News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???

Started by slobovorsk, 17.09.2011, 13:44:58

Previous topic - Next topic

qwerty

Ylihuomenna tapahtuu.

Kansalaisvapauksien sekä oikeus- ja sisäasioiden valiokunta (LIBE)
ESITYSLISTALUONNOS
Kokous
Torstai 9. maaliskuuta 2017 klo 9.00–13.00 ja 14.30–15.30

QuoteKolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistaminen (uudelleenlaadittu)

Esittelijä: Cecilia Wikström (ALDE)
QuoteVaatimukset kolmansien maiden kansalaisten ja kansalaisuudettomien henkilöiden määrittelemiseksi kansainvälistä suojelua saaviksi henkilöiksi, pakolaisten ja henkilöiden, jotka voivat saada toissijaista suojelua, yhdenmukaiselle asemalle sekä myönnetyn suojelun sisällölle ja pitkään oleskelleiden kolmansien maiden kansalaisten asemasta 25. marraskuuta 2003 annetun neuvoston direktiivin 2003/109/EY muuttaminen

Esittelijä: Tanja Fajon (S&D)
QuoteKolmansien maiden kansalaisten oleskeluluvan yhtenäinen kaava

Esittelijä: Jussi Halla-aho (ECR)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Huomisten ehdotusten dokumentit löytyvät TÄSTÄ (suurin osa on jo käännetty suomeksi)

esim. Wikströmin 117 sivuinen (COM-COM(2016)0270) löytyy jo. Mitäköhän kaikkea tuohon ujutettu. Vähän pelottaa, kun liki aluksi huomasin tällaisen :o
QuotePerheenjäsenen määritelmän olisi tässä asetuksessa katettava hakijan sisarus tai sisarukset. Sisarusten yhdistäminen on erityisen tärkeää hakijoiden kotouttamismahdollisuuksien parantamiseksi
Ei ole ihan pikkujuttu tuo. Nykymääritelmä kattaa puolison ja lapset. Alaikäisen kohdalla vanhemmat.

Reforming the EU asylum system - draft proposals to be presented Thursday

Webstream (10:00-11.:30)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Hyvääkin löytyi, ehkä.
QuoteAsetuksessa säädetään, että jäsenvaltion, jossa hakemus on jätetty, on ennen vastuujäsenvaltion määrittämisprosessin alkamista tarkistettava, puuttuvatko hakemukselta käsiteltäväksi ottamisen edellytykset sillä perusteella, että hakija on tullut maahan ensimmäisestä turvapaikkamaasta tai turvallisesta kolmannesta maasta. Jos näin on, hakija palautetaan kyseiseen ensimmäiseen turvapaikkamaahan tai turvalliseen kolmanteen maahan
Eli Venäjältä tunkeutuvat voi laittaa bumerangina takaisin. Tosin he ovat pitäneet huolen siitä että viime aikoina ei ole ollut kuin yksittäisiä onnenonkijoita. Unkarin kohdalla tuo voisi tarkoittaa sitä että voivat tuupata kaikki takaisin Serbiaan :) Tai antaa hylsyn, koska hakemus on ilmeisen perusteeton.
QuoteHallituksen turvapaikkapoliittinen toimenpideohjelma

Venäjä kuuluu Euroopan neuvostoon ja on Euroopan ihmisoikeussopimuksen sekä Geneven pakolaissopimuksen ja kidutuksen vastaisen yleissopimuksen osapuoli; pidämme Venäjää sitoumustensa perusteella turvallisena turvapaikkamaana
·
Niin Venäjältä kuin muualtakin tulevat ilmeisen perusteettomat hakemukset käsitellään nopeutetussa menettelyssä ja kielteisen päätöksen saaneiden palauttamiset pannaan nopeasti täytäntöön
Sitä onko noin tehty on vaikea tietää. Tuskin >:(

sivu 10
QuotePerhesiteisiin liittyviä perusteita käytettiin harvoin lähinnä sen vuoksi, että perheen jäljittäminen tai todisteiden hankkiminen perhesiteistä on vaikeaa. Jäsenvaltioiden välillä on suuria eroja perhesiteitä koskevien todisteiden hyväksymisessä, mutta keskeinen vaatimus on yleensä asiakirjatodisteiden (kuten syntymä- tai vihkitodistuksen esittäminen), mikä on turvapaikanhakijoille usein vaikeaa.
sivu 16
QuoteSisarukset ovat melko tarkkaan rajattu, mutta merkittävä henkilöryhmä, joiden yhteydessä perhesiteiden todistaminen ja tarkistaminen on melko helppoa ja väärinkäytösten mahdollisuudet ovat vähäiset.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Skeptikko

Quote from: qwerty on 08.03.2017, 17:34:02
QuotePerheenjäsenen määritelmän olisi tässä asetuksessa katettava hakijan sisarus tai sisarukset. Sisarusten yhdistäminen on erityisen tärkeää hakijoiden kotouttamismahdollisuuksien parantamiseksi
Ei ole ihan pikkujuttu tuo. Nykymääritelmä kattaa puolison ja lapset. Alaikäisen kohdalla vanhemmat.

Tuohan tarkoittaisi käytännössä koko kehitysmaan tyhjentämistä EU:n alueelle, jos yksikin pääsee sisään. Näillä sisaruksillakin on tyypillisesti puolisoita ja puolisoilla taas omia sisaruksia jne. Käytännössä seurauksena olisi loputun kotju, jolla koko kehitysmaan väki olisi oikeutettu muuttamaan perässä. Olettaen, että tuossa on siis kyse perheenyhdistämisistä kehitysmaista EU:n alueelle.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: qwerty on 08.03.2017, 18:30:01
QuoteAsetuksessa säädetään, että jäsenvaltion, jossa hakemus on jätetty, on ennen vastuujäsenvaltion määrittämisprosessin alkamista tarkistettava, puuttuvatko hakemukselta käsiteltäväksi ottamisen edellytykset sillä perusteella, että hakija on tullut maahan ensimmäisestä turvapaikkamaasta tai turvallisesta kolmannesta maasta. Jos näin on, hakija palautetaan kyseiseen ensimmäiseen turvapaikkamaahan tai turvalliseen kolmanteen maahan

Pointti tuossa on se, että turvapaikkamaahanmuutto on "hallittua", kun rajavaltioista itsekseen vaeltamaan lähteneet palautetaan takaisin ensimmäiseen maahan, josta heidät sitten siirretään johonkin toiseen jäsenmaahan taakanjakomekanismin kautta.

