News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-10-31 patriootti.com-sivut murrettiin, JH-an eroa vaaditaan

Started by turisti, 31.10.2011, 12:02:40

Previous topic - Next topic

ruikonperä

Quote from: Nuivanlinna on 02.11.2011, 13:06:06
Quote from: Punaniska on 02.11.2011, 09:41:56
Quote from: Emo on 02.11.2011, 09:32:16
Quote from: Nuivanlinna on 02.11.2011, 09:25:21
Miksi perussuomalainen ottaa avustajakseen kepulaisen? Eikö  ollut perussuomalaisia hakijoita avustajan tehtävään?

PerSuillahan on se ainoa oikea syrjinnänvastainen julistuskin olemassa, se jossa ei hyväksytä kenenkään syrjimistä. Ei myöskään kepulaisten. Varmaan siksi. On ilmeisesti ajateltu, että kepulaisuus ei ole koko loppuelämää määrittävä virheliikku.

No ei tietenkään. Vasta reilu vuosi sitten oli ehdolla Kepun kansanedustajaehdokkaaksi. Mutta tikulla silmään sitä joka menneitä muistelee, ja onhan noita nuoruuden hairahduksia ja lässyn lässyn läpätilää.

Tämänkö takia Persuja kannatti äänestää?  Tämän helvetin extended-mattinykäs-shown takia? Ei se ihan niin mene, että ilkeä media ahdistelee viattomia persupunahilkkoja, jotka vain haluaisivat kaikille hyvää. Ei media pysty keksimään vaikkapa Hakkaraisen tempauksia. Hakkaraisen täytyy ne itse tehdä.

Samoja asioita mietin. Itse todennäköisesti pysyttelen "Persujen kelkassa" vielä parit vaalit, mutta miten on lyhytpinnaisemmat äänestäjät?
Nyt panostusta tarvittaisiin sinne puolueen nettisivuille, mistä näkisi miten on eduskunnassa äänestetty ja miten miten miten miten...
Positiivista näkyvyyttä on luotava itse ja jätettävä mediahölmöily vähemmälle.

NYT ON VUOSI AIKAA KASVAA PROTESTIPUOLUEESTA OIKEUDEMUKAISUUSPUOLUEEKSI!

Näin persuja äänestäneenä ja nettosaajana voin sanoa että oppositio ja sieltä huutelu ei ollut minkä takia äänestin puoluetta.
Kaikkien aikojen äänivyöry ja mikä on tulos? Puolue joutuu keskittymään sisäiseen kurinpitoon ja oikeat asiat jäävät aivan toissijaiseksi.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Maatiaisjuntitar

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 13:05:19
Quote from: Sanglier on 02.11.2011, 12:38:53
Se minulle jäi epäselväksi miksi aseen kanssa posettaminen fb:ssa kompromettoisi poliitikon? Onko muita perusteluja kuin kukkahattu?

Siksi, että sotilasaseen kanssa facebookissa poseeraava on useimpien suomalaisten mielessä idiootti. Miksi? Koska Pohjoismaissa ymmärretään, että sotilasaseet kaivetaan esiin vain ulkoisesta pakosta ja todellista tarkoitusta eli maanpuolustusta varten, eikä oman pikku egon kohottamiseksi.

Minusta ainakin minkä tahansa aseen kanssa kuvissa (ilman asiaankuuvulvaa tilannetta, esim. metsästyskuva) poseeraava on sekä idiootti, että lapsellinen ja huomiohakuinen. Näin lapsellista käytöstä ei voisi olettaa eduskunta-avustajalta.

Roope

Quote from: PeterFaber on 02.11.2011, 13:16:19
Ja juuri mediapeliä ei kannattaisi pelata.

Sille ei valitettavasti ole vaihtoehtoa. Voi vain valita miten sitä pelaa. Hyvä alku on rauhoittuminen ja tyhmien lausuntojen karsiminen.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Sunt Lacrimae

Quote from: Punaniska on 02.11.2011, 09:41:56
Quote from: Emo on 02.11.2011, 09:32:16
Quote from: Nuivanlinna on 02.11.2011, 09:25:21
Miksi perussuomalainen ottaa avustajakseen kepulaisen? Eikö  ollut perussuomalaisia hakijoita avustajan tehtävään?

PerSuillahan on se ainoa oikea syrjinnänvastainen julistuskin olemassa, se jossa ei hyväksytä kenenkään syrjimistä. Ei myöskään kepulaisten. Varmaan siksi. On ilmeisesti ajateltu, että kepulaisuus ei ole koko loppuelämää määrittävä virheliikku.

No ei tietenkään. Vasta reilu vuosi sitten oli ehdolla Kepun kansanedustajaehdokkaaksi. Mutta tikulla silmään sitä joka menneitä muistelee, ja onhan noita nuoruuden hairahduksia ja lässyn lässyn läpätilää.

