News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Finis Finlandiae

Started by tyhmyri, 09.12.2011, 19:57:18

Previous topic - Next topic

tyhmyri

Nuorena miehenä olin huolestunut Neuvostoliiton vallasta ja vaikutuksesta Suomessa. Pelkäsin itsenäisyytemme puolesta ja jouduin silloin tällöin mielenkiintoisiin keskusteluihin kommunistista järjestelmää ihannoivien henkilöiden kanssa. Asettauduin tuolloin tiukasti kaikista kansalaisista huolehtivan markkinatalouden puolelle. Ajat olivat välillä pelottavia, sillä Suomen itsenäisyys ei todellakaan ollut kaikissa tilanteissa varma asia.

Onnistuneen ja täysin häikäilemättömän, usein todella kyynisen, mutta poikkeuksetta Suomen etuja ajavan politiikan vuoksi, kaikesta suomettumisesta ja kumartelusta sekä saappaidennuolennasta huolimatta, kykenimme säilymään itsenäisyytemme. Usein se ei ollut selvää.

Tuolloin, Tuure Junnilan ja monien muiden isänmaallisten poliitikkojen innoittamana, aloin pitää kokoomusta poliittisena kotinani. Uskoin kyseessä olevan puolueen, joka viimeiseksi menisi myymään Suomen itsenäisyyden, joka on työllä ja verellä ansaittu.

Kuinka väärässä olinkaan.

Nykyisessä menossa on yhä ilmeisempää, että oman puolueeni johto on tehnyt päätöksensä ja valinnut puolensa. Tuo puoli ei ole suomalaisten yritysten, suomalaisten yrittäjien, suomalaisten työntekijöiden tai suomalaisten veronmaksajien puoli. He ovat valinneet puolensa ideologisin perustein, perustein, joiden vuoksi on oikeutettua ja suorastaan välttämätöntä mitätöidä ne uhrauksen joista aikaisemmat sukupolvet ovat tehneet. Mitätöidä se työ, jonka suomalaiset ovat tehneet rakentaakseen maatamme. Mitätöidä kaikki se harkittu ja isänmaallinen politiikka, jonka avulla olemme päässeet rikkaaksi maaksi.

En tiedä mikä heidän valitsemansa ideologia on, mutta Suomen ja suomalaisten etu se ei ainakaan ole. Mitenkään muuten en kykene ymmärtämään silmitöntä halua luovuttaa itsenäiselle valtiolle kuuluvaa päätäntävaltaa ulkomaisille toimijoille. Taloudellisesta päätösvallasta luovutettiin leijonanosa liityttäessä Euroalueeseen. Tuo päätös vei meidät käytännössä kehitysmaan asemaan, kyvyttömäksi harrastamaan omaa rahapolitiikkaa.

Toinen askel, talouspolitiikan luovuttaminen ja veronkanto-oikeuden antaminen ulkomaisille tahoille on meneillään muutetun EVM:n ja uuden vakaussopimuksen muodossa. Olemme liittymässä mekanismeihin, jotka tulevat tarkoittamaan kustannuksia ilman ylärajaa, kustannuksia ilman että pystymme niihin vaikuttamaan. Berliinissä ja Pariisissa tehdyillä päätöksillä voidaan meitä velvoittaa maksamaan mielivaltaisia summia tarkoituksiin joista emme voi päättää. Lisäksi meiltä viedään kyky tehdä itsenäisiä, suhdanteiden pehmentämiseen tähtääviä päätöksiä ilman Berliinin ja Pariisin hyväksyntää. Olemme muuttumassa Berliinin ja Pariisin valvonnassa olevaksi protektoraatiksi.

Olemme muuttumassa vain nimellisesti itsenäiseksi maaksi, protektoraatiksi. Kuin Ruanda ollessaan Saksan vallan alla. Nukkehallitus ja näennäinen demokratia näyttäisivät meille jäävän, mutta itsenäisen maan ja itsenäisen kansan oikeudet katoaisivat. Valtiomme muuttuu pelkäksi veronkeräyskoneeksi ja verojen hyötyjät tulisivat olemaan muualla kuin Suomessa.

