News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Pitseriat (yhdistetty)

Started by Salvation, 26.09.2011, 20:00:07

Previous topic - Next topic

Kari Kinnunen

Holle... Eikös 10% franchising ole aika rankka prosentti? Kuulostaa aika hurjalta

Oami

Quote from: Kari Kinnunen on 28.09.2011, 23:18:29
Juu tämän ymmärrän. Mutta miten kontrolloidaan, että ne kaikki päivän tapahtumat menevät kirjanpitäjälle?

Voi kai jättää vaikka päivän väliin... "ei ollut asiakkaita" :roll:

Päivän päätteeksi tulostetaan kassakoneesta yhteenveto koko päivän tapahtumista. Jollei asiakkaita ollut niin siinä yhteenvedossa lukee nolla. Sekin silti viedään sille kirjanpitäjälle.

... tai riippuu tietysti kassakoneesta, kirjanpitäjästä ja yrityksestä, miten toimivat. Mutta näin siis voi tehdä ja fiksu kirjanpitäjä ehkä tällaista jopa vaatii.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Hämeenlinnan Oraakkeli

Jos kaikki pizzat myytäisiin verotta niin jokainen Suomalkainen voisi ostaa seuraavat kahdeksan vuotta pizan joka päivä jotta näin massiivinen vahino saataisiin aikaiseksi. pizzojen verovattomuus on taludessa mitätön asia.

Tulipas kaljoissaan kirjoitettua sekavasti
Jotta tuo 8 vuotta pitsa per päivä /Suomalainen veronkiertoa toteutuisi niin lasku olisi yhtä iso kuin Suomen osuus euron erw tukipaketista elikkä yksi pizza euron veroa.

nuiv-or

Eldritch

Quote from: Oami on 28.09.2011, 23:01:49
Ihan sitä mitä siinä luki.

Halusit siis ihan muuten vain huomauttaa juuri minulle, että kokonaisen etnisen ryhmän tuomitseminen muutaman sen jäsenen tekemisistä on väärin, vaikka et kuitenkaan väitä minun tehneen niin. 

Quote from: Oami on 28.09.2011, 21:02:44
Tulkitsen tämän niin, että et aio vastata kysymykseen vaan pistät mieluummin ad hominemia.

Argumentum ad hominem tarkoittaa keskustelijan henkilökohtaisiin ominaisuuksiin vetoamista, sen sijaan että puuttuu siihen mitä hän on oikeasti sanonut tai tehnyt. Jos minä huomautan sinulle tyhmän esittämisestä ja moraalileijumisesta, se ei ole henkilökohtaisiin ominaisuuksiisi puuttumista (joista minä en tiedä mitään), vaan puuttumista omiin kontribuutioihisi tähän keskusteluun -- toisin sanoen, se on ad hominemin vastakohta.

Sitä päitsi juuri tuossa samassa postauksessa (osassa jonka leikkasit pois) minähän nimenomaan vastasin kysymykseen: kysymyksessä ovat siis maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat -- kuten sinä, minä ja muut tätä lukevat hyvin tietävät ja kuten tämän ketjun ensimmäisestä viestistä ilmenee.

Tämä oli minun osaltani tässä.

Sour-One

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 29.09.2011, 01:16:32
Jos kaikki pizzat myytäisiin verotta niin jokainen Suomalkainen voisi ostaa seuraavat kahdeksan vuotta pizan joka päivä jotta näin massiivinen vahino saataisiin aikaiseksi. pizzojen verovattomuus on taludessa mitätön asia.

Minusta on outoa suhtautua asiaan noin. Että kymmenien miljoonien eurojen arvoinen asia on mitätön asia, kun muutoin tuhlataan helvetisti rahaa.

AstaTTT

Noh. Ihan maalaisjärjellä ajatellen on outoa, että ruoalla yleensäkään on arvonlisäveroa, koska jokaisen on syötävä samoin kuin hengitettävä samoin kuin nukuttava samoin kuin juotava nestettä samoin kuin käytävä vessassa samoin kuin asuttava jossain, missä ei kuole kylmyyteen.

