News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Rippituoli. Pyydä anteeksi entistä poliittista möhläystäsi.

Started by NuivaMikko, 26.11.2011, 15:27:51

Previous topic - Next topic

Ilkka Partanen

Äänestin nuorena poikana vuoden 2000 Presidentinvaaleissa toisella kierroksella Halosta, ensimmäiselle en tainnut edes osallistua. Puolustuksena sanottakoon, etten seurannut politiikkaa juuri yhtään ja en tiennyt Halosesta mitään. Ahosta tiesin Jyrki Lehtolan kolumnien kautta hieman liikaakin. Sitten 2006 olisin äänestänyt mieluummin ketä tahansa muuta kuin Halosta, ihan sama mikä puolue ja millainen ehdokas, kun olin ja olen edelleen vakuuttunut ettei Halosta mitäänsanomattomampaa Presidenttiä ole eikä tule. Niinistö nappasi huomioni tuolloin ja häntä oli helppo äänestää molemmilla kierroksilla. Saman vuoden syksyllä sitten liityinkin puolueeseen ja en sitä päätöstä ole katunut yhtään. Siellä sitä ollaan edelleen ja paikallisaktiivina jo viidettä vuotta. 

herra 4x

Quote from: Ilkka Partanen on 28.11.2011, 19:12:54
Niinistö nappasi huomioni tuolloin ja häntä oli helppo äänestää molemmilla kierroksilla. Saman vuoden syksyllä sitten liityinkin puolueeseen ja en sitä päätöstä ole katunut yhtään. Siellä sitä ollaan edelleen ja paikallisaktiivina jo viidettä vuotta.

Yritä saada mukaan muutama muukin paikallisaktiivi ja menkää sanomaan Käteiselle ja Stubbille muutama valittu kentän sana. Kiitos.

Minä en siihen puulaakiin päin enää edes kuse.

Nimimerkillä yli 20 vuotta aikoinaan Kokoomusta äänestänyt.
Rakkaudesta lajiin.

Ilkka Partanen

Quote from: herra 4x on 28.11.2011, 20:00:37

Yritä saada mukaan muutama muukin paikallisaktiivi ja menkää sanomaan Käteiselle ja Stubbille muutama valittu kentän sana. Kiitos.

Puoluekokous on sitä varten, että sinne voi laittaa aloitteita ja sitä tietä muuttaa puolueen linjaa. Kansalaispalautekin on tärkeää, mutta tämän tason ratkaisuja ei oikein voi rakentaa pelkästään sen varaan. Ne jotka ovat toiminnassa aktiivisesti mukana voivat parhaiten vaikuttaa millaiseen suuntaan Kokoomuksen politiikkaa viedään. Näin pitää ollakin, koska muuten olisi aika kylmä kiitos niille jotka uhraavat vapaaehtoisina runsaastikin aikaa Kokoomuksen eteen.

Oami

Quote from: Ilkka Partanen on 28.11.2011, 20:33:26
Puoluekokous on sitä varten, että sinne voi laittaa aloitteita ja sitä tietä muuttaa puolueen linjaa.

Olin viime puoluekokouksessa läsnä ja näin omin silmin, mitä yhdelle aloitteelle - pakkoruotsiin liittyen - kävi.

Puoluekokousta seuraavana maanantaina vaihdoin puoluetta.

Mutta se siitä. Toivottavasti jaksat jatkaa puurtamista puolueen muuttamiseksi. Ja jos joskus et enää jaksa, niin tiedät että muitakin ovia on varmaan auki.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ilkka Partanen

Tuosta pakkoruotsialoitteesta on ollut sen verran jo vääntöä, että kaikki mitä minulla on siihen sanottavaa on tullut sanottua niin täällä kuin blogissanikin moneen kertaan. Blogissani on jopa erillinen kirjoitus tuota päätöstä koskien: http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/36746-puoluekokouksesta-virhetulkintojen-oikaisua

Quote from: Oami on 28.11.2011, 20:52:36
Mutta se siitä. Toivottavasti jaksat jatkaa puurtamista puolueen muuttamiseksi. Ja jos joskus et enää jaksa, niin tiedät että muitakin ovia on varmaan auki.

