News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???

Started by slobovorsk, 17.09.2011, 13:44:58

Previous topic - Next topic

Roope2

Wikipedian mukaan 18-vuotiaalle tulee mm. seuraavat oikeudet ja velvollisuudet:

taloudellinen vastuu itsestään, täysi oikeustoimikelpoisuus, ei makseta elatusapua, äänioikeus, ehdokkaaksi asettuminen mahdollista, oikeus solmia avioliitto, oikeus erota kirkosta, asevelvollisuus alkaa, passin hankinta ilman huoltajien lupaa, lakia nuorista työntekijöistä ei enää sovelleta, nuorisorangaistusta ei voida tuomita tämän iän jälkeen tehdystä rikoksesta vaan kaikki rangaistukset tuomitaan täydeltä asteikolta


Ja EU-tuomioistuimen mukaan henkilö vielä tarvitsee äitiä avukseen, kun ei tuossa iässä pärjää.


Edit lisäys:

En tullut ajatelleeksi viisaitten tuomareiden mahdollista näkökantaa:

Lapsi tarvitsee äidin apua 18:aan ikävuoteensa ja heti tämän virstanpylvään jälkeen äiti ryhtyy tarvitsemaan lapsen apua, joten perheenyhdistäminen on perusteltua kaikissa tapauksissa.

"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

Roope

En vaan löydä tekstinä Macronin eilistä puhetta, jossa hän ilmeisesti otti ainakin joiltain osin kantaa EU:n yhteiseen turvapaikkapolitiikkaan.

Median referaattien perusteella puhe on kyllä ollut hilpeä.

Marcron hyökkäsi epädemokraattisina pitämiään "autoritaarisia" EU-maita vastaan kuvaamalla Euroopan tilannetta "sisällissodaksi" (!), mutta armollisesti esitti niiden käsittelyyn ei "autoritaarista demokratiaa" vaan "demokratian auktoriteettia". Oikeasti Macron ja komissio eivät tosiaankaan jää perustelemaan näkemyksiään ja auktoriteettiaan, etenkään maahanmuuttopolitiikassa, vaan peräävät valtaa jyrätä väärinajattelevat hallitukset nurin.

EU-demokratia taas on mitä on: Helsingin Sanomat: EU-komissio sai kovat nuhteet salamyhkäisestä nimityksestä – "Vallankaappausta muistuttavaa toimintaa" 18.4.2018

Macron kehotti lopettamaan väittelyn EU:n turvapaikanhakijakiintiöistä ja Dublin-järjestelmän muuttamisesta eli romuttamisesta (niinpä niin) ja sen sijaan esitti EU-rahaa "pakolaisten kotouttamiseen". Sen vuoksi jäsenmaiden maksuja pitäisi korottaa (Macron ehdotti uusia EU-veroja). Ranska suhtautuu Macronin mukaan maksujen korottamiseen myötämielisesti ainoastaan, jos rahat käytetään Ranskan ehdottamiin kohteisiin. Eli "pakolaisten kotouttamiseen".

Viattomalta kuulostavan ehdotuksen juju on ilmeisesti siinä, että pakolaisten vastaanotto sidottaisiin Saksan aiemman vastaavan ehdotuksen lailla EU:n rakennerahastojen tukiin. Jos ei ota vastaan EU:n tarjoamia/määräämiä turvapaikanhakijoita/pakolaisia (Visegrad-maat, Itävalta), EU-tukia leikataan rajusti.

Kaiken huipennokseksi Macron yllytti jäsenmaita "kriittiseen keskusteluun EU:n tulevaisuudesta". Juu.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Varsinkin uusille seuraajille kohtalainen tietopaketti siitä missä mennään. Hyvää kertausta myös muille. Mitään uutta ja mullistavaa näissä ei nähdäkseni ole.
QuoteValiokunnan lausunto HaVL 8/2018 vp - U 31/2016 vp

Hallintovaliokunta

Valtioneuvoston kirjelmä eduskunnalle Euroopan komission ehdotuksesta Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi (Dublin-järjestelmä)

Suurelle valiokunnalle
QuoteKäsiteltävänä oleva Dublin-asetusehdotus liittyy kiinteästi muihin yhteisen turvapaikkajärjestelmän toteuttamiseksi annettuihin säädösehdotuksiin, joita myös käsitellään edelleen EU:n toimielimissä. Käsittelyssä, joka on edennyt hitaasti, on yhteensä seitsemän eri vaiheissa olevaa säädösehdotusta EU:n yhteisen aidon turvapaikkajärjestelmän luomiseksi ja jäsenvaltioiden käytäntöjen yhdenmukaistamiseksi. Säädöspohja perustuu jatkossa yhtä ehdotusta lukuun ottamatta (vastaanottodirektiivi) jäsenvaltioissa suoraan sovellettaviin asetuksiin, mikä osoittaa pyrkimystä säädösten velvoittavuuden lisäämiseen.
QuoteHallintovaliokunta korostaa, että Dublin-järjestelmän perusperiaatteena on, että turvapaikkahakemuksen käsitteleminen kuuluu sille valtiolle, johon hakija ensiksi saapuu. Valiokunta pitää välttämättömänä, että mainittua perusperiaatetta vahvistetaan edelleen muun muassa huolehtimalla siitä, että hakija pysyy siinä valtiossa, johon hän unionin alueella saapuu. Valiokunta on aiemmin useissa yhteyksissä korostanut, ettei turvapaikanhakija kuulu vapaan liikkuvuuden piiriin eikä hänellä ole oikeutta valita valtiota, joka hänen turvapaikkahakemuksensa käsittelee.
QuoteSaadun selvityksen mukaan komission ehdotuksen mukainen pysyvä vastuu ei ole saanut laajaa kannatusta.
QuoteKeskeistä hallitun järjestelmän kannalta on noudattaa periaatetta, että vastuuvaltio on lähtökohtaisesti se jäsenvaltio, johon henkilö ensiksi saapuu, ja että hän hakee turvapaikkaa siellä ja että hän myös pysyy tässä jäsenvaltiossa. Tästä pääsäännöstä poikkeamisen tulee olla mahdollista vain rajatuilla perusteilla.
QuoteValiokunta toteaa, että ehdotettu yhteistä turvapaikkajärjestelmää koskeva lainsäädäntö on saatava voimaan mahdollisimman nopeasti.
QuoteVALIOKUNNAN LAUSUNTO

Hallintovaliokunta ilmoittaa,

että se yhtyy asiassa edellä esitetyin täsmennyksin valtioneuvoston kantaan.

