiehiä tuli Ruotsiin ja verkaporvareita Tampereelle, ja hyvä kun tulivat.

Pelkän pääoman kanssa ei ole tervetullut, jos pääoma on esim saudiarabialaista ja kulutetaan arveluttaviin valistusprojekteihin.

Antti L

Quote from: Smiley on 05.01.2012, 16:54:57
Quote from: Ari-Lee on 05.01.2012, 16:39:36

Itse olen juuri tällä työmarkkinatuella töissä, loppuu sopimus huomenna. Motivaatio lähteä tekemään töitä sillä että saa 100-150e enemmän rahaa kuukaudessa on pieni, ja siitä miinustetaan vielä ne päivät minä unirytmivammainen ihminen ei sinne duuniin mene (tai laiskuuttaan...) eli periaatteessa kotona istuskelemalla tienaa saman rahan kuin siitä että menet sinne töihin... Mutta kun on kouluttamaton perusjuntti niin eipä tässä oikein mahdollisuuksia ole kun saada se perse täältä sohvalta kouluun tai kunnon työhön.
Todellakin hieman katkeruutta aiheuttava asia että toinen loinen tienaa enemmän kuin itse vain koska on eri maasta ja erivärinen.

Otan osaa Smiley, työkkärin paskanjauhantakurssit pienellä palkalla, usko pois tiedän mitä se on kuten varmaan jokin muukin. Se vasta saakin ihmisen niin h*lvetin turhautuneeksi... MYös kaikenlaisten lappujen lähettely kelaan ja peräänsoittelu, vihaan Kelaa ja sen byrokraattista ja helvetin vaivalloista järjestelmää. milloin takaisinperitään mitäkin.. ei muuta Smiley kun voimia taistoon!

Antti L

Jälleen kerran ei voi muuta kun hämmästellä kuinka paljon yleinen käsitys hommafoorumista ja todellinen hommaforum eroaa toisistaan. Ennen tänne tuloa en nähnyt yhtään keskustelua joissa ei oltaisi mainittu "Rasisti" ja "hommalaiset" samassa lauseessa. Kaiken kuulemani tai pikemminkin lukemani perusteella täältä löytyy ihmiskunnan epäsivistyneimmät sinivalkolippuun kietoutuneet patrioottirasistit.

Totuus olikin jotain aivan muuta, olen ollut nyt päivän jäsenenä ja tänä aikana olen havainnut hyvin asiallista keskustelua ja paljon eri linkkejä muihin keskusteluihin, joka tarkoittaa, että ihmiset ovat perehtyneet asiaansa. Ei voi muutakuin ihmetellä taas sitä paskaa mitä "Suvaitsevaiston" näppäimmistö suoltaa. Tietenkään en ole naiivi ja oleta, että kaikki Hommalla osaisivat käyttäytyä yhtä asiallisesti kun tässä keskustelussa mutta todella hyvä alkuvaikutelma. Kiitos kaikille asiallisesta keskustelusta, tulin tänne nimenomaan keskustelemaan asiallisesti ja olen positiivisesti yllättynyt!

-PPT-

Menee taas vähän käsitteet sekaisin; siis kaikki maahanmuuttajat eivät ole mitään sijoitettavissa olevia tai hajautettavissa olevia ihmisiä. Itse asiassa, vain pieni vähemmistö on.

Marko Parkkola

Quote from: Mansikka on 05.01.2012, 15:22:08
http://hommaforum.org/index.php/topic,64007.0.html

Parkkola ensin kritisoi populistisesti oikeusvaltion yhtä peruspilaria, mutta kysyttäessä löi asian leikiksi ja näin väisti hänelle esittämäni kysmykset. Kuitenkin tässä ketjussa Parkkola ei nähdäkseni syyllisty samaan. No näitähän kaikki lukee eri tavoin.

Olin huomannut kyllä kysymyksesi, mutta en suoralta kädeltä ehtinyt vastaamaan ja unohdin vastata. Olen nyt vastannut. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa ja kiillotan julkikuvaani toteamalla, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Palataanko nyt rasistisiin vihapuheisiin ja maahanmuuttajan potkimisiin, kiitos. (Joo, se oli sarkasmia)

LW

Quote from: Sanglier on 05.01.2012, 15:44:14Työperäisyys on ihan yhtä saatanasta kuin täyspummiuskin. Ehkä jopa pahemmin.

Näin vaikeina taloudellisina aikoina en itsekään näe mielekkäänä soittaa trumpettia työperäisen maahanmuuton puolesta, mutta mainitsenpa kuitenkin pari juttua.

1) Jotkut maahanmuuttajat ihan oikeasti integroituvat tähän yhteiskuntaan ja muuttuvat kulttuurinsa puolesta enemmän tai vähemmän suomalaisista. Tällaisten tapausten maassa syntyneet lapset ja lapsenlapset, varsin usein myös etnisten suomalaisten kanssa ristiinnaineita, ovat suurin piirtein joka suhteessa suomalaisia. Se, että tulee tänne alun alkaenkin tekemään duunia, lisää todennäköisyyttä tuolle kulttuurilliselle integraatiolle. Työ on parasta kotouttamista.

2) Työtä tekemään tulevat maahanmuuttajat ovat usein ainakin hyvin motivoituneita verrattuna humanitäärisiin. Fiksujen ja koulutettujen humanitääristen kohdalla on se ongelma, että nämä ovat usein entisten yhteiskuntiensa yläluokkaa, jota tietenkin ottaa aivoon aloittaa uudestaan pohjalta edes hetkellisesti (varsinkin kun Suomessa ei ole edes pakko). Henkilökohtaisesti haluan pitää Suomen yhteiskuntana, jossa oikeasti rankkaan työntekoon motivoituneet, edes jossain määrin lahjakkaat mamut voivat löytää paikkansa. Myöskin kansalaisina.

