News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-10-22 Yle: Biaudet: On aika lopettaa hiljaisuus

Started by Sivusta seuraaja, 22.10.2011, 18:07:59

Previous topic - Next topic

far angst

Quote from: fobba on 25.10.2011, 07:22:07
Quote from: Kaustinen on 25.10.2011, 02:59:29
Quote from: Maastamuuttaja on 24.10.2011, 22:10:55
Koska Fobban nimi vilahteli edellisissä kommenteissa niin haluan korostaa, että Fobballa on esimiehiä, vaikka itse olisi kuinka mukava. Hän työskentelee hierarkisessa laitoksessa, jolla ei ole poliittisia tai yhteiskunnallisia mielipiteitä tai asenteita. Siis virallisesti.

Poliisin tehtävä ei ole olla mukava. Poliisi voi toki esiintyä mukavana. Yksityishenkilönä sellaisia varmasti aidosti löytyy, mutta viran puolesta ei oikeasti. Viran toimituksessa ollaan "mukavia" vain jos esimies niin määrää.

Onko tämä ylimielinen ja kaiken paremmin tietävä koeponnistaja jonkun mielestä mukava?  ???

Haluaisitko hieman perustella tarkemmin tätä ylimielisyyteni ja paremmin tietävyyteni ilmenemistä? 

Minusta olet asiallinen ja talonpoikaisjärkisen tasapainoinen ja puolueeton.  Vaikutat eläväsi reaalitodellisuudessa asialinjalla,  pullistelematta/nöyristelemättä tai kumartelematta suuntaan jos toiseenkaan.  Mielestäni sinun tulee tässäkin tapauksessa olla provosoitumatta joutavasta vittuilukommentista.

Karavaanin kulkiessa aina joku koira laumasta haukahtaa.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

MoonShine

Quote from: far angst on 25.10.2011, 07:41:31
Quote from: Kaustinen on 25.10.2011, 02:59:29
Koska Fobban nimi vilahteli edellisissä kommenteissa niin haluan korostaa, että Fobballa on esimiehiä, vaikka itse olisi kuinka mukava. Hän työskentelee hierarkisessa laitoksessa, jolla ei ole poliittisia tai yhteiskunnallisia mielipiteitä tai asenteita. Siis virallisesti.

Poliisin tehtävä ei ole olla mukava. Poliisi voi toki esiintyä mukavana. Yksityishenkilönä sellaisia varmasti aidosti löytyy, mutta viran puolesta ei oikeasti. Viran toimituksessa ollaan "mukavia" vain jos esimies niin määrää.

Onko tämä ylimielinen ja kaiken paremmin tietävä koeponnistaja jonkun mielestä mukava?  ???

Haluaisitko hieman perustella tarkemmin tätä ylimielisyyteni ja paremmin tietävyyteni ilmenemistä? 

Minusta olet asiallinen ja talonpoikaisjärkisen tasapainoinen ja puolueeton.  Vaikutat eläväsi reaalitodellisuudessa asialinjalla,  pullistelematta/nöyristelemättä tai kumartelematta suuntaan jos toiseenkaan.  Mielestäni sinun tulee tässäkin tapauksessa olla provosoitumatta joutavasta vittuilukommentista.

Karavaanin kulkiessa aina joku koira laumasta haukahtaa.

I agree 100%.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

CaptainNuiva

Itse väittäisin niin että poliisi kun tekee työtään niin aina löytyy joku jolle se ei ole mukavaa, suuresti ihmettelisin jos vaikka sakotettava pitäisi mukavana asiana sakkojen saamista.
Itse olen elämäni aikana jonkusen ylinopeussakon saanut, ei ole mukavaa ja pistää riepomaan, mutta en voi valittaa ettenkö olisi saanut asialliasta ja joskus jopa mukavaakin kohtelua näiden keissien tienoilta.
Ehkä asialliset kokemukseni johtuvat siitä että tiesin ihan itse ajaneeni ylinopeutta eikä poliisin pakoittamana.