Helsingissä 18.4.2018
QuoteAsian ratkaisevaan käsittelyyn valiokunnassa ovat ottaneet osaa

puheenjohtaja Juho Eerola ps
varajäsen Laura Huhtasaari ps

11 edustajaa muista puolueista

QuoteValiokunnan lausunto PeVL 8/2018 vp - U 31/2016 vp

Perustuslakivaliokunta

Valtioneuvoston kirjelmä eduskunnalle Euroopan komission ehdotuksesta Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi (Dublin-järjestelmä)

Suurelle valiokunnalle
QuotePerustuslakivaliokunta on antanut Dublin-asetusehdotuksesta lausunnon PeVL 34/2016 vp
QuoteValiokunta korostaa edelleen, että palauttamista koskevat velvoitteet edellyttävät myös hakijan tilanteen yksilöllistä arvioimista, lapsen edun huomioon ottamista ja perhe-elämän suojan toteutumista.
QuotePerustuslakivaliokunnan mukaan on selvää, että Suomen perustuslain tulee ohjata valtioneuvoston kannanmuodostusta EU-lainsäädännön valmistelussa (ks. PeVL 20/2017 vp, s. 6). Perustuslain 22 §:n mukaan julkisen vallan on turvattava perusoikeuksien ja ihmisoikeuksien toteutuminen.
QuoteValiokunnan mielestä Suomen tavoitteena pitäisi asetusehdotuksen laadinnassa olla perus- ja ihmisoikeuksien toteutumisen parantaminen.
QuoteEhdotetun sääntelyn mukaan henkilöllä olisi seitsemän päivää aikaa hakea muutosta Dublin-menettelyssä tehtyyn päätökseen. Tuomioistuimen tulisi ratkaista muutoksenhakuasia 15 päivän määräajassa.
QuotePerustuslakivaliokunta yhtyy valtioneuvoston kantaan, jonka mukaan perustuslain 21 §:n oikeusturvasääntely huomioiden tuomioistuimille ei lähtökohtaisesti tule asettaa määräaikaa valitusasian ratkaisemiselle.
QuoteValiokunnan mielestä valtioneuvoston on syytä suhtautua seitsemän vuorokauden muutoksenhakuaikaan hyvin kriittisesti.
QuoteVALIOKUNNAN LAUSUNTO

Perustuslakivaliokunta ilmoittaa,
että se yhtyy asiassa valtioneuvoston kantaan kiinnittäen huomiota edellä esitettyihin valtiosääntöoikeudellisiin seikkoihin.

Helsingissä 19.4.2018
QuoteAsian ratkaisevaan käsittelyyn valiokunnassa ovat ottaneet osaa

puheenjohtaja Annika Lapintie vas
jäsen Leena Meri ps

14 edustajaa muista puolueista
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 21.04.2018, 20:25:17
Valiokunnan lausunto HaVL 8/2018 vp - U 31/2016 vp

QuoteValiokunnan käsityksen mukaan yhteisymmärryksen saavuttaminen on ollut erityisen vaikeaa Dublin-järjestelmän uudistamisesta, johon liittyy olennaisesti kysymys taakanjaosta sekä menettelyasetusehdotuksesta, johon puolestaan liittyy turvallisten maiden listaus EU-tasolla. Jatkokirjelmän mukaan koko yhteistä eurooppalaista turvapaikkajärjestelmää koskeva säädöspaketti on tarkoitus saada hyväksytyksi ennen Euroopan parlamentin vaaleja, jotka pidetään keväällä 2019. Tämän vuoksi tavoitteena on käsitellä kokonaisuutta Eurooppa-neuvostossa kesäkuussa 2018. Valiokunta pitää tärkeänä, että mainittuja säädösehdotuksia viedään eteenpäin kokonaisuutena. Dublin-asetus on kokonaisuuden keskeisimpiä elementtejä. 

Dublin-järjestelmän uudistus on siis tarkoittanut pakollista "taakanjakoa" ns. kriisitilanteessa, jonka kriteerit on kuitenkin määritelty niin, että kriisi alkaisi heti ja olisi jatkuva. Kun säädösehdotuksia "viedään eteenpäin kokonaisuutena", ei taakanjakoon tarvitse ottaa erikseen kantaa ennen kesäkuuta, jolloin voi olla liian myöhäistä. Tosin siihen otettiin myönteinen kanta jo syksyllä 2016.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Quote from: Roope on 21.04.2018, 23:28:28
... on tarkoitus saada hyväksytyksi ennen Euroopan parlamentin vaaleja, jotka pidetään keväällä 2019

Miksi? :P

Syystä että seuraava parlamentti ei tule moista hyväksymään! 6 vuotta on liian pitkä vaalikausi. Tilanne on hieman muuttunut siitä kun suomalaiset äänestivät Stubbin ja muut maamme euroedustajiksi.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope2

EU ei pystynyt kontrolloimaan jäsenmaittensa talouksien vakautta, EU:lla ei ollut minkäänlaista otetta Välimeren ylittäjiin.

No, annetaan sen nyt vielä hoitaa tämä väestönvaihto-projekti. Se kun osaa asian suvereenisesti ostereitten kera, siis ryssimisen.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

qwerty

QuoteECR Group: Parliament position on asylum reforms defies common sense
Apr 25, 2018
QuoteAttempts to simplify asylum procedures and combat abuse across the system will have the opposite effect, warned ECR Finnish MEP Jussi Halla-aho following a vote in the European Parliament today.

The initial proposals from the European Commission were intended to increase speed and efficiency in processing asylum applications, as well as establish a common procedure for Member States granting and withdrawing international protection. Another of the key aims was to de-incentivise asylum shopping and secondary movement of asylum seekers between Member States.

However, the position adopted by parliament's civil liberties committee waters down a number of these key measures, such as turning mandatory preliminary checks into voluntary ones, deleting the notion of safe country of transit and exempting Minors completely from EU border procedures. This weakens the very measures that aim at ending abuse of the asylum system.

Speaking after the vote, Halla-aho said:

"It is disappointing that on a proposal that was intended to simplify asylum procedures and combat abuse across asylum systems, the Parliament has adopted a position that would have the complete opposite effect and defies common sense.

"Our priority must be to put in place consistent and clear rules in order to help the most vulnerable and genuine asylum seekers and to be able to return illegal migrants to their home country as quickly and efficiently as possible. If we do not, Brussels will be unable to reinstate public confidence in our asylum systems.

"Hopefully some sense comes from negotiations with the other EU institutions so that we put in place a system which is capable of prioritising genuine asylum seekers."
Quote
Kormany: The introduction of a common EU asylum procedure would undermine the existing Hungarian system
April 26, 2018 12:35 PM
Quote"The introduction of a common EU asylum procedure would make the existing Hungarian procedure impossible, Hungary's 'effective' border control system would become unlawful", Chief Security Advisor to the Prime Minister, György Bakondi said on Hungarian M1 television's Wednesday evening current affairs program.

Mr. Bakondi was asked with relation to the fact that the draft of the special report on Hungary being prepared by the European Parliament's Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs (LIBE) will be presented on Thursday.

The proposal, as well as several other pieces of draft legislation, includes many "false statements and factual errors", the Chief Security Advisor said.

