News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Kirkon karkeimmat mokutukset

Started by tavallinen jantteri, 17.12.2011, 00:40:50

Previous topic - Next topic

Alarik

QuoteTurun Mikaelin seurakunnan pappi Jonathan Westergård on sitä mieltä, että...Nyt kirkko ja valtio tuntuvat olevan erkaantumassa...
Voi se varmaan siltäkin tuntua, mutta sehän ei ole alkuunkaan tunnekysymys että onko vaiko eikö.

Nimittäin tilastoja kun vilkuilee, niin minusta todisteet näyttää että ennemminkin se on kirkko ja kansa, jotka ovat erkaantumassa. Kansankirkosta on kiihtyvällä vauhdilla tulossa itseään toteuttavien egosentrisyyden ääripäiden henkilökohtainen "Me-Myself and I"-tyyppinen tunnetrippi, jossa sivuosaan jäävät valjastetaan miettimään vain miten rahat riittäisi kaikkiin trippeihin.

Jorma M.

Vastenmielistä Westergårdia (rasismi, pakkoruotsi) mitenkään puolustamatta totean, että Ylen Eero Mäntymaa on tässäkin jutussa ideoitsija, tilaaja, toteuttaja, lobbaaja ja näkymätön käsi. Mäntymaan animaalinen islam- ja matutuskiihko on Suomessa ylivertainen. Yle hyysää tätä Mäntymaata ja Mäntymaa jatkaa vittuiluaan yle-veroa maksaville.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".

Catalpa

Rehellisyyden nimissä on sanottava, ettei Westergård ole lainkaan ääritapaus omassa viiteryhmässään. Ei tarvitse mennä Turkua kauemmas, jotta löytää paljon pahempia esimerkkejä pappishenkilön ylimielisyydestä, kärkevyydestä ja väärin ajattelevien vähättelystä. Sama juttu, jos kyse on kritiikittömästä suhtautumisesta turvapaikanhakijoihin tai ylipäätään monikulttuurisuuden autuudesta.


Veikko

Quote from: Alarik on 30.08.2017, 01:08:07
QuoteTurun Mikaelin seurakunnan pappi Jonathan Westergård on sitä mieltä, että...Nyt kirkko ja valtio tuntuvat olevan erkaantumassa...
Voi se varmaan siltäkin tuntua, mutta sehän ei ole alkuunkaan tunnekysymys että onko vaiko eikö.

Nimittäin tilastoja kun vilkuilee, niin minusta todisteet näyttää että ennemminkin se on kirkko ja kansa, jotka ovat erkaantumassa. Kansankirkosta on kiihtyvällä vauhdilla tulossa itseään toteuttavien egosentrisyyden ääripäiden henkilökohtainen "Me-Myself and I"-tyyppinen tunnetrippi, jossa sivuosaan jäävät valjastetaan miettimään vain miten rahat riittäisi kaikkiin trippeihin.

Kirkko ja kansa ovat tosiaan erkaantumassa toisistaan ja sen alkusyynä on kirkon oma tahto ja toiminta. Ev.lut kirkkomme on on aivan tarkoituksellisesti tehnyt selvän pesäeron perinteiseen kansalaisten kansankirkkoon jo parikymmentä vuotta sitten ja julistanut sen sijaan olevansa monikulttuurinen kansojen kirkko (esim. Kansan kirkosta kansojen kirkoksi, kirkkohallituksen työryhmän monikulttuurisuusmietintö 1999 (Suomen ev.lut kirkon kirkkohallituksen mietintöjä 1999:2).

Yksi, niin monista, ev.lut kirkkomme sokea piste tässä toki on, että se samalla menettää seurakuntalaisensa ja - ainakin moraalisesti -  sen asemansa, joka on suonut sille oikeuden veronkantoon ja muihin erikoisetuihin, jotka eivät ole kuuluneet muillekaan monikulttuurisille kansojen kirkoille, kuten esim. Jehovan todistajille ja Myöhempien aikojen pyhien liikkeelle.

Ero kansan kirkosta on johtanut myös uudenlaisen fundamentalismin kehittymiseen kirkon piispojen ja pappien keskuudessa, nimittäin demokratian ja sen ilmentämän kansan valtuutuksesta syntyneen laillisuuden avoimeen halventamiseen ja haastamiseen. Demokratian ja laillisuusperiaatteen on nyt korvannut islamilaiseen fundamentalismiin verrattava "Jumalan lakien" asettaminen maallisten lakien yläpuolelle ja - tietenkin - samalla kirkon uskonnolliset johtajat ovat katsoneet saaneensa maallisin perustein kumoamattoman aseman "Jumalan lain" ainutlaatuisina ja erehtymättöminä tulkkeina. Ei ihme, että piispamme ja useat papeistamme tuntevat vetoa ja myötätuntoa islamilaista fundamentalismia kohtaan, koska se on ollut tämän kehityksen mitä ilmeisimpänä esikuvana.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Uimakoulutettava

Quote

Turun tuomiokirkossa suruhartaus, tori täyttyi kynttilöistä: "Onko tämä todellista?"
19.8.2017
Iltalehti

Vavahduttava hetki koettiin, kun Turun Bosnjakien islam-yhdyskunnan imaami Mahir Cosic luki laulumaisen suuran, joka kaikui kansallispyhäkön kaariholvissa.

