News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-10-07 Yle: Kokoomuksen ja perussuomalaisten kannatus kasvanut

Started by K.K., 07.10.2011, 12:20:29

Previous topic - Next topic

PaulR

Quote from: schenker on 07.10.2011, 21:23:30
Quote from: Tapio Äyräväinen on 07.10.2011, 12:26:40
Vai tekeekö kokoomus suomalaisten neljäsosan mielestä hyvää politiikkaa?

kun on fyffee pankista niin pankkiirin jorma on poskessa.

tai jos haluaa fyffee pankista niin pankkiirin jorma on poskessa.

"You're damnt if you do and you're damnt if you don't"

-Bart Simpson

Ensi viikolla haetaan suvun fyysinen kulta holveista, mä  ;D turvamiehenä.

cassius ali

Quote from: Lentomestari on 07.10.2011, 21:35:33
Kuuluu kai täöhän yhteyteen? heheheh
QuotePerussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini löytää yksinkertaisen syyn Sdp:n kannatuksen laskulle: Paavo Lipponen.
- SDP:n presidenttiehdokas Paavo Lipponen haukkui perussuomalaiset puolueena täysin asiattomasti ääripuolueeksi. Viesti meni perille, Timo Soini sivaltaa Plokissaan.
Loppu linkissä.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/soini-demarien-pudotus-on-lipposen-syyta/art-1288419240093.html

Näinhän son, Paavo ja sossut on tehtävänsä tehneet ja saavat mennä. Poliitikon tärkein tehtävä on joka päivä osata katsoa paljonko kello on, Paavon ja sossujen kohdalla se taitaa olla jo vähää vaille 24.00

Uusi aamu tietenki aina kaiken muuttaa voi, mutta se vaatisi sitä heräämistä uuteen aamuun ja siitä heräämisestä ei Paavo ei Päivi eikä sossut ole osoittaneet vielä mitään merkkiä.

Syyllisen tähän sukellukseen kohti unholan yötä he ovat jo löytäneet ja nyt koitetaan sitte kauheassa paniikissa keksiä ja kehitellä sopivaa rikosta, vihapuheet, rasismi, Homma-foorumi, populismi, kreikan sotilasjuntta, Breivikin murhat, mitä ikinä vaan pelukopasta suinki saatasi löytyä, kaikki koitetaan, mutta ei vaan mee läpi.  

Sillä ei se rikoksen keksiminen ole enään nykyään niin helppoa kuin oli ennenvanhaan, kun oli vaan hösäri, demari ja höbläri. Niin ja tietenki kansanvaltainen "puolueeton" yle.

Ja vaikka olisikin virkakoneisto omilla poliittisilla virkanimityksillä miehitetty, niin on se kuitenki vielä perustuslaki kansalaisten ja sananvapauden turvana.
ceterum censeo immigration esse delevit

Juha J.

Kokkareiden lisääntyminen ei ole järjellä perusteltua.
Chillax mothafuckas. Toimitaan järkevästi.

elven archer

Quote from: Tapio Äyräväinen on 07.10.2011, 12:26:40
Kokoomuksen kannatuksen kasvua en voi lakata hämmästelemästä.
Sama juttu. Minä mietin päätäni puhki, mutta en keksi muuta syytä kuin eurouskovaisten ryhmittymisen joukolla kokoomuksen taakse.

Alfresco

Quote from: Brandöt on 07.10.2011, 12:44:19
Uskon ja luulen, että Kokoomuksen kannatuksen nousu selittyy ihmisten halulla samaistua "voittajiin"

Tuo on varmaan yksi selitys mutta luulen ettei se oli pääasiallinen syy. Kokoomuksen kannatuksen nousu todennäköisesti perustuu moneen seikkaan. Itse uskoisin, että suurin tekijä on se ettei kokoomuus ole tehnyt mitään. Katainen on ollut hyvin vaisu pääministerinä. Stubbkin on pitkälti vaiettu, mitä nyt bloggailee omiaan välillä. Kun ei tee mitään ei myöskän mokaile.

Tämä ilmiö on tuttu monesta vaalista. Esimerkiksi viime pressan vaaleissa Halonen oli aika vielä hiljaa 2 vuotta ennen vaaleja. Kannatus oli huipussa ja lehdet uutisoi vain yhdestä kierroksesta. Heti kun Halonen alkoi käymään kampanjaa, kannatus alkoi laskemaan. Halonen olisikin hävinnyt vaalit jos ne olisi pidetty 2 viikkoa myöhemmin. Tätä samaa on ollut monen puolueen ja kansanedustajaehdokkaankin kanssa. Hiljaisena näyttää viisaalta.

