News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Kirkon karkeimmat mokutukset

Started by tavallinen jantteri, 17.12.2011, 00:40:50

Previous topic - Next topic

Roope2

Täytynee tehdä toistakymmentä milliä alijäämäinen budjetti, realisoida pikkuisen omaisuutta tai sitten sopeuttaa. Toiminnan laajentaminen Ahmedien sosiaalitoimistoksi näissä suhdanteissa ei liene järkevää. Niin ja kyllähän 50 000 eronnutta ja 45 000 kuollutta oli hieman maksukykyisempää porukkaa kuin tilalle tulleet 37 000 alle yksivuotiasta kersaa.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

newspeak

QuoteKirkosta erosi viime vuonna noin 50 100 ja kirkkoon liittyi noin 17 000 henkeä. Kirkon jäsenistä kuoli 44 800, ja kirkon jäseniksi kastettiin 36 600 alle yksivuotiasta.

Kirkkoon liittyminen on siis pienoisessa nousussa, koska 2015 liittyi vähän yli 16 000 henkeä.

Mutta kokonaiskuvan kannaltahan syntyvyys on laskussa, mutta väestömäärä kasvaa maahanmuutosta johtuen. Viime vuonna syntyi vähiten lapsia 30 vuoteen. Tästä voisi päätellä, että pelkästään alhainen syntyvyys ja lisääntyvä maahanmuutto sekä tietenkin eräiden maahanmuuttaryhmien korkea syntyvyys vähentävät kirkkoon kuuluvien osuutta koko väestöstä.

Nanfung

Quote from: Pärmi on 30.12.2016, 22:41:37
Illan YLE:n ajankohtaislähetyksessä piispatar päräytti lähes perjantain "parhaan" kertomalla, mikä kuuluu kirkon ydinbisnekseen, eikä myöskään unohtunut maininta, miltä tuntuu turvatttomuuden kannalta seistä matuna ratikkapysäkillä.

Taksien määrää on lisättävä, että vältettäisiin turha seisoskelu ratikkapysäkillä.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Faidros.

Kohta (30.1. - 5.2) on Uskontojen ja katsomusten yhteisymmärrysviikko. Tavja! :-*
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/yk%20yhteisymmarrysviikko%20halonen-60295
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Malla

Quote from: Faidros. on 17.01.2017, 12:34:12
Kohta (30.1. - 5.2) on Uskontojen ja katsomusten yhteisymmärrysviikko. Tavja! :-*
www.verkkouutiset.fi/kotimaa/yk%20yhteisymmarrysviikko%20halonen-60295

Herra hyvästi hallitkoon. Olen satunnaisesti kuunnellut radion hartausohjelmia, ja joka ikisessä on puhuttu pakolaisista ja/tai itämaan viisaista miehistä. Mielikuvitukseni ei riitä hahmottamaan, miten ymmärrystä voisi enempää lisätä.

Aukusti Jylhä

Quote from: newspeak on 27.01.2017, 18:00:40
Tuon diakonin voisi hiljalleen jättää pois noista nimikkeistä. Sen voisi korvata vaikka demarilla.

Kirkko on ehdoton kärkimocuttaja Suomessa. Siis jos ajattelee mikä kirkon oikea tehtävä on; käännyttä ihmisiä kristinuskoon.

Tuossakin mainoksessa on kuvaan haluttu niin selkeästi muslimi, että ihan taas melkein naurattaa. Pelkkä ihonväri ei todellakaan riittänyt, vaan huivipää pitää olla. Kyseinen huivipää ei edes ole kohderyhmää, vaan kohderyhmänä on musliminaisiksi haluavat suomalaiset naiset. Ja muslimeiksihan noissa vastaanottokeskuksissa tullaan, RHC:n mammat hyvänä esimerkkinä.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Alaric

Pakko laittaa tämä jäsen Golimarin löydös myös tähän ketjuun.

Moskeija & kaupunki -lehden uusi kolumnisti on rodullistamista vastaan taisteleva "ruskea" tyttö Koko Hubara :facepalm:

Mokutuslinja jatkuu vahvana.