Välillä vain näyttää siltä, että yhteiskunta tekee sitä enemmän myönnytyksiä, mitä vähemmän mamu on valmis sopeutumaan, ja tukee sitä enemmän, mitä vähemmän hän on itse valmis panostamaan.

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 18:02:48Totuus olikin jotain aivan muuta, olen ollut nyt päivän jäsenenä ja tänä aikana olen havainnut hyvin asiallista keskustelua ja paljon eri linkkejä muihin keskusteluihin, joka tarkoittaa, että ihmiset ovat perehtyneet asiaansa. Ei voi muutakuin ihmetellä taas sitä paskaa mitä "Suvaitsevaiston" näppäimmistö suoltaa. Tietenkään en ole naiivi ja oleta, että kaikki Hommalla osaisivat käyttäytyä yhtä asiallisesti kun tässä keskustelussa mutta todella hyvä alkuvaikutelma. Kiitos kaikille asiallisesta keskustelusta, tulin tänne nimenomaan keskustelemaan asiallisesti ja olen positiivisesti yllättynyt!

Njoo, ongelmahan on se, että ihmiset harvemmin jaksavat ottaa selvää asioista ennen niiden tuomitsemista, jos se kohde sattuu olemaan sopiva ennakkoluulojen kannalta. On sitä sattunut täälläkin, ja myös tulee sattumaan. Eikä tämä myöskään ole mikään ainut asiallinen suomalainen foorumi, missä voi väitellä politiikasta. Silti, asiallisuutensa puolesta tämä ketju ei poikkea mitenkään merkittävästi foorumin yleislinjasta, ja aina välillä täällä törmää jopa erinomaisiin huomioihin.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Lodi

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 15:46:45
Vähän tätä soppaa.

Olin vielä hetki sitten Ari-Leen kanssa täysin samaa mieltä Parkkolasta. Mielenkiintoisesti tein tuolla toisessa ketjussa saman havainnon tai oikeastaan johtopäätöksen Parkkolan ainakin osa-ominaisuuksista, kuin Antti L tässä ketjussa.

Parkkola ensin kritisoi populistisesti oikeusvaltion yhtä peruspilaria, mutta kysyttäessä löi asian leikiksi ja näin väisti hänelle esittämäni kysmykset. Kuitenkin tässä ketjussa Parkkola ei nähdäkseni syyllisty samaan. No näitähän kaikki lukee eri tavoin.

Antti L, esittämässäsi asiassa ei ole ristiriitaa. Sen, mikä on sinun oma ajatusrajoituksesi ei tarvitse koskea muita. Minä ainakin olen sitä mieltä, että molemmat seuraukset humanitaarisesta maahanmuutosta ovat huonoja, sekä elättinä oleminen että työpaikkojen vieminen. Ne, ketkä hankkivat Suomesta työpaikan ennen tänne muuttoa tai ne, jotka tullessaan töitä hakemaan elättävät itsensä säästöillä voivat tietysti tulla Suomeen ongelmitta. Kansalaisuudenhan täältä saa sitten helpommin kuin mistään muusta EU-maasta.

Kiitos että kerroit hirtehishuumorista, olen uusi tällä sivustolla enkä tunne paikan tapoja :) Kiitos, auttaa kummasti välttämään tappeluita joka toisen kommentoijan kanssa.

Kaikkea täällä kirjoitettua ei aina kannata ottaa niin vakavasti. Joskus jotkut kirjoittajat kiihottavat itse itsensä sellaiseen kiimaan, että tulee väärinkäsityksiä ja ylilyöntejä.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Lodi

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 15:50:43
Quote from: Sanglier on 05.01.2012, 15:44:14
Ainoa tulokas joka ei vie kantikselta sossutukia tai työpaikkaa on sellainen joka tekee työtä jolle tästä maasta ei löydy tekijää. Niitä hommia on himpskutin vähän, eikä lähiövalaanhoitajan tointa lasketa.

Siivoojat ja bussikuskit eivät kelpaa esimerkeiksi, koska niihin hommiin olisi kantiksiakin jos saisi mamujan tapaan valden subventoiman asunnon paikkakunnalta jossa työkin on.

Työperäisyys on ihan yhtä saatanasta kuin täyspummiuskin. Ehkä jopa pahemmin.

Minun mielestäni (oikea) työperäinen maahanmuutto on hyvä asia.
Lähiövalaanhoitaja? minä olen tosiaan missannut termin tai pari, apuva.. En tajua mitä ajat takaa oikein nyt. mutta kuitenkin ymmärsin pointtisi, eli rajalta kaikki käännytetään takas kotimaahansa vaan jos kerta sekä loisiminen että työnteko ovat yhtä paheellisia? Eli minkäänlainen maahanmuuttaja ei ole hyvästä? Aika jyrkkä meininki täällä, ajattelin että Suomi24 jossa aikaisemmin keskustelin oli sekava, mutta tämä on liian jyrkkä ympäristö, eihän asiasta voi oikein edes keskustella jos kaikki ovat ehdottomasti kaikenlaisia mamuja vastaan.. hankalaa..
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Jaska Pankkaaja

Quote from: Smiley on 05.01.2012, 16:54:57

En tiedä minkä ikäinen olet mutta jos ei eläkeikä vielä häämötä niin miksi ihmeessä sitten et kouluttau(tunut)du? Suomessa on vaikka kuinka paljon duuneja joissa on toisen leivissä kohtuullinen palkka ja / tai lisäksi mahdollisuus toimia yrittäjänä jos on ns. yleisiä syitä miksei niissä palkkaduuneissa oikein pysty olemaan. Siis muitakin hommia löytyy kuin somalikielen tulkki tai monikulttuurisuusasiantuntija.