"In Brussels they are doing everything possible to realise the predetermined 'migration goal', which is about mandatory resettlement and turning illegal migration into a fundamental human right", Mr. Bakondi explained, adding: "This is what the Hungarian Government's migration policy is standing in the way of".
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Leostoa

Brysselissä tehtävien päätösten tulisi olla valtioliiton tapaan lähinnä kansallisvaltioille annettuja suosituksia joille voi kansallisen edun vuoksi viitata kintaalla. EU:n integraatiokehityksen myötä ehdotetut muutokset kuten rahoituksen ja päätösten noudattamisen välinen yhteys (eli rangaistusluonteiset sanktiot kansallisvaltiota kohtaan) pyrkii siirtämään kansallisvaltioilta valtaa Brysseliin, minkä tulkitsen liittovaltiokehitykseksi. Näin kansallisvaltiota voitaisiin esimerkiksi rankaista siitä ettei se suostu ottamaan Brysselissä laaditun päätöksen mukaisesti tuhansia turvapaikanhakijoita maahansa.

"EU:n arvojen noudattamisen" ja änkyrämaiden rankaisun sijaan tulisi nostaa keskusteluun ristiriitoja synnyttävän EU:n nykymallin ja kehityksen vaihtoehtona perinteinen valtioliittomalli johon liittyisi Brysselin vallan karsiminen ja EU:n integraatioprosessin pysäyttäminen. Nyt vaihtoehdottomuus ajaa kansallisvaltioita hyvin erilaisiin positioihin Brysselin kanssa: yksi päätyy euroeroon (Britannia), toinen noudattaa kuuliaisesti päätöksiä hyväksyen kehityskulun (Hölmölä) ja kolmas joutuu sanktioiden kohteeksi toimiessaan kansallisen edun mukaisesti (Unkari). 

Itse toivoisin asiassa selkokielisiin vaihtoehtoihin perustuvaa äänestystä puolueiden sisällä, ja miksipä ei laajemminkin kansallisella tasolla. Minun on hankala uskoa että EU:n integraation eteneminen ja Brysselin keskusvallan vahvistaminen kansallisvaltioiden kustannuksella tuottaa sellaisen EU:n johon kansallisvaltiot lännestä itään haluavat kuulua. EU:ssa pysymisen tai eron kannatusta mittaavien galluppien lisäksi tulisi mitata sitä, toivovatko kansalaiset eurooppalaisen yhteistyön muodoksi liittovaltiota (jossa Brysselillä valta), valtioliittoa (jossa kansallisvaltioilla valta), nykyistä sekamallia vai kansallisvaltioiden välistä moninkeskistä yhteistyötä ilman liittoa.     
Älä husuta lähimmäistäsi!

Roope

Quote from: Leostoa on 07.05.2018, 10:31:24Nyt vaihtoehdottomuus ajaa kansallisvaltioita hyvin erilaisiin positioihin Brysselin kanssa: yksi päätyy euroeroon (Britannia), toinen noudattaa kuuliaisesti päätöksiä hyväksyen kehityskulun (Hölmölä) ja kolmas joutuu sanktioiden kohteeksi toimiessaan kansallisen edun mukaisesti (Unkari)

Korostan vielä, että Unkarin kansallisen edun mukaiset maahanmuuttopolitiikan ratkaisut ovat olleet myös muiden jäsenmaiden edun mukaisia, kun taas komission esittämä ja Hölmölän kannattama taakanjakomalli vahingoittaisi yhä enemmän siirtolaisia Eurooppaan houkutellessaan kaikkia jäsenmaita ja koko maanosaa. Silti EU ja Hölmölä hinkuvat kurittaa Unkaria ja muita maahanmuuttopoliittisesta itsemääräämisoikeudestaan kiinni pitäviä maita.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

QuoteEuroopan komissio - Lehdistötiedote
Euroopan muuttoliikeagenda: Tilanne on edelleen epävakaa, eikä aihetta itsetyytyväisyyteen ole
Bryssel 16. toukokuuta 2018
QuoteKomissio raportoi tänään, kuinka Euroopan muuttoliikeagendan ja komission joulukuussa 2017 laatiman etenemissuunnitelman toteuttaminen on edistynyt. Lisäksi komissio esittelee alan seuraavat keskeiset toimet.

Vaikka EU:n yhteiset toimet tuottavat edelleen tuloksia, tilanne on jatkuvasti epävakaa, sillä muuttopaineet ovat suuria. Tämä käy ilmi siitä, että tulijoiden määrä itäisen ja läntisen Välimeren reiteillä on jälleen kasvussa. Tämä edellyttää valppautta koko EU:lta. On kyettävä reagoimaan siihen, että tulijamäärät kasvavat kausiluonteisesti tai painetilanne muuttuu, esimerkiksi siten, että tulijat siirtyvät reitiltä toiselle. Tänään julkaistussa raportissa selostetaan, mitä on tehtävä paremmin: eurooppalaisen raja- ja merivartioston voimavaroja, jotka ovat jatkuvasti puutteellisia, on täydennettävä, palautuksia on tehostettava, uudelleensijoittamista on lisättävä ja muuttajia on suojeltava paremmin muuttoreitin varrella.
QuoteKomission ensimmäisen varapuheenjohtajan Frans Timmermansin mukaan EU voi hallita muuttoliikettä kokonaisvaltaisella tavalla vain, jos kaikki tekevät yhdessä kovemmin työtä vastuullisuuden ja solidaarisuuden pohjalta. "Uudistettu Euroopan yhteinen turvapaikkajärjestelmä on keskeinen osa tätä lähestymistapaa. Kun tämä uudistus otetaan asianmukaisesti huomioon EU:n pitkän aikavälin talousarviossa, EU on valmis vastaamaan kaikkiin muuttoliikekriiseihin, jotka tulevaisuus voi tuoda tullessaan. Tämä uudistus ei voi odottaa, ja toivon, että Eurooppa-neuvosto saavuttaa asiassa yhteisymmärryksen kesäkuussa."

Muuttoliikeasioista vastaavan komissaari Dimitris Avramopouloksen mukaan aikaa ei ole hukattavaksi. "Viime vuosina on edistytty huomattavasti sekä EU:n sisällä että EU:n kumppanimaiden kanssa. Tilanne on kuitenkin edelleen epävakaa, eikä työ ole läheskään valmis. Tämän vuoksi kehotan jäsenvaltioita toimittamaan kiireellisesti rajavartijoita ja kalustoa eurooppalaisen raja- ja merivartioston operaatioihin. Lisäksi jäsenvaltioiden olisi lunastettava lupauksensa ja tehtävä kesäkuussa sopimus EU:n turvapaikkajärjestelmän uudistamisesta. Tämä muistuttaa meitä jälleen kerran siitä, että aikaa ei todellakaan ole hukattavaksi."
QuotePalauttaminen ja takaisinotto

Sellaisten maahanmuuttajien palauttamista, joilla ei ole oikeutta oleskella EU:n alueella, on lisättävä, sillä vain 36,6 (*) prosenttia palautusmääräyksistä pantiin täytäntöön vuonna 2017. Euroopan raja- ja merivartiovirasto on ollut mukana toteuttamassa 111 palautusoperaatiota vuoden 2018 aikana. Viraston valtuuksia palauttamisen alalla on lisätty, ja jäsenvaltioiden olisi nyt lisättävä näiden valtuuksien hyödyntämistä merkittävästi. Palauttamiseen liittyvää yhteistyötä lähtömaiden kanssa on lisätty merkittävästi, ja viime kuukausina on sovittu useista käytännön järjestelyistä ja eräistä muista neuvotellaan. Palauttamismääriä ja muita muuttoliikkeeseen liittyviä tilastotietoja olisi voitava seurata paremmin. Siksi komissio ehdottaa tänään, että Eurostat julkaisee tilastotietoja aiempaa tiheämmin.
QuoteUudelleensijoittaminen

Komission uudessa uudelleensijoittamisjärjestelmässä 20 jäsenvaltiota on tähän mennessä antanut yli 50 000 vastaanottolupausta (Suomi 1 670), joista 4 252 on jo lunastettu (Suomi 163). Komissio kehottaa jäsenvaltioita toteuttamaan 50 prosenttia vastaanottolupauksista lokakuuhun 2018 mennessä.

