News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Hyvät Perussuomalaisten kannattajat, ketä äänestät presidentiksi?

Started by Hampuusi, 01.11.2011, 19:03:24

Previous topic - Next topic

Ketä äänestät Presidentiksi?

Paavo Väyrynen
37 (14.5%)
Timo Soini
149 (58.4%)
Sauli Niinistö
47 (18.4%)
Paavo Lipponen
4 (1.6%)
Muu
18 (7.1%)

Total Members Voted: 255

Voting closed: 15.11.2011, 19:03:24

Jouko

Periaatteessa aina Timo Soinia. Mutta jos joku muu on Salea vastassa tokalla, niin tietenkin Salea.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

ruikonperä

Quote from: Hampuusi on 04.11.2011, 16:00:35
Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 23:40:46
Haavisto oli minun ehdokkaani mutta pakko sitä on myöntää, kun on väärässä. Olin väärässä. Nyt voin olla nukkuva hyvillä mielin.

Haluat äänestää Haavistoa, koska hän on homo?

Ennemminkin siitä huolimatta. Nyt on vain huonoja ehdokkaita ja huonoista se oli paras. Olin aidosti äänestämässä Haavistoa, ensinnäkin sovittelijana ja toiseksi vähiten ärsyttävänä. Viiteen minuuttiin täällä ja myöhemmin itse enemmän ehdokkaan mielipiteitä kuunnelleena huomasin että olin väärässä. Kompastuskivi oli perinteinen "suvaitsevaisuus", joka ei suvaitse mielipiteitäni.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

kaivanto

Saulia ekalla, jos voitaisiin säästyä toiselta kierrokselta. Soinia tokalla, ettei Sauli ylpisty liikaa. Suosittelen muillekin persukriittisille nuiville.

Jouko

Persujen olis hyvä pitää mölyä tuosta että kaikki ehdokkaat samalle viivalle YLE:n vaaliohjelmissa. Siitä syntyisi debanttiakin ihan eri tavalla.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Oami

Quote from: Fimbulvetr on 09.11.2011, 17:43:53
En ymmärrä, miten joku itseään isänmaallisena pitävä henkilö voi äänestää muiden puolueiden kuin perussuomalaisten presidenttiehdokasta tulevissa presidentinvaaleissa enää sen jälkeen, kun kaikkien muiden puolueiden edustajat - vasemmistoliiton kahta kapinalllista lukuun ottamatta - joko äänestivät Suomen valtion perustuslain muutoksen puolesta tai jättivät saapumatta äänestykseen.

Onhan noita syitä. Jotkut eivät halua häntä pois puoluejohtajan ja potentiaalisen pääministerin paikalta. Jotkut taas ovat kiukkuisia panssarikaustin takia.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Kafir Sikakoira

Tasapainorealisti

Quote from: Oami on 11.11.2011, 08:22:47
En ymmärrä, miten joku itseään isänmaallisena pitävä henkilö voi äänestää muiden puolueiden kuin perussuomalaisten presidenttiehdokasta tulevissa presidentinvaaleissa enää sen jälkeen, kun kaikkien muiden puolueiden edustajat - vasemmistoliiton kahta kapinalllista lukuun ottamatta - joko äänestivät Suomen valtion perustuslain muutoksen puolesta tai jättivät saapumatta äänestykseen.

Onhan noita syitä. Jotkut eivät halua häntä pois puoluejohtajan ja potentiaalisen pääministerin paikalta. Jotkut taas ovat kiukkuisia panssarikaustin takia.
Ja jota Soinikaan ei halua. Soinia (erityisesti toisella kierroksella) äänestävät äänestävät myös hänen tahtoansa vastaan.

IkarosFin

Soinia, mutta jos joku muu vastassa vikalla kiekalla ni sitten Saulia :) Jotenkin tuntuu, että on ainoa sdp;ssä mikä ylipäätään kertoo asiallisia ja mun suuhun sopivia asioita ja jos Sauli valitaan niin rohkeimmat on jo sanonu, että silloin ei itsenäisyyspäivänä härkäparit tanssi eli ei oo ku heteroilla asiaa niihin karkeloihin. Karkeloista tuli mieleen, että nekin pitäs olla pelkästään veteraaneille, eikä millekkään paskan tärkeille jauhajille. Kettu kuittaa!
-God made men, but Samuel Colt made them equal.

-Aseeton kansa on kelvoton. -J.V Snellman

-Laku ja salmiakki nostavat verenpainetta jopa merkittävästi, sen huomaa kommenteistakin.

"Maahanmuutto on mahdollisuus, jota emme voi jättää käyttämättä" - Heidi Hautala

Iza

Tää voi vielä muuttua, mutta näkyvyyden vuoksi ehkä ekalla kierroksella Soinia ja sitten tokalla kierroksella Salea.

Ja missään olosuhteissa en äänestä ketään Paavoa. Niitäkin voi olla jopa 3 kpl, jos Pikku-Pave lähtee vielä leikkiin mukaan vasureiden edustajaksi.

Goman

Soini on paras vaihtoehto molemmilla kierroksilla. Hän on ainoa joka vaatii EU:n suursiivousta. Ja €uro-politiikassa täyttä sijoittajavastuuta (jos oikein olen ymmärtänyt). 

Siitäkin huolimatta että suursiivouksen vaatimus ei heti saa enemmistöä, niin asiaa on syytä pitää esillä.
Vaikka Cato:n hengessä ("muuten olen sitä mieltä että Karthago ((EU))on hävitettävä").

Mikko69

Niinistö on selvä median suosikki. Sitä on aina kohdeltu silkkihansikkain. Aika hiljaa se on kuitenkin aina ollut, kun olisi pitänyt jotain sanoa. Pelkkä kupla koko mies. Siksi Soini.

Juha J.

Soinia äänestän.

Saattaisin äänestää Väyrystä ihan huvikseni, mutta en halua pelleillä tällä asialla.

Toisaalta, jos me pistetään pystyyn jokin "Katsotaan mihin Väyrynen pystyy"-kampanja ja äänestetään vittuillessamme Väykky presidentiksi, niin olisihan se jotain. Mutta ei loppujen lopuksi hyvä juttu.

Propsit Väyryselle sinnikkyydestä, mutta tuskin hänkään haluaa olla vitsinä valittu.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

Qwert

No kauaa ei tarvitse miettiä ja jos jaksan kopille lähteä ni todennäköisesti Soinia äänestän.

Rekka-Pena

Quote from: Qwert on 11.11.2011, 22:49:28
No kauaa ei tarvitse miettiä ja jos jaksan kopille lähteä ni todennäköisesti Soinia äänestän.

Hyvä valinta ja tervetuloa foorumille :)

Pöllämystynyt

Todella vaikea valita. Tiedän vain, että varmasti äänestän.

En pidä Soinista niin paljon, että haluaisin hänet presidentiksi. Hän on "välttämätön paha" johtaessaan aitovasemmistolaisuuden ja maahanmuuttokritiikin ainoaa merkittävää edustajaa ja toteuttajaa Suomessa. Siellä hänet tarvitaankin. Pragmaattisesti ajatellen Suomen tulevaisuus  näyttää hieman paremmalta Soinin ansiosta, kuin ilman häntä, niin väärässä kuin hän joissain mielipiteissään ja retoriikassaan onkin.

Soini on jo tarpeeksi iso. Hänen ei tulisi paisua enempää. Ei kyllä tulisi niiden muidenkaan! Ja joku tässä kuitenkin korokkeelle nostetaan.

Joka tapauksessa äänestäminen on välttämätöntä ainakin siksi, että huonoimmat vaihtoehdot häviäisivät mahdollisimman murskaavasti. Pahimpien vaihtoehtojen lyttäämiseksi voisin oksennusta pidätellen äänestää jopa sitä Nato-hullua kapitalistia. Ne muut ovat niin pahoja.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

andrus

Timo Soini saa ääneni. Uskon Soinin kirivän vielä paljonkin vaalipäivän lähestyessä. Niinistön gallup-suosioon vaikuttaa pitkälti se, että on julkisesti "in" sanoa ääneen: Niinistöä äänestän, tuntuu parhaimmalta! Ketään ei tule kritisoimaan/lynkkaamaan, eikä tarvi pelätä potkuja.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

Eugen235

Suomi on nykyään paska maa. Sen vuoksi vaalien ainoa oleellinen tavoite voi olla että Soini pääsee toiselle kierrokselle.

Soini ei ole likimainkaan täydellinen, mutta hänen edustamansa agenda ei ole läpeensä paska. Kuten muilla.

Jos Niinistö ja Soini pääsevät toiselle kierrokselle, niin sitten tuleekin jo mietittävää. En tiedä olisiko paha jos Soinista tulisi presidentti - silloin hänestä ei voisi teoriassakaan tulla pääministeriä.

alahuulen_venyttaja

Quote from: andrus on 12.11.2011, 23:42:11
Timo Soini saa ääneni. Uskon Soinin kirivän vielä paljonkin vaalipäivän lähestyessä. Niinistön gallup-suosioon vaikuttaa pitkälti se, että on julkisesti "in" sanoa ääneen: Niinistöä äänestän, tuntuu parhaimmalta! Ketään ei tule kritisoimaan/lynkkaamaan, eikä tarvi pelätä potkuja.

Itsekin vakuutan kaikille äänestäväni Niinistöä vaikka tosiassa ääni meneekin Soinille.
En silti pidä Soinista. Kyseessä vain sattuu olemaan pienin paha huonoista vaihtoehdoista.

Timo Karhunen

En äänestä Paavo Väyrystä koska:
- Paavo Väyrynen ei halua laskea kehitysapua
- Jalasmökkihuijari

En äänestä Paavo Lipposta koska:
- Venäläisen Nord Streamin lobbaaja
- Pakkoruotsin vankkumaton kannattaja
- Päivi Lipponen

En äänestä Sauli Niinistöä koska:
- Nato-mies
- Bilderberg-mies
- Vuoden 2006 presidentinvaalien vaalikonevastaus: "Tarvitsemme maahanmuuttajia tyydyttämään työvoimatarvetta, mutta he myös rikastuttavat kulttuuriamme. "

Äänestän Timo Soinia.

Hampuusi

Quote from: kaivanto on 11.11.2011, 07:43:32
Saulia ekalla, jos voitaisiin säästyä toiselta kierrokselta. Soinia tokalla, ettei Sauli ylpisty liikaa. Suosittelen muillekin persukriittisille nuiville.

Miten nuiva voi äänestää Kokoomusta?

http://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s

Ainoa mahdollinen keino saada maahanmuutto ja muut sekoomuksen aiheuttamat katastrofit kuriin on pistämällä perussuomalaiset valtaan.

kaivanto

Quote from: Hampuusi on 13.11.2011, 17:48:31
Quote from: kaivanto on 11.11.2011, 07:43:32

Miten nuiva voi äänestää Kokoomusta?

http://www.youtube.com/watch?v=1H4byTP1q9s

Ainoa mahdollinen keino saada maahanmuutto ja muut sekoomuksen aiheuttamat katastrofit kuriin on pistämällä perussuomalaiset valtaan.

"Ainoa mahdollinen keino saada maahanmuutto ja muut sekoomuksen aiheuttamat katastrofit kuriin on saada Timo Soini presidentiksi ja Jussi Halla-aho pääministeriksi", voisi joku sanoa. Olen toki itsekin käytettävissä pääministeriksi.

Presidentillä ei oikein ole enää valtaa. Siksi äänestänkin Soinia toisella kierroksella, jos semmoinen tulee.

Ensimmäisellä kierroksella näillä näkymin Saulia, jos olisi mahdollista välttyä toiselta kierrokselta. Se olisi vielä parempi ratkaisu: säästyisi rahaa esim. Kreikan tukemiseen ja vastaanottokeskuksiin.  ;D

Äänestysperusteita on yhtä paljon erilaisia kuin persereikiä. Senhän näkee jo eduskunnan kokoonpanostakin...

Auringonvalo

Persuille on mennyt viimevaalien äänet mutta tästä en ole vielä päättänyt enkä ehdokkaisiin syvällisemmin tutustunut. Mutta perstuntumalla Haavistoa kuitenkin ekalla kierroksella, tokasta kierroksesta en osaa sanoa mutta sen verran periaattellista änkyröintiä on että kokoomusta en halua äänestää. Katsotaan sit kun on ajankohtaista.

Tony Vuori

Quote from: Hampuusi on 01.11.2011, 19:03:24

Perussuomalaisten kannattajana haluan tietää mitä aatetoverini äänestävät, koska olen törmännyt netissä moniin perussuomalaisten kannattajiin jotka eivät äänestä Soinia.
...
Itse painiskelen Väyrysen ja Soinin välillä...

Haluaisin antaa Timo Soinille tunnustusta sitkeydestä omalla poliittisella urallaan, ja hän olisi varmasti mainio presidentti. Mutta toisaalta en tiedä sitten kuka tarttuisi puikkoihin Perussuomalaisissa kun Soini siirtyisi hoitamaan presidentin tointa.

Paavo Väyrynen on esiintynyt hyvin ja tuntuu omaavan oman tolkun olematta muiden vedettävissä. Ja onhan hänelläkin tuota poliittista sitkeyttä varmasti enemmän kuin kellään muulla ehdokkaista. Lisäksi tekisi mieli äänellään asettua hänen puolelleen ja Keskustapuoluetta vastaan, sillä ei siellä oikeasti haluta Paavosta presidenttiä, vaikka hänessä olisi varmasti ainesta siihen. Harkitsen siis häntäkin.

Sitten mulla on vielä kolmaskin vaihtoehto, joka perussuomalaisittain epätyypillisempi Pekka Haavisto. Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta hänellä on hyvä tapa katsoa maailman asioita ja ilmiöitä monelta kantilta sekä halua ja kykyä ymmärtää niitä. Ei varmasti päädy riitaisiin tilanteisiin. Sanoisin että tällä kaverilla on valtiotaitoja. Tämän hetkinen suosikkini.

Joku noista kolmesta siis on mun presidenttiehdokkaani ja saa ääneni. En usko että näiden ulkopuolelta ketään neljättä nousee mun listalleni.

Octavius

Pidin Niinistöä vielä viime viikkoon asti täysin ylivoimaisena ehdokkaana.

Olikohan se sunnuntaina viikko sitten, kun Sauli sanoi kannattavansa eurobondeja eli käytännössä Euroopan liittovaltiota eli siis Suomen itsenäisyyden ja suvereniteetin menettämistä.

Asiat ratkaisevat. Soinia tarvitaan vielä Jytky II + III:ssa.

Jäljelle jää Väyrynen.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

Oami

Quote from: Hampuusi on 13.11.2011, 17:48:31

Jos perussuomalaisilla olisi parempi ehdokas, voisin hyvinkin äänestää häntä. Vaikka pidänkin perussuomalaisia parhaana eduskuntapuolueena (ja muutenkin 3. parhaana puolueena), niin on vaan vakavia vaikeuksia tukea Soinia.

Niin kyllä on myös Niinistöä, tässä ketjussa on annettu hyviä perusteluja.

Varmaa on vain se, että äänestän, ja varmaa on että äänestän jompaa kumpaa noista kahdesta. Mutta miettiä tätä luultavasti täytyy loppuun asti. Joka tapauksessa tulee vaalisunnuntai vietettyä vaalipaikalla virkailijana (tosin naapuriäänestysalueella eli käytännössä naapuriluokassa) mutta kaipa sieltä jostain välissä tulee poikettua...
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Tomi

Quote from: Tony Vuori on 13.11.2011, 18:43:41
Quote from: Hampuusi on 01.11.2011, 19:03:24

Perussuomalaisten kannattajana haluan tietää mitä aatetoverini äänestävät, koska olen törmännyt netissä moniin perussuomalaisten kannattajiin jotka eivät äänestä Soinia.
...
Itse painiskelen Väyrysen ja Soinin välillä...

Haluaisin antaa Timo Soinille tunnustusta sitkeydestä omalla poliittisella urallaan, ja hän olisi varmasti mainio presidentti. Mutta toisaalta en tiedä sitten kuka tarttuisi puikkoihin Perussuomalaisissa kun Soini siirtyisi hoitamaan presidentin tointa.

Paavo Väyrynen on esiintynyt hyvin ja tuntuu omaavan oman tolkun olematta muiden vedettävissä. Ja onhan hänelläkin tuota poliittista sitkeyttä varmasti enemmän kuin kellään muulla ehdokkaista. Lisäksi tekisi mieli äänellään asettua hänen puolelleen ja Keskustapuoluetta vastaan, sillä ei siellä oikeasti haluta Paavosta presidenttiä, vaikka hänessä olisi varmasti ainesta siihen. Harkitsen siis häntäkin.

Sitten mulla on vielä kolmaskin vaihtoehto, joka perussuomalaisittain epätyypillisempi Pekka Haavisto. Sanokaa mitä sanotte, mutta minusta hänellä on hyvä tapa katsoa maailman asioita ja ilmiöitä monelta kantilta sekä halua ja kykyä ymmärtää niitä. Ei varmasti päädy riitaisiin tilanteisiin. Sanoisin että tällä kaverilla on valtiotaitoja. Tämän hetkinen suosikkini.

Joku noista kolmesta siis on mun presidenttiehdokkaani ja saa ääneni. En usko että näiden ulkopuolelta ketään neljättä nousee mun listalleni.

Jos Haavistosta tulee presidentti, mokuttaja Johanna Sumuvuori nousee eduskuntaan.

Paasikivi

Quote from: IkarosFin on 11.11.2011, 18:05:44
jos Sauli valitaan niin rohkeimmat on jo sanonu, että silloin ei itsenäisyyspäivänä härkäparit tanssi eli ei oo ku heteroilla asiaa niihin karkeloihin. Karkeloista tuli mieleen, että nekin pitäs olla pelkästään veteraaneille

Mites homoseksuaaliset veteraanit, päästetäänkö Linnaan vai ei?

Emo

Quote from: Oami on 11.11.2011, 08:22:47

Minä itse vielä tämän ketjun alkupuolella klikkasin Väykkyä, mutta hänen maailmanvaluuttalausuntojensa ja HS:n rasismigallupejen jälkeen olen jo melko varma että äänestän Soinia x 2. Ajattelin aiemmin, että Soini on liian hyvä mies tyhjänpantiksi presidentin virkaan, mutta kaipa tuo itse tietää mihin pestiin on hakemassa, joten minä voin jättää Soinin holhoamisen sikseen ja äänestää Soinia. Soinin ja Väyrysen lisäksi ei näissä ehdokkaissa muita äänestämisen arvoisia minulle ole missään vaiheessa ollutkaan, mitään Bilderberg-miehiä ja EU/euroarkkitehteja en varmasti äänestä. Enkä vihreää, en vaikka olisi hetero. Enkä ruotsinkielistä rasistia. Essayahia voisin äänestää, mutta ihan hukkaan se ääni menee, joten jää äänestämättä.

Hampuusi

Loppukirin huipennus, otetaan vielä 50 ääntä tavoitteeksi.