Nykyäänhän ensimmäinen maa on Dublin-sopimuksen nojalla vastuussa turvapaikkahakemuksen käsittelystä, mutta Wikströmin mallissa lähes kaikki tulijat päinvastoin siirretään ensimmäisestä maasta muihin jäsenmaihin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Nyt lakiluonnoskin on saatu käännettyä. PE599.751

Katsotaanpa mitä sieltä löytyy... 36 a kertoo kuinka arvonta toimii.

QuoteEdelleen liikkumisen torjumiseksi ja turvapaikanhakijoiden kannustamiseksi jättämään välittömästi hakemus jäsenvaltiossa, johon hän ensin saapui, hakijalle olisi annettava mahdollisuus tehdä kirjallinen, asianmukaisesti perusteltu pyyntö, joka perustuu erityisesti hänen laajennettuun perheeseensä, kulttuurisiin tai sosiaalisiin siteisiinsä tai kielitaitoonsa, joka helpottaisi hänen integroitumistaan tiettyyn jäsenvaltioon, hänen hakemuksensa käsittelemisestä jäsenvaltiossa, jossa hakemus on jätetty, tai antaa saapumisjäsenvaltiolle mahdollisuus pyytää toista jäsenvaltiota ottamaan vastuu hakemuksen käsittelystä.
Ei saa valita maata, mutta saa pyytää siirtoa sellaiseen jossa on saman heimon väkeä. Varsinainen jättipotti Suomelle! :facepalm:
Quotealaikäisen hyvinvointi ja sosiaalinen kehitys, ottaen erityisesti huomioon hänen etnisen, uskonnollisen, kulttuurisen ja kielellisen taustansa
Tämä edistää integroitumista vastaanottavaan kulttuuriin miten?
QuoteJos hakija on ylittänyt rajan jäsenvaltioon, jossa hakemus on jätetty, ja on tullut toisen jäsenvaltion kautta, ja jos ei voida todisteiden tai aihetodisteiden perusteella 1 kohdan mukaisesti vahvistaa selvästi, mikä oli jäsenvaltio, jossa ensimmäinen luvaton maahantulo tapahtui, kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelemisestä vastaava jäsenvaltio on määritettävä 24 a artiklassa säädettyä menettelyä noudattaen.
24 a 1
QuoteKun hakija siirretään 15 artiklan 1 a kohdan tai 36 b artiklan 4 kohdan mukaisesti toiseen jäsenvaltioon, kohdentamisjäsenvaltio määritetään satunnaisesti 44 artiklassa tarkoitetulla automaattisella järjestelmällä niiden jäsenvaltioiden joukosta, jotka eivät sillä hetkellä hyödy 34 artiklassa tarkoitetun korjaavan jakomekanismin soveltamisesta.
:D

Quote36 a artikla Kohdentamisjäsenvaltion määrittäminen

1. Edellä 35 artiklassa tarkoitetun viiteperusteen perusteella 44 artiklan 1 kohdassa tarkoitettu automaattinen järjestelmä osoittaa kuusi jäsenvaltioita, joissa on lukumääräisesti vähiten hakijoita suhteessa niiden osuuteen oikeudenmukaisessa jakomallissa.
2. Automaattinen järjestelmä avaa siirtolistan, jossa on 30 paikkaa kullekin näistä kuudesta jäsenvaltiosta. Turvapaikkaviraston on varmistettava, että hakijat osoitetaan johonkin avoimista siirtolistoista 41 artiklan mukaisesti.
3. Aina kun kaikki siirtolistassa käytettävissä olevat paikat on täytetty 2 kohdan mukaisesti, automaattinen järjestelmä ilmoittaa tämän tiedon hyötyvälle jäsenvaltiolle ja kohdentamisjäsenvaltiolle ja lisää kohdentamisjäsenvaltion 23 artiklan 2 kohdassa tarkoitettuun sähköiseen tiedostoon.
4. Kun siirtolista on täynnä 3 a kohdan mukaisesti, automaattinen järjestelmä avaa uuden siirtolistan sitä jäsenvaltiota varten, jolla on lukumääräisesti vähinten hakijoita suhteessa sen osuuteen oikeudenmukaisessa jakomallissa ja jota varten ei ole vielä avattu listaa.
36 b Perheenyhdistämismenettely korjaavassa jakomekanismissa.

Siirtymäajaksi on kaavailtu 5 vuotta, jotta ne maat joilla ei ole maahanmuuttoteollista kompleksia saavat aikaa sen kehittämiseen. (X+1 80% perusviitearvosta ja 20% viitearvosta, X+2 60-40 jne.) Laskentakaava matupotille on 50% GDP ja 50% väkimäärä. Eli pinta-ala ei ole mukana. Se on hyvä se :) Tuon tarkempaa ei osunut silmiin.

Wikströmin loppuyhteenvedossa on tällainen
QuoteOlen ehdottanut, että otetaan käyttöön ehdollisuus, jossa rinnan ovat aito osallistuminen korjaavaan jakomekanismiin ja osallistuminen Euroopan rakenne- ja investointirahastoihin.
Suomi voisi osallistua... hmmm... rakenne- ja investointirahastoihin 8)

Tekstiä on 96 sivua, mutta en kyllä huomannut viittauksia siitä miten estetään turvapaikan saaneiden siirtyminen toiseen maahan. esim. Latviassahan nuo eivät tuppaa pysymään sitten millään. Edelleen Wikströmin loppuyhteenvedosta
QuoteTurvapaikanhakijoille on oltava täysin selvää, että he eivät voi valita, mikä maa on vastuussa heidän hakemuksensa käsittelemisestä, ja että ainoa tapa laillisen statuksen saamiselle Euroopassa on pysyä virallisessa järjestelmässä.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Tallenne päivän valiokuntaistunnosta

Jussi Halla-ahon puheenvuorot (englanniksi) ovat ajoissa (tallenteessakin on kaksi vaihtoehtoa)
Quote1:04:00-1:05:45 ja 1:44:25-1:47:45
11:06:00-11:07:45 ja 11:46:30-11:49:55
Hänen esittelemänsä asia meni läpi äänin 43-1, ei pitänyt puheenvuoroa siitä.