Seuraavat vaiheet

Jotta voitaisiin pitää yllä EU:n kokonaisvaltaista lähestymistapaa muuttoliikkeeseen ja varmistaa, että Euroopalla on keinot selviytyä mahdollisista kriiseistä tulevaisuudessa, jäsenvaltioiden olisi

- annettava Euroopan raja- ja merivartioviraston käyttöön siltä puuttuvat rajavartijat ja kalusto,
- paikattava EU:n Afrikka-hätärahaston 1,2 miljardin euron rahoitusvaje,
- parannettava olosuhteita Kreikassa ja nopeutettava palauttamista Turkkiin,
- tehostettava merkittävästi palauttamista ja hyödynnettävä enemmän Euroopan raja- ja merivartioviraston valtuuksia, joiden nojalla virasto voi avustaa palauttamisessa,
- vauhditettava uudelleensijoittamista. Osa siirroista perustuu uuteen, ensisijaisia maita koskevaan järjestelmään, jolloin on kyse varsinkin hätäsiirtomekanismin avulla Libyasta tehtävistä siirroista. Lisäksi osa siirroista perustuu EU:n ja Turkin julkilausumaan,
- päästävä nopeasti sopimukseen Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamisesta sen varmistamiseksi, että EU kykenee selviytymään mahdollisista kriiseistä tulevaisuudessa.
Paljon lisää linkistä

* Suomi / 2017 - 49.14% / 2016 - 31.21% / 2015 - 60.75% / 2014 - 84.97%
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Ylle linkatussa on useita järkeviä ehdotuksia, jotka eivät tule menemään läpi tässä parlamentissa. Ehkä seuraavassa? :) Omaan silmään varsin nuivaa tekstiä :o Sivuja on useita satoja. En ala erittelemään, kun en itsekään ole lukenut kuin murto-osan. Mut ei tuo äärivasemmiston kirjoittama ole. Sen voi sanoa jo nyt :)

Aivan kuin aidon oikeasti yritettäisiin pysäyttää muslimitulva? :o Kyseessä on EU, joten tuskinpa vaan >:( Kivat diillit Saudien kanssa. Oma etu edellä ja niin pois päin. Soinilaishenkiset ihmissaastat >:(

Oikeasti, tuossa on paljonkin hyvää. Rajavalvonta. Instana EU:n rajavalvojia lisätään 1500 -> 10000. Vitusti hyötyä jos taikasanalla pääsee sisään. Mut joo. Teoriassa tollainen kuulostaa todella hyvältä. Montakohan noista sijoitetaan Suomeen? :P Monta meillä edes on? Yli miljoona ;D ;)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 17.05.2018, 00:21:13
Oikeasti, tuossa on paljonkin hyvää. Rajavalvonta. Instana EU:n rajavalvojia lisätään 1500 -> 10000. Vitusti hyötyä jos taikasanalla pääsee sisään. Mut joo. Teoriassa tollainen kuulostaa todella hyvältä. Montakohan noista sijoitetaan Suomeen? :P Monta meillä edes on? Yli miljoona ;D ;)

Sitähän EU-johto (ja Orpo sisäministerinä komppasi) yritti runnoa läpi vuoden 2015 tapahtumien varjolla, että EU:n ulkorajavaltiot voitaisiin pakottaa ottamaan vastaan EU:n omat rajavalvojat. Taka-ajatuksena oli korvata esim. Unkarin rajaviranomaiset EU:n porukalla, jotka varmistaisivat, ettei ketään jätetä ottamatta EU-alueelle.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Roope

QuoteRemarks by Commissioner Avramopoulos at the European Migration Network 10 Year Anniversary conference "Understanding Migration in the EU: past, present, future"

[...]

Today migration is a top priority for everyone, not least our citizens.
In ten years a lot has changed.

We have experienced large migration inflows.

We have gone from a scattered approach to migration to a comprehensive European policy on migration.

All along the way, the work of the EMN was there.

Sometimes it has not always been publicly visible but your work has been of great value to develop, improve and implement a fair, ambitious and effective migration policy that works at all levels, not just now but also in the long run.

I would therefore like to thank all of you present here today, who contribute every day to the existence and output of this network.
This anniversary is for all of us a good moment to draw lessons from our past experiences, and especially of the past 3 years, and to set the direction to address the challenges ahead of us.

The recent times have confirmed and proven what I said from the very beginning: that no Member State can effectively address the challenge of migration alone.

It is clear that we need a common approach that brings together European and national efforts with solidarity and shared responsibility.
This approach needs to combine both the internal and external policies because they go hand in hand.

[...]

Even if the number of arrivals remains relatively low, arrivals from Turkey have seen a significant increase since March 2018
and arrivals on the Western Mediterranean route continue to show an upward trend.

The EU therefore needs to show the necessary vigilance and preparedness to respond to any seasonal peaks or shifts in pressure.
We need to continue cooperating closely with key third countries such as Turkey, Libya and Niger.

But you all know as well as I do that it's not just about arrivals or flows.
What matters equally for our citizens is that we also manage the millions of migrants that arrived in the European Union over the past years by dealing with their asylum applications, and either facilitating their rapid integration if they have a right to stay or organise their speedy return if they don't.

For this, we need a sustainable and long-term European migration policy.

We need to carry out structural reforms on all aspects of our migration policy.

To uphold our values and fulfil our obligations, we need a resilient European asylum system that works in normal circumstances but also in times of crisis. This is not the case now.

That is why we have proposed a complete reform of the Common European Asylum system.

With this reform, we will ensure that asylum seekers and recognised refugees are granted the same rights across Europe for the time needed, to prevent abuses and secondary movements.

The reform of the Dublin System will streamline the procedure to determine which member state is responsible for an asylum application in normal circumstances.

In times of pressure, it should equip the European Union with a mechanism that allows us to respond in a systematic, joint and timely manner to disproportionate arrivals.

In my view, all Member States should participate to alleviate the pressure on the most affected Member States, in order to avoid the collapse of their asylum and migration system.