Kyllähän minä jaksan. Ei lopu usko eikä energia siinä hommassa. Kiitoksia kuitenkin rohkaisusta, en osaa kuvitella vaihtavani puoluetta, mutta jos tilanne muuttuisi sellaiseksi että pakko olisi, niin todennäköisesti siirtyisin johonkin pienpuolueeseen. Kuitenkin suuren (suurimman) puolueen viisi vuotta paikallisaktiivina opettavatkin yhtä sun toista, josta pienemmissä porukoissa olisi hyötyä paljonkin. Teoriassa voisi ajatella, että jos Kokoomus minut heittäisi pihalle tai jostain syystä lähtisin itse, niin seuraava osoite olisi aikalailla 100 % todennäköisyydellä Piraateissa.

desperaato

Quote from: Simo Hankaniemi on 26.11.2011, 19:25:29
Pyydän anteeksi, että äänestin Halosen presidentiksi vuonna 2000. Ääneni oli enemmän ääni Esko Ahoa vastaan kuin Halosen puolesta. Äiti paheksui jo heti silloin äänestyskäyttäytymistäni ja täytyy sanoa, että mamma oli oikeassa. Vuonna 2006 en enää ollut yhtä tyhmä.

Simo, et ole yksin.
Pyydän anteeksi, että äänestin Halosen presidentiksi vuonna 2000. Ääneni oli enemmän ääni Esko Ahoa vastaan kuin Halosen puolesta. Vuonna 2006 en enää ollut yhtä tyhmä.

Isoisien tytär

Quote from: desperaato on 28.11.2011, 21:50:55
Quote from: Simo Hankaniemi on 26.11.2011, 19:25:29
Pyydän anteeksi, että äänestin Halosen presidentiksi vuonna 2000. Ääneni oli enemmän ääni Esko Ahoa vastaan kuin Halosen puolesta.
Simo, et ole yksin.
Pyydän anteeksi, että äänestin Halosen presidentiksi vuonna 2000. Ääneni oli enemmän ääni Esko Ahoa vastaan kuin Halosen puolesta. Vuonna 2006 en enää ollut yhtä tyhmä.

Pyydän anteeksi, että äänestin tänä vuonna vihreitä ja tuin jopa vihreää ehdokastuttuani. Jo paljon aikaisemmin olen kyllä puolustanut (sitoutumattomaksi vihertäväksi tiedettynä :) ) Halla-ahoa, Soinia ja Perussuomalaisia mm. naisvoittoisessa aikuisten kansalaisten paapomistyön työpaikassa. Halosen äänestämistä ensimmäiselle kaudelle en täydellisesti kauheasti kadu, sillä olen huomannut naispresidentin herättävän voimakasta huomiota - sekä positiivista että negatiivista - maailmalla. Voitte kuvitella, mikä ryhmä on ollut asiasta innostunut ja ketkä inhoissaan.

Viimeisten parin vuoden aikana olen matkustellut paljon ja ulkomaalaiset ovat saaneet minut heräämään tähän asiaan. Myös keväällä minut herätti ihmisten suhtautuminen vihreiden esitteiden jakamiseen. Lähinnä yksi ihmisryhmä Helsingissä otti esitteitä vastaan ja kiitti niistä :-) Halosen toista kautta vastaan yritin tehdä paljon töitä Niinistön tukijana, mutta ei onnistuttu.

Mutta siis. Anteeksi Suomi. Anteeksi me. Anteeksi minä.
"Kuka tahansa voi vapaasti tehdä mitä haluaa, kunhan se ei loukkaa minua", selittää [egyptiläisen] islamilaisen puolueen näkemystä aktivisti Ahmed Saber. HS 5.1.2012

AstaTTT

Quote from: Isoisien tytär on 05.12.2011, 20:08:29
Mutta siis. Anteeksi Suomi. Anteeksi me. Anteeksi minä.

