News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Seksuaalisen monimuotoisuuden opetusta koululaisille 9-vuotiaasta lähtien

Started by Impivaaran tiikeri, 27.10.2011, 17:41:11

Previous topic - Next topic

Alfresco

Quote from: Bonaventura on 30.10.2011, 08:49:28
Quote from: Alfresco on 29.10.2011, 20:17:38
Tuskinhan kuitenkaan olet sitä mieltä, että seksi kuuluu vain avioliitossa oleville? Sellaisiakin näkökantoja toki on olemassa.

Juuri niin yritin sanoa: seksi (=yhdyntä tässä yhteydessä) kuuluu vain avioliittoon.

Ok. Olet sitten "konservatiivisempi" kun oletin. Saat toki vapaasti olla tuota mieltä mutta minä taas en näe, että seksissä tarvisisi olla mitään juridisia/uskonnollisia sitoomuksia.

Quote from: Alfresco on 29.10.2011, 19:02:25
Missä lapsilla on pääsy nettiin ilman aikuisen valvontaa, siellä pääsy pornografiseen materiaaliin. Aivan pieniä tulee ehdottomasti valvoa heidän ollessaan netissä, mutta valvonta muuttunee mahdottomaksi siinä vaiheessa, kun lapsi saa olla iltapäivät yksin kotona.

Olen samaa mieltä, jopa niin että minusta pieni lapsi ei tarvitse tietokonetta lainkaan. Lapsi kehittyy parhaiten kun hän saa innovoida omat leikkikalunsa, piirrellä, hoivaa nukkeja ja rakentaa. Ei siihen mitään elektroniikkaa tarvita.

QuoteToki opetetaan yhtenä ryhmänä. TT-opettajat ovat kertoneet, että ovat varsin hiljaa vielä nykyäänkin.

Kääk. Pojat ja tytöt ovat niin erillään vielä varhaisteini-iässä ettei seksivalistus voi toimia luontevasti samassa luokassa. Tämä voisi olla osa-alue missä olisi kehittämisen varaa eli sukupuolet ainakin joillain tunneilla erillään niin kaikki oppilaat ovat "samanlaisia" eikä tarvitse hävetä kysyä tms. muiden edessä. Samalla voisi fokusoida paremin kunkin sukupuolen omiin kysymyksiin. Parasta myös olisi jos opettaja olisi samaa sukupuolta niin viiteryhmä olisi mahdollisimman samanlainen.

Alfresco

Quote from: Miniluv on 30.10.2011, 12:33:57
Vai eikö kukaan muu ole ihmetellyt, miten toisella kädellä näitä juttuja puolustellaan "he ovat syntyneet sellaisiksi"-kortilla ja toisessa kädessä onkin sitten vasemmistolaisittain ideologisesti totuudenmukaisempi näkemys, jossa ihmiset muovautuvat ulkopuolelta yhteiskunnan, koulutuksen ja julkisuuden esimerkkien mukaan?

Puhut eri ihmisistä. Olen aika varma, että jokainen homo tietää ja tuntee ettei hän ole muuttunut homoksi jossain vaiheessa. Olen myös aika varma, että vasemistoidealistit taas käyttävät sosiaalisen konstruktion retoriikkaa pyrkiessään valjastamaan vähemmistöjä, vaikkapa homot, poliittiseksi kilvekseen.

Valitettavasti homouden varjolla ollaan alettu tekemään myös politiikkaa. Erityisesti vasemmistohomot ja heidän hännystelijät ovat kovin kovaäänisiä ja pyrkivät demonisoimaan kaikki, jotka ovat eri mieltä, täsmälleen samalla lailla kun suviksetkin.
Tästä on syntynyt mielikuva, että homoutta tuputetaan ja pyritään nostamaan jalustalle. Suomessa on kymmeniä tuhansia homoja ja vain murto-osa allekirjoitaa SETAn agressiivisen lesbokerhon pamfletteja kuvainnollisesta heteromiehen kastroimisesta. Tämä retoriikka vetää kaikki homot alas suohon ja saavat heidät näyttämään vinkuvilta idiooteilta. Näitä radikaaleja on joka asiassa ja pitäisi vaan pystyä suodattamaan pois heidän kovaääninen politikointi.

Homouden olemassaolon tosiasian hyväksyminen eri yhteiskunnan osa-alueilla olisi ihan mahdollista menemättä liiallisuuksiin. Se edellytää tietysti tottumista asiaan ja on helposti havaittavissa, ettei suurin osa esim. tämän ketjun (hetero)kirjoittajista aidosti kykene suhtautumatta ilman tunteita koko asiaan vaika kuinka vakuuttelevat omaavan "homoystäviä" tms.
Ei se mitään. Eihän kaikkien tarvitse pitää kaikista mutta se ei voi olla perustelu sille, että joitain tosiasioita pitäisi painaa villasella. Eihän asiat häviä minnekän vaikenemalla kuten mm. suvikset uskovat.
Tämän perusteella pidän juuri ketjun aiheen homovalistuskin luokissa asianmukaisena koska ne homot ovat jo siellä luokissa ja heillekin on tärkeetä, että heidän jutuista kerrotaan jotain ja asia epädramatisoidaan.

Topi Junkkari

Quote from: Alfresco on 30.10.2011, 13:16:58
Puhut eri ihmisistä. Olen aika varma, että jokainen homo tietää ja tuntee ettei hän ole muuttunut homoksi jossain vaiheessa.

Tunnen yli 50-vuotiaan miehen, joka kääntyi heterosta homoksi vasta alle kymmenen vuotta sitten. Sitä ennen hän oli normaali perheenisä, naimisissa ja useita lapsia.

QuoteEihän kaikkien tarvitse pitää kaikista mutta se ei voi olla perustelu sille, että joitain tosiasioita pitäisi painaa villasella. Eihän asiat häviä minnekän vaikenemalla kuten mm. suvikset uskovat.
Tämän perusteella pidän juuri ketjun aiheen homovalistuskin luokissa asianmukaisena koska ne homot ovat jo siellä luokissa ja heillekin on tärkeetä, että heidän jutuista kerrotaan jotain ja asia epädramatisoidaan.

Alakoulun luokassa ei takuulla ole yhtään homoa, ellei opettaja tai kouluavustaja satu olemaan. Alakouluikäiselle ei tulisi mitenkään mieleen ajatella esimerkiksi pippelin työntämistä toisen pojan pyllyyn, ellei hän olisi saanut ideaa joko pornosta tai tämän ketjun tarkoittamasta "valistuksesta".
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Alfresco

Quote from: Topi Junkkari on 30.10.2011, 13:44:21
Tunnen yli 50-vuotiaan miehen, joka kääntyi heterosta homoksi vasta alle kymmenen vuotta sitten.

:facepalm:

QuoteAlakouluikäiselle ei tulisi mitenkään mieleen ajatella esimerkiksi pippelin työntämistä toisen pojan pyllyyn

:facepalm: :facepalm:

elven archer

Quote from: Topi Junkkari on 30.10.2011, 13:44:21
Tunnen yli 50-vuotiaan miehen, joka kääntyi heterosta homoksi vasta alle kymmenen vuotta sitten. Sitä ennen hän oli normaali perheenisä, naimisissa ja useita lapsia.
:D Ei kukaan käänny homoksi, sen sijaan moni voi alkaa harjoittaa avoimesti halujaan. Erityisesti se pätee vanhempiin ihmisiin, joilla ei yksinkertaisesti ollut ennen mahdollisuutta elää avoimesti omana itsenään, jos ei halunnut vähintäänkin tulla täydeksi sosiaaliseksi hylkiöksi. Hän on varmasti tuntenut vetoa miehiin aiemminkin. Onhan hän esim. voinut olla vaikkapa biseksuaali. Yleensäkin vedetään liian jyrkkiä rajoja: hän on 100 %:n homo tai hän on 100 %:n hetero, vaikka moni on jotain siltä väliltä.

Tuo on muuten varsin tyypillistä, että ihminen täytettyään sosiaaliset ja yhteiskunnalliset odotukset alkaa vanhemmalla iällä miettimään, mitä itse haluaa. Ja siinä voi sitten käydä noinkin.

Mitä tulee tähän opetukseen, niin itse olen sen koulukunnan miehiä, jossa tietoa ei pidetä pahana ja vaarallisena asiana, vaan päinvastoin.

Pakkoanonyymi

Minun käsittääkseni täällä on aika yleisesti hyväksytty seksivalistuksen nykytilanne tai mikä se oli aivan äskettäin, ja kyseenalaistettu se, mihin se on menossa jos utopistikonstruktionistien annetaan määrätä sen suunta tulevaisuudessa.

Homous on aika tiukasti ankkuroitua biologiaan. Lesbouden tai naisten biseksuaalisuuden suhteen on jo muodillakin vaikutusta ja sillä miten suhtaudutaan ryhmäseksiin, seksiin avioliiton / seurustelun / minkäänlaisen intiimin suhteen ulkopuolella, sadomasokismiin, anaaliseksiin jne ei enää juuri muulla olekaan vaikutusta kuin vertaisryhmän odotuksella ja normeilla, joihin aikuiset voivat edelleen jonkin verran vaikuttaa.

En jaa Bonaventuran seksuaalikonservatismia mutta tuon kasvatusrealismin kyllä. Tämän kaiken yksilöllisyysläpän keskellä on hienoa kuulla että joku ymmärtää mistä yhteisössä elämisessä tosiasiallisesti on kyse.

Näitä peruskoulun kriittisiksi ajattelijoiksi kasvattamia meillä on jo ihan tarpeeksi. Näitä jotka luulevat kriittisyyden tarkoittavan sitä ettei usko tyydyttyneiden rasvojen aiheuttavan sydäntauteja tai hiilidioksidin lämmittävän ilmastoa.

LyijyS

Quote

En viitannutkaan opsiin. En itse asiassa tarkalleen muista, mitä ops asiasta sanoo. Siellä varmasti puhutaan jotakin yksilöllisyyden huomioimisesta, mutta sanotaanko siellä todella, että yksilöllisyyttä tulee jotenkin erityisesti tukea tai että tavoitteena on mahdollisimman suuri yksilöllisyys?

Ainakin Liisa Keltikangas-Järvinen on puhunut tästä asiasta mainiossa kirjassaan Temperamentti ja koulumenestys. Siis että koulun/kasvatuksen tehtävä ei ole "tukea yksilöllisyyttä" vaan nimenomaan opettaa ihmisiä elämään yksilöllisten temperamenttipiirteidensä kanssa niin, että yhteistyö muiden kanssa on mahdollista.

Yksilölliset temperamentti- ja oppimispiirteet on tietenkin syytä huomioida, mutta niiden esiintymistä ei ole tarpeen tukea. Esimerkki: jos Ville-Petteri on erityisen lyhytpinnainen, opettaja voi ohjata häntä alkuun tekemään tehtävän pienemmissä osissa. Sen sijaan opettajan ei tule ylläpitää Ville-Petterin lyhytpinnaisuutta monimuotoisuuden ja yksilöllisyyden nimissä, vaan yrittää kasvattaa Ville-Petterin pinnaa käytettävissä olevin keinoin.

Tarkkoja sanamuotoja en minäkään tarkalleen muista, mutta sen verran kuitenkin, että juuri oppimisessa tulee ottaa huomioon oppilaiden yksilölliset piirteet. Tämähän on johtanut kärjistettynä siihen, että oppilasta pyritään ymmärtämään viimeiseen saakka ja laaditaan kaikenmaailman hopseja ja tarjotaan erityisjärjestelyitä kokeita, kirjoituksia ym. varten. Ja paljon muuta. Oppilaiden paasaaminen ja huomioiminen on viety todella äärimmäisyyksiin esim. parinvuosikymmenen takaisesta. Ja tämä ei siis ole minusta pelkästään hyvä asia ainakaan lukiotasolla. Ville-Petteri esimerkkiin liittyen on totta, että opetussuunnitelmassa korostuvat paljon myös sosiaaliset vuorovaikutustaidot. Jos niitä pitää lähtökohtaisesti pahoina voi koulun nähdä tukahduttavan yksilöitä, joiden mielestä ne eivät ole tärkeitä taitoja. Keltikangas-Järvinen on varmasti lukenut Ivan Illichinsä ja suosittelen tutustumaan tähän kansainvälisen "koulukriitikkon" aineistoon laajemminkin, mikäli haluaa syventyä perusteellisemmin kriittisiin näkökulmiin koulun opetus- ja kasvatustavoitteista.

Quote
En puhunut mitään sallitusta tai laillisesta. Sallittu ja laillinen ovat molemmat eri asioita kuin se, mikä on toivottavaa.

Minusta se, mikä kaikki on sallittua, ei ole hyvä lähtökohta koulun seksuaalivalistukselle. Vastaan pidemmälti siihen, miten minusta seksuaalikasvatus tulisi järjestää, seuraavassa viestissä, jossa vastaan Pakkoanonyymille.

Juu, myöskään minä en puhunut mitään laillisuuden näkökulmasta. Vaan sallitusta liittyen omaan maailmankuvaasi, joka kaipaa nähtävästi lisää (valtion/yhteisön) kontrollia yksilöiden välisiin suhteisiin. Eikä koulun seksuaalivalistuksen lähtökohta ole se, että tehkää kaikkea, mitä ei ole erikseen kielletty. Tämä on aivan virheellinen tulkinta. Tähän vastasinkin jo toisessa viestissäni.

QuoteMinusta aivan hyvin seksuaalikasvatusmateriaaleissa voisi olla perusasenteena se, että seksiä harrastetaan vasta sitten, kun ollaan valmiita myös ottamaan vastaan mahdollisesti alulle saatu vauva. Erikseen voitaisiin painottaa, että jos nyt sitten kuitenkin sähellätte näiden asioiden kanssa jo nuorempina, niin käyttäkää nyt hyvänen aika tuplaehkäisyä. Ja opetelkaa se kondomin käyttö kunnolla ensin.

Tästä löydän jo yhteistä säveltä kanssasi. Itse näen, että koulun seksuaalikasvatus painottaa juuri näitä asioita jo nyttenkin. Mielestäni tämä ei ole myöskään mitenkään pois esim. homoseksuaalisuudesta kertomisen tai käsitteen fetissi avaamisen kanssa. Ja tosiaan tuo julkaistu pakettihan sisältää aineistoa hyvinkin eri ikäluokille. Tuskin fetissejä lähdetään niille 9 vuotiaille avaamaan.

Miniluville Alfresco vastasikin puolestani.

JR

Sekopää ajatuskin laittaa opettaja heilumaan tekomuna kädessä luokan eteen. Minä soitan kyllä poliisille, jos kuulen tällaista tapahtuneen.

elven archer

Quote from: JR on 30.10.2011, 15:42:53
Sekopää ajatuskin laittaa opettaja heilumaan tekomuna kädessä luokan eteen. Minä soitan kyllä poliisille, jos kuulen tällaista tapahtuneen.
Silloin munaat vain itsesi. Onko nyt jo itsetyydytyskin synti vai mikä noissa niin pelottaa?

elven archer

Quote from: Bonaventura on 30.10.2011, 18:06:12
Miten ihmeessä itsetyydytys tähän liittyi? Tuo tekopenis on tarkoitettu anatomian opetukseen, ei mihinkään muuhun.
Jaa, mutta eikös se sitten ole vielä parempi? Nyt en ainakaan ymmärrä alkuunkaan, miksi tuo herra olisi soittamassa poliisille.  ???

Alfresco

Quote from: JR on 30.10.2011, 15:42:53
Sekopää ajatuskin laittaa opettaja heilumaan tekomuna kädessä luokan eteen. Minä soitan kyllä poliisille, jos kuulen tällaista tapahtuneen.

Tällainen hysteerinen reagointi kertoo enemmän kirjoittajien villistä mielikuvituksesta kun todellisesta ongelmasta. Seksiin ja seksuaalisuuteen liittyvät aiheet vievät helposti harhapoluille jos fokus ei pysy itse asiassa. Kun vielä kuvaan astuu lapset ja koulu, niin mopo karkaa hyvin helposti käsistä niiltä joilla on kovin likainen mielikuva seksuaalisuudesta.

Olen täysin vakuuttunut ettei seksuaaliopetus ole suistumassa raiteilta tämän uuden ehdotuksen myötä. Luotan siihen, että viranomaiset ja opettajat pystyvät pitämään valistuksen asiallisella ja kullekin ikäluokalle sopivalla tasolla.

Tosiasia tietysti on, että vanhemmat nykyään katsovat olevansa parempia opettajia kun opettajat ja haluavat sen takia aktiivisesti opastaa koululaitosta joka asiassa. Tämä siitä huolimatta etteivät ole lopulta kuitenkaan ole valmiita ottamaan vastuuta kakaroistaan vaan huutavat valtiota ja koulua apuun heti kun kasvatus epäonnistui ja pennut alkavat oireilemaan.

EwithAllinPoe

Sukupuoli -asioista ja lisääntymisestä kertominen on kyllä eri asia kuin seksistä puhuminen. Ja näistä puhuttaessa pitäisi todella miettiä, mitä minkäkin ikäiselle aletaan selvittää.

Jos lapsi kysyy mitä homo tarkoittaa, ei siinä tarvitse mitään pylly -juttuja selittää.

Ja tekopeniksistä vielä. Oletteko sitä mieltä, että lapsen pitää nähdä aikuisen miehen iso jäykkänä? Miksi? Aika pelottavaa.

Kun katsoo noita esittelyvärkkejä, voin sanoa, että enemmän tulee mieleen masturbointivälineet kuin "opetus" mielessä kehitetyt. Ei sillä, että masturboinnissa olisi mitään vikaa - mutta ei siitäkään puhuessa ensimmäisenä esitellä jättimäisiä tekopeniksiä. Haloo?

Anatomian opettamiseen on olemassa ihan oikeita opetusnukkeja, eikä niillä muuten seiso.  :facepalm:
Esimerkiksi sellainen opetusnukke on olemassa, jolta voi irroitella kaikki elimet ja mietiskellä sitten, miten päin  ja missä järjestyksessä ne ovat ihmisessä. Aika oudolta tuntuu, jos opetuksessa käytetään vain jotain dildoa "kertomaan ihmisen anatomiasta"  :D




Sydänmesi kuuluu minulle.

Tykkimies Pönni

Joo.

Nukkeleikit vähemmälle ja lapsille tärkeämpää mietittävää. Sekopäisyydellä ei ole mitään rajaa. Kun askeleet otetaan vähitellen voidaan saavuttaa alunperin täysin sairaat tavoitteet.

Hieno esimerkki Japanista: http://www.henrymakow.com/japanese_market_sexdrug_candie.html

Oami

Quote from: JR on 30.10.2011, 15:42:53
Sekopää ajatuskin laittaa opettaja heilumaan tekomuna kädessä luokan eteen. Minä soitan kyllä poliisille, jos kuulen tällaista tapahtuneen.

Miksi?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Avantgarde

Tässähän nyt on myös ja nimenomaan siitä kyse, että miten ja mihin seksuaaliopetukseen varattavissa oleva opetusaika käytetään. Miten eri linjauksia (esim. asiat biologisesta näkökulmasta, asiat kulttuurisesta näkökulmasta, asiat lasten/nuorten maailmaan liittyvästä näkökulmasta, asiat moninaisuusnäkökulmasta) suhteutetaan toisiinsa. Kohtuumääräisenä moninaisuusnäkökulma menee mutta ei itseisarvoisena näkökulmana.

Tiedon jaannin kannalla olen minäkin, mutta tämä tiedonjaannin yleinen näkemys on suhteuttavissa vallitsevaan realiseen opetustilanteeseen : mitä asioita budjetoidun opetuksen sisällä on viisasta opettaa. Ja mikä on vallitseva tilanne lasten/nuorten seksuaalimaailmassa eli kun tilanne on ns. käsistä ryöpsähtänyt seksuaalitilanne --> tulisi valistuksen keinoin reagoida vallitsevaan yhteiskunnalliseen tilanteesen. Voidaan todellakin kysyä : olisiko ollut viisaampaa tehdä seksuaaliopetuspaketti joka olisi niittänyt mieluummin mainetta lasten/nuorten hyvinvointiin tähtäävänä pakettina kuin trendikkäänä moninaisuuspakettina.

Uutta seksuaaliopetuspakettia laadittaessa olisi ollut laatijoiden hyvä kysyä itseltään - missä mennään nykyään lasten/nuorten seksuaalimaailmassa? Missä siellä mennään, eikä niinkään keskittyä siihen, missä itse mennään.

Valintoja tehdään, asioita priorisoidaan ja suhteutetaan. Jos otettaisiin enemmän huomioon sitä todellisuutta missä lapset/nuoret elävät eikä haahuiltaisi täysin jossain ideologisessa tiedonjaantikäsitemaailmassa; siinä olisi lupaavaa alkua sille, että lapsia/nuoria autettaisiin vähän enemmän handlaamaan elämistä yliseksuaalisoituneessa yhteiskunnassa. Toisin sanoen kun aikaa ei ole tunneilla tarpeeksi, valintoja ja priorisoimisia todellakin tehdään. Esim. kun aika kortilla ja on pakko tehdä valintoja, kerrotaanko mieluummin ryhmäseksin käsitteestä taikka seksiasennoista power-point-esityksin vaiko kerrotaanko esim. todellisen maailman + nettimaailman seksitilanteista joihin lapsi/nuori voi joutua, miten handlata niitä, nostattaa vuoropuhelua nuorta/lasta koskevista asioista luokassa. Jälkimmäisten asioiden tulisi olla keskeisessä osassa seksuaalivalistuspakettia - voisi sanoa että miltei edesvastuutonta olla valistamatta lapsia/nuoria asioista, joiden kanssa he juuri omassa elämänvaiheessaan ovat tekemisissä.

Ja mitä tulee määritelmiin, olisi hyvä selventää ensiksi ihan niitä perusmääritelmiä ja -asioita oppilaille ennen kuin mennään erikoissanastoon ja -alaan. Joo-o, saattavat oppilaat tietää etukäteen jo mitä on sadomasokismi jne mutta ei käsitetäkään sitten ollenkaan esimerkiksi että tarkoittaako seurustelusuhde samaa kuin seksisuhde ja että minkä ikäisenä "pitäisi" tehdä niin ja näin ja onko hyvä idea ottaa vastaan seksitarjouksia tavaroita vastaan Kampin ostoskeskuksessa, mitä on hyvinvointi niin henkisessä kuin fyysisessä merkityksessä.

Viime kädessä seksuaaliopetuspaketin opettaminen on tosiaan yksittäisten opettajien varassa, aivan kuten jo aiemmin on todettu ketjussa. Miten kukin opettaja sitten asioita käsittelee riippumatta paketin yleisohjeistuksesta, niin. Mitä kyseenalaisempi (tämä yleisenä huomiona, tästä kyseessä olevasta opetuspaketista ei kyseenalaisuudesta vielä varmuuksia, epäilyksia esitetty sen sijaan) opetuspaketti on, sitä enemmän vaaditaan opettajilta kypsyyttä, viisautta ja tajua asioiden opettamisen suhteen. Sitä voi sanoa ettei oppilaita pakoteta mihinkään ja opetus on kaikin puolin myönteistä, mutta totuus on että oppilaat periaatteessa pakotetaan siihen opetukseen mihin ovat osallisina esim. jos kalvoa heitetään eteen seksiasennoista, on lähtökohtaisesti pakotettu katsomaan (esimerkki oik.elämästä). Harjoituksiin osallistuminen... kunhan ketään ei pakoteta mihinkään.

Joten toivotaan että pakettiin kuuluu hyvää ja vastuullista ohjeistusta nimenomaan opettajille, jotka päättävät ottaa paketin opetusohjelmaansa.

"One time during his childhood, he was lost in the woods for nine full days and lived off of wild berries and used poison oak as toilet paper. When he managed to find his way home, no one noticed his absence. He walked in through the back door, then... he made himself a sandwich."

Topi Junkkari

Quote from: Oami on 30.10.2011, 19:33:36
Quote from: JR on 30.10.2011, 15:42:53
Sekopää ajatuskin laittaa opettaja heilumaan tekomuna kädessä luokan eteen. Minä soitan kyllä poliisille, jos kuulen tällaista tapahtuneen.

Miksi?

Rikoslain 20 luvun 6 §:n 1 momentti? -- muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä --

Masturbointiin tai aikuisten keskinäisiin seksileikkeihin tarkoitetun välineen esitteleminen 9-vuotiaille on aivan varmasti omiaan vahingoittamaan heidän kehitystään.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Oami

Quote from: Topi Junkkari on 30.10.2011, 19:39:26
Rikoslain 20 luvun 6 §:n 1 momentti? -- muulla tavoin tekee kuuttatoista vuotta nuoremmalle lapselle seksuaalisen teon, joka on omiaan vahingoittamaan tämän kehitystä --

Masturbointiin tai aikuisten keskinäisiin seksileikkeihin tarkoitetun välineen esitteleminen 9-vuotiaille on aivan varmasti omiaan vahingoittamaan heidän kehitystään.

Kyseessä ei ole seksuaalinen teko. Väitteelle kehityksen vahingoittamisesta toivoisin lähdettä.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

IDA

Quote from: Alfresco on 30.10.2011, 13:16:58
Homouden olemassaolon tosiasian hyväksyminen eri yhteiskunnan osa-alueilla olisi ihan mahdollista menemättä liiallisuuksiin. Se edellytää tietysti tottumista asiaan ja on helposti havaittavissa, ettei suurin osa esim. tämän ketjun (hetero)kirjoittajista aidosti kykene suhtautumatta ilman tunteita koko asiaan vaika kuinka vakuuttelevat omaavan "homoystäviä" tms.

Pitäisikö asiaan suhtaua kylmän tunteettomasti ja kliinisesti? Sekä tietenkin hyväksyen kaikki vasemmistohomojen vaatimukset? Ketjussa taitaa olla yksi viesti, jossa kerrotaan homoystävistä ja viesti on täysin totta. Olen jopa nähyt omin silmin kyseisen herrasmiehen homon seurassa täysin ystävällisissä merkeissä.

Nykyään, koska esimerkiksi sukupuolineutraalin avioliittolain tai tällaisen seksuaalivalistuksen, joka ei edes koske erityisesti homoja, vastustaminen on homovastaisuutta ja homofobiaa, niin pitää vain hyväksyä, että niin on, ja tyytyä olemaan homovastainen, sekä äänestämään aina vastaan.
qui non est mecum adversum me est

dothefake

Tuo reikä näyttää enintään puolen sentin levyiseltä.


Saako niitä ostaa jostain? Kaverille ostaisin, tietenkin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Topi Junkkari

Quote from: Bonaventura on 30.10.2011, 19:58:57
En hyväksyisi seksilelujen esittelyä lapsille, en missään tapauksessa. Mutta eivät nuo ole seksileluja. Kuten sanottua, tekopeniksen pohjassa on imukuppi, jotta se pysyisi paikallaan pöydällä kondomin käytön esittelyn ajan. Tuohon keino-ulkosynnyttimiin taas ei voisi mitään itsetyydytysmielessä työntää -en kai nyt aivan raskaasti erehdy? Tuo reikä näyttää enintään puolen sentin levyiseltä.

Nyt vasta uskalsin katsoa postaamasi kuvan kunnolla... se kun täyttää lähes koko ruudun, niin tässähän ihan punastuu.

Pointtisi ainakin keinoulkosynnyttimien suhteen on hyvä. Sitä ei selvästikään ole tarkoitettu seksileluksi, paitsi että on meitä pienisukuelimisiäkin hompansseja olemassa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

dothefake

Tosiaan, kuinka selitetään, että edes teoriassa tuo opetusjortikka mahtuisi tuonne simulaatiosinne.
Opetusvälineet eivät ole sopivia ns, normaaliin suvunjatkamismenetelmään.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Riukulehto

Quote from: Bonaventura on 30.10.2011, 19:58:57
En hyväksyisi seksilelujen esittelyä lapsille, en missään tapauksessa. Mutta eivät nuo ole seksileluja. Kuten sanottua, tekopeniksen pohjassa on imukuppi, jotta se pysyisi paikallaan pöydällä kondomin käytön esittelyn ajan.

Tekopeniksen pohjassa oleva imukuppi mahdollistaa myös ratsastamisen, joten tuo jos mikä on seksilelu.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

JR

Nyt minäkin vasta tajuan, feministien juonia tämäkin, naisopettajat voivat käyttää välinettä, mutta miesopettajat jäävät nuolemaan näppejään. Kaikenlisäksi naisten kappaleessa on lisävarusteena kätevä imukuppi.

Miniluv

Loppupuheenvuoroja sitten, suljen ketjun puolenyön maissa.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

IDA

No niin. Jos nyt kuitenkin oletamme, että ne eivät ole seksileluja. Sitä on maailmassa kaikenlaista materiaa.

Hyvää, empiiristä vertailutietoa siitä, että ei ole mikään ongelma opettaa kouluissa yksiavioisuutta, pidättäytymistä avioliiton ulkopuolisista suhteista tai jopa "ehkäisykieltoa" löytyy Englannista, jossa on paljon katolisia kouluja ja jossa asiaa on suurestikin tutkittu. Taudit, ahdistukset, synkeät näkemykset ja fobiat eivät ole niiden oppilaiden joukossa millään muotoa yleisempi ilmiö elämän aikana, kuin muiden koulujen oppilaillakaan.

Arvovalintahan tämä on miten opetetaan ja lähinnä aikuisten juttu.
qui non est mecum adversum me est

JR

Jos jotain víelä tahtoisi lisätä, niin erilaiset suuntautumisvaihtoehdot ja tasa-arvovälineistö erilaisine värivariaatioineen pitäisi lisätä sarjaan myös.
Toisaalta koulut kamppailevat jatkuvan rahapulan kanssa, minkä vuoksi köyhemmissä kunnissa tulisi paljon halvemmaksi, jos opettaja vain laskisi housut kinttuihin.

Sibis

Quote from: Miniluv on 30.10.2011, 20:23:43
Loppupuheenvuoroja sitten, suljen ketjun puolenyön maissa.

Joutaa lopetukseen HET!

Ja hävitä koko sikaketju.
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

dothefake

Quote from: Bonaventura on 30.10.2011, 20:24:10
Quote from: dothefake on 30.10.2011, 20:03:06
Saako niitä ostaa jostain? Kaverille ostaisin, tietenkin.

50 euron hintaan aids-tukikeskuksesta  ;)
Eikä tässä vielä kaikki, mukana......
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Haplotaxida

Tässä vähemmälle huomiolle jäänyt seikka on se, että tekoemätin ja -penis tulivat pakettiin mukaan opettajien toivomuksesta. Ilmeisesti joidenkin reaktioista päätellen olisi pitänyt jatkaa tutulla ja turvallisella kurkku/banaanilinjalla, silloin kun sen aika on. Selvää tietysti on, että joillekin nekin tulevat olemaan aina liikaa.

Kaikki lähti aluksi liikkeelle kirjasta, mutta myöhemmin opetuspaketti täydentyi muun muassa tekopeniksellä, -emättimellä, liukuvoiteella, erikokoisilla ja -makuisilla kondomeilla ja esitteillä. Maria Arkio-Lampinen Hiv-tukikeskuksesta kertoo opettajien toiveiden vaikuttaneen paketin rakentamiseen.

- Banaanin tai kurkun käyttämistä pidettiin teennäisenä, Arkio-Lampinen toteaa.

Tarvetta selvästi on: joissakin kouluissa olivat esimerkiksi veistonopettajat tehneet opetusvälineitä puusta.

- Tekoemätin oli minulle itsellenikin yllätys, minulle ei olisi tullut mieleenikään, Arkio-Lampinen kertoo.

Opettajien palautteesta kävi kuitenkin ilmi, että sillekin on tarvetta.


- http://www.iltalehti.fi/perhe/2011102614644240_pr.shtml
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Alfresco

Quote from: JR on 30.10.2011, 20:18:22
Nyt minäkin vasta tajuan, feministien juonia tämäkin, naisopettajat voivat käyttää välinettä, mutta miesopettajat jäävät nuolemaan näppejään. Kaikenlisäksi naisten kappaleessa on lisävarusteena kätevä imukuppi.

Illuminati! (vai oliko se pilluminati?)