Ehkä Mazlow'n tarvehierarkian alin kerros, peruseläminen, pitäisikin olla kokonaan arvonlisäverotonta.
:)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg/800px-Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg.png)

Sour-One

Quote from: Asta Tuominen on 29.09.2011, 13:30:54
Noh. Ihan maalaisjärjellä ajatellen on outoa, että ruoalla yleensäkään on arvonlisäveroa, koska jokaisen on syötävä samoin kuin hengitettävä samoin kuin nukuttava samoin kuin juotava nestettä samoin kuin käytävä vessassa samoin kuin asuttava jossain, missä ei kuole kylmyyteen.

Ehkä Mazlow'n tarvehierarkian alin kerros, peruseläminen, pitäisikin olla kokonaan arvonlisäverotonta.
:)
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e5/Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg/800px-Mazlow%27s_Hierarchy_of_Needs.svg.png)

Sehän onkin arvovalinta miten yhteiskunnan kulut katetaan.

Oami

Quote from: Eldritch on 29.09.2011, 11:40:04

Halusit siis ihan muuten vain huomauttaa juuri minulle, että kokonaisen etnisen ryhmän tuomitseminen muutaman sen jäsenen tekemisistä on väärin, vaikka et kuitenkaan väitä minun tehneen niin.

Juuri niin. Kun minulle tuli sellainen kuva, että sinun mielestäsi foorumilaisten ei pitäisi asioida missään maahanmuuttajien pitämissä kebab-pizzerioissa, koska jotkut maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harjoittavat veronkiertoa.

Hassua kyllä, nyt luettuani viimeisen vastauksesi minulla on edelleenkin sama kuva.

Jos minä huomautan sinulle tyhmän esittämisestä ja moraalileijumisesta, se ei ole henkilökohtaisiin ominaisuuksiisi puuttumista

En ole esittänyt tyhmää, vaan yrittänyt saada selville, mitä mieltä olet tästä asiasta. Sen voi tehdä kahdella tavalla: kysymällä (mahdollisesti tyhmältä vaikuttavia) kysymyksiä tai arvaamalla ja hyppäämällä suoraan johtopäätöksiin. Mediassa on tehty viimemainittua aika herkästi eräiden tämän foorumin käyttäjien kohdalla. Itse olen suosinut ja suosin jatkossakin edellistä.

Sitä päitsi juuri tuossa samassa postauksessa (osassa jonka leikkasit pois) minähän nimenomaan vastasin kysymykseen: kysymyksessä ovat siis maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat -- kuten sinä, minä ja muut tätä lukevat hyvin tietävät ja kuten tämän ketjun ensimmäisestä viestistä ilmenee.

Ei, minä en tiedä että kaikki maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harjoittaisivat veronkiertoa.

Farrow

Quote from: Oami on 29.09.2011, 21:07:43

Ei, minä en tiedä että kaikki maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harjoittaisivat veronkiertoa.

Koska Eldritch viittasi "muihin tätä lukeviin" joihin itse kuulun, niin otanpa minäkin kantaa tähän. Itse ainakin olen kokoajan tarkoittanut vain ja ainoastaan niitä paikkoja, joissa veroja kierretään. Oli ne sitten suomalaisten tai ulkomaalaisten pitämiä.

Eldritch myös väitti että ekassa ketjun viestissä ilmenee että tarkoitettiin maahanmuuttajien pitämiä pizzerioita. Eldritch on väärässä. Ekassa viestissä sanotaan "Milloin verottaja oikeasti puuttuu tiettyjen pizzerioiden veronkiertoon.".. eli ei viitata millään tavalla maahanmuuttajiin.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Eldritch

Quote from: Oami on 29.09.2011, 21:07:43 [Expand]

Juuri niin. Kun minulle tuli sellainen kuva, että sinun mielestäsi foorumilaisten ei pitäisi asioida missään maahanmuuttajien pitämissä kebab-pizzerioissa, koska jotkut maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harjoittavat veronkiertoa.

Hassua kyllä, nyt luettuani viimeisen vastauksesi minulla on edelleenkin sama kuva.