While the European parliament already adopted its position on the reform of Dublin, it is time for the Council and therefore the Member states to hurry up.

In October 2017, the leaders committed to reaching a consensus during the first half of 2018. The clock is ticking now.

Finding a solution to the reform of the Common European Asylum System will of course not solve everything but it is an important part of the solution.

[...]

As part of a holistic approach, it is equally important to further enhance legal migration channels to the EU.

This is something that is not always easy or popular to talk about nowadays but here too the EMN can help in providing evidence and best practices from across the EU.

Legal migration and integration are essential components of any well-functioning migration policy.

Not only to support the effective management of migration flows and to curb irregular migration, but also to contribute to the EU's economic development in the medium and long term, both by attracting new skills from abroad as well as making sure that no skills are wasted of those who are here to stay.

Our recent Eurobarometer on integration has shown that 69% of Europeans believe that integration measures are a necessary investment in the long-run.

This is why as part of the next multi annual framework, we have proposed to mainstream the priority of medium and long term integration in our structural funds.

When I look ten years into the future, I am confident that we will have an effective, holistic, comprehensive and sustainable asylum and migration system in Europe based on democratic and human rights values.

Throughout these on-going and possible future efforts, I count on the continued support of the European Migration Network to help us shape our policies even better, as well as to better measure and assess their impact and results.

In a time when populism and nationalism are gaining ground, the European Migration Network has a key role to play to ensure our migration policy is based on facts and not emotions.

Thank you all for your kind attention and for your tremendous work in the past decade. 

We know that migration will be with us not just in the next decade but in the decades to come - so "bonne continuation" and happy anniversary!
European Commission 15.5.2018

QuoteRemarks by Commissioner Avramopoulos on managing migration and on upgrading the EU Visa Information System

Brussels, 16 May 2018

Dear all,

The migration situation in the EU and its neighbourhood has continued to be relatively stable, but recent developments call for vigilance and continuous efforts and coordination from everyone. While there has been a steady decrease on the Central Mediterranean route, we have seen some increases at the Greek-Turkish Land border but also increased movements along the coastal route in the Western Balkans and some peaks in arrivals in the Western Mediterranean.

The European Union has continued its work on all fronts:

- protect Europe's external borders;

- strengthen cooperation with international partners;

- provide international protection to refugees;

- and save lives on dangerous migration routes.

Today's situation shows that:

1) our continuous efforts are making a difference;

2) but that our job is not done and that we need to strengthen certain efforts;

3) and also that we need to work towards structural and long-term solutions.


[...]

I am also glad that the European Union has continued to uphold its values and offer protection to those in need, both here in Europe as well as along the migration routes. Under our latest resettlement scheme, 20 Member States have pledged more than 50,000 resettlement places, making it the largest collective commitment of the EU and its Member States on resettlement to date. I call on Member States to deliver at least half of those pledges by October this year, and those that haven't committed yet to urgently do so.

I'm also pleased to announce that so far 1,152 people have been evacuated from Libya to Niger through the Emergency Transit Mechanism for further resettlement to Europe. Referrals by the UNHCR should now be accelerated, so that pledges can be materialised and that persons evacuated from Libya can be resettled as soon as possible by the receiving Member States. In this context, our ongoing cooperation with several third countries has been paramount and must continue.

We have recently reached agreements with several partner countries on arrangements for return and readmission. The EU-Turkey Statement also continues to play an important role in reducing irregular and dangerous crossings. The mobilisation of the second tranche of EUR 3 billion is now under way and should be implemented swiftly.

[...]

Dear all, the progress that we have made so far on all fronts underlines the importance of our comprehensive and joint approach – and the need to continue it. Together we are building a stable and long-term answer to the challenges of migration today and in the future. The reform of our Common European Asylum System is an essential part of this approach, and I hope that European leaders recognise this importance and will be able to find an agreement in June.

Thank you.
European Commission 16.5.2018
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

http://www.europarl.europa.eu/ep-live/en/other-events/video?event=20180530-1430-SPECIAL-UNKN

QuoteReform of Dublin Regulation: today at 14h30 @CeciliaWikstrom will present EP position ahead of the negotiations w/ @EUCouncil together w/ @Ale_Mussolini_ @ellyesse @GreenJeanMEP @ErnstCornelia @LFerraraM5S

Hieman aiheen sivusta.
EP Press Releases
QuoteParliament condemns the continuation of internal border checks in the Schengen area
QuoteThe first annual report on the state of Schengen (the agreement between 26 member states abolishing passport checks and other types of control at mutual borders) addresses the main shortcomings in implementing the Schengen rules. It was approved by 439 votes to 157, with 80 abstentions.
QuoteMEPs reiterate that Bulgaria and Romania are ready to join the Schengen area and call on the Council to approve their accession.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

QuoteMerkel lateli näkemyksiään Euroopan uudistamisesta: EU:lle yhteinen turvapaikkapolitiikka ja oma valuuttarahasto

Saksan liittokansleri Angela Merkel tukee Ranskan ehdotusta Euroopan yhteisestä maahanmuuttoviranomaisesta.

Merkel sanoo Frankfurter Allgemeine -lehden haastattelussa, että hän pitää rajojen turvaamista, yhteistä turvapaikkapolitiikkaa ja pakolaisuuden syitä vastaan taistelemista perustavanlaatuisina kysymyksinä Euroopan kannalta.

– Tarvitsemme yhteisen turvapaikkajärjestelmän ja yhteiset mittapuut, joiden perusteella päätetään, kuka saa turvapaikan ja kuka ei. Sitä tapahtuu jo, että samasta maasta lähtöisin olevilla henkilöillä on Saksassa ja Ranskassa erilaiset mahdollisuudet saada turvapaikka, Merkel sanoo.

Hän visioi, että tulevaisuudessa EU:n yhteinen virasto käsittelisi kaikki turvapaikkahakemukset unionin ulkorajoilla.

Merkelin mukaan on tarpeen kehittää rajavalvontavirasto Frontexista Euroopan yhteinen rajapoliisi, jolla olisi oikeus toimia itsenäisesti EU:n ulkorajoilla. Nykyisin Frontex voi tulla kansallisten viranomaisten avuksi vain pyynnöstä.

Merkelin ajatukset turvapaikkapolitiikasta sopivat hyvin yhteen sen kanssa, mitä Ranskan presidentti Emmanuel Macron on esittänyt puheissaan EU:n uudistamisesta. Myös Macron on ehdottanut EU:n turvapaikkapolitiikan harmonisoimista ja yhteistä eurooppalaista turvapaikkaviranomaista.

"Joustava järjestelmä" ratkaisuksi riitaan pakolaisten jakamisesta

Kysyttäessä, miten pakolaisten jakamisesta eri EU-maiden kesken sitten päätettäisiin, Merkel ei vastaa suoraan. Hän sanoo, että EU:n täytyy tehdä yhteistyötä naapurimaidensa, mutta ennen muuta turvapaikanhakijoiden lähtömaiden kanssa.

