News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Puoluesidonnaisuudet ja Homma™

Started by Vääräpää, 08.12.2008, 17:44:10

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: IDA on 19.12.2008, 19:17:57
Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 19.12.2008, 18:49:12
Mielestäni Homman pitäisi pidättäytyä kansallismielisyydestä

Jos Homman pidättäytyy kansallismielisyydestä meikäläinen lähtee ääriliikkeeseen  :)

Homma on väistämättä kansallismielinen, sillä sen tarkoituksena on pitää Suomi hyvinvointivaltiona, eli toimia suomalaisten hyväksi.
Siinä sivussa toimitaan myös niiden ulkomaalaisten hyväksi, jotka jo Suomessa ovat, mutta kukaan tuskin on tästä mitenkään pahoillaan.

Jaettu hyvinvointi on ihan ok, mutta pois annettu hyvinvointi on huono homma.

Monikultturistien ongelmina ovat jatkuva "maailma kylässä bileet", ja loputon taikaseinä, heillä ei ole todellista näkemystä tavalliseen arkeen, jossa bileitä on korkeintaan viikonloppuisin, ja se taikaseinä pitää itse ladata.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hauki

Quote from: ämpee on 19.12.2008, 19:28:04
Homma on väistämättä kansallismielinen, sillä sen tarkoituksena on pitää Suomi hyvinvointivaltiona, eli toimia suomalaisten hyväksi.
Siinä sivussa toimitaan myös niiden ulkomaalaisten hyväksi, jotka jo Suomessa ovat, mutta kukaan tuskin on tästä mitenkään pahoillaan.

Jaettu hyvinvointi on ihan ok, mutta pois annettu hyvinvointi on huono homma.
Hyvinvointivaltiohan oli alunperin Kekkoslovakian demarien idea. Hyvinvointiajattelu ei siis vaadi kansallismielisyyttä. Miksi muuten "pois" annettu hyvinvointi on huono homma? Kaikki annettu hyvinvointihan on joltakulta pois. Omissa prioriteeteissani oksennuslääkkeiden lähetys Afrikkaan on korkeammalla kuin jonkun Musiikkitalon rakennus. Tarkoitan, että mahdolliselle "liikarahalle" pitää keksiä mahdollisimman järkevää käyttöä. Jos rajojen ulkopuolella on jokin selkeästi mielekkäämpi kohde kuin sisällä, niin ulkopuolelle sitten.

reino

Quote from: jiipik on 16.12.2008, 10:06:07Mutta mitä mieltä olette hommanTM kasvattamisesta HOMMAKSITM? Tällä tarkoitan muunkin Suomessa harjoitetun politiikan selville ottoa ja huonon politiikan kritisointia samoin keinoin ja samalla tyylillä kuin maahanmuuttopolitiikan. Nimittäin kritiikille olisi aihetta ja hommaTM-tyylinen keskustelu saa ihmiset kiinnostumaan. Tavoitteena voisi olla vaikka äänestysprosentin nostaminen yli yhdeksänkymmenen.

Kyllä. Juurikin näin. Se tullaan myös tekemään. Ja sekös näitä nykyisiä poliitikkoja ja mediaa vituttaa.

Kansallismielisyydestä sen verran, että kaikki Suomen ja suomalaisten hyväksi koituva toiminta on jo määritelmällisesti kansallismielistä. (Kuten huomaatte, lähden heti kättelyssä siitä olettamasta, että Suomen ja suomalaisten hyväksi koituvaa toimintaa on aivan turha edes odottaa muilta kuin suomalaisilta.) Loppu onkin sitten keskustelua parhaista keinoista ja prioriteeteista. :)

Mutta jos Valtakunnan Vahtikoiralla on mahdollisesti "liikarahaa", niin sitä passaa lähettää vaikkapa tänne Homman tukemiseksi. Ei kai ne nuivistienkaan oksennuslääkkeet ilmaisia ole.

Hauki

Quote from: reino on 19.12.2008, 23:17:33
Quote from: jiipik on 16.12.2008, 10:06:07Mutta mitä mieltä olette hommanTM kasvattamisesta HOMMAKSITM? Tällä tarkoitan muunkin Suomessa harjoitetun politiikan selville ottoa ja huonon politiikan kritisointia samoin keinoin ja samalla tyylillä kuin maahanmuuttopolitiikan. Nimittäin kritiikille olisi aihetta ja hommaTM-tyylinen keskustelu saa ihmiset kiinnostumaan. Tavoitteena voisi olla vaikka äänestysprosentin nostaminen yli yhdeksänkymmenen.
Kyllä. Juurikin näin. Se tullaan myös tekemään. Ja sekös näitä nykyisiä poliitikkoja ja mediaa vituttaa.
Homman laajentaminen esim. ydinvoimaa kannattavaksi on hyvä idea, mutta jos nyt pidetään Asteroidituhon estäminen päällimmäisenä huolena.

