News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-12-16 HS NYT: "Hän viilteli saksilla ja puri minua"

Started by Sakkeus, 16.12.2011, 23:35:42

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.12.2011, 18:09:54
( Pahoittelen, etten kirjoita asiasta perustellummin tai seikkaperäisemmin, mutta sylissäni makaa suhteellisen pahantuulinen vauva )

Tuleva moderaattori selvästikin aistii, että olet väärässä osiossa evoluutiopohdintoja varten :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ruckafella

Quote from: Outo olio on 18.12.2011, 17:31:06
Ja sitten asiaan. Haluaisin tarjota tähän uhrin ajattelun selitys-yritykseen ajatuksen jota ei ole vielä esitetty: ehkäpä uhri on nimenomaan kaikkea muuta kuin moraalirelativisti, ja ajattelee että kaikki ihmiset ovat pohjimmiltaan samanlaisia. Kaikki ihmiset siis käyttäytyvät kaikissa tilanteissa suunnilleen samoin. Koska uhri itse ei pysty kuvittelemaan itseään saksiryöstäjäksi kuin vain äärimmäisessä tilanteessa, on siis ryöstäjänkin ihan pakko olla ollut äärimmäisessä hädässä. Se, että joku saksiryöstäisi muuten kuin äärimmäisessä hädässä, on mahdotonta, koska uhri itse ei tekisi niin.
Tämähän on kaiken mokutuksen ja kriminaalihyysäyksen kulmakivi ja kantava voima. Kaikki ihmiset ovat taustastaan riippumatta samanlaisia. Ja kuka tahansa voisi samanlaisissa olosuhteissa tulla vaikka minkälaiseksi hirviöksi.

Esimerkiksi kuka tahansa meistä voisi olla vihasta kuolaava rauhanuskofanaatikko, jos olisi sattunut syntymään sille altistaviin olosuhteisiin. Tässä suhteessa olen taipuvainen ajattelemaan osittain samansuuntaisesti, sillä vihakulttuuriin kasvaneesta tulee luultavammin vihakulturelli kuin ihmisiä arvostavassa kulttuurissa kasvaneesta. Tosin oma ajatuskulkuni ei tässä vaiheessa hyppääkkään kulttuurirelativismiin selittämään kaikkien uskontojen olevan yhtä hyviä, vaan looginen johtopäätös on pitää vihakulttuurin pyhälle vihalle altistava vaikutus poissa pyhän vihan potentiaalisten uhrien lähistöltä.

Sama pätee myös ryöstö-, raiskaus- ja rikollisliigakulttuurien kohdalla

Ajattelenkohan jotenkin väärin?

isomaha

Quote from: Professori on 17.12.2011, 17:40:36
Quote from: Sakkeus on 16.12.2011, 23:35:42
HS NYT 2011-12-16.

Henk.koht. -osassa "Mies, 35" kertoo joutuneensa väkivaltaisen ryöstön uhriksi Helsingin Sörnäisisssä. Tekijä oli ulkomaalaistaustainen.

Ei yllätä.

Tämä sen sijaan loksautti suun auki:

Quote from: Viillelty ja purtu uhri
Tekijä oli ulkomaalaistaustainen. Olen aina kannattanut varauksetta avointa ja kansainvälistä Suomea. Pari viikkoa mietiskeltyäni olen jopa entistä vahvemmin monikulttuurisen Suomen kannalla. Ryöstäjä ei vaikuttanut kovin ammattimaiselta, vaan pikemminkin hyvin epätoivoiselta ihmiseltä. Vaikka aluksi tunsin vihaa häntä kohtaan, lopulta minun kävi häntä sääliksi.

Vaikea uskoa että tarina pitäisi paikkansa. Eli se lienee keksitty, vaikea sitten arvioida onko tarkoituksena ollut mustamaalata vai parodioida punavirheitä.

Lähiaikoina on lehtiä / nettiuutisia lukiessa tullut yhä useammin mieleen että juttua on "maustettu" vähän jotta tarina olisi iskevämpi tai poliittisesti lehden linjan kannalta parempi. Toimittajien moraali laskenut entisestään ?

schenker

Quote from: Professori on 18.12.2011, 17:57:29
Quote from: Kipling on 17.12.2011, 19:10:12
...Joskus tuntuu, että ihmisen evoluutio ei ehtinyt jatkua tarpeeksi kauan.

Ei se mihinkään ole pystähtynyt, vaan jatkuu edelleen. Tosin yhteiskunnan muutoksen nopeutuessa entistä nopeampana.

ihminen on tullut eläimistä häijyimmäksi ja se kenellä on rauta se määrää.

siksi rauta pitää olla poliisilla eikä rikollisella. ja rikollinen tarvitsee rautaa päähän jotta tajuaa paikkansa.

normi

Quote from: Eino P. Keravalta on 18.12.2011, 18:09:54Mutta nykyisinhän evoluutio on käännetty päälaelleen pyrkimällä varmistamaan elinkelvottomimman eloonjäänti ja menestyminen: tämän päivän hyysäysvaltio suojelee eritoten vähälahjaisia ja laiskoja samalla kun ahkerat ja älykkäät pyritään ajamaan ahtaalle kaikin tavoin.

Biologian opettaja opetti (kertoi siis faktoja perinnöllisyydestä) muistaakseni aikoinaan, että lapsilisiä ei pitäisi antaa köyhille vaan rikkaille ja koulutetuille, koska ovat fiksumpia ja että sodissa kaatui parhaimmisto joka vaikutti väestöön degeneroivasti... nykyään ei taatusti tuollaista saisi koulussa opettaja puhua, vaikka asiassa on järjellä ajatellen perääkin.
Impossible situations can become possible miracles