News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Halosen viimeiset itsenäisyysjuhlat boikottiin?

Started by perusinssi, 15.11.2011, 19:59:48

Previous topic - Next topic

PaulR

Quote from: Morsum on 18.11.2011, 00:22:50
Quote from: dothefake on 18.11.2011, 00:07:39
QuoteMorsum: Aika tylsät kekkerit ne olisivat jos sinne kutsuttaisi pieni joukko jotain suursaavutuksen tehneitä ihmisiä.

Olet oikeassa, ne ovat paljon kiinnostavammat, kun sinne on kutsuttu suuri joukko ihmisiä, jotka eivät ole saavuttaneet mitään. Heitä on hauska ihailla, eikö totta?

Itseasiassa kyllä.

Odottelemme, kun kasvat aikuiseksi.

Ari-Lee

Aion boikotoida tänäkin vuonna noita juhlia kuten tähänkin asti. Suomen liityttyä EU:iin en ole muutakuin kasvattanut vihaani juhlijoita kohtaan. Poislukien vihani kohteista tietysti he ketkä ovat toiminnallaan edesauttaneet Suomen itsenäisyyttä ja myös he ketkä osaavat sitä arvostaa oikeissa mitoissa.

Juhlinta ei kuulu todellakaan kaikille. Se on irvokasta ja erittäin loukkaavaa.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Phantasticum

Pitääpä vielä kertoa niille, jotka ovat vakuuttuneita veteraanien homokielteisyydestä, mitä minun 1900-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä syntynyt ja nyt jo edesmennyt sotaveteraanipappani totesi ollessaan lähes yhdeksänkymppinen. Hänen mielestään homot olivat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Täytyy tunnustaa, että olin yllättynyt. Valitettavasti en pääse enää kysymään, kattaisiko samanlaisuus myös yhdessä tanssimisen Suomen itsenäisyyspäivän juhlassa.

Kullervo Kalervonpoika

Nyt alkaa olla se hetki, jolloin pitää lainata Jukka-Pekka Välimaata (oi, älkää peljästykö, lainaus ei ole "Paha maa"-kappaleesta - vielä)

Uusia tansseja

Vedä puna jo huuliin, ala hymyilemään,
rumpu rämistelee itsestään,
läpi trumpetin, tuuban ja piccolon puhaltelee tuuli.
Pane palatsimme lattia hikoilemaan,
käske kaikkia svengailemaan.
Minä tulen heti perässä kun sitaisen solmion kiinni.

Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
juokaa ja riemuitkaa!
Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
laulaa ja huutaakin saa.
Asu on vapaa.

Tänä iltana ei kyllä pareja näy,
yksin useimmat tanssiin käy.
Moni ylpeä vetää vielä itsensä ympäri viivan.
Sama tahti on oltava, väsyttää,
joku heikompi jälkeen jää,
mutta pesäpallomailani panee vähän vibaa punttiin!

Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
huolenne unhoittakaa!
Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
allamme pyörii maa,
villi ja vapaa!

Antaa mennä kun vielä on aikaa:
syökää toisenne, juokaa ja naikaa.
Yöllä hiljaisuus nurkissa raikaa,
yöllä hiljaisuus, pimeä nähdä edes unta!

Venepakolaisten vesimahat pullottaa,
eikä täältä mitään ruokaa saa,
ne rytmiä ravistelee Unicef-lippailla.
Jonkun poliittisen vangin ajeltu pää
puhuukin venäjää.
Kaikki kommarit pyytävät bändiä soittamaan lujempaa.

Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
elämä on ihanaa.
Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
vai täytyykö potkaista pois jakkara alta?

Repii rouvat yltä tekorintojaan,
herrat digitaalikellojaan,
ja spitaaliset heittelee irtovarpailla.
Voi pikku beibi, tule rokkaamaan,
pian paikkoja hajotetaan:
jo shampanjasammio vuotaa ja hukumme kuin torakat!

Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
tähän juhlamme päättyy!
Tanssimaan,
hyvät naiset ja herrat,
viimeinen valssi jo soi saapuvaa yötä!

Antaa mennä kun vielä...
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Lemmy

Quote from: Phantasticum on 18.11.2011, 01:18:43
Pitääpä vielä kertoa niille, jotka ovat vakuuttuneita veteraanien homokielteisyydestä, mitä minun 1900-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä syntynyt ja nyt jo edesmennyt sotaveteraanipappani totesi ollessaan lähes yhdeksänkymppinen. Hänen mielestään homot olivat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. Täytyy tunnustaa, että olin yllättynyt. Valitettavasti en pääse enää kysymään, kattaisiko samanlaisuus myös yhdessä tanssimisen Suomen itsenäisyyspäivän juhlassa.

Se kait ei ollut "julkisesti sallitua" mutta siitä vähemmän pidettiin meteliä - vastahan tehtiin väitöskirja, että lampaiden nussimisesta keskiajalla one enemmän jälkiä kirkonkirjoissa...
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: Lemmy on 18.11.2011, 02:20:34
Ainahan voi kusta boolimaljaan...