Tämä kaikki omaan puolueeseeni ja sen johtoon kuuluvien poliitikkojen toimesta.

Tsaari ei siihen pystynyt, siihen ei pystynyt Neuvostoliitto, mutta omat poliitikkomme pystyvät siihen.

Pian voimme todeta tapahtuneeksi tosiasiaksi: Finis Finlandiae

Kaaoskeisari

Jos ja kun Perussuomalaiset pääsevät vallan kahvaan niin toivon nykyisten järkikansanedustajien ja muiden toimijoiden pitävän puoluettaan silmällä ettei se pääse vahingossakaan mädättymään minkään hulluusideologian suuntaan vaan ainoana poliittisena tavoitteena olisi kansan etu.

RTT

Tarkkaa ja terävää pohdintaa tyhmyriltä. Et liene mietteinesi yksin: kokonainen manner on tullut omien päättäjiensä pettämäksi. Miten tavallisten äänestäjien pinna ympäri Eurooppaa kestää, kun asia heille valkenee, jää nähtäväksi.

Edessä ovat kovat ajat.

slobovorsk

Nimim. tyhmyri tämän kehityskulun ilmaisee paremmin kuin itse osaisin. 70-luvulla lapsuudessa ja varhaisnuoruudessa muistan vanhempien väitelleen kovien kommunistituttaviensa kanssa, ja Kokoomus tosiaan oli tuolloin se Georg C:n perustuslaillisia realistisempi vaihtoehto, jota ei saanut päästää sotkemaan naapurisuhteita. Plus ca change, plus c'est la meme chose. Nyt sitten PS:n vuoro olla se ulkosuhteiden vaarantaja.

Nyt olisi aika niiden arvovaltaisten kokoomuslaisten nousta esiin, jotka eivät euroasioissa ole kritiikittömästi Käteisen-Stupidin linjoilla. Ehkä tyhmyri kuulut heihin? Ainoa toivo tässä tilanteessa olisi se, jos Kataisessa olisi miestä ottaa oppia Risto Rytiltä vuonna 1944. Ryti osasi sitoa Saksalle antamansa lupaukset henkilöönsä eikä Suomeen, ja sitten erota oikeaan aikaan ja mahdollisti näin Suomen irrottautumisen sodasta. Nythän on ollut mediassa puheita, että Suomi ei halua joutua silmätikuksi, jonka päälle kaadetaan syy europrojektin kaatumisesta.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Emo

Quote from: RTT on 09.12.2011, 21:32:17
Tarkkaa ja terävää pohdintaa tyhmyriltä. Et liene mietteinesi yksin: kokonainen manner on tullut omien päättäjiensä pettämäksi. Miten tavallisten äänestäjien pinna ympäri Eurooppaa kestää, kun asia heille valkenee, jää nähtäväksi.

Edessä ovat kovat ajat.

Kansan syvät rivit ovat todella, todella tyhmiä. Miten voi asian valkeneminen valtaosalla eurooppalaisista kestää näin kauan?

MW

Quote from: Emo on 09.12.2011, 23:01:21

Edessä ovat kovat ajat.

Kansan syvät rivit ovat todella, todella tyhmiä. Miten voi asian valkeneminen valtaosalla eurooppalaisista kestää näin kauan?

Onhan perus-Dieterkin Germaaniassa aika korviaan myöten, mutta toki enemmistöpäätös kelpaa hänelle. Sehän on käytännössä isojen veto-oikeus.

Phantasticum

Quote from: tyhmyri on 09.12.2011, 19:57:18
Nuorena miehenä olin huolestunut Neuvostoliiton vallasta ja vaikutuksesta Suomessa. Pelkäsin itsenäisyytemme puolesta ja jouduin silloin tällöin mielenkiintoisiin keskusteluihin kommunistista järjestelmää ihannoivien henkilöiden kanssa ... Ajat olivat välillä pelottavia, sillä Suomen itsenäisyys ei todellakaan ollut kaikissa tilanteissa varma asia.