Toki olen kuullut lähipiiristä kertomuksia yli-innokkaista poliiseista ja aina poikkeuksetta asialla on ollut juuri valmistunut joka täpinöissään hakee esim.virkaveljiensä hyväksyntää ja mielessä kimmaltelee komissaarion virka mutta yleensä kertomukset myös sisältävät juttua miten vanhemmat ovat yli-intoisuudesta nuorempia tavalla tai toisella kurmottaneet.
Tätä samaa on taatusti tapahtunut kaikissa työyhteisöissä,tapahtuu ja tulee tapahtumaan koska ihmisiä.
Aamen.
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Mad Dog

Quote from: OTU on 22.10.2011, 19:27:32

Tuli mieleen hiljaisuudesta tämä legendaarinen bideen "skini-liikennevalot"-trauma. Nimittäin piipittäväthän ne liikennevalotkin.

Pahoitteluni ot, mutta olen saanut lukea hommasta pelkästään katkelmia bideen legendaarisesta tööttäämisestä muille tienkäyttäjille. Olisiko jollain tarjota koko kirjoitelma. En tosin ole varma, pystynkö kyseiseistä hengentuotosta kokonaisuudessaan lukemaan, ainakaan oksentamatta välillä.

MoonShine

Quote from: Mad Dog on 25.10.2011, 18:38:29

Tuli mieleen hiljaisuudesta tämä legendaarinen bideen "skini-liikennevalot"-trauma. Nimittäin piipittäväthän ne liikennevalotkin.

Pahoitteluni ot, mutta olen saanut lukea hommasta pelkästään katkelmia bideen legendaarisesta tööttäämisestä muille tienkäyttäjille. Olisiko jollain tarjota koko kirjoitelma. En tosin ole varma, pystynkö kyseiseistä hengentuotosta kokonaisuudessaan lukemaan, ainakaan oksentamatta välillä.

http://mediaseuranta.blogspot.com/2010/05/anna-eva-biaudet-vahemmistovaltuutettu.html
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Kalevi Aronen

Quote from: Lahti-Saloranta on 22.10.2011, 20:15:01
Luulempa että koko Bideen ura on perustunut hänen ulkonäköönsä. Nuorempana Bidee oli varsin hyvännäköinen ja sporttinen mimmi mutta aika on tehnyt tektävänsä. Ei silti ihan kivan näköinen hän on vieläkin ikäisekseen.
No kuule, vuodet on kyllä tehneet tehtävänsä, vaikka ei Bideen naama ole ennenkään meikäläistä paljoa hetkauttanut. Mun mielestä se Jutta on vasta tosi kivan näkönen pimu.
Om mani padme hum.

Antti Mielonen

Quote from: Mad Dog on 25.10.2011, 18:38:29

Oli sen verta kova stoori, etten malttanut aikoinaan olla nappaamatta talteen. Nauttikaa!

Anna 1/2
Anna 2/2.

Professori

Asia ei minulle kuulu, mutta minusta olet antanut ihan fiksun vaikutelman.

Onnittelut tässä samalla virallisesta tunnustuksesta!
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Kaustinen

Joo. Olen saanut sellaisen kuvan kirjoittelustasi, jossa yleensä aina lyttäät eriävät mielipiteet turhaksi parkumiseksi ja trollaamiseksi. Vaikka sinua on tällä foorumilla suojeltu ja mielistelty enemmän kuin ketään muuta.

Tietysti se, että heti taas hyökkäsit kärppänä penäämään perusteluja, vahvistaa kuvaa siitä ettet kestä arvostelua.

Lisäksi asenteesi, että kansalaisia pitää käyttää koekaniineina pilaamalla heidän elämänsä vuosikausia kestävissä oikeustaisteluissa on aivan järkyttävän kammottava. Vahvistat kaikkia kielteisiä ennakkoasenteita poliiseista.

Jos sinussa olisi yhtään inhimillisyyttä, toteaisit, että epämääräisen lain vuoksi jättäisit mieluummin jutut sikseen kuin että alkaisit kiusata ihmisiä.

Kaustinen

Perustellaan nyt sitten vielä tarkemmin, kun kerran toivotaan. Eihän tällaisista yksittäisistä kommenteista mitään välittäisi, mutta kun keskustelutyyli on koko ajan tällainen, niin tuleehan siitä ylimielinen besserwisservaikutelma.