Nykyisen hallinnon aikana, kyllä. Ja  siitä pitää seurauksena tulla vähintään VR4 seuraavan hallinnon aikana.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Uuno Nuivanen

Paskaako se homoilu ketään kiinnostaa.

En kannata adoptio-oikeutta.  Muuten miten vain. Ennen ei  tarvinnut olla homo menestyäkseen tai ollakseen merkittävä.. no ei kai useimmat homot ole vieläkään.

Minua kiinnostaa kun tämä maa ollaan järjestelmällisesti tuhoamassa, keisarin uusin vaattein ja hurraata huudetaan kun pakko.. Vertaistukipaikkana Homma on merkittävä.

Mitä persuihin tulee, niin sehän ei suinkaan ole paras puolue. Se on vain vähiten huono.

normi

Quote from: Phantasticum on 18.11.2011, 01:18:43
Hänen mielestään homot olivat ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin.

No pappa oli sitten väärässä, eihän ne IHAN samanlaisia ole, jos kerran ovat homoja. Vähintäin siis seksuaalisen suuntauksen verran erilaisia.  ;)
Impossible situations can become possible miracles

Roope

Quote from: Reich on 17.11.2011, 20:43:24
Halosen kommentti perustuu gallupiin, joka hyvin selkeästi osoitti että 51%:lla persujen kannattajista on rasistisia ajatuksia. Paljon enemmän on huolestunut näistä rasisteista kuin Halosen lausunnoista.

Jos gallupit ovat tosiaan näin tärkeitä, niin Halosen edelllisellä kaudella vastaavassa tutkimuksessa saman kysymyksen perusteella 49 prosentilla sdp:n kannattajista oli "rasistisia ajatuksia", jotka siis mielestäsi todistavat heidän olleen rasisteja. Eli voiko päätellä, että noin puolet sdp:n Halosen äänestäjiksi päätyneistä oli oikeastaan rasisteja? Pitäisikö olla huolestunut näistä rasisteista vai siitä, että presidentti Halonen ei aikoinaan tuoreeltaan puuttunut eräiden puolueiden kannattajien - ja samalla omien kannattajiensa - rasistisuuteen?
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lupu(kulkuri)

Quote from: Uuno Nuivanen on 18.11.2011, 02:31:13
Paskaako se homoilu ketään kiinnostaa.

En kannata adoptio-oikeutta.  Muuten miten vain. Ennen ei  tarvinnut olla homo menestyäkseen tai ollakseen merkittävä.. no ei kai useimmat homot ole vieläkään.

Minua kiinnostaa kun tämä maa ollaan järjestelmällisesti tuhoamassa, keisarin uusin vaattein ja hurraata huudetaan kun pakko.. Vertaistukipaikkana Homma on merkittävä.

Mitä persuihin tulee, niin sehän ei suinkaan ole paras puolue. Se on vain vähiten huono.

Kyllä se tuntuu kiinnostavan ja myykin, koska telkkaria kun nykypänä kattoo, niin usein siellä näytetään homojen elämästä kertovaa ohjelmaa, tai haastattelussa joku heikkovirtamies kertoo elämästään jotain. Ei pääse pakoon, jos surffaa vähänkään telkkarikanavilla. Ihmetyttää.
Minkä ihmeen takia sitä homoutta pitää tuputtaa kaikille kun se kuitenkin on pieni osa porukasta, joille se jotain merkitsee ja on tärkeetä ? Se vaan aiheuttaa vastareaktion ja sitten ollaan taas vitun snärkisti huomauttamassa, että "ei suvaita meitä , meitä syrjitään" jne..
Kaikenlaisen suvaitsevaisuuden mittari mun mielestäni on se, kuinka asia tuodaan muille framille.
Esim. Pekka Haavisto poliitikoista on esimerkki älykkäästä ihmisestä. Päinvastainen taas Jani Toivola, joka keuhkoaa ja tuo julki asioita niin, että saa aikaan vastareaktion lähes heti kun avaa suunsa. Ei kiinnosta kuunnella mitä hän sanoo, koska on niin vastenmielisesti avannut poliittisen uransa. Päinvastoin kuin P.Haavisto.

Ohi alueen: Hakkarainen oli Yle Puheessa Politiikkaradiossa haastateltavana tällä viikolla joku pv(sinne voi myös soittaa ja soitettiinkin ja kyseltiinkin Hakkaraiselta -olisko ollut joku päivän kansanedustaja -ohjelma). Ei oikein osannut vastata mihinkään mitenkään. Hyvä silti, että kokeilee kansanedustajana. Ittestä tuskin olisi hommaan.

K.K.

Aiheeseen liittyen:

17.11.2011 Homolausunnoillaan kohauttanut kansanedustaja Pentti Oinonen myi talonsa lesboparille.

Tanssivien homojen takia Linnan juhlista kieltäytynyt kansanedustaja myi omakotitalonsa Rautavaaralla kolme vuotta sitten.