Onnistuneen ja täysin häikäilemättömän, usein todella kyynisen, mutta poikkeuksetta Suomen etuja ajavan politiikan vuoksi, kaikesta suomettumisesta ja kumartelusta sekä saappaidennuolennasta huolimatta, kykenimme säilymään itsenäisyytemme. Usein se ei ollut selvää.

Tsaari ei siihen pystynyt, siihen ei pystynyt Neuvostoliitto, mutta omat poliitikkomme pystyvät siihen.

Minulla on kyllä ollut sellainen käsitys, ettei Suomen itsenäisyys ollut kertaakaan oikeasti vaarassa, ellei sotavuosia oteta huomioon. Olen elänyt neuvostoajasta 1970- ja 1980-luvun, 1970-luvulla olin lapsi ja noin 1980-luvun puolivälistä teini. Vaikka minulla oli oma ylevien periaatteiden kauteni, joka alkoi Devasta (ei se kukku de), en muista koskaan pelänneeni Neuvostoliittoa. Enkä pelkää Venäjääkään. En ainakaan tällä hetkellä.

Mutta samaa olen ihmetellyt kuin tyhmyri. Mitä ihmettä nyt on tapahtumassa? Mikä meihin on mennyt? Mitä tämä oikein on?

slobovorsk

Devan muistan minäkin. Sehän vääntyi mielessäni välittömästi Demokratian Vaihtoehdoksi, taistolaisista kun kyse on.

Nyt tuo rooli on sitten Kokoomuksella, masentavaa tunnustaa että olen äänestänyt sen ehdokkaita lähes kaikissa vaaleissa tämänvuotisia lukuunottamatta(en enää koskaan - edes Niinistöä, jolle annettu ääni tukee Käteinen-Stupidia).
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

tyhmyri

Suomen valtion edustajien pitäisi muistaa mitä Charles de Gaulle sanoi Ranskan valtiosta:
QuoteRanskalla ei ole ystäviä, vain intressejä.
Myös Suomen valtion edustajien pitäisi muistaa, että valtiot eivät ole henkilöitä jotka voivat olla keskenään ystäviä. Valtiot ovat olemassa kansalaistensa etujen ajamiseksi, eivät mistään muusta syystä.

Ilmeisesti uuden Talouselämä-lehden kirjoitus, jossa todettiin Suomen politiikan muuttuneen realistisen opportunistisesta idealistiseksi Neuvostoliiton romahduksen jälkeen, pitää paikkansa. Minusta taistolaiset olivat idealismissaan ja aatteen palossaan vaarallisia. Eivät siksi, että olisin uskonut heidän itse kykenevän mihinkään vakavasti otettavaan, mutta siksi, että heidän idealistinen typeryytensä olisi voinut avata ovia vaikka millaisille katastrofeille. Nykyinen EU-optimismi on samaa sarjaa kuin hulluimmat taistolaiset, jotka olivat valmiita vaikka mihinkä.

Pitäisi ymmärtää, että Saksa ajaa omia etujaan ja liittokansleri Merkel on valmis tallomaan pienen maan kuten Suomen olemattomiin mikäli Saksan etu sitä vaatii. Myöskään Ranskan näytöt kertovat samaa kieltä, suuret maat ajavat vain ja ainoastaan omaa etuaan. Se etu ei ole Suomen ja suomalaisten etu.

Meidän pitäisi herätä todellisuuteen ja tajuta, että valtiot ajavat omia etujaan. Jos Suomi ei aja omia ja kansalaistensa etuja, niin niitä ei aja kukaan mukaan. Jos tarjoamme oman itsenäisyytemme ja veromme ja omaisuutemme kultalautasella, niin ottajia kyllä riittää.

KTM

Tässähä ei ole edes pitkä aika kun kokonaisen mantereen kokoinen alue kuohui kun halusi omista päättäjistään eroon, taitaa jossain Syyriassa ko prosessi jatkua vieläkin.