No, jos ihan välttämättä haluat jatkaa vääntämista tästa ...

Eli nyt sinä siis paitsi olet sittenkin sitä mieltä, että syyllistän kokonaista etnistä ryhmää joidenkin sen jäsenten tekemisistä, olet myös koko ajan ollut sitä mieltä?

QuoteEn ole esittänyt tyhmää, vaan yrittänyt saada selville, mitä mieltä olet tästä asiasta. Sen voi tehdä kahdella tavalla: kysymällä (mahdollisesti tyhmältä vaikuttavia) kysymyksiä tai arvaamalla ja hyppäämällä suoraan johtopäätöksiin. ... Itse olen suosinut ja suosin jatkossakin edellistä.

No mitäs tämä sitten on?

QuoteEi, minä en tiedä että kaikki maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harjoittaisivat veronkiertoa.

Et varmaankaan, mutta en usko että et tietäisi kaikkien niiden maahanmuuttajien pitämien kebab-pizzerioiden, joiden tämän foorumin jäsenet ovat täällä raportoineen harrastavan veronkiertoa, harrastavan veronkiertoa, mistä tässä oikeasti on kysymys.

Eldritch

Quote from: Farrow on 29.09.2011, 21:28:01 [Expand]
Quote from: Oami on 29.09.2011, 21:07:43

Koska Eldritch viittasi "muihin tätä lukeviin" joihin itse kuulun, niin otanpa minäkin kantaa tähän. Itse ainakin olen kokoajan tarkoittanut vain ja ainoastaan niitä paikkoja, joissa veroja kierretään. Oli ne sitten suomalaisten tai ulkomaalaisten pitämiä.

Eli: siis ne nyt puheena olevat ravintolat, joissa veronkiertoa esiintyy X verran, ovat maahanmuuttajien omistamia kebab-pizzerioita. Se, että nyt puheena ovat ne maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat, jotka harrastavat veronkiertoa, ei tarkoita 1. että kaikki maahanmuuttajien pitämät kebab-pizzeriat harrastaisivat veronkiertoa, ja 2. että suomalaisten omistamat ravintolat eivät koskaan harrastaisi veronkiertoa. 

QuoteEldritch myös väitti että ekassa ketjun viestissä ilmenee että tarkoitettiin maahanmuuttajien pitämiä pizzerioita. Eldritch on väärässä. Ekassa viestissä sanotaan "Milloin verottaja oikeasti puuttuu tiettyjen pizzerioiden veronkiertoon.".. eli ei viitata millään tavalla maahanmuuttajiin.

Tämä pitää paikkansa.

Kenties ketjun aloittaja voisi täsmentää, mitä hän tarkoittaa "tietyillä" ravintoloilla? Olen toki valmis pahoittelemaan, jos olen tulkinnut häntä väärin.

AstaTTT

Sattui tämä silmiini, kun avasin yhden elven archerin äskettäin laittaman linkin Kärnä-ketjuun.

(http://img33.imageshack.us/img33/6732/diili.jpg)

Uploaded with ImageShack.us

Viikonloppubrunssi helsinkiläisessä ravintolassa 7.50 euroa on minusta todella edullinen hinta ja kertoo siitä, että kilpailu ravintoloiden kesken on kova. Aina ei edullinen hinta tarkoita veronkiertoa, vaikka ei se sitä pois suljekaan.

Oami

Quote from: Eldritch on 29.09.2011, 21:32:33
Eli nyt sinä siis paitsi olet sittenkin sitä mieltä, että syyllistän kokonaista etnistä ryhmää joidenkin sen jäsenten tekemisistä, olet myös koko ajan ollut sitä mieltä?

Minulle jäi sellainen kuva. Se on hyvin ikävä kuva ja siksi olen yrittänyt varmistella asioita siltä varalta, että olisin ymmärtänyt jotain väärin, ennen kuin rupean esittämään syytöksiä suorina väitteinä.

Quote from: Eldritch on 29.09.2011, 21:32:33
Et varmaankaan, mutta en usko että et tietäisi kaikkien niiden maahanmuuttajien pitämien kebab-pizzerioiden, joiden tämän foorumin jäsenet ovat täällä raportoineen harrastavan veronkiertoa, harrastavan veronkiertoa, mistä tässä oikeasti on kysymys.