Perussuomalaisten kansanedustaja Pentti Oinonen muutti tuolloin Kuopioon.

Talon ostajiksi valikoitui kaksi naista, jotka elävät avoimesti lesbosuhteessa. Se ei Oinosta häirinnyt.

- Ei todellakaan. Olen tuntenut tämän naisparin vuosikausia, jopa toistakymmentä vuotta. Olen valmentanut toista heistä hiihdossa, Oinonen kertoo.

- He ovat tavattomat fiksuja ihmisiä molemmat ja olemme hyviä kavereita. Emme ole koskaan puhuneet heidän sukupuolisesta suuntautumisestaan.

Kansanedustaja sanoo, että hänen ystäviinsä kuuluu monta muutakin lesbo- ja homoparia.

Rajua palautetta

Oinonen kohautti keskiviikon Iltalehdessä toteamalla, että häntä häiritsevät Linnan juhlissa tanssivat homot. Hän totesi myös, että itsenäisyyspäivän juhlien vieraslistaa pitäisi miettiä tarkemmin.

Entä jos asuntosi ostanut tuttavapariskunta saisi kutsun Linnaan ja he tanssisivat siellä kahdestaan?

- Ei se muuttaisi suhtautumistani heihin. Hyväksyn heidät ihmisinä. Mutta ei minun välttämättä tarvitse heidän tapojaan hyväksyä.

Oinonen sanoo saaneensa homotanssilausunnostaan runsaasti palautetta - enimmäkseen myönteistä, mutta myös negatiivista.

Rajukaan henkilökohtainen palaute tai internetin haukkukirjoitukset eivät Oinosen päätä käännä.

- Minulla on oma vakaumukseni ja elän sen mukaan. Siitä huolimatta meidän on oltava "vihollisten" kanssakin ystäviä.

"Ei voi pakottaa"

Ystävyyspuhe ei kuitenkaan saa Oinosta samoihin tanssisaleihin homojen ja lesbojen kanssa - ei edes Linnassa.

- Jos tuntuu vaikealta olla, ei kukaan voi pakottaa olemaan sellaisessa paikassa. Minulla on oikeus lähteä pois sellaisesta tilaisuudesta, josta tulee kiusallinen olo.

Oinonen kertoo vakaumuksensa kumpuavan raamatusta ja uskonnollisesta kasvatuksesta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111714774890_uu.shtml

Paasikivi

Halonen: Kutsu Linnan juhliin ei ole käsky
18.11.2011 1:10  |  5 | A A Miska Rantanen
Helsingin Sanomat

Lapinjärvi. Presidentti Tarja Halonen uskoo, että ihmiset ottavat kutsun Presidentinlinnan itsenäisyysjuhliin mahdollisuutena eikä käskynä.

"En tiedä, mistä syystä kulloinkin joku ihminen jää pois itsenäisyyspäivän vastaanotolta, mutta poisjääntiprosentti on hyvin alhainen. Tässä mielessä se lienee hyvin arvostettu tilaisuus."

Halonen kommentoi yksittäisten perussuomalaisten kansanedustajien Linnan juhlien boikotointiaikeita, kun hän oli vierailemassa Lapinjärven koulutuskeskuksessa.

Halonen on joutunut perussuomalaisten kansanedustajien hampaisiin sen jälkeen, kun hän kommentoi Helsingin Sanomien teettämää kyselyä suomalaisten asenteista rasismiin.

"Ihmiset, jotka tunnistavat itsessään rasismia, ovat päätyneet äänestämään perussuomalaisia", Halonen totesi HS:lle sunnuntaina.

Halonen valotti Lapinjärvellä kutsukäytäntöään.

"Osa [kutsuista] on minun puoleltani kunnioitusta demokratiassa valittuja instituutteja kohtaan, kuten eduskunta, hallitus, osittain oikeuslaitos ja eräät muut yhteiskunnan sektorit. Oli näissä tehtävissä kuka tahansa, kunnioitan kansan päätöstä ja kutsun tämän mukaisesti."

"Jos joku ei tahdo tulla, se on varmasti kannanotto."

Linnan juhlista on ilmoittanut jäävänsä pois ainakin perussuomalaiset kansanedustajat Teuvo Hakkarainen ja Pentti Oinonen.

Oinonen on perustellut poisjääntiään muun muassa sillä, että homot tanssivat linnan juhlissa. "Itsenäisyyspäivän tanssit on setalaisten piiritanssit", sanoi Oinonen HS:ssa torstaina.

Halonen oli Setan puheenjohtaja vuosina 1980–81.

Torstaina Halonen muistutti, että hän ei ole nimennyt mitään poliittista ryhmää rasistiseksi, vaan että "ihmiset, jotka tuntevat itsessään rasistisia piirteitä, tuntuvat äänestävän tietyllä tavalla".