Katainen teki myös fiksusti laitta Urpilainen valtiovarainministeriksi. Täysin epäpäptevä Urpilainen heitettiin leijonille. Hän ei osaa mitään ja saa demarit näyttäytymään juuri niinä idiootteina mitä he ovat. Demarien moka vaaleissa oli alkaa puhumaan vakuuksista. Mitään kansainvälista vakuusmekanismia ei ole olemassa eikä demarit tajunnu, että he joutuvat keksimään jonkun viritelmän itse. Kreikkavakuuksista on tämän myötä tullut täydellinen farssi, joka on syönyt demarien uskottavuuden sekä kotona että ulkomailla. Vakuussekoilu roikkuu kun tumma pilvi demarien yllä seuraaviin vaaleihin saakka.

Sitten on tämä jatkuva demarien räksyttäminen milloin vihapuheista, milloin panssareista ja milloin YLE:n lakkauttamisesta. Prinsessamainen käytös alkaa jo käymän ihmisten hermoille ja joka kerta kun Junger avaa suunsa tipahtaa yksi kymmenys kannatuksensa. Alati nyrkkiä heilutteleva Lipponen heikentää asetelmia vielä lisää. Demareista on kansan silmissä tullut pissaliisoja joiden kunkku on luolamies Lipponen.

Kokoomuksen laariin sataa myös Niiniston huippukannatus. Niinistön gloria peittä myös Kataisen ja jos Katainen vaan ymärtää pitää turpansa kiinni kunnes pressan vaalit on ohi, niin kokoomus jatkaa nousuaan. Ei myöskään pidä aliarvioida esim. Ville Rydmanin näyttävän nuivistelun ja veitsenterävän supliikin mediassa. Se on saanut monen nuivan harkitsemaan kokkareita uudelleen.

Kun demarit laskee, jonkun pitää nousta. Nousu on kasaantunut persuille ja kokkareille.

JmR

Quote from: Alfresco on 07.10.2011, 22:37:02
Itse uskoisin, että suurin tekijä on se ettei kokoomuus ole tehnyt mitään. Katainen on ollut hyvin vaisu pääministerinä. Stubbkin on pitkälti vaiettu, mitä nyt bloggailee omiaan välillä. Kun ei tee mitään ei myöskän mokaile.

Samoin. Kokoomuksesta ei ole oikein ollut mitään negatiivista. Äänestäjät tiesivät, että Kreikalle annetaan lisää rahaa. Vakuusjuttu kaatuu SDP:n niskaan. Katainen on toiminut ihan hyvin erotuomarina EK:n ja ammattiliittojen välillä. Stubbin vienninedistämisreissuistakaan ei varmasti ole mitään haittaa. Virkkunen ja kuntauudistus on ainut asia, joka tulee negatiivisena mieleen viime aikojen Kokoomuksen toimista.
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

Eugen235

anteeksi, en jaksanut lukea kaikkia viestejä.

Kokoomuksen kannatus nousee koska osa muiden hallituspuolueiden kannattajista siirtyy EU-kiimassaan Kokoomuksen kannalle, osa taas siirtyy perussuomalaisille.

Quote from: JmR on 08.10.2011, 00:18:56
Quote from: Alfresco on 07.10.2011, 22:37:02
Itse uskoisin, että suurin tekijä on se ettei kokoomuus ole tehnyt mitään. Katainen on ollut hyvin vaisu pääministerinä. Stubbkin on pitkälti vaiettu, mitä nyt bloggailee omiaan välillä. Kun ei tee mitään ei myöskän mokaile.

Samoin. Kokoomuksesta ei ole oikein ollut mitään negatiivista. Äänestäjät tiesivät, että Kreikalle annetaan lisää rahaa. Vakuusjuttu kaatuu SDP:n niskaan. Katainen on toiminut ihan hyvin erotuomarina EK:n ja ammattiliittojen välillä. Stubbin vienninedistämisreissuistakaan ei varmasti ole mitään haittaa. Virkkunen ja kuntauudistus on ainut asia, joka tulee negatiivisena mieleen viime aikojen Kokoomuksen toimista.

Kaaoskeisari

Kokoomuksesta rakennetaan perussuomalaisten vastavoimaa samoin kuin PS rakennettiin viime vaaleissa vastavoimaksi vanhoille puolueille. Perinteiset vasemmistopuolueet eivät voi päästä samaan asemaan hallituksesta käsin.