Quote from: reino on 19.12.2008, 23:17:33Kansallismielisyydestä sen verran, että kaikki Suomen ja suomalaisten hyväksi koituva toiminta on jo määritelmällisesti kansallismielistä.
Homomielisyydestä sen verran, että kaikki homoyhteisön ja homojen hyväksi koituva toiminta on jo määritelmällisesti homomielistä. Koska Homma kiistatta edistää heidän etujaan, julistautukaamme homoistisiksi. Käviskö Hommo uudeksi nimeksi?

Yritän vain sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Kansallismieliset saavat vapaasti painottaa suomalaisuusnäkökulmaa, mutta Homma ei saa leimautua yksinomaan nationalistien liikkeeksi. Ainakaan minä en suostuisi sellaisessa toimimaan. Ja mitä järkeä muutenkaan olisi tehdä Sisun kanssa päällekkäistä liikettä?

Quote from: reino on 19.12.2008, 23:17:33Mutta jos Valtakunnan Vahtikoiralla on mahdollisesti "liikarahaa", niin sitä passaa lähettää vaikkapa tänne Homman tukemiseksi. Ei kai ne nuivistienkaan oksennuslääkkeet ilmaisia ole.
Nuivisti on niin kitkerä ettei se oksennuslääkkeitä tarvitse. Mutta Suomen valtiolla selvästi on liikarahaa. Jos sen pitää valita, tarjoaako se Muzorewalle hengenpidikettä vai Erkille rahaa kossuun, niin kummin sen pitäisi valita?

Kaptah

Ei välttämättä ihan liity asiaan, mutta melkein.

Kävinpä piruuttani Vihreän Langan sivuilla katsomassa millaista keskustelua Halla-Ahosta siellä käydään. Tulos yllätti.

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/halla-ahosta-aloitetaan-rikostutkinta

Tuolla on ylivoimaisesti suurin osa tässä Halla-Ahon puolella. Äkkiä lukemalla löytyy paljon niitä, jotka sanovat että nyt vaihtui äänet vihreiltä perussuomalaisille. Tietysti toistakin ääripäätä löytyy, mutta todella yllättävän vähän.

Nyt kun saataisiin pidettyä homma järkevänä, koska kovin uusnatsimeininki ei varmasti tilannetta auta. Se karkoittaa potentiaaliset uudet nuivat.

Homma siis saattaa hyvinkin olla nousussa.

"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Peltirumpu

Quote from: Joni on 20.12.2008, 01:41:03
Nyt kun saataisiin pidettyä homma järkevänä, koska kovin uusnatsimeininki ei varmasti tilannetta auta. Se karkoittaa potentiaaliset uudet nuivat.
Vihreiden haukkuminen viherpiipertäjiksi, punavihervasemmistoksi, hyysäreiksi jne ei myöskään toimi kuin karkottimena. Vihreissä arvoissa on kaikille puolueille ja suomalaisille yhteistä, eikä se, että puolueessa on paljon vasemmistolaisittain ajattelevia tai muuten kyseenalaisia mokuttajia, poista sitä tosiseikkaa, että puoleen riveissä on paljonkin järkeviä tyyppejä ja uinuvia nuivia, joille alkaa vata nyt pikkuhiljaa valkenemaan totuus keisarin vaatteista. Sama pätee oikeastaan kaikkiin puolueisiin ja nukkuvienkin puolueeseen.

Liika insidehypetys henkilökultin ympärillä toimii karkoittimena yhtä varmasti joillekin kuin natsiöyhötyskin. Onneksi sitäkään ei ole nyt niin kovin paljoa enää.

junakohtaus

Quote from: Vääräpää on 08.12.2008, 17:44:10

Kuinka paljon tulisi vältellä muumipeikko- tai nuuskamuikkusleimaa?
Miten muumipeikkojen ja nuuskamuikkusten ääni saadaan kuuluville? Halutaanko sitä kuuluville? Miksi? Miksi ei?
Miten kärkevämmät mielipiteet haittaavat/edistävät Hommaa?

- Ei sitä erikseen kannata ruveta välttelemään, muttei myöskään kerjäämään.

- Jos muumipeikoilla ja nuuskamuikkusilla on jotain sanottavaa, hoitakoot itse publisiteettinsa. Ei kuulu Homma-kerholle sen enempää kuin murehtia Keskustapuolueen äänen kuulumisesta.

- En mä Hommasta tiedä. Itseäni vituttaa henkilökohtaisesti kun jostain ponkaisee joku amisviixinuuskamuikkunen ja on omasta mielestään mun kanssa samalla puolella.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

reino

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 20.12.2008, 01:00:06
Yritän vain sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Kansallismieliset saavat vapaasti painottaa suomalaisuusnäkökulmaa, mutta Homma ei saa leimautua yksinomaan nationalistien liikkeeksi.

No sitähän minäkin olen yrittänyt sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Ja jos haluat, että Homma ei leimaudu yksinomaan nationalistien liikkeeksi, niin älä sitten leimaa sitä sellaiseksi. Vai onko joku muu väittänyt Hommaa yksinomaan nationalistien liikkeeksi?