Eli nyt puhutaan siis niistä maahanmuuttajien pitämistä kebab-pizzerioista, joiden on raportoitu harrastavan veronkiertoa.

Se on jo hyvin paljon selvemmin sanottu kuin tämä:

Quote from: Eldritch on 27.09.2011, 08:26:12
Olen häkeltynyt siitä, miten jopa Hommassa on Tampereen murhapolton jälkeen ihmisiä, jotka vielä suostuvat asioimaan etnosyöttölöissä -- jopa tiedostaen, ettei veroja makseta.

Tässä ei puhuttu "etnosyöttölöistä, joiden on raportoitu harrastavan veronkiertoa", vaan "etnosyöttölöistä". Loppuosa ei tällä sanamuodolla enää rajaa syöttölöiden joukkoa.

Eldritch

Quote from: Oami on 29.09.2011, 22:59:34

Minulle jäi sellainen kuva. Se on hyvin ikävä kuva ja siksi olen yrittänyt varmistella asioita siltä varalta, että olisin ymmärtänyt jotain väärin, ennen kuin rupean esittämään syytöksiä suorina väitteinä.

No sanon tämän sitten suoraan vielä kertaalleen: ihmiset ovat vastuussa omista teoistaan yksilöinä. Tampereen tuho/murhapolttajat ovat yksin vastuussa teostaan. Mutta se vastuu ei nollaa sitä tosiasiaa, että niin kauan kuin ihmiset tukevat vilunkia harrastavia yrityksiä asioimalla niissä, mahdollisuus että jotain vastaavaa tapahtuu uudelleen on olemassa.

QuoteEli nyt puhutaan siis niistä maahanmuuttajien pitämistä kebab-pizzerioista, joiden on raportoitu harrastavan veronkiertoa.

...

Tässä ei puhuttu "etnosyöttölöistä, joiden on raportoitu harrastavan veronkiertoa", vaan "etnosyöttölöistä". Loppuosa ei tällä sanamuodolla enää rajaa syöttölöiden joukkoa.

Niin, paheksun ihmisiä, jotka asioivat etnosyöttölöissä tietäen, että kyseinen syöttölä ei maksa veroja. Siis eivät pelkästään epäile tai muistele muista vastaavista paikoista kuulemaansa vaan tietävät.

Oami

Quote from: Eldritch on 30.09.2011, 00:06:23
Niin, paheksun ihmisiä, jotka asioivat etnosyöttölöissä tietäen, että kyseinen syöttölä ei maksa veroja. Siis eivät pelkästään epäile tai muistele muista vastaavista paikoista kuulemaansa vaan tietävät.

Selvä, ja olen samaa mieltä. Mitä ilmeisimmin olen ymmärtänyt aiemmat kommenttisi toisin. Pahoittelen, mikäli vastaukseni niihin olivat loukkaavia.

Eldritch

Quote from: Oami on 30.09.2011, 01:11:36
Quote from: Eldritch on 30.09.2011, 00:06:23

Selvä, ja olen samaa mieltä. Mitä ilmeisimmin olen ymmärtänyt aiemmat kommenttisi toisin. Pahoittelen, mikäli vastaukseni niihin olivat loukkaavia.

Selvä, ja kuin myös. 

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Eldritch on 30.09.2011, 00:06:23 [Expand]

No sanon tämän sitten suoraan vielä kertaalleen: ihmiset ovat vastuussa omista teoistaan yksilöinä. Tampereen tuho/murhapolttajat ovat yksin vastuussa teostaan. Mutta se vastuu ei nollaa sitä tosiasiaa, että niin kauan kuin ihmiset tukevat vilunkia harrastavia yrityksiä asioimalla niissä, mahdollisuus että jotain vastaavaa tapahtuu uudelleen on olemassa.

QuoteEli nyt puhutaan siis niistä maahanmuuttajien pitämistä kebab-pizzerioista, joiden on raportoitu harrastavan veronkiertoa.

...