Kuten ketjussa jo siis sanottu niin Kokoomukseen virtaa muista puolueista euromyönteisiä jo senkin takia että pelätään PS nousua suurimmaksi puolueeksi. Jos joku haluaa nimenomaan äänestää perussuomalaisia vastaan niin kokoomukseen kannattaa panoksensa laittaa.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Kaaoskeisari on 08.10.2011, 07:10:56
Kokoomuksesta rakennetaan perussuomalaisten vastavoimaa samoin kuin PS rakennettiin viime vaaleissa vastavoimaksi vanhoille puolueille. Perinteiset vasemmistopuolueet eivät voi päästä samaan asemaan hallituksesta käsin.

Kuten ketjussa jo siis sanottu niin Kokoomukseen virtaa muista puolueista euromyönteisiä jo senkin takia että pelätään PS nousua suurimmaksi puolueeksi. Jos joku haluaa nimenomaan äänestää perussuomalaisia vastaan niin kokoomukseen kannattaa panoksensa laittaa.

Näin se menee. Vaikka äkkiseltään vanhat vittuilut unohtaen juuri kokoomuksen luulisi sopivan PS hallituskumppaniksi tulevaisuudessa niin itse olen kyllä tullut siihen tulokseen että ei, ei ainakaan aikoihin. Kätäisen ja stubbenin lähtö ei riitä vaan tilalle astuu heti samanlaiset 100% broilerit aivan samojen naamojen käsinukeiksi.

Kumppanin on siis pakko tulevaisuudessa löytyä johtoonsa vaihtaneesta kepusta ja sossuista, jollain apupuolueella ehkä vahvistettuna.

Tämä tarkoittaa sitä että on erittäin suuria vaikeuksia toteuttaa kaikenlaisia välttämättömiä reformeja, ei hyvä.

Kuten olen usein sanonut: Suomeen tarvittaisiin yksi oikea oikeistopuolue, tilaa olisi kyllä siellä kokoomuksen oikealla puolella vaikka kuinka!
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

JoKaGO

Stubbin vienninedistämisreissuistakaan ei varmasti ole mitään haittaa.

Mitä hyötyä niistä on ollut, tietääkö kukaan?

Myös minä olen havaitsevinani, että kohden kaksipuoluejärjestelmää mennään. Sossut ja Kepu ovat auringonlaskun puolueita, Kridet, vihreät ja vasemmistoliitto uskonnollisia järjestöjä. Muut muut ovat ynnä muita.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Kalevi Aronen

Quote from: K.K. on 07.10.2011, 15:23:16
Hieno laskelma ja analyysi jäsen Porkalta.
Vakavasti ottaen,uskon Sdp:n kannatuksen laskun syntyneen Kreikan tukipakettia ja Sdp:tä kohtaan suunnatuista vihapuheista,joita on  viljelty runsaasti muun muassa Homma-foorumilla.
Itse asiassa ei Homma ole juurikaan käsitellyt negatiiviseesa sävyssä mainitsemiasi asioita. Ainakaan ei tavallista enempää, ehkä suurin syy Demarien näennäiseen kannatuksen laskuun on APU ja SEURA sekä muut "ei poliittiset perhelehdet", niissä on asiaa käsitelty todella epäasiallisesti. Hesari ja muut päivittäin ilmestyvät ovat tehneet tietysti samaa, niihin yleensä suhtaudutaan varauksella..
Om mani padme hum.

skrabb

QuoteYllätystulos: Näin uusi kysely jakaisi eduskuntapaikat
Politiikka

Kirjoittanut JUHA-PEKKA TIKKA 07.10.2011 13:47
Viimeksi päivitetty 07.10.2011 13:52

Eduskunnan voimasuhteet ovat yhä myllerryksessä. 

Uuden kannatusmittauksen luvuilla kokoomus saisi vain yhden kansanedustajan enemmän kuin perussuomalaiset, vaikka kokoomuksen kannatus on selvästi suurempaa.

Yle Uutiset julkisti perjantaina Taloustutkimuksella teettämänsä syys-lokakuun puoluekannatusmittauksen.

Sen prosentit suuremmille puolueille ovat:
KOK 24,1 (+3,7 eduskuntavaaleista 4/2011)
PS 21,7 (+2,6)
SDP 17,5 (-1,6)
KESK 12,7 (-3,1)

Kokoomuksen kannatus on noussut merkittävästi. Vaalimatematiikka toisi puolueelle kuitenkin myös kylmän suihkun.

Kokoomus saisi mittauksen luvuilla vain yhden kansanedustajan enemmän kuin perussuomalaiset. Taustalla on muun muassa kokoomuksen kannatuksen epätasaisempi jakautuminen ympäri maata.

