News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-11-22 IS: Biaudet huolestui suomalaisista: "EI ulkomaalaista ystävää"

Started by Suomi2050, 22.11.2011, 16:32:45

Previous topic - Next topic

Suomi2050

"Useimmilla ei yhtään ulkomaista ystävää"

"Biaudet on huolissaan Suomen mielipideilmastosta.

RKP:n presidenttiehdokas Eva Biaudet kantaa huolta rasismin ja vihamielisyyden leviämisestä. Se sai hänet myös lähtemään presidenttiehdokkaaksi.

–Mielipideilmasto huolestuttaa minua kaikkein eniten. Olen iloinen, että istuva presidentti otti Helsingin Sanomissa vahvasti kantaa rasismia vastaan, Biaudet sanoo STT:n haastattelussa.

Biaudet'n mielestä on erittäin tärkeää luoda lisää kontaktipintaa eri kulttuureista tulevien ihmisten välille.

–Useimmilla suomalaisilla ei ole yhtäkään ulkomaalaista ystävää, hän huomauttaa.

Biaudet tunnetaan aatepoliitikkona, joka puuttuu hanakasti epäoikeudenmukaisuuteen ja sortoon.

–Olen ollut onnekas sikäli, että vanhempani sallivat jo pienenä pitää omista mielipiteistä kiinni. Tulen suuresta perheestä, joissa joutuu aina pohtimaan, mikä on oikeudenmukaista ja mikä ei."

STT
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/biaudet-huolestui-suomalaisista-useimmilla-ei-yhtaan-ulkomaista-ystavaa/art-1288430136289.html

AuggieWren

Useimmilla ulkomaalaisilla ei ole yhtään suomalaista ystävää. Ja mitäs muita johtopäätöksiä tästä voi vetää kuin So what!
Kaikki ongelmat johtuvat rasismista ja kantaväestön asenteista.

Sibis

Bio kaluaa vanhaa luuta.

Haloska oli tarkoittanut vaaliaseeksi P.Lipposelle! Copy-oikeutta on rikottu!!

En jaksa enää :'(

(voisko ylläpito avata esim. "Loppusijoitus-osion" kuten ydinjätteelle? Forumin muut osiot ovat tällaiselle jätteelle liian hienoja)
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Sami Aario

Kuinka tuolla akalla on pokkaa alkaa neuvomaan ihmisille että minkälaisia kavereita heillä kuuluu olla?

Onneksi sillä ei ole mitään läpimenomahdollisuuksia, alkaisi muuten vaikka Australiaan muutto ihmeesti kiinnostamaan. Menisin sinne hankkimaan niitä ulkkiskavereita.

ukkometso

Bidee on kyllä aika kujalla, siis jos tätä hänen vaalimaa rasismia ja sen pelkoa haluttaisiin kitkeä niin onko se paras keino leimata  puolimiljoonaa suomalaista rasisteiksi  ilman perusteluja.   

Tälläinen  tyyli on se jolla rasismia voi jopa alkaa esiintyä sitten nämä puunhalaajat syyttävät taas muita ja väistävät vastuunsa.  Muita sormella osoittelu on sitä ylenkatsovaa asenetta joka kasvattaa vihaa varmasti.  Yhteistyöllä ei syyttelyllä.  Tämä vaalilogan ei ole ainakaan Arhinmäen ja ylioppilaan  julisteissa ;)

Vallalla oleva logiikka on todella impivaaralaista ja vaarallista  jos mikä :(
Nerouden ja typeryyden ero?

Neroudella on rajansa.

junakohtaus

Mulla on ulkomaalaisia ystäviä. Mitä mahdoin voittaa?

Jos tossa taas oli puhe maahanmuuttajista, niin en mä nyt tiedä mitä ulkomaalaisia ne muka ovat.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

dothefake

Riittääkö kotimaassaan asuva saksalainen, onko hän ulkomaalainen ystävä?
Vai pitääkö olla tuontineekeri, ennenkuin riittää? Biohajoavalle.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

VH

Quote–Olen ollut onnekas sikäli, että vanhempani sallivat jo pienenä pitää omista mielipiteistä kiinni.

Tätä omista mielipiteistä kiinnipitämistä Bidee sitten ei kaikille muille sallisi, ellei mielipide ole oikeanlainen.
"Paras tapa päästä eroon laittomasta maahanmuutosta on toki luoda riittävä määrä väyliä lailliselle maahantulolle."
Anni Sinnetännemäki

Ernst

Quote from: AuggieWren on 22.11.2011, 16:35:42
Useimmilla ulkomaalaisilla ei ole yhtään suomalaista ystävää. Ja mitäs muita johtopäätöksiä tästä voi vetää kuin So what!