Mitä vitun väliä sillä on maksaako veroja vai ei? Jos muistat että justiinsa lahjoitettiin 14 miljardia euroa vek. Tämä määrä pizzaveroa kiertyisi jos kaikki suomalaiset olisi pizzadietillä seuraavat kahdeksan vuotta. Jos verotulojen hassaaminen on tätä luokkaa niin jokainen veroeuro jonka onnistuu kiertämään on kotiinpäin ja isänmaallista. Samoiten täytyy toivoa että alkkikset jaksaa ravata tukien perässä jotta niitäkään rahoja ei lahjoiettaisi euroopan suurpankkien velanmaksuun.

Sunt Lacrimae

Eräässä nimeltämainitsemattomassa helsingin kantakaupungin lähistöllä sijaitsevan juna-aseman lähistöllä sijaitsevassa pizzeriassa korttimaksut menevät kuulemma suoraan jonkun omistajan sukulaisen tilille pizzapaikan tilin sijaan. Tämän kertoi kortilla kyseisessä paikassa maksanut kaverini.

Mitä pizza-asiaan tulee, niin olen alkanut vältellä räkäisimpiä halvan pizzan paikkoja kuultuani toisen käden tietona (myymäläpuolellakin hommia tekevältä työkaverilta) syyn sille, miksi näpistyksistä kiinni jäävät narkkarit niin usein pöllivät jauhelihaa ja muita lihatuotteita. Oli muutaman kiloa jauhelihaa takkinsa alle sullonut narkkari kopissa kiinniotettuna ollessa ja tuota kysyttäessä sanonut, että niitä on niin helppo myydä pizzerioihin kun aivan varmasti ostavat. :facepalm:
Play stupid games, win stupid prizes.

nuiv-or

400 g jauheen lihaa maksaa 1,50 - 2,00 .. mikä lienee jälleenmyyntihinta   ???
Eikö näiden narkkien kannattaisi pölliä metwurstia tai katkarapuja, ananasta? Tonnikalassakin taitaa olla suurempi kilohinta.

Mutta hyvä pointti, kannattaa vältellä epämääräisiä ulkolaispaikkoja.

Sunt Lacrimae

Quote from: nuiv-or on 01.10.2011, 18:12:21
400 g jauheen lihaa maksaa 1,50 - 2,00 .. mikä lienee jälleenmyyntihinta   ???
Eikö näiden narkkien kannattaisi pölliä metwurstia tai katkarapuja, ananasta? Tonnikalassakin taitaa olla suurempi kilohinta.

Sisäfilettä olen myös kuullut noiden pöllivän, mikä tuntuu huomattavasti todennäköisemmältä kohteelta juurikin sen kilohinnan takia.

EDIT:Eräässä entisessä työpaikassa tuli firman puolesta asioitua elintarviketukussa säännöllisesti, ja siellä tuntui kovin usein juuri etnisten ravintoloiden ja näiden kebab-paikkojen kavereiden roudaavan aina kassalle urakalla juuri vanhenemassa olevaa halpasafkaa. Roskisdyykkauksestakin olen kuullut juttuja, tosin aika monessa kaupassa taitaa ainakin Helsingissä olla nykyään roskikset lukkojen takana dyykkarien vuoksi.
Play stupid games, win stupid prizes.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Ihan satavarmaan on urbaani legenda. No ei pizzerioian logistikka siihen voi perustua että ostetaan narkeilta pöllittyä kamaa tai kenenkään narkin juosta jauhelihaa pizzeriaan euron tai kahden takia. Jos on nälkä niin ostaa sieltä missä on paras hinta/laatu suhde. veroja ei ainakaan viimeviikkoisen sähellyksen jälkeen kannata murehtia.

nuiv-or

Mitä vähemmän veroja, sitä enemmän lainaa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: nuiv-or on 01.10.2011, 18:32:43
Mitä vähemmän veroja, sitä enemmän lainaa.

Eipäs kun mitä vähemmän veroja sitä enemmän turvassa nykyhallituksen kahjolta talouspolitiikalta.