Poimintoja
QuoteValtaosa Eurooppaan pyrkijöistä haluaa muihin maihin kuin Kreikka ja Italia. Matkustushalujen lannistamiseksi, heille tulisi tehdä selväksi että eivät tule ikinä pääsemään Kreikkaa tai Italiaa pidemmälle!

ECR kannattaa järjestelmän harmonisointia, mutta sen tulee olla minimistandardeissa ei maksimissa. Järjestelmän tulisi olla luontaantyöntävä, ei vetovoimatekijä.

ECR ei hyväksy seuraavia kohtia Fajonin ehdotuksesta
- ilmastopakolaisen konsepti
- perheen määritelmän laajennus
- asumisluvan pidentämistä 5-vuoteen, sen tulisi olla 1-vuotinen joka tarkistettaisiin vuosittain

Rutinuivaa puhetta :D Soisi tulevan uutisoiduksi edes Suomen Uutisissa...
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 09.03.2017, 02:10:24
Ei saa valita maata, mutta saa pyytää siirtoa sellaiseen jossa on saman heimon väkeä. Varsinainen jättipotti Suomelle! :facepalm:

Eli vaikka perheenyhdistämisen edellytykset eivät täyty, muut omaiset lennätetään joka tapauksessa EU-rajalta ensin tulleen luokse turvapaikanhakijoina. Kun lisäksi perheen määritelmää laajennetaan, suora ja epäsuora perheenyhdistäminen moninkertaistaisi tulijoiden määrän.

QuoteSiirtymäajaksi on kaavailtu 5 vuotta, jotta ne maat joilla ei ole maahanmuuttoteollista kompleksia saavat aikaa sen kehittämiseen. (X+1 80% perusviitearvosta ja 20% viitearvosta, X+2 60-40 jne.) Laskentakaava matupotille on 50% GDP ja 50% väkimäärä. Eli pinta-ala ei ole mukana. Se on hyvä se :) Tuon tarkempaa ei osunut silmiin.

Pinta-alan lisääminen laskentakaavaan on triviaalia sen jälkeen, kun pysyvä taakanjakomekanismi on saatu voimaan.

QuoteWikströmin loppuyhteenvedossa on tällainen
QuoteOlen ehdottanut, että otetaan käyttöön ehdollisuus, jossa rinnan ovat aito osallistuminen korjaavaan jakomekanismiin ja osallistuminen Euroopan rakenne- ja investointirahastoihin.
Suomi voisi osallistua... hmmm... rakenne- ja investointirahastoihin 8)

Wikström tarkoittaa, että niitä maita jotka eivät osallistu pysyvään taakanjakomekanismiin, rangaistaan Euroopan rakenne- ja investointirahastojen miljarditukien menetyksellä. Komission esityksessähän sakko oli 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Edelleenkään ei ole osoitettu edes nykyisten ns. väliaikaisten siirtojen olevan laillisia, vaan valituksen käsittely on kesken, vaikka kahden vuoden siirtoikkuna umpeutuu syksyllä.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Quote from: Roope on 09.03.2017, 18:05:39
Wikström tarkoittaa, että niitä maita jotka eivät osallistu pysyvään taakanjakomekanismiin, rangaistaan Euroopan rakenne- ja investointirahastojen miljarditukien menetyksellä. Komission esityksessähän sakko oli 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Niin tietenkin. Olisikin ollut hieman epäloogista.

Uutena asiana tämänpäiväisessä oli ns. ilmastopakolaisen määritelmän luominen. Fajonin ehdotuksessa sellaista. Ei jumalauta :facepalm:

Se ja perheen käsitteen laajentaminen läpi, niin voidaan alkaa kysymään kuka ei ole oikeutettu "turvapaikkaan" >:(
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 07.03.2017, 20:52:28
QuoteKolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistaminen (uudelleenlaadittu)

Esittelijä: Cecilia Wikström (ALDE)

Svenska Yle: Nytt ambitiöst förslag om EU:s flyktingpolitik: Visa solidaritet eller gå miste om EU-pengar 7.3.2017

Quote from: Svenska YleUusi kunnianhimoinen ehdotus EU:n pakolaispolitiikkaan: Osoita solidaarisuutta tai menetät EU-rahat

Kaikkien EU-maiden on pakko ottaa vastaan turvapaikanhakijoita. Näin ehdottaa ruotsalainen liberaali europarlamentaarikko Cecilia Wikström uudessa esityksessään siitä, kuinka EU:n turvapaikkapolitiikkaa muotoillaan tulevaisuudessa.


– Meidän on jätettävä tilanne, jossa kourallinen EU:n jäsenmaista ottaa vastuun, kun muut tekevät hyvin vähän, muutamat maat eivät yhtään mitään, sanoo ruotsalainen europarlamentaarikko Cecilia Wikström liberaaliryhmä ALDE:sta.

Wikströmillä on vastuullinen tehtävä. Hänen ehdotuksensa perusteella EU-parlamentti muotoilee yhteisen kannan siitä, miltä EU:n tulevan turvapaikkapolitiikan pitää näyttää.

EU-maiden hallitukset ottavat sitten myöhemmin kantaa ehdotukseen, josta EU-parlamentti on sopinut.

Radikaaleja ehdotuksia

Tiistaina toimittajille esitelty Cecilia Wikströmin ehdotus uudeksi turvapaikkapolitiikaksi on kunnianhimoinen.

Wikström haluaa muuttaa EU:n turvapaikka- ja pakolaispolitiikan kokonaan.

– Me olemme teippailleet, paikkailleet ja parsineet valtavasti. Esimerkiksi EU:n Turkin kanssa tekemä sopimus rajavalvonnasta tai tilapäinen 160 000 turvapaikanhakijan uudelleenjako Kreikasta ja Italiasta. Kaikki tällaiset toimenpiteet ovat hätätoimenpiteitä. Nyt meidän on lopetettava hätätoimenpiteet ja otettava käyttöön säännönmukainen turvapaikkajärjestelmä.

Wikströmin ehdotus perustuu EU:n komission viimevuotiseen ehdotukseen, mutta menee monissa kohdissa pitemmälle.