Jaha.

Valtiokirkko jatkaa valitsemallaan tiellä, ihan johdonmukaista kulttuurimarxistista mokutusta, ei siinä mitään.

Jos muuten hylätyn päätöksen saaneet turvattomat 17-vuotiaat nuorukaiset saavat turvapaikan valtiokirkollisesta pyhätöstä, voisiko paikallinen pappisvirkahenkilö valistaa heitä pride-marssivärien merkityksestä... :roll:

Quote

Turun tuomiokirkko vaihtoi alttaritekstiilit pride-väreihin

Turun tuomiokirkko sai pride-kapinakuosin sunnuntaina, alttarillekin vietiin pride-lippu.
30.08.2017

Turun Tuomiokirkon prideverhoilusta on moitittu arkkipiispa Kari Mäkistä, mutta tässä tapauksessa Tuomiokirkon käytöstä vastaa erityisesti seurakunnan kirkkoherra tuomiorovasti Heimo Rinne ja seurakuntaneuvosto.

https://mvlehti.net/2017/08/30/turun-tuomiokirkko-vaihtoi-alttaritekstiilit-pride-vareihin/
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

IDA

Quote from: Veikko on 31.08.2017, 02:56:46
Demokratian ja laillisuusperiaatteen on nyt korvannut islamilaiseen fundamentalismiin verrattava "Jumalan lakien" asettaminen maallisten lakien yläpuolelle ja - tietenkin - samalla kirkon uskonnolliset johtajat ovat katsoneet saaneensa maallisin perustein kumoamattoman aseman "Jumalan lain" ainutlaatuisina ja erehtymättöminä tulkkeina. Ei ihme, että piispamme ja useat papeistamme tuntevat vetoa ja myötätuntoa islamilaista fundamentalismia kohtaan, koska se on ollut tämän kehityksen mitä ilmeisimpänä esikuvana.

Ongelma on enemmän siinä, että "Jumalan laki" on kokonaan unohdettu. Ihmisoikeudet, joita tulkitaan tunteellisesti ja oman mielen mukaan ovat korvanneet sen. Ev.lut alkaa huolestuttavasti muistuttaa aina vain enemmän Amnestyn, Greenpeacen ja vastaavien kaltaisia NGO:ita kuin kirkkoa.
qui non est mecum adversum me est

ikuturso

Quote from: Uimakoulutettava on 31.08.2017, 17:06:18
Quote

Turun tuomiokirkko vaihtoi alttaritekstiilit pride-väreihin

Turun tuomiokirkko sai pride-kapinakuosin sunnuntaina, alttarillekin vietiin pride-lippu.
30.08.2017

Turun Tuomiokirkon prideverhoilusta on moitittu arkkipiispa Kari Mäkistä, mutta tässä tapauksessa Tuomiokirkon käytöstä vastaa erityisesti seurakunnan kirkkoherra tuomiorovasti Heimo Rinne ja seurakuntaneuvosto.

https://mvlehti.net/2017/08/30/turun-tuomiokirkko-vaihtoi-alttaritekstiilit-pride-vareihin/

Hassua. En löytänyt kirkkokäsikirjan jumalanpalvelusoppaasta noita värejä.
QuoteKirkkotekstiilit
Kirkon julistama sana ja liturgiset tekstiilit, paramentit, kuuluvat yhteen.
Paramentit korostavat näkyvällä tavalla jumalanpalveluksen sisältöä ja
kunnioitusta Jumalan kansan juhlaa kohtaan. Kirkkotekstiilien käyttö
perustuu kirkon vuosituhantiseen perintöön, johon Suomen evankelisluterilaisessa
kirkossa liitytään kristikunnan läntisessä perinteessä kehittynein
muodoin.
Paramentit ovat osa seurakunnan jumalanpalveluselämää. Niitä on
käsiteltävä huolellisesti, ja niiden säilytyksestä, puhtaudesta ja kunnosta
tulee pitää erityistä huolta.
Alttari peitetään valkoisella liinalla. Alttarivaate (antependium) peittää
alttaripöydän etusivua. Sen korvaa toisinaan alttarin reunusvaate (superfrontale).
Liturgisiin tekstiileihin kuuluu myös saarnatuolin ja lukupulpetin
kirjaliina (pulvinarium). Nämä vaihtelevat kirkkovuoden liturgisten
värien mukaan.
Ehtoollisen vietossa ovat käytössä liturgista väriskaalaa noudattava
kalkkiliina (velum) sekä valkoiset liinavaatteet: korporaaliliina (corporale),
jonka päälle ehtoollinen alttarilla katetaan ja puhdistusliinat (purificatores).
Lisäksi ehtoollistekstiileihin voivat kuulua korporaalin kotelo eli
bursa sekä kovitettu liina eli palla. Näitä tekstiilejä käyttämällä osoitetaan
kunnioitusta Kristuksen todellista läsnäoloa kohtaan ja helpotetaan ehtoollisaineiden
jakamista ja arvokasta käsittelyä.
Seuraavilla liturgisilla väreillä ilmastaan kirkkovuoden kulkua ja sanomaa:
• valkoinen: kirkkauden, ilon ja puhtauden väri Kristus-juhlissa ja
pääsiäisaikana (rinnakkaisvärejä hopea ja kulta),
• punainen: Pyhän Hengen, tulen, veren ja todistuksen väri helluntaina
ja marttyyrijuhlissa,
• vihreä: kasvun ja elämänvoiman väri loppiaisaikana ja helluntain
jälkeisenä aikana,
• violetti: katumuksen, odotuksen ja valmistautumisen väri joulu- ja
pääsiäispaaston aikana (rinnakkaisvärejä sinipunainen ja tummansininen),
• musta:
Evankeliumikirjaan on merkitty kunkin pyhäpäivän liturginen väri. Liturginen
väri vaihdetaan yleensä pyhän aattona klo 18. Sitä käytetään koko
seuraavan viikon ajan.
On kuitenkin sellaisia pyhäpäiviä, joiden värisuositus rajoittuu kyseiseen
päivään. Tällöin liturginen väri vaihdetaan vain yhden päivän ajaksi.
Esimerkiksi paaston aikaan vietettävänä Marian ilmestyspäivänä käytetään
valkoista väriä vain sunnuntain ajan, sen jälkeen palataan kirkkovuoden
mukaiseen väriin (violettiin tai siniseen).