Minusta katkeroituminen ja itseinho eivät ole ratkaisuja mihinkään. Toki ymmärrän 30 + vuotta työtä tehnyttä "ammmattitaidotonta" duunaria joka 50 + ikäisenä saa syyttään kenkää perseeseen, siitä on kyllä tietty paha ponnistaa etenkin jos kuntokin on heikonpuoleinen, mutta nuorempia ei oikein ymmärrä.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Antti L

Quote from: Lodi on 05.01.2012, 23:34:00
Quote from: Antti L on 05.01.2012, 15:46:45
Vähän tätä soppaa.

Olin vielä hetki sitten Ari-Leen kanssa täysin samaa mieltä Parkkolasta. Mielenkiintoisesti tein tuolla toisessa ketjussa saman havainnon tai oikeastaan johtopäätöksen Parkkolan ainakin osa-ominaisuuksista, kuin Antti L tässä ketjussa.

Antti L, esittämässäsi asiassa ei ole ristiriitaa. Sen, mikä on sinun oma ajatusrajoituksesi ei tarvitse koskea muita. Minä ainakin olen sitä mieltä, että molemmat seuraukset humanitaarisesta maahanmuutosta ovat huonoja, sekä elättinä oleminen että työpaikkojen vieminen. Ne, ketkä hankkivat Suomesta työpaikan ennen tänne muuttoa tai ne, jotka tullessaan töitä hakemaan elättävät itsensä säästöillä voivat tietysti tulla Suomeen ongelmitta. Kansalaisuudenhan täältä saa sitten helpommin kuin mistään muusta EU-maasta.

Kiitos että kerroit hirtehishuumorista, olen uusi tällä sivustolla enkä tunne paikan tapoja :) Kiitos, auttaa kummasti välttämään tappeluita joka toisen kommentoijan kanssa.

Kaikkea täällä kirjoitettua ei aina kannata ottaa niin vakavasti. Joskus jotkut kirjoittajat kiihottavat itse itsensä sellaiseen kiimaan, että tulee väärinkäsityksiä ja ylilyöntejä.

No sitten tämä ei tosiaan eroa muusta nettimaailmasta ei niin tippaakaan. Tai no käsitykseni nettimaailmasta rajoittuu HS.fi keskusteluosioon eri uutisista. Olen huomannut, että uutisiakin pitää lukea vähän varauksella, toisin sanottuna ei välttämättä ihan kaikkea pidä uskoa suoralta kädeltä. Varsinkaan persuista.

Suvaitsija

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 15:44:32
Siis ymmärsinkö tämän oikein vai väärin? jos yritän lähestyä tätä asiaa vähän rauhallisempaan sävyyn, koitetaas?

Eli maahanmuuttaja, joka ei käy töissä, tyypillinen stereotyyppinen 8 lapsisen perheen isä on huono asia (tämän ymmärrän täysin)

Maahanmuuttaja joka käy töissä, vie suomalaisten työpaikat?

Olen jotenkin nyt henkisesti niin solmussa armaat hommalaiset, yritän vain saada keskustelua aikaan sen suhteen, että mikä on se "oikeanlainen" maahanmuuttaja ja mikä on "vääränlainen" maahanmuuttaja Suomelle?

ja toinen polttava kysymys: Tarvitseeko Suomi maahanmuuttajia tietyille aloille, joissa Suomalaiset eivät viihdy vai onko se vain maahanmuuttajamyönteistä propagandaa jota meille yritetään syöttää?

Maahanmuuttajat, joita tuodaan Suomeen alemman palkkatason vuoksi tai jotka palkataan suomalaisen ohi positiivisen syrjinnän perusteella, todellakin vievät suomalaisten työpaikat. Tämä ei ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että meillä on samaan aikaan lähiöt täynnä työttömiä somaleita. On mielestäni resurssien hukkaan heittämistä, että maahan tuodaan/otetaan ulkomailta potentiaalista työvoimaa samalla, kun 10 % suomalaisista lojuu työttöminä. Tämä porukka pitää aktivoida ja pistää tekemään ne työt, jotka teetetään paremman puutteessa sitten mamuilla. Sen sijaan työpaikoille, joille ei löydy suomalaisia osaajia, on ihan syytäkin pyrkiä hankkimaan ulkomaista työvoimaa. Pääsyy näihin ongelmin on mielestäni kuitenkin älytön ja passivoiva sossusysteemi eikä työtä tekevät maahanmuuttajat, jotka ovat mielestäni pääosin positiivinen asia. Sen sijaan sopeutumiskelvottomat ja toimettomana lojuvat tahi rikolliset maahanmuuttajat ovat kaikissa tapauksissa pelkkä paisuva ongelma.