Tämänkö takia Persuja kannatti äänestää?  Tämän helvetin extended-mattinykäs-shown takia? Ei se ihan niin mene, että ilkeä media ahdistelee viattomia persupunahilkkoja, jotka vain haluaisivat kaikille hyvää. Ei media pysty keksimään vaikkapa Hakkaraisen tempauksia. Hakkaraisen täytyy ne itse tehdä.

Samoja asioita mietin. Itse todennäköisesti pysyttelen "Persujen kelkassa" vielä parit vaalit, mutta miten on lyhytpinnaisemmat äänestäjät?
Nyt panostusta tarvittaisiin sinne puolueen nettisivuille, mistä näkisi miten on eduskunnassa äänestetty ja miten miten miten miten...

NYT ON VUOSI AIKAA KASVAA PROTESTIPUOLUEESTA OIKEUDENMUKAISUUSPUOLUEEKSI!

Niin kauan kun Kokoomuksessa jyllää Käteinen-Stubbin euroakseli perärööri päin Brysseliä kumartuneena (ikävä kyllä ei pyllistäkseen, vaan tehdäkseen jotain ihan muuta) niin minä äänestän Jussi Halla-ahoa. Halliksen naamakirjaheitot vielä menevät koska Halla-aho ei ole profiloitunut mielessäni henkilönä joka sanoo hassuja Facebook-profiilissaan vaan henkilönä, joka kirjoittaa blogiinsa asiaa, mutta nämä kaiken maailman pikkupoliitikot hölmöilemässä aiheuttavat meikäläiselle jatkuvasti harmaita hiuksia.

Pyysalo-caseen eivät nyt Persut olisi etukäteen kyenneet vaikuttamaan paitsi ehkä jos Eerolalla olisi ollut tiedossaan mahdolliset äärioikeistosympatiat avustajaehdokkaallaan ja hän olisi toiminut sen mukaisesti, minkä lisäksi mediaa on hyvin vaikea pitää puolueettomana toimijana aina kun kirjoittavat Perussuomalaisten toiminnasta. Silti olisi aika, että asiallisemmat puolueen johtohahmot kuten Soini ja Ruohonen-Lerner ottaisivat aloitteen itselleen tässä Jytkyn jälkeisessä mediasuhteessaan. Tosin se edellyttää samalla sitä, että nämä Hakkaraiset sun muut eivät spedeile. Nyt tuntuu, että puolueella menee enemmän aikaa näiden riemuidioottien soheltamisen setvimiseen sen sijaan, että puolue pyrkisi ihan tosissaan haastamaan hallituspolitiikkaa.
Play stupid games, win stupid prizes.

Sanglier

No olisiko reserviläistoiminta, ampumarata, asekauppa, keräilytapahtuma, messut tai harrastajien kokontuminen "asiaankuuluva" konteksti? Voisiko joku linkata tuohon kuvaan niin asiayhteys voisi aueta hieman. Tähän asti on auennut vain nimimerkkien inho ja pelko aseposeeraavia ilmapäitä kohtaan.

Minusta kaikki jotka poseeraavat autojen, lemmikkieläintensä tai lastensa kanssa ovat idiootteja. So there.

Whomanoid

Quote from: ruikonperä on 02.11.2011, 12:44:41
Natsi voi olla muutakin kuin jutkuja uuniin paiskova sadisti, mielipiteen vapautta rajoittava yksinvaltias tai muuta yhtä inhottavaa.
Natsismissa on hyviäkin puolia mutta ne jostain syystä tuppaavat unohtumaan.

Moottoritiet, valtion työllistämisprojektit, eläin- ja luonnonsuojelulait sekä tietyt sosiaaliturvan muodot voivat olla objektiivisesti myönteisiä asioita, kuten raittius ja kasvissyöntikin, riippumatta ideologisesta taustasta. Olivatko nämä kuitenkin olemassa ja tulossa Saksaan natsismista huolimatta? Paljolti olivat. Oliko näillä asioilla natseille myös välinearvo eli kansallissosialistien valtaa lujittava vaikutus? Paljolti oli. Ei kukaan ole tässä väittänytkään, että natsismi ajoi kaikille maksimaalista kärsimystä. Se oli silti äärimmäisen huono ideologia, joka ajoi kokonaisen kansakunnan käsittämättömiin hirmutekoihin. Uusnatsit ja white pride -hörhöt eivät tajua tätä, vaan jatkavat retorisista syistä ruusujen poimimista paskatunkiolta, vaikka oikeasti he eivät noista ruusuista välitä lainkaan.
Väärin liputettu!

Hermo

Quote from: Morsum on 02.11.2011, 12:51:00
Ymmärrät tahallasi väärin. Puolueisiin pääseminen ei ole kenenkään perusoikeus, eikä natseja ole pakko ottaa omiin kerhoihin mukaan. Kansanäänestyksiin he voivat osallistua puolueiden ulkopuoleltakin.