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

simppali

#2587
https://yle.fi/uutiset/3-9811843

-Kirkko suhtautuu hyvin kriittisesti esitettyihin lakien tiukennuksiin.

Kirkkohallituksen asiantuntija Marja-Liisa Laihia sanoo, että toimilla voi olla paperittomiin suuriakin vaikutuksia.

– Jos heitä ajetaan tällaisilla toimenpitellä vielä enemmän nurkkaan ja käytetään tällaisia pakkokeinoja niin heidän psyykkinen ahdistuksensa lisääntyy aivan valtavasti. Se lisää pelkoa, turvattomuutta ja epätoivoisia tekoja.

– Tämä vaikuttaa aika repressiiviseltä eli sellaiselta virkavallan toiminnalta, jolla pyritään kutistamaan ja tukahduttamaan avustustyö, Laihia sanoo.

Laihia myös arvioi, että esitetyt toimet lisäävät epäluottamusta politiikkaa kohtaan.

Kirkko tekee omat valintansa ja viranomaiset omansa,semmoiset jotka ei perustu `nyyh,nyyh`voi paperitonta mentaliteettiin, vaan kirjoitettuun lakiin.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Pullervo

Helsingin uusi tv-koomikkopiispa on ottanut kantaa nk. "paperittomien" eli laittomasti maassa oleskelevien entisten turvapaikanhakijoiden majoittamiseen. Helsingin Uutiset kysyy lukijoiltaan myös, että Pitäisikö kirkon majoittaa paperittomia? ja tilanne on reilun parinsadan vastaajan kohdalla prosenteissa 93-7 majoittamista vastaan. (aina kannattaa äänestää, vink, vink)

Uutisjutussa kerrotaan myös Teemu Laajasalon tv-urasta ja hänen yrityksensä suurista veloista ja siitä, kuinka tämä sai kirkot soittamaan kellojaan Aleppon uhrien muistoksi.

Quote from: Helsingin uutisetUusi piispa Teemu Laajasalo pitää ovet auki muukalaisille – "Kristitty ei voi olla rasisti"

Terrori-iskua ei saa vähätellä, mutta kristityn tehtävä on yhä rakastaa lähimmäistään, Teemu Laajasalo tähdentää.

...


Nyt puhutaan kuitenkin vakavia. Kallion seurakunta tunnetaan paperittomienkin majoittamisesta. Kallion seurakunnan pappi oli kaksi vuotta sitten käynnistämässä turvapaikanhakijoiden majoittamista yksityiskodeissa.

Näetkö Turun puukotusten jälkeen järkevänä tuntemattomien ihmisten majoittamisen kirkossa ja kodeissa?

– Tätä asiaa on tärkeä katsoa monesta eri suunnasta. Ensinnäkin on tapahtunut jotain täysin uudenlaista ja järkyttävää, ja siksi olen tympääntynyt ei pelolle valtaa -puheeseen, koska se ohittaa ihmisten huolen, Laajasalo aloittaa.

– Toinen tosiasia on, että edelleen kristityn tehtävä on rakastaa muukalaista. Näistä näkökulmista ei voi valita vain toista.

Sisäministeri Paula Risikko pohti Turun iskun jälkeen, pitäisikö paperittomien auttamisesta tehdä rangaistavaa.

Kirkko ei piilottele ketään, Laajasalo toistaa jo ennenkin monesti sanotun asian.

Avun antaminen tapahtuu täydessä yhteistyössä viranomaisten kanssa.

Risikon näkemysten Laajasalo näkee kumpuavan poliittisesta paineesta.