Yritän nyt kaikella ystävyydellä sanoa, että täällä tuntuu olevan todella moni huolissaan siitä, ettei vain vahingossakaan leimaudu muumipeikoksi ja käy siksi hokemassa joka ketjussa muumipeikko muumipeikko muumipeikkoa, ilmeisesti lainkaan huomaamatta, että juuri tuollainen hokeminenhan leimaa tätä foorumia enemmän kuin mikään.

Jonille samat terveiset: jos et halua, että Vihreitä haukkutaan viherpiipertäjiksi, punavihervasemmistoksi, hyysäreiksi jne. niin älä sitten tee niin!1!  ;D

Tosiasia kuitenkin on, että vihreissä on niiden järkevien ja uinuvien tyyppien lisäksi hyvin paljon vanhan liiton stalinisteja, söpöjä piipertäjiä ja ihan oikeita hyysäreitä. Kaikkia näitä pitää pystyä kutsumaan niiden oikealla nimellä.

Mutta Suomen valtiolla selvästi on liikarahaa. Jos sen pitää valita, tarjoaako se Muzorewalle hengenpidikettä vai Erkille rahaa kossuun, niin kummin sen pitäisi valita?

Olen eri mieltä tuosta, että Suomen valtiolla olisi selvästi liikarahaa. Mutta jos noin on, niin itse investoisin esim. tuonne terveyskeskusten vuodeosastojen suuntaan.

Valinta Muzorewan murojen ja Erkin kossun välillä on sitten arvokysymys. Muzorewathan eivät ole tästä maailmasta loppumassa, vaikka nälänhätiä välillä onkin. Itse asiassa  yksi maailman suurimmista ongelmista tällä hetkellä on, että Muzorewia tulee joka kuukausi yhden Suomen verran (5-6 miljoonaa) lisää.

Itse ratkaisisin tuon siten, että pistäisin sekä Muzorewan että Erkin kuokkimaan oman elantonsa eteen. Tällöin valtion ei tarvitsisi riistää Valtakunnan Vahtikoiralta niin isoa osaa tämän kovalla työllä ansaitsemista rahoista, jolloin VV voisi pistää säästyneet rahansa haluamaansa kohteeseen, esim. ostaa Muzolle sen kuokan ja siemenviljasäkin. Eki pärjää kyllä, koska hän on kuokkimisen ansiosta paremmassa kondiksessa eikä ehdi dokaamaan niin paljon. Itse asiassa Eki tossa just soitteli ja lähetti Muzolle terveisiä!

IDA

Yritän vain sanoa, että tässä ajetaan käytännöllisesti katsoen kaikkien etuja. Kansallismieliset saavat vapaasti painottaa suomalaisuusnäkökulmaa, mutta Homma ei saa leimautua yksinomaan nationalistien liikkeeksi. Ainakaan minä en suostuisi sellaisessa toimimaan. Ja mitä järkeä muutenkaan olisi tehdä Sisun kanssa päällekkäistä liikettä?

No tietenkin noin. Käsittääkseni tämä ei olekaan mikään yhdistys, jonka sääntöihin pitäisi jotenkin sitoutua. Eli en oikein ymmärrä huolta jostain linjasta.

ämpee

Quote from: reino on 19.12.2008, 23:17:33

Kansallismielisyydestä sen verran, että kaikki Suomen ja suomalaisten hyväksi koituva toiminta on jo määritelmällisesti kansallismielistä. (Kuten huomaatte, lähden heti kättelyssä siitä olettamasta, että Suomen ja suomalaisten hyväksi koituvaa toimintaa on aivan turha edes odottaa muilta kuin suomalaisilta.) Loppu onkin sitten keskustelua parhaista keinoista ja prioriteeteista. :)

Tuota ilmaisumuotoa olin hakemassa, eli se kansallismielisyys tulee "kaupantekijäisinä" aina kun ajatellaan suomalaisten parasta, ja kukaan muu ei ajattele suomalaisten parasta kuin suomalaiset.

Jokainen siis saa hoitaa hommaa^^^ niin nationalistisesti kuin keskenään pystyy, ja joku toinen voi mieltää sen jollain toisella periaatteella.

Ideaalisesti ajatellen tavoitteena on pitää Suomi hyvinvointivaltiona, joka halutessaan voi auttaa maailmalla olevien ongelmien ratkaisua, tai edes helpottaa niitä, mutta jos maamme muutetaan "Paskastaniaksi", niin siinä tapauksessa siirrymme niiden apua tarvitsevien suureen joukkoon, ja voimme unohtaa sen muun maailman.

Henkilökohtainen uhrautuminen "Paskastanian" muodossa merkitsee hyvinvoinnista luopumista, joka johtaa siihen, että maailmassa on hyvinvointia kokonaisuudessaan vähemmän.
"Itsekäs" hyvinvoinnista kiinnipitäminen merkitsee sitä, että halutessamme voimme jakaa siitä hyvinvoinnista, joka johtaa siihen, että maailman pahoinvointia voidaan edes hieman helpottaa.

Molemmissa edellä mainituissa vaihtoehdoissa maailman pahoinvointi tulee silti kasvamaan, ensin mainitussa vaihtoehdossa me jaamme sen pahoinvoinnin maassamme.

Asiaa voisi verrata siten, että kulkutautisairaalan tupaten täydellä osastolla hoitava lääkäri tartuttaisi itse itsensä, ja liittyisi potilaidensa joukkoon, tästä potilaiden olo ei ainakaan paranisi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Hauki

Quote from: reino on 20.12.2008, 10:52:28
Yritän nyt kaikella ystävyydellä sanoa, että täällä tuntuu olevan todella moni huolissaan siitä, ettei vain vahingossakaan leimaudu muumipeikoksi ja käy siksi hokemassa joka ketjussa muumipeikko muumipeikko muumipeikkoa, ilmeisesti lainkaan huomaamatta, että juuri tuollainen hokeminenhan leimaa tätä foorumia enemmän kuin mikään.
Kuka täällä on hokenut? Yhdessä ketjussa joitakin viestejä aiheesta. Hyvähän tästä on jossain puhua edes vähän.

Valinta Muzorewan murojen ja Erkin kossun välillä on sitten arvokysymys. Muzorewathan eivät ole tästä maailmasta loppumassa, vaikka nälänhätiä välillä onkin. Itse asiassa  yksi maailman suurimmista ongelmista tällä hetkellä on, että Muzorewia tulee joka kuukausi yhden Suomen verran (5-6 miljoonaa) lisää.
Parodaksaalisesti väitän, että köyhissä oloissa väestö kasvaa paljon suuremmaksi kuin rikkaimmissa. Eivät muzorewit tauteihin lopu. Jos puolet lapsista kuolee synnytyksessä, niin Muzo tutkitusti tekee enemmän lapsia. Tiedän James Shikwatin argumentit passivoivasta kehitysavusta, mutta ei mitään suoraa ruoka-apua pidäkään antaa. Äiti-Muzoriitalle koulutusta ja isä-Muzolle kondomi, niin eiköhän lapsilukukin pienene.
Hyväksyn kuitenkin asenteen, ettei yhteiskunnan pitäisi antaa mitään rahaa ulkopuolelle. Itse vain haluaisin puuttua kansainvaelluksen seurausten lisäksi myös sen syihin, sillä jos Afrikasta pyrkii miljoonia muzoreweja kumiveneillä Eurooppaan, niin voihan niitä alkaa ampumaan - taitaisi niitä silti päästä sisään. Jos ei muuten, niin vihreiden kannatuksen nousun kautta.

Itse ratkaisisin tuon siten, että pistäisin sekä Muzorewan että Erkin kuokkimaan oman elantonsa eteen. Tällöin valtion ei tarvitsisi riistää Valtakunnan Vahtikoiralta niin isoa osaa tämän kovalla työllä ansaitsemista rahoista, jolloin VV voisi pistää säästyneet rahansa haluamaansa kohteeseen, esim. ostaa Muzolle sen kuokan ja siemenviljasäkin. Eki pärjää kyllä, koska hän on kuokkimisen ansiosta paremmassa kondiksessa eikä ehdi dokaamaan niin paljon. Itse asiassa Eki tossa just soitteli ja lähetti Muzolle terveisiä!
No mitä jos Muzolla ei tosiaan ole kuokkaa ja hän keskittyy vain klaaninsa laajentamiseen, eivätkä länsimaiden omahyväiset vahtikoirat lähetä kuokkia? Ja mitä jos taas Ekiä ei huvita kuokkia, vaan kitata kossua? Hyvinvointivaltiohan mahdollistaa sen.

reino

Leimautumiseen liittyvät jutut ovat olleet ensimmäisen viikon aikana varmasti foorumin top 5 puheenaiheita. Eli en mitenkään syyttänyt juuri sinua siitä hokemisesta.

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 20.12.2008, 18:49:17
No mitä jos Muzolla ei tosiaan ole kuokkaa ja hän keskittyy vain klaaninsa laajentamiseen, eivätkä länsimaiden omahyväiset vahtikoirat lähetä kuokkia? Ja mitä jos taas Ekiä ei huvita kuokkia, vaan kitata kossua? Hyvinvointivaltiohan mahdollistaa sen.

En usko, että pieni ja köyhä Suomi pystyy ratkaisemaan Afrikan tai koko maailman ongelmia. Toki minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku ne ratkaisisi. Esim. afrikkalaiset itse.