Hän ehdottaa komission lailla, että kaikki maat pakotetaan pakolaisten vastaanottoon kiintiöllä, joka perustuu maan bruttokansantuotteeseen ja väestönkasvuun [oikeasti väkilukuun].

Samoin hän ehdottaa, että turvapaikanhakijat eivät saisi valita maata, vaan heidän olisi pakko asettua heille osoitettuun maahan.

Mutta tämän lisäksi Wikström ehdottaa, että automaattinen taakanjakomekanismi otettaisiin käyttöön jo silloin, kun kiintiö saavuttaa 100 prosenttia, ei 150 prosenttia kuten komission ehdotuksessa.

Tämä tarkoittaa, että kun esimerkiksi Kreikka on ottanut vastaan kiintiönsä määrän turvapaikanhakijoita, laukeaisi pysyvä taakanjakomekanismi niin, että loput Kreikassa olevat turvapaikanhakijat jaettaisiin muihin jäsenmaihin.

Maille määrätty kiintiö on prosenttiosuus, ei määräosuus, joten jakomekanismi on käytössä automaattisesti koko ajan, eikä tuolla 100/150 prosentin laukeamisrajalla ole mitään käytännön merkitystä.

Quote from: Svenska YleUseat maat vastustavat sitovia kiintiöitä

Europarlamentaarikko Cecilia Malmströmin ehdotus yhteisestä pakolaisten vastaanottojärjestelmästä kohtaa kuitenkin vastarintaa useissa jäsenmaissa.

Äänekkäimpiä kriitikkoja ovat sellaiset maat kuin Unkari, Tsekki, Puola ja Slovakia, ns. Visegrad-maat, jotka ovat ilmoittaneet, että eivät missään olosuhteissa voi hyväksyä sitovia pakolaiskiintiöitä.

Tästä syystä EU:n komissio viime vuonna ehdotti, että maat jotka kieltäytyvät pakolaisten vastaanotosta, voivat ostaa itsensä vapaaksi maksamalla 250 000 euroa per turvapaikanhakija.

Mutta Cecilia Malmström sanoo ehdotuksessaan ei tällaiselle hintalapulle.

– Minusta on syvästi epäeettistä laittaa hintalappu joka ihmiselle. Minusta EU:n olisi pitänyt mennä pitemmälle.

Aikoo jyrätä uppiniskaiset jäsenmaat

Cecilia Wikström ehdottaa, että EU:n jäsenmaat hyväksyvät EU:n uuden turvapaikkapolitiikan enemmistöpäätöksellä. Se tarkoittaa, että enemmistö voi jyrätä sitovia kiintiöitä vastustavien maiden yli.

Näin tapahtui syksyllä 2015, kun EU-maat äänestivät 160 000 turvapaikanhakijan jakamisesta Kreikasta ja Italiasta.

Päätöksestä tehtiin EU-tuomioistuimeen valitus, josta ei ole vieläkään tullut päätöstä.

Quote from: Svenska YleSuomi äänesti tyhjää, mutta sittemmin siitä on tullut yksi eniten turvapaikanhakijoita väliaikaisen mekanismin kautta ottaneista maista.

Sen sijaan useat maat eivät ole noudattaneet päätöstä. 160 000:sta toistaiseksi vain 15 000 ihmistä on jaettu.

Jotta turvapaikkapaketti ei kokisi samaa kohtaloa, Cecilia Wikström ehdottaa, että mailta, jotka eivät osoita solidaarisuutta, voidaan evätä EU-tuet.

– Mikäli jäsenmaa ei ole vuoden loppuun mennessä täyttänyt osuuttaan, sille ei jaeta EU-rahoitusta, jota maa on hakenut.

Syviä kuiluja EU:n sisällä

Tavoitteena on sopia EU:n uudesta turvapaikka- ja pakolaispolitiikasta jo tänä vuonna. Mutta jännitteet ovat suuria ja neuvottelut vaikeita.

Vastustuksessa ei ole kyse vain Itä-Euroopan maista. Kysymys on siitä, kuinka Perussuomalaiset tulevat suhtautumaan sitoviin pakolaiskiintiöihin silloin, kun Suomen hallitus muotoilee kantansa.

Suomen hallitus ja hallintovaliokunta ovat jo viime syksynä ilmoittaneet hyväksyvänsä asiassa määräenemmistöpäätöksen, mikä käytännössä tarkoittaa vihreää valoa pysyvälle taakanjakomekanismille. Täydessä radiohiljaisuudessa tehtyjä kannanottoja lykättiin ensin kuukausikaupalla vetoamalla siihen, että komission esityksestä odotettiin muka lisätietoja.

Quote from: Svenska YleEU-parlamentin esittelijä Cecilia Wikström on kuitenkin toiveikas.

– Kun puhumme kansalaisten kanssa ympäri Eurooppaa, he sanovat, että on outoa, ettemme ole onnistuneet luomaan politiikkaa, jossa jokainen maa ottaa vastuun ja ottaa suhteellisen osuutensa tänne tulevista ihmisistä. Meidän on osoitettava, että EU voi tarjota myös turvapaikkapolitiikassa, painottaa Wikström.  (käännös)

Jos taakanjaolla on muka kansalaisten hyväksyntä, niin sittenhän ei ole syytä pakottamalla pakottaa jäsenmaita vastaanottoon. Kukin maa päättäköön demokraattisesti, haluaako osallistua kollektiiviseen hulluuteen vai ei. Maahanmuuton jos minkä on kuuluttava valtioiden suvereniteettiin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

Quote from: Svenska YleMutta tämän lisäksi Wikström ehdottaa, että automaattinen taakanjakomekanismi otettaisiin käyttöön jo silloin, kun kiintiö saavuttaa 100 prosenttia, ei 150 prosenttia kuten komission ehdotuksessa.
Quote from: RoopeMaille määrätty kiintiö on prosenttiosuus, ei määräosuus, joten jakomekanismi on käytössä automaattisesti koko ajan, eikä tuolla 100/150 prosentin laukeamisrajalla ole mitään käytännön merkitystä.