Kaikki on anteeksi annettu.  ;D

Pyydän etukäteen anteeksi kaikkia tulevia verbaaliloukkauksiani Kataista ja Stubbia kohtaan.

On second thought: en takuulla pyydä! He ansaitsevat kaiken täältäpäin tulevan.   ;D

Ruckafella

Myöntääkö joku näihin synnintunnustuksiin anteeksiannon asiallisen sovitusrangaistuksen kanssa? Esim pitäisi lukea kuusi kertaa Nuiva Vaalimanifesti tms.. Voiko aneilla ostaa puhtaan omatunnon? Lahjoitus Homman kehitykseen..

AstaTTT

Quote from: Ruckafella on 05.12.2011, 20:31:31
Myöntääkö joku näihin synnintunnustuksiin anteeksiannon asiallisen sovitusrangaistuksen kanssa? Esim pitäisi lukea kuusi kertaa Nuiva Vaalimanifesti tms.. Voiko aneilla ostaa puhtaan omatunnon? Lahjoitus Homman kehitykseen..

Minä myönnän anteeksiannon. Ilman katumusharjoituksia. Tunnustaminen riittää.  :)
---

Jos välttämättä haluaa harjoitella katumusta, voi sanoa 50 kertaa kvak ja samalla kävellä 20 metriä. Näin muistuu mieleen vastuu omasta pätkästä kanavaa. Jos ei tiedä, mistä on kyse, voi katsoa Juniksen kirjoitushistoriaa, kvak löytyy muutaman päivän takaa.  ;D

Lodi

Pyydän anteeksi, että olen elämäni aikana jatkuvasti ja sokeasti äänestänyt vaaleista toiseen
kokoomuslaista ehdokasta. Henkilö on vaihtunut, mutta puolue säilynyt.

Viime keväänä kuitenkin tulin järkiini.
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Oami

Quote from: Voitto-Taisto on 07.12.2011, 06:19:41
Ai sä olit paikalla. Oliko teillä siellä tietoa tai tuliko tietoa tuosta Sasi pyörähtämisestä RKP:n kokouksessa.

Kuulin jälkikäteen.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

kaivanto

Olen ripittäytynyt seikkaperäisesti jo ajat sitten:
http://kaivanto.blogspot.com/2010/12/historia-on-synkka-ajanjakso.html

Nyttemmin hävettää kaikista eniten Elisabeth Rehn, joka on ilmeisesti täysin seonnut, koska kannattaa Eva Biaudet'ta.

Demareita en ole äänestänyt koskaan, enkä äänestä, ellen itse ole puheenjohtaja. Se aika voi tulla hyvinkin pian, kun Mikael Jungnerin ja Maria Guzeninan konsulttipelleily saa surkean lopun.

Presidentinvaaleissa äänestän ensimmäisellä kierroksella Saulia, mutta toisella kierroksella saatan piruuttani äänestää vastaehdokasta, kunhan se ei ole Lipponen.

kaivanto

"Me ollaan demareita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan", on tapanani sanoa, mutta SDP on ollut koko aikuisikäni merkittävin taantumuksellinen voima Suomessa. Mitä tulee Yleisradioon ja minuun niin...
Katsoisit Vaikka Googlesta! No, autan vähän:
http://kaivanto.blogspot.com/2011/02/avoin-kirje-lauri-kiviselle-n-1.html
http://kaivanto.blogspot.com/2011/03/pari-juttua-viela-lauri-kirje-n-2.html

Minulla oli vuosikaudet Rehnistä ja hänen arvostelukyvystään aivan toisenlainen käsitys. Olin sentään kaksi kertaa hiukan mukana hänen presidenttikampanjassaan ja ihailin häntä kritiikittä, kunnes tämä pommi eli Biaudet'n ehdokkuus putosi. Suoraan sanottuna jopa Astrid Thors olisi minusta ollut helpompi sulattaa RKP:n presidenttiehdokkaana, kuin tekopyhyyden huipentuma Biaudet.

kaivanto

Quote from: Voitto-Taisto on 07.12.2011, 08:48:53
^Oot menny katkomaan syöttävän käden.

