News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Kumpaa äänestäisit pressanvaalin toisella kierroksella? Väyrystä vai Niinistöä?

Started by thinkingmind, 16.09.2011, 19:02:47

Previous topic - Next topic

Jos presidentinvaalien toisella kierroksella ovat vastakkain Paavo Väyrynen ja Sauli Niinistö niin kumpaa äänestät?

Paavo Väyrynen
Sauli Niinistö

slobovorsk

Quote from: Emo on 18.09.2011, 21:18:26
Aivan liioittelua väittää Väyrystä kierosilmäksi! Silmät nyt ovat vähän etäällä toisistaan, mutta eivät missään tapauksessa kierot!

Radiossa jo veistelivät sitä ikivanhaa vitsiä Väyrysen silmistä, tiedätte varmaan?

Ei tiedetä. Kerro ihmeessä, jotain hauskaa tarvittaisiin!

Ellet sitten tarkoita Paavon avarakatseisuutta. Vai tarkoitatko ehkä Tsherno-Paavo - Mulko Ministeri -graffitia, joka oli 80-luvulla tosi pitkään sillan paksussa betonisessa kannatinpylväässä siinä kohtaa, jossa metro ajoi tunneliin. Siitä sen näki pitkään joka aamu kun meni metrolla keskustaan päin.
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Hermo

Väyrysen silmät korkeintaan harittavat hieman, koska pää on pullistunut joka suuntaan. Hiusmuoti on /seestä ja hampaatkin vois uusiksi laittaa. Jokatapauksessa tuossa dinosauruksessa on huumorintajua ja nuivuutta sopivassa suhteessa.

Älä hauku Väyrystä. Ite olet..!

Mika.H

Lueskelin muutaman alkujutun tästäkin ketjusta. Täytyy myöntää, että on tuo periaatteellinen eu-vastaisuus kyllä perin merkillistä.

Tosin muutkin tuolla tasolla pyörivät periaatteellisuudet ovat /ceestä.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Emo

Quote from: slobovorsk on 18.09.2011, 21:29:46
Quote from: Emo on 18.09.2011, 21:18:26
Aivan liioittelua väittää Väyrystä kierosilmäksi! Silmät nyt ovat vähän etäällä toisistaan, mutta eivät missään tapauksessa kierot!

Radiossa jo veistelivät sitä ikivanhaa vitsiä Väyrysen silmistä, tiedätte varmaan?

Ei tiedetä. Kerro ihmeessä, jotain hauskaa tarvittaisiin!

Ellet sitten tarkoita Paavon avarakatseisuutta. Vai tarkoitatko ehkä Tsherno-Paavo - Mulko Ministeri -graffitia, joka oli 80-luvulla tosi pitkään sillan paksussa betonisessa kannatinpylväässä siinä kohtaa, jossa metro ajoi tunneliin. Siitä sen näki pitkään joka aamu kun meni metrolla keskustaan päin.

No se on se vanha juttu siitä kuinka Paavo Väyrynen on loistava ulkoministeri (ja nyt siis olisi loistava presidenttikin), koska toinen silmä katsoo itään ja toinen länteen! ;D

Olen sen verran iäkäs että muistan tälle nauretun varmaan jo 1970-luvun lopulla.

Emo

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 21:38:40
Lueskelin muutaman alkujutun tästäkin ketjusta. Täytyy myöntää, että on tuo periaatteellinen eu-vastaisuus kyllä perin merkillistä.

Tosin muutkin tuolla tasolla pyörivät periaatteellisuudet ovat /ceestä.

No ei kai täällä monellakaan vastustus mitään periaatteellista ole, EU nyt vain sattuu olemaan /ceestä.

Itse en ainakaan vastusta pelkästä periaatteesta muistaakseni yhtään mitään, en näköjään enää edes jalasmökkipaavoa.

Mika.H

Quote from: Emo on 18.09.2011, 21:56:30

No ei kai täällä monellakaan vastustus mitään periaatteellista ole, EU nyt vain sattuu olemaan /ceestä.

Kokeiles jos keksisit yhden positiivisen asian eusta?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Simo Hankaniemi

Olen alkanut lämmetä Paavolle ja ensimmäisellä kierroksella hän luultavasti saa ääneni. Huomasin jo 1990-luvun alussa erästä radiohaastattelua kuunnellessani, että Pave puhuu yllättävän hyvin, mielipiteet ovat enimmäkseen järkevän tuntuisia. Pave on parempi radiossa kuin TV:ssä, missä ulkoinen olemus, ilmehtiminen ja muu kiinnittää liikaa huomiota. Pavella on ollut myös maahanmuutosta yllättävän hyviä näkemyksiä, Niinistön kanta ei ole ainakaan minulle selvinnyt. Niinistöstä syntyy vaikutelma, että hän pyrkii lähinnä peittelemään persoonaansa, eikä tuomaan sitä esille. Väyrysellä voi olla myös kelmin ominaisuuksia, mutta hän on kelmi joka tunnetaan.

Emo

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 22:04:16
Quote from: Emo on 18.09.2011, 21:56:30

Kokeiles jos keksisit yhden positiivisen asian eusta?

Kovasti yritin, ja konsultoin vielä sohvalla lojuvaa puolisoanikin, silti tulos jäi laihaksi.
Eli positiivista on että 1) ei tarvitse vaihtaa valuuttaa, mikä ei kyllä aiemminkaan mikään ylivoimainen homma ollut. Ja kuka nyt edes käteistä enää käyttää?
Ja 2) rajamuodollisuudet ovat olemattomat (joskin en minä tulliin juuttunut pitkiksi ajoiksi aikaisemminkaan).

En tiedä tarkalleen kuinka hirvittäviä summia Suomi on Eurooppaan pumpannut EU-vuosinaan, mutta näistä kahdesta asiasta ei olisi kannattanut maksaa mitään.

Mutta jos sinä tiedät, tai joku muu, mitä muuta positiivista EU:ssa on niin olen pelkkänä korvana. Yleensä ihmiset nimeävät vain tuon valuutanvaihdon puuttumisen.

TJK

Väyryselle lähtee täältä. Monet asiat puhuvat Niinistön puolesta, mutta keskeisissä vallanjakokysymyksissä Väyrynen on paljon lähempänä omia kantojani. Poliittinen valta vain Suomen valtiolle ja suomalaisille kunnille, tahdon minä.

Mika.H

Quote from: Emo on 18.09.2011, 22:19:03
Mutta jos sinä tiedät, tai joku muu, mitä muuta positiivista EU:ssa on niin olen pelkkänä korvana. Yleensä ihmiset nimeävät vain tuon valuutanvaihdon puuttumisen.

Juupa juu. Valuutanvaihtokulujen pieneneminen lomamatkoilla taitaa olla se "tärkein" juttu juu.

Emo

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 22:29:