Ekin kossunjuonti puolestaan ei vähene maahanmuuttoa lisäämällä vaan vastikkeetonta rahanjakoa vähentämällä. Mutta noin muuten kaikki hyvinvointiyhteiskuntaan liittyvät jutut ovat sellaisia, että ne on melko helppo neuvotella kuntoon meidän suomalaisten kesken, kunhan se hyvinvointiyhteiskunta nyt ensin saadaan pelastettua, lähinnä itseltään. ;)

joniq

Itse olen henkilö, jolla ei voi sanoa olevan mitään määrättyä puoluetta. Olen huomannut että on aivan sama mitä valtapuoluetta äänestää. Ei edes hajusta erota.
Viimeksi äänestin Halla-ahoa, koska koin hänen asiansa niin tärkeäksi, että se ansaitsee kaiken tuen, eikä muita kanavia maahanmuuttokritiikille tuntunut olevan.
En ole varsinaisesti persujen kannattaja, mutta on tärkeää että Halla-aholla oli edes tämä kanava jossa päästä ehdolle sitoutumattomana. Siitä siis persuille kiitos. Eri asia on kuinka onko Soini oikeasti asian takana, vai kiinnostavatko vain äänet. Tulevaisuus näyttää. Kuitenkin Homma on niin äärimmäisen tärkeä, että sitä on voitava ajaa kaikkien samanmielisten kanssa välittämättä heidän varsinaisesta puoluesidonnaisuudestaan. Ainoa rajoitus mielestäni on että ääriaineksia on vältettävä. Kommarit tuskin mukaan on tulemassa, muttä myös ns. kansallissosialistisiin ja selvästi rasistisiin piireihin olisi mielestäni pidettävä hajurako.
Jos Homma saa natsileiman, on peli menetetty. Näin ajattelen, onko samaa henkeä?

Hauki

Quote from: reino on 20.12.2008, 20:14:23
Leimautumiseen liittyvät jutut ovat olleet ensimmäisen viikon aikana varmasti foorumin top 5 puheenaiheita. Eli en mitenkään syyttänyt juuri sinua siitä hokemisesta.
No julistettakoot nyt, ettei Homma tee yhteistyötä seppo lehtojen kanssa ja on sitoutumaton liike, ja unohdettakoot puheenaihe tästedes.

En usko, että pieni ja köyhä Suomi pystyy ratkaisemaan Afrikan tai koko maailman ongelmia. Toki minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku ne ratkaisisi. Esim. afrikkalaiset itse.
Ei Suomen tarvitsekaan niitä yksin ratkaista, kuten ei yksin jarruttaa ilmastonmuutosta. Eivätkä Afrikan ongelmia voi tietenkään ratkaista muut kuin afrikkalaiset, mutta ilman muiden apua ratkaisua taitaa edeltää 200 vuotta sotaa.

Ekin kossunjuonti puolestaan ei vähene maahanmuuttoa lisäämällä vaan vastikkeetonta rahanjakoa vähentämällä. Mutta noin muuten kaikki hyvinvointiyhteiskuntaan liittyvät jutut ovat sellaisia, että ne on melko helppo neuvotella kuntoon meidän suomalaisten kesken, kunhan se hyvinvointiyhteiskunta nyt ensin saadaan pelastettua, lähinnä itseltään. ;)
Kuka täällä on ollut maahanmuuttoa lisäämässä?

ämpee

Quote from: Valtakunnan Vahtikoira on 21.12.2008, 00:06:16
Eivätkä Afrikan ongelmia voi tietenkään ratkaista muut kuin afrikkalaiset, mutta ilman muiden apua ratkaisua taitaa edeltää 200 vuotta sotaa.

Alkuosa tuosta lauseesta meni aivan oikein, eli afrikkalaisten ongelmat voivat ratkaista vain afrikkalaiset itse, avustuksilla vain ylläpidetään keinotekoisia rakenteita ja pitkitetään ongelmaa.

Korostettu loppuosa koskeekin juuri tätä haitallista avustamista.
Irakin sodan harvoja ansioita on maailmalle levinnyt terve käsitys siitä, että demokratia ei voi olla mikään vientituote.

Kuitenkaan jostain syystä maailmalla ei olla oivallettu sitä yksinkertaista tosiseikkaa, etteivät mitkään humanistiset ajatukset voi olla vientituotteita, aivan samasta syystä kuin demokratiakaan ei voi olla.

Ihmisten pitää saada sotia sotansa loppuun, aivan sinne politiikko/päättäjätasolle asti, jolloin "viesti" menee lopulta perille.
Armeijoiden/aseistettujen ryhmien kahinat eivät lopu ikinä, jos niitä käyttävät käskijät eivät joudu koskaan vastaamaan itse aiheuttamistaan kahinoista.

besatt

En kannata Perussuomalaisia, koska en luota pätkääkään Soiniin. Tällä hetkellä Persut kuitenkin ovat vähiten huono vaihtoehto, ja annoin kunnallivaaleissa heille ääneni. Ikävä epäilys minulla on, että Soini tulee kääntämään takin, toivottavasti olen väärässä. Aika näyttää.

Kaptah

Ei ole kyllä helppoa tosiaan.