On sillä vähän. Yli 100% maasta siirrettäisiin 70% asti. Eilisessä LIBE:n istunnossa (1:13:45 -1:16:30) komission Henrik Nielsen (Directorate-General for Migration and Home Affairs. Ikinä kuullut koko tyypistä...) sanoi että kyseinen menettely voisi teoriassa johtaa tilanteeseen jossa jokaisesta jäsenmaasta siirrettäisiin porukkaa toisaalle samanaikaisesti ;D

Varsin hyvin valmisteltu ehdotus siis :roll:
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Eisernes Kreuz

Suomi on Pohjolan EU-Hölmölä, joten meidän päättäjillemme kelpaa varmasti mikä tahansa ratkaisu, jossa he pääsevät osoittamaan halukkuutensa kantaa vastuuta.

Toivottavasti populistit menestyvät tulevissa vaaleissa edes muissa EU-maissa, jos eivät meillä. Kun tulevaisuudessa on odotettavissa vain kansainvaelluksen kiihtyminen, on tämä yhteinen pakolaispolitiikka helposti potentiaalisilta vaikutuksiltaan yksi tuhoisimmista, ellei tuhoisin, EU:n liittovaltiokehityksen hankkeista.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Kim Evil-666

^ Se on hyvin pitkälle sitä jo nyt. Massiivinen määrä on jo tähän mennessä nähty Euroopassa inhimillisiä murhenätelmiä raiskauksineen ja mielenhäiriöisten sattumusten johdosta. Lisäksi kansainvaellukseen jo nyt kulutettu rahamäärä, jonka eurooppalaiset veronmaksajat ovat joutuneet kustantamaan, on mittaluokaltaan huikea.

Kaikkinensa tämä ei voi päättyä kuin massiiviseen Euroopan kokoiseen romahdukseen. Kaikkein iljettävimmän hulluudesta tekee se, että purevat koirat ovat omia koiria.
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Roope

Quote from: qwerty on 10.03.2017, 18:26:46
Yli 100% maasta siirrettäisiin 70% asti. Eilisessä LIBE:n istunnossa (1:13:45 -1:16:30) komission Henrik Nielsen (Directorate-General for Migration and Home Affairs. Ikinä kuullut koko tyypistä...) sanoi että kyseinen menettely voisi teoriassa johtaa tilanteeseen jossa jokaisesta jäsenmaasta siirrettäisiin porukkaa toisaalle samanaikaisesti ;D

En ihan ymmärtänyt, eikä koneeni huoli noita parlamentin videoita.

Komission esityksen 150 prosenttia tarkoittaa, että jos Kreikan kiintiöprosentti on vaikka neljä, niin kuuden (150 %) tulijan jälkeen seuraavat 94 sadasta siirretään niihin jäsenmaihin, joiden kohdalla 100 prosenttia ei ole vielä tullut täyteen. Ymmärsin, että Wikströmin ehdotuksessa Kreikkaan jäisi sadasta neljä, ja muualle siirrettäisiin 96.

Molemmat esitykset tarkoittavat, että väkeä siirrettäisiin edestakaisin, koska ensimmäisestä maasta omin päin muualle lähteneitä palautettaisiin ensimmäiseen maahan ja ensimmäiseen maahan tulleita ja palautettuja siirrettäisiin muihin maihin. Lisäksi pitäisi jollain ilveellä saada johonkin maahan siirretyt myös pysymään kyseisessä maassa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Java

Tälläinen tyhmä duunari kuten minä voisi kuvitella että helpompaa ja halvempaa olisi jos ei otettaisi haittaväkeä laisinkaan :o
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Phantasticum

Onko siihen syy, miksi ECR kannattaa järjestelmän harmonisointia, mikäli se toimii minimimistandardeilla eikä maksimeilla? Miksei voi vain kieltäytyä selkeästi koko järjestelmän käyttöönotosta, kun minimistandardeilla ei ole pienintäkään edellytystä toteutua.

Laskeekaapa huviksenne myös, mitä tekee 250 000 euron yhden turvapaikanhakijan kieltäytymismaksu, jos maan kiintiöksi määrätään 10 000 hakijaa? Se maksaa 2 500 000 000 eli tuttavallisemmin 2,5 miljardia euroa.

Lady Deadpool

EU Observer uutisoi kadonneista alaikäisistä turhapaikanhakijoista. Ratkaisuksi ehdotetaan parempaa ja laajempaa rekisteröintiä mm. SISiin.

https://euobserver.com/migration/137249 (16.7.2017)

QuoteEU to find missing migrant children with fingerprinting

One year after Europol estimated that 10,000 children have gone missing in Europe, leading EU lawmakers say that better registration of migrant children entering the EU could make it easier to find the ones that are unaccounted for.

EU migration commissioner Dimitris Avramopoulos recently told the European Parliament that there is a need to "fully" use the existing instruments to report and record child disappearances, suggesting they were currently not.

He said missing children should be recorded in the Schengen Information System (SIS), which is the only EU database used for the purpose of recording missing persons. He also proposed that photographs and fingerprints should be attached to SIS entries.

This means that SIS would be linked to Eurodac, another database storing fingerprints of people who apply for asylum or who are found migrating to Europe irregularly.


The EU institutions are currently working on an update to Eurodac rules, and the commission has suggested registering fingerprints and photographs of children as young as six years old - down from the current age of 14.

Eurodac rapporteur, Romanian conservative MEP Monica Macovei, told EUobserver she agreed with the proposal.

Preventing abuse

"We need to have a system that allows to trace the children, reunite them with their families and protect them from being abused by traffickers and organ smugglers," she said.

But Omid Mahmoudi, the founder of Ensamkommandes Forbund, an association for unaccompanied minors in Sweden, told EUobserver that increased fingerprinting could be counterproductive.

"It's the same kind of argument as saying that closing the borders would prevent children from drowning. Children go missing because they are fighting to survive," he argued.

Mahmoudi, who came to Sweden as a lone minor, said he paid smugglers so they would bring him to safety without being stopped on the way.

"Instead of asking why children disappear, we are creating further measures that scare them. Children are afraid of being fingerprinted, even six-year-olds are afraid of being deported if they are caught," he said.

"Besides, we already have fingerprints for most missing children, and nobody is looking for them," he said.

When the EU's Fundamental Rights Agency (FRA), was asked for a legal opinion on Eurodac last year, it said most of the missing unaccompanied children are already in the system but this doesn't stop them from disappearing and they are rarely traced if they do go missing.

The FRA said however that registration is a fundamental component of international refugee protection in general.