Nomenklatuura on iso ongelma ja todellisen kansanvallan este täällä meillä Suomessa. Meidän nykyiset ongelmat (maahanmuuttokysymykset, puolustusasiat, talousasiat yms.) on seurausta tästä, toisin sanoen poliittisesta korrektiudesta toimivien puolueiden välillä, poislukien pikkupuolueet. Erilaisten mielipiteiden lynkkaaminen ja eristäminen poliittisesta toiminnasta osoittaa käytännön toimivuuden, eikä kansaa oikeasti haluta kuulla, saati antaa valtaa äänestyksin. Mediaa käytetään surutta raatelijakoirana, jos asema tulee uhatuksi ja niin tässäkin tapauksessa.

Hassua tajuta, että Oami älykkäänä miehenä on pitämässä rakenteita yllä. Minä luulin kyllä ihan muuta. Ei yksi kansallissosialisti avustajana horjuta poliittista diskurssia mihinkään. On hurskastelua lähteä ampumaan Ulla Pyysaloa kanuunalla, jos ei näe koko kuvaa. Ei minulla muuta.

normi

NYT ON VUOSI AIKAA KASVAA PROTESTIPUOLUEESTA OIKEUDEMUKAISUUSPUOLUEEKSI!

Nyt kun eurooppa on ajautumassa taloudelliseen, poliittiseen ja etniseen kaaokseen, niin tarvitaan puolue, joka johtaa meidät takaisin järkilinjalle. Tarvitaan siis reaalipolitiikan puole, joka tunnustaa tosiasiat: 1. euro ja eu on epäonnistunut totaalisesti nykymuodossaan 2. monikulttuurisuus johtaa ongelmiin ja sekasortoon eli maahanmuuttopolitiikka on reaalisesti suomessa ja euroopassa ollut oman oksan sahaamista. 3. euroopan myonnytyslinja suhteessa islamiin ei johda demokratiaan maailmassa vaan sen kapenemiseen, niin euroopassa kuin maailmallakin. 4. talouspolitiikassa suomi ja eurooppa ovat harhateillä siirtäessään lyhytnäköisesti työn ulos euroopasta. ei kiina ala euroopasta tavaraa ostamaan, niillä on vielä puolet kansasta sivussa menestyksestä ja tavarat aikovat tehdä itse itselleen. keskusjohtoisena kiina pystyy ohjaamaan kulutuksen omiin tuotteisiin. 5. mitä jos kiina päättää kansallistaa siellä toimivat ulkomaiset yritykset siinä kohtaa kun rahaa on tarpeeksi kerätty kassaan eli on tarpeeksi vahva? Tässä on valtaisa riski, ajankohtaiseksi se kiinassa tulee, kun tulee se talouden notkahdus siellä (joskus se tulee varmasti).

Tarvitaan siis oman edun ajattelemista ja vähemmän maailman parantamista. maailmaa on nyt parannettu 12 vuotta Halosen johdolla eikä se paremmaksi ole muuttunut, ainakin eurooppa ja suomi on muuttunut huonommaksi ja heikommaksi.

PS jos ymmärtää nuo 5 kohtaa, niin voi seuraavissa eduskuntavaaleissa ryhtyä johtamaan maatamme oikeille raiteille. Nyt 1000 miljardin euron paikka PS:llä. Vaikuttaa siltä että uudet vaalit tulevat ennen määräaikaa. On selvää, että Kataisen-Urpilaisen hallitus joutuu kriisiin enkä usko, että se säilyy kasassa koko vaalikautta. Eurotukivakuusfarssi vie maton vielä hallituksen alta.

Mutta, kohujen täytyy loppua ettei media onnistu mattinykästämisessä...
Impossible situations can become possible miracles

Whomanoid

Quote from: Sanglier on 02.11.2011, 13:11:00
Todisteet? Tilastot? Vai onko ihan itse keksimäsi yleistys? Kuinkas tavallinen ihminen edes pääsee käsiksi muihin kuin sota-aseisiin? Itse olen pitänyt viimeksi kädessä valtion asetta, enkä taida muihin kuin sotilaspyssyihin koskeakaan eläissäni.

Ei ole linkkiä, mutta voit esim. kysyä kymmeneltä ensimmäiseltä tuntemattomalta vastaantulijalta Suomessa. Jos tätä et tajua, väitän että et tunne suomalaista mentaliteettia. Aseen saa tavallinen suomalainen käsiinsä esim. harrastamalla kilpa-ammuntaa tai metsästystä. Kuinkas paljon niitä ampuma-aseita kodeissa Suomessa olikaan?
Väärin liputettu!

ruikonperä

Quote from: Sanglier on 02.11.2011, 13:24:58
No olisiko reserviläistoiminta, ampumarata, asekauppa, keräilytapahtuma, messut tai harrastajien kokontuminen "asiaankuuluva" konteksti? Voisiko joku linkata tuohon kuvaan niin asiayhteys voisi aueta hieman. Tähän asti on auennut vain nimimerkkien inho ja pelko aseposeeraavia ilmapäitä kohtaan.

Minusta kaikki jotka poseeraavat autojen, lemmikkieläintensä tai lastensa kanssa ovat idiootteja. So there.

Melkein yhtä naurettavaa kuin viherpiipertäjä-ase-estoinen-puunhajalaaja -maailma on aseiden puolustajien reaktio näihin tyhmyyksiin. "Ne vie mun pyssyt!" Joo varmaan, jos olet juuri tehnyt jonkun kouluammuskelun.

Whomanoid

Ja sinä nimittelet muita keskustelijoita asennevammaisiksi?  ;D
Väärin liputettu!

IDA

Quote from: Roope on 02.11.2011, 13:21:50
Sille ei valitettavasti ole vaihtoehtoa. Voi vain valita miten sitä pelaa. Hyvä alku on rauhoittuminen ja tyhmien lausuntojen karsiminen.

Juuri näin. Lähinnä tuota tarkoitinkin pelaamattomuudella.
qui non est mecum adversum me est

Miniluv

Ottakaapa rauhallisemmin. Miettikää vaikka minutti ennen Lähetä-napin painamista.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Sunt Lacrimae

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 13:34:33
Todisteet? Tilastot? Vai onko ihan itse keksimäsi yleistys? Kuinkas tavallinen ihminen edes pääsee käsiksi muihin kuin sota-aseisiin? Itse olen pitänyt viimeksi kädessä valtion asetta, enkä taida muihin kuin sotilaspyssyihin koskeakaan eläissäni.

Ei ole linkkiä, mutta voit esim. kysyä kymmeneltä ensimmäiseltä tuntemattomalta vastaantulijalta Suomessa. Jos tätä et tajua, väitän että et tunne suomalaista mentaliteettia. Aseen saa tavallinen suomalainen käsiinsä esim. harrastamalla kilpa-ammuntaa tai metsästystä. Kuinkas paljon niitä ampuma-aseita kodeissa Suomessa olikaan?

Ampuma-aseen saa käsiinsä katsomalla Googlesta ampumaradan, joka tarjoaa tutustumispäiviä tms aseenvuokrausta ja kävelemällä sisään. Eikä ihan pikkulussuja, kun käytiin HSC:llä työpaikan virkistyspäivänä niin tuli fiilisteltyä mm. 45. kaliiperista Colt 1911:tä ja useampaa 9x19mm pistoolia.
Play stupid games, win stupid prizes.

normi

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 12:27:41
Pahat natsit - hyvät kansallissosialistit? Ihmiskasvoinen kansallissosialismi?

Sä noin luonnehdit en minä...

se että on kansallissosialisti on pohjimmiltaan yhtä tyhmää kuin olla demari. Lähtökohta eli perusta on virheellinen, joten on mahdotonta olla oikeassa.

Kyse oli siis edelleenkin vain siitä ettei natsi ole sama asia kuin kansallissosialisti, mutta toista mietä saa toki olla.

Pyrin vain käsittelemään asiaa asiana, mutta ymmärrän toki, että Aatun aika aiheuttaa voimakkaita reaktioita ja rivien välistä nähdään kaikenlaista mitä siellä ei ole. onneksi en ole poliitikko, mutta enhän minä silloin näistä kirjoittaisikaan, vaan välttäisin tätä aihetta kuin ruttoa, koska aika ei ole kypsä rationaaliseen suhtautumiseen.

Topi Junkkari

No en sanoisi idiootiksi, mutta aseiden rinnastus muihin harrastusvälineisiin - tai mihin tahansa esineisiin - on ihan perusteltua. Jotkut ihmiset harrastavat urheiluammuntaa, metsästystä tai reserviläistoimintaa. Toiset harrastavat VPK:ta ja poseeraavat kuvissa paloletkujen kanssa. Kolmannet ovat radioamatöörejä ja ylpeitä rigeistään ja päätevahvistinputkien kelmeästä hehkusta, joka on kiva vangita valokuvaan.

Minäkään en ole koskaan elämässäni pitänyt kädessäni muita tuliaseita kuin puolustusvoimien omistamia. Varusmiesajan päätteeksi oli haikeaa luopua aseesta, joka oli ollut alokasajasta lähtien se yksi ja sama. Toiseksi viimeisenä palveluspäivänä saattoi jo vähän vitsaillakin henkilökunnalle, joten heitin asevarastolla jotakin tämäntyyppistä kuin: "Kokelas Junkkari Koulutuskomppaniasta. Haluaisin jättää tämän morsiameni."

Ymmärrän aseharrastajia hyvin, olematta itse alan harrastaja tai mikään aseintoilija muutenkaan. Luotan siihen, että kun asetta tarvitaan, Puolustusvoimat sellaisen minulle luovuttaa kuittaustani vastaan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Sanglier

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 13:34:33

Tavallinen ihminen, joka ei ole aseista kiinnostunut, ei koskaan joudu niiden kanssa tekemisiin muuten kuin sotilaskontekstissa. Itse aloit meluta sotilasaseista. Älä siirrä tolppia.

Suomalaisesta mentaliteetista sinulla lienee yhtä vahvaa perstuntumatilastoa ja todistusaineistoa kuin muistakin väitteistäsi Pyysalon kuvan suhteen.

Minusta on ihmeellistä että Pyysalon poliittinen kömpelyys liitetään johonkin valokuvaan.  Siksi haluaisinkin nähdä kuvan. Onko Pyysalolla ehkä istuimena ammuttu afrikkalainen tai norjalainen? Poliittisesti epäkorrekti maalitaulu? Onko hän kuvassa alasti? Kertokaa nyt joku MIKÄ siinä kuvassa tekee hänestä poliittisesti kompromettoituneen. Pelkkä posetus sotilasaseen kanssa ei merkitse mitään.

Siis joku muukin selitys kuin  :flowerhat:, jota tuli vaikka muuta kysyttiin.

Junkkari, tajusit pointin.

Pike84

Meikäläisen mentaliteetti on Sanglierin ja Junkkarin puolella. Minusta aseen kanssa poseeraaminen ei sinänsä kerro mitään henkilön älyn lahjoista, tai paljon muustakaan.

Miniluv

Poistin asiaan kuulumattomia viestejä mm. aseposeeraus-, natsismi-, ja olikokaikkihuonostiaatunaikaan-aiheista. Älkää jatkako näitä juttuja.

Kiitos yhteistyöstä.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Ilkka

Quote from: Paasikivi on 02.11.2011, 09:37:49
Quote from: Jussi Halla-aho on 02.11.2011, 08:44:12
Itse en tiedä mitään oman avustajani menneisyydestä, enkä ole edes kiinnostunut.

Media ottanee tästä kopin ja selvittää asian. Voisi saman tien tehdä sen vaikka 200 kertaa. Näköjään sinne on voitu palkata monenmoisia hiihtäjiä.

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:21:36
Voiko eduskunnassa toimia esim. Paavo Arhinmäki, Jaakko Laakso, Antero Eerola, Ilkka Kanerva yms anti-fasistit?

Kyllä voi toimia kansan antamalla valtakirjalla. Sellaista ei ole Ulla Pyysalolla. Vastarintaliikkeen ehdokkaaksi sitten vaan, jos hän haluaa kansanedustajaksi.

Kansanedustajan ja eduskunta-avustajan mandaatin rinnastaminen on kuin laittaisi saman hatun omenoille ja päärynöille.

Tuohon Halliksen avustaja-asiaan toteaisin että eipä taida löytyä juurikaan luurankoja hänen avustajansa nettijalanjäljistä. Sattuman kaupalla (toki asiaan vaikuttaa se kun lukenut muista(kin) sceneistä kymmeniä blogeja yli vuosikymmenen ajan melko säännöllisesti) satuin yhdistämään nykyisen avustajan & yhden nimimerkin jutustelut netissä tuossa taannoin.

Mitään muuta lisätietoa en tähän kirjoita (enkä tule vastaamaan lisäkysymyksiin tästä asiasta - tarkoitus ei ole outata ketään tässä) mutta sen voin sanoa että kyseessä hyvinkin harkitseva & täysipäinen nettikirjoittelija jolla ei rasitteenaan edes anonyymina esilletuotuja minkään valtakunnan äärisympatioita.

Olisin tämän nimenomaisen asian suhteen erittäin luottavaisin mielin.

ruikonperä

Quote from: kmruuska on 02.11.2011, 15:24:43
Quote from: normi on 02.11.2011, 11:48:40
En kyllä ole koskaan mieltänyt natsia neutraaliksi ilmaisuksi. Natsit ovat mielestäni niitä kansallissosialisteja jotka syyllistyivät rikoksiin ihmisyyttä vastaan tai hyväksyivät sen. En usko, että saksalaisista kansallissosialisteista kaikki olisivat keskitysleirejä edes aikanaan hyväksyneet muuten kuin sosiaalisessa paineessa tai olivat hiljaa, he olivat VAIN kansallissosialisteja, mutta eivät natseja.

Aina vaan paranee. Nyt ei Kolmannen Valtakunnan natsejakaan saisi sanoa natseiksi koska normin mielestä se leimaa kunnolliset ja kivat kansallissosialistit ikävällä tavalla. Ketä sitten saisi kutsua natsiksi? Hitleriä? Saako näitä kunnollisia ja kivoja kansallissosialisteja kutsua rasisteiksikaan?

*sensuroitu*

sr

Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 02.11.2011, 12:56:35
Quote from: sr on 02.11.2011, 09:35:35
Quote from: Kullervo Kalervonpoika on 02.11.2011, 00:38:28
Unohtamatta tässä nyt mitenkään vihervasemmistoa.

On aika mielenkiintoista, että ainoa ydinvoimaloiden koskemattomuutta ja turvallisuutta uhkaava (epädemokraattisesti hallittu ja lakia säännöllisesti rikkova) organisaatio vaatii lupaa hallinto-oikeuden kautta saada ydinvoimaloiden turvallisuustiedot haltuunsa.

Tämä muistuttaa tilannetta,jossa pankkirosvo vaatii (oikeuden kautta) saada pankin hälytyskoodit haltuunsa tai Al Quaida vaatii Yhdysvaltojen ydinaseiden laukaisukoodeja.

Kmruuska on aika kapealla nuoralla juttujensa kanssa. Tässä ei todellakaan ole kyse lähestulkoonkaan  samasta, kuin mihin kmruuskan toverit pyrkivät - ja tekevät jopa käytännössä.

Ongelma tuossa jutussa on minusta siinä, että suomen kielessä yksi sana "turvallisuus" kattaa kaksi englannin kielen sanaa "safety" ja "security". Sinun heittosi liittyy tuohon jälkimmäiseen ja juuri siitä GP:n tyyppi sanoo
Laakson mukaan on ymmärrettävää, että esimerkiksi terrorismin torjuntaan liittyviä yksityiskohtaisia tietoa ei voida julkistaa.
He viittaavat ennen kaikkea Fukushiman onnettomuuteen, jossa ei suinkaan ollut kyse mistään terrori-iskusta, joten se tieto, jota he ennen kaikkea haluavat julkiseksi on tuohon englannin kielen sanaan "safety".

Olen (ydinvoiman voimakkaana puolustajana) kiinnostunut kuulemaan, miksi sinusta tuohon "safety"-turvallisuuteen liittyvät raportit sinusta kuuluu olla salaisia. Jokainen, myös GP, ymmärtää, miksi "security"-turvallisuuteen liittyviä asioita ei ole tarpeen levitellä, joten siitä olkiukosta ei sinun enää tarvitse jatkaa.

Höpsis.

Jos lukisit sen uutisen, saattaisit (ehkä?) ymmärtää, että salaamisen peruste oli nimen omaan tuo security.

Luin uutisen ja kyllä, tuolla perusteltiin asiaa. GP:n pointti oli saada oikeudelta sana siihen, oliko tuolla varjolla salattu sellaista sälää, joka olisikin kuulunut siihen safety-puoleen. Kuten jo tuossa lainasin, GP näyttää oikein hyvin ymmärtävän, ettei tuota security-puolta ole tarpeen levitellä avoimesti. He ovat kiinnostuneet siitä safety-puolesta ja siihen liittyvästä salailusta sanovat:
Fukushiman onnettomuus opetti, että läpinäkyvyys ei ollut riittävää. Yhtiö oli tehnyt selvityksiä mutta vaiennut niistä. Suomessakin kriittisten asiantuntijoiden pitäisi päästä arvioimaan, millaisia uhkia voimaloille ylipäänsä pidetään mahdollisena. Aina tuntuu tapahtuvan jotain sellaista, minkä ei pitänyt olla mahdollista.
Voitko nyt selväsanaisesti kertoa, mikä sinun pointtisi alkuperäisessä uutisen esiintuomisessa tässä keskustelussa oikein oli? Mitä tekemistä sillä on Pyysalon natsijäsenyyden kanssa, että GP ei halua ydinvoimaloiden turvallisuus (safety) asioita salattavan?

Etkö Sinä  muuten ole se nimimerkki, joka ilmoitti, ettei keskustele kanssani?

Noinko olen ilmoittanut? Katsotaan nyt kuinka tämä etenee. Yleensä jossain vaiheessa lyöt läskiksi, mutta ainakaan vielä et niin ole tehnyt, joten jatketaan nyt vielä vähän.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Oami

Quote from: Hermo on 02.11.2011, 13:27:45
Nomenklatuura on iso ongelma ja todellisen kansanvallan este täällä meillä Suomessa. Meidän nykyiset ongelmat (maahanmuuttokysymykset, puolustusasiat, talousasiat yms.) on seurausta tästä, toisin sanoen poliittisesta korrektiudesta toimivien puolueiden välillä, poislukien pikkupuolueet. Erilaisten mielipiteiden lynkkaaminen ja eristäminen poliittisesta toiminnasta osoittaa käytännön toimivuuden, eikä kansaa oikeasti haluta kuulla, saati antaa valtaa äänestyksin. Mediaa käytetään surutta raatelijakoirana, jos asema tulee uhatuksi ja niin tässäkin tapauksessa.

En minä ole lynkkaamassa erilaisia mielipiteitä enkä eristämässä ketään poliittisesta toiminnasta. En vain halua harjoittaa omaa poliittista toimintaani heidän kanssaan samassa puolueessa. Mikä tässä nyt on niin epäselvää?

Yhtä naurettava väite olisi se että sinä yrität kieltää minua liikkumassa maantiellä, jollen saa tehdä ko. liikkumista sinun autossasi ilmaiseksi. Tai että sinä yrität kieltää minulta katon pääni päältä, jollen saa asua sinun kotonasi ilmaiseksi. Tai että sinä yrität vaatia minua näkemään nälkää, jollen saa käydä sinun jääkaapillasi ilmaiseksi.

Jos natsit haluavat puolueen niin perustakoot. En aio heille kannattajakorttia kirjoittaa mutta en myöskään aio mitenkään sabotoida heidän keräystään enkä usuttaa poliisia tai tomaatinheittäjä-anarkomarkoja niiden kortinkerääjien kimppuun. Jos natsit haluavat tulla vaaliväittelyihin minun kanssani niin en aio heitä estää enkä myöskään itse sellaisia väittelyitä boikotoida. Jos vaalivirkailijana joskus huomaan natsien äänestyslippuja, en aio väärentää niitä toisiksi. Minä vain en aio auttaa natseja politiikassa millään tavalla. Auttamatta jättäminen ei ole eristämistä tai mielipiteenvapauden kieltämistä tai poliittisten toimintavapauksien estämistä.

Ja mitä tulee terminologiaan: kansallissosialisteja kutsuttiin natseiksi ennen holokaustiakin. Ei holokausti tai sen puute ole mikään este olla kutsumatta heitä natseiksi jatkossakin. Kutsun minä kommunisteiksi (tai kommareiksi) SKP:n, KTP:n ja STP:n jäseniä, vaikka he eivät olisikaan osallistuneet kansanmurhiin osana Neuvostoliiton sortokoneistoa. (Ja jos oikein ilkeäksi heittäydyn, niin saatan kutsua natseja ihan vaan sosialisteiksi.)

En aio ampua Pyysaloa kanuunalla. Missään tapauksessa en häntä itse äänestäisi, mutta se päätös ei johdu tästä asiasta. Mutta jos joku äänestää niin äänestäköön.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

normi

Quote from: kmruuska on 02.11.2011, 15:24:43
Quote from: normi on 02.11.2011, 11:48:40
En kyllä ole koskaan mieltänyt natsia neutraaliksi ilmaisuksi. Natsit ovat mielestäni niitä kansallissosialisteja jotka syyllistyivät rikoksiin ihmisyyttä vastaan tai hyväksyivät sen. En usko, että saksalaisista kansallissosialisteista kaikki olisivat keskitysleirejä edes aikanaan hyväksyneet muuten kuin sosiaalisessa paineessa tai olivat hiljaa, he olivat VAIN kansallissosialisteja, mutta eivät natseja.

Aina vaan paranee. Nyt ei Kolmannen Valtakunnan natsejakaan saisi sanoa natseiksi koska normin mielestä se leimaa kunnolliset ja kivat kansallissosialistit ikävällä tavalla. Ketä sitten saisi kutsua natsiksi? Hitleriä? Saako näitä kunnollisia ja kivoja kansallissosialisteja kutsua rasisteiksikaan?

Natseja saa kutsua natseiksi. Kunnollisia ihmisiä ei mielestäni pitäisikään leimata. Se, että on saattanut olla ihan kunnollinen kansallissosialistimummo on ollut tabu. Jäsenkirjan omanneet ihmiset olivat siis kaikki verenhimoisia natsipaskoja? Olen varma ettöä joukossa oli kiva ja herttainen mummelikin joka ei halunnut pahaa kenellekään ja uskoi oikeasti kanssosialismi johtaisi hyvään kaikille tms. Elikkä onhan meilläkin vihervasureita ja ruuskia jotka oikeasti luulevat edustavansa hyvää vaikka edesauttavat pahaa.

Kyllähän olisi jo korkea aika sanoa se totuus etteivät kaikki saksalaiset olleet sikoja ja natseja eivät edes kaikki kanssospuolueeseen kuuluneet. Osa nuorista oli varmaan tavallaan aivopesun uhreja vähän samaan tapaan kuin nyt on näitä aivopestyjä itsemurhapommittajia.

Vai, saat toki kutsua ketä vaan natsiksi ruuska kuten tuota avustajaa, mutta joku voi pahoittaa mielensä, vink vink.

Ja natseja saa ja pitääkin kutsua natseiksi, siis niitä jotka niitä ovat.

Onko vaikea ymmärtää eroja?

Ei kait kaikki NKP:n jäsenetkään kannattaneet Stalinin hirmutekoja??? ei kaikki stalinisteja siinä mielessä olleet.

törö

Ei tätä enää jaksa lukea. Avatkaa uusi keskustelu jos kausti laajenee tämän threadin ulkopuolelle.

normi

Samaa mieltä mutta kun jotkut kiihottuvat suotta eivätkä vaan tajua...

Emo

Quote from: törö on 02.11.2011, 16:42:58
Ei tätä enää jaksa lukea. Avatkaa uusi keskustelu jos kausti laajenee tämän threadin ulkopuolelle.

Minä en jaksanut lukea tätä eilenkään... jonkunverran silti kuitenkin kommentoin  ;D  mikä sekin oli kyllä yhtä turhaa kuin koko kausti itsessäänkin.

Liittykööt ihmiset mihin huvittaa, kääntyyhän joku islamiinkin eikä siitä porua nosteta vaikka aate on lähinnä sama tai vielä sairaampi kuin patriooteilla.

sr

Quote from: normi on 02.11.2011, 16:40:39
Ja natseja saa ja pitääkin kutsua natseiksi, siis niitä jotka niitä ovat.

Onko vaikea ymmärtää eroja?

On. Koitatko nyt jotenkin sanoa, että NSDAP ei toteuttanut kansallissosialistista politiikkaa? Jos ei, niin miten tuo kansallissosialismi sitten oikein määritetään? Määrittyykö kommunismikin jotenkin muuten kuin niin, miten sitä kommunistiset puolueet ovat ympäri maailmaa toteuttaneet?

Ei kait kaikki NKP:n jäsenetkään kannattaneet Stalinin hirmutekoja??? ei kaikki stalinisteja siinä mielessä olleet.

Ensinnäkään stalinismi ei ole mikään puolue tai poliittinen linja siinä, missä kansallissosialismi tai kommunismi. Se vertautuisi paremmin siis vaikkapa hitlerismiin, koska se selvästikin viittaa henkilöön.

Toiseksi, et kai tosissasi väitä, että NKP:n jäsenet eivät olleet kommunisteja tai kommareita siinä, missä NSDAP:n jäsenet olivat kansallissosialisteja tai natseja?
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Kullervo Kalervonpoika

Quote from: sr on 02.11.2011, 16:00:07
GP:n pointti oli saada oikeudelta sana siihen, oliko tuolla varjolla salattu sellaista sälää, joka olisikin kuulunut siihen safety-puoleen. Kuten jo tuossa lainasin, GP näyttää oikein hyvin ymmärtävän, ettei tuota security-puolta ole tarpeen levitellä avoimesti. He ovat kiinnostuneet siitä safety-puolesta ja siihen liittyvästä salailusta sanovat:

Kuten on varsin hyvin yleisesti tiedossa,  ainoa ydinvoimaloiden koskemattomuutta ja turvallisuutta uhkaava (epädemokraattisesti hallittu ja lakia säännöllisesti rikkova) organisaatio on GP.

STUK on viranomaisena aivan  oikeilla jäljillä,kun ei anna tuolle sakille valtionturvallisuutta heikentäviä tietoja.  GP ei ole muuten viranomainen, vaan lähinnä lainrikkomiseen ja kiristykseen keskittynyt (mafian tavoin hallittu) liikeyritys.

Jäikö Sinulle jokin asia (jälleen kerran) vieläkin kenties epäselväksi?

Voitko nyt selväsanaisesti kertoa, mikä sinun pointtisi alkuperäisessä uutisen esiintuomisessa tässä keskustelussa oikein oli? Mitä tekemistä sillä on Pyysalon natsijäsenyyden kanssa, että GP ei halua ydinvoimaloiden turvallisuus (safety) asioita salattavan?

Se selviää kyllä normaalilla ymmärryksellä varustetulle lukijalle sieltä alkuperäisestä kommentistani kmruuskalle. Käypä huviksesi kyselemässä kavereiltasi vaikka todorgista, jos nyt et vieläkään ymmärtänyt.

QuoteNoinko olen ilmoittanut?

Jep. Arvostan muuten suuresti sanansa mittaisia ihmisiä.

Katsotaan nyt kuinka tämä etenee.

Minulla on oma villi veikkaukseni.

QuoteYleensä jossain vaiheessa lyöt läskiksi, mutta ainakaan vielä et niin ole tehnyt, joten jatketaan nyt vielä vähän.

Sanoo keskustelija, joka väittää pystyvänsä perustelemaan  jonkin asian olemattomaksi sillä perusteella, ettei sitä  pystytä todistamaan olemassa olevaksi  (vrt. Platonin luolavertaus).

Läskistä tuli mieleen, että, joo.... huomenna voisi paistella kyljyksiä.
---
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur.
---
The tolerance of individual points of view is an important component of the democratic political system
---
http://kullervokalervonpoika.wordpress.com

Whomanoid

Quote from: Emo on 02.11.2011, 16:48:02

Liittykööt ihmiset mihin huvittaa, kääntyyhän joku islamiinkin eikä siitä porua nosteta vaikka aate on lähinnä sama tai vielä sairaampi kuin patriooteilla.

Ulla Pyysalon suorastaan soisinkin liittyvän patriootteihin. Meinaatko ettei KD-puolueen eduskunta-avustajalta menisi pikkaisen uskottavuus eikä porua nostettaisi, jos hän kääntyisi muslimiksi ja alkaisi vaatia Suomeen vaikka shariaa? Olen pettynyt siihen, että puolueesta, jolle annoin ääneni kaksissa viime vaaleissa, löytyy wannabe White Pride Gun Babe kansanedustajan avustajana.
Väärin liputettu!