Kovin vähän minulla on suomalaisiakin ystäviä, hiukan erakko kun olen, äkkipikainen ja pitkävihainenkin misantrooppi.  Mitä tästä voi päätellä? Enpä kohtele ulkomaalaisia sen huonommin kuin suomalaisiakaan. Biaudet lienee tyytyväinen tasapainosta?

EDITH: hollantilaisen, useamman venäläisen, yhden britin, usean sveitsiläisen, parin germaanin, yhden brasialialaisen ja yhden jaappanilaisen kanssa olen kaveerannut. Jaa, yksi nigerialainen ja malilainenkin löytyy listalta. Kaikkia maita ei viitsi mainitakaan. Toki minä heitä kaikkia tietysti vihasinkin, mutta se on taas eri juttu, kavereita kun olivat ja ovat. Jos noiden kanssa olisi pitänyt vielä oikein Biaudet-kriteereillä ystävystyäkin, niin olisi mennyt kyllä ihmissietokiintiö vituiksi, sano.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ketunkolo

Quote from: Enkeksi on 22.11.2011, 16:45:01Onko kukaan poliitikko huolissaan siitä tilanteesta, että osalla suomalaisista ei ole suomalaisiakaan ystäviä? Yksinäisyydestä ei taida olla tilastoja, mutta uskoisin, että ilman ystäviä olevia suomalaisia on määrällisesti enemmän kuin ulkomaalaisia yhteensä. Esimerkiksi monet vanhukset saattaisivat olla seuran tarpeessa, mutta asuvat yksin ja sukulaisetkin ovat kaukana tai eivät pidä yhteyttä. Toki yksinäisyyttä löytyy kaikista ikäryhmistä.

Hyvä pointti. Yksinäisyys on todella tuhoisaa pitkälle päästessään. Ollaan todella vaarallisilla vesillä,  kun jopa työikäisiä yksinäisiä joudutaan ohjaamaan yksinäisyyden lieveilmiöiden, kuten masennuksen takia hoitoon.

Kertoo myös paljon pressaehdokaasta, kun hän alkaa suomalaisia ohjeistamaan hankkimaan ulkomaalaisia ystäviä. Ihan kuin opastaisi jotain omaa ystäväänsä. Pitäisi varmaan itsekkin hankkia ulkomaalainen ystävä, etten ole junttilantatossuheinähatturasisti  :facepalm:

Siili

Quote from: Ketunkolo on 22.11.2011, 17:02:10
Kertoo myös paljon pressaehdokaasta, kun hän alkaa suomalaisia ohjeistamaan hankkimaan ulkomaalaisia ystäviä. Ihan kuin opastaisi jotain omaa ystäväänsä. Pitäisi varmaan itsekkin hankkia ulkomaalainen ystävä, etten ole junttilantatossuheinähatturasisti  :facepalm:

Olisikin mukava hankkia Bideen opas "Kuinka hankin ulkomaalaisia ystäviä" kirjahyllyyn Halosen oppaan "Omaksu poliittisesti korrekti huumori ja menesty" viereen.

Pakkoanonyymi

Eva B ei varmaankaan voi tajuta, että on paljon suomalaisia, jotka ovat sen verran syrjäytyneitä, että heillä ei ole oikein ketään han-ystävääkään eikä oikein omasta sosiaalisesta asemastaan johtuen edes kykyä mahdollisuutta ystävystyä kenenkään kanssa. Luuseri ei ole haluttua seuraa kuin ehkä toiselle luuserille jos sillekään.

Näillä ihmisillä ei ole aina varaa ostaa kotiin, jos heillä on ylipäätään koti, edes leipää. Eva B vaikuttaa juuri sellaisesta naiselta, joka voisi aivan hyvin ihmetellä, miksei tällainen leivättä jäänyt sitten syö leivoksia.

ElenaDaylights

Quote–Useimmilla suomalaisilla ei ole yhtäkään ulkomaalaista ystävää, hän huomauttaa.

Monella ei edes sitä suomalaistakaan, ei edes lähipiiriä. Ja Evalle tiedoksi : Aitoa ystävyyttä rakennetaan toisenlaisista lähtökohdista: Pelkällä etnisyysarvolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

QuoteBiaudet'n mielestä on erittäin tärkeää luoda lisää kontaktipintaa eri kulttuureista tulevien ihmisten välille

Kohtaamisteoria on veikeä välinen. Seuraukset ovatkin sitten eri juttu ja tietenkin missä ne toteuvat. Järjestetyissä etnokulttuuritapahtumissa tai taksin takapenkillä voi saada täysin väärän kuvan elämästä.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Ilkka Partanen

Quote from: Ketunkolo on 22.11.2011, 17:02:10

Milloinkahan ne tilastoivat että montako vastakkaista sukupuolta olevaa ystävää kenelläkin on ja tosin seuraavana ulkomaalaisten lisäksi kaikki muutkin vähemmistöryhmät. Mitäs jos homolla ei ole tarpeeksi ulkomaalaisia ystäviä eikä romanilla homokavereita? Onko rasismi taas jylläämässä synkkine varjoineen vai kuinka ilmiö selitetään?

Mitähän Biaudet mahtaisi tuumata tuollaisesta tutkimuksesta kun saisi eteensä oman ryhmänsä ystävämäärät suhteessa muihin ryhmiin? Jopa siihen enemmistöön johon viitataan varmaankin sitten suomensuomalaisina.

AstaTTT

Jos Biaudet alkoi tämän aiheen takia pressaehdokkaaksi, hänen prioriteettinsa ovat, sanon kauniisti, hieman sekaisin.  ;D

Jouko

QuoteMonella ei edes sitä suomalaistakaan, ei edes lähipiiriä. Ja Evalle tiedoksi : Aitoa ystävyyttä rakennetaan toisenlaisista lähtökohdista: Pelkällä etnisyysarvolla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

Samat sanat. Musta murjaani voi olla valkoisen ystävä jos tarpeeksi luottamusta on välille kehkeytynyt.

Itse en panisi pahaksi syvällistä suhdetta komean mustan naisen kanssa. ;)
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

OTU

Heh. Kertoo paljon B:n ajatusmaailmasta, eli kuutamolla.

Ilmeisesti tuo "ulkomainen ystävä" on sitä korkeamman  moraalisäteilyn ilmaus, mitä tummemmasta toiseudesta on kyse. Muhamettilainen sellainen on varmasti vielä piste i:n päälle.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Jouko

Quote from: Asta Tuominen on 22.11.2011, 17:20:48
Jos Biaudet alkoi tämän aiheen takia pressaehdokkaaksi, hänen prioriteettinsa ovat, sanon kauniisti, hieman sekaisin.  ;D

Varmaan ei pyri oikeasti pressaksi enempää kuin Arhinmäkikään. Kumpikin haluaa vain levittää sanomaansa isommalla kauhalla kuin mihin muuten paukkuja olisi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

dothefake

Toisaalta, kiihkoissamme emme huomanneet, että joku
on aidosti, pyyteettömästi huolissaan pottunokista. Perun
pahat puheeni ja tilaan yhden ulkomaalaisen. Montakohan
päivää sen toimittaminen kestää ja saako sen laadusta
esittää toivomuksia?
-Tytti Tuppurainen

Siili

Quote from: Suomi2050 on 22.11.2011, 16:32:45
RKP:n presidenttiehdokas Eva Biaudet kantaa huolta rasismin ja vihamielisyyden leviämisestä. Se sai hänet myös lähtemään presidenttiehdokkaaksi.

STT
http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/biaudet-huolestui-suomalaisista-useimmilla-ei-yhtaan-ulkomaista-ystavaa/art-1288430136289.html

Ilmeisesti Bidee tulee tulkitsemaan oman mitättömän ääniosuutensa merkiksi suomalaisten rasistisuudesta.

Goman

Kas vain, Eva on lähtenyt rasismin poluille asettessaan eri maalaiset ystävät eri arvoisiksi.

Evan mielestä varmaankin 1 ulkomaalainen ystävä vastaa kymmentä suomalaista ystävää.

HaH

QuoteOlen ollut onnekas sikäli, että vanhempani sallivat jo pienenä pitää omista mielipiteistä kiinni.

Olen ollut epäonnekas sikäli, että presidenttiehdokkaani ei sallisi minun edes aikuisena pitää omista mielipiteistäni kiinni.

Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

CaptainNuiva

Quote from: dothefake on 22.11.2011, 16:59:33
Riittääkö kotimaassaan asuva saksalainen, onko hän ulkomaalainen ystävä?
Vai pitääkö olla tuontineekeri, ennenkuin riittää? Biohajoavalle.

Ei käy saksalainen, semmoinen ei ole riittävän ulkomaalainen joten olet tosi heikoilla.

Itsellä löytyy äkkisiltään mietittynä noin parikymmentä eri kansallisuutta ystävinä/tuttuina mutta silti tunnen oloni Bideen vaatimusten edessä mitättömäksi koska ainoakaan heistä ei ole kotoisin/lähtöisin niiku oikeista kulttuureista ja siten niiku ihan oikeita ulkomaalaisia.