Näihin asioihin ei kannata suhtautua niin mustavalkoisesti, kuin mediassa annetaan ymmärtää. Suvaitsevaiston mielestä on kamalan ristiriitaista, että sama henkilö sanoo että "maahanmuuttajat vie meiän työt!" ja että "maahanmuuttajat ei tee töitä!". Tämä on ristiriitaista vain sellaisen idiootin mielestä, joka kuvittelee kaikkien maahanmuuttajien ja maahanmuuttajaryhmien edustavan jotain homogeenista massaa, joka tekee tai ei tee töitä. Meillä on kuitenkin tilanne, jossa "maahanmuuttajat vie meiän työ" (vaikkapa virolaiset rakennusalalla) ja samaan aikaan tilanne, jossa "maahanmuuttajat ei tee töitä" (ghettoutuvat muslimilähiöt).
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Veikko

Quote from: Suvaitsija on 06.01.2012, 15:21:29
---
Näihin asioihin ei kannata suhtautua niin mustavalkoisesti, kuin mediassa annetaan ymmärtää. Suvaitsevaiston mielestä on kamalan ristiriitaista, että sama henkilö sanoo että "maahanmuuttajat vie meiän työt!" ja että "maahanmuuttajat ei tee töitä!". Tämä on ristiriitaista vain sellaisen idiootin mielestä, joka kuvittelee kaikkien maahanmuuttajien ja maahanmuuttajaryhmien edustavan jotain homogeenista massaa, joka tekee tai ei tee töitä. Meillä on kuitenkin tilanne, jossa "maahanmuuttajat vie meiän työ" (vaikkapa virolaiset rakennusalalla) ja samaan aikaan tilanne, jossa "maahanmuuttajat ei tee töitä" (ghettoutuvat muslimilähiöt).

Totta, ja hyvin sanottu. Mutta median tapaan käsitellä asioita kuuluukin mustavalkoisuus, skandaalien lietsominen ja puuromainen ajattelu.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Antti L

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 15:44:32
Siis ymmärsinkö tämän oikein vai väärin? jos yritän lähestyä tätä asiaa vähän rauhallisempaan sävyyn, koitetaas?

Eli maahanmuuttaja, joka ei käy töissä, tyypillinen stereotyyppinen 8 lapsisen perheen isä on huono asia (tämän ymmärrän täysin)

Maahanmuuttaja joka käy töissä, vie suomalaisten työpaikat?

Olen jotenkin nyt henkisesti niin solmussa armaat hommalaiset, yritän vain saada keskustelua aikaan sen suhteen, että mikä on se "oikeanlainen" maahanmuuttaja ja mikä on "vääränlainen" maahanmuuttaja Suomelle?

ja toinen polttava kysymys: Tarvitseeko Suomi maahanmuuttajia tietyille aloille, joissa Suomalaiset eivät viihdy vai onko se vain maahanmuuttajamyönteistä propagandaa jota meille yritetään syöttää?

Maahanmuuttajat, joita tuodaan Suomeen alemman palkkatason vuoksi tai jotka palkataan suomalaisen ohi positiivisen syrjinnän perusteella, todellakin vievät suomalaisten työpaikat. Tämä ei ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, että meillä on samaan aikaan lähiöt täynnä työttömiä somaleita. On mielestäni resurssien hukkaan heittämistä, että maahan tuodaan/otetaan ulkomailta potentiaalista työvoimaa samalla, kun 10 % suomalaisista lojuu työttöminä. Tämä porukka pitää aktivoida ja pistää tekemään ne työt, jotka teetetään paremman puutteessa sitten mamuilla. Sen sijaan työpaikoille, joille ei löydy suomalaisia osaajia, on ihan syytäkin pyrkiä hankkimaan ulkomaista työvoimaa. Pääsyy näihin ongelmin on mielestäni kuitenkin älytön ja passivoiva sossusysteemi eikä työtä tekevät maahanmuuttajat, jotka ovat mielestäni pääosin positiivinen asia. Sen sijaan sopeutumiskelvottomat ja toimettomana lojuvat tahi rikolliset maahanmuuttajat ovat kaikissa tapauksissa pelkkä paisuva ongelma.

En pidä itseäni idioottina, en vain ole perehtynyt asiaan sen enempää, tästä kuitenkaan hernepeltoa nokkaan vetämättä, sanon kiitos että selvensit. Tästä on hyvä jatkaa. Alkaa hommat selkeytyä pikkuisen.

Isoisien tytär

Meillä on kuitenkin tilanne, jossa "maahanmuuttajat vie meiän työ" (vaikkapa virolaiset rakennusalalla) ja samaan aikaan tilanne, jossa "maahanmuuttajat ei tee töitä" (ghettoutuvat muslimilähiöt).

Suvaitsijalle kaikki pisteet hyvästä kiteytyksestä. Täydennän asiaa vielä omien kokemusteni pohjalta:

1. Ulkomaalaiset harmaan talouden yrittäjät
Aika monesti kantasuomalaiset mättää kebabia ja pizzaa napaansa kehuen kantapaikkansa työntekijöitä "hyviksi työtä tekeviksi jätkiksi". Osa ulkomaalaisten perustamista ravintoloista voikin toimia lakien ja sääntöjen mukaan, mutta erittäin paljon niissä on ollut ongelmiakin. Pajan puolella on pari ketjua aiheesta. Jos maahanmuuttajan "työntekoon" kuuluu verojen kiertäminen, työsuhde- ja työsuojelulakien rikkominen, suomalaisten hygieniasääntöjen laiminlyöminen ja/tai muu rikollinen toiminta, Suomi jää miinukselle. Miksi nämä Lähi-Idän miehet eivät pestaudu suomalaisiin ravintoloihin? Ainakin pk-seudulla on ravintola-alan työpaikkoja paljon tarjolla. Vilunkipelillään he vievät töitä suomalaisilta ravintoloilta.