Maahanmuuttajien ymmärtäjiä nimitellään joissakin piireissä hanakasti suvakeiksi. Voiko oikea kristitty ollakaan muuta kuin suvakki? Ja toisaalta – onko kohtuutonta pitää vääränä sitä, että kristitty pitää omaa uskonnäkemystään ainoana oikeana?

Suvakki ja rajakki ovat kaventavia termejä. Kaikissa Suomen poliittisissa liikkeissä voi varmasti olla hyviä kristittyjä, vaikka heillä on erilaisia painotuksia.

Mutta jos kysyt, voiko kristitty olla rasisti, niin ei voi.

...

Mieleenpainuvia onnistumisia Laajasalon uralla on varmasti se, että Kallion seurakunnasta alkanut kirkonkellojen soitto Aleppon pommitusten uhreille nousi lokakuussa Tarja Halosen ja Vladimir Putinin keskustelunaiheeksi.
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/555189-uusi-piispa-teemu-laajasalo-pitaa-ovet-auki-muukalaisille-kristitty-ei-voi-olla

Emo

Quote

-Kirkko suhtautuu hyvin kriittisesti esitettyihin lakien tiukennuksiin.

Kirkkohallituksen asiantuntija Marja-Liisa Laihia sanoo, että toimilla voi olla paperittomiin suuriakin vaikutuksia.

– Jos heitä ajetaan tällaisilla toimenpitellä vielä enemmän nurkkaan ja käytetään tällaisia pakkokeinoja niin heidän psyykkinen ahdistuksensa lisääntyy aivan valtavasti. Se lisää pelkoa, turvattomuutta ja epätoivoisia tekoja.

Pelolle ei saa kukaan antaa valtaa ja toisaalta nyt kun poliisi saa järeämmät aseet käyttöönsä niin heillä on millä vastata "epätoivoisiin" tekoihin. Homma siis täysin hanskassa.

Vaniljaihminen

Laajasalolta pitää kysyä, että onko kristityn lähtökohtaisesti oltava hyväuskoinen hölmö, joka toimii täysin ryhmänsä muodostamien mielikuvien varassa siitä riippumatta, millaista yhteiskunnallista tuhoa tämä on edesauttamassa. Toisin sanoen, pitääkö kristityn tietoisesti esittää omaa irvikuvaansa?
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Emo

Quote from: Vaniljaihminen on 02.09.2017, 17:16:35
Laajasalolta pitää kysyä, että onko kristityn lähtökohtaisesti oltava hyväuskoinen hölmö, joka toimii täysin ryhmänsä muodostamien mielikuvien varassa siitä riippumatta, millaista yhteiskunnallista tuhoa tämä on edesauttamassa. Toisin sanoen, pitääkö kristityn tietoisesti esittää omaa irvikuvaansa?

On ystävällistä tarjota kristinuskokriittisille lähimmäisilleen mahdollisimman helppo ja pöljä kohde irvittäväksi.

Nuntius

Eikö maahanmuuttovirasto anna laittomasti maassa olevalle mitään paperista dokumenttia siitä että hänellä ei ole laillisita oikeutta olla Suomessa kun koko ajan puhutaan paperittomista.
Olisi sitten edes tämä tärkein paperi plakkarissa.

guest11919

Quote from: Vaniljaihminen on 02.09.2017, 17:16:35
Laajasalolta pitää kysyä, että onko kristityn lähtökohtaisesti oltava hyväuskoinen hölmö, joka toimii täysin ryhmänsä muodostamien mielikuvien varassa siitä riippumatta, millaista yhteiskunnallista tuhoa tämä on edesauttamassa. Toisin sanoen, pitääkö kristityn tietoisesti esittää omaa irvikuvaansa?

Laajasalohan vastaa tuossa aivan oikein, että kristityn ei tarvitse olla suvakki, vaan kaikissa poliittisissa suunnissa voi olla kristittyjä. Sekin on fakta, että kristitty ei voi olla rasisti. Rajakki, nuiva tms. ja rasisti ovat eri asioita.

Vaniljaihminen

Quote from: Bona on 02.09.2017, 17:52:47
Quote from: Vaniljaihminen on 02.09.2017, 17:16:35
Laajasalolta pitää kysyä, että onko kristityn lähtökohtaisesti oltava hyväuskoinen hölmö, joka toimii täysin ryhmänsä muodostamien mielikuvien varassa siitä riippumatta, millaista yhteiskunnallista tuhoa tämä on edesauttamassa. Toisin sanoen, pitääkö kristityn tietoisesti esittää omaa irvikuvaansa?

Laajasalohan vastaa tuossa aivan oikein, että kristityn ei tarvitse olla suvakki, vaan kaikissa poliittisissa suunnissa voi olla kristittyjä. Sekin on fakta, että kristitty ei voi olla rasisti. Rajakki, nuiva tms. ja rasisti ovat eri asioita.

Laajasalo sanoi sekä että. Vähän kuin Tuntemattomassa sotilaassa se eräs kuoleva, joka "varmuuven vuoks' pyyteli anteeks molemmilta".
"Meillä on niin ihana hallitus mutta miehet vihaa.."