Olemme nyt suuren ongelman kynnyksellä, sellaisen joka on elämääkin suurempi :P
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Emo

Minun tuttava-, ystävä-ja sukulaispiirissäni kaikilla on ulkomaalaisia ystäviä tai ainakin tuttavia. Jopa minun 7-vuotiaalla tyttärelläni on ulkomaalaisia ystäviä. Joskin pakko myöntää, että kukaan tuttuni ei somalejen kanssa hengaile. Veljentyttö kylläkin on useamman vietnamilaissyntyisen ystävä (heidän vanhempansa ovat venepakolaisia).

Taitaa Biaudet puhua taas pelkkää tietoista vihapuhetta ja valhetta. Tai sitten hänen tuntemansa suomalaiset ovat ihan poikkeuksellisia mettäpököjä, mahdollisesti svenskatalandeja kun noin on eristäydytty maailmasta?

IkarosFin

Hakeeko BiuBau vähän huomiota? oisko HS;llä gallubbi ens viikolla ni saadaan varmasti varmuus asiaan.. sit voidaan todeta, että ne kaikki on muiden puolueiden jäseniä kun vihreiden ja vasemmiston. Biude, monta ulkomaalaista ystävää sinulla on?
Mulla on muuten pari mamu tuttua ja paljon ulkomaalaisia kavereita esim peleistä, joten minusta vähän huonosti muotoiltu kysymys? varmaan kaikilla ketkä pelaa netissä pelejä, on ainakin yks kaveri ulkomailta.
-God made men, but Samuel Colt made them equal.

-Aseeton kansa on kelvoton. -J.V Snellman

-Laku ja salmiakki nostavat verenpainetta jopa merkittävästi, sen huomaa kommenteistakin.

"Maahanmuutto on mahdollisuus, jota emme voi jättää käyttämättä" - Heidi Hautala

dothefake

Jos kaikilla suomalaisilla pitää olla rakkauden ministeriön hyväksymä ystävä, eihän ne riitä millään tai sitten ne eivät ehdi käymään töissä ja huutaa taas se työvoimapula kimakalla äänellä, niin että korviin sattuu. Lisää oikeita mamuja ja heti.

-nimim. Ystävä sä lapsien. (parta pitää olla)
-Tytti Tuppurainen

Jari-Petri Heino

Ulkomaalaisystäväkiintiö käyttöön ja loppuu syrjäytyneisyys, yksinäisyys sekä rasismi yhdellä iskulla.

Koska elämme suuren suvaitsevaisuuden aikaa, ehkä käyttöön voidaan ottaa myös persu- ja homoystäväkiintiöt.

:flowerhat:
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

desperaato

Quote from: junakohtaus on 22.11.2011, 16:57:42

Jos tossa taas oli puhe maahanmuuttajista, niin en mä nyt tiedä mitä ulkomaalaisia ne muka ovat.

?? No, eiköhän ne pääsääntöisesti ole niitä ulkolaisia?

desperaato

Quote from: Jari-Petri Heino on 22.11.2011, 18:06:26
Ulkomaalaisystäväkiintiö käyttöön ja loppuu syrjäytyneisyys, yksinäisyys sekä rasismi yhdellä iskulla.

Minulla ei ole edes kotomaista ystävää, saatika jotai exoottisempaa. Olen kuulemma kusipää. Mixei BioD ole huolestunut kusipäitten ystävistä?

Emo

Quote from: Jari-Petri Heino on 22.11.2011, 18:06:26

Koska elämme suuren suvaitsevaisuuden aikaa, ehkä käyttöön voidaan ottaa myös persu- ja homoystäväkiintiöt.

:flowerhat:

Mielenkiintoinen huomio; olen persuäänestäjä (eli virallisesti rasisti  :D ) ja maahanmuuttokriittinen sekä suorastaan EU/eurovihamielinen. Ja minulla on paljon ulkomaalaissyntyisiä tuttavia, työkavereita ja ystäviä, joista muutama varsin läheinenkin ystävä. Eri rodut ovat tässä joukossa kattavasti edustettuina.

Samoin minulla on homo-ja lesbotuttuja ja ystäviä.

Mutta persuystäviä minulla ei ole. Tiedän tuttavapiiristäni ainoastaan tätini miehineen äänestäneen persua, samoin kampaajani tunnusti äänestäneensä persua. Siinä kaikki. Ja minä kyllä politiikkaa puhun, kynnys tunnustautua persuäänestäjäksi seurassani ei ole korkea. Mistä tämä persujen huutava vähyys tuttavapiirissäni johtuu? Onko muilla samoin? Häpeävätkö ihmiset persuuttaan, vai onko vain niin, että politiikasta Suomessa ei vain ole sopivaa puhua? Kaapista voi tulla ulos minkä ominaisuuden kanssa tahansa, muttei ikinä persuna?

(lisätty puuttuva a-kirjain)