"Minusta tämä on kaksinkertainen haaste niille, jotka huomaavat, että heidän piirissään on tavallista enemmän näitä ihmisiä", Halonen sanoi osoittaen sanansa poliittisten puolueiden ja ryhmien johtohahmoille.

Rasismin vastustamisesta Halonen toisti vanhan kantansa:

"Olen vakaasti sitä mieltä, että meidän pitää keskustella rasismista, eriarvoisuudesta ja syrjimisestä."

Lupu(kulkuri)

Quote from: Axel Cardan on 18.11.2011, 09:08:58
Tavoite on saavutettu. Loppusuoralla Halonen on pakotettu huomaamaan, että hän on kaikkea muuta kuin koko kansan presidentti. Oinosesta ja Hakkaraisesta voi olla muutoin mitä mieltä tahansa, muttä tästä minä annan pisteet heille.

Jep, samoin koska esim. tämä on kyllä todella outo kenen tahansa suusta:

"Ihmiset, jotka tunnistavat itsessään rasismia, ovat päätyneet äänestämään perussuomalaisia", Halonen totesi HS:lle sunnuntaina.

Mitä ihmettä..?

Jouko

Quote from: kmruuska on 18.11.2011, 09:59:01
Quote from: Lupu(kulkuri) on 18.11.2011, 09:13:03
Tavoite on saavutettu. Loppusuoralla Halonen on pakotettu huomaamaan, että hän on kaikkea muuta kuin koko kansan presidentti. Oinosesta ja Hakkaraisesta voi olla muutoin mitä mieltä tahansa, muttä tästä minä annan pisteet heille.

Mitä ihmettä..?

Se on suora ja looginen johtopäätös sen taannoin julkistetun kyselyn tuloksista. Tietenkään kaikki perussuomalaisia äänestäneet eivät ole rasisteja eikä Halonen niin toki sanonutkaan, mutta mikäänhän ei estä hillitöntä äbäläwäbälää kun samassa yhteydessä on Halonen, rasismi, ja perussuomalaiset.

Minäkin luulen että aika moni on saanut tarpeekseen haloskasta. 12 vuotta on pitkä aika mille tahansa henkiselle rasitukselle. Että ei ihme jos joiltakin palaa proput.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Roope

Se on suora ja looginen johtopäätös sen taannoin julkistetun kyselyn tuloksista. Tietenkään kaikki perussuomalaisia äänestäneet eivät ole rasisteja eikä Halonen niin toki sanonutkaan, mutta mikäänhän ei estä hillitöntä äbäläwäbälää kun samassa yhteydessä on Halonen, rasismi, ja perussuomalaiset.

Aiempien vuosien tutkimusten vastausten perusteella saman olisi voinut sanoa aikoinaan keskustan ja demareiden äänestäjistä, joiden "rasistisuus" oli suurempaa kuin muiden puolueiden ja jopa suurempaa kuin perussuomalaisten äänestäjien nyt. Ei sanottu.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

pikku hukka

Oinonen on vapaa poistumaan tai pysymään poissa pippaloista, joissa hänelle tulee vaivautunut olo. Linnan juhliin ei ole pakko mennä. Taantumukselliset mölyt voisi silti pitää mahassaan. Sääli (mahdollista) vaimoa, joka olisi hyvinkin voinut haluta mennä, mutta ei kai häneltä kysytä. Toisaalta eipä tarvitse satsata kalliiseen pukuun. Myös Hakkarainen on vapaa pysymään poissa. Hänen syytään en sinänsä tiedä (protesti Halosta vastaan?), mutta oikeastaan en edes välitä. Sen vaan sanon, että linnan juhlissahan juhlistetaan Suomen itsenäisyyttä eikä kulloistakin presidenttiä, mutta Hakkaraisen on sitä ehkä vaikea ymmärtää. Ei yllätä.

-- tämä on kyllä todella outo kenen tahansa suusta:

Mitä ihmettä..?

Jaa, minusta tämä oli ihan järkeenkäypä lausahdus. Vaikka kaikki rasistit eivät välttämättä äänestä Perussuomalaisia, kyllä puolueen äänestäjien täytyy silti tietää olevansa "ei-suviksia". En kuitenkaan väitä, että kaikki olisivat automaattisesti rasistejakaan, mutta ainakaan suvaitsevaisia he eivät ole siinä mielessä kuin minä suvaitsevaisuuden ymmärrän.

Siili

Mitä ihmettä..?

Eiköhän varsin moni, joka tunnisti itsessään rasismia, äänestänyt myös muita puolueita.  Itsessä tunnistettu rasismi ei sitten ehkä ollutkaan keskeinen kriteeri äänestyspäätöksessä.   

Mikä oikein oli Halosen motiivi moiselle hyvin ylimalkaiselle negatiiviselle toteamukselle yhdestä nimenomaisesta puolueesta?  Minun nähdäkseni se oli selvä viesti äänestäjille, että ensi kerralla kannattaa äänestää fiksummin.  Totta kai kaikenlaiset ruuskat taputtavat moiselle, mutta kyllä moinen ulostulo lyö poskelle sitä aikaisempaa käytäntöä, että presidentti on puoluepolitiikan yläpuolella.