Macovei, the Romanian MEP, said she included safeguards in her report to protect the best interests of the child.

"These safeguards include that information should be presented to children in a child-friendly manner, and that they should always be accompanied by a guardian or legal representative," she said.

Europol problems

In a bid to step up search and rescue efforts for missing migrant children, the Romanian MEP also wants to extend the powers of Europol to look for missing children, by giving them greater powers to access Eurodac.

At present, the European police agency can only see if a person's fingerprints appear in the system ("hit-or-not"), but then have to ask national police for access to that person's file. In practice, it means Europol, whose headquarters is located in The Hague, needs to turn to Dutch authorities.

"In practice, the security standards are so high that Europol cannot share information," Macovei said.

Some claim this will not be enough to stop children from going missing.

The FRA noted the commission's proposal to reform Eurodac only aimed to apply the Dublin asylum system, combat irregular immigration and fight serious crime.

"For the following reasons and given the evidence available it seems difficult to conclude that the processing of fingerprints for children as young as six years of age is necessary and proportionate," the agency said.

The rights agency then suggested expanding the scope of the report to "expressly pursue a child protection objective".

Malin Bjork, a Swedish MEP who serves as shadow rapporteur for the left-wing GUE group, said the best way to stop children from going missing was to "make them feel safe".

"The only way to stop them from absconding is to create good conditions and guarantee them a good future among us. That's where we should put the money, not on coercion of little children," Bjork added.

The Swedish MEP tabled an amendment to Macovei's report, in a bid to bring the minimum age of fingerprinting back to 16 again.

The civic liberties (LIBE) committee will likely vote on the report in April or May.
Sarjavihaaja.

Lady Deadpool

Daily Caller uutisoi Dimitris Avramopoulosin kommenteista. Ota suosiolla tai pakolla, mutta ilman ei ole jäämistä.

http://dailycaller.com/2017/03/21/eu-official-well-force-members-to-accept-refugees/ (21.3.2017)

QuoteEU Official: We'll Force Members To Accept Refugees

The commissioner for the European Union's "Common Immigration and Asylum Policy" said the bloc can force member states to accept refugees, the Associated Press reports.

The commissioner, Dimitris Avramopoulos, said that the bloc has the "tools, the means and the power," to force member states to comply. Avramopoulos's comments came during a visit to Poland, which has opposed EU efforts to resettle refugees. Poland argues that many of the refugees in Europe came to improve their economic prospects, rather than fleeing a dangerous war-zone.


Avramopoulos's comments are the latest in a series of threats by EU officials to countries that refuse to accept refugees or challenge the EU's quotas. "The Commission might start infraction procedures" against resistant nations, European Commission Vice-President Frans Timmermans declared in early February. He expressed his hope that "peer pressure" would force countries to comply.

Hungary, another member state, sued the bloc in December, 2015, saying mandatory resettlement quotas would affect the country's internal security. The resettlement quotas allocate refugees across the EU based on the population of each country. Hungary voted against the measure in the EU parliament, along with several Eastern European countries.

Refugee resettlement is a major point of contention between countries in the bloc, and was a central issue in the July, 2016, Brexit referendum. "We must break free of the EU and take back control of our borders," one infamous campaign poster declared.
Sarjavihaaja.

qwerty


Pöytäkirja SuVP 12/2017 vp
Suuri valiokunta
Perjantai 24.3.2017 klo 13.33—14.51
QuoteKohta 15
SISÄASIAT
–Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistus ja uudelleensijoittaminen

QuoteKeskustelun kuluessa ed. Tuppurainen teki ed. Gustafssonin kannattamana ehdotuksen siitä, että suuri valiokunta hyväksyisi seuraavan eduskunnan kannan: Eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän on perustuttava yhteisesti sovittuihin sääntöihin ja oikeudenmukaiseen vastuunjakoon sekä varmistettava turvapaikanhakijoiden ihmisoikeuksien ja oikeusturvan toteutuminen kaikkialla Euroopassa. Myös turvallisten ja laillisten maahantuloväylien luominen Eurooppaan on ensisijaisen tärkeää. Suomen toimintalinjan on tuettava laajasti käsittelyssä olevia EU-tason aloitteita muuttoliikkeen hallinnassa. Suomen on valmistauduttava ja vaikutettava EU:ssa siihen, että tarvittaessa on valmius ottaa käyttöön sitovat kiintiöt turvapaikanhakijoiden sijoittamiseksi ja toimivan eurooppalaisen ratkaisun löytämiseksi. Vapaaehtoiset toimet eivät tähän mennessä ole olleet riittäviä, sillä esimerkiksi turvapaikanhakijoiden sisäisiä siirtoja ei ole saatu toimimaan EU-tasolla, eikä kaikkien jäsenvaltioiden sitoutuminen asiaan ole ollut riittävää. Turvallisten maiden listaa on seurattava ja päivitettävä säännöllisesti, jotta voidaan tarvittaessa varmistaa turvapaikanhakijoiden turvallinen palauttaminen. Ehdotus hylättiin äänin 9 - 7 (tyhjiä 1).
QuoteEd. Essayah teki seuraavan ehdotuksen eduskunnan kannaksi: Suomen tulee vastustaa komission esittämää automaattista jakomekanismia turvapaikanhakijoiden siirtämisestä EU-jäsenmaasta toiseen ja siitä johtuvaa Dublin-järjestelmään esitettävää muutosta. Automaattisen jakomekanismin hyväksyminen on toimivallan siirto maahanmuuttopolitiikassa jäsenmailta komissiolle. Lisäksi esitetyn mukaan komissio antaisi täytäntöönpanosäädöksen, jossa täsmennettäisiin solidaarisuusmekanismin käytön käytännön yksityiskohdat. Esitetty malli on omiaan heikentämään velvoitteita ja kannusteita hallita maahantulijoiden virtaa siirtämällä painetta muille jäsenvaltioille. Erityisesti tämä koskettaa tilannetta, jolloin laskennallisen viitearvon täyttyminen lähestyy. Automaattisen jakomekanismin toimenpiteiden oikeusperustaa ja oikeasuhtaisuutta sekä menettelyn synnyttämän mahdollisen riskin ihmissalakuljetuksen ja ihmiskaupan ja vakavan rikollisuuden lisääntymisen suhteen ei myöskään ole riittävästi selvitetty. Esitykseen sisältyy lisäksi mahdollisuus jäsenvaltiolle olla osallistumatta korjausmekanismiin 12 kuukauden ajan, jos se suorittaa ns. 250 000 euron solidaarisuusmaksun yhtä hakijaa kohden niille jäsenvaltioille, jotka määritettiin vastuullisiksi käsittelemään siirretyt hakemukset. Kyseinen esitys on erittäin merkillinen, koska jäsenmaa maksaisi tulevaisuudessa siitä, etteivät kaikki maat kykene noudattamaan Dublin-säännöstön perusperiaatetta. Esitys raukesi kannattamattomana.
QuoteLäsnä