2. Höösääminen mm. ammatillisen kuntouttamisen ja kotouttamisen nimissä
Työskentelen julkisella sektorilla mm. ammatillisen kuntouttamisen alueella. Täytyy sanoa, että useimpien maahanmuuttaja-asiakkaidemme (meille ei tietenkään tule asiakkaiksi ne joilla ongelmia ei ole) kanssa työskentely on erittäin raskasta ja täysin tuloksetonta. Tässä yhteydessä on todettava, että kokemukseni ovat pääosin muslimimaista tulleista ihmisistä, joista osa on myöhemmin lähetetty takaisin lähtömaihinsa. Nykyään ymmärrän, että jopa Koraani käskee olemaan tottelematon vääräuskoisia kohtaan. Se on saanut minut ymmärtämään, miksi työ on niin turhauttavaa. Aivan liikaa pistetään resursseja tällaisiin tyyppeihin ja samalla ongelmaiset suomalaisnuoret jäävät ikäänkuin vähempiongelmaisina ilman apua. Toinen höösäämisen muotokin meillä on työpaikalla. Siivoojina on suomalaisia naisia sekä pari somalimiestä. Somalimiesten siivousalue eli työn määrä on huomattavasti suomalaisnaisia pienempi. Miksi? He ovat työhön kuntoutettavia - siksi kai. Toisen kohdalla "kuntoutus" on kestänyt jo 1,5 vuotta. Toinen on vasta aloittanut. Täysin terveiltä ja työkykyisiltä he näyttävät minun silmiini.

3. Loisijoiden Suomeen tulemiselle pistäisin stopin. Meillä on jo nyt paljon näitä, jotka eivät halua integroitua maahamme ja tekevät kaikkensa estääkseen lastensakin integroitumisen.

Oma sukutaustani ei ole täysin suomalainen. Suvussani on useita ulkomaalaisia ihmisiä Ruotsista, Eestistä, Venäjältä, Puolasta ja Saksasta. Ainakin. Työkavereinani on mamuja Eestistä, Venäjältä ja Hollannista. Aiemmin on ollut monista muistakin maista. He ovat aina opetelleet Suomen kielen ja heillä on ollut koulutus tänne tullessaan. Osa on kyllä opiskellut lisää (esim. väitöstutkimus) Suomessa. Kukaan näistä ihmisistä ei ole muslimi, mutta heissä on eri kristillisten kirkkojen väkeä sekä muutama juutalainen.
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

Green

Quote from: Antti L on 05.01.2012, 00:04:10
Hei kaikille! En tosiaan ole ahkera blogittaja, harvoin avaudun ja liityin tälle sivustolle 10min sitten, mutta täältä tulee oma näkemykseni:

Olen 20 vuotias Helsinkiläismies. Asun nykyään kontulassa vaimoni kanssa, käyn Heltechissä koulua ja olen töissä helsinkiläisessä Hesburgerin toimipisteessä. Muutin tänne itä-helsinkiin noin vuosi sitten etelä-haagasta ja muutos on tosiaan valtava. Kontulan ostarialuetta voisi kuvata joksikin kuvottavaksi missä romanit, somalit, suomalaiset juopot, työttömät ja huumeidenkäyttäjät sekoittuvat muodostaen kuvottavan massan. Etelä-haaga oli ihana paikka tähän verrattuna, onneksi en asu ostarin läheisyydessä kuitenkaan. Tänne muuttaessani näin sen silmiä avaavan perspektiivin maahanmuuton tuomiin ongelmiin. Hirveä määrä kovaan äänen huutavia somalimiehiä ja naisia busseissa, en ole tajunnut kuinka pahassa jamassa Suomi onkaan ennekuin muutin tänne kontulaan. Veikkaan, että kontulasta ja sen lähialueista tulee maahanmuuttajien enemmistöalueita (maahanmuuttajia tai maahanmuuttajien lapsia yli 50% alueen väestöstä) vuoteen 2020 mennessä, sen pahalta tilanne täällä näyttää. Itä-helsingiin on muutenkin ängetty kaikki maahanmuuttajat, miksi näin päättäjät? te edistätte ghettoutumista kun ette hajauta maahanmuuttajia ympäri Helsinkiä vaan keskitätte maahanmuuton itä-helsinkiin. syy miksi muutin kontulaan oli että etelä-aahagassa oli vuokra-asunto ja täällä on rauhallisella naapurustolla varustettu Asumisoikeusasunto. olen kuullut, että turun varissuo on paha alue myös.

Anteeksi mahdolliset typot, olen hoono omassa äidinkielessäni. Tämän kulttuurikokemuksen kokeminen on yksi syy miksi ryntäsin päätä pahkaa tänne hommaforumille, maahanmuuttoon tarvitaan todella muutoksia. Integroituminen, nuhteettomuus ja työntekeminen suomessa pitää taata! loisimisen on aika loppua. vaikka kyllähän 8 lapsen äiti saakin luultavasti hyvät tuet..