Eldritch

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 01.10.2011, 17:07:53

Mitä vitun väliä sillä on maksaako veroja vai ei? Jos muistat että justiinsa lahjoitettiin 14 miljardia euroa vek. Tämä määrä pizzaveroa kiertyisi jos kaikki suomalaiset olisi pizzadietillä seuraavat kahdeksan vuotta. Jos verotulojen hassaaminen on tätä luokkaa niin jokainen veroeuro jonka onnistuu kiertämään on kotiinpäin ja isänmaallista. Samoiten täytyy toivoa että alkkikset jaksaa ravata tukien perässä jotta niitäkään rahoja ei lahjoiettaisi euroopan suurpankkien velanmaksuun.

Ja mitä vitun väliä on etsiä parannuskeinoa aidsiin, kun syöpä tappaa enemmän ihmisiä? Mitä vitun väliä on syödä ruokaa, kun veden puute tappaa nopeammin? Mitä väliä yrittää pelastaa Itämeri, kun sademetsiä hakataan niinqu hehtaari sekunnissa?

Jotain rajaa.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Eldritch on 01.10.2011, 19:29:36 [Expand]
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 01.10.2011, 17:07:53

Ja mitä vitun väliä on etsiä parannuskeinoa aidsiin, kun syöpä tappaa enemmän ihmisiä? Mitä vitun väliä on syödä ruokaa, kun veden puute tappaa nopeammin? Mitä väliä yrittää pelastaa Itämeri, kun sametsiä hakataan niinqu hehtaari sekunnissa?

Jotain rajaa.

Aidsi ja Syöpä ovat kaksi eri asiaa jos aidsiin keksitään lääke niin se auttaa aids potilaita vaikka syöpäpotiolaita ei auttaisikaan. Itämeri ja sademetsätkin ovat kaksi eria siaa. Alvit menevät suomen valtion budjettiin kun tämä velkakriisi laukeaa ja joudumme maksamaan tämän 14 miljardia niin meidän talous romahtaa totaalisesti siinä ei pizzerioiden muutaman miljoonan alvit auta. Jos kierrämme alvit ja vaikka sijoitamme nämä kultaan niin lähtötilanne on parempi kuin maksaisimme ne veroina pois. On ihan sama onko velkaa 14 000 000 000 € vaiko
13 990 000 000 euroa. Tai ihan sama vaikka saisimme kerättyä kymmenen miljardia lisää veroja ei se tulevassa konkurssissa auttaisi. Sitävastoin jos kierrämme veroja voimme pitää huolen ainakiin siitä että oma talous on hieman paremmalla tolalla.

Pohtikaapas mitä hyötyä tulevista lkeikkauksista ja vajeiden kuromisita umpeen on jos tai kun kreikka defaulttaa ja koko 14 miljardia palaa taivaan tuuliin.

Hyvä esimerkki voisi olla paskalaki mitä hyötyä on pienjätenvesipuhdistamoista itämeren suojelussa , kun itämeren sisäinen kuormitus vastaa noin 80% osuutta koko ravinne kuormasta ja haja-asutusalueiden päästöt 0,2 promillea.

Loppuasukas

QuoteAlvit menevät suomen valtion budjettiin kun tämä velkakriisi laukeaa ja joudumme maksamaan tämän 14 miljardia niin meidän talous romahtaa totaalisesti siinä ei pizzerioiden muutaman miljoonan alvit auta.
Tuon 14 miljardiahan me otamme velkaa kahdessa vuodessa; ei se taloutta kaada. Tuohon lisättynä vaikea lama olisi jo pelottava tilanne. Sitäpaitsi, jos Suomen osuus lahjoituksista on 1,8?% on koko paketin suuruus 100/1,8 kerrottuna 14mrd =777,777... mrd. Kreikan velan ollessa jotain 300-400 miljardin välillä(en löytänyt varmaa tietoa, mutta etsi itse "greese debt amount/clock"), tulee se helposti kuitatuksi(saatiinko me alennusta, jotta tarvii maksaa vain puolet Kreikan veloista?) ja rahaa jää vielä ylikin. Kuten on moni poliitikko sanonut, Italian ja Espanjan velkoja ei voida enää maksaa. Eli suurempien maiden kaatumiset aiheuttaisivat suuren laman.