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/jokainen-pitaa-kokemustaan-itsestaan-selvana-ja-se-on-rasismin-juuri-sanoo-koko-hubara (25.1.2017)

QuoteKoko Hubara: Rasismin juuri on ajatuksessa, että vain minä olen normaali

Teini-ikäiselle Koko Hubaralle oli kova juttu, kun Jyrkin juontajana oli Tea Khalifa. Kirkko ja kaupungin kolumnistina aloittava Hubara puhuu ruskeiden puolesta.

Appelsiinipuiden lomassa kävelee kaksi lasta, serkukset. Toinen on israelilainen, toinen suomalainen. Yhtäkkiä se israelilainen kysyy:

– Miltä tuntuu olla ulkomaalainen?

Se suomalainen, kantasuomalaisen äidin ja jemeninjuutalaisen isän lapsi, hämmentyy.

– Mutta enhän minä ole ulkomaalainen, vaan suomalainen! Sinä se olet ulkomaalainen.

Se suomalainen, Koko Hubara, nauraa muinaiselle minälleen.

– Jokainen pitää omaa kokemustaan itsestään selvänä.

Siinä havainnossa ollaan rasisminkin alkujuurilla. Minä ja minun kaltaiseni edustamme normaalia, muut ovat poikkeuksia. Suomessa valkoisuus on normi, muunväriset etnisiä.

Hubaralla on niille muunvärisille sateenvarjotermi: ruskea. Ruskeus ei viittaa vain ihonväriin, vaan kokemukseen toiseudesta, siitä, ettei ihan täytä mittaa. Ruskea lista on pitkä: mustat, arabit, latinot, aasialaiset, romanit, saamelaiset, juutalaiset, venäläiset, virolaiset...

Ruskeus on päässyt Koko Hubaran kaksivuotiaan blogin nimeenkin, Ruskeat tytöt. Tänä vuonna Hubara aloittaa Kirkko ja kaupungin kolumnistina.

– Minua on kutsuttu aktivistiksi ja antirasistiseksi toimijaksi. En tunnista siitä itseäni. Jokainen rodullistettu ihminen on aktivisti, kun hän lähtee ulos ovesta.

Niin, rodullistettu. Termi on kangerteleva, mutta parempaakaan sanaa ei vielä ole, kun koko keskustelu on Suomessa tuoretta.

– Kolonialistinen järjestelmä perusteli sortoa biologialla. Vaikka tiede on todistanut tämän vääräksi, ihmisiä kohdellaan yhä sen mukaan, Hubara selittää.

Vaikkapa niin, että ei-valkoisia tyttöjä kannustetaan lähihoitajaopintoihin ja liian harvoin muistetaan mainita, että yliopistokin on olemassa.

– Ja sitten vielä kysytään, miksi te ette kirjoita mitään.

Kukaan ei ole vapaa ennakkoluuloista

Niin valkoiset kuin ruskeatkin kokevat ulkopuolisuutta ja syrjäytymistä. Sen rinnalla pitää kysyä, millaisia valta-asetelmia ulkopuolisuuteen liittyy.

– Kun alkoholisti sylkee päälleni ratikassa ja huutaa, että mene neekeri helvettiin, juuri hänen valkoisuutensa tekee sen mahdolliseksi, Koko Hubara sanoo.

(...ja niin edelleen...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Sydämistynyt

Hubaralla on helppoa, sen kun suoltaa tajunnanvirtaansa pseudotieteenä tulemaan.  Ja kirkko maksaa.

Uimakoulutettava

Quote from: Bona on 23.12.2016, 13:51:16
Vielä kirkollisveron maksamisesta: Jeesus maksoi itse temppeliveron

...ja kirkonhenkilöiden standardiargumenttirepertuaariin kuuluvat myös pakolaisuus ja laupias samarialainen -teemat, vaikka kirjoitukset tutkimaan vaivautuva huomaisi, etteivät ne suinkaan oikeuta nykyistä väestönsiirtohumanitarismia ja turvapaikanhakukritiikittömyyttä, vaan pikemminkin päinvastoin.