Vartiotorni


Laajasalohan vastaa tuossa aivan oikein, että kristityn ei tarvitse olla suvakki, vaan kaikissa poliittisissa suunnissa voi olla kristittyjä. Sekin on fakta, että kristitty ei voi olla rasisti. Rajakki, nuiva tms. ja rasisti ovat eri asioita.
[/quote]
Mielestäni -ja ilmeisesti kirkonkin mielestä -paras kristitty on muslimi, joka vihdoin viimein löysi Suomesta ja koko Euroopasta uskonnollisen kotinsa. Tietty sillä ehdolla, että ei palauteta täältä lihapatojen äärestä laiskottelemasta kotikunnaille tekemään työtä tai jopa suojelemaan lapsia, naisia ja vanhuksia ISIKSELTÄ.
Muita uususkollisia kristinuskon kannattajaryhmiä ovat homot, lesbot, pedofiilit ja zoofilistit. Eli samat harrastukset joista vielä 1700-luvulla sai mestauskirvestä tai hirttoköyden. Niin se vaan maailma muuttuu paremmaksi. Meitä tavallisia, vielä muutama vuosikymmen sitten tyypillisimpiä kristittyjä ei enää tarvita ollenkaan. Niinpä minäkin erosin koko Sodoma ja Gomora-laitoksesta jo vuosia sitten ja suosittelen samaa muillekin. Seurataan sitten millä varoin ja eväin laitos tulevaisuudessa toimii...
Mehr Mut für unser Wiener Blut -zu viel Fremdes tut niemandem gut!
"Für Paneuropa wünsche ich mir eine eurasisch- negroide Zukunftsrasse...
Die Folge ist, dass Mischlinge vielfach Charakterlosigkeit, Hemmungslosigkeit,
Willensschwäche, Unbeständigkeit, Pietätslosigkeit, und Treuelosigkeit... verbinden."
Graf Coudenhove-

Rosebud

Quote from: Pullervo on 02.09.2017, 15:18:16
Maahanmuuttajien ymmärtäjiä nimitellään joissakin piireissä hanakasti suvakeiksi. Voiko oikea kristitty ollakaan muuta kuin suvakki?
Tuo on mielestäni hyvä kysymys. Jos seuraa raamatun oppeja, pitäisi ottaa ainakin pari diskoläpsyttelijää kotiinsa asumaan, koska raamattu opettaa anteeksiantoa, lähimmäisenrakkautta, ja muiden kohtelua niin kuin haluaisi itseänsä kohdeltavan. Raamatussa ei käsittääkseni puhuta sanallakaan mistään rajojen kiinni laittamisesta tai oman kansan puolustamisesta. Terroristimurhaajakin pääsee taivaaseen kunhan katuu tekosiaan viime hetkellä.

Kysymys homman uskovaisille: miten raamattu opettaa nuivuutta?

P.s. tuo "joissakin piireissä" on hauska.

Vartiotorni

Voi.
Apostolien teot 17: 24-30 ..."Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan ERI puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajan ja asuma-alueiden RAJAT".... (korostukset kirjoittajan).
Aleksis Kiven usein siteeraamassa Siirakin kirjassakin (luku 11:3) sanotaan, että "ota vieras kotiisi niin hän sekoittaa sinut riitoihin ja vieroittaa sinut omaisuudestasi."
Lisäisin siihen vielä hebrealaisen sananlaskun,  joka suunnilleen käännettynä kuuluu: joka menee maata koirien kanssa, herää aamulla kirppujen kera. Ja siiinä ollaan.
Mehr Mut für unser Wiener Blut -zu viel Fremdes tut niemandem gut!
"Für Paneuropa wünsche ich mir eine eurasisch- negroide Zukunftsrasse...
Die Folge ist, dass Mischlinge vielfach Charakterlosigkeit, Hemmungslosigkeit,
Willensschwäche, Unbeständigkeit, Pietätslosigkeit, und Treuelosigkeit... verbinden."
Graf Coudenhove-

ikuturso

Kertomus Baabelin tornista, jota yksikieliset ja yksimieliset rakensivat yhdessä päästäkseen taivaaseen. Jumala ei digannut, joten hajotti tornin ja sen rakentajat eri kielisiksi kansoiksi kunkin omille asuma-alueilleen. Tätä tulisi kunnioittaa.

Lisäksi muslimit, jotka maasta, kansasta ja kulttuurista riippumatta pannaan resitoimaan koraania ainoalla oikealla - eli arabian - kielellä, riitelevät tuota Jumalan tahtoa vastaan. Kalifaatissa unelmana olisi kaikilla yhteinen kieli ja kulttuuri.

Tuossa jotain näkökulmia kristityn eetoksesta.

Vielä: hädänalaisia tulee auttaa, mutta missään ei kielletä järjen käyttöä sen suhteen, kuka on hädänalainen. Ei Raamattu määrittele minkä hyväksi lesken tulisi roponsa antaa. Puhutaan kaiken vähimmistä. Trendipaidoissa kulkevat iPhonegeelit eivät todellakaan näytä kaiken vähimmiltä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

guest11919

Toisin raamatunkohtien lisäksi esille vielä yleisistä kristillisistä periaatteista lähimmäisenrakkauden ohella tärkeimmän eli totuudenmukaisuuden. Suvaitsevaisto on valmis pimittämään, venyttämään ja jopa muuntamaan totuutta ylevinä pitämiensä asioiden toteutumiseksi. Kuitenkaan mikään kuviteltu tai todellinen rasismin vähentäminen ei oikeuta valehteluun.