Edit.

Halonen osoitti myös melkoista typeryyttä toivoessaan pohdintaa naureskeluoppaasta.  Pahkasikaa ei todellakaan tarvita enää.

IDA

Aamutelevision tuohtuneet keskustelijat antoivat ymmärtää, että PS:n edustajien mahdollinen poisjäänti johtuisi homoista. Näinhän ei ole, vaan ainoastaan Oinonen on puhunut tuollaisia.

Itse ymmärrän hyvin sen, jos PS:n edustajat eivät halua mennä juhliin Halosen typerien ja poliittisten kannanottojen vuoksi. Toisaalta toivoisin, että menisivät, koska kyseessä on kuitenkin ennen kaikkea instituutio, joka sellaisenaan ansaitsee kunnioitusta.
qui non est mecum adversum me est

pikku hukka

Quote from: PeterFaber on 18.11.2011, 10:25:52
Aamutelevision tuohtuneet keskustelijat antoivat ymmärtää, että PS:n edustajien mahdollinen poisjäänti johtuisi homoista. Näinhän ei ole, vaan ainoastaan Oinonen on puhunut tuollaisia.

Itse ymmärrän hyvin sen, jos PS:n edustajat eivät halua mennä juhliin Halosen typerien ja poliittisten kannanottojen vuoksi. Toisaalta toivoisin, että menisivät, koska kyseessä on kuitenkin ennen kaikkea instituutio, joka sellaisenaan ansaitsee kunnioitusta.

Minä kun olen luullut niitä itsenäisyyspäivän juhliksi.

skrabb

QuotePääkirjoitus 18.11.2011:
Presidentti-instituution arvovaltaa vaalittava

Perjantai 18.11.2011 klo 05.33
Tasavallan on syytä kunnioittaa omia instituutioitaan.

Tasavallan presidentti Tarja Halonen on myös tasavallan instituutio ja symboli.

Suomen tasavallan presidentti ei ole vain kulloinkin virkaa hoitava henkilö, vaan hän on myös valtiomme tärkeä instituutio. Tasavallan presidentti edustaa instituutiona itsenäistä tasavaltaamme ja symboloi sitä samoin kuin meidän sinivalkoinen lippummekin. Aivan riippumatta perustuslain antamista valtaoikeuksista, on tasavallan presidentillä asema, jota voidaan kriisitilanteissa tarvita varsin kipeästi. Muun muassa siksi tämän tasavaltamme kannalta keskeisen instituution arvovaltaa on vaalittava huolella.

Tasavallan presidentin asema näyttää olevan tuntematon jopa joillekin kansanedustajille. Tyytymättömyys itsenäisyyspäivien vastaanoton luonteeseen tai sisältöön on johtanut eräät kansanedustajat kieltäytymään linnanjuhlista. Tämä on erittäin huonoa käytöstä ja suorastaan kansanedustajan velvollisuuksien laiminlyöntiä. Kansanedustajat saavat virkansa puolesta kutsun itsenäisyyspäivän juhliin ja heidän olisi sitä myös noudatettava, jollei pakottavaa estettä ole. Omat mieltymykset eivät saa estää itsenäisyyden kunnioittamista.

Vaikka presidentin jotkin kannanotot eivät miellyttäisi, täytyisi reaktioissa muistaa, että kysymys on myös tasavallan instituutiosta, jonka kulloinenkin viranhaltija on valittu demokraattisella prosessilla, nykyisin suoralla kansanvaalilla. Henkilöön mahdollisesti tyytymättömien tulee ilmaista omat mieltymyksensä seuraavissa presidentinvaaleissa. Tämä ei tarkoita sitä, että tasavallan presidentti olisi arvostelun yläpuolella. Arvostelun on oltava kuitenkin asiallista, eikä se saa kohdistua instituutiota kohtaan.

Tasavallan presidentin aseman kansanomaistuminen alkoi Martti Ahtisaaren kaudella, kun Ahtisaari halusi maakuntamatkoillaan ja muutenkin tuoda presidentin lähemmäs kansaa. Tarkoitus oli hyvä, mutta se käynnisti myös arvovaltaa vähentävän kehityksen, kun samanaikainen perustuslain muutos vielä leikkasi presidentin valtaoikeuksia. Myös Tarja Halonen on lähellä tavallisia kansalaisia oleva hahmo. Hän on saanut osakseen paljon kritiikkiä erilaisista asioista. Osa tästä kritiikistä ei ole ottanut huomioon presidentin asemaa instituutiona. Suorastaan piristävää onkin lukea, miten nuoret urheilun ja kulttuurin edustajat ovat innostuneina ja kiitollisina ottaneet vastaan tasavallan presidentin kutsun itsenäisyyspäivän juhliin.
http://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/?ref=hakemisto

Voisikohan olla niin, että nykyinen "instituutio ja symboli" olisi ihan omilla toimillaan rapauttanut "arvovaltansa"?
Kunnioittaa "instituutiota", joka mm. heti niukan voittonsa jälkeen heitti harteilleen punalipun?
Ja pah, sanon minä!
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

IDA

Quote from: pikku hukka on 18.11.2011, 10:34:03

No juuri se on se instituutio.
qui non est mecum adversum me est

Alfresco

Quote from: PeterFaber on 18.11.2011, 10:25:52Aamutelevision tuohtuneet keskustelijat antoivat ymmärtää, että PS:n edustajien mahdollinen poisjäänti johtuisi homoista. Näinhän ei ole, vaan ainoastaan Oinonen on puhunut tuollaisia.