Evankeliumeista apostolisiin kirjeisiin edettäessä ilmenisi, ettei kristillisen seurakunnan rahoitus suinkaan rakennu kaikelta kansalta kerättävälle pakkoverolle. Samoin seurakunnan harhaoppisuuden tai monioppisuuden hyväksymisen hapatus on täysin vastoin kirjoitettua, mutta sopii maallistuneen valtiokirkon menoon erinomaisesti.

Petetyksi tulemisesta voi syyttää vain itseään.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

newspeak

Quote from: käpykaarti on 27.01.2017, 18:08:43
Quote from: newspeak on 27.01.2017, 18:00:40
Tuon diakonin voisi hiljalleen jättää pois noista nimikkeistä. Sen voisi korvata vaikka demarilla.

Kirkko on ehdoton kärkimocuttaja Suomessa. Siis jos ajattelee mikä kirkon oikea tehtävä on; käännyttä ihmisiä kristinuskoon.

Tuossakin mainoksessa on kuvaan haluttu niin selkeästi muslimi, että ihan taas melkein naurattaa. Pelkkä ihonväri ei todellakaan riittänyt, vaan huivipää pitää olla. Kyseinen huivipää ei edes ole kohderyhmää, vaan kohderyhmänä on musliminaisiksi haluavat suomalaiset naiset. Ja muslimeiksihan noissa vastaanottokeskuksissa tullaan, RHC:n mammat hyvänä esimerkkinä.

Huokaus...

Eihän kirkko ole mikään mokuttaja tai mikään yhtenäinen kokonaisuus ylipäätään. Kirkon ainoa tehtävä ei myöskään ole käännyttää ihmisiä.

Suomen väestöstä noin 80 % kuuluu kirkkoon. Tähän joukkoon kuuluu monenlaista menijää. Tietty väestönosa on kuitenkin väistämättöstä aina suuna päänä. Diakonian suhteen se on melko usein naisvoittoista ja vasemmalle kallellaan. Pitäisikö sosiaalialan työntekijöiltä poistaa sitten äänioikeus tai kaikilta naisilta? Ei kai.

Tuo esitteen kuva on selvästi fotoshoppaamalla tehty tai kyseessä on poikkeuksellisen isopäinen likka.

Alaric

Quote from: newspeak on 27.01.2017, 20:47:23Huokaus...

Eihän kirkko ole mikään mokuttaja tai mikään yhtenäinen kokonaisuus ylipäätään. Kirkon ainoa tehtävä ei myöskään ole käännyttää ihmisiä.

Suomen väestöstä noin 80 % kuuluu kirkkoon.

(...)

Oletko jumittunut johonkin vuosikymmenen taakse lukuinesi? ;) Älä lausu väärää todistusta läh... öh, siis kirkostasi.

Ev.lut. kirkkoon kuuluu 71,9 % suomalaisista.

http://evl.fi/tietoa-kirkosta/tilastotietoa

(Anteeksi saivartelu, oli pakko korjata.)
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Malla

Minulla on lähipiirissä "ruskeita ja siis rodullistettuja" melkein-sukulaisia. Naisetkin ovat korkeakouluttautuneet, ilman erityistä opastusta, taipumustensa ja kykyjensä mukaan. Karkein kommentti lienee vanhan äitini lausuma: hän kutsuu lähintä rodullistettuaan (lapsenlapsensa elämänkumppania) pörröpääksi. Pörrö ei ole toistaiseksi avautunut blogitse tai muutenkaan kokemastaan solvauksesta. Hän on huvittunut ja pitää kovasti murmelista (mutta ei ojentele kavalia käsiään hänen käsiväskyynsä).

Tavan

Joskus pohdin, että onko nykyinen paavi antikristitty. Uusimpana ulostulonaan hän kehuu marxismia, joka raunioitti latinalaisen Amerikan.

http://www.breitbart.com/national-security/2017/01/27/pope-francis-liberation-theology-good-latin-america/
This was my father's belief and this is also mine:
  Let the corn be all one sheaf--
And the grapes be all one vine,
  Ere our children's teeth are set on edge
By bitter bread and wine.

Ernst

Quote from: Alaric on 27.01.2017, 20:56:29
Quote from: newspeak on 27.01.2017, 20:47:23Huokaus...

Suomen väestöstä noin 80 % kuuluu kirkkoon.

(...)