Tuo on kovin lievä ilmaus, jos sillä on tarkoitus viitata minun ammatilliseen asemaani Suomessa. ;D

Mikäs täällä olikaan aihe. Poliittinen möhläys? Myönnetäänkö ko. lajissa elämäntyöpalkintoja tai vastaavia?  8)

-PPT-

Kerran olen äänestänyt vihreitä, taisi olla kunnallisvaalit 90-luvulla jolloin ääni meni Saurille. Hän oli siihen aikaan kuuluisa yölinjaohjelmansa ansiosta. Hän oli symppis elämän murjomia ihmisiä kohtaan.

M13

Äänioikeuden saatuani olen äänestänyt lähes poikkeuksetta perussuomalaisia, paitsi 2006 presidentinvaalien toisella kierroksella, jolloin äänestin Tarjania. Pyydän anteeksi.   :-[
Näin lasketaan yksittäistapauksia

"Politics is the art of looking for trouble, finding it everywhere, diagnosing it incorrectly, and applying the wrong remedies."
Ernest Benn

Janne J. M. Muhonen

Eduskuntavaaleissa 2007 ääneni meni vasemmistoliittolaiselle ja siitä pyydän synninpäästöä. Ehdokas ei varsinaisesti ollut huono, mutta myöhempi mediaseuranta on avannut silmäni itse puolueen ideologisen keskiön osalta.
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

elukka

Quote from: herra 4x on 28.11.2011, 20:00:37
Quote from: Ilkka Partanen on 28.11.2011, 19:12:54
Niinistö nappasi huomioni tuolloin ja häntä oli helppo äänestää molemmilla kierroksilla. Saman vuoden syksyllä sitten liityinkin puolueeseen ja en sitä päätöstä ole katunut yhtään. Siellä sitä ollaan edelleen ja paikallisaktiivina jo viidettä vuotta.

olen vissiin herra 4x:n kaksoisolento
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

AuggieWren

Quote from: kaivanto on 07.12.2011, 09:06:07Mikäs täällä olikaan aihe. Poliittinen möhläys? Myönnetäänkö ko. lajissa elämäntyöpalkintoja tai vastaavia?  8)

Saako elämäntyöpalkintoon ilmoittautua ehdolle: 99 ek-vaaleissa äänestin T.Braxia, 2000 pressanvaaleissa Halosta, 03 ja 07 ek-vaaleissa jotain söpöä kommunistityttöstä (SKP), 06 pressanvaaleissa Soinia ja Halosta, 08 kuntavaaleissa Halla-ahoa, 11 ek-vaaleissa yhtä piraattia ja nyt 12 pressanvaaleissa Arhinmäkeä ja Haavistoa. ;D

En siis missään nimessä pyytele anteeksi, vaan aion jatkaa möhläilyä tulevaisuudessakin.
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

-PPT-

Onko kukaan noudattanut periaatetta, että vaaleissa äänestetään ruminta kommunistia?

Tunkki

Quote from: -PPT- on 26.02.2012, 15:48:04
Onko kukaan noudattanut periaatetta, että vaaleissa äänestetään ruminta kommunistia?

Isävainaa oli pitkään Ruotsissa töissä, oli äänioikeus kunnallisvaaleissa. Äänen sai aina pienimmän mahdollisen äärikommunistisen puolueen jäsen, koska oli kuulemma "hilpeää seurata kuinka nuo keskittyy tappelemaan keskenään ihan vaan siksi että johtajanpaikkoja ei ole puolueessa tarpeeksi".