Vihreillä on kyllä hyvää se, että he yrittävät tehdä asioita ympäristön eteen. Se on ihan kaikkien etu muutaman vuosikymmenen tähtäimellä. Heillä vaan tuntuu olevan välillä vähän realiteetit tekniikan ja talouden suhteen hukassa.

Persuilla on maahanmuuttopolitiikasta järkeviä kannanottoja, mutta en myöskään erityisemmin luota Soinin kykyihin hoitaa politiikkaa sitten, kun olisi aika tehdä ratkaisuja eikä vain kritisoida. Lisäksi esim. episodi Halme teki erittäin pahaa jälkeä persujen imagolle. Juuri sellainen öykkäri ja kaksinaamainen sankari, jollaiseksi perussuomalainen (turhan) usein kategorisoidaan. Uho oli kova, mutta jälki rumaa.

Niinikään vasemmisto-oikeisto akselillakin on hankala itseään mihinkään sijoittaa. En haluaisi että maamme repeää eliittiin ja köyhälistöön, ja nyt tuloerot kasvavat valtavaa vauhtia. Sen puolesta voisi yrittää äänestää vasureitakin. Toisaalta vasuripolitiikka saattaa estää kehityksen, jos ei menestymisestä palkita. Kokoomus tuntuu usein liian paljon edistävän rikkaiden etuja.

En kyllä tosiaan tiedä mitä puoletta sitä ensi vaaleissa äänestäisi. Yhtä hyvin voi mennä vihreille kuin persuillekin minun ääneni. Äänestämättä en kuitenkaan jätä.

"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Veli Karimies

Quote from: Joni on 21.12.2008, 17:28:07
Ei ole kyllä helppoa tosiaan.

Vihreillä on kyllä hyvää se, että he yrittävät tehdä asioita ympäristön eteen. Se on ihan kaikkien etu muutaman vuosikymmenen tähtäimellä. Heillä vaan tuntuu olevan välillä vähän realiteetit tekniikan ja talouden suhteen hukassa.

Vihreiden ja muiden puolueiden suurin vika on heidän maailmankatsomuksensa. Suomessa puolueiden pitäisi ajaa ensimmäisenä suomalaisten etua. Vihreät on pikkutyttöjen maailmanparannuskerho jossa yritetään parantaa maailmaa, kun ensimmäisenä pitäisi parantaa Suomea. Siinä mennään metsään. Perussuomalaiset on tällä hetkellä mielestäni ainoa joka ajaa ensimmäisenä Suomen etua ja sitten muita asioita jos ne eivät ole ristiriidassa Suomen etujen kanssa.

besatt

QuoteEn anna ääri-ilmiöille tuulensuojaa. Ne, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat, ihan ilman Timo Soinia. Jos sanoma ja sanoja eivät kestä, ne sortuvat.

Sanon suoraan mitä ajattelen. En pidä kommunismista, en pidä natsismista, ne ovat saman pimeän pakanuuden lapsia.

Olen Israelin ja juutalaisten ystävä.

En siedä ihmisvihaa. Kaikki, jotka minut tuntevat, tietävät tämän.

Minun johdollani Perussuomalaisista ei tule ääripuoluetta.

Lähde: http://timosoini.fi/ploki/

Soini on oppikirjaesimerkki poliitikosta, jolle puolue on hommaa tärkeämpi. Tämä on se, mitä tarkoitin, kun kirjoitin pelkääväni Soinin kääntävän takin. Soini haluaa johtaa puoluetta. "Ääripuolue" on pelkkää retoriikkaa, jos median paine kasvaa, en pidä mitenkään mahdottomana, että Soini tekee juudakset.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Perut olisi jaettava kahtia vasemmistopopulisteihin (soinilaiset ja isänmaallisiin Halla-Aholaiset.
Timo Soini on poliitikkona täysin yliarvostettu . Henkilönä samanlainen köyhän hyväksikäyttäjä, kuin Tennilä ja Esko Seppänen.
Parhaiten tämä tulee esiin, kun seuraa Soinin kommentteja Raha-asioissa esim. Kommunistien ohella ainoa, joka vastustaa valtion hanketta ostaa osakkeita, kun ne ovat nytten halpoja.
Jos jussilla on järkeviä mielipiteitä muistakin asioista, kuin monikulttuurisuus niin Soini käy ennen pitkää kivireeksi. Suuri yleisö huomaa varmasti ennemmin tai myöhemmin soinin politiikan onttouden. Vastaavasti Halla-Ahossa olisi ainesta menestyvän puolueen johtamiseen.

Nationalisti

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 22.12.2008, 18:19:36Suuri yleisö huomaa varmasti ennemmin tai myöhemmin soinin politiikan onttouden. Vastaavasti Halla-Ahossa olisi ainesta menestyvän puolueen johtamiseen.

Ai Halla-ahosta parempi puoluejohtaja? Missä ulottuvuudessa? Ai niin, internetissä.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

besatt

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 22.12.2008, 18:19:36
Perut olisi jaettava kahtia vasemmistopopulisteihin (soinilaiset ja isänmaallisiin Halla-Aholaiset.