Näyttää siltä että ennen pitkää eurodiktatuurin käy samoin, onhan ollut jo pitkään selvää että euroopan päättäjät ovat haudanneet demokratian kokonaan koska se haittaa ja hidastaa päätöksentekoa, EU on tällä hetkellä demokratian irvikuva ja EUn demokratian taso on jo lähes samaa luokkaa kuin se oli arabi- ja pohjoisafrikan maissa.

TheJ

Quote from: Emo on 09.12.2011, 23:01:21

Edessä ovat kovat ajat.

Rasvattu propagandakoneisto. Media pankkiirien ja federalistien talutusnuorassa. Ne vähät median rippeet jotka kertovat tosiasioista hukkuvat valmiiksijauhetun paskan alle.

Vain ne kansalaiset jotka vaivautuvat itse ottamaan asioista selvää ovat hereillä ja niitä on valitettavasti liian vähän. Ainakin vielä.

Eldritch

Quote from: tyhmyri on 09.12.2011, 19:57:18

En tiedä mikä heidän valitsemansa ideologia on, mutta Suomen ja suomalaisten etu se ei ainakaan ole. Mitenkään muuten en kykene ymmärtämään silmitöntä halua luovuttaa itsenäiselle valtiolle kuuluvaa päätäntävaltaa ulkomaisille toimijoille. Taloudellisesta päätösvallasta luovutettiin leijonanosa liityttäessä Euroalueeseen. Tuo päätös vei meidät käytännössä kehitysmaan asemaan, kyvyttömäksi harrastamaan omaa rahapolitiikkaa.

Uskoakseni sitä kutsutaan lyhytnäköiseksi oman henkilökohtaisen edun tavoitteluksi, eli lyhyemmin sanottuna ahneudeksi. Jykä ja kaverit pääsevät harvojen ja valittujen kultapossukerhoon.

Teaparty

Quote from: Kaaoskeisari on 09.12.2011, 20:52:17
Jos ja kun Perussuomalaiset pääsevät vallan kahvaan niin toivon nykyisten järkikansanedustajien ja muiden toimijoiden pitävän puoluettaan silmällä ettei se pääse vahingossakaan mädättymään minkään hulluusideologian suuntaan vaan ainoana poliittisena tavoitteena olisi kansan etu.

Persuista on turha odottaa mitään aitoa oikeistopuoluetta. Kaikki toiminta eduskunnassa on ollut vasemmistopopulismia. Näkyvin vassari on Ruohonen-Lerner.

Tyhmyrin kommentit on helppo allekirjoittaa. Itse uskoisin kuitenkin Kokoomuksen oikeaan siipeen, joka vaikuttaa taustalla vahvasti. Kaikkea ei tarvitse julistaa kovaan ääneen telkkarissa.

sideswipe

Pitää itsekin tunnustautua kokoomuslaiseksi. Valitettavasti Suomesta puuttuu kokonaan sellainen "paha" oikeisto, joka olisi oikeasti kiinnostunut taloudellisesta vakaudesta ja budjetin pitämisestä tasapainossa. Maahanmuuttopolitiikka ei vielä saa minua äänestämään perussuomalaisia, koska puolueen talouslinjaukset ovat luvalla sanoen idioottimaisia. Perussuomalaiset on protestipuolue ja suuri osa kannatuksesta tulee maakunnista keskustan entisiltä kannatusalueilta. En näe mitenkään mahdollisena yhdistää oikeasti vastuullista taloudenpitoa vasemmistolaiskeskustalaiseen herravihaan ja ylenpalttiseen hyvinvointivaltiotuhlaukseen. Kuntauudistus lienee tästä hyvä esimerkki. Puolet suomalaisista nyt vain kokee, että heillä on oikeus saada kaikki palvelut samaan tapaan kuin muualla maassa - maksoi mitä maksoi.