Minua henkilökohtaisesti häiritsee eniten totuudellisuuden puute. Jos kansalaiset tietäisivät, mitä ovat tilaamassa ja tilaisivat sen kuitenkin, niin puolestani saisivat mitä tilaavat. Nythän näin ei ole.

Lisäksi koko skene on yleisen valheellisuuden vääristämä: tuottoisia VOKkeja perustetaan tutunkaupan avulla (korruptio, ihmiskauppa) ja valehtelemisesta palkitaan (Fahad Firas ja muut "alle 18-vuotiaat").

Tavan

Hyvä sinänsä, että Laajasalo on valmis vetämään rajalinjoja siihen, kuka lasketaan kristityksi ja ketä ei. Tällaiset rajanvedot ovat nyt kultaa kalliimpia. Ikävä kyllä Laajasalo hirttäytyy rajanvedossaan rasismiin, paljastaen samalla jotain omista prioriteeteistaan.

Rasismin suhteen Sana on hyvinkin ambivalentti ja tulkinnanvarainen. Sen sijaan homoilun se kieltää aukottomasti, samoin naispapit ja lässy-ekumenian.
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Skeptikko

Papeilta adressi sisäministeriölle – "Asiantuntijuutemme turvapaikanhakijoista tulisi ottaa huomioon"
https://yle.fi/uutiset/3-9816222

QuoteEvankelisluterilaisen kirkon pastorit ja teologit ovat huolissaan kristinuskoon kääntyneiden ihmisten turvallisuudesta käännytystapauksissa.
...
Uskonnollisella vakaumuksella ei Lehikoisen mielestä pitäisi olla mitään tekemistä turvapaikkapäätösten kanssa.

– Periaatteessa ei, mutta käytännössä asia on toisin. Tietyissä islamilaissa maissa kristityiksi Suomessa kääntyneet henkilöt saattavat joutua hengenvaaraan. Tiedän sellaisiakin esimerkkejä, että Suomessa kasteen saaneen ihmisen omaisten turvallisuutta on uhattu siellä lähtömaassa, sanoo Lehikoinen.

Adressi luovutetaan sisäministeri Paula Risikolle 20. syyskuuta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Alaric

Tämä sopii varmaankin parhaiten tähän ketjuun, kun on kirkkolehden kolumni kyseessä:

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/suonpaa-kun-kokoomus-alkoi-kuulostaa-punakaartilta (6.9.2017)

QuoteSuonpää: Kun kokoomus alkoi kuulostaa punakaartilta

Suomalainen oikeisto kasvattaa pesäeroa länsimaiseen oikeustajuun – ja samalla kirkkoon.

"Pihalla seisoi miehiä ja kaksi tuli sisään. Ne sanoivat, että niillä on oikeus tulla katsomaan, ettei meillä piilotella ketään. Ne uhkasivat rangaista kaikkia. Minä ja sisko itkimme ja meitä pelotti, mutta veljet olivat lähteneet yöllä pakoon. Ne olisi muuten viety pois ja tapettu."

Millainen on yhteiskunta, jossa lapsen pitää pelätä poliisin, miliisin tai järjestyskaartin tulevan yöllä kotiin etsimään sisältä turvaa hakevia ihmisiä? Isoäitini kertomuksessa painajainen päättyi, kun Mannerheim ja valkoinen armeija vapauttivat Hämeenlinnan. Veljetkin säilyivät hengissä ja lopulta voittivat vapaussodan. Suomesta tuli itsenäinen, vapaa maa, koko ikänsä ensin IKL:ää ja sitten kokoomusta äänestänyt vanhempi polvi minulle opetti. Nyt se sukupolvi on kuollut, mutta kokoomus palauttaa mieleeni painajaisia, joista minulle lapsena kerrottiin.

Turun murhien jälkimainingeissa sisäministeri Paula Risikko on kerran toisensa jälkeen korostanut, että yhteiskunnan "pitää tehdä kaikki mahdollinen", jotta kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet saadaan pois maasta. Kokoomukselle se kaikki mahdollinen näyttää olevan kovin paljon – aivan liikaa.

Ensimmäisenä esitettiin vankeusrangaistuksia laittomasta maassaoleskelusta ja vähintään sakkoja niillekin, jotka näitä laittomia ihmisiä piilottelevat eli auttavat. Samalla keskusteluun palasivat jo aiemmin tyrmätyt "keskukset" kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille. Osa poliitikoista uskalsi kutsua keskuksia leireiksikin. Punavihreät ystäväni puhuvat 30-luvun paluusta, mutta minun mielessäni nousee päinvastoin punainen vaara.

Oikeisto, joka itkee yksityisyydensuojan ja normitalkoiden perään joka jumalan kerta, kun joku yrittää säätää veronkiertoa suitsevia lakeja, kannustaa nyt tarkkailemaan ja ilmiantamaan naapureita. Poliisille ajetaan uusia pakkokeinoja niitä kohtaan, jotka tarjoavat yösijaa ja suojelua ahdistetuille.