Oletko jumittunut johonkin vuosikymmenen taakse lukuinesi? ;) Älä lausu väärää todistusta läh... öh, siis kirkostasi.

Ev.lut. kirkkoon kuuluu 71,9 % suomalaisista.

http://evl.fi/tietoa-kirkosta/tilastotietoa

(Anteeksi saivartelu, oli pakko korjata.)

Eihän tämä uusi ajatuskulku ole, mutta ns. kulttuurisyistä tekisi melkein mieli liittyä takaisin kirkkoon, jos se suostuisi oikenemaan ja unohtamaan ne karkeimmat mokutuksensa.  Minua nimittäin hiukkasen huolestuttaa, miten tässä käy, jos

1 kirkko jättää jäsenensä saarnailemalla karkeimpia mokutuksia
2 jäsenet jättävät kirkon, kun eivät halua kuulla saarnattavan karkeimpia mokutuksia.
3 kirkko lisää volumea ja saarnaa karkeaa mokutusta
4 jäsenet jättävät kirkon, kun eivät halua kuulla saarnattavan karkeimpia mokutuksia

Luupiksihan tämä menee.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

newspeak

Quote from: Alaric on 27.01.2017, 21:42:21
Pilkkasinko minä äsken vai viittaatko yleisesti foorumin ilmapiiriin?

Otin tuon aika henkilökohtaisesti.

Mutta noin yleisesti foorumi on kieltämättä latistumaan päin.

Alaric

Quote from: newspeak on 27.01.2017, 21:53:12
Quote from: Alaric on 27.01.2017, 21:42:21
Pilkkasinko minä äsken vai viittaatko yleisesti foorumin ilmapiiriin?

Otin tuon aika henkilökohtaisesti.

Mutta noin yleisesti foorumi on kieltämättä latistumaan päin.

Kerrohan nyt vielä minkä osion tuossa viestissä otit henkilökohtaisesti? Kai nyt sentään väittämät saa korjata oikeiksi?
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

newspeak

Quote from: Alaric on 27.01.2017, 21:55:35
Kerrohan nyt vielä minkä osion tuossa viestissä otit henkilökohtaisesti? Kai nyt sentään väittämät saa korjata oikeiksi?

Sensuurikynä on näemmä viuhahtanut tässä, joten jos et halua keskustella oman elämänkatsomuksesi puutteista, voisimme jättää tämän.

Alaric

Quote from: newspeak on 27.01.2017, 22:02:14
Quote from: Alaric on 27.01.2017, 21:55:35

Sensuurikynä on näemmä viuhahtanut tässä, joten jos et halua keskustella oman elämänkatsomuksesi puutteista, voisimme jättää tämän.

Sinun viestisi ovat edelleen jäljellä, joten ne ovat ilmeisesti ihan hyväksyttäviä. "Elämänkatsomuksen puutteet" kuulostaa kovin dramaattiselta, mutta enköhän minä silti sen kestä. Keskustellaan vain.

Eikö kahdeksatta käskyä olisi saanut lausua ja hieman leikkimielisesti muokata silti täysin asiassa pysyen? Oletko niin parranpäristelijä, että vedät herneet nenään tuollaisesta? Tämähän on täysin samaa ryppyotsaisuutta mitä muslimit harrastavat. Minun maailmankuvani kyllä kestää leikittelyn, kettuilun, haastamisen ja kritisoinnin. Eikö sinun?

Terveisin kommunisti.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Pärmi

Quote from: Tavan on 27.01.2017, 21:15:20
Joskus pohdin, että onko nykyinen paavi antikristitty. Uusimpana ulostulonaan hän kehuu marxismia, joka raunioitti latinalaisen Amerikan.

http://www.breitbart.com/national-security/2017/01/27/pope-francis-liberation-theology-good-latin-america/
Siinä vaiheessa, kun kirkkojen johtajien mielissä kypsyy ajatus dilemmasta, etsiäkö Jumalan vai ihmisten mielisuosiota, peli on menetetty.

simppali

Taattua Askolaa,ei pitäisi lukea tämmöistä ennen töihin lähtöä,kirraa päässä moinen jeesustelu.

http://yle.fi/uutiset/3-9425646

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Alaric

^ Laitetaas lainaus jutusta, niin ei tartte klikkailla. Askola jutustelee vihapuheesta ja siitä millaista vihapalautetta hän on saanut.

"Ihmisten tulisi hänen mielestään muistaa joka aamu, että vihapuheen vastakohta on hyvä puhe."

Kivapuheen rinnalle uusi näppärä termi. Tosi hyvä juttu hei.

#hyväpuhe

QuotePiispa Irja Askola: Vihapuhe ei poistu komentamalla

Vihapuheeseen eivät auta käskyt, iva eikä halveksunta. Askola uskoo kielikylvyn voimaan.

Helsingin piispa Irja Askola on henkilökohtaisesti kokenut vihapuheen määrän lisääntyneen kuluneen vuoden aikana.

"Onko pääsi jo levinnyt liiasta suvakkipaskasta?"

Hän pitää äärimmäisen tärkeänä, että vihaa lähdetään suitsemaan, ennen kuin se muuttuu sanoista teoiksi myös Suomessa.

– Olemme sallineet julkisessa sanankäytössä aivan liikaa aggressiivista kielenkäyttöä, voiman vihassa ja toisaalta katkeruuden vihassa kommunikointia.
Puhutaan sitten vaikka eduskunnasta, kansanedustajien blogeista tai myös kirkosta. Se on huolestuttavaa, Irja Askola summaa.

Suomen lainsäädäntö ei tunne termiä vihapuhe. Euroopan neuvoston ministerikomitean määritelmän mukaan vihapuhetta ovat ilmaisumuodot jotka levittävät, lietsovat, edistävät ta oikeuttavat etnistä vihaa, ulkomaalaisvastaisuutta, antisemitismiä tai muuta vihaa, joka pohjautuu suvaitsemattomuuteen.

Irja Askola jakaa saamansa vihapuheen kolmeen kategoriaan: seksuaalisesti värittynyt, naisviha ja muukalaisviha. Hän antaa pyynnöstä kolme esimerkkiä itse saamastaan vihapostista:

"Sinä olet iljetys, niin kuin tekosikin. Toivottavasti tuonelassa kohtusi hakataan pois".

– Tämä on tyypillinen esimerkki seksuaalisesti värittyneestä vihapostista. Se liittyy sarjaan, jossa raiskausuhkaukset, silpomistoiveet ja muut on liitetty osaksi vihapostiani, Askola kertoo.

Toinen tyypillinen kategoria on, että piispuus ja kirkkoherruus ovat miesten tehtäviä.

"Kyllä pitää olla kulkuset eli munat jalkojen välissä, eikä pimppaa. Joko nyt ymmärsit asian?"

– Eli yksi kategoria vihapostia on yksinkertaisesti naisvihaa. Seuraava tyypillinen laji on muukalaisvihaan liittyvä, Askola luettelee.

– Olen pitänyt tärkeänä, että turvapaikanhakijat saavat Suomessa inhimillistä kohtelua ja uskonnot voisivat elää vuoropuhelussa. Tämä viesti ei ole edes rankemmasta päästä:

"Lopeta sinä se muslimien munien nuoleminen".

– Nämä ovat tällaisia konkreettisia kategorioita, ja näitä posteja on kasapäin. Tietysti on myös paljon kannustusta ja kiitosta, mutta vihapuhe on minusta nyt vakava asia, Askola painottaa.

Kirkon tunnetynnyri

Hän luonnehtii itseään kirkon tunnetynnyriksi tai käveleväksi postilaatikoksi.

– Olen tietämättänikin antanut kasvot sille, että minulle saa puhua, minulle voi puhua, minulle voi huutaa ja minulle voi itkeä. Se on toisaalta myös aika merkittävä tehtävä.

Vihapostia Suomen ensimmäinen naispiispa saa hyvin erityyppisiltä ihmisiltä.

– Ei voi haksahtaa siihen harhaan, että he ovat kaikki peräkammarin poikia tai syrjäytyneitä nuoria. Vihapostin lähettäjistä löytyy koulutettuja ihmisiä, nuoria ja vanhoja, hyvin erilaisia, Askola kertoo.