puheenjohtaja Anne-Mari Virolainen kok
2. varapuheenjohtaja Tytti Tuppurainen sd
jäsen Eva Biaudet r
jäsen Sari Essayah kd
jäsen Emma Kari virh
jäsen Johanna Karimäki virh
jäsen Simon Elo ps
jäsen Ville Tavio ps
jäsen Sampo Terho ps


seuraavien kohdalla on merkintä 15 osittain. Kieroa taktikointia. Nyt heidän kanta jää pimentoon.

jäsen Jukka Gustafsson sd
jäsen Mika Niikko ps
jäsen Sari Raassina kok
jäsen Sinuhe Wallinheimo kok
jäsen Juhana Vartiainen kok
varajäsen Riitta Myller sd
varajäsen Juha Pylväs kesk
varajäsen Annika Saarikko kesk
varajäsen Eero Suutari kok
varajäsen Ben Zyskowicz kok
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Java

^ Tavio poistui juuri mahdollisten äänestettävien listalta >:(
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

Skeptikko

Miksei Suomi kieltäydy myös samalla perusteella?:

Itävalta haluaa vapautuksen EU:n pakolaisten uudelleensijoitusohjelmasta - "Itävalta on jo täyttänyt velvollisuutensa"
http://www.talouselama.fi/uutiset/itavalta-haluaa-vapautuksen-eu-n-pakolaisten-uudelleensijoitusohjelmasta-itavalta-on-jo-tayttanyt-velvollisuutensa-6636682

Austria says wants exemption from EU migrant relocation system
http://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-austria-idUSKBN16Z166?il=0
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Uuno Nuivanen

Koska Suomen valtaapitävät haluavat miellyttää uusia isäntiään kuuliaisen orjan lailla.

Ja koska pesuja kiinnostaa vain kesäaika ja hevosen paska.

Skeptikko

Ja samaan aikaan Suomi edelleen seisoo tumput suorana ja rajat sepposen selällään ja perustelee toimimimattomuuttaan sillä, että kyllä EU asian vielä hoitaa:

Migrant crisis - EU interior ministers discuss increased return of failed asylum seekers
http://www.express.co.uk/news/politics/784310/Migrant-crisis-EU-interior-ministers-increased-return-failed-asylum-seekers

Quote
NATIONAL governments are set to seize back control of Europe's lacklustre and dysfunctional migrant return operation because they "do not trust" eurocrats to do the job properly, a senior EU minister revealed today.

Malta's home affairs chief Carmelo Abela said the issue of sending back failed asylum seekers had been catapulted to the top of member states' agendas because of a lack of faith in the EU Commission.

The extraordinary admission came as interior ministers from across the bloc gathered in Brussels today to discuss bold plans to finally bring the migrant crisis under control.
...
However, the EU intervenes heavily in the return process through its border agency Frontex and via a 2010 directive, not applicable in the UK, which governs the rights of failed refugees.

And now eurocrats want to dismantle large parts of the controversial law, which they say makes it too easy for irregular migrants to indefinitely stall deportation orders.

Miksei Suomi tämän suosituksen mukaisesti vangitse laittomasti maahan jääviä?:

EU migrant chief vows to return failed asylum seekers in new crackdown
http://www.express.co.uk/news/world/774296/eu-migrants-deport-detain-Dimitris-Avramopoulos

Quote
Dimitris Avramopoulos said EU states should be prepared to crack down on those with no legal right to be in the union - before they go off the radar.

The European Union Migration Commissioner said: "Return rates have to be improved. Member states should also use the possibility to place migrants in detention if there is a risk of absconding and for a sufficient period to be able to complete the return and readmission procedure."
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Roope

Quote from: Skeptikko on 28.03.2017, 19:06:42
Miksei Suomi kieltäydy myös samalla perusteella?:

Itävalta ei kieltäytynyt, vaan se päinvastoin juuri myöntyi turvapaikanhakijasiirtoihin. Vapautuksen anominen kirjeellä on teatteria, koska on selvää, että komissio ei tule myöntymään pyyntöön.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

LIBE tänään (pdf:t suomeksi)

QuoteUnionin uudelleensijoittamisohjelma

- Ehdotus Euroopan parlamentin ja neuvoston asetukseksi unionin uudelleensijoittamiskehyksen käyttöönotosta ja Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 516/2014 muuttamisesta

Rapporteur: Björk Malin (GUE/NGL)
QuoteKolmannen maan kansalaisen tai kansalaisuudettoman henkilön johonkin jäsenvaltioon jättämän kansainvälistä suojelua koskevan hakemuksen käsittelystä vastuussa olevan jäsenvaltion määrittämisperusteiden ja -menettelyjen vahvistaminen (uudelleenlaadittu)
QuoteTurvallisia alkuperämaita koskevan EU:n yhteisen luettelon laatiminen kansainvälisen suojelun myöntämistä tai poistamista koskevien yhteisten menettelyjen soveltamiseksi

Tallenne (kohta 4 - Eurodac - siirretty myöhemmäksi)

Paljon luettavaa. Aivan pikaisella silmäilyllä pari poimintaa. Raportissa esitetään muutoksia komission ehdotukseen.
QuoteTarkistus 39

Ehdotus asetukseksi
3 artikla – 3 kohta – b a alakohta (uusi)

(b a) lisää asteittain jäsenvaltioiden yhteisiä uudelleensijoittamistoimia ja tukee ja helpottaa uudelleensijoitettujen henkilöiden vastaanottoa ja kotoutumista;
QuoteTarkistus 40

Ehdotus asetukseksi
3 artikla – 3 kohta – c alakohta

Komission teksti
(c) edistää kansainvälisiä uudelleensijoittamisaloitteita.