Quote from: fobba
No mikä sieltä tuli? Ei ainakaan maali. Toivottavasti kuitenkin oikeasti ymmärsit mitä tarkoitin laillisella ja laittomalla, vaikka haluatkin trollailla.

Viestiketjun kautta tuli esille monia hyviä pointteja. Myös se pointti, että kaikki ei vaan ymmärrä.

Maitsemasi "todellisuus" siitä, että tummaihoisen valkoihoiselle huutelu ei kiinnostaisi poliisia on potaskaa.

Musta taas tuntuu, että en ole töissä Tilastokeskuksessa vaan poliisissa. Eiköhän tämä nyt jo riitä näistä tilastoista jankkaamisesta.

...riittävät foliohattujargonin osalta ja tähän ketjuun saadaan vain lyhyitä asiallisia ja napakoita kommentteja

Mulla jäi jostain syystä havaitsematta missä se loistavuus oli?

...kyseisestä aiheesta jauhaminen alkaa olemaan jo vähän tylsää.

...kaikki foliohattua kantavatkin epäilyksineen.

...toivon napakkoja ja ytimekkäitä kommentteja ilman turhia itkuja.

Koskela ei nyt lukenut viestiä kunnolla...

Eipäs nyt taas kiihotuta ennen kuin hommaa on saatu eteepäin.

...jos te ette halua olla mukana puhumassa epäkohdista ja puutteista, te olette mieluummin siellä leivättömän pöydän äärellä testaamassa laintulkintaa.

Et selkeästikään ole perehtynyt tämän viestiketjun viesteihin, koska sulta on jäänyt tämän viestiketjun tarkoitus huomaamatta.

...keskustelu meni taas jankkaamiseen siitä mikä salamotiivi tällä viestiketjulla on.

...uutinen aloitti taas tässä viestiketjussa sen turhan vouhkaamisen.

Ärsyttävää toistaa itseään viestiketjussa samoista asioista kerran päivässä

Osan kanssa keskustelu on yhtä turhaa kuin valon kantaminen säkissä.

...toivotan avoimesti tervememenneeksi turhanpäiväiset postaukset johonkin toiseen viestiketjuun!

Nyt keskustelun taso on suurimmalta osin mitä on. Tosin hyvät naurut olen saanut noista salaliittoteorioista.

Harmi että tämä on nyt näin vaikeaa.

Toistaiseksi on lähtenyt hieman rykien käyntiin...

Mitäs jos menisit välillä varjoon istumaan.

fobba

Quote from: Kaustinen on 26.10.2011, 01:08:34

Joo. Olen saanut sellaisen kuvan kirjoittelustasi, jossa yleensä aina lyttäät eriävät mielipiteet turhaksi parkumiseksi ja trollaamiseksi. Vaikka sinua on tällä foorumilla suojeltu ja mielistelty enemmän kuin ketään muuta.

Tietysti se, että heti taas hyökkäsit kärppänä penäämään perusteluja, vahvistaa kuvaa siitä ettet kestä arvostelua.

Lisäksi asenteesi, että kansalaisia pitää käyttää koekaniineina pilaamalla heidän elämänsä vuosikausia kestävissä oikeustaisteluissa on aivan järkyttävän kammottava. Vahvistat kaikkia kielteisiä ennakkoasenteita poliiseista.

Jos sinussa olisi yhtään inhimillisyyttä, toteaisit, että epämääräisen lain vuoksi jättäisit mieluummin jutut sikseen kuin että alkaisit kiusata ihmisiä.

Moi!

Ehkä meillä on erilainen käsitys rakentavista ja asiaa edestävistä kommenteista, koska melkein kaikki nuo mainitsemasi esimerkit ovat olleet palautteita asiaa edistämättömiin avautumisiin. Kovan duunin olit kuitenkin tehnyt haarukoimalla viestejä läpi:)

On myöskin hassua, että kerrot, että en kestä arvostelua. Kestän sitä oikein hyvin, mutta kyllähän sille arvostelullekin pitää olla jonkinlainen perusta. Oletko ikinä miettinyt, että voisit itse olla hieman herkkähipiäinen?