Julkisessa keskustelussa asioita aina yksinkertaistetaan ja väritetään. Oinosen letkautuksista on nyt tullut persujen letkautus.

On todella valitettavaa miten persujen oppositiotaipaleesta on tullut yhtä kompurointia näiden oinosten takia. On hyvin mahdollista että persut pian alkavat vajoamaan kunhan ovat pässeet astumaan kaikkien äänestäjien varpaille ties missä asiassa.

Minusta on ihan jees olla asioista jotain mieltä mutta jossain vaiheessa tulee myös vastaan korrektiuden raja. Kaikkea mitä sylki kielelle tuo ei tarvitse sanoa ääneen.  Miksi helvetissä nämä oinoset jakelevat kaikki kortit poliittisten kilpailijoiden käteen? Kuinka tyhmä saa olla?

En muista, että Suomen poliittisessa historiassa koskaan minkään muun puolueen kansanedustajien retoriikka olisi vajonut näin alas kun persuilla. Persujen oinoset ovat jääneet teinin tasolle kun kuvittelevat saavansa kannatusta pieriskelemällä ruokapöydässä.

Minäkin olen äänestänyt persuja nuivuuden takia mutta pian alkaa tulemaan sellainen fiilis, ettei tätä pieriskelevää banaaneja heittelevää apinalaumaa enää voi äänestää. Pakkohan Suomessa on olla olemassa järkeviäkin ihmisiä jotka osaavat ajaa nuivaa asiaa persujen sijaan. Ilmeisesti pitää jälleen alkaa katsomaan kokoomuksen suuntaan ja nuivia ehdokkaita.

Jos Soini olisi fiksu, hän pistäisi Oinosen jäähylle muutaman kuukauden "sairaslomalle" eduskunnasta. Tämä kausti ei mene ohi selittelemällä vaan Oinosen on häivyttävä julkisuudesta joksikin aikaa. Parasta olisi jos ymmärtäisi erota puolueesta kokonaan. Muuten hän vielä vetää koko puolueen suohon typeryksillään. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun Oinonen vie persut huonoon valoon.

pikku hukka

Quote from: PeterFaber on 18.11.2011, 10:45:32
Quote from: pikku hukka on 18.11.2011, 10:34:03

No juuri se on se instituutio.

Kiitos. Epäilin, että viittasit presidenttiin ja hänen asemaansa. Joka on myös instituutio, muttei olennainen itsenäisyyspäivää vietettäessä (vaikka presidenttiä ei ilman itsenäisyyttä olisikaan).

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52
Minusta on ihan jees olla asioista jotain mieltä mutta jossain vaiheessa tulee myös vastaan korrektiuden raja. Kaikkea mitä sylki kielelle tuo ei tarvitse sanoa ääneen.  Miksi helvetissä nämä oinoset jakelevat kaikki kortit poliittisten kilpailijoiden käteen? Kuinka tyhmä saa olla?

Nimenomaan näin. Tätä olen itsekin ajatellut. Hassua, etteivät he itse huomaa... eikä Soinikaan sano asiaa näin, ainakaan julkisuudessa. No ehkei julkisuudessa voikaan, mutta pitäisi nyt edes jonkinlaisen puhuttelun tälle porukalle ja vääntäisi asian rautalangasta kun eivät itse tajua.

Ntti

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52
Quote from: PeterFaber on 18.11.2011, 10:25:52Aamutelevision tuohtuneet keskustelijat antoivat ymmärtää, että PS:n edustajien mahdollinen poisjäänti johtuisi homoista. Näinhän ei ole, vaan ainoastaan Oinonen on puhunut tuollaisia.

On todella valitettavaa miten persujen oppositiotaipaleesta on tullut yhtä kompurointia näiden oinosten takia.

Voitko perustella? Millä tavalla perussuomalaisten oppositiotaipale olisi mennyt toisin, jos Oinonen olisi ollut koko ajan hiljaa?

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52On hyvin mahdollista että persut pian alkavat vajoamaan kunhan ovat pässeet astumaan kaikkien äänestäjien varpaille ties missä asiassa.

Itse uskon, että Oinosen kannatus kasvaa näiden lausuntojen myötä. Hänen julkisuuskuvansa ei ole koskaan ollut mikään siloiteltu vaan hän on ollut mielestäni aina kansan edustaja. Hakkaraisen kannatukselle uskon käyneen samoin.