JR

Minä taas olen aina inhonnut syvästi Kokoomusta, koska olen aina nähnyt sen sliipatun kuoren taakse. Käytännön kokemusta ja näkemystä poliittisen taustavaikuttajan roolissa on myös kertynyt runsain mitoin. Kokoomus pettää aina.

Luotsi

Quote from: JR on 10.12.2011, 16:31:43
Minä taas onlen aina inhonnut syvästi Kokoomusta, koska olen aina nähnyt sen sliipatun kuoren taakse. Käytännön kokemusta ja näkemystä poliittisen taustavaikuttajan roolissa on myös kertynyt runsain mitoin. Kokoomus pettää aina.

Jep, jos Kokoomusta pitäisi kuvailla parilla sanalla, ne olisivat: ostettavuus, selkärangattomuus.
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

tyhmyri

Eiköhän pojat ja tytöt keskitytä ensiksi pelastamaan Suomen itsenäisyys. Jatketaan keskinäistä tappelua sen jälkeen.

kelloseppä

Serbialaisen Dveri –liikkeen 9.12.2011 antama lausunto ottaa kantaa muun muassa (!!!) EU:n vallan käytävien viimeaikaisiin tapahtumiin.

"Olemme eurooppalaisia - emme EU:n alamaisia!

Edetkäämme eteenpäin, takaisin itseemme!

Dveri –liike katsoo, ettei ole olemassa muuta poliittista vaihtoehtoa kuin Serbian kansallinen intressi. Serbian ulkopolitiikan tulee pohjautua yksin Serbian ja Serbian kansalaisten etuun. Kaikki muu on nykyaikaisen orjuuden hyväksymistä.

Dveri-liike ei ole velkaa kenellekään; emme saa rahoitusta "Lännestä" emmekä "Idästä", emme ole sitoutuneet mihinkään. Niinpä harkitsemme uudelleen kaikki päätökset, jotka on tehty EU-jäsenyys prosessin aikana Serbian intressien kustannuksella. Emme liity EU:hun, jos joudumme luopumaan Kosovosta tai metristäkään aluettamme.

EU -varkaat on paljastettu!

Serbiassa korruptoituneet kvasieurooppalaiset puolueet ryöstävät kansan ja myyvät Serbian. Petokselliseen toimintaan osallistuvat niin puolueet kuin "kansalais"järjestöt. Me kerromme heille kaikille: keisarilla ei ole vaatteita, emmekä osallistu petokseenne.

Me teemme yhteistyötä sellaisten eurooppalaisten ja maailman maiden kanssa, jotka ovat hoitaneet omat asiansa ja joiden kanssa meillä selvä taloudellinen intressi. Me haluamme kehittää Serbiassa (lapsi)perheiden elinolosuhteita, sosiaalista oikeudenmukaisuutta, edistää maataloutta ja kestävää kehitystä. Haluamme yhdistää Serbiassa Euroopan ja maailman parhaat ratkaisut.

Serbit eivät ole orjia. Emme hyväksy EU:n ja kenenkään asettamia ennakkoehtoja. Serbit ovat vapautta rakastava kansa, jotka osaavat hoitaa itse asiansa ilman ulkopuolista sanelua.

Olemme eurooppalaisia - emme EU:n alamaisia!

Dveri –liike on eurooppalainen, kuten kaikki serbit ovat aina olleet. Euroopassa on todellista ymmärrystä Serbian ongelmille ja halua niiden ratkaisuun. He haluavat myös uudistaa Euroopan takaisin omille juurilleen. Takaisin keskinäisen kunnioituksen ja hyväksymisen eurooppalaisen kulttuurin todelliseksi Euroopaksi, joka kasvaa takaisin omille historiallisille ja henkisille juurilleen.

Dveri –liike edustaa Serbiaa ja tulevaa todellista eurooppalaisuutta."