Verkkouutisten vaalipiirikohtaisen selvityksen mukaan Ylen mittauksen toteutuessa kansanedustajapaikat jakautuisivat seuraavasti (sulussa muutos 4/2011 vaaleista):

KOK 52 (+8)
PS 51 (+12)
SDP 38 (-4)
KESK 24 (-11)
VAS 11 (-3)
VIHR 13 (+3)
RKP 9 (-)
KD 1 (-4)
Ahvenanmaa 1
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=64052:yllaetystulos-naein-uusi-kysely-jakaisi-eduskuntapaikat&catid=1:politiikka&Itemid=30
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

AstaTTT

Quote from: JoKaGO on 08.10.2011, 08:11:26

No ainakin Suomessa on työpaikkoja hävinnyt viime kuukausina sen verran railakkaasti ja YT-neuvotteluja pidetään edelleen sen verran ahkerasti, että varmaan on Stubb vienyt lupauksensa mukaan suomalaisyrityksiä ulkomaille apinanraivolla.

En yhtään ihmettele perussuomalaisten suosion nousua, hieman tosin ihmettelen kokoomuksen vastaavaa, mutta ehkä kansakunnan sisäinen muutos vaatii tuollaisen "kokoomusvälilaskun".

PaulR

Quote from: Asta Tuominen on 08.10.2011, 11:33:38
En yhtään ihmettele perussuomalaisten suosion nousua, hieman tosin ihmettelen kokoomuksen vastaavaa, mutta ehkä kansakunnan sisäinen muutos vaatii tuollaisen "kokoomusvälilaskun".

No kun ei niitä ilkeitä persujakaan voi äänestää. Mitä naapuritkin sanoisivat.

Kansallinen Kokoomus - jonka etuliite tippui jostain kumman syystä - lienee paras kahdesta maailmasta.

Kimmo Pirkkala

Näyttää siis siltä, että KD katoaa. Oli itsemurha mennä hallitukseen ilman psää.

Tomi

Quote from: wekkuli on 08.10.2011, 13:10:39
Näyttää siis siltä, että KD katoaa. Oli itsemurha mennä hallitukseen ilman psää.
KD meni hallitukseen nykyisen avioliiton pitämiseksi, muuten hallitusohjelmassa olisi sukupuolineutraali avioliitto, aborttiasioita, nuorisotakuu + ehkäpä muita.

vainukoira

Kokoomuksen suuri kannatus on valitettavaa ja erittäin vahingollista kuilun reunalla olevalle Suomelle ja suomen kansalle. Kokoomuksen kannatuksen syiden ymmärtäminen on tärkeää, jossa onkin erittäen hyvin tässä ketjussa onnistuttu.

Jotta palstalaisten ei tarvitse kahlata koko ketjua läpi, olen koonnut tuohon ketjun parhaat analyysit.

Kiitokset ansiokkaille nimimerkeille.

Brandöt
Uskon ja luulen, että Kokoomuksen kannatuksen nousu selittyy ihmisten halulla samaistua "voittajiin", pinnalta kauniisiin ihmisiin, joiden poliittinen retoriikkakin noudattelee tätä samaa poliittisesti "korrektia", pinnallisen kaunista linjaa.

Olin ennen itsekin Kokoomuksen kannattaja, ja minulla on monia ystäviä, jotka esimerkiksi viime vaaleissa äänestivät Kokoomusta - tavallisia keskiluokkaisia asuntovelallisia ja lapsiperheellisiä, jotka tosin eivät kovin aktiivisesti seuraa politiikkaa.

Jyrki ehkä vetoaa tähän ihmisryhmään eniten; hänellä on kiltit, mutta karismaattiset kasvot, tapa puhua ja maneerit. Hän osaa myös selittää asiat aina siten, että hän ei suoraan aseta ketään toista "huonoon valoon", mutta ei myöskään koskaan sano ääneen mitään poliittisesti mahdollisesti negatiiviseksi tai ääriajatteluksi tulkittavaa asiaa, mitä hän saattaa kuitenkin noudattaa ja ajaa eteenpäin Kokoomuksen tekemässä politiikassa. Kokoomus on nimenomaan poliittisesti melko älykäs ja laskelmoiva puolue. Sillä ei olekaan mitään tekemistä kansan syvien rivien todellisen tahdon kanssa, mutta äänestäjä voi silti ajatella, että "Kokoomus oli turvallinen valinta".

Avainsanana nimenomaan poliittisesti korrekti ja -ajatuksena "ei keikuteta tätä venettä".