– Vain nuorten ihmisten tulevaisuudennäkymien parantaminen näissä maissa tepsii pysyvästi. Siksi työstämme Afrikan Marshall-suunnitelmaa, Merkel sanoo Frankfurter Allgemeinen mukaan.

Hän esittää EU-maille joustavaa järjestelmää, jossa maat voisivat tehdä erilaisia, mutta verrattavissa olevia panostuksia, jotka kuitenkin tähtäisivät samaan tavoitteeseen. Käytännössä kyse lienee siitä, että pakolaisten vastaanottamisesta kieltäytyvät maat voisivat korvata sen jollakin muulla tavalla.

Pakolaisten jakamisesta EU-maiden kesken on tarkoitus keskustella kesäkuun lopun EU-huippukokouksessa. Merkel sanoo olevansa sitä mieltä, että tyydyttävän ratkaisun syntymiseen tarvitaan yksimielisyyttä – ja mahdollisesti lisäaikaa.

– Kun päätimme vuonna 2015 enemmistöpäätöksellä kiintiöistä 160 000 pakolaisen jakamiseksi, se ei johtanut poliittisesti tyydyttävään ratkaisuun. Siksi uskon, että meidän pitäisi ennemmin yrittää muutama viikko pidempään löytää yhteinen ratkaisu.
...
Yle 3.6.2018

Turvapaikanhakijoiden asuttaminen Eurooppaan sellaisenkaan järjestelmän kautta, jossa toiset maat vastaanottavat ja toiset maksavat niille kompensaatiota, ei ole mielekäs tavoite, sillä tulijoiden määrälle ei ole tulevaisuudessa ylärajaa.

Kuten EU:n ja Turkin sopimus vahvisti, turvapaikanhakijoita ei ole mikään pakko ottaa Eurooppaan, vaan heidät voidaan sijoittaa muihin maanosiin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Ylempänä olevan lehdistötilaisuuden paras kommentti oli kaiketi tämä ;D

[tweet]1001862463598612485[/tweet]
Säännöt uusiksi ehdotus ei varmana mene läpi.

Salvinin kanssa on varmaan helpompaa. Heh.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 04.06.2018, 02:20:26
"We cannot have high expectations for the consensus in the @EUCouncil as long as Orbán is there" - @CeciliaWikstrom said about the prospects of adopting the #DublinRegulation. She called for QMV instead of consensus

Eli europarlamentaarikko Cecilia Wikströmin mukaan ajatuksen yksimielisestä päätöksestä voi Orbánin vastustuksen takia unohtaa, ja uusi Dublin-asetus taakanjakoineen on siksi jyrättävä läpi kaikkia maita velvoittavana määräenemmistöpäätöksenä (QMV, 16 EU-maata ja 65 % kansalaisista).
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

törö

Quote from: Roope2 on 22.04.2018, 06:32:05
EU ei pystynyt kontrolloimaan jäsenmaittensa talouksien vakautta, EU:lla ei ollut minkäänlaista otetta Välimeren ylittäjiin.

No, annetaan sen nyt vielä hoitaa tämä väestönvaihto-projekti. Se kun osaa asian suvereenisesti ostereitten kera, siis ryssimisen.

Ei tässä vaihtoehtojakaan ole niin kauan kuin ihmisoikeudet ovat vain jotain, millä suojellaan mielenosoituksessa riehuvaa piripäätä. Nykyään se näkyy kärsivän fasismista jopa silloin kun se onnistuu sytyttämää itsensäkin tuleen polttaessaan poliisin moottoripyörää.

qwerty

QuoteEuroopan unionin neuvoston kokous 4.-5.6.2018 (Oikeus-ja sisäasioiden neuvosto)
Eurooppa-neuvoston ja EUn neuvostojen kokoukset
EUN 41/2018 vp (pdf, 67 sivua)
Vaikuttaa varsin kattavalta tilannekatsaukselta.
Quotes.41 Asia OSA; Oikeus- ja sisäasioiden ministerineuvosto 4.-5.6.2018; CEAS
QuoteSuomen kanta
Dublin asetusehdotus

Uudistettaessa EU:n yhteistä turvapaikkajärjestelmää tulee turvapaikkamenettelyä tehostaa, jotta kansainvälisen suojelun tarve voitaisiin arvioida nykyistä yksinkertaisemmin ja nopeammin. Osana kehittämistyötä voitaisiin tarkastella myös kokonaisvaltaisempia uudistusvaihtoehtoja turvapaikkamenettelyn tehostamiseksi.

Jatkossakin normaaliolosuhteissa lähtökohtana on, että Dublin-järjestelmä perustuu ensimmäisen tulomaan vastuuseen.

Jos muuttoliiketilanteen kriisiytyminen uhkaa EU:ta huolimatta siitä, että voimassa olevien säädösten mahdollistamat toimenpiteet on otettu täysimääräisesti käyttöön, tulee tällaisessa poikkeustilanteessa olla käytettävissä ennalta sovitut keinot, joilla tilanne saadaan nopeasti ja tehokkaasti takaisin hallintaan.

Suomen on turvattava etunsa varauduttaessa tilanteeseen, jossa olemme EU:n läpi kulkevien muuttoliikevirtojen viimesijainen kohdemaa tai ensimmäinen tulomaa.

Ylivoimaisen muuttoliikepaineen kriisitilanteessa, kun ennalta määritellyt kynnykset on ylitetty, etsitään ratkaisua tilanteeseen ensi sijassa vapaaehtoisesti.

Hallitusohjelmassa todetaan, että turvapaikanhakijoiden EU:n sisäiset siirrot perustuvat jäsenvaltioiden vapaaehtoisuuteen.

Suomi kantaa oman vastuunsa edellyttäen, että kaikki jäsenvaltiot osallistuvat taakanjakoon myös ottamalla vastaan turvapaikanhakijoita muista jäsenvaltioista. On huomioitava, että päättyneellä ohjelmakaudella Suomi kantoi vastuunsa, samalla kun osa jäsenvaltioista ei ottanut turvapaikanhakijoita lainkaan, mikä vie pohjan taakanjaon toiminnalta. Mikäli uusi kriisimekanismi luodaan, tulee Suomen ja muiden jäsenmaiden aiemmin suorittamat siirrot ottaa huomioon.

Jotta yhdessä ennalta sovittuja sääntöjä jatkossa noudatettaisiin, järjestelmään on luotava seuraamukset, jotka ovat taloudellisilta vaikutuksiltaan riittävän merkittävät täytäntöönpanon varmistamiseksi.

Neuvoteltaessa solidaarisuudesta on Suomen etujen takaamiseksi tärkeää asemoitua siten, että Suomi on vaikuttamassa neuvotteluissa tavoitteittensa saavuttamiseksi.
Quote2018-06-01 Eduskunta: Turvapaikkajärjestelmän uudistaminen ja maksukyvyttömyysdirektiivi suuren valiokunnan aiheina
QuoteSuuri valiokunta sai tänään ennakkoselvitykset ensi viikolla pidettävistä EU:n neuvoston kokouksista.