En myöskään yhtään ymmärrä kantaasi, että käyttäisin kansalaisia koekaniineina. Jos viittaat sillä vihapuheeseen liittyviin "koepalloihin", niin juurihan sen takia aihe on ollut täällä esillä ja ruodittavana, ettei niitä koepalloja tarvitsisi testailla.

No, kaikkia ei voi miellyttää, mutta kyllä mä ihan oikeasti olen täällä jeesaamassa, enkä kiusaamassa teitä.

Netti ei tee typeräksi - se vain auttaa osoittamaan oman typeryytensä usealle

Sosiaalinen media vastaa sataa Hannu Karpoa

Miniluv

Tällä nyt ei ole mitään tekemistä Biaudetin lausunnon kanssa, joten mitä jos vaikka aloittaisit hiljaisuuden fobba-asiassa, Kaustinen.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Pliers

Quote from: fobba on 24.10.2011, 14:44:38
Käytännössä haluaisin edelleen sitä avointa ja kiihkotonta keskustelua maahanmuuttokritiikkiä aiheuttavista syistä.

Aika vaikeaa olla eri mieltä. Pitää kuitenkin huomata, että aimo harppaus eteenpäin ollaan menty kolmessa vuodessa. Kolme vuotta sitten, kun aiheesta kiinnostuin, ei olisi voinut kuvitellakaan tämän päivän kaltaisia uutisotsikoita. Jokainen epäileväinen mielipide tuomittiin välittömästi rasismiksi. Nykyisin siitä ei enää juurikaan puhuta, vaan vihapuheesta, joka sekin on terminä menettämässä uskottavuuttaan.

Asiathan eivät ole mitään uusia. Kaikki on ollut tiedossa jo tuolloin, tai vähintään ollaan voitu epäillä muiden maiden kokemusten perusteella. On aivan mieletön edistysaskel, että viimein niin sanotut viralliset tahotkin saavat suunsa auki. Kiihkoton keskustelu on lähempänä kuin koskaan aiemmin. Toivottavasti suunta jatkuu samanlaisena, ja totuutta uskalletaan pian katsoa silmästä silmään.
"The hardest thing in the world to understand is the income tax."
"Great spirits have often encountered violent opposition from weak minds."
-Albert Einstein-

Ihan sama kohtelu kauttaaltaan kaikille ei ole kuitenkaan yhdenvertaisuutta. -toiminnanjohtaja Eva Lindberg, Pakolaisneuvonta ry-

Jepulis

Quote from: Pliers on 26.10.2011, 10:06:18
Quote from: fobba on 24.10.2011, 14:44:38
Käytännössä haluaisin edelleen sitä avointa ja kiihkotonta keskustelua maahanmuuttokritiikkiä aiheuttavista syistä.

Aika vaikeaa olla eri mieltä. Pitää kuitenkin huomata, että aimo harppaus eteenpäin ollaan menty

Toivottavasti suunta jatkuu samanlaisena, ja totuutta uskalletaan pian katsoa silmästä silmään.
Kyllä. Biaudet, Lipponen, Tuomioja ja muut keskustelua kieltämässä olevat tahot haluaa jäädä toistamaan hyväntekeväisyys fraaseja vuosien takaa. Syy on yksinkertainen. Kansalla on ennakkokäsitys vähempiosaisen enkeliydestä, joka ei perustu kokonaisuudesta kerättäviin faktoihin, vaan mm. kehitysapua antaneiden järjestöjen julisteiden luomiin mielikuviin hädänalaisista lapsista. Se on sinänsä inhimillinen ja hyvä ajatus, sekä todistaa osaltaan ettei suomalainen ole rasisti keskimäärin mutta Biaudet ei ajattele julisteen sisältöä vaan omaa uraansa. Koska todellakaan Suomessa ei olekaan toivottua laajamittaista rasismia, keksitään sellaista olevan. Paremman puutteessa leimataan poliittisia vastustajia siis keskustelukumppaneita rasisteiksi. Se että pönkitetään omaa poliittista uraa leimaamalla toiset natseiksi on tarkalleen yhtä suvaitsevaa ja hyvää kun kommunistien sodanaikainen toiminta neuvostoliitossa, heidänkin julisteissaan isä ja äiti aurinkoinen hoiti kilttejä lapsia. Aseet on vain nyt säädyllisempiä, toiminnan logiikka ja päämäärä on sama, vastustajiksi oletettujen mielivaltainen vaientaminen tärkein päämäärä.