Referoitu alkuperäisestä lausunnosta jonkin verran, lähde:
http://www.dverisrpske.com/sr-CS/nasa-politika/saopstenja/mi-smo-evropljani-mi-nismo-eu-podanici.php

Nim. tyhmyri,
Loppujen vuoksi itse me itse, Sinä ja minä, päätämme, mikä on oikeus ja kohtuus ja sen millaisen hintalapun olemme tämän päätäntävallan käyttöoikeudesta maksamaan. Tätä päätäntävaltaa EU-ylikalifit eivät voi viedä meiltä, Sinulta ja minulta, koskaan pois; täysin ja yksin omalle omalletunnollemme tämän päätäntävallan käyttäminen aina viime kädessä jää.

Quote from: tyhmyri on 10.12.2011, 20:40:48
Eiköhän pojat ja tytöt keskitytä ensiksi pelastamaan Suomen itsenäisyys. Jatketaan keskinäistä tappelua sen jälkeen.

CCCC -periaatteen kurinalainen noudattaminen ei ole koskaan helppoa - kenellekään. Kuitenkin aina kovien aikojen tuleessa se on pienelle kansalle ehdottoman välttämätöntä.

J.S.

Henkilökohtaisesti minulla ei ole luottoa minkään muun puolueen kuin PS:n kansanedustajiin. Valitettavasti ne 39 ääntä eivät riitä edes yhdeksi kolmasosaksi. Hallituksen rivit pitävät ja keskusta saadaan messiin siirtämällä kuntaliitokset odottamaan muuta ajankohtaa.

En näe mitään muuta kuin ulkoparlamentaarisia vaihtoehtoja pelastaa suomalaisten oikeus päättää itse omista asioistaan. 

Eugen235

Olen taustaltani (Tuure Junnila ym.) hieman nimimerkki Tyhmyrin sukua.

Kokoomuksen osittainen mädäntyminen on ollut havaittavissa jo kymmeniä vuosia. Äänestämisen lopetin käytännössä 1980-luvulla. Valtaosiltaan Kokoomus mädäntyi vasta Niinistön puheenjohtajuuden jälkeen. Kataisen aikana Kokoomus on ollut maanpetturien kusipäiden hallinnassa. Minulla ei ole sympatiaa kenellekään sellaiselle joka vuonna 2011 on äänestänyt Kokoomusta. Kataisen - Stubbin - Sasin klikki edustaa kaikessa mahdollisessa saatanallisinta mahdollisinta politiikkaa.   

tyhmyri

Harmi vain, että Essayah on pienen puolueen ehdokas, jolla tuskin on mahdollisuuksia voittaa.
QuoteKristillisdemokraattien presidenttiehdokas, Euroopan parlamentin jäsen Sari Essayah kyseenalaistaa Suomen eduskunnan tarkoituksenmukaisuuden, jos päätösvalta siirretään Brysseliin. Essayah kommentoi asiaa Savon Sanomissa.

– Miksi äänestämme 200 kansanedustajaa Arkadianmäelle, jos heiltä on liukunut lainsäädäntövallasta 60–70 prosenttia Brysseliin ja jos viedään budjettivalta, joka tähän mennessä on ollut kaikkein tärkein, Essayah sanoi.

Kommentti on selkeää kritiikkiä tällä viikolla EU-huippukokouksessa neuvoteltua sopimusta kohtaan, jossa sopimusmaiden talousyhteistyötä tiivistetään ja budjettikuria siirretään Brysseliin.
Essayah sanoo asian kuten on. Mihin tarvitaan kansanedustajia jo todelliset päätökset tehdään Berliini-Pariisi -akselilla? Todellisuudessa tuo Brysselistä puhuminen on pelkkää sumuverhoa, sillä eiköhän Brysselin virkamiehet kiltisti kuuntele mitä Berliini ja Pariisi sanelevat.

Niin, eiköhän seuraava vaihe ole nimellisesti Brysselin (lue: Berliinin ja Pariisin) nimittämä kenraalikuvernööri Suomen asioita hoitamaan ja varmistamaan oikeaoppinen politiikka. Kreikkahan sellaisen jo on saanut, joskin Kreikan demokratian muodolliset merkit ovat saaneet yhä olla olemassa. Suomi on kuitenkin niin pieni maa, että ehkä emme saa omaa kenraalikuvernööriä vaan joudumme tyytymään Gauleiter-tasoiseen virkamieheen, jonka ensisijainen tehtävä on varmistaa verotulojen tilitys sinne ytimeen, josta poliitikkomme puhuvat.

J.S.

Quote from: tyhmyri on 11.12.2011, 11:03:46
Suomi on kuitenkin niin pieni maa, että ehkä emme saa omaa kenraalikuvernööriä vaan joudumme tyytymään Gauleiter-tasoiseen virkamieheen, jonka ensisijainen tehtävä on varmistaa verotulojen tilitys sinne ytimeen, josta poliitikkomme puhuvat.
Kataisen voi nähdä olevan Suomen kenraalikuvernööri. En usko, että Berliini haluaisi lähettää ketään virkamiestään "Bobrikoviksi". On huomattavasti helpompi lähettää käskyjä kaukaa Berliinistä ja antaa Jyrkin tyhmyyksissään hoitaa asioiden täytäntöönpano.

Phantasticum

Myös entinen pääministeri Matti Vanhanen on liittynyt EU:n päätöksenteossa määräenemmistön kannattajiin.

QuoteVanhanen kannattaa määräenemmistöä EU:n päätöksenteossa

Suomen entinen pääministeri Matti Vanhanen on eri linjoilla eduskunnan kanssa EU:n päätöksenteosta. Ylen Aamu-tv:ssä vieraillut Vanhanen kannattaa määräenemmistöä EU:n kriisirahaston päätöksissä, sillä hänen mielestään liian pieni joukko estää ratkaisut liian helposti. Suomi on halunnut pitää kiinni yksimielisestä päätöksenteosta.

- Minä olisin kannattanut määräenemmistöä, joka olisi ollut huomattavasti alhaisempi niin, ettei mikään yksittäinen maa, ei edes Saksa, pystyisi yksin estämään päätöksen tekoa, Vanhanen sanoo.

Vanhasen mukaan ongelma on usein se, että liian pieni joukko pystyy estämään päätöksenteon.

- Se antaa kiristämisen mahdollisuuden. Silloin ruvetaan asettamaan ehtoja niin, että me hyväksymme tämän, jos tehdään sitä ja sitä. Se on huono malli. Se luo epäluottamusta markkinoille, Vanhanen sanoo.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/12/vanhanen_kannattaa_maaraenemmistoa_eun_paatoksenteossa_3112074.html

sivullinen.

Quote from: J.S. on 11.12.2011, 11:26:39
Quote from: tyhmyri on 11.12.2011, 11:03:46
[...] joudumme tyytymään Gauleiter-tasoiseen virkamieheen [...]

Kataisen voi nähdä olevan Suomen kenraalikuvernööri. [...]

Saksan pussiin pelaajista on käytetty nimitystä Quisling. Sopii hyvin Kataisen arvoksi: EU:ssa ei sananvaltaa; kotona ei kansantukea.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)

Jepulis

Quote from: Teaparty on 10.12.2011, 11:01:43
Quote from: Kaaoskeisari on 09.12.2011, 20:52:17

Persuista on turha odottaa mitään aitoa oikeistopuoluetta. Kaikki toiminta eduskunnassa on ollut vasemmistopopulismia. Näkyvin vassari on Ruohonen-Lerner.

Tyhmyrin kommentit on helppo allekirjoittaa. Itse uskoisin kuitenkin Kokoomuksen oikeaan siipeen, joka vaikuttaa taustalla vahvasti. Kaikkea ei tarvitse julistaa kovaan ääneen telkkarissa.
Kokoomuksessa on Vapaavuoren kaltaiset kommunistit johdossa valitettavasti. Toisaalta, olet oikeassa Ruohonen-Lerneristä. Ennen vaaleja he lupasivat yrittäjille puolensapitämistä mutta pettivät välittömästi kun tilaisuus tuli, esimerkiksi tässä Yleasiassa jälleen yrittäjät maksajana. Ei ole PS oikea puolue yrittäjähenkisille.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

AfriCat

Quote from: Phantasticum on 17.12.2011, 15:10:35
Myös entinen pääministeri Matti Vanhanen on liittynyt EU:n päätöksenteossa määräenemmistön kannattajiin.

Suomen entinen pääministeri Matti Vanhanen on eri linjoilla eduskunnan kanssa EU:n päätöksenteosta. Ylen Aamu-tv:ssä vieraillut Vanhanen kannattaa määräenemmistöä EU:n kriisirahaston päätöksissä, sillä hänen mielestään liian pieni joukko estää ratkaisut liian helposti. Suomi on halunnut pitää kiinni yksimielisestä päätöksenteosta.

- Minä olisin kannattanut määräenemmistöä, joka olisi ollut huomattavasti alhaisempi niin, ettei mikään yksittäinen maa, ei edes Saksa, pystyisi yksin estämään päätöksen tekoa, Vanhanen sanoo.

Vanhasen mukaan ongelma on usein se, että liian pieni joukko pystyy estämään päätöksenteon.

- Se antaa kiristämisen mahdollisuuden. Silloin ruvetaan asettamaan ehtoja niin, että me hyväksymme tämän, jos tehdään sitä ja sitä. Se on huono malli. Se luo epäluottamusta markkinoille, Vanhanen sanoo.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/12/vanhanen_kannattaa_maaraenemmistoa_eun_paatoksenteossa_3112074.html

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että Jyrki Katainen Suomen pääministerinä on pahinta mitä Suomelle voi tapahtua. Noh, nyt on pakko korjata hieman  - kiitos Matti Vanhasen ulostulon:

Jyrki Katainen pääministerinä on toiseksi pahin asia mitä Suomelle voi tapahtua.
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!

Sinapis alba

Quote from: AfriCat on 18.12.2011, 03:19:56
Quote from: Phantasticum on 17.12.2011, 15:10:35

Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että Jyrki Katainen Suomen pääministerinä on pahinta mitä Suomelle voi tapahtua. Noh, nyt on pakko korjata hieman  - kiitos Matti Vanhasen ulostulon:

Jyrki Katainen pääministerinä on toiseksi pahin asia mitä Suomelle voi tapahtua.
Tuollaisista ongelmista olisi helppoa päästä eroon.
Nämä asiat jotka kuuluvat unionille ja jotka paikalliselle tasolle tulisi selkeästi eriyttää ja unionin asioista päättäviä tahoja olisivat unionin parlamentti sekä kansat jotka kansanäänestyksillä saisivat päättää Sveitsin mallin mukaisesti unionin asioista.
Sotimisista tulisi aina päättää etukäteen kansanäänestyksellä, jossa tulisi olla yli puolet äänestäjistä yhteensä ja maista enemmistö sodan kannalla. Mikäli ulkopuolinen taho hyökkäisi unioniin, pitäisi äänestys järjestää viikon kuluessa hyökkäyksestä vaikka sotatoimet aloitettaisiin heti.

JR

Tottakai Vanhanen on oikeassa määräenemmistöasiassa, kun ajattelee asiaa kokonaisuuden kannalta. Meidän etumme kokonaisuuden osana se tuskin on.

AfriCat

Quote from: JR on 18.12.2011, 11:08:21
Tottakai Vanhanen on oikeassa määräenemmistöasiassa, kun ajattelee asiaa kokonaisuuden kannalta. Meidän etumme kokonaisuuden osana se tuskin on.

Vanhasen tulisi olla Suomen etua katsova henkilö, mutta sen sijaan hän antaa lausuntoja ja käyttäytyy kuin Euroopan unionin Suomen osaston pikku politrukki. Ja Saksahan se varmasti luopuisi veto-oikeudestaan jos masa ehdottaisi.

Ja tuo tunari ehti olla Suomen pääministerinä kahdeksan vuotta  :facepalm: :facepalm:
Ever get the feeling you've been cheated? Good night!