Eihän tässä ole mitää järkeä. Halla-aho ei edes ole varsinaisesti isänmaallinen, lähinnä realisti, ja persujen jako hyödyttäisi vain punaviherkepukokoomusta.

Timo Soini on poliitikkona täysin yliarvostettu . Henkilönä samanlainen köyhän hyväksikäyttäjä, kuin Tennilä ja Esko Seppänen.
Parhaiten tämä tulee esiin, kun seuraa Soinin kommentteja Raha-asioissa esim. Kommunistien ohella ainoa, joka vastustaa valtion hanketta ostaa osakkeita, kun ne ovat nytten halpoja.

Arvostan Soinia poliitikkona ja puoluejohtajana. Minäkään en ostaisi osakkeita.

Jos jussilla on järkeviä mielipiteitä muistakin asioista, kuin monikulttuurisuus niin Soini käy ennen pitkää kivireeksi. Suuri yleisö huomaa varmasti ennemmin tai myöhemmin soinin politiikan onttouden. Vastaavasti Halla-Ahossa olisi ainesta menestyvän puolueen johtamiseen.

Mestari tuskin on aikeissa pyrkiä kalifiksi kalifin paikalle. Minua epäilyttää, miten Soini kestää painostuksen.

Hauki

Quote from: ämpee on 21.12.2008, 14:56:54
Kuitenkaan jostain syystä maailmalla ei olla oivallettu sitä yksinkertaista tosiseikkaa, etteivät mitkään humanistiset ajatukset voi olla vientituotteita, aivan samasta syystä kuin demokratiakaan ei voi olla.
Kaikki humanistiset ajatukset ovat aina olleet vientituotteita. Ei niitä Suomessakaan ole keksitty.

Quote from: ämpee on 21.12.2008, 14:56:54
Ihmisten pitää saada sotia sotansa loppuun, aivan sinne politiikko/päättäjätasolle asti, jolloin "viesti" menee lopulta perille.
Armeijoiden/aseistettujen ryhmien kahinat eivät lopu ikinä, jos niitä käyttävät käskijät eivät joudu koskaan vastaamaan itse aiheuttamistaan kahinoista.
Tiedä sitten, miten väkivalta vie "viestejä" perille, tai miten kehitysapu estää koppalakkeja joutumaan vastuuseen teoistaan. Tai ehkä sodat tosiaan lakkaavat helpoiten sotimalla. Pojat sopivat nopeammin, kunhan tappelevat ensin. Itse en kyllä luottaisi tähän. Passivoivan kehitysavun lisäksi on aktivoivaa kehitysapua, uskon sen vievän viestejä perille parhaiten.

Vasarahammer

Quote from: besatt on 21.12.2008, 15:04:12
Ikävä epäilys minulla on, että Soini tulee kääntämään takin, toivottavasti olen väärässä. Aika näyttää.

Olet minusta selkeästi väärässä. Soini on osoittanut jo tapaus Halmeen yhteydessä, että hän on lojaali niitä kohtaan, jotka ovat Soinille lojaaleja, vaikka siitä olisi lyhyen tähtäimen haittaa kannatukselle. Soini ei myöskään ole avoimesti irtisanoutunut Halla-ahon ajatuksista vaan todennut kylmän viileästi, että ajatukset kestävät, jos niiden takaa löytyy uskottavat perustelut. Jos ei löydy, silloin ajatuksilla ei ole elinvoimaa.

Minusta Soini on harvinaisen reilu puheenjohtaja, joka ei ole pyrkinyt luomaan puolueelle minkäänlaista ideologista pakkopaitaa. Sellainen ei yksinkertaisesti toimisi puolueen nykyisessä kehitysvaiheessa.

Uskon, että Perussuomalaiset tulevaisuudessa muuttuu ideologialtaan nykyistä selkeämmäksi puolueeksi. Tämä ei kuitenkaan tapahdu heti tässä ja nyt vaan vasta ajan kanssa.

Jos uhkakuvia halutaan maalailla, Soinin ministerihaaveet puolueen kehityksen kannalta liian aikaisessa vaiheessa voivat tuoda samanlaista takapakkia kuin Pekka Vennamon aikana.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

JR

Minusta perussuomalainen puolue on selkeästi poliittista keskustaa ja just siinä kohtaa sen pitää ollakin. Itse olen kepulainen, enkä voisi mitään muuta olla, koska en usko ismeihin. Olen muutaman kerran maininnutkin, että "Perussuomalaiset on Keskustan omatunto". Kepun poliittinen eliitti tahtoo joskus mennä missä lystäävät, mutta kurinpalautuksen aika on aina edessä. Kepulla on vahva jäsenkenttä, eikä sen varpailla pitkään hypitä.

Atte Saarela

Quote from: besatt on 22.12.2008, 16:17:40
QuoteEn anna ääri-ilmiöille tuulensuojaa. Ne, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat, ihan ilman Timo Soinia. Jos sanoma ja sanoja eivät kestä, ne sortuvat.