80-luvun alussa Ruotsissa oli kymmeniä hämäriä "kommunisti"puolueita.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: D-con on 26.11.2011, 20:43:18
Erosin Muutos 2011:n hallituksesta 2009 lopulla hommafoorumilaisten jyrkästi ja moniäänisesti paheksuttua tällaisen "imagohaitan" mukanaoloa puoluehankkeessa vastuutehtävissä. Oletin että merkittävä osa tarvittavista 5000:sta kannattajakortista saataisiin tämän jälkeen nopeasti maahanmuuttopolitiikkaan kriittisesti suhtautuvilta foorumilaisilta, mutta kattia kanssa. Itsehän ne piti pienen aktiivijoukon kuitenkin kerätä.

Mutta en tuota osaa harmitella enkä anteeksikaan pyytää; eipähän tullut huonoa julkisuutta uudelle puolueelle, ja itselläkin riittää ihan tarpeeksi tekemistä...

No kyllä olisi syytä pyytää anteeksi. Muutoksen hallitutyöskentely olisi ollut 100% varmuudella paremalla tolalla jos olisit ollut mukana.

vihapuhegeneraattori

*Itkua tihrustaen*

Mä oon nuorempana äänestänyt kokoomusta.. selvästi imago ja mainokset vaikutti. Ja kommariviha.

Sitten äänestin kerran Halosta, seuraavat vaalit olin ulkomailla hommissa ja en äänestänyt.

Ensimmäisen kunnon mokani tein toissaeduskuntavaaleissa: Äänestin Jyrki Kasvia pitkän etsinnän jälkeen. Tutkin ehdokkaita oikein kunnolla ja silti päädyin Kasviin. Piraatit olisi olleet lähellä sydäntä, mutta eivät olleet sillon ehdolla, joten Kasvi oli "close enough". Tuin häntä jopa rahallisesti. Kylmän herätyksen koin kun Kasvi puolusteli pakkoruotsin kannatustaan sanomalla:

Tietotekniikassa tunnetaan periaate, jos se toimii, älä korjaa sitä. Tästä syystä harkitsisin huolellisesti, ennen kuin lähtisin radikaalisti muuttamaan meidän kielipolitiikkaamme. Se on palvellut meitä hyvin.

Ylläoleva lainaus oli samalla petos että hyytävä loukkaus kaikki häntä äänestäneiden älykkyyttä kohtaan. Varsinkin niiden jotka ovat ATK-alalla. Olo vatsassa oli tosi tyhjä kun ton näin.

Mutta onneksi kosto oli suloinen ja nyt Jyrki miettii varmaan että "onkohan jokin sittenkin rikki" eduskunnan ulkopuolella.

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Vili Länsi

Olen äänestänyt kerran kepulia ja näen vieläkin pahoja unia paskalakia lykkääjistä lehtomäkeläisistä ja kiviniemeläisistä noita-akoista jotka ohi lentäessä raakkuvat krrrrrraaasistillä flrrrriiittailijaa ja lehahtaa luutineen istumaan lennätinjohdoille.
Ja hän häpeissään poistui lakkikourassa kumarassa kulkien takaviistoon anteeksi pyydellen.

Teaparty

Eduskuntavaaleissa kaikki kokeilemani vaalikoneet nostivat listan kärkeen joukon Muutos 2011:n ehdokkaita. Äänestin sitten kuitenkin Kokoomusta luottaen oikeistosiiven uuteen tulemiseen.

Anteeksi.

törö

En ole tehnyt poliittisia virheitä, sillä jos vaaleissa ei ole ehdokasta jota voisi äänestää edes huumorilla, en äänestä ollenkaan.

Nanfung

Pyydän suomalaisilta anteeksi sitä, että vuosia sitten, erehdyin puhumaan ruotsia Ruotsin Angolan suurlähetystöön kuuluvalle naishenkilölle.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Teaparty

Quote from: Nanfung on 15.03.2012, 08:14:31
Pyydän suomalaisilta anteeksi sitä, että vuosia sitten, edehdyin puhumaan ruotsia Ruotsin Angolan suurlähetystöön kuuluvalle naishenkilölle.

Suomessa on pakkoruotsi ja Angolassa pakkoportugali.

Toni R Jyväskylästä

Lynkataanko täällä jos sanon äänestäneeni vihreitä? :-\