Jyväskylässä maanantaina järjestetyn mielenosoituksen jälkimainingeissa Pauli Kiurukin innostui kirjoittamaan avoimen kirjeen toimituksille. Kiuru komentaa mediaa ruotuun, valitsemaan puolensa. Toimittajien pitäisi lopettaa viranomaisten ja päätösten arvostelu. Jos eivät lopeta, "niin seuraukset ovat vakavat". Päinvastoin, edustaja Kiuru! Meidän toimittajien tehtävä on pitää teidät, sinut ja viranomaiset ruodussa. Niin demokratia toimii. Kokoomuksen piti olla länsimaisten arvojen puolella, mutta nyt puheet ovat ehtaa neuvostoliittoa.

Tänään Ilta-Sanomat ehti uutisoida jokamiehen kiinniotto-oikeudenkin tulevaisuudessa laajenevan koskemaan myös laittomaan maassa oleskeluun syyllistyviä. Uutisen luettuaan oikeusministeri Antti Häkkänen sentään ymmärsi, ettei Odinin poikien ja kaiken maailman järjestyskaartien päästäminen ulkomaalaisen näköisten kimppuun ehkä sittenkään olisi hyvä ajatus.

Niin hyvin on oikeusministeriössä uusi ja oikea maailmanjärjestys kuitenkin omaksuttu, ettei edes jutussa haastateltu virkamies osannut ajatusta kyseenalaistaa.

Suomalaisen oikeiston kasvattaessa pesäeroa länsimaiseen oikeustajuun kasvaa myös railo kirkon ja oikeiston välillä. Poliitikot syyttävät kirkkoa turvapaikanhakijoiden piilottelusta, vaikka minun tietääkseni meillä on sakasteissa piiloteltu lähinnä aseita, kun ne piti sodan jälkeen johonkin kätkeä, isänmaan turvaksi. Juuri nyt punavihreäksi haukuttu kirkko puolustaa vapauden ja länsimaisen demokratian isänmaallisia arvoja paljon johdonmukaisemmin kuin oikeisto. Oikeiston puheissa kaikuu sen yhteiskunnan ääni, jolta isovanhempani uskoivat valkoisten Suomen pelastaneen.

Kari Suomalaisen pilakuvissa kokoomusta edusti kypäräpäinen pappi. Nykykokoomus on toista maata. Kun kypäräpapilta on riisuttu papinkaapu ja kristillisyys, seisoo edessämme moderni oikeistolaisuus paljaana. Se on kypärä päässä ja munasillaan.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

DuPont

Tuo em. oleva artikkeli kertoo syytä siihen, miksi tuo ei ole minun kirkkoni.

Minun kirkkoni ajaa minun seurakuntani asiaa, Suomi on se seurakunta.

Rosebud

Niinistö puolustelee kirkon vuosia jatkunutta mokutusta.

[tweet]905677260807696385[/tweet]

Voisikohan tuo kääntymishalu kertoa mistään muusta? Yleensä kun se kääntyminen tapahtuu samoihin aikoihin kun hakija saa ensimmäisen negatiivisen päätöksen.

Uimakoulutettava

Quote from: Rosebud on 03.09.2017, 15:52:02
Jos seuraa raamatun oppeja, pitäisi ottaa ainakin pari diskoläpsyttelijää kotiinsa asumaan, koska raamattu opettaa anteeksiantoa, lähimmäisenrakkautta, ja muiden kohtelua niin kuin haluaisi itseänsä kohdeltavan. Raamatussa ei käsittääkseni puhuta sanallakaan mistään rajojen kiinni laittamisesta tai oman kansan puolustamisesta. Terroristimurhaajakin pääsee taivaaseen kunhan katuu tekosiaan viime hetkellä.

Erinomainen virkaanastujaissaarna valtiokirkon seuraavalle kulttuurimarxistiselle ylimmäiselle papille, kuka sitten ko. politiikkaa valittaneenkin tekemään. Vaikkapa Turun tuomiokirkossa tehtävä jihadistinen terrori-isku olisi omiaan vain vahvistamaan tätä linjaa.

Varsinkin silloin, kun valtiokirkon virkahenkilö puhuu tai poliitikko Sipilä saarnaa, on vastuu lähteiden tarkastamisesta kuulijalla itsellään.

Pääministeri Sipilä, kansliapäällikkö Nerg, rukousaamiaistavat ministerit Soini ja Risikko sekä Migrin ylijohtaja Vuorio voivat tunnelmoida esim. laupiaan samarialaisen esimerkin äärellä pyrkiäkseen oikeuttamaan väestönsiirrot humanitaarisuuden muotona Jumalan sanalla.

Ei onnistu, jos vaivautuu itse tutkimaan, vallitseeko Suomen suorittamien väestönsiirtojen ja laupiaan samarialaisen esimerkin välillä analogia. Pikemminkin päinvastoin.

Quote
Luuk.10
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.


Poliitikot voisivat seurata, mikä kriisiapu on tehokasta, mikä tehotonta ja tuhoisaa. Mutta ei väkisin. Unelmoikaamme eurostoliittolaisittain tiedostaen oikein.