Hän muistuttaa, että vihalla on aina viesti.

– Tie eteenpäin olisi, että me kiinnostuisimme siitä vihasta. Viha on pelon lähisukulainen. Pelko ja viha eivät poistu komentamalla eivätkä varsinkaan ivaamalla, solvaamalla ja halveksimalla toinen toisiamme.

Vihapuheesta tekoihin

Vihapuheen vähättely on Askolan mielestä vaarallista.

– Jos vihapuheesta tulee arkipäivän puhetapa niin siitä ei ole hirveän pitkä matka siihen, että myös vihan teot hyväksytään.

Askolan mielestä suomalaisten pitäisi mennä kielikylpyyn: oppia puhumaan erimielisistä asioista sellaisella kieliopilla ja sanastolla, joka vie asioita eteenpäin.

– Pitäisi löytää se raja, että tämä on ei-hyväksyttävää käytöstä ja puhetta. Että asiasta voi puhua, mutta ei tällä tavalla. Voimme oppia olemaan erilaisina, mutta kuitenkin yhdessä.

Irja Askola myöntää vihapuheen saaneen hänetkin pelkäämään kuluneen vuoden aikana, ensimmäistä kertaa.

– Olen miettinyt, lähdenkö mukaan johonkin juttuun tai sanonko, mitä mieltä olen, kun tiedän, että sen jälkeen posti on niin täynnä sitä vihaa.

– Silloin kun se soljahtaa solvaamiseen, ivaamiseen, persoonaan liittyviin asioihin ja uhkailuun, niin kyllä se satuttaa ja vaikuttaa. Jossakin määrin tunnistan pelkoa, joka on minulle ihan uusi tunne tällaisissa yhteyksissä, Askola pohtii.

Vihapuheella on viesti

Askolasta vihapuhe kertoo vakavasta pahasta olosta, yksinäisyydestä, katkeruudesta ja pelosta, jonka pitäisi tulla nähdyksi.

– Meidän pitäisi päästä vihapuheesta vuoropuheluun ja kyräilystä, kupliin ja juoksuhautoihin asettumisesta nousta kiinnostumaan toistemme peloista ja vihasta. Kysyä, mitä sinä oikeasti kerrot, onko sinun vihasi perusteltua?

Jossakin määrin piispa Irja Askola ymmärtää vihaa. Esimerkiksi kun postissa lukee, että "rouva piispa vaan toivottaa tervetulleeksi toiselta puolelta maailmaa tulevia ihmisiä, mutta minua ei ole kukaan koskaan toivottanut tervetulleeksi, itse joudun sinnittelemään, verenpainelääkkeeni ostamaan ja huolehtimaan siitä, saako koululaiseni kunnon aamupalan".

– Askeleeni on nyt se, että menen lähelle niitä, jotka lähettävät sitä vihapostia ja kysyn, että mikä sulla on, kerro? Onko sun viha perusteltua, jos minä kertoisin, mistä oikeastaan tässä kirkon pakolaistyössä on kysymys?

Askola antaa esimerkin: diakoniamäärärahat eivät ole vähentyneet, vaikka turvapaikanhakijoita on otettu vastaan.
Ja kun seurakunnissa on tarjottu hätämajoitusta kodittomille ja suojattomille, suurin osa asiakkaista on ollut kantasuomalaisia.

– Joskus olen saanut koskettavankin viestivastauksen, että ai, näinkö se onkin, hän iloitsee.

Vastakohta on hyvä puhe

– Jos meidän ympäristössä, lähikorttelissa, mediassa ja sosiaalisessa mediassa on niin näkyvästi jotakin huolestuttavaa, vahingoittavaa, pelottavaa, uhkaavaa ja eettisesti kyseenalaista, niin olisihan se kummallista elleivät kirkko, Yleisradio tai peruskansalaiset kodeissa ja kouluissa siihen puuttuisi, Askola summaa.

Ihmisten tulisi hänen mielestään muistaa joka aamu, että vihapuheen vastakohta on hyvä puhe.
Arjen teko voi olla kannustava puhe tai kiitospuhe.