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52Minusta on ihan jees olla asioista jotain mieltä mutta jossain vaiheessa tulee myös vastaan korrektiuden raja. Kaikkea mitä sylki kielelle tuo ei tarvitse sanoa ääneen.  Miksi helvetissä nämä oinoset jakelevat kaikki kortit poliittisten kilpailijoiden käteen? Kuinka tyhmä saa olla?

Minusta omien mielipiteidensä - vaikka sitten epäkorrektien - julkituominen ei ole tyhmää. Siinä vaiheessa, kun perussuomalaiset alkavat varoa omia sanojaan äänestäjien menettämisen pelossa, heistä tulee kuten kaikki muutkin puolueet, mikä on mielestäni huono asia heidän kannatukselleen.

Onko joku todella sitä mieltä, että jytky tuli siksi, koska perussuomalaiset ehdokkaat olivat poikkeuksellisen korrekteja esiintymisissään ja antoivat paljon diplomaattisempia vastauksia kuin muiden puolueiden edustajat? Näin ei tietenkään ollut. Jytky tuli, koska perussuomalaiset puolueena sekä sen ehdokkaat olivat erilaisia kuin muut ja ihmiset halusivat muutosta. Nytkö pitäisi sitten muuttua samanlaiseksi kuin kaikki muut? Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä.

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52Minäkin olen äänestänyt persuja nuivuuden takia mutta pian alkaa tulemaan sellainen fiilis, ettei tätä pieriskelevää banaaneja heittelevää apinalaumaa enää voi äänestää.

Sitten et äänestä. Jos kaipaat poliittista korrektiutta, sinulla on valtavasti vaihtoehtoja. Täydellistä puoluetta ei ole olemassa. Itsekin voisin äänestää jotain muuta maahanmuuttokriittistä puoluetta - mutta sellaista ei ole.

Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52Jos Soini olisi fiksu, hän pistäisi Oinosen jäähylle muutaman kuukauden "sairaslomalle" eduskunnasta. Tämä kausti ei mene ohi selittelemällä vaan Oinosen on häivyttävä julkisuudesta joksikin aikaa. Parasta olisi jos ymmärtäisi erota puolueesta kokonaan. Muuten hän vielä vetää koko puolueen suohon typeryksillään. Tämähän ei ole ensimmäinen kerta kun Oinonen vie persut huonoon valoon.

Haluaisitko perustaa perussuomalaisten sisälle mielipidepoliisin, joka valvoisi edustajien mielipiteitä ja rankaisisi väärien ilmaisemisesta? Mitä kaustia on siinä, että homojen tanssi loukkaa? Miksei saisi loukata? Ei hän ole edes kieltämässä homojen tanssia vaan hän vain itse tuumaa, ettei tule sitä paikalle katsomaan.

Itse toivon, että Oinonen jatkaa omalla tyylillään, kuten on tähänkin asti tehnyt. Äänestäjät sitten tekevät omat ratkaisunsa. Jos nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa vastustamista tärkeämpää on Oinosen vastustaminen, sitten on.

skrabb

Quote from: PeterFaber on 18.11.2011, 10:25:52

Jälkiviisaiden lilahiuksinen akansalvos käytti termiä "aivopieru" arvostellessaan Oinosen kommentointia.
Siinäpä sitä onkin paras opastamaan muita korrektista puheesta julkisuudessa ;D

Ei niin, että ettenkö toivoisi edes jonkinlaista porstuaa näiden oinosten suuhun, ennen kuin ne sen aukaisevat.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Eugen235

Quote from: Farrow on 16.11.2011, 23:51:57
Quote from: Kokoliha on 16.11.2011, 23:48:52
Quote from: Farrow on 16.11.2011, 23:11:10
Todennäköisyys sille että koskaan voisin perussuomalaisia äänestää, laskee aina vaan.

Miten sitten käy se Jytkyn, jolla olet perustellut mm. sen, että Ruotsin tai muun Euroopan mallin mukaiset maahanmuutto-ongelmat tai islamin vallan kasvu eivät uhkaa meitä millään tavoin, ja moista on naurettavaa väittääkin?

Eihän se ole puoluesidonnaista onko maahanmuuttokriittinen vai ei.

On se hieman puoluesidonnaista, koska eduskuntapuolueista ainoastaan persut ovat mamu-kriittisiä

Eugen235

Quote from: Farrow on 17.11.2011, 17:46:05
Sulla tuntuu olevan jotain henkilökohtaista kaunaa tota Liukkosta kohtaan.
Hellitä jo.

Kolme kertaa linnassa ollut.. sukulaismies. Joka nyt sattuu olemaan homo. Mitä sitten?

Tämä Farrow-diskurssi on hyvä esimerkki mikä näissä homoasioissa ärsyttää:  Homous sinänsä on peruste palkitsemiselle. Eli ei se että on homo ja ansioitunut jossain muussa kuin olemalla homo.