Mahtoi hämmästys ollakin Biaudetilla jengeineen melkoinen kun hän heräsi demokratiassa ja yks kaks tuli joku taho, jota ei voitu vaientaa, kuten Fobba, joka yleisesti tunnetaan neutraalina myös suvaitsevaiston mielestä positiivisena toimijana mutta jonka esilletulo raiskausasiassa oli suurinpiirtein samasta näkökulmasta kuin väitettyjen "rasistien".

Ottaako Biaudet kantaa mitenkään näihin puheenvuoroihin, jotka on hänen ulottumattomissaan tuomitsemisen näkökulmasta? Ei tietenkään. Hänelle kelpaa vastustettavaksi ne, jotka voidaan helposti suvaitsevaiston hallitsemassa mediassa demonisoida ja nostaa varoittavaksi esimerkeiksi omalle poliittiselle itkumuurille. itse asiaa varotaan kuin ruttoa. Ilmiö tunnetaan nykyisin Katainen-Halla-aho-syndroomana. Siinä Halla-aho esittää mielipiteen Kreikan demokraattisesta päätäntäkyvystä ollen mikäpä muukaan kuin natsi mutta Katainen vaatiessaan diktatuuria Suomeen! vain "arvostelee kyvytöntä päätöksentekokoneistoamme" - jota koneistoa hän kaiken huipuksi pääministerinä itse johtaa. Luonnollisesti Kataisen ulostulo vaietaan lahjakkaasti.

Biaudet (samoin Lipponen) pitää upottaa asia-argumentteja kerta toisensa jälkeen esille tuoden ja hänen väitteitään faktoilla kumoten. Ei ole mitään toimivaa puolustusta faktoja vastaan. Tämä olisi nyt median tehtävä mutta en pidätä hengitystäni.
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.

Rekka-Pena

Yläpuolelleni kirjoittanut kaveri on oikeassa. Suosittelen jokaista lukemaan hänen viestinsä.

Roope

QuoteOn inhimillistä tuntea huolta muutoksista. Jollain tavalla ymmärrän huolen tuntemattoman edessä. Monet pelkäävät muutosten vaikuttavan heidän omaan taloudelliseen tilanteeseensa ja että levottomuuksilla ja konflikteilla jopa kaukana meistä on seurauksia, joita emme voi ennakoida. Monilla Suomessa, jopa nuorten keskuudessa, on nyt vaikeuksia ja heidän pahoinvointinsa on otettava vakavasti.

Presidentti voi keskustelun ja avoimuuden kautta vähentää näitä pelkoja. Emme voi lakaista haasteita maton alle, vaan meidän on keskusteltava niistä, vaikka meillä ei olisikaan niihin vastauksia. Mutta minä kieltäydyn pelaamasta ihmisten peloilla, minä en yksinkertaista enkä yleistä, kieltäydyn pelottelupropagandasta ja kieltäydyn uskomasta, että ratkaisu kaikkiin ongelmiin on muiden kanssa yhteistyöstä ja vuorovaikutuksesta vetäytyminen, ja maamme muuttaminen sisäänpäin kääntyneeksi ja suljetuksi. Suomen presidentin ja edustajien hallituksessa ja eduskunnassa on oltava valmiita irtisanoutumaan selvästi ja yksiselitteisesti rasismista, vihasta ja kiihottamisesta kansanryhmiä vastaan. Maahanmuuttajat ovat, kuten hallitusohjelmassa todetaan, pysyvä ja tervetullut osa yhteiskuntaamme. (käännös)
Eva Biaudets tal på SFP:s extra partidag den 22.10.2011

Eihän tuossa mitään sen kummempaa sisältöä ole, mutta panin näytille, sillä näitä samoja teemoja ja lauseita Biaudet tulee vaalikampanjassaan toistamaan. Oikeudet ja oikeudenmukaisuus toistettiin puheessa kolmisenkymmentä kertaa, joten siihenkin kannattaa vaalipaneeleissa tottua.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset