News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

EU:n yhteinen pakolaispolitiikka (CEAS)... missä mennään???

Started by slobovorsk, 17.09.2011, 13:44:58

Previous topic - Next topic

Mr.Reese

^Minä kysyn taas, että mihin kategoriaan tipahtavat esimerkiksi ne Eritrealaiset, joita roudattiin sisäisinä siirtoina tänne syksyllä?
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

hattiwatti

Quote from: Ari-Lee on 15.12.2016, 22:16:16
Montako lapsosta Jean Claude on ottanut kotiinsa raiskailemaan kärsimään seksuaalista hätätilaa? Ja vaikka olisi ottanut vaikka sata niin ottiko omilla rahoilla? Ja vaikka olisi ottanut vaikka sata omilla rahoilla niin ne eivät olisi aiheuttamassa kaaosta ja hätätilaa kaikkialla missä käyvätkin.
Sehän on veroparatiisivaltio Luxemburgista. Ajanutkin kovin Luxemburgilaista finanssipolitiikkaa, joka liene syy miksi Angela 'Deuche Bank' Merkel on tukenut häntä.

Montako sinne Luxemburgiin on mennyt sisäisinä siirtoina tai muina taakanjakoina?

Mok

EU suunnittelee sopivansa Valko-Venäjälle kanssa vastaanottokeskusten rakentamisesta Shengen-alueelle pyrkiville syyrialaisille, ukrainalaisille ja venäläisille (lähinnä tsetseeni)  pakolaisille.  Keskukset vastaisivat parhaita  EU:n normeja ja niissä olisi omat osastot  naisille ja perheille.  Osa keskuksista olisi avoimia, osa suljettuja, joista pääsisi pois vain lähtemällä vapaaehtoisesti Valko-Venäjältä  tai pois siirrettyinä. Keskusten pitäisi tarjota lääketieteellistä  ja psykologia apua pakolaisille, mutta Valko-Venäjä ei näe omaavansa resursseja siihen.

EU maksaisi sopimuksen synnyttyä 7 milj. euroa Valko-Venäjäjälle. Keskusten rakentaminen liittyy EU:n ja Valko-Venäjän keskinäiseen liikkuvuuden edistämiseen.  EU liittää keskusten rakentamisen viisumien saannin helpottamiseen valko-venäläisille EU:n tuleville opiskelijoille ja työtä  hakeville.
http://www.taz.de/Internierungslager-fuer-Migranten/!5371059/

Valko-Venäjä on jo avannut rajojaan EU-kansalaisille mm. Suomesta pääsee nyt lentokoneella viisumivapaasti enintään 5 vrk:n vierailulle.

JKN93

EU Komission työohjelmasta 2017
Maahanmuuttopolitiikka 2017
http://ec.europa.eu/atwork/pdf/cwp_2017_fi.pdf
Quote
Kohti uudenlaista maahanmuuttopolitiikkaa

EU,    joka    suojelee    unionin    rajoja    ja    toteuttaa    vastuullista    muuttoliikepolitiikkaa.
Muuttovirtojen   hallinta   samalla   kun   varmistetaan,   että   turvapaikkaa   hakevat   saavat
Euroopassa  suojelua,  on  edelleen  päivittäinen  haaste.
Viime  vuonna  komissio  vauhditti Euroopan  parlamentin,  neuvoston  ja  jäsenvaltioiden  kanssa 
Euroopan muuttoliikeagendaan perustuvia toimia, joiden avulla varmistetaan nopea ja
koordinoitu vastaus pakolaiskriisiin ja hahmotellaan solidaarisuuteen ja vastuuntuntoon perustuvaa pitkän aikavälin toimintakehystä.
EU:n  määrätietoinen  päätös  puuttua  kriisin  vaikutuksiin  on  johtanut  ennenäkemättömän
laajoihin päivittäisiin käytännön toimiin. Komissio, EU:n virastot ja jäsenvaltiot ovat yhdessä
pelastaneet    ihmishenkiä merellä    ja    tukeneet    suurimman    paineen    alaisiksi    joutuvia
jäsenvaltioita.   EU:n   talousarviosta   on   osoitettu   yli   15   miljardia   euroa   pakolaiskriisin
hoitamiseen.  EU:n  ja  Turkin  julkilausuma  on  osoittautunut  ratkaisevaksi  toimenpiteeksi,
jonka  avulla  ihmissalakuljetus  voidaan  pysäyttää,  muuttovirrat  saada  hallintaan  ja  estää
ihmishenkien  menetykset.  Vuonna  2017  komissio  jatkaa  toimia  samalla  intensiteetillä,  jotta
pakolaisille  voidaan  antaa  suoraa  tukea  ja  edistää  heidän  kotoutumistaan  vastaanottaviin
yhteisöihin Euroopassa   ja   kolmansissa   maissa.   Lisäksi   on   parannettava   muuttoliikkeen
hallintaa   eniten   tulijoita   vastaanottavilla   rajoilla,   torjuttava   ihmisten   salakuljetusta   ja
ihmiskauppaa,  erityisesti  kun  on  kyse  ilman  huoltajaa  olevista  alaikäisistä,  sekä  palaute
ttava EU:n alueelle sääntöjenvastaisesti tulleet henkilöt.
Koska   unionin   sisällä   vallitsee   oikeus   vapaaseen   liikkuvuuteen,   unionin   ulkorajojen
turvallisuudesta  huolehtiminen  kuuluu  yhteisen  vastuun  piiriin  selvemmin  kuin  koskaan.
Schengen alueella  on  toteutettu  toimenpiteitä,  jotta  oikeus  vapaaseen  liikkuvuuteen  voisi
toteutua   jälleen   normaalilla   tavalla.   Saattamalla   eurooppalainen   raja ja   merivartiosto
toimintavalmiiksi EU:ssa on vajaassa vuodessa luotu pysyvä järjestelmä, jonka avulla taataan
rajaturvallisuus  ja  korjataan  EU:n  alueelle  saapuvien  henkilöiden  tarkastuksissa  ilmenneet puutteet.
Jotta  muuttoliike  saataisiin  pysyvästi  hallintaan  uskottavalla  ja  kestävällä  tavalla,  kaikkien
tähän  liittyvien  välineiden  on  oltava  käytettävissä.  Kaikkia  tarvittavia  osatekijöitä  koskevat
ehdotukset  ovat  nyt  Euroopan  parlamentin  ja  neuvoston  käsiteltävänä.  Nyt  on  olennaisen
tärkeää hyväksyä nopeasti keskeiset ehdotukset, kuten
Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamista koskevien  Dublinsääntöjen uudistus,
Euroopan turvapaikka asioiden  tukiviraston muuttaminen täysivaltaiseksi  EU:n turvapaikkavirastoksi,
Eurodacin lujittaminen,uusi uudelleensijoittamiskehys sekä hallittua laillista maahanmuuttoa  koskevat  toimenpiteet.
Näin  luodaan  kattava ja johdonmukainen  kehys, jonka avulla Euroopan unioni
voi saada muuttoliikkeeseen liittyvät haasteet hallintaan.
Euroopan  muuttoliikeagendan  pohjalta  kolmansien  maiden  kanssa  käyttöön  otetun  uuden
kumppanuuskehyksen alustavien  tulosten  perusteella  EU:n  toimielinten  ja 
jäsenvaltioiden on  jatkettava  toimia,  joiden  myötä  muuttoliikekysymykset  otetaan  keskinäisten  suhteiden
ytimeen  ja  niiden  laadun  edellytykseksi  kaikkien  sellaisten  keskeisten  kumppanimaiden
kanssa, jotka ovat muuttoliikkeen lähtö ja kauttakulku maita. Lähtö ja kauttakulkumaat ovat
alkaneet syventää osallistumistaan laittoman muuttoliikkeen ehkäisemiseen ja palauttamiseen
liittyvään  yhteistyöhön. Näiden  toimien  ohella  on  myös  parannettava laillisia väyliä saapua
unionin alueelle joko laillisen muuttoliikkeen tai uudelleensijoittamisen perusteella.

Ensi  vuonna  tarkastellaan  lähemmin  strategian  eri  osa-alueilla  toteutettuja toimia,luodaan
kattava tilannekatsaus siihen, miten muuttoliikkeen tehokkaamman ja kestävämmän hallinnan
toteuttamisessa on edistytty, ja selvitetään, mitä lisätoimia vielä tarvitaan.



Roope

Olennaiset:
Quote from: JKN93 on 18.01.2017, 04:00:31
Nyt on olennaisen tärkeää hyväksyä nopeasti keskeiset ehdotukset, kuten
Euroopan yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamista koskevien Dublin-sääntöjen uudistus,
Euroopan turvapaikka-asioiden tukiviraston muuttaminen täysivaltaiseksi EU:n turvapaikkavirastoksi,
Eurodacin lujittaminen, uusi uudelleensijoittamiskehys sekä hallittua laillista maahanmuuttoa koskevat toimenpiteet.
...
Näiden toimien ohella on myös parannettava laillisia väyliä saapua
unionin alueelle
joko laillisen muuttoliikkeen tai uudelleensijoittamisen perusteella.

"Dublin-sääntöjen uudistus" tarkoittaa jäsenmaille pakollisia turvapaikanhakijoiden siirtoja. "Hyväksyä nopeasti" tarkoittaa hyväksymistä ennen kuin jäsenmaissa tajutaan EU-jargonin tarkoittavan pakollisen taakanjaon hyväksymistä.

"Täysivaltainen EU:n turvapaikkavirasto" tarkoittaa maahanmuuttopoliittisen päätösvallan siirtoa jäsenmailta EU:n keskusvirastolle.

Laillisten väylien "parantamiselle" ei ole mitään perusteluja. Maahanmuuton rimaa pitäisi Euroopassa päinvastoin korottaa ja paljon. "Uudelleensijoittaminen" eli ihmisten rahtaaminen Eurooppaan esimerkiksi kiintiöpakolaisjärjeestelmän kautta pitäisi nykytilanteessa lopettaa kokonaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

MustaLeski

Amnesty on taas räksyttämässä mihin EU-politiikko tietysti vastasi mielistellen kuten asiaan kuuluu:

Quote'Discriminatory' EU Terror Laws Target Muslims: Amnesty International

Amnesty International slammed European laws against terror on Tuesday, warning that they "disproportionately affect" Muslims and migrants.

New security measures adopted across Europe in response to a succession of deadly terror attacks are "draconian", according to a new report by the NGO, which styles itself as a human rights watchdog.

The 70-page report is based on research carried out over two years, a period during which 280 people have died in attacks carried out by Islamic militants on European soil.

In this time, the study's authors gathered information on counterterror measures being brought in by governments across Europe, focusing on a list of 14 nations.

Mass migration, security, and Islamist terror are key issues in upcoming elections in Germany, the Netherlands, and France, all of which are countries whose counterterror laws were examined in the Amnesty report.

"Right across the EU regional space we see Muslims and foreigners being equated with terrorists", said report author and Amnesty International terror expert Julia Hall. "This stereotyping so disproportionately affects these communities that there is a high degree of fear and alienation."

The study criticised a European draft law that would punish people who travel, or plan to travel to join a terrorist group, arguing that the law's wording is vague and could cast too wide a net.

A spokesman for the European Commission dismissed Amnesty's concerns, promising that the European Union (EU) will monitor the bloc's 28 states for potential abuse, but the report was welcomed by terror-tsar Julian King.

King, who serves as Britain's representative in the European Commission, said 'fundamental rights' must not be put at risk because "that's what the terrorists are attacking".

In a statement concerning the report, Amnesty International's director for Europe John Dalhuisen blasted what he called "a raft of disproportionate and discriminatory laws" made by governments in Europe.

"Taken alone these individual counterterrorism measures are worrying enough, but when seen together, a disturbing picture emerges in which unchecked powers are trampling freedoms that have long been taken for granted," he said.

This month marked the two year anniversary of the Charlie Hebdo attack in which Islamists launched a deadly assault in the offices of the satirical weekly. Last month a terror attack in Berlin, in which a Tunisian migrant ploughed a truck into a crowd of people at a Christmas market, claimed the lives of 12 people.

Linkki: http://www.breitbart.com/london/2017/01/18/eu-terror-laws-discriminate-muslims/
Raportti: https://www.amnesty.org/en/documents/eur01/5342/2017/en/

Roope

Quote from: Roope on 17.11.2016, 08:44:59
Sisäministeriön maahanmuutto-osaston erityisasiantuntija Kukka Krüger antaa täysin väärän kuvan komission ehdotuksesta. "Korjaava jakomekanismi" eli jäsenmaat turvapaikanhakijoita vastaanottamaan pakottava siirtomekanismi on määritelty komission esityksessä siten, että se ei tule voimaan vain joissain poikkeustilanteissa vaan automaattisesti, kun turvapaikanhakijoita saapuu EU-alueelle enimmäkseen joidenkin ulkorajavaltioiden kautta, kuten on aina tapahtunut.

Sisäministeriön maahanmuutto-osaston erityisasiantuntijan tahallinen totuuden vääristely ei tiedä hyvää.

Sisäministeriö jatkaa valehteluaan:

QuoteEU-maat pohtivat turvapaikkakysymyksiä epävirallisessa oikeus- ja sisäasioiden neuvostossa

EU-maiden sisäministerit kokoontuvat epäviralliseen oikeus- ja sisäasioiden neuvostoon Maltalle 26. tammikuuta. Suomea kokouksessa edustaa kansliapäällikkö Päivi Nerg.

Epävirallisen OSA-neuvoston asialistalla ovat muun muassa turvapaikkakysymykset, kuten taakanjako ja turvapaikanhakijoiden sisäiset siirrot EU-alueella. Suomi suhtautuu varauksellisesti mahdolliseen pysyvään sisäisten siirtojen järjestelmään, ja kannattaa taakanjaosta sopimista yhteisesti jäsenvaltioiden kesken.

Keskustelun pohjana ovat EU-komission keväällä ja kesällä 2016 antamat ehdotukset EU:n yhteisen turvapaikkajärjestelmän uudistamiseksi. Kokouksessa ei kuitenkaan tehdä uusia päätöksiä toimenpiteistä.

Epävirallisessa OSA-neuvostossa keskustellaan myös terrorismin torjunnasta ja yhteisten tietojärjestelmien paremmasta hyödyntämisestä sekä biometriikan tuomista mahdollisuuksista rajaturvallisuuden parantamiseksi.
Sisäministeriö 25.1.2017

Sisäministeriö valehtelee, ja PS-ministerit ja -kansanedustajat katselevat valehtelua vierestä.

Hallitus ei suhtaudu pysyvään sisäisten siirtojen järjestelmään edes "varauksellisesti", vaan se tosiasiallisesti viimeisimmillä päätöksillään tukee turvapaikanhakijoiden siirtoja, joihin kaikkien jäsenmaiden olisi pakko osallistua. "Yhteisesti sopiminen" tarkoittaa hallitukselle myöntymistä komission esitykseen nykyisen Dublin-sopimuksen romuttamisesta ja ns. ensimmäisen maan periaatteen korvaamisesta taakanjakoavaimeen eli kiintiöihin perustuvilla automaattisilla turvapaikanhakijasiirroilla.

Propagandan vuoksi turvapaikanhakijoiden saapumista EU:n ulkorajojen yli kutsutaan komission esityksessä määrästä riippumatta siirtoihin oikeuttavaksi "kriisitilanteeksi", kun taas "pysyvä taakanjakomekanismi" olisi muka jotain muuta. Ero on semanttinen, sillä molemmat tarkoittavat käytännössä samaa eli EU:n määräämiä automaattisia turvapaikanhakijasiirtoja ulkorajoilta jäsenmaihin.

Quote from: Roope on 03.12.2016, 19:48:57
Kuten tuosta jäljempää ilmenee, hallitus ei suinkaan vastusta vaan vaatii kaikille EU-maille pakollista taakanjakojärjestelmää, samoin perussuomalaisten kansanedustaja Juho Eerolan vetämä hallintovaliokunta. Hallintovaliokunta myös torjuu jäsenmaiden kansalliset toimenpiteet. En ole nähnyt dokumenteissa tai muuallakaan perussuomalaisten vastalauseita.

Muistutan taas, että tämä on sisäministeriöltä ja hallitukselta täysin vastakkaista hallitusohjelmassa yhteisesti sovitulle.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Roope

Quote from: Lumiukko Jeti on 26.01.2017, 22:04:17
Saksan sisäministeri ei halua jatkossa päästää turvapaikanhakijoita Eurooppaan. Pakolaisleirejä perustetaan EU:n ulkopuolelle. Leireiltä käsin voi kuitenkin hakea pakolaisstatusta ja jos tällaisen saa niin ovi aukeaisi EU:hun.

Quote"The idea is to send them to a safe place, without bringing them into Europe," German Interior Minister Thomas de Maiziere told reporters in the Maltese capital Valletta.

"The people taken up by the smugglers need to be saved and brought to a safe place, but then from this safe place outside Europe we would bring into Europe only those who require protection."
Reuters: EU looks to camps in Africa to cut immigration 26.1.2017

Pohjimmiltaan siis sama edellisen maahanmuuttokomissaari Cecilia Malmströmin pähkähullu ajatus, että EU perustaa Pohjois-Afrikkaan turvapaikanhakukeskuksia, joista hyväksytyt miljoonat ihmiset lennätettäisiin EU-maihin. Nyt ei vain pahemmin mainosteta, perustuvatko siirrot tässä uudessa suunnitelmassa vapaaehtoisuuteen vai pakkoon. Vapaaehtoisuus ei toimisi, koska tulijoita olisi liikaa, ja pakko taas olisi toteutuessaan katastrofi Suomelle ja Euroopalle, koska tulijoita olisi liikaa.

Tänään EU:n sisäministerikokouksessa Suomea edustanut kansliapäällikkö Päivi Nerg tuntui Kymmenen uutisissa hyväksyvän Saksan sisäministerin nimiin pannun ehdotuksen, joten tällekin hankkeelle on luultavasti jo hallituksen siunaus, ennen kuin julkisesti edes tiedetään, mitä suunnitelma Suomelta edellyttää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

EUobserver

QuoteEU countries who refuse to help others with refugees could lose EU funds, if EU parliamentarian Cecilia Wikström gets her way.

The Swedish liberal is responsible for the European Parliament's position on a reform of the Dublin regulation, which defines what EU country is responsible for handing a migrant's asylum claim.

She spoke to EUobserver on Wednesday (25 January), before EU ministers gathered in Malta to discuss renewing the discredited system. "It's impossible to keep it as now," Wikström said.
QuoteThe EU executive also suggested that those who refuse to show solidarity must pay €250,000 for each refugee they fail to take. The proposal caused an outcry from the Visegrad quartet - Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia - in particular.

Wikström said she had scrapped the fine, for many reasons.

"No group in the parliament would support it, and it would be very complicated to send money around this way. Besides, I don't think we should attach a price tag to anyone's head," she said.
QuoteThe lawmaker will unveil her report to European Parliament's committee for civic liberties, LIBE, for a first exchange of views on 9 March.
Quote"This is maybe the most difficult piece of legislation that is currently on the table. My job is to turn Dublin into a solidarity instrument. It's like turning a square into a circle," Wikström said.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Lumiukko Jeti

Quote from: Roope on 27.01.2017, 00:52:22
Pohjimmiltaan siis sama edellisen maahanmuuttokomissaari Cecilia Malmströmin pähkähullu ajatus, että EU perustaa Pohjois-Afrikkaan turvapaikanhakukeskuksia, joista hyväksytyt miljoonat ihmiset lennätettäisiin EU-maihin. Nyt ei vain pahemmin mainosteta, perustuvatko siirrot tässä uudessa suunnitelmassa vapaaehtoisuuteen vai pakkoon. Vapaaehtoisuus ei toimisi, koska tulijoita olisi liikaa, ja pakko taas olisi toteutuessaan katastrofi Suomelle ja Euroopalle, koska tulijoita olisi liikaa.

Tänään EU:n sisäministerikokouksessa Suomea edustanut kansliapäällikkö Päivi Nerg tuntui Kymmenen uutisissa hyväksyvän Saksan sisäministerin nimiin pannun ehdotuksen, joten tällekin hankkeelle on luultavasti jo hallituksen siunaus, ennen kuin julkisesti edes tiedetään, mitä suunnitelma Suomelta edellyttää.

Ei tuossa nyt hahmotellussa mallissa ole enää taakanjakoa niinkuin komission /Malmströmin pähkähullussa ideassa. Siinähän nimenomaan tp-hakijat (siis kaikki halukkaat) taakanjakoiltiin ympäri Eurooppaa. Thomas de Maizierin ehdottamassa mallissa (joka on varmasti pitkälle valmisteltu niinkuin oletitkin) taakanjakoiltaisiin pakolaisstatuksen saaneita. Iso ero. Vielä isompi ero tulee siinä että tp-hakijoita nimenomaan ei päästettäisi Eurooppaan vaan vain ja ainoastaan tutkitusti turvapaikantarpeessa olevat. Kumiveneporukat shipattaisiin Afrikkaan leirille, ei Italiaan/Kreikkaan.

Tätä mallia ehdotti Viktor Orban jo joskus viime keväänä ja Itävallan Sebastian Kurz komppasi. Silloin ihmisoikeus-ihmiset ja muut suomalaisten kansanmurhan kannattajat ilmoittivat että malli on rasistinen, islamophobinen ja kaikella tavalla vastenmielisen kuvottava. Yleensähän tämä tarkoittaa että malli todennäköisesti toimisi ja olisi suomalaisten/eurooppalaisten edun mukainen järjestely.

Mikäli tuollaisia leirejä saataisiin perustettua niin poistuisi tarve ns. pakkopalautussopimuksille sun muille. Nyt Euroopassa loisivat laittomat siirtolaiset ja hylsyn saaneet tp-hakijat voitaisiin dumpata noille leireille... Ihan vain kehitysajatuksena  ;D
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Mr.Reese

Vähän on puhuttu surullisenkuuluisan 160 000 discokoodarin levittämissopimuksen umpeutumisesta.
QuoteEU nations agreed in September 2015 to share 160,000 refugees in Greece and Italy over two years. But only around 11,000 refugees have been shifted, seven months before the plan expires.

Earlier this week, Avramopoulos ruled out taking action soon against countries not respecting the legally binding deal. [AP]
http://www.ekathimerini.com/215620/article/ekathimerini/news/eu-urged-to-share-migrant-load-as-refugee-plan-languishes
Eli toisten maiden fiksut politikot on tehneet, minkä politikot osaa parhaiten, viivytelleet, paitsi meidän höntyiljät. 7kk ja levityssopimus umpeutuu. Eikö kantsis olla nyt vaan hissukseen kuten muutkin ja lopettaa ongelmien roudaaminen tänne. Sitten uusi yrde, jossa ei enää levitetä vaan käännytetään lähtöpisteeseen.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

Roope

Quote from: Lumiukko Jeti on 27.01.2017, 11:26:36
Ei tuossa nyt hahmotellussa mallissa ole enää taakanjakoa niinkuin komission /Malmströmin pähkähullussa ideassa. Siinähän nimenomaan tp-hakijat (siis kaikki halukkaat) taakanjakoiltiin ympäri Eurooppaa. Thomas de Maizierin ehdottamassa mallissa (joka on varmasti pitkälle valmisteltu niinkuin oletitkin) taakanjakoiltaisiin pakolaisstatuksen saaneita. Iso ero. Vielä isompi ero tulee siinä että tp-hakijoita nimenomaan ei päästettäisi Eurooppaan vaan vain ja ainoastaan tutkitusti turvapaikantarpeessa olevat. Kumiveneporukat shipattaisiin Afrikkaan leirille, ei Italiaan/Kreikkaan.

En ole ihan varma, tarkoittiko Malmströmkään, että kaikki hakijat lennätettäisiin suoraan Eurooppaan. Joka tapauksessa lopputulos olisi katastrofi molemmissa malleissa, sillä vaikka suurin osa nykyisistä hakijoista hylättäisiinkin, volyymin moninkertaistuminen enemmän kuin korvaisi tämän. Helposti saavutettavat turvapaikanhakukeskukset houkuttelisivat tulijoita ei vain kaikkialta Afrikasta vaan ympäri maailmaa.

Vaikka Afrikan maista tulleiden hakijoiden turvapaikkahakemusten hyväksymisprosentti onkin ollut EU-alueella tyypillisesti reilusti alle puolen, esimerkiksi eritrealaisilla se on ollut noin 90 prosenttia ja somaleilla noin 60 prosenttia. Lisäksi, koska ei ole olemassa määriteltyjä eurooppalaisia kriteerejä turvapaikan myöntämiseen, hakemukset käsittelisi luultavasti UNHCR, jolla on omat syynsä jakaa pakolaisstatuksia kuin karkkeja ilman suurempaa kriittisyyttä.

Quote
Tätä mallia ehdotti Viktor Orban jo joskus viime keväänä ja Itävallan Sebastian Kurz komppasi. Silloin ihmisoikeus-ihmiset ja muut suomalaisten kansanmurhan kannattajat ilmoittivat että malli on rasistinen, islamophobinen ja kaikella tavalla vastenmielisen kuvottava. Yleensähän tämä tarkoittaa että malli todennäköisesti toimisi ja olisi suomalaisten/eurooppalaisten edun mukainen järjestely.

Orban ei tainnut täsmentää lausuntoaan ("kaikki laittomasti Eurooppaan saapuneet suljetulle leirille Afrikkaan"), mutta kaikesta päätellen tarkoitti jäsenmaiden täysin vapaaehtoisiin pakolaiskiintiöihin perustuvaa mallia. Unkarin pakolaiskiintiö pysyisi tietysti nollassa. Tosin Orbanille kävisi epäilemättä sekin, että hakijoiden hakemukset käsiteltäisiin Unkarin omien kriteerien mukaan...

Mikään malli toimisi ja leirien hallinta olisi mahdollista vain, jos mallista poistettaisiin kokonaan ajatus siirroista Eurooppaan. Muuten tuonne kertyisi kaikkialta maailmasta miljoonia ihmisiä elätettäviksi, joista suuri osa todettaisiin myös oikeutetuiksi siirtoihin, etenkin jos Euroopan pakolaisilla täyttämistä vaativa UNHCR saisi päättää.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lumiukko Jeti

Quote from: Roope on 27.01.2017, 12:25:07
Mikään malli toimisi ja leirien hallinta olisi mahdollista vain, jos mallista poistettaisiin kokonaan ajatus siirroista Eurooppaan.

EU:n toimintaa tuntien niin tuo olisi luultava lopputulos. Ensin saadaan leirit pystyyn, puhutaan kauniita humanistisia sanoja ja kaikki ovat halukkaita puskemaan porukkaa niihin. Sitten kun taakanjakelun aika koittaa niin halukkaiden määrä vähenee aika dramaattisesti vrt. taakanjako Kreikasta ja Italiasta.

TdM:n ehdottamassa mallissa puhutaan muuten nimenomaan kiintiöpakolaismallista leirien yhteydessä. Suomi siis ottaisi sieltä porukkaa kiintiöpakolaisjärjestelmän puitteissa eli nykymäärässä sen noin 1000 henkeä/vuosi. Tarkka paikka tietysti pitää kiinni pakolaiskiintiön koosta, luulen että sitä pyritään löysäämään koska solidaarisuus muita EU-maita kohtaan jne. Vaikka luku olisi 3000 henkeä/vuosi olisi se silti parempi kuin nykymalli jossa Muhammed marssii Jyväskylän poliisiasemalle asyyl-mölisemään + 2 vuoden ilmainen ylläpito koska valituskierre + ei silti saada poistettua maasta ikinä.



"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Roope

Quote from: Lumiukko Jeti on 27.01.2017, 13:10:37
EU:n toimintaa tuntien niin tuo olisi luultava lopputulos. Ensin saadaan leirit pystyyn, puhutaan kauniita humanistisia sanoja ja kaikki ovat halukkaita puskemaan porukkaa niihin. Sitten kun taakanjakelun aika koittaa niin halukkaiden määrä vähenee aika dramaattisesti vrt. taakanjako Kreikasta ja Italiasta.

EU:n toimintaa tuntien luodaan vaivihkaa järjestelmä, jota kukaan eliittiä lukuun ottamatta ei halunnut, jotta saadaan generoitua kansan tahdon vastaisesti lisää maahanmuuttoa Afrikasta ja Lähi-idästä. Malmströmin unelma etenee kuin painajaisessa:

Quote from: Roope on 27.06.2014, 13:25:34
Alkuperäisessä WSJ:n jutussa Malmström myöntää avoimesti, että yksikään jäsenmaa ei ole kannattanut hänen vaatimustaan EU:n ulkopuolelle sijoitettavista turvapaikanhakutoimistoista, joissa siis jo yksi Libyan Benghasiin perustettava keräisi Malmströmin itsensäkin mukaan 200 000 ihmisen jonon yhdessä päivässä. Malmströmin kommentti jäsenmaiden vastentahtoisuuteen kertoo kaiken:

Quote from: Maahanmuuttokomissaari Cecilia Malmström, WSJNobody is interested in this. Not one single member state. But nevertheless we will do it.

Quote from: Lumiukko Jeti on 27.01.2017, 13:10:37TdM:n ehdottamassa mallissa puhutaan muuten nimenomaan kiintiöpakolaismallista leirien yhteydessä. Suomi siis ottaisi sieltä porukkaa kiintiöpakolaisjärjestelmän puitteissa eli nykymäärässä sen noin 1000 henkeä/vuosi. Tarkka paikka tietysti pitää kiinni pakolaiskiintiön koosta, luulen että sitä pyritään löysäämään koska solidaarisuus muita EU-maita kohtaan jne. Vaikka luku olisi 3000 henkeä/vuosi olisi se silti parempi kuin nykymalli jossa Muhammed marssii Jyväskylän poliisiasemalle asyyl-mölisemään + 2 vuoden ilmainen ylläpito koska valituskierre + ei silti saada poistettua maasta ikinä.

Suomella on jo nykyisin kaksi erillistä pakolais/turvapaikanhakijakiintiötä, joista toinen on vapaaehtoinen ja toinen määrätty EU:sta. Hallintovaliokunta vaati hiljattain kaikille EU-maille pakolaiskiintiöitä, eli niistäkin ollaan tekemässä pakollisia ja EU:lle alisteisia.

Suomen osuus ei olisi rajattu edes 3000 henkeen/vuosi, koska jaettavia olisi niin paljon enemmän. Siksi kiintiö perustuisi prosenttiosuuteen, ei määrään. Koko ajan kasvavien tulijamäärien jakaminen ei onnistuisi mitenkään vapaaehtoisesti, vaan järjestelmän on perustuttava joko pakkoon tai "vapaaehtoiseen pakkoon".

Malli tarkoittaa, että EU (tai UNHCR, mikä vielä pahempaa) päättää kaikkien jäsenmaiden yhteiset turvapaikkakriteerit ja EU määrittää jäsenmaiden "oikeudenmukaisen" osuuden siirrettävistä. Perustelet mallia sillä, että se lopettaisi turvapaikanhakijoiden marssimisen Jyväskylän poliisiasemalle, mutta mikään ei estä lopettamasta sitä myös ilman taakanjakosiirtoja.

Perimmäinen ongelma Suomessa on se, että hallitus ei suostu tarvittaviin turvapaikkapolitiikan kiristyksiin, vaan myötäilee EU-johtoa, eikä se ongelma katoa ainakaan luovuttamalla maahanmuuttopoliittista valtaa EU:lle. Ja jos jotkut maat välttämättä haluavat lisää kiintiöpakolaisia, heitä saa hankittua mielin määrin UNHCR:n leireiltä ympäri maailmaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Lumiukko Jeti

Quote from: Roope on 27.01.2017, 13:47:02
Malli tarkoittaa, että EU (tai UNHCR, mikä vielä pahempaa) päättää kaikkien jäsenmaiden yhteiset turvapaikkakriteerit ja EU määrittää jäsenmaiden "oikeudenmukaisen" osuuden siirrettävistä. Perustelet mallia sillä, että se lopettaisi turvapaikanhakijoiden marssimisen Jyväskylän poliisiasemalle, mutta mikään ei estä lopettamasta sitä myös ilman taakanjakosiirtoja.

Suomi ei pysty yksistään estämään Muhammedin marssia Jyskälän poliisiasemalle niin kauan kun pysytään EU:ssa, koska Schengen. Pääongelma ei kuitenkaan ole Schengen vaan nykyinen turvapaikanhakusysteemi. Jos Muhammedia ei päästetä koko EU:n alueelle niin problem solved. Tosin silloinkin ongelmaksi jää se, että Muhamed voi marssia Nuijamaan rajanylityspaikalle ja asyyl-mölistä. Jos käytössä olisi EU:n leirit niin Nuijamaan-Muhammed voitaisiin lähettää sinne tutkittavaksi, eikä tutkintaa tarvitse suorittaa Suomessa. Käytännössä tämä lakkauttaisi itärajan yli tulevan asyyl-shoppailun, koska niistä ei yksikään halua päätyä Libyaan leirille kun on jo valmiiksi kämpät ja duunit Moskovassa. Länsirajan yli pyrkisi lähinnä viranomaisia paossa olevia laittomia siirtolaisia. Näiden kiinniottaminen on poliisin homma eikä oikeastaan liity turvapaikkakuvioon.

Jätät analyysissasi kokonaan ottamatta huomioon poliittisen tilanteen ja ison kuvan. EU on eksistentiaalisessa kriisissä ja sen instituutiot & nykyiset poliitikot ovat menettäneet uskottavuutensa hoitaa yhteisiä asioita. Tämä on totta niin Suomessa, Saksassa kuin kaikissa muissakin EU-maissa.

Kansalaiset missään EU-maassa eivät halua kehitysmaa-muslimeita riesakseen. Jos EU ei pysty tätä asiaa ratkaisemaan kansalaisten hyväksi niin EU lakkaa olemasta. Ne poliittiset voimat jotka tämän tekevät ovat jo olemassa ja niiden polttoaine on kehitysmaa-muslimeiden massamaahanmuutto. Le Pen, Wilders, Åkesson, Petry jne. lista jatkuu. Muutos tulee olemaan raju, äkillinen ja mahdollisesti väkivaltainen. EU on yksinkertaisesti pakon edessä, sen pitää nyt toimittaa ja lunastaa. Mikään puolivillainen kompromissikikkailu ei käy.

Sellainen malli joka mahdollistaa nykymenon jatkumisen jossakin naamioasussa ei lennä. Listaamani poliitikot kyllä pitävät siitä huolen. Suomen kohdalla on oikeastaan ihan sama mitä täällä tehdään tai mitä joku Urpo kokoomusjohtaja ajattelee, halutessaan nuolla Helsingin liberaali "viheroikeistolaisia". Jos taas EU pystyy toimittamaan niin ei se häivytä wilderssejä ja orbaneita poliittiselta kartalta. Nämä saattavat hyvinkin olla ne tahot jotka sitten muutaman vuoden päästä neuvottelevat niistä kiintiöistä. Jopa Ranskan tod.näk seuraava presidetti Fillon on kampanjassaan luvannut että jatkossa Ranskan parlamentti päättää vuosittain siirtolais- ja pakolaiskiintiö kansallisuuksittain.
"Suomi tarvitsee sekä jatkuvaa työperusteista maahanmuuttoa että vapaan liikkuvuuden tuomaa moninaisuutta. "
- Vihreiden tavoiteohjelma 2014-2019

Roope

Quote from: Lumiukko Jeti on 27.01.2017, 14:37:23
Quote from: Roope on 27.01.2017, 13:47:02
Malli tarkoittaa, että EU (tai UNHCR, mikä vielä pahempaa) päättää kaikkien jäsenmaiden yhteiset turvapaikkakriteerit ja EU määrittää jäsenmaiden "oikeudenmukaisen" osuuden siirrettävistä. Perustelet mallia sillä, että se lopettaisi turvapaikanhakijoiden marssimisen Jyväskylän poliisiasemalle, mutta mikään ei estä lopettamasta sitä myös ilman taakanjakosiirtoja.

Suomi ei pysty yksistään estämään Muhammedin marssia Jyskälän poliisiasemalle niin kauan kun pysytään EU:ssa, koska Schengen.

Eräät Schengen-maat ovat estäneet sen tai ainakin tehneet sen paljon vähemmän houkuttelevaksi kuin Suomessa. Suomi voisi halutessaan palauttaa Ruotsin kautta tulleen Muhammedin Ruotsiin.

QuotePääongelma ei kuitenkaan ole Schengen vaan nykyinen turvapaikanhakusysteemi. Jos Muhammedia ei päästetä koko EU:n alueelle niin problem solved. Tosin silloinkin ongelmaksi jää se, että Muhamed voi marssia Nuijamaan rajanylityspaikalle ja asyyl-mölistä. Jos käytössä olisi EU:n leirit niin Nuijamaan-Muhammed voitaisiin lähettää sinne tutkittavaksi, eikä tutkintaa tarvitse suorittaa Suomessa. Käytännössä tämä lakkauttaisi itärajan yli tulevan asyyl-shoppailun, koska niistä ei yksikään halua päätyä Libyaan leirille kun on jo valmiiksi kämpät ja duunit Moskovassa. Länsirajan yli pyrkisi lähinnä viranomaisia paossa olevia laittomia siirtolaisia. Näiden kiinniottaminen on poliisin homma eikä oikeastaan liity turvapaikkakuvioon.

Ongelmaksi väitettiin pitkään sitä, että turvapaikanhakijoita ei muka voi siirtää turvapaikanhakumaasta Euroopan ulkopuolelle, koska "kansainväliset sopimukset". Kyllä voidaan, eikä Euroopan ulkopuolelle palautettuja tarvitse myöskään enää koskaan ottaa takaisin Eurooppaan, vaikka heidän todettaisiin olevan aitoja pakolaisia. Tämä ihan nykyisten "kansainvälisten sopimusten" puitteissa.

QuoteJätät analyysissasi kokonaan ottamatta huomioon poliittisen tilanteen ja ison kuvan. EU on eksistentiaalisessa kriisissä ja sen instituutiot & nykyiset poliitikot ovat menettäneet uskottavuutensa hoitaa yhteisiä asioita. Tämä on totta niin Suomessa, Saksassa kuin kaikissa muissakin EU-maissa.

Kansalaiset missään EU-maassa eivät halua kehitysmaa-muslimeita riesakseen. Jos EU ei pysty tätä asiaa ratkaisemaan kansalaisten hyväksi niin EU lakkaa olemasta. Ne poliittiset voimat jotka tämän tekevät ovat jo olemassa ja niiden polttoaine on kehitysmaa-muslimeiden massamaahanmuutto. Le Pen, Wilders, Åkesson, Petry jne. lista jatkuu. Muutos tulee olemaan raju, äkillinen ja mahdollisesti väkivaltainen. EU on yksinkertaisesti pakon edessä, sen pitää nyt toimittaa ja lunastaa. Mikään puolivillainen kompromissikikkailu ei käy.

Iso kuva on se, EU-eliitti siirtää kiireellä turvapaikkapoliittista päätösvaltaa jäsenmailta EU:n alaisuuteen (jopa Juho Eerolan johtama hallintovaliokunta ilmoitti kiirehtivänsä CEAS:ia), jotta pääasiassa jäsenmaiden tasolla vaikuttavat EU-kriittiset puolueet saadaan kampattua. Vaikka EU kompuroi, ilman jäsenmaiden omaa maahanmuuttopolitiikkaa EU-kriittisiltä puolueilta katoaa vaikutusvalta ja sen myötä nykyinen noste.

Ihmiset kyllä nielevät vuoden 2015 tulijamäärät, kunhan se tehdään mediapimennossa "hallitusti". Tai ainakin tarpeeksi moni nielee tarpeeksi pitkään, kunnes on liian myöhäistä. Kun nykyiset EU-kriittiset puolueet saadaan nujerrettua, sellaisten ei anneta enää ikinä nousta poliittiseksi uhaksi.

QuoteSellainen malli joka mahdollistaa nykymenon jatkumisen jossakin naamioasussa ei lennä. Listaamani poliitikot kyllä pitävät siitä huolen. Suomen kohdalla on oikeastaan ihan sama mitä täällä tehdään tai mitä joku Urpo kokoomusjohtaja ajattelee, halutessaan nuolla Helsingin liberaali "viheroikeistolaisia". Jos taas EU pystyy toimittamaan niin ei se häivytä wilderssejä ja orbaneita poliittiselta kartalta. Nämä saattavat hyvinkin olla ne tahot jotka sitten muutaman vuoden päästä neuvottelevat niistä kiintiöistä. Jopa Ranskan tod.näk seuraava presidetti Fillon on kampanjassaan luvannut että jatkossa Ranskan parlamentti päättää vuosittain siirtolais- ja pakolaiskiintiö kansallisuuksittain.

En voi tarpeeksi painottaa, että on pitkällä tähtäimellä samantekevää, ketkä henkilöt päättävät joistain kiintiöistä. Olennaista on se, että valtaa siirretään EU:lle ja luodaan CEAS-järjestelmä, jonka seurauksena olemme parhaassakin tapauksessa täysin riippuvaisia EU-eliitin ja omien hallituksiemme oikuista. EU:n hallinnoimassa järjestelmässä seuraava hallitus voi pikku liikkeellä luopua lopullisesti Suomen omasta turvapaikkapolitiikasta ja -järjestelmästä. Sen jälkeen muutokseen vaadittaisiin EU-ero, joka on tehty Suomessa käytännössä mahdottomaksi. Jo nykyinen oikeistohallitus on tällä linjalla, mutta tällä hetkellä ei vain vielä ole olemassa tarpeeksi kattavaa EU-järjestelmää, joka otettaisiin Suomen järjestelmän tilalle.

Ei ole mielestäni järkeä tukea CEAS-kehitystä vain siksi, että uskoo EU-kriittisten voimien toimivan riittävänä uhkana ja politiikan järkevöittävänä vastapainona EU-eliitille ja sen maahanmuuttosuunnitelmille. EU-eliitillä ei ole suurempia estoja tuhota Eurooppaa liittovaltiounelmansa toteuttamisen ohessa. Siksi ei yhtään enemmän valtaa sinnepäin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Uimakoulutettava

Quote from: Roope on 27.01.2017, 00:52:22
Tänään EU:n sisäministerikokouksessa Suomea edustanut kansliapäällikkö Päivi Nerg tuntui Kymmenen uutisissa hyväksyvän Saksan sisäministerin nimiin pannun ehdotuksen, joten tällekin hankkeelle on luultavasti jo hallituksen siunaus, ennen kuin julkisesti edes tiedetään, mitä suunnitelma Suomelta edellyttää.

Tiedetään, että Merkel haluaa väestönsiirtohumanitarismia.

Tiedetään, että Suomen hallitus haluaa, mitä Merkel Suomelta edellyttää.

Tiedetään, että Suomi "kantaa vastuunsa" jatkossakin - sen takaa Turkin poika Soini.
"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

qwerty

Perjantaina kokoustetaan Maltalla.

2017-01-30 Times of Malta: EU leaders to push measures at Malta summit to stop African migration from Libya
QuoteBelow are key elements of a draft declaration, seen by Reuters, to be made by the EU leaders in Malta.

- "We are determined to take additional action to stem migratory flows along the Central Mediterranean route and break the business model of smugglers... We will step up our work with Libya as the main country of departure as well as with its North African and sub-Saharan neighbours. Our actions will be carried out in full respect for human rights and international law" and in conjunction with the UN refugee agency (UNHCR) and International Organization for Migration (IOM).

- "In Libya, capacity building is key for the authorities to acquire control over the land and sea borders and to combat transit and smuggling activities... The EU will also step up cooperation with and assistance to Libyan regional and local communities."

This section reflects the fact that the UN-backed government in Tripoli does not control the country, where state structures collapsed after the 2011 overthrow of veteran leader Muammar Gaddafi. Much of Libya is run by militias and tribes which play a role in the smuggling business, EU officials say.

- Leaders would agree to provide and fund more training, equipment and support to the Libyan national coastguard, and seek to break smugglers' networks; they would also seek to ensure "adequate reception capacities and conditions in Libya for migrants". The EU hopes it could provide funding to the UNHCR and IOM to set up such sites.

- The EU would attempt to step up voluntary returns by migrants, and tell them along their route across Africa about the perils of the journey, to discourage them from trying.

- The EU would help police Libya's land borders by offering financing, training or equipment to help ensure fewer people get into Libya. It would also step up cooperation with neighbouring Egypt, Tunisia and Algeria.

- The EU would look at the possibility of sending migrants back to Libya, and the potential barriers to this, while respecting international law.

This acknowledges a significant legal risk: given that the security situation in Libya is extremely poor, returning migrants there could violate rules that prohibit sending people back to somewhere their lives could be in danger.

Jos oleelliset on tuossa, niin ei oikein vakuuta >:(
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

QuotePääkirjoitus: Nyt puhutaan siitä, mistä piti vaieta – EU:ssa muhii ajatus Libyaan perustettavista siirtolaisten käsittelykeskuksista

EUROOPAN pakolaiskriisin käsittelyssä on tapahtunut käänne. Asioista, joista ei vielä vuosi sitten tohdittu kuiskia, puhutaan nyt ääneen.

Yksi aiemmin vaiettu mutta nyt pöydälle nostettu ajatus on suunnitelma Euroopan ulkopuolelle perustettavista pakolaisleireistä, joihin palautettaisiin ihmisiä. EU-maissa muhitetaan aivan tosissaan ­sitä, voisiko EU perustaa käsittelykeskuksen vaikkapa Libyaan.

Leirejä pyörittäisivät ehkä YK:n pakolaisjärjestö UNHCR ja avustusjärjestöt, ja turvapaikanhakijat odottaisivat leireissä asiansa käsittelyä. Libyan rannikkovartiosto käännyttäisi Välimeren yli pyrkivät siirtolaisveneet ja veisi ihmiset näihin keskuksiin.

Aiemmin koko ajatus tyrmättiin epäinhimillisenä ja sillä perusteella, että se on kansainvälisen oikeuden näkökulmasta ongelmallinen. Leirien perustamista ajoivat lähinnä Unkarin kaltaiset maat. Nyt EU:n ulkopuolisista käsittelykeskuksista on tullut niin salonkikelpoinen ajatus, että niistä puhui viime viikolla jopa Saksan sisäministeri.

Käänteelle on monta selitystä. Yksi niistä on tulijoiden tausta. Eurooppaan suuntaavien siirtolaisten ja turvapaikanhakijoiden pääväylä kulkee nykyisin Välimeren yli Libyasta Italiaan. Monet tulijoista ovat kotoisin Länsi-Afrikan maista. Heistä useat suuntaavat Eurooppaan taloudellisista syistä, eivätkä he ole yleensä oikeutettuja kansainväliseen suojeluun samalla tavalla kuin syyrialaiset.

[...]

Kaikesta puheesta huolimatta käsittelykeskusten perustaminen Libyaan on vielä kaukainen ja todennäköisesti mahdoton suunnitelma. Libya on romahtanut valtio, vaikka sillä nyt on kansainvälisesti tunnustettu hallinto. Käsittelykeskusten turvallisuus olisi vaikea taata, samoin rahoituksen päätyminen oikeaan osoitteeseen.

Selvää kuitenkin on, että ratkaisuja pohdittaessa on hyvä heittää pitkiä siimoja. Kun katsoo Saharan eteläpuolisen Afrikan väestökehitystä ja vertaa sitä talouskehitykseen, ei tarvitse olla ennustajaeukko ymmärtääkseen, että tulijoiden virta jatkuu. Siirtolaiskysymys on Euroopalle vuosikymmenien eikä vain lähivuosien kysymys.
Helsingin Sanomat 2.2.2017

Pääkirjoituksessa puhutaan häveliäästi "siirtolaisten käsittelykeskuksista" ja "pakolaisleireistä, joihin palautettaisiin ihmisiä". Oikeasti kyse on ollut ennen kaikkea turvapaikanhakukeskuksista, joiden kautta turvapaikanhakijat saisivat oleskelulupia Euroopasta ilman, että joutuisivat ensin hankkiutumaan Euroopan rajojen sisälle, kuten nykyiset sopimukset vaativat. Pääkirjoituksessa ei tietenkään pohdita sitä, mihin asiansa käsitellyksi saaneet turvapaikanhakijat siirtyisivät leireiltä ja millä perusteella.