– Meidän pitäisi suunnata oma energia myönteiseen puhumiseen. Mitä jos joka päivä sanoisi kolme myönteistä asiaa jollekin ihmisille, sellaista, joka on oikeasti totta? Kollegalle, joka on tehnyt jotakin hyvää, kummilapselle, jota ei ole muistanut pitkään aikaan kiittää, tai kenelle tahansa.

– Bussikuskillekin voisi sanoa hyvää huomenta, Askola muistuttaa.
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

ISO

Entäs jos ei keksi mitään hyvää sanottavaa tästä matutulvasta, mieleen tulee vain pelkkiä ongelmia ja huonoja asioita.

Aika vaikeata jutella kivapuhetta aiheesta joka on pääsääntöisesti vastenmielinen.
Roslan M Salih:

"Freedom of speech isn't worth civil war"

Alaric

Jos ei keksi mitään hyvää sanottavaa, niin sitten pitää tietenkin olla vain hiljaa. Ihmisten pitäisi puhua vain mukavasti ja kivasti eikä ainakaan esittää mitään kritiikkiä tietyistä aiheista (jotka hyväpuhujat määrittelevät), koska siitä on lyhyt matka vihapuheeseen. Ja sitähän me emme halua kuulla, emmehän?
kallista perintöänne.
Mahtuvat multaan tänne.

Kim Evil-666

Viitaten edelliseen.

Euroopan yksi suurimmista vitsauksista on kaikkinainen #kivapuhe. Se tekee ihmisistä tekopyhiä paskiaisia, jotka kaivavat omaa hautaansa kilpaillen siitä, kuka puhuu kivoiten. Se on peliä, jonka nimi on sädekehäkilpajuoksu. Nämä Askolat ovat tuon pelin pelinrakentajia yhdessä poliittisen eliitin kanssa. Heitä ei kiinnosta kuin oma julkisuuskuvansa ja se, että heidät määritellään "hyvinä ihmisinä".

Loppupeleissä kaikkinainen #kivapuhe johtaa dystopiaan, jossa maaperää hallitsee todellinen #vihapuhe. Sen keinoihin kuuluu puheen lisäksi myös teot, kuten historia on meitä monasti opettanut.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Eino P. Keravalta

QuoteAskolan mielestä suomalaisten pitäisi mennä kielikylpyyn: oppia puhumaan erimielisistä asioista sellaisella kieliopilla ja sanastolla, joka vie asioita eteenpäin.

Askola on nyt kyllä ihan sekaisin.

Kyllä me suomalaiset osaamme keskustella, sovitella ja viedä asioita eteenpäin.

Ongelma onkin siinä, että ne tänne tunkeneet eivät osaa.

Ja siksi jo rauhalliset suomalaisetkin alkavat hermostua kun muukalaiset tulevat tänne röyhkeine vaatimuksineen pitäen meitä koirina, sikoina ja ali-ihmisinä ja katsoen oikeudekseen elää loputtomiin meidän siivellämme ja raiskata tyttäriämme.

Askola voisi säästää saarnansa matuille, sillä he ovat jo moneen kertaan lähtömaistaan alkaen osoittaneet, etteivät osaa ottaa toisia huomioon, kuunnella, keskustella, kunnioittaa, sovitella, katsoa peiliin tai pyytää anteeksi - puhumattakaan, että veisivät asioita eteenpäin tai rakentaisivat jotain!
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Pärmi

Arkkipiispamme tarinoi ihanasta ja suvaitsevaisesta yhteiskunnastamme. Raamatullisilla totuuksien käytännöillä hänen malli-yhteiskunnassaan  ei ole paljoakaan tekemistä:facepalm:

http://www.iltalehti.fi/viihde/201701292200061645_vi.shtml

Veikko

Quote from: Alaric on 29.01.2017, 10:51:56
Jos ei keksi mitään hyvää sanottavaa, niin sitten pitää tietenkin olla vain hiljaa. Ihmisten pitäisi puhua vain mukavasti ja kivasti eikä ainakaan esittää mitään kritiikkiä tietyistä aiheista (jotka hyväpuhujat määrittelevät), koska siitä on lyhyt matka vihapuheeseen. Ja sitähän me emme halua kuulla, emmehän?