Sanon suoraan mitä ajattelen. En pidä kommunismista, en pidä natsismista, ne ovat saman pimeän pakanuuden lapsia.

Olen Israelin ja juutalaisten ystävä.

En siedä ihmisvihaa. Kaikki, jotka minut tuntevat, tietävät tämän.

Minun johdollani Perussuomalaisista ei tule ääripuoluetta.

Lähde: http://timosoini.fi/ploki/

Soini on oppikirjaesimerkki poliitikosta, jolle puolue on hommaa tärkeämpi.
Olen kyllä Soinin kanssa aivan samoilla linjoilla, siitä ei seuraa mitään hyvää jos politiikkaa aletaan tekemään liikaa tunnepohjalta. On valitettava tosiasia, että maahanmuuttokriittisyys on aihe josta on niin helppo keskustella puhtaasti tunnepohjalta.

IDA

No ei todellakaan olisi.

Sinänsä huvittavaa kuinka huonosti poliittiset vastustajat tuntevat perussuomalaiset. Se luo sinänsä ilahduttavaa vaikutelmaa, että Suomessa politiikka kuitenkin olisi vielä amatöörien puuhastelua, eikä mitään amerikkalaistyylistä liiketoimintaa. Mikä on hyväkin asia.

Tuota kuviteltua ristiriitaa ei perussuomalaisten sisällä oikeastaan ole. Ja perussuomalaisille on tietysti itselleen etu, jos muilla puolueilla on heistä täysin väärä käsitys. Perussuomalaiset kuitenkin toimivat paikallisesti ja ihmiset tietävät mistä on kysymys. Jos joku elämästä vieraantunut skribentti jossain lehdessä tai televisiossa, elämästä vieraantuneisiin tietolähteisiinsä nojaten, toteaa, että perussuomalaiset ovat natseja, niin se ei oikeastaan hetkauta ketään, kunhan vain saattaa toteajan outoon valoon. Näin väittäisin.

Muut puolueet voivatkin tuhlata rauhassa aikaansa paiskomalla olkinukkeja. Seuraavat vaalit taas lähestyvät.

Ernst

Persuja aletaan arvostaa ja pitää varteenotettavana tekijänä, noin vastustuksesta ja kilpailijoiden paniikkireaktioista päätellen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

besatt

Quote from: Vasarahammer on 22.12.2008, 23:25:11
Olet minusta selkeästi väärässä. Soini on osoittanut jo tapaus Halmeen yhteydessä, että hän on lojaali niitä kohtaan, jotka ovat Soinille lojaaleja, vaikka siitä olisi lyhyen tähtäimen haittaa kannatukselle. Soini ei myöskään ole avoimesti irtisanoutunut Halla-ahon ajatuksista vaan todennut kylmän viileästi, että ajatukset kestävät, jos niiden takaa löytyy uskottavat perustelut. Jos ei löydy, silloin ajatuksilla ei ole elinvoimaa.

Halmeen tapausta en pitäisi vertailukelpoisena. Siinä kyseessä oli periaate "lyötyä ei pidä lyödä". Halme oli hengenvaarassa teho-osastolla, eikä ole vieläkään toipunut episodista.

Paljon on kiinni Suomen sisäisen poliittisen tilanteen kehittymisestä. Esimerkiksi Englannissa ja Saksassa kansallismieliset puolueet/yksityishenkilöt ovat saaneet tuntea nahassaan paljon enemmän mokutusta kuin Persut, ja jos Suomen tilanne muuttuu enemmän kohti totalitaarista mediakratiaa, niin silloin paine entisestään kasvaa. Suomen kansa on nuiva, mutta mikä on "äärimmäistä", on sitten määrittelykysymys, ja sen lopulta määrittelee tiedotusvälineet ja oikeuslaitos.

Quote from: Vasarahammer on 22.12.2008, 23:25:11
Minusta Soini on harvinaisen reilu puheenjohtaja, joka ei ole pyrkinyt luomaan puolueelle minkäänlaista ideologista pakkopaitaa. Sellainen ei yksinkertaisesti toimisi puolueen nykyisessä kehitysvaiheessa.

Tästä olen samaa mieltä. Itse vain näen Suomen sisäisen tilanteen muuttuvan kovin negatiiviseen suuntaan. Seuraavat eduskuntavaalit ovat kenties verrattavissa merkittävyydessään EU-äänestykseen, sillä nämä vaalit määräävät Suomen suunnan. Poliittinen mediapeli tulee todennäköisesti kovenemaan.

Belgiassa on onnistuttu jopa kieltämään kokonainen puolue. Paljon helpompaa on kieltää homma "pelastaakseen" puolueen.

reino

Quote from: besatt on 23.12.2008, 11:01:44
Paljon helpompaa on kieltää homma "pelastaakseen" puolueen.

Kukaan ei voi määritellä, kieltää, pysäyttää tai hidastaa Hommaa, koska Homma on.