Tervetuloa Antti minunkin puolestani. Oletkin jo saanut niin paljon asiallista tietoa ja hyviä linkkejä, että olet huomannut tämän olevan todella hyvä keskustelukanava. Itse olen saanut valtavasti uutta tietoa ja ainoa ongelma on, ettei ehdi kaikkea lukea. Palaan kuitenkin vielä siihen mistä  aloitit, koska siihen minulla on jotain sanottavaa.
Olen eläkkeellä oleva helsinkiläismies ja asun Etelä-Haagassa lähellä sinun opinahjoasi Heltechiä. Asun omassa kerrostaloasunnossa ja sen vuoksi minun ei tarvitse koskaan muuttaa täältä. Ymmärrän hyvin tuskastumisesi Kontulaan. Voin kertoa, että vielä 20 vuotta sitten se oli ihan tavallinen helsinkiläislähiö.
Arviosi, että suomalaiset jäävät vähemmistöön Itä-Helsingissä vuoden 2020 paikkeilla osuu aika lailla oikeaan. Päättäjät (Helsigissä ja Espoossa oikeisto on pitkään ollut vallan kahvassa) puhuvat kyllä siitä, että sosiaalista asuntotuotantoa pitää hajoittaa eri puolille kaupunkia ja ghettoutuminen estää, mutta käytännössä kaupungin vuokrataloja ei nouse ns. hyväosaisten alueille. Vähitellen alkaa ns, white flight. Viimeistään siinä vaiheessa, kun eka lapsi tulee kouluikään muutetaan pois, jos suinkin kyetään. Kukapa ei haluaisi hyvää koulua lapsilleen? Jäljelle jäävät ne, joilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa tai maksaa korkeaa vuokraa muualla. Eniten minua ällöttää tässä poliitikkojen tekopyhyys. Jos mamut ovat niin ihania ja niitä pitää saada Suomeen lisää, miksi Katainen, Stubb, Thors ja Kiviniemi eivät vaadi maahanmuuttajakeskittymiä omille asuinalueilleen tai laita lapsiaan Kontulan tai Suvelan ala-asteelle ?
Muualla Suomessa on todella paljon työttömiä, jotka olisivat valmiita ottamaan pääkaupunkiseudulla tarjolla olevia töitä. Mutta he eivät voi muuttaa tänne, koska asuminen on liian kallista (ks. HS 5.1.). Etenkin humanitaarisen maahanmuuton mamut kyllä valuvat pk-seudulle. Olen kuullut, että se tapahtuu näin. Ensin muutetaan jonkun etnisen kaverin kämppään, asutaan siellä jonkin aikaa, kirjoittaudutaan helsinkiläiseksi ja asetutaan kaupungin asuntojonoon. Ennen pitkää tulee asunto. Erilaiset tuet johtavat sitten siihen, ettei asumisesta tarvitse maksaa. Kaupungin "muuttovoitto" lähivuosina tulee koostumaan lähes yksinomaan maahanmuuttajista. Heidän asuttamiseensa tarvitaan koko kaupungin oma asuntotuotanto eikä sekään riitä. Mamujen hajoittaminen eri puolille Helsinkiä ei sekään auta: heitä tulee yksinkertaisesti liikaa.
Tämän kirjoitettuani toteani vielä, että kakki tapaamani virolaiset, venäläiset, thaimaalaiset ja kiinalaiset ovat olleet kunnon, työhön halukkaita ihmisiä. Mamuja ei muutenkaan pidä syyllistää. Jos minä olisin itse olisin köyhä irakilainen ja saisin tietää, että kaukana Pohjolassa on maa, josta saa pysyvän oleskeluluvan, ilmaisen asunnon, ison kasan rahaa käteen ja ennen pitkää koko perheensä Suomeen, tekisin täsmälleen samoin. Syyllisiä ovat Suomen maahanmuuttovirkamiehet ja johtavat poliitikot, jotka eivät tee mitään asian muuttamiseksi.

Antti L

Quote from: Green on 06.01.2012, 23:33:17
Quote from: Antti L on 05.01.2012, 00:04:10
Hei kaikille! En tosiaan ole ahkera blogittaja, harvoin avaudun ja liityin tälle sivustolle 10min sitten, mutta täältä tulee oma näkemykseni:

Olen 20 vuotias Helsinkiläismies. Asun nykyään kontulassa vaimoni kanssa, käyn Heltechissä koulua ja olen töissä helsinkiläisessä Hesburgerin toimipisteessä. Muutin tänne itä-helsinkiin noin vuosi sitten etelä-haagasta ja muutos on tosiaan valtava. Kontulan ostarialuetta voisi kuvata joksikin kuvottavaksi missä romanit, somalit, suomalaiset juopot, työttömät ja huumeidenkäyttäjät sekoittuvat muodostaen kuvottavan massan. Etelä-haaga oli ihana paikka tähän verrattuna, onneksi en asu ostarin läheisyydessä kuitenkaan. Tänne muuttaessani näin sen silmiä avaavan perspektiivin maahanmuuton tuomiin ongelmiin. Hirveä määrä kovaan äänen huutavia somalimiehiä ja naisia busseissa, en ole tajunnut kuinka pahassa jamassa Suomi onkaan ennekuin muutin tänne kontulaan. Veikkaan, että kontulasta ja sen lähialueista tulee maahanmuuttajien enemmistöalueita (maahanmuuttajia tai maahanmuuttajien lapsia yli 50% alueen väestöstä) vuoteen 2020 mennessä, sen pahalta tilanne täällä näyttää. Itä-helsingiin on muutenkin ängetty kaikki maahanmuuttajat, miksi näin päättäjät? te edistätte ghettoutumista kun ette hajauta maahanmuuttajia ympäri Helsinkiä vaan keskitätte maahanmuuton itä-helsinkiin. syy miksi muutin kontulaan oli että etelä-aahagassa oli vuokra-asunto ja täällä on rauhallisella naapurustolla varustettu Asumisoikeusasunto. olen kuullut, että turun varissuo on paha alue myös.

Anteeksi mahdolliset typot, olen hoono omassa äidinkielessäni. Tämän kulttuurikokemuksen kokeminen on yksi syy miksi ryntäsin päätä pahkaa tänne hommaforumille, maahanmuuttoon tarvitaan todella muutoksia. Integroituminen, nuhteettomuus ja työntekeminen suomessa pitää taata! loisimisen on aika loppua. vaikka kyllähän 8 lapsen äiti saakin luultavasti hyvät tuet..