Rafael K.
Itsekin olettaisin että hyvin toimeentulevien asuntovelallisten keskuudessa on paljon porukkaa, joiden silmät eivät vielä ole avautuneet yleisen tilanteen vakavuudelle, vaan he pitävät edelleen perussuomalaisia ja nyt myös demareita vakuusvaatimuksineen veneen keikuttajina. Sitä vastoin Kokooomus vaikuttaa ainoalta "vastuulliselta", status quota ylläpitävältä puolueelta.

Opiskelu + työura on sekä indoktrinointia että henkilökohtainen panostus siihen, että nykyinen järjestelmä säilyy suurin piirtein ennallaan. Turvallisuushakuiset äänestäjät, joilla on jotain menetettävää, valitsevat sen puolueen, joka vaikuttaa puolustavan heidän etujaan. Perussuomalaiset kantavat viestiä vakavista ongelmista, joten heidät voidaan aivan yhtä hyvin yhdistää itse ongelmiin kuin mahdollisiin ratkaisuihin.

Hohtava Mamma
Kokoomus edustaa vaurautta, vakautta, hyvinvointia, menestystä ja korrektiota. Kokoomuksen äänestäjistä osa on niitä jotka äänestävät puoluetta siksi, koska he luulevat sen johtavan automaattisesti noihin asioihin.

Sellaisia ihmisiä on yllättävän paljon, jotka laittavat rahansa voittajavedossa aina Heikki Kovalaiselle, Lotus, p19.

Sanglier
Kokoomuksen kasvusta iso osa selittyy, kuten jo todettua, samaistumisilmiöllä l. wannabe-porvariudella joka tuntuu vaivaavan jokaista joka omistaa edes yhden jakkupuvun.

Loput selittyy tässä vaiheessa kaiketi sillä että ihmiset haluavat uskoa edes johonkin. Miljardeja ja satoja miljardeja on pyöritelty telkkariuutisissa niin pitkään ja niin paljon tiukkoja pukumiehiä että on ihan pakko uskoa että Suomella on siellä osaavia tyyppejä. Ja Juttahan on häpeäksi kaikille tyhmille blondeille, joten kontrastikin on kunnossa.

Alfresco
Kokoomuksen kannatuksen nousu todennäköisesti perustuu moneen seikkaan. Itse uskoisin, että suurin tekijä on se ettei kokoomuus ole tehnyt mitään. Katainen on ollut hyvin vaisu pääministerinä. Stubbkin on pitkälti vaiettu, mitä nyt bloggailee omiaan välillä. Kun ei tee mitään ei myöskän mokaile...

...Kokoomuksen laariin sataa myös Niiniston huippukannatus...

...Ei myöskään pidä aliarvioida esim. Ville Rydmanin näyttävän nuivistelun ja veitsenterävän supliikin mediassa. Se on saanut monen nuivan harkitsemaan kokkareita uudelleen.

Arvoton

Hitusen yli muiden nousee se hyvä puoli, että onneksi demareiden suosio ei taida enää nousta koskaan. Ainakin, jos se on, kuten nyt näyttää olevan jotain muuta kuin työväenpuolue.

Tieto kun mulla ei riitä. Onkohan Tanskan demarit kovin eri porukka kuin meidän entiset valtionhoitajat? Entiset, vaikka pari hyvää ministerin paikkaa vielä heillä on miehitettynä.

kapa.

Ilmapiirillä / imagollakin on osansa.
Osa ei halua missään nimessä perussuomalaisiin, koska päällimmäisenä välittyy kielteinen asenne asioihin.
Kokoomus taas erottuu parhaiten päinvastaisesta - ns. Toivo-ilmiö. Eli sinne hakeutuu kaikista tulevaisuudenuskoisimmat.

Tuossa on pieni selitys sille miksi Kokoomus on naisvaltaisin ja perussuomalaiset viehättävät erityisesti miehiä.

Pääministeriydellä on myös osansa kokoomuksen nykykannatuksessa. Niissä vaikuttaa tunnetusti aluksi uutuudenviehätys ja lopulta aina poistutaan häntä koipien välissä.

Octavius

Quote from: JoKaGO on 08.10.2011, 08:11:26

Myös minä olen havaitsevinani, että kohden kaksipuoluejärjestelmää mennään. Sossut ja Kepu ovat auringonlaskun puolueita, Kridet, vihreät ja vasemmistoliitto uskonnollisia järjestöjä. Muut muut ovat ynnä muita.

Stubb sai melkein kaupaksi poron spermaa Mongoliaan. Mutta vain melkein.

Ja kaikesta huolimatta - tämä ei ole vitsi. Episodi paljastaa aika täydellisesti Suomen nykyjohdon kompetenssin.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.