Tarkistus
(c) edistää kansainvälisiä uudelleensijoittamisaloitteita, myös uudelleensijoittamisen strategisella käytöllä erityisesti pitkittyneen pakolaisuuden tapauksessa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Odotetun kaheleita ehdotuksia :facepalm:

QuoteTarkistus 4

Ehdotus asetukseksi
Johdanto-osan 1 d kappale (uusi)

(1 d) Uudelleensijoittaminen on yksi laillinen väylä, ja sitä olisi täydennettävä muilla laillisilla väylillä, joita ovat esimerkiksi laajennettu perheenyhdistäminen, humanitaariset viisumit, humanitaarisen maahanpääsyn ohjelmat, yksityiset tukiohjelmat ja työvoiman muuttoliike.
QuoteTarkistus 5

Ehdotus asetukseksi
Johdanto-osan 1 e kappale (uusi)

(1 e) Unionin uudelleensijoittamiskehyksen olisi perustuttava humanitaarisiin tarpeisiin, ja sen olisi osaltaan vastattava maailmanlaajuisiin uudelleensijoittamistarpeisiin...
Tuossa myönnetään että "pakolaisuus" johtuu holtittomasta väestönkasvusta, joka ei tietenkään ole turhapaikan peruste. Tarkoitus on siis siirtää Afrikan ylimääräinen väki Eurooppaan. Tämä on kansanvaihdon, eli kansanmurhan valmistelua >:(
Quote... ja lievitettävä pitkittynyttä pakolaisuutta. Se olisi sovitettava jo olemassa oleviin uudelleensijoittamisrakenteisiin ja varsinkin vuotuisiin uudelleensijoittamista käsitteleviin kolmikantakokouksiin, jotta voitaisiin asteittain lisätä jäsenvaltioiden yhteisiä uudelleensijoittamistoimia niin, että niissä otettaisiin huomioon vähintään 25 prosenttia maailmanlaajuisista uudelleensijoittamistarpeista, kuten UNHCR:n vuotuisissa ennusteissa maailmanlaajuisista uudelleensijoittamistarpeista todetaan.
Perustelu - Europe has 23.8% of the world's GDP, yet EU Member States host only around 8% of the world's refugees... yms. samalla logiikalla. Tokavika lause - The will from Member States to contribute to global resettlement needs is clear as more and more Member States are starting national resettlement programmes for the first time.

Niin? Jos jossain kolmen tuhannen kilometrin päässä on pakolaistilanne, niin hekö eivät voi väliaikaisesti olla vieressä olevassa turvallisessa maassa? Vaan osa pitää arpoa elätettäviksi korkean GDP:n maihin? Jos tässä tilanteessa osa on pitkin hampain hyväksynyt pakkotaakanjaon, niin eihän se nyt helvetti sitä tarkoita että kaikki haluavat ehdoitta lisää samaa porukkaa >:(
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

EU siis määrittelee jäsenmaiden kiintiöpakolaisten tavoitemääräksi 25 prosenttia vuotuisista uudelleensijoittamistarpeista koko maailmassa. Se tarkoittaisi tänä vuonna 300 000 EU-maihin siirrettävää kiintiöpakolaista.

Turvapaikanhakijasiirrot ja "spontaanit" turvapaikanhakijat tähän päälle, sillä raportissa muistutetaan, että kiintiöpakolaisten vastaanotto ei saa vaikuttaa turvapaikanhakijoiden vastaanottoon.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Kela_Platinum

Quote from: Roope on 11.04.2017, 17:46:47
EU siis määrittelee jäsenmaiden kiintiöpakolaisten tavoitemääräksi 25 prosenttia vuotuisista uudelleensijoittamistarpeista koko maailmassa. Se tarkoittaisi tänä vuonna 300 000 EU-maihin siirrettävää kiintiöpakolaista.

Turvapaikanhakijasiirrot ja "spontaanit" turvapaikanhakijat tähän päälle, sillä raportissa muistutetaan, että kiintiöpakolaisten vastaanotto ei saa vaikuttaa turvapaikanhakijoiden vastaanottoon.

Aivan järkyttävä ajatus, huhhuh mitä hulluutta. Toivotaan että Itä-Eurooppa pistää vastaan, tai yksinkertaisesti kieltäytyy vaikka EU:sta erottamisen uhalla.

Lumiukko Jeti

Mielenkiintoista luettavaa, etenkin kun komission alkuperäinen teksti ja LIBE:n muutokset/poistot rinnakkain.

Komission teksti on LIBE:n muutoksiin verrattuna järkevää. Sen henki on että rajoitetaan, vähennetään jne. kun taas LIBE:n muutokset menee aivan toiseen suuntaan ja lujaa. Sinne on oikein ladattu YK:n ihmisoikeusjulistusta sekaan :D

Lisäksi näköjään haluavat että koko resettlement päätösoikeudet siirrettäisiin YK:lle (UNCHR) :D

Esimerkki LIBE:n modauksista:

Komissio:
There is no subjective right to be resettled

Libe:
VMP. Deletoidaan koko teksti eikä lisätä mitään

Sanomattakin lienee selvää että tää räpellys ei tule koskaan menemään läpi missään.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Skeptikko

Quote from: qwerty on 11.04.2017, 17:31:13
Perustelu - Europe has 23.8% of the world's GDP, yet EU Member States host only around 8% of the world's refugees... yms. samalla logiikalla. Tokavika lause - The will from Member States to contribute to global resettlement needs is clear as more and more Member States are starting national resettlement programmes for the first time.

Jopas oli hölmö perustelu, että pitäisi ottaa kalliiden elinkustannusten alueelle tästä syystä. Toisaalta maailman väkiluku on noin 7500 miljoonaa (ja se on nopeassa kasvusuunnassa) ja EU:n väkiluku on noin 510 miljoonaa Britannian kanssa (eikä tämä väkiluku ole voimakkaassa kasvussa ainakaan ilman kansainvaelluksia) ja ilman Britanniaa 510-64=446 miljoonaa. EU:n väkiluku on siis 6,8 prosenttia Britannian kanssa ja ilman Britanniaa 5,9 prosenttia maailman väkiluvusta.
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/