Tervetuloa Antti minunkin puolestani. Oletkin jo saanut niin paljon asiallista tietoa ja hyviä linkkejä, että olet huomannut tämän olevan todella hyvä keskustelukanava. Itse olen saanut valtavasti uutta tietoa ja ainoa ongelma on, ettei ehdi kaikkea lukea. Palaan kuitenkin vielä siihen mistä  aloitit, koska siihen minulla on jotain sanottavaa.
Olen eläkkeellä oleva helsinkiläismies ja asun Etelä-Haagassa lähellä sinun opinahjoasi Heltechiä. Asun omassa kerrostaloasunnossa ja sen vuoksi minun ei tarvitse koskaan muuttaa täältä. Ymmärrän hyvin tuskastumisesi Kontulaan. Voin kertoa, että vielä 20 vuotta sitten se oli ihan tavallinen helsinkiläislähiö.
Arviosi, että suomalaiset jäävät vähemmistöön Itä-Helsingissä vuoden 2020 paikkeilla osuu aika lailla oikeaan. Päättäjät (Helsigissä ja Espoossa oikeisto on pitkään ollut vallan kahvassa) puhuvat kyllä siitä, että sosiaalista asuntotuotantoa pitää hajoittaa eri puolille kaupunkia ja ghettoutuminen estää, mutta käytännössä kaupungin vuokrataloja ei nouse ns. hyväosaisten alueille. Vähitellen alkaa ns, white flight. Viimeistään siinä vaiheessa, kun eka lapsi tulee kouluikään muutetaan pois, jos suinkin kyetään. Kukapa ei haluaisi hyvää koulua lapsilleen? Jäljelle jäävät ne, joilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa tai maksaa korkeaa vuokraa muualla. Eniten minua ällöttää tässä poliitikkojen tekopyhyys. Jos mamut ovat niin ihania ja niitä pitää saada Suomeen lisää, miksi Katainen, Stubb, Thors ja Kiviniemi eivät vaadi maahanmuuttajakeskittymiä omille asuinalueilleen tai laita lapsiaan Kontulan tai Suvelan ala-asteelle ?
Muualla Suomessa on todella paljon työttömiä, jotka olisivat valmiita ottamaan pääkaupunkiseudulla tarjolla olevia töitä. Mutta he eivät voi muuttaa tänne, koska asuminen on liian kallista (ks. HS 5.1.). Etenkin humanitaarisen maahanmuuton mamut kyllä valuvat pk-seudulle. Olen kuullut, että se tapahtuu näin. Ensin muutetaan jonkun etnisen kaverin kämppään, asutaan siellä jonkin aikaa, kirjoittaudutaan helsinkiläiseksi ja asetutaan kaupungin asuntojonoon. Ennen pitkää tulee asunto. Erilaiset tuet johtavat sitten siihen, ettei asumisesta tarvitse maksaa. Kaupungin "muuttovoitto" lähivuosina tulee koostumaan lähes yksinomaan maahanmuuttajista. Heidän asuttamiseensa tarvitaan koko kaupungin oma asuntotuotanto eikä sekään riitä. Mamujen hajoittaminen eri puolille Helsinkiä ei sekään auta: heitä tulee yksinkertaisesti liikaa.
Tämän kirjoitettuani toteani vielä, että kakki tapaamani virolaiset, venäläiset, thaimaalaiset ja kiinalaiset ovat olleet kunnon, työhön halukkaita ihmisiä. Mamuja ei muutenkaan pidä syyllistää. Jos minä olisin itse olisin köyhä irakilainen ja saisin tietää, että kaukana Pohjolassa on maa, josta saa pysyvän oleskeluluvan, ilmaisen asunnon, ison kasan rahaa käteen ja ennen pitkää koko perheensä Suomeen, tekisin täsmälleen samoin. Syyllisiä ovat Suomen maahanmuuttovirkamiehet ja johtavat poliitikot, jotka eivät tee mitään asian muuttamiseksi.

Viimeiseen lauseeseen yhdyn täysin. joku Heltechin toimipiste on vielä haagassa, mutta tämä metalliosasto siirtyi haagasta abraham vetterintielle Herttoniemeen edellisenä vuonna. Kiitos mielenkiintoisesta ja kantaaottavasta viestistä ja kiitos tervetuliaisista, ei oikein aika tahdo riittää vastata kaikille, en kuitenkaan enää istu kokopäiväisesti tietokoneella kuten vielä "haaga-aikoinani". White-flightiä on tavattu monissa eri paikoissa, joten miksi siihen ei osata puuttua? Minkätakia poliitikot ja päättävä koneisto näyttävät olevan täysin kiinnostumattomia ylipäätään puuttumaan tähän maahanmuuttokoneistoon?

Suvaitsija

Quote from: Antti L on 06.01.2012, 16:08:56
En pidä itseäni idioottina, en vain ole perehtynyt asiaan sen enempää, tästä kuitenkaan hernepeltoa nokkaan vetämättä, sanon kiitos että selvensit. Tästä on hyvä jatkaa. Alkaa hommat selkeytyä pikkuisen.

En tosiaan tarkoittanut tekstini idiootilla sinua, joten anteeksi jos siitä sai sellaisen kuvan. On vain hyvksi, että laajennat näkemyksiä foorumilla tai miten tahansa muutoin kuin pelkän median aivopesun kautta.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Jouko

QuoteMinkätakia poliitikot ja päättävä koneisto näyttävät olevan täysin kiinnostumattomia ylipäätään puuttumaan tähän maahanmuuttokoneistoon?

Yksinkertaisesti siksi, että ovat osa kyseistä klusteria. Piiri pieni pyörii ja tuottaa hyvää siinä olijoille. Voi samalla moraalisäteillä ja hurskastella Suomen maine-roskan päällä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

chacha2

Quote from: Isoisien tytär on 06.01.2012, 18:42:41
Meillä on kuitenkin tilanne, jossa "maahanmuuttajat vie meiän työ" (vaikkapa virolaiset rakennusalalla) ja samaan aikaan tilanne, jossa "maahanmuuttajat ei tee töitä" (ghettoutuvat muslimilähiöt).