Oikeus- ja sisäasioiden neuvoston (4.–5.6.) keskeinen asia on keskustelu yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamisesta. Sisäministeri Kai Mykkänen (kok.) kertoi huomion kiinnittyvän erityisesti Dublin-asetukseen ja menettelytapa-asetukseen.

Mykkänen kertasi suurelle valiokunnalle Suomen näkemystä, jonka mukaan ensimmäinen tulomaa kantaa vastuun saapuvista henkilöistä normaalioloissa. Muuttoliikepaineen kriisitilanteissa kaikkien maiden tulee osallistua tilanteen hoitamiseen ja ratkaisua on etsittävä ensi sijassa vapaaehtoisesti, Mykkänen jatkoi.

Suuri valiokunta keskusteli ministerin kanssa Dublin-asetuksen neuvottelutilanteesta ja jatkoaskeleista. Mykkäsen mukaan asetuksesta ei näillä näkymin tehdä päätöstä vielä ensi viikolla. Haasteena ovat jäsenmaiden edelleen eriävien näkemysten lisäksi mm. Italian viivästyneet hallitusneuvottelut.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 04.06.2018, 16:09:11
Hallitusohjelmassa todetaan, että turvapaikanhakijoiden EU:n sisäiset siirrot perustuvat jäsenvaltioiden vapaaehtoisuuteen.

Suomi kantaa oman vastuunsa edellyttäen, että kaikki jäsenvaltiot osallistuvat taakanjakoon myös ottamalla vastaan turvapaikanhakijoita muista jäsenvaltioista.
...
Jotta yhdessä ennalta sovittuja sääntöjä jatkossa noudatettaisiin, järjestelmään on luotava seuraamukset, jotka ovat taloudellisilta vaikutuksiltaan riittävän merkittävät täytäntöönpanon varmistamiseksi.

Eli vaikka hallitusohjelma edellyttää EU:n turvapaikanhakijasiirtojen perustuvan vapaaehtoisuuteen, hallitus edellyttää siirtojen perustuvan kaikkia jäsenmaita koskevaan pakkoon, joka varmistetaan riittävän suurilla taloudellisilla sanktioilla.

Hallituksen petosta ei peitellä, vaan siitä ei vain puhuta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

migri

Quote from: Roope on 04.06.2018, 16:28:20
Quote from: qwerty on 04.06.2018, 16:09:11
Hallitusohjelmassa todetaan, että turvapaikanhakijoiden EU:n sisäiset siirrot perustuvat jäsenvaltioiden vapaaehtoisuuteen.

Suomi kantaa oman vastuunsa edellyttäen, että kaikki jäsenvaltiot osallistuvat taakanjakoon myös ottamalla vastaan turvapaikanhakijoita muista jäsenvaltioista.
...
Jotta yhdessä ennalta sovittuja sääntöjä jatkossa noudatettaisiin, järjestelmään on luotava seuraamukset, jotka ovat taloudellisilta vaikutuksiltaan riittävän merkittävät täytäntöönpanon varmistamiseksi.

Eli vaikka hallitusohjelma edellyttää EU:n turvapaikanhakijasiirtojen perustuvan vapaaehtoisuuteen, hallitus edellyttää siirtojen perustuvan kaikkia jäsenmaita koskevaan pakkoon, joka varmistetaan riittävän suurilla taloudellisilla sanktioilla.

Hallituksen petosta ei peitellä, vaan siitä ei vain puhuta.
Suomalaista äänestäjälaumaa (sitä keskinkertaista massaa) on helppo johdatella erilaisin termein. Taakanjako, vapaaehtoisuus ym. kivat sanat tehoavat todella hyvin ja mitään ongelmaa ei ole olemassakaan. Saksa (ja EU:n keskiluokka) saa sitä mitä tilaa eli oman elintasonsa romuttamisen tuomalla miljoonia afrikkalaisia ja lähi-idän "pakolaisia". Köyhiä on helppo hallita.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

qwerty

[tweet]1003968304392933377[/tweet]
(8:03)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

ˆSisäministeri Mykkäsen mukaan yksimielisyys vallitsee EU-maiden kesken korkeintaan siitä, että turvapaikanhausta on siirryttävä selvästi suurempiin pakolaiskiintiöihin (noinkohan oikeasti monenkaan maan tahto), mutta se edellyttää uutta tulkintaa YK:n pakolaissopimuksesta.

Italia ei kuulemma suostu mihinkään kompromissiin, joka ei jaa selvästi suurempaa määrää turvapaikanhakijoista muihin EU-maihin. Unkari taas niittaa perustuslakiinsa, ettei vastaanota tulijoita turvallisista maista, joihin se lukee myös muut EU-maat.

Mykkänen puolustaa Bulgarian esittämää turvapaikanhakijoiden pakollista jakamista "kriisitilanteessa". Mykkäsen mukaan "Suomi kantaa vastuunsa [turvapaikanhakijasiirroissa], jos kaikki muutkin sen tekevät". Mykkänen tarkoittaa, vaikka ei sitä tässä enää mainitse, että Suomi paitsi hyväksyy pakolliset turvapaikanhakijasiirrot, niin myös vaatii tuntuvia taloudellisia sanktioita siirroista kieltäytyville maille. Mykkänen perustelee tätä Euroopan tuhoamista Schengen-alueen vapaan liikkuvuuden pelastamisella.

Lopuksi Mykkänen esittää omana ideaalinaan, että laittomaan rajanylitykseen perustuva turvapaikanhaku Euroopasta estetään kokonaan, mutta samalla pakolaiskiintiöitä kasvatetaan. Mykkänen ei selitä, miksi kiintiöpakolaisia eli aivan eri ihmisiä pitäisi ottaa vastaan enemmän tai ainuttakaan vapaaehtoisesti, jos kerran voimme kansainvälisten sopimusten puitteissa kieltäytyä kaikkien turvapaikanhakijoiden vastaanottamisesta.

Toimittajan kysyessä turvapaikanhakijakiintiöiden vapaaehtoisuudesta Mykkänen selittelee jotain epämääräistä, koska ei halua sanoa ääneen Suomen hallituksen ajavan nimenomaan pakkoa, ei vapaaehtoisuutta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Phantasticum

Miksi minulla on koko ajan sellainen tunne, että edes perussuomalaiset eivät oikeasti vastusta tätä uudistusta ja taakanjakoa, kunhan teeskentelevät. Jos heiltä kysyy asiasta, he kertovat vastustavansa mikäli vaivautuvat vastaamaan kysyjälle, mutta muuten asiasta ei kuulu pihaustakaan. Nyt olisi jopa turvallista leikisti vastustaa, kun takarivistä huutelevien perussuomalaisten sanomisia ja tekemisiä ei tarvitse enää ottaa huomioon.