Hanke on ollut vireillä jo vuosia, eikä sitä ollut silloin edistämässä hallitsemattoman maahanmuuton hillitsemistä vaativa Unkari vaan EU:n maahanmuuttokomissaari Cecilia Malmström, joka maanitteli EU:ta avaamaan rajansa kymmenille miljoonille arabikevään arabeille. Uudistus alentaisi turvapaikanhaun kynnyksen murto-osaan nykyisestä, eikä tällaisen avauksen jälkeen olisi enää periaatteellista estettä sillekään, että turvapaikkaa voisi hakea vaivattomasti EU-lähetystöistä ympäri maailmaa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

JKN93

Joo,sieltä käsittelykeskuksista ja leireiltä niitä siirtolaisia sitten alettaisiin jatkuvasti tänne järjestäytyneesti rahtaamaan milloin milläkin verukkeella ja taakanjakona jakamaan eri maihin.Sellaista väestönvaihtoa...määrät tulee varmaan olemaan tulevina vuosina huikaisevat.
Ja sitten ne sanoo että nyt on pakolaiskriisi ratkaistu.


Nanfung

 
QuoteLeirien perustamista ajoivat lähinnä Unkarin kaltaiset maat. Nyt EU:n ulkopuolisista käsittelykeskuksista on tullut niin salonkikelpoinen ajatus, että niistä puhui viime viikolla jopa Saksan sisäministeri.

Miksei olisi puhunut? Onhan Saksalla omakohtaista kokemusta näistä "käsittelykeskuksista", joten leirien rakentaminen ja organisointi sujuisivat vanhasta muistista?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

JKN93

Kyllä tämä CEAS voimaanastuessaan tulee sitomaan jäsenmaita ja koko EU:ta nimenomaan oikeudellisesti niin paljon turvapaikahakijoiden käsittelyn suhteen,että siinä on maahanmuuttokriitikoiden vaikea sisäisesti vastaan kapinoida tai yrittää sitä muuttaa.EU:n oikeus(joka on sidottu niin eliitin ylätasoihin)päättää kuka saa turvapaikan ja ei siinä ole kellään sitten enää mitään sanomista.Sitten vain kiristetään jäsenmaita tuolla taakanjaolla että kuka menee mihinkin maahan.
Ja sehän me tiedetään että juuri tuo EU eliitti on aina halunnut mahdollisimman paljon monikultuuria EU maihin.
Ei tuo tule muuttumaan.Keinoja vaan on monia miten se toteutetaan.

https://ec.europa.eu/home-affairs/sites/homeaffairs/files/e-library/docs/ceas-fact-sheets/ceas_factsheet_fi.pdf


Emo


JKN93

Jos nämä CEAS-suunnitelmat eliitin tahtomana toteutuu niin ei tule maahanmuutto todellakaan loppumaan saati vähenemään;siitä tulee vaan järjestäytyneempää ja kontrolloidumpaa,sekä vakiintunut käytäntö.
Solidaarisuus,tasaus ja taakanjako periaatteet pitävät myös huolen siitä että maita tullaan kiristämään eri konstein hoitamaan oman osuutensa.
Edelleenkin muistutan monista eliittimme puheista,joissa on vaadittu n.miljoona tulijaa EU:hun vuodessa,joista Suomen osuudeksi oli EU:n papereissa laskettu vähintään n.10,-15, 000/ vuosi.
Sitten tuossa EU:n yhteisessä maahanmuuttopolitiikassa puhutaan pakolaisten lisäksi vielä myös työperäisestä muutosta laillisilla viisumeilla kehitysmaista tänne,joka tuo vielä rutkasti lisää porukkaa.
Tässä mennään tod.näk USA:n kaltaiseen malliin joka tuo vuosittain maahan jatkuvasti maailmalta porukkaa työperäisesti;viisumeita,oleskelulupia sekä pakolaisohjelman kiintiöillä.ja näinollen pysyvästi monikulttuurillistaa maan.
Tämä on kaikki liittovaltio kehitystä.

Muutamia otteita:
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/Lausunto/Sivut/HaVL_42+2016.aspx
Quote
Hallintovaliokunta korostaa, että tilanteessa, jossa maahanmuuton määrä saa aikaan ylivoimaisen paineen jossakin jäsenvaltiossa ja/tai aiheuttaa vakavaa häiriötä koko EU:lle, jäsenvaltioiden on yhdessä päätetyn mukaisesti osallistuttava turvapaikanhakijoiden sisäisiin siirtoihin. Mikäli jäsenvaltio haluaa korvata osan velvoitteestaan muilla toimilla, tulee näiden toimien valtioneuvoston kannan mukaan olla vaikutuksiltaan ja konkretian tasoltaan sellaisia, että ne aidosti kompensoivat sisäisten siirtojen aiheuttamaa taakkaa. Tältä osin hallintovaliokunta täydentäen tähdentää, ettei esimerkiksi rahasuorituksilla voi vapautua kuin korkeintaan rajoitetusti ottamasta vastaan turvapaikanhakijoita. Kyseinen "ostomahdollisuus" johtaisi koko järjestelmän helposti umpikujaan. 

Hallintovaliokunta kiirehtii yhtenäisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän säädösperustan hyväksymistä komission CEAS-paketin pohjalta sekä järjestelmän toimeenpanon käynnistämistä ensi tilassa. Toimeenpanossa tulee korostaa yhdenmukaista säännösten käytännön soveltamista. Maahanmuuttokriisi on jäsenmaiden yhteinen ongelma, eikä sitä voida ratkaista yksittäisen jäsenmaan toimin tai vain yksittäisen jäsenmaan näkökulmasta. Etujen ja intressien jäsenvaltiokohtainen osaoptimointi ei tuota kokonaisuudessa myönteisiä vaikutuksia myöskään niille jäsenmaille, jotka sivuuttavat yhteisen vastuun, vaan johtaa helposti jäsenmaat osaoptimoinnin kierteeseen, mistä on jo esimerkkejä

Hallintovaliokunta korostaa, että kaikkien jäsenvaltioiden oikeasuhtainen osallistuminen taakanjakoon tulee varmistaa. Kuten valtioneuvosto toteaa jatkokirjelmässään U 31/2016 vp — UJ 33/2016 vp, kaikkien jäsenvaltioiden on osallistuttava taakanjakoon kriisitilanteessa myös ottamalla vastaan turvapaikanhakijoita muista jäsenvaltioista.

Laittoman maahantulon torjumisen ohella muuttopaineiden hallitsemiseksi tarvitaan laillisia muuttoväyliä ja -mahdollisuuksia muun muassa työperusteisesti. Laillinen maahantulo ei myöskään aiheuta esimerkiksi viranomaisille vastaavia ongelmia kuin laiton muuttoliike.

Yhtenäisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän kehittämisen yksi keskeisimmistä tavoitteista tulee olla se, että järjestelmä takaa yhdessä sovitun mukaisen suojelun sitä tarvitseville kaikissa jäsenvaltioissa (HaVL 34/2016 vp). Turvapaikkajärjestelmän on oltava selkeä ja toimiva.

Valiokunta kiinnittää huomiota siihen, että unionissa on olemassa eri maiden alueellisten kehityserojen tasaamiseksi yhteisesti hyväksyttyjä solidaarisuusmekanismeja esimerkiksi rakennerahastojen muodossa. Tältäkään osin ei voida loputtomasti ajatella, että jokin valtio voi olla vain myönteisen solidaarisuuden vastaanottaja ja että sama valtio voi kieltäytyä toisessa asiassa osoittamasta solidaarisuutta muille maille. Lisäksi solidaarisuusmekanismien kokonaisuudessa tulisi valiokunnan mielestä harkita esimerkiksi sisäisiin siirtoihin liittyen vastuun kantamisen suosimista ja kehittää mekanismeja myös tästä lähtökohdasta.

Viimeksi mainittu komission ehdotus jäsenvaltioiden välisestä solidaarisuudesta toteutettaisiin siirtämällä henkilöitä jäsenvaltiosta toiseen. Vastuunjakoa jäsenvaltioiden välillä tasattaisiin automaattisella jakomekanismilla, joka otettaisiin käyttöön tilanteessa, jossa johonkin jäsenvaltioon saapuu suhteettoman suuri määrä turvapaikanhakijoita. Uusi mekanismi perustuisi 1) automaattiseen jäsenvaltioiden hakijamäärien ja uudelleen sijoitettujen määrien valvontaan, 2) jako-avaimeen, jolla määritetään kullekin jäsenvaltiolle hakijamäärää koskeva viitearvo ja maksimikantokyky ja 3) kantokyvyn ylittävän hakijamäärän siirtämiseen jäsenvaltioihin, joiden vastuulla olevien turvapaikanhakijoiden määrä jää alle oman viitearvon.

Lisäksi komissio on antanut keväällä 2016 tiedonannon yhteisen eurooppalaisen turvapaikkajärjestelmän luomisesta (Common European Asylum System). Tiedonannossa tarkoitettu ensimmäinen CEAS-lainsäädäntöpaketti, joka koskee Dublin-asetusta (HaVL 34/2016 vp — U 31/2016 vp), Eurodac-rekisteriä (HaVL 31/2016 vp — U 30/2016 vp) ja Euroopan unionin turvapaikkavirastoa (HaVL 33/2016 vp — U 29/2016 vp), on annettu kuluvan vuoden toukokuussa. Sen lisäksi komissio on antanut toisen säädösehdotuskokonaisuuden heinäkuussa 2016: määritelmäasetus (HaVL 36/2016 vp — U 35/2016 vp), menettelyasetus (HaVL 35/2016 vp — U 34/2016 vp) ja vastaanottodirektiivi (HaVL 37/2016 vp — U 37/2016 vp). Jälkimmäisen lainsäädäntöpaketin yhteydessä komissio on antanut laillisten maahantuloväylien lisäämiseksi ehdotuksen asetukseksi uudelleensijoittamisesta (HaVL 38/2016 vp — U 36/2016 vp).




JKN93

Monissa EU:n virallisissa papereissa mitä olen netistä kaivanut puhutaan siitä miten laillisia reittejä kehitysmaalaisille tullaan avaamaan entistä enemmän tulevaisuudessa Eurooppaan.
Tämä tarkoittaa käytännössä esim.työviisumien,maahantulo ja oleskelulupien jakamista "jotakin osaaville" afrikkalaisille.
Tämä tietänee jatkossa runsasta ja jatkuvaa maahanmuuttorumbaa Eurooppaan.Ilmeisesti halpatyövoimaa.Lähettävät sitten sukulaisilleen rahaa kotimaahan.
Kun tietää että eliitti sitä haluaa niin nuita viisumeja tullaan jakamaan varmaan aika löysästi.
https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-laillisten-reittien-avaaminen/



qwerty

[tweet]836493551479422976[/tweet]

Quotetiistai 28-02-2017 - 10:30-13:30 & 15:00-19:00 The Third Reform of the Common European Asylum System (aikataulu)
Brussels, Jòzsef Antall, 6Q2

Interparliamentary committee meeting with national parliaments

The Committee on Civil Liberties, Justice and Home Affairs (LIBE) is holding an Interparliamentary committee meeting with national parliaments on "The Third Reform of the Common European Asylum System - Up for the Challenge -" The aim of this meeting is to provide a forum of useful exchange among Members of the European Parliament and national Parliaments as well as experts in view of the ongoing crucial reform of the Union acquis on asylum.

Several sessions and parallel workshops will focus on different issues such as fair distribution of asylum seekers, the concepts of safe country of origin and safe third country, administrative cooperation under Dublin and protection of children in migration.

LIVE

Päivän asian nettisivu

edit: jos joku odottaa Jussin puheenvuoroa, niin se osui samoihin tämän postauksen kanssa. Pakolaisten jaosta ympäri Eurooppaa sanoi että se pitäisi lopettaa. Eli täysin vastakkainen linja kuin Suomen hallituksella. Postaan koko puheen ketjun jatkoksi, jos se illalla löytyy.
edit2: Juho Eerolakin tuolla! Eduskunnan edustajana. Cecilia täti ei tykännyt hänen puheenvuorostaan. Heh.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

Quote from: qwerty on 28.02.2017, 11:10:02
LIVE

Kauheata katsella. Näkemäni puhujat ovat toinen toistaan innokkaampia tuhoamaan Euroopan.

Quoteedit2: Juho Eerolakin tuolla! Eduskunnan edustajana. Cecilia täti ei tykännyt hänen puheenvuorostaan. Heh.

Mitenkäs nyt noin. Eerolahan on puolustanut EU-taakanjakoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

qwerty

TALLENNE

edit: valinnaksi alkuperäiskieli, niin ei tarvitse olla tulkin varassa

Jussi Halla-aho (englanniksi) (noin kohdasta 55.15 / 11:10.45-11:13:00)
Juho Eerola (suomeksi) (noin kohdasta 1.03.00 /11:18:00-11:19:30)
Cecilia Wikström (englanniksi) (Eerolan jälkeen)

... viimeinen olikin vastine kaikille edellä puhuneille. Ei maininnut ketään nimellä. Pahoittelut edellä olleesta virhearviosta :(
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Roope

QuoteHÄN EI USKO, että Suomen kaltaiset maat suostuvat ylikansallisiin uusiin mekanismeihin, ellei takeita ole siitä, että yhteisesti sovitussa myös pysytään.

Samanlaista sovitussa pysymistä hän kaipaa turvapaikkapolitiikkaan.

"Vähän aikaa sitten koettu miljoonan ihmisen tulo ei olisi ollut kriisi, jos jäsenvaltiot olisivat ajoissa pystyneet sopimaan taakanjaosta. Se kun jätettiin viime tinkaan, syntyi suuri hätä ja kriisi. Tässä unohdetaan, että neljännes Libanonin ja Jordanian asukkaista on pakolaisia, joten ei 500 miljoonan asukkaan Euroopassa miljoona uutta ihmistä voi olla kriisi."
Helsingin Sanomat: "Maailmassa on meneillään raaka arvojen sota" – Heidi Hautalan mielestä valtiot ovat viemässä naisten oikeuksia takaisin menneisyyteen 4.3.2017

Voi pyhä yksinkertaisuus. Jos miljoona Eurooppaan laittomasti tullutta siirtolaista olisi jaettu pitkin EU:ta, niin Heidi Hautalan mukaan kyse ei enää olisi ollut kriisistä. Totta kai olisi. Pelkästään tuon saman joukon taloudelliset vaikutukset olisivat olleet aivan yhtä lailla miljardiluokkaa jo Suomessakin.

Suomeen taakanjaon perusteella siirrettävien määrä olisi ollut suunnilleen samaa suuruusluokkaa kuin turvapaikkaa hakevia tuli silloin. Erona se, että heidät olisi lennätetty tänne EU:n ulkorajoilta. Tämä taas olisi tehnyt turvapaikkamatkailusta helpompaa ja halvempaa kuin koskaan aiemmin, joten tulijoiden määrä ei olisi jäänyt miljoonaan. Tieto EU-rajojen avaamisesta olisi muuttanut tulijoiden määrän moninkertaiseksi ja päättymättömäksi.

Kun tähän vielä lisätään Hautalan toisaalla vaatimat meritaksit, ilmastopakolaisuuden määritelmän laajentaminen, humanitaaristen viisumien käyttöönotto ja perheenyhdistämisen helpottaminen, taakanjakomalli olisi romahduttanut Euroopan parissa vuodessa korjauskelvottomaksi.

Tänä aamuna Ylen aamu-tv:ssä Hautala vaati EU:lle "yhteisiä välineitä" maahanmuuttopolitiikkaan, millä hän arvatenkin tarkoitti juuri jäsenmaille pakollista taakanjakoa.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Java

^ No mutta kuka Heidin remontit sitten tekee jos rajat menee kiinni laittomilta :o
Älä usko mitään mitä kirjoitan!