Suvaitsijalle kaikki pisteet hyvästä kiteytyksestä. Täydennän asiaa vielä omien kokemusteni pohjalta:

1. Ulkomaalaiset harmaan talouden yrittäjät
Aika monesti kantasuomalaiset mättää kebabia ja pizzaa napaansa kehuen kantapaikkansa työntekijöitä "hyviksi työtä tekeviksi jätkiksi". Osa ulkomaalaisten perustamista ravintoloista voikin toimia lakien ja sääntöjen mukaan, mutta erittäin paljon niissä on ollut ongelmiakin. Pajan puolella on pari ketjua aiheesta. Jos maahanmuuttajan "työntekoon" kuuluu verojen kiertäminen, työsuhde- ja työsuojelulakien rikkominen, suomalaisten hygieniasääntöjen laiminlyöminen ja/tai muu rikollinen toiminta, Suomi jää miinukselle. Miksi nämä Lähi-Idän miehet eivät pestaudu suomalaisiin ravintoloihin? Ainakin pk-seudulla on ravintola-alan työpaikkoja paljon tarjolla. Vilunkipelillään he vievät töitä suomalaisilta ravintoloilta.

Totta puhut:
QuoteEtenkin maahan muuttaneiden ulkomaalaisten omistamat ravintolat ovat aiheuttaneet viranomaisille uutta päänsärkyä. Ongelmat ovat lisääntyneet sitä mukaan, kun etnispohjaisten ravintoloiden absoluuttinen määrä ja suhteellinen osuus ovat kasvaneet.31 Viranomaisten ja harmaan talouden yrityskyselyjen mukaan kirjanpidon ohimyynti, pimeän työvoiman käyttö, yhteiskunnallisten velvollisuuksien laiminlyönti ja sosiaaliavustusten, työttömyyskorvausten ja yritystukien väärinkäytökset eivät ole harvinainen ilmiö maahanmuuttajataustaisissa ravintoloissa.32

Monissa etnisissä ravintoloissa hinnat ovat niin alhaiset, että niillä on mahdotonta saada toiminnalle mitään katetta. Joissakin kohteissa tarjoustuotteita, kuten olutta ostetaan vähittäiskaupoista ja myydään pimeästi eteenpäin ravintolahinnoin. Ulkomaalaisten omistamien yritysten työsuhteissa on omat erityispiirteensä sen suhteen, kuka on ollut työsuhteessa ja kuka on antanut vain tila- päisapua sukulaisuuden, naapuruuden tai ystävyyssuhteen perusteella.33 Yleinen käsitys on, että ulkomaalaiset värväävät työntekijöitä kotimaastaan halpaan hintaan tai ilmaiseksi.

Toimialan asiantuntijoiden mukaan alipalkkaus on ulkomaalaistaustaisissa ravintoloissa yksi selkeä harmaaseen talouteen liittyvä ilmiö. Ulkomaalaiset, suomen kieltä osaamattomat työntekijät eivät edes tiedä, että työehdot on Suomessa laissa säädettyjä. Ongelmaa pahentaa se, että ulkomaalaiset työntekijät ovat monin tavoin riippuvaisia työnantajistaan. Ensinnäkin heidän oleskelulupansa ehtona on työsopimus, jonka takana on heidän työnantajansa. Riippuvuussuhdetta vahvistaa se, että lyhyillä työsopimuksilla työntekijöiden oleskelulupa pidetään koko ajan katkolla.34

Etnisissä ravintoloissa lisäksi omistajat ja vastuuhenkilöt vaihtuvat tiuhaan tahtiin ja ne siirretään usein toisella nimellä sukulaisten ja tuttavien omistukseen, mikä voi herättää epäilyksiä yhteiskunnan tukien, kuten starttirahojen väärinkäytöksistä. Epäilyksiä rahanpesupaikoista herättävät puolestaan kalliilla liikepaikoilla sijaitsevat ravintolat, joissa asiakasvirtaa on vähän. Kyselytutkimusten mukaan ravintola-alan yrittäjien piirissa on vallalla yleinen mielipide siitä, että viranomaiset eivät uskalla puuttua etnisissä ravintoloissa tapahtuviin väärinkäytöksiin.35
http://www.uudenmaanliitto.fi/modules/publishbank/julkaisupankki_files/533_Maahanmuuttajayrittajyys_Uudellamaalla_E116_-_2011.pdf
¨It is dangerous to be right in matters about which the established authorities are wrong.¨
Voltaire

"Condemnation without investigation is the height of ignorance"
Albert Einstein

Awnker

Se on jo ruotsissa todistettu melkein 20 vuosikymmentä sitten, että haja-asuttamisella on negatiivisia vaikutuksia talouteen. Ghettoutuminen sentäs vaikuttaa työllisyyteen positiivisesti.

Lainaus lundin yliopiston tekemästä tutkimuksesta:

In an attempt to alleviate the economic problems caused by the creation of high immigrant concentrations in certain municipalities, the Swedish government began a program in the 1985 of spreading immigrants throughout the country upon arrival. The effects of this "all of Sweden" policy were recently evaluated and the results were striking. Rather than reducing unemployment, it was found that the probability of idleness eight years after arrival was actually increased by 6 percentage points due to the new programme. This then lead to a study of the effects of ethnic enclaves. Despite the negative association that enclaves have in the Swedish debate, the results show that they actually have a depressing effect on idleness.