Tälläkin hetkellä Suomi suorittaa osaansa tästä uudesta 50 000 henkilön osuudesta, ja perussuomalaiset ovat vain hiljaa. Yhtään soraääntä ei ole julkisuudessa kuultu.

qwerty

Belgian maahanmuuttoministeri

[tweet]1003940895295725569[/tweet]
QuoteTheo FRANCKEN, State Secretary Asylum Policy and Migration of Belgium (ennen kokousta)
https://tvnewsroom.consilium.europa.eu/event/justice-and-home-affairs-council-june-2018-1adb3/arrival-and-doorstep-be-francken-1b03a

Englanniksi kohdasta 5:20

QuoteHeléne FRITZON, Minister for Migration and Deputy Minister for Justice of Sweden (kokouksen jälkeen)
https://tvnewsroom.consilium.europa.eu/event/justice-and-home-affairs-council-june-2018-1adb3/departure-and-doorstep-se-fritzon-1b06a

edit:
QuoteStatement by Cecilia Wikström (ALDE, SE), rapporteur for the reform of the Dublin Regulation, on the Justice and Home Affairs Council:

"I am deeply disappointed at reports coming out of the Justice and Home Affairs Council today concerning the Dublin regulation and the reforms of the Common European Asylum System (CEAS). Time is quickly running out if we want to find a solution to the Dublin regulation in this mandate, and citizens expect results rather than grandstanding from our leaders.

The June summit is the last viable point for the Council to reach an agreement on entering trilogues with the European Parliament in this mandate. I hope that EU governments are willing to set enough of their differences aside at this point in order to allow for negotiations between the Parliament and Council to begin.

I am convinced that in these negotiations we can find ways forward that would allow for the creation of a functioning asylum system with adequate support for frontline states, shared responsibilities and correct management of our external borders. Without such negotiations, we stand empty handed with the current failed asylum system and no answers to citizens."
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 05.06.2018, 18:21:13
Belgian maahanmuuttoministeri

[tweet]1003940895295725569[/tweet]

Ei Dublin-uudistus mihinkään katoa, vaikka toivottua yksimielisyyttä ei syntynytkään. Tarkoittaa vain, että sitten runnotaan määräenemmistöpäätös, joka täyttää Saksan toiveet. Sisäministeri Mykkäsen mukaan sisäministerit kokoontuvat uudestaan heinäkuussa sopimaan uuden Dublin-sopimuksen muotoilusta.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Skeptikko

[tweet]1003941621593931776[/tweet]

Belgian maahanmuuttoministeriltä myös:

'EU will end' Belgium wades into immigration plan with shock statement
https://www.express.co.uk/news/world/969725/EU-news-latest-Belgium-migration-refugee-crisis-European-Union-Italy

QuoteBELGIUM has waded into the European Union immigration debate with a shocking prediction that a new refugee crisis could mean the "end" for the bloc.
...
Belgian migration minister Mr Francken waded into the EU immigration debate with a shocking statement.

He told reporters in Luxembourg: "First we have to fix the front door, fix the back door, and then we can find a compromise on who is doing what."

He added "Europe will end" unless Brussels can implement a "solution" in order to stop a "massive influx" of refugees.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Skeptikko

EU news: Austria promises migration policy 'REVOLUTION' to strengthen EU border | World | News | Express.co.uk
https://www.express.co.uk/news/world/969700/EU-news-Austria-EU-migrants-crisis-policy-reform-Dublin-Treaty-latest-Europe-crisis-video

QuoteAUSTRIA's Minister of Interior Herbert Kickl said a lack of compromise among European Union member states could force Vienna to push the bloc into a "Copernican revolution" to change its migration policy.

The Austrian minister announced his Government will seek to pressure the European Union into a complete "revolution" of its migration policy if no consensus is found on reform.
...
Shortly after his election President Sebastian Kurz suggested that all migration into the bloc should be stopped and refugees already in the EU should be distributed without the imposition of strict quotas.

Austria and other EU member states called for the Dublin Treaty regulating migration to the bloc to be reformed since the start of ongoing the migrant crisis.
...
Mr Kickl said he got in touch with his Italian counterpart Matteo Salvini and that Italy will be a "strong ally" to Austria in his bid to reform Brussels' migration policy.

He said: "I had a telephone discussion with my new Italian colleague, I think we will be able to sit together soon and discuss.

"I believe that solidarity should be directed to the reduction of illegal migration, borders control is one dimension but not the entire picture.

En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

qwerty

Lehdistötilaisuus.

Osa 1 (PJ-maa Bulgarian sisäministeri) (5min)
Osa 2 (Avramopoulos) (6min) (edit: sama tekstinä)
Osa 3 (Q & A) (7:36)
(varsinkin tämä kannattaa katsoa) (Salvinille suunnattu kommentti? "There will be no push-backs!")
Part 4 (Q & A) (4min)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Alaric

Mykkänen yllättäen propagoi taakanjaon sekä pakolaiskiintiön noston puolesta.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3974971/EUmaiden+neuvottelut+turvapaikkajarjestelmasta+pahasti+jumissa (5.6.2018)

QuoteEU-maiden neuvottelut turvapaikkajärjestelmästä pahasti jumissa

Mykkänen: Ratkaisua vaikeaa löytää ilman automaattista vastuunjakoa

EU-maiden kaksi vuotta jatkuneeseen kiistaan turvapaikkajärjestelmän uudistamisesta ei edelleenkään löydy helppoja ratkaisuja.

Sisäministeri Kai Mykkänen (kok.) ei usko, että sopua syntyy ilman automaattista vastuunjakoa eli sitä, että EU-maat sitoutuvat ottamaan vastaan turvapaikanhakijoita toisesta maasta poikkeuksellisessa kriisissä.

Varsinkin Puola ja Unkari ovat vastustaneet mekanismia, joka velvoittaisi maat turvapaikanhakijoiden vastaanottamiseen. Välimeren maat kuitenkin vaativat kumppaneiltaan enemmän solidaarisuutta.

– Sukset ovat pahasti ristissä, Mykkänen arvioi EU:n sisäministerien kokouksen jälkeen puhelimitse Luxemburgista.

Komission kaksi vuotta sitten antama esitys Dublin-järjestelmän uudistamisesta on juuttunut EU-maiden kiistaan siitä, miten maat auttavat toisiaan poikkeusoloissa.

Puheenjohtajamaa Bulgaria jätti kokouksen alla kompromissiehdotuksen, jossa jäsenmaille tarjottiin mahdollisuutta antaa hätään joutuneelle maalle asiantuntija-apua tai taloudellista avustusta sen ohella, että maat vastaanottavat turvapaikanhakijoita. Ehdotukseen sisältyivät myös automaattiset siirrot taloudellista korvausta vastaan.

Ainoa asia, josta ministerit olivat Mykkäsen mukaan samaa mieltä oli se, että järjestelmä, joka pakottaa turvapaikanhakijan ylittämään rajan laittomasti hakemuksen jättämistä varten, pitää lopettaa.

– Pitää siirtyä suoraan leireiltä otettavaan kiintiöpakolaisjärjestelmään, Mykkänen sanoo.

Jokaisen maan pitäisi hänen mukaansa kasvattaa pakolaiskiintiötään.


(...)
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.