"Väestönsiirroilla Suomi kuntoon ja maailma pelastuu!" :) :flowerhat:

Ei mulla muuta.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Uimakoulutettava

Kristikunnan historiassa on esiintynyt usein pöyristyttävän itkettävää vihapuhetta, jota oikein tiedostavaisen valtiokirkon olettaisi viimein pyytävän nimenomaisesti anteeksi.

Piispainkokouksen olettaisikin kokoontuvan mitä pikimmin, jotta esim. alla esiintyvä vihapuhe saataisin tuomituksi mitä jyrkimmin.

Quote
Matteus 23

25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!

27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,
30 ja sanotte: 'Jos me olisimme eläneet isäimme päivinä, emme olisi olleet osallisia heidän kanssaan profeettain vereen'!
31 Niin te siis todistatte itsestänne, että olette niiden lapsia, jotka tappoivat profeetat.
32 Täyttäkää siis te isäinne mitta.
33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Kulttuurirealisti

Quote from: Uimakoulutettava on 08.09.2017, 20:01:46
Quote
Luuk.10
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.


Nykypäivän versio samarialaisesta on, että hän antaa kaksi denaria, hädänalaisen hoito maksaa 1,5 miljardia denaria vuodessa, eikä samarialainen koskaan palaa.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Supernuiva

Quote from: Kulttuurirealisti on 08.09.2017, 23:29:56
Quote from: Uimakoulutettava on 08.09.2017, 20:01:46
Quote
Luuk.10
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.


Nykypäivän versio samarialaisesta on, että hän antaa kaksi denaria, hädänalaisen hoito maksaa 1,5 miljardia denaria vuodessa, eikä samarialainen koskaan palaa.

Tai sitten: "He tuottivat maahan hädänalaisia ja sanoivat kansalaisille: "Hoitakaa heitä ja kustannuksilla ei ole mitään väliä. Kaikki heidän hoitoon kuluvat rahat kerätään teiltä, ja jos rahaa ei enää riitä teille teidän omiin tarpeisiin, niin se on voi voi. Lisäksi teidän tulee mukautua heidän kulttuuriinsa."

nimetönkeskustelija

Kun katselee Kari Mäkisen haastatteluja ja julkisia kommentteja saa selkeän kuvan sekä kirkon että hänen henkilökohtaisesta tilanteesta. Kari on ilmiselvästi luonteeltaan miellyttäjä ja konfliktien välttelijä. Hän on sopiva papiksi, mutta johtajaksi hänestä ei ole. Johtajalta vaaditaan aina tiettyä jämäkkyyttä ja kykyä pitää kiinni tässä tapauksessa omasta uskosta. Suomen evlut kirkossa voi kavuta ylöpäin ainoastaan konfliktin välttelijä. Sellainen joka vetää rajat ja uskoo asiaansa savustetaan armotta pihalle kirkosta. Tilanne on sama muuallakin suomalaisessa yhteiskunnassa. Mäkisen tapainen johtaja on työpaikalla kauhistus. Hänenlaiset johtajat kääntävät päänsä pois kun tulee ongelmia. He parhaansa mukaan välttelevät konflikteihin puuttumista ja jos joutuvat selkä seinää vasten puuttumaan konfliktiin, he mutisevat jotain epäselvää roskaa yrittäen olla kaikkien kavereita. Konfliktinvälttelijät on surkeita johtajia. Irja Askola ja nyt uusi Teemu Laajasalo ovat aivan samaa porukkaa. Työyhteisöissä voidaan huonosti ja sairastutaan, mutta miellyttäjät eivät pysty puuttumaan ongelmiin. Mäkiset, Askolat ja Laajasalot näyttävät laupeata naamaa kun 30 000 nuorta muslimimiestä rynnii paperitta maahan. He eivät kuitenkaan osallistu ongelmien ratkaisuun. He eivät pistä tikkua ristiin asian eteen. He eivät juokse selvittämässä ja neuvottelemassa eri kansanryhmien kesken. Heidän kuuluisi nyt pitää tiukkoja neuvotteluja muslimijohtajien kanssa, jotta vihasaarnaaminen ja väkivaltaan yllyttäminen saataisiin loppumaan.

Mielistelevät kirkollisjohtajat käyttäytyvät kuin koiranpentu. Konfliktitilanteessa he heittäytyvät selälleen, heiluttavat häntää ja hymyilevät alistuneesti. Tämä toimintamalli on tuonut heille johtajan aseman, mutta useimmissa tilanteissa koiranpentustrategia ei toimi. On paljon ihmisiä, jotka pystyvät sumeilematta hyväksikäyttämään heikkoa miellyttäjää. He vaan sanelevat ja pakottavat ehtonsa ja miellyttäjä joutuu pettämään oman tukiryhmänsä. Siksi kansa tuntee turvattomuutta. Jokainen näkee että kirkollisjohtajamme ovat konfliktinvälttelijöitä eli heikkoja johtajia. Jo tieto siitä että johtaja on heikko vätys saa kansan tai alaiset voimaan huonosti.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?