Siis aivan kuin että luku- ja kirjoitustaidoton maahanmuuttajan suurin rikkaus piilee siinä, että on luku- ja kirjoitustaidoton maahanmuuttaja. Niin kuin Hesari opettaa.

Ei ketään kai voida linnaan reilusti kutsua vain sillä perusteella että on hetero?

Alfresco

Quote from: Ntti on 18.11.2011, 11:05:44
Quote from: Alfresco on 18.11.2011, 10:48:52Minäkin olen äänestänyt persuja nuivuuden takia mutta pian alkaa tulemaan sellainen fiilis, ettei tätä pieriskelevää banaaneja heittelevää apinalaumaa enää voi äänestää.

Sitten et äänestä.

En välttämättä äänestäkkään. Moni muukin saattaa ajatella samalla lailla. Kyllä moni persujen äänestäjä alkaa harkitsemaan jos he haluavat assosioitua näiden oinosten kanssa. Kuka enää kehtaa sanoa ääneen äänestävänsä persuja?! Minä en enää kehtaa jos asia tulee puheeksi.

QuoteJos kaipaat poliittista korrektiutta, sinulla on valtavasti vaihtoehtoja.

Kyse ei ole poliittiseta korrektiudesta vaan siitä pitääkö toistuvasti näyttää keskaria kaikille. Olit mitä tahansa mieltä "totuuden puhumisesta" niin fakta vaan on että nämä kommentit saa persut näyttämään typeriltä ja muut näyttämään fiksuilta, äänestäjien silmissä.

Suomessa ei ole niin paljon oinosjuntteja, että tällaisen retoriikan turvin tulisi uutta jytkyä. Persujen uskottavuus alkaa olemaan vakalaudalla kun kaikki mitä heistä kirjoitetaan pohjautuu johonkin törttöilyyn. Vaikka media toki liioittelee, niin näin julkisuus vaan toimii. Uskoisin että persujen äänestäjät myös haluaisivat kuulla puolueestaan jotain muuta kun oinosten aivopieru-uutisia. Persujen politikkaa leimaa jatkuvat julkisuussekoilut eikä asiasisältö. Ihmetelkää siinä sitten miksi kokoomus jatkuvasti nousee.

QuoteHaluaisitko perustaa perussuomalaisten sisälle mielipidepoliisin, joka valvoisi edustajien mielipiteitä ja rankaisisi väärien ilmaisemisesta?

Persujen julkisuusongelmat eivät ole minun ratkottavissa mutta jos olisin puouluejohtaja pistäisin pokkana tällaiset oinoset pellolle koska hän ilmiselvästi on haitaksi puolueen uskottavuudelle. Etenkin nyt kun Soini on pressanvaaleissa ei olisi hirveesti varaa näyttää keskaria äänestäjille jatkuvilla aivopieruilla. Jokainen ääni lasketaan ja suomalainen äänestäjä haluaa yleensä faktapolitikkaa, ei skandaalipolitiikkaa. Kanerva vs. Tukiainen -keissi on hyvä ennakkotapaus miten asioita voisi puolueen näkökulmasta hoitaa kun kuumenee liikaa.

Farrow

Quote from: Eugen235 on 18.11.2011, 11:30:51
Quote from: Farrow on 17.11.2011, 17:46:05
Sulla tuntuu olevan jotain henkilökohtaista kaunaa tota Liukkosta kohtaan.
Hellitä jo.

Kolme kertaa linnassa ollut.. sukulaismies. Joka nyt sattuu olemaan homo. Mitä sitten?

Tämä Farrow-diskurssi on hyvä esimerkki mikä näissä homoasioissa ärsyttää:  Homous sinänsä on peruste palkitsemiselle. Eli ei se että on homo ja ansioitunut jossain muussa kuin olemalla homo.

Siis aivan kuin että luku- ja kirjoitustaidoton maahanmuuttajan suurin rikkaus piilee siinä, että on luku- ja kirjoitustaidoton maahanmuuttaja. Niin kuin Hesari opettaa.

Ei ketään kai voida linnaan reilusti kutsua vain sillä perusteella että on hetero?

Mä oon toistanut tässä ketjussa jo aiemmin monta kertaa, että se homous nyt vain ei ollut se syy, vaikka miten paljon jankkaisitte. Niin monta muuta syytä on jo esitetty, että melko turhaa vängätä. Hänhän nimenomaan on ansioitunut jossain muussa kuin olemalla homo, kuten esim. tekemällä työtä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen hyväksi.

Ntti kirjoitti:
QuoteMillä tavalla perussuomalaisten oppositiotaipale olisi mennyt toisin, jos Oinonen olisi ollut koko ajan hiljaa?
Ehkä, kenties, olisi huomio voinut paremmin suuntautua oikeisiin asioihin. Tärkeisiin asioihin. Kuten nyt vaikkapa maahanmuuttopolitiikkaan.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings