News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-10-11 TE: Suomen PISA-tulokset johtuvat mamujen vähyydestä

Started by juge, 11.10.2011, 09:02:56

Previous topic - Next topic

guest3656

Quote from: Mehud on 03.12.2013, 21:10:34
Shokki on tullut tietysti yllätyksenä kun hallitus ei osaa laskea yhtälöä.

Kataisen hallituksen vastaus on aina: x=6.

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Panopticon

Ei jumalaut. Pääuutislähetyksessä proffa pisti koko flopin poikien syyksi. Kai tämä lienee sit kosher selitys. Peruskoulu on oikeasti ollut pojille todella julma. Kurin ja vaatimustason puute on ajanut poikia alisuoriutumiseen ja syrjäytymiseen. Nykyään korkeakoulujen aloituspaikoista 70% on naisia. Pojat ja miehet potkitaan järjestelmän toimesta pihalle ja vielä haukutaan perään. Miten tähän on voitu tulla?!

Lueskelin joskus Pekka Tarkan kirjoittamaa elämänkertaa Pentti Saarikoskesta. Pentti pääsi opiskelemaan kouluaikanaan latinaa ja matkustaessaan italiaan nuorukaisena otti kielen haltuun nopeasti. Nykyjärjestelmä palkitsee ja ohjaa eteenpäin tyttöjä, jotka osaa opetella ulkoa asioita. Yliopistossa on vaivihkaa laskettu kurssien vaatimustasoa, jotta kaikki valmistuu. Tätä en sano kuulopuheen pohjalta, vaan sillä, että olen ollut opettajana eri korkeakouluissa. Nyt sitten taas laitetaan standardeja uusiksi kun on uusi erityisryhmä. Kuulin kaverilta joka veti suomen kielen kurssia amkissa, että mamut käytti koko uhkailu-lahjonta-kiristys -skaalaa saadakseen merkinnän kurssista.

Nyt on vahvasti sellainen fiilis, että kaikki on pilalla. Koulutusjärjestelmä, jonka piti olla niin hyvä, että siitä on vaikka vientituotteeksi, olikin huono. Tasa-arvopakotus ei vastaa nykyistä koulutustarvetta. Muutosta on vaikea kuvitella, koska peruskoulu ideologineen on vähän niinku viimeinen sosialismin reliikki. Takuulla sosialistit laittavat kilpikonnapuolustuksen päälle, kun alkaa uudistuspuhe.

Eniten vituttaa se, että suurin osa näistä uudistusvastaisista on jonkinlaisen eliittiprivilegion piirissä. On päästy parempiin kouluihin ja Kallion lukioon ja yliopistoon tiettyihin piireihin. Sitten kun ollaan vaikuttavassa roolissa ollaan sitä mieltä että kaikki pitää tasapäistää, vaikka ite on päässy ohituskaistalta huutelee sinne julkisuuteen. "Koko paikka muistutti Neuvostoliittoa" lauloi Ultra Bra ja taisivat kaikki olla noissa piireissä, joten tiesivät mistä lauloivat.

MW

Quote from: Ari-Lee on 03.12.2013, 21:18:16
Syynä on mitä ilmeisimmin toksoplasmoosi minkä aiheuttaja on loinen aivoissa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,72720.msg1059551.html#msg1059551

Halosella nyt ainakin oli kissa. Onko demari tarjonnut sinulle kissanpoikasta? Ole varuillasi...

taannehtiva seuralainen

Kyllä tulos on haluttu. Sitä ei vain haluta myöntää.
Rikkaille eliittikoulut suurine lukukausimaksuineen, sinne kalliit  huippuopettajat, rahvaalle lyhyt peruskoulutus ja luudan varteen.
Heille riittää välttävä lukutaito.
Viisaampi osa työläisistä käy maksullisen ammatillisen koulutuksen jonne sinnekin pääsyvaatimukset ovat ihan jotain muuta kuin nykyamiksiin.

Eliittikoulun kasvateilla on suhteetkin työelämään valmiina.

Nurinkurinen koko ikäluokkaa tasapäistänyt peruskouluhullutus on tullut tiensä päähän. Luonnollinen segregaatio toimii.
Kukas se haaveilikaan oikein monarkiasta nuorempana....tavoitteena ilmeisesti vieläkin.

Ari-Lee

Quote from: MW on 03.12.2013, 21:21:28
Quote from: Ari-Lee on 03.12.2013, 21:18:16
Syynä on mitä ilmeisimmin toksoplasmoosi minkä aiheuttaja on loinen aivoissa.

http://hommaforum.org/index.php/topic,72720.msg1059551.html#msg1059551

Halosella nyt ainakin oli kissa. Onko demari tarjonnut sinulle kissanpoikasta? Ole varuillasi...

Olen elämäni ehtoossa jo joten ei minulla ole merkitystä muuten kuin äänestyskopissa mutta nuo lapaset ketkä ovat pisa sukasa. Heitä täytyisi suojella kissoilta ja toksoplasmoosilta ja äbäläwälä kulttuureilta.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

MW

Quote from: Panopticon on 03.12.2013, 21:20:05
Ei jumalaut. Pääuutislähetyksessä proffa pisti koko flopin poikien syyksi. Kai tämä lienee sit kosher selitys. Peruskoulu on oikeasti ollut pojille todella julma. Kurin ja vaatimustason puute on ajanut poikia alisuoriutumiseen ja syrjäytymiseen. Nykyään korkeakoulujen aloituspaikoista 70% on naisia. Pojat ja miehet potkitaan järjestelmän toimesta pihalle ja vielä haukutaan perään. Miten tähän on voitu tulla?!
***

Aikana, kun tasa-arvovaltuutetun toimistossa Hellsingissä työskentelee pelkkiä naisia, ja mahdollisesti siviilipalvelusmies?

Tasa-arvovaltuutetun toimiston edustajalta muistaakseni joku (oliko oikein toimittaja?) rohkeni udella asiasta, ja iloinen vastaus oli: "meillä on tasa-arvo hyvin toteutunut."

P.S. Kaikki "valtuutetun" toimistot sekä valtio- että kuntatasolla pitäisi ajaa alas, heti. En muista kenenkään kyselleen mitään valtuutuksia, keneltäkään. Ottaneet ovat, "valtuutuksensa", ja virkansa.

Igor Sika

Quote from: nollatoleranssi on 03.12.2013, 20:04:26

Mitenkähän Suomesta edes löytää tarpeeksi kouluja, joissa maahanmuuttajataustaisia on 15%:a? Tuohan on todella jättilukumäärä. Esim. ruotsin kielisiä on 5%:a koko väestöstä ja mamu-taustaisia alle 1-2%:a.

Maallikon silmin niin tuollainen tyylihän aiheuttaa välttämättä laskennallisesti Suomen romahtamisen, koska mamujen määrä on Suomessa vähäinen ja heidän sijoittumisensa tapahtuu tietyille alueille. Toisin sanoen mamujen vaikutus voi näkyä pelkästään suomalaiskoulujen menestysmispainotuksissa eli silloin ei haetakkaan keskimääräistä suomalaiskoulun keskiarvoa.

Siinähän tuo perimmäinen selitys taitaa olla. Pudotus kolmessa vuodessa on sitä luokkaa, ettei se mitenkään voi olla normaalioloissa mahdollista, vaikka älypuhelimet kuinka tuhoaisivat aivosoluja. Datan keräämisessä on täytynyt tapahtua jotain perusteellisesti eri tavalla kuin aiemmin eli luultavasti maahanmuuttajakoulujen painoarvo on kasvanut suhteettomasti, vaikka maahanmuuttajataustaisten määrä onkin muutettu normaaliksi.

(http://pisa2012.acer.edu.au/interactive.php sivulta löytyy paljon dataa, jota kannattaa tutkia. Vuosilukua muuttamalla pääsee aikaisempiin tutkimuksiin 2000-2009.)

Yksi asia teorian tueksi on jako julkisiin- ja yksityiskouluihin: Julkisten koulujen tulokset matematiikassa vuodesta 2000 ovat 536, 545, 549, 541 ja 518. Yksityisellä puolella eli lähinnä kai kristityillä kouluilla sama saldo on 539, 539, 533, 535 ja 539.

Romahdus on siis tapahtunut 100 prosenttisesti julkisissa kouluissa, mikä väkisin pistää uskomaan, että tietyn tasoisia kouluja on nyt painotettu ihan eri tavalla kuin aikaisemmin.

Sinänsä en kuitenkaan epäile etteikö yleinen tasokin olisi voinut tippua, ainakin jos kouluissa on kuunneltu herkällä korvalla suurimpien asiantuntijoiden huolenaiheita: Nuorethan touhuavat koko ajan, mutta kun he tulevat kouluun, niin heitä käsketään lopettamaan kaikki aktiviteetti ja istumaan hiljaa. - Kasvatuspsykologian professori Kirsti Lonka
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013120317788249_uu.shtml
Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? - Jeesus

Malla

Quote from: JoKaGO on 03.12.2013, 20:10:24
Quote from: Axel Cardan on 03.12.2013, 07:45:26
Quote from: Malla on 01.12.2013, 15:45:44

Hän ei ole mikään matikkanero. Kirjoitti kyllä ällän pitkästä. Sanoi että ainoa juju (muille kuin lahjakkaille) on laskea joka päivä. Vähän mutta joka päivä. Hänestä se oli ihan kivaa.

Hitto, että sinulla on viisas lapsi.

Nokitan. Poikani vetäisi 60/60 pitkästä matikasta ja tienasi tonnin käteen (kännin toteen?).

Nokita vaan! Onnea! Muksun kaverikin tienasi saman verran samasta syystä, kohta inssi. Hyvä inssi!

Matikka ei  ole muksun erityisosaamisen aluetta, kielet ja tietyt taiteet ovat. Hänestä on perin kummallista, että ne asetetaan vastakkain, ikään kun taidot sulkisivat toisensa pois. Eivät sulje, täydentävät. Varhain aloitetusta taideharrastuksesta oli se kiistaton hyöty, että oppi keskittymään ja toistamaan harjoitteita. Jälkimmäisestä on ollut erityistä hyötyä viime aikoina, kun on paha paikka elämässä.

Malla

Quote from: Igor Sika on 03.12.2013, 21:38:28
Nuorethan touhuavat koko ajan, mutta kun he tulevat kouluun, niin heitä käsketään lopettamaan kaikki aktiviteetti ja istumaan hiljaa. -Kasvatuspsykologian professori Kirsti Longa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013120317788249_uu.shtml

Lonka.

huhha

Quote from: Dharma on 03.12.2013, 14:17:08
Näillä eväillä kaikki pääsevät koulusta läpi, mutta on todellakin ihme, jos tällainen koululaitos on se, mihin korkean BKT per capita -maan, jonka BKT:sta menee 40 % vientiin kannattaisi tähdätä. Huippuosaamiseen perustuva BKT ei paljoa tee keskinkertaisilla massoilla, jos huippuja ei tule tai jos ja kun he lähtevät muualle maailmaan töihin (työpaikkojensa perässä).

Parhain 10% vastaa aika julmetun isosta osasta BKT:tä. Ihme homma että jostain yhden vuoden vuorotteluvapaista ja turboeläkkeistä jaksetaan vöyhöttää, kun fiksutkin lapsukaiset istuvat koulussa 9 vuotta ja lähtevät taskussaan vain alkeellista matematiikkaa, joista edistyneimpinä esimerkkeinä:

  • Lineaaristen yhtälöparien ratkaisu
  • Kolmioiden yhtenevyyslauseet ja geometristen muotojen alat (annettuina) ja joitakin sovelluksia
  • Polynomien jakaminen toisillaan jos sinne asti ehditään (ei ehditä)
Parhaalle kymmenykselle voisi ainakin kaupungeissa aivan hyvin opettaa puolet lukion pitkästä matiikasta, vieläpä paljon suuremmalla rigöörillä kuin peruskoulussa on tapana. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa.

Vaihtoehtoisesti voisi opetusohjelmaan lisätä Viron tapaan ohjelmointia.

Raportin http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-overview.pdf sivulla 29 oleva mystisen metriikan omaava kuvaaja näyttäisi ilmentävän pientä yhteyttä tasoryhmien ja huonomman motivaation välillä. Mutta hittoako motivaatiolla tekee jos alkeellisiakaan asioita ei ehditä käsittelemään!

P

Quote from: Malla on 03.12.2013, 21:49:42
Quote from: JoKaGO on 03.12.2013, 20:10:24
Quote from: Axel Cardan on 03.12.2013, 07:45:26
Quote from: Malla on 01.12.2013, 15:45:44

Hän ei ole mikään matikkanero. Kirjoitti kyllä ällän pitkästä. Sanoi että ainoa juju (muille kuin lahjakkaille) on laskea joka päivä. Vähän mutta joka päivä. Hänestä se oli ihan kivaa.

Hitto, että sinulla on viisas lapsi.

Nokitan. Poikani vetäisi 60/60 pitkästä matikasta ja tienasi tonnin käteen (kännin toteen?).

Nokita vaan! Onnea! Muksun kaverikin tienasi saman verran samasta syystä, kohta inssi. Hyvä inssi!

Matikka ei  ole muksun erityisosaamisen aluetta, kielet ja tietyt taiteet ovat. Hänestä on perin kummallista, että ne asetetaan vastakkain, ikään kun taidot sulkisivat toisensa pois. Eivät sulje, täydentävät. Varhain aloitetusta taideharrastuksesta oli se kiistaton hyöty, että oppi keskittymään ja toistamaan harjoitteita. Jälkimmäisestä on ollut erityistä hyötyä viime aikoina, kun on paha paikka elämässä.

Itse kirjoitin neljä vierasta kieltä. Silloin kaikki kirjoitettiin yksissä kirjoituksissa. C-ja D-kieli samassa tilaisuudessa. Siis ensin esim. fiksasit saksankokeen ja -aineen, sitten aloitit putkeen ranskan vastaavat..  Ei nykyiset aine, silloin ja tällöin kirjoittelevat vellipeput moiseen taitaisi pystyä? ;) 

Kirjoittelin myös lyhyen matikan, kun pitkää en kielipainotteisuuden vuoksi voinut ottaa, koska reksi ei kyennyt laatimaan lukujärjestystä, jossa olisi neljä kieltä ja pitkä matiikka ja fysiikka. En ollut juuri matikkaa harrastanut, kun valinta oli tehty puolestani ja palikkamatikalla siihen aikaan ei oikeasti tehnyt mitään jatko-opiskelupaikkaa ajatellen. En tehnyt juuri kotitehtäviäkään. No mukana oli laskukone, Maolinkirja ja aikaa. Ja kas L sieltä tipahti. Olin itsekin siitä hivenen yllättynyt.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Perttu Ahonen

Suomen pisa-testeihin otettiin tarkoituksella paljon maahanmuuttajataustaisia. Pisa-tulokset romahtivat.

Ilmeisesti tarkoitus oli alunperin osoittaa, että maahanmuuttajataustaiset eivät laske pisa-tuloksia. Koska kuitenkin pisa-tulokset laskivat, täytyy syy pisa-tulosten laskemiseen olla jokin muu kuin humanitaarinen maahanmuutto, esimerkiksi viihtyvyys kouluissa, some tai pelit. 

Suomen poliittinen kulttuuri toimii näin: Vaihtoehdot.

1. Sosiaalinen maahanmuutto ei laske pisa-tuloksia - poliittisesti korrekti todellisuus.

2. Sosiaalinen maahanmuutto on laskenut pisa-tuloksia -  todellisuus.

Koska todellisuus 2. on ristiriidassa poliittisesti korrektin todellisuuden 1. kanssa, kumoaa poliittisesti korrekti todellisuus 1. todellisuuden 2. ja näin vaihtoehto 1. jää voimaan.  Koska vaihtoehto 1. on jäänyt voimaan, voidaan sen osoittaa olevan todellisuutta, joten vaihtoehto 1. voittaa joka tapauksessa.

Arvoton

Mulle sopii ihan hyvin, että superälylliset muijat pätevät joka kirjoituspöydän takana maistereina ja 5 alan tohtoreina. Selkäänpuukotus ja kuppikunnat kukoistakoot joka myyntitoimistossa ja virastossa, kunhan hommaavat mulle ja Muhamedille sossuun rahaa.

Malla

Quote from: P on 03.12.2013, 22:06:09
Itse kirjoitin neljä vierasta kieltä. Silloin kaikki kirjoitettiin yksissä kirjoituksissa. C-ja D-kieli samassa tilaisuudessa. Siis ensin esim. fiksasit saksankokeen ja -aineen, sitten aloitit putkeen ranskan vastaavat..  Ei nykyiset aine, silloin ja tällöin kirjoittelevat vellipeput moiseen taitaisi pystyä? ;) 
[/quote

Samoin, tosin silloin oli vain lyhyt tai pitkä. Ra ja sa samana päivänä, ope yritti estää. Ällät tulivat molemmista. Muksukin kirjoitti kolme vierasta kieltä, pitkinä ja eri päivinä (ranskaa ei ollut lukenut pitkänä, siitä vain E). Neljännen vieraan vellipeppuni, puuropöksyni on oppinut muuten.

hutkija

Quote from: Roope on 03.12.2013, 20:39:08
Quote from: Tabula Rasa on 03.12.2013, 20:26:13
http://uutiset.fi.msn.com/kotimaa/suomeen-on-syntynyt-ryhm%C3%A4-huonoja-kouluja

Samaan aikaan suomessa.

Suomeen on syntynyt ryhmä huonoja kouluja

Suomeen on päässyt syntymään ryhmä kouluja, jotka menestyvät Pisa-tutkimuksessa OECD:n keskiarvoa huonommin. Aiemmin kaikki suomalaiskoulut olivat OECD-maiden keskiarvoon verrattuna hyviä.

Opetusministeri Krista Kiuru (sd.) on painottanut ministerikaudellaan koulutuksen tasa-arvon kysymyksiä. Opetusministeriö on muun muassa myöntänyt ensi ja seuraavalle vuodelle valtion erityisavustusta toimiin, joiden on tarkoitus kaventaa koulujen välisiä eroja.

Mutta tämähän ei näytä PISA-tulosten perusteella olevan ongelma. Koulujen väliset erot olivat Suomessa toiseksi pienimmät. Edellä vain Albania...

Juu erot pienet koska ei ole niitä eliittikouluja. Mutta juuri tuo ylläoleva ON se ongelma (että osa kouluista alkaa olla luokkaa surkea).

Tomatoface

Täällä onkin jo hienoa analyysiä aiheesta. Hauskinta on ollut seurata mitä eri "asiantuntijat" pitävät syynä heikentyneeseen menestykseen. Viralliseen liturgiaan kuuluvat tietenkin konsolit, tietokoneet, vanhemmat, koulut ja kuun asento.

Seuraavassa linkissä on myös valaisevaa pohdintaa (vaikka onkin jo vuodelta 2009 samaisesta PISA-tutkimuksesta)

http://akarlin.com/2012/05/berlin-gets-bad-news-from-pisa/

Kaksi kohtaa liittyy olennaisesti maahanmuuttopolitiikkaan eri maissa (me kuulumme kohtaan 5 Ruotsin kanssa):

(1) Australia (2nd generation migrants have +2 IQ points relative to natives) and Singapore (+1), two countries with immigration policies that are cognitively elitist in practice, enjoy immigrants that are superior to the native population and will clearly benefit them a lot.

(5) Spain (-5), Italy (-6), Norway (-7), Sweden (-9), the Netherlands (-9), France (-9), Germany (-10) and Belgium (-11) have progressively worse quality immigrants relative to the natives in their countries. (The reason for why the Med countries do "better" than the Teutonic ones isn't because they have better immigrants, but because their native IQ's are lower). Unlike the US, they tend to have few highly-qualified immigrants, as English speaking (and typically lower tax) nations like Australia, the US, etc. are more attractive to high-IQ cosmopolitans. What's more, a big proportion of the immigrants to Europe are Muslims, whose faith and habits conflict with local mores to a far greater extent than Catholic Hispanics clash with the indigenous American culture.

Huomionarvoisia ovat tiukat maahanmuuttolait kohdan 1 maissa joihin pyrkii aktiivisesti osaavaa länsimaista työvoimaa ja humanitäärinen maahanmuutto on minimissään. Kohdan 5 maat kahmivat maailmalta ne keitä ei muualle huolita. Sanomattakin on selvää että tällainen aines heikentää vastaanottavan maan väestön tuloksia ja aiheuttaa hankaluuksia. Kun näissä maissa vielä kyseiset ihmisryhmät lisääntyvät ahkerimmin hyvän sosiaaliturvan takia, ei tulevaisuus näytä ruusuiselta (vertaa Ruotsin tilanne).

Ei tarvinne sovitella kummoisenkaan ennustajan hattua jos heittää arvauksen että Ruotsin ja Suomen tulokset tulevat tippumaan jyrkästi seuraavina vuosina. Kirotut konsolipelit...
O tempora, o mores!

MW

Quote from: Tomatoface on 03.12.2013, 22:31:43
***
Ei tarvinne sovitella kummoisenkaan ennustajan hattua jos heittää arvauksen että Ruotsin ja Suomen tulokset tulevat tippumaan jyrkästi seuraavina vuosina. Kirotut konsolipelit...

Tosiaan, tämä uusin, hienoin ja kallein konsolipeli: GTI.

Grand Theft Identity.

Pelataan koko kansalla, tavoitteena hävittää sen tulevaisuus osana yhtään mitään.

Tosiasiallinen Nuiva

Loin taulukon mamujen menestyksestä vs. kantikset:
1=kantikset 2=(täys)mamut
                                          %          Lukeminen          Matikka         Luonnontieteet



Finland   ST20Q01   1   96.05   (0.25)   528   (2.22)   522   (1.79)   550   (2.10)
Finland   ST20Q01   2   3.30   (0.20)     453   (8.56)   463   (7.87)   471   (8.31)
                                                                        
Non poteris veritatem

Roope

Quote from: Perttu Ahonen on 03.12.2013, 22:09:05
Suomen pisa-testeihin otettiin tarkoituksella paljon maahanmuuttajataustaisia. Pisa-tulokset romahtivat.

Ilmeisesti tarkoitus oli alunperin osoittaa, että maahanmuuttajataustaiset eivät laske pisa-tuloksia. Koska kuitenkin pisa-tulokset laskivat, täytyy syy pisa-tulosten laskemiseen olla jokin muu kuin humanitaarinen maahanmuutto, esimerkiksi viihtyvyys kouluissa, some tai pelit. 

Testit suorittaneiden maahanmuuttajien lukumäärällä ei ollut mitään vaikutusta, koska lopulliset tulokset korjattiin vastaamaan väestöosuutta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tosiasiallinen Nuiva

Ja ruotsin (täys)mamujen ja kantisten menestys:




Sweden   ST20Q01   1   90.49   (0.54)   493   (2.93)   486   (2.11)   494   (2.89)
Sweden   ST20Q01   2   8.44     (0.50)   420   (8.33)   427   (6.44)   424   (8.16)
Non poteris veritatem

Leijona78

Nämä tutkimukset joiden avulla halutaan todistaa että mamut eivät aiheuta tulosten huonontumista mutta tutkimustulokset aiheuttavatkin lievästi sanoen todellisen backfiren ovat huvittavia. Jatkakaa nyt sitä selitystä ja ihmetelkää ja yllättykää, arvon tutkijat ja professorit!
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

JoKaGO

Nykyään koulussa ei opeteta enää tietoa tai sivistystä. Opetetaan vain propagandaa.

Yksinkertainen testi ysiluokkalaisille: Mikä on binomin neliön kaava? Kuka yhdisti Italian? vs. Mistä ilmaston lämpeneminen johtuu? Miten maahanmuutto hyödyttää Suomea?

Molempiin ensimmäisiin kysymyksiin täysin oikeita vastauksia ei löydy, molempiin jälkimmäisiin kysymyksiin täysin oikeita vastauksia löytyy puolet otannasta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Toadie

Jokainen joka juttelee viisi minuuttia mamun kanssa tajuaa että mamut pudottavat tuloksia kaikessa mihin heidät otetaan mukaan otokseen. Tämän toteaminen ei ole rasismia. On fakta että Suomi on vihoviimeinen paikka tulla kehitysmaakulttuureista. Humamuille ja elintasopakolaisille ei ole täällä yksinkertaisesti yhtikäs mitään tekemistä.

Tai ei siis OLISI, ellei joitakin suorittavan tason töitä olisi jossain päätetty jyvittää ulkomaalaisille.
Kiitos ja kuulemiin.

nollatoleranssi

Quote from: Panopticon on 03.12.2013, 21:20:05
Ei jumalaut. Pääuutislähetyksessä proffa pisti koko flopin poikien syyksi. Kai tämä lienee sit kosher selitys. Peruskoulu on oikeasti ollut pojille todella julma. Kurin ja vaatimustason puute on ajanut poikia alisuoriutumiseen ja syrjäytymiseen. Nykyään korkeakoulujen aloituspaikoista 70% on naisia. Pojat ja miehet potkitaan järjestelmän toimesta pihalle ja vielä haukutaan perään. Miten tähän on voitu tulla?!

Olen samaa mieltä siitä, että peruskoulu suosii tyttöjä. Suurimmaksi ongelmaksi näkisin juuri mainitun koulukurin (ennen kaikkea sen puutteen). Sekaluokat tuovat hieman rauhallisuutta kouluihin, mutta yleensä niissäkin pojat ovat toistensa kimpussa. Häiriöistä ei seuraa erikoisempia sanktioita.

Yksi lisäsyy ongelmiin lienee myös opetusmetodit. Eli ne suosivat jollakin tavalla enemmän tyttöjä. Muuten tuota isoa eroa poikien ja tyttöjen välillä on vaikeaa ymmärtää.


Quote2013

Lukutaito 6.
Matematiikka 12.
Luonnontieteet 5.

Laskusta huolimatta Suomi kuuluu yhä matematiikan osaamisessa OECD-maiden kärkijoukkoon. OECD-maista Suomen edellä ovat Korea, Japani, Sveitsi, Alankomaat ja Viro.

http://yle.fi/uutiset/pisa-tulokset_julki_suomi_pudonnut_matematiikassa_10_sijaa_yhdeksassa_vuodessa/6965181

Ei Suomen tilanne oikeasti kuitenkaan PISA:n kannalta ole kovin pahoissa uomissa, mutta toki on nyt Suomi tipahtanut niiltä ykköspaikoilta. Voikin tietysti kysyä, että onko tutkimus suoritettu samoissa vai eri kouluissa? Varsinkin kun tälläkin palstalla on esitetty väite, että olisi painotettu sellaisia kouluja joissa on enemmän maahanmuuttajia.

Tässä Opettaja-lehden kysely aiheesta (2011).
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Roope on 03.12.2013, 23:08:18
Quote from: Perttu Ahonen on 03.12.2013, 22:09:05
Suomen pisa-testeihin otettiin tarkoituksella paljon maahanmuuttajataustaisia. Pisa-tulokset romahtivat.

Ilmeisesti tarkoitus oli alunperin osoittaa, että maahanmuuttajataustaiset eivät laske pisa-tuloksia. Koska kuitenkin pisa-tulokset laskivat, täytyy syy pisa-tulosten laskemiseen olla jokin muu kuin humanitaarinen maahanmuutto, esimerkiksi viihtyvyys kouluissa, some tai pelit. 

Testit suorittaneiden maahanmuuttajien lukumäärällä ei ollut mitään vaikutusta, koska lopulliset tulokset korjattiin vastaamaan väestöosuutta.

Mutta jos testit on suoritettu kantaväestöllekin sellaisissa kouluissa, joissa maahanmuuton osuus on 15%:n tuntumassa, niin tämäkin on voinut vaikuttaa osaltaan tuloksiin? Siinähän on täytynyt painoittaa mamu-taustaisten kouluja merkittävästi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

ikuturso

Quote from: foobar on 03.12.2013, 17:15:29
Ainakin Iltalehden sivuilta löytyi matematiikan koe. En tiedä onko elämänpiirini outo, mutta kenelle tahansa olisi nähdäkseni syvästi häpeäksi olla saamatta siitä täysiä pisteitä. Niin absoluuttiselle hyödyllisen osaamisen minimirajalle sen kysymykset oli aseteltu. Mikäli täysiä pisteitä tuosta ei saa, on yhdeksän vuotta peruskoulumatematiikkaa onnistuttu kaatamaan täydellisen hukkaan.

Koko matikankoe englanniksi tuolla:
http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisa2012-2006-rel-items-maths-ENG.pdf

Pitkiä ovat tekstiselitykset. Jaksoin englanniksi viskiä nauttien ja telkkaria katsellen testin puoleenväliin. Ensin laskin päässäni kaikki, mutta sitten kun piti laskea neliöjuuria, alkoi mennä iteroimiseen liian kauan aikaa päässä, joten otin laskimen ja homma helpottui mukavasti. Pääsin tuulivoimakysymykseen kun kyllästyin. Täytyy tehdä loppuun joskus.

Pari- kolme huolimattomuusvirhettä tuli, kun en lukenut englanninkielistä teksiasettelua huolella.

Muuten matemaattisesti nuo ovat ihan peruskauraa. Ongelma on juuri nuo pitkät kirjalliset tehtävänasettelut.

---

Itse asiaan:
Paljonkohan on vaikuttanut nykyinen kolmeportainen erityisopetus, jossa ensisijainen tavoite on integroida erityistukea tarvitsevat normaaliryhmään. Käyttäytymishäiriöt, ylivilkkaus ja ADHD ovat yleistyneet valtavasti. Ainakin oma poika kun siirtyi ala-asteelta yläasteelle, niin vaikka kaikki vaikeutui ja päivät pitenivät, lukuaineiden keskiarvo nousi about numerolla 8,5 huiteista 9,5 tuntumaan. Ala-asteella oli käytöshäiriöitä. Nyt on rauhallisempi luokka ja huomattavasti parempia opettajia.

Sama se oli kun tasokurssit poistettiin. Paremmin oppivat tasapäistettiin huonommin/hitaammin oppivien kanssa samaan opintosuunnitelmaan. Nyt vielä kun koko tasapäistetty jengi altistetaan erityistukea saavien vauhtiin tai käytöshäiriöisten armoille, niin siellä jää parhailtakin kaikki info saamatta, jos ei tee kotona sitten töitä.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

nollatoleranssi

Quote from: Igor Sika on 03.12.2013, 21:38:28
(http://pisa2012.acer.edu.au/interactive.php sivulta löytyy paljon dataa, jota kannattaa tutkia. Vuosilukua muuttamalla pääsee aikaisempiin tutkimuksiin 2000-2009.)

Yksi asia teorian tueksi on jako julkisiin- ja yksityiskouluihin: Julkisten koulujen tulokset matematiikassa vuodesta 2000 ovat 536, 545, 549, 541 ja 518. Yksityisellä puolella eli lähinnä kai kristityillä kouluilla sama saldo on 539, 539, 533, 535 ja 539.

Sinänsä en kuitenkaan epäile etteikö yleinen tasokin olisi voinut tippua

Tuo pistelukema on varsin mielenkiintoista luettavaa. 541->518. Tilastollisesti kyse on aikamoisesta "romahduksesta" verrattuna aikaisempiin vuosiin. Samaa romahdusta ei ole yllättäen tapahtunut yksityisissä kouluissa ja samaan aikaan puhutaan siitä, miten on pyritty ottamaan huomioon isompi mamujen määrä testeissä.

Onko testitapa siis täysin samanlainen kuin aikaisemmin ja suoritetaanko se kaikissa Suomen kouluissa? Todennäköisesti tuo tehdään jonkinlaisella otoskoolla eli otetaan eri kouluista oppilaita, joita mitataan.

Quote
Kouluissa on allekirjoitettu vaitiolosopimus, jolla estetään kokeen sisällön leviäminen.

Koulut valitaan testiin satunnaisesti, samoin oppilaat.

Pisa-kokeen järjestäjät selvittävät aina ennen koetta, kuinka monta oppilasta koulussa on. Sen jälkeen koulu toimittaa listat kaikista oppilaista. On käytännössä mahdotonta pudottaa yksittäisiä oppilaita pois "Pisa-arpajaisista".

Pisa ei paljasta yksittäisten koulujen tuloksia julkisuuteen. Koulut saavat kuitenkin tulokset käyttöönsä. Koulut saavat itse päättää, kerrotaanko osallistumisesta ja tuloksista julkisuuteen.

Quote
Tämän vuoden Pisa-kokeeseen osallistuu ennätyksellisen paljon maahanmuuttajia.

Maahanmuuttajataustaisia oppilaita on arvottu kokeeseen mukaan noin tuhat, kun edellisillä kerroilla heitä on ollut vain reilut sata.

Tämänvuotiseen Pisa-testiin on otettu mukaan myös tavallista enemmän ruotsinkielisiä oppilaita. He ovat pärjänneet aikaisemmissa Pisa-testeissä hieman heikommin kuin suomenkieliset oppilaat.

http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/104861-pisa-kokeen-maahanmuuttajien-maara-kymmenkertaistuu-suomessa
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: foobar on 03.12.2013, 17:15:29
Ainakin Iltalehden sivuilta löytyi matematiikan koe. En tiedä onko elämänpiirini outo, mutta kenelle tahansa olisi nähdäkseni syvästi häpeäksi olla saamatta siitä täysiä pisteitä. Niin absoluuttiselle hyödyllisen osaamisen minimirajalle sen kysymykset oli aseteltu. Mikäli täysiä pisteitä tuosta ei saa, on yhdeksän vuotta peruskoulumatematiikkaa onnistuttu kaatamaan täydellisen hukkaan.

Monille matematiikka tuottaa paljonkin vaikeuksia. Toisekseen on tuossa testissä sellaisia kysymyksiä, joita pitää osata hahmottaa oikealla tavalla eli en tosiaan usko kaikkien saavan siitä täysiä pisteitä tai läheskään.

Pelkästään pinta-alan laskeminen tai pythagoraan lauseen muistaminen voivat olla "mahdoton tehtävä". Saati sitten, että niitä osattaisiin käyttää käytännössä tai ymmärrettäisiin "neliöjuuri" tai osattaisiin muuttaa kaavaa oikeanlaiseksi.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Perttu Ahonen

Quote from: Roope on 03.12.2013, 23:08:18
Quote from: Perttu Ahonen on 03.12.2013, 22:09:05
Suomen pisa-testeihin otettiin tarkoituksella paljon maahanmuuttajataustaisia. Pisa-tulokset romahtivat.

Ilmeisesti tarkoitus oli alunperin osoittaa, että maahanmuuttajataustaiset eivät laske pisa-tuloksia. Koska kuitenkin pisa-tulokset laskivat, täytyy syy pisa-tulosten laskemiseen olla jokin muu kuin humanitaarinen maahanmuutto, esimerkiksi viihtyvyys kouluissa, some tai pelit. 

Testit suorittaneiden maahanmuuttajien lukumäärällä ei ollut mitään vaikutusta, koska lopulliset tulokset korjattiin vastaamaan väestöosuutta.

Fantastista.

Muutama huomio.

Eli ensin korostettiin maahanmuuttajataustaisten lukumäärää, mutta sitten se korjattiin vastaamaan väetöosuutta.  Ja tämä väestöosuus on koko maahanmuuttajaväestöstä vai ko. ikäluokan väestönosasta?. Nostiko vai pudottiko korjausliike pisa-tuloksia ja jos niin kuinkapaljon?

Paljonko edellisen pisa-tutkimuksen osallistujista oli maahanmuuttajataustaisia ja tapahtuiko silloinkin tarvittavaa korjausliikettä...ilmeisesti ylöspäin?

Koska nyt oli pisa-tutkimukseen otettu huomattava määrä maahanmuuttajataustaisia, niin on perusteltua olettaa, että tutkimukseen on valikoitu enemmän maahanmuuttajaprofiloituneita kouluja.  Mikä vaikutus on tällä, mikäli hypoteesini on oikea?
Mitä se kertoo oppimisympäristöstä, oppimisviihtyisyydestä ja sosioekonomisesta statuksesta?  Jos ja kun se jotain kertoo, niin mitä sillä tiedolla halutaan tehdä? Vai halutaanko sitä edes julkistaa, jos joissakin kouluissa syystä x on huonot oppimistulokset, sillä sehän saattaa vaikuttaa mahdolliseen omillaan toimeentulevan perheellisen kantaväestön muuttohalukkuuteen "hyvämaineisten koulujen" läheisyyteen.

Jos aikaisemmin pisa-testeihin on valikoitu enemmän yhtenäiskulttuuria edustavia kouluja, niin miksi?  Onko haluttu, tai oletettu näin saatavan korkeampia pisa-tuloksia?
Miten on tilanne muissa pisa-tutkimukseen osallistuneissa maissa = onko testiin valittu ennalta hyvämaineisia kouluja nostamaan ko. maiden statusta?

Miten ruotsinkieliset koulut ovat valikoituneet, vai ovatko samat koulut myös nykyisessä pisa-tutkimuksessa edustettuna ja vain suomenkielisiä kouluja vaihdettu monikulttuurisempiin kouluihin.  Jos niin miksi?