QuoteSitävastoin jos kierrämme veroja voimme pitää huolen ainakiin siitä että oma talous on hieman paremmalla tolalla.
Näin taitavat kreikkalaisetkin ajatella. Jokaisen pitäs ymmärtää, että veronkierto on varkaus. Varkaus on myös se, että kreikkalaiset väärensivät tilastojaan päästäkseen euroon ja sitten maksattavat velkansa meillä.

Nyt poliitikot tarvis sitä munaa(Juttakin kuvainnollisesti) tehdä päätöksiä, joilla näistä rahakriiseistä päästäisiin nopeimmin irti. En tiedä oikeaa vaihtoehtoa itse.

e: ...eipä liittyny aiheeseen :S
eiiih

Kanaan

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 01.10.2011, 17:07:53 [Expand]
Quote from: Eldritch on 30.09.2011, 00:06:23 [Expand]

...

Noin se on. :)

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Loppuasukas on 01.10.2011, 22:11:13 [Expand]
QuoteAlvit menevät suomen valtion budjettiin kun tämä velkakriisi laukeaa ja joudumme maksamaan tämän 14 miljardia niin meidän talous romahtaa totaalisesti siinä ei pizzerioiden muutaman miljoonan alvit auta.
Tuon 14 miljardiahan me otamme velkaa kahdessa vuodessa; ei se taloutta kaada. Tuohon lisättynä vaikea lama olisi jo pelottava tilanne. Sitäpaitsi, jos Suomen osuus lahjoituksista on 1,8?% on koko paketin suuruus 100/1,8 kerrottuna 14mrd =777,777... mrd. Kreikan velan ollessa jotain 300-400 miljardin välillä(en löytänyt varmaa tietoa, mutta etsi itse "greese debt amount/clock"), tulee se helposti kuitatuksi(saatiinko me alennusta, jotta tarvii maksaa vain puolet Kreikan veloista?) ja rahaa jää vielä ylikin. Kuten on moni poliitikko sanonut, Italian ja Espanjan velkoja ei voida enää maksaa. Eli suurempien maiden kaatumiset aiheuttaisivat suuren laman.

QuoteSitävastoin jos kierrämme veroja voimme pitää huolen ainakiin siitä että oma talous on hieman paremmalla tolalla.
Näin taitavat kreikkalaisetkin ajatella. Jokaisen pitäs ymmärtää, että veronkierto on varkaus. Varkaus on myös se, että kreikkalaiset väärensivät tilastojaan päästäkseen euroon ja sitten maksattavat velkansa meillä.

Nyt poliitikot tarvis sitä munaa(Juttakin kuvainnollisesti) tehdä päätöksiä, joilla näistä rahakriiseistä päästäisiin nopeimmin irti. En tiedä oikeaa vaihtoehtoa itse.

e: ...eipä liittyny aiheeseen :S

Ja pöh
Varkaus on jakaa 14 miljardia meidän veroeuroja suurpankeille. Kreikan meno on ollut sen verta hullua että ei ihmekkään jos halukkuutta maksaa veroja ei ole.
Laman olisi syytä loppua lyhyeen jos tuo 14 miljardia lätkästään päälle lisää ja lisäksi pitää muistaa eurobondit.

Loppuasukas

QuoteJa pöh
Varkaus on jakaa 14 miljardia meidän veroeuroja suurpankeille. Kreikan meno on ollut sen verta hullua että ei ihmekkään jos halukkuutta maksaa veroja ei ole.

Mielestäni ei ole varkaus jakaa 14mrd euroa rahaa Kreikan velkojen maksuun, mikäli onnistumme sillä keinolla säästämään enemmän omia varojamme. Eihän tuosta ota selvää nyt mikä kannattaa ja mikä ei :P Käviköhän päättäjillä niin, ettei kehdattu laukasta kriisiä heti, vaan ostetaan aikaa ja yritetään viivyttää sitä.. Kuinkahan paljon sijoittajilla on lobbareita vauhdissa, mietin vaan.
eiiih