Quote from: Kim Evil-666 on 29.01.2017, 11:22:35
Viitaten edelliseen.

Euroopan yksi suurimmista vitsauksista on kaikkinainen #kivapuhe. Se tekee ihmisistä tekopyhiä paskiaisia, jotka kaivavat omaa hautaansa kilpaillen siitä, kuka puhuu kivoiten. Se on peliä, jonka nimi on sädekehäkilpajuoksu. Nämä Askolat ovat tuon pelin pelinrakentajia yhdessä poliittisen eliitin kanssa. Heitä ei kiinnosta kuin oma julkisuuskuvansa ja se, että heidät määritellään "hyvinä ihmisinä".

Loppupeleissä kaikkinainen #kivapuhe johtaa dystopiaan, jossa maaperää hallitsee todellinen #vihapuhe. Sen keinoihin kuuluu puheen lisäksi myös teot, kuten historia on meitä monasti opettanut.

Todella. Kun ihmiset, joilla oli silmät, korvat ja järkikin päässä harrastivat kivapuheita tai olivat hiljaa natsien huutaessa fanaattista sanomaansa ja levittäessä väkivaltaa kuin islamistit nykyisin, niin natsit pääsivät valtaan Saksassa ja Itävallassa. Ja sen jälkeen alkoivat tosiaan teot laajassa mittakaavassa, kuten hyvin tiedämme.

Historia uhkaa toistaa itseään islamismin merkeissä, enkä ainakaan minä aio olla kivapuhujien ja vaikenevien joukossa.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Arvoton

Tökkii toi sana "komentaa". Käsitän sitä käytettävän tietynlaisissa sopimuksellisissa tilanteissa tai valta-asetelmissa. Esim. kapteeni komentaa joukkuettaan, joka osaa odottaa häneltä komentoja, l. tavallaan ohjaamista. Samahan on palveluseläinten kanssa (en nyt pidä sotilaita eläiminä). Käskeminen taas ei tarvitse vastaanottajan hyväksyntää, esim. lasten kanssa. Oonko kartalla?

Edit Tuleepa väärän sanan lipsahduksia itellekin, ei sen puoleen.

Jochanan

Quote from: Pärmi on 29.01.2017, 16:35:54
Arkkipiispamme tarinoi ihanasta ja suvaitsevaisesta yhteiskunnastamme. Raamatullisilla totuuksien käytännöillä hänen malli-yhteiskunnassaan  ei ole paljoakaan tekemistä:facepalm:

Muista nyt kuitenkin se, että tuo ei ole enää "kivapuhetta" useimpien Homman aktiivien mielestä, vaan "vihapuhetta". Täällä pitää sanoa "gay is good"...  ;D

Olenkin välillä miettinyt tätä joidenkin hommalaisten jokseenkin skitsofreenistä suhdetta arkkipiispaamme. Piispa on valtakunnan pahimpia mokuttajia, mitä tulee muslimeihin, mutta just asiallinen äijä, kun on kyse homoista.

Se on jännä, että sama henkilö voi olla samaan aikaan sekä hyvis että pahis, mutta kai se on tätä nykyaikaa, kun hyvä ja paha sekoittuu...  ;D

Pärmi

Quote from: Jochanan on 30.01.2017, 20:17:55
Quote from: Pärmi on 29.01.2017, 16:35:54

Muista nyt kuitenkin se, että tuo ei ole enää "kivapuhetta" useimpien Homman aktiivien mielestä, vaan "vihapuhetta". Täällä pitää sanoa "gay is good"...  ;D

Olenkin välillä miettinyt tätä joidenkin hommalaisten jokseenkin skitsofreenistä suhdetta arkkipiispaamme. Piispa on valtakunnan pahimpia mokuttajia, mitä tulee muslimeihin, mutta just asiallinen äijä, kun on kyse homoista.

Se on jännä, että sama henkilö voi olla samaan aikaan sekä hyvis että pahis, mutta kai se on tätä nykyaikaa, kun hyvä ja paha sekoittuu...  ;D
Nykyaikaa, lopunaikaa, laittomuuden aikaa, kyllä. Mäkinen vain vahvistaa sanoillaan asian Evl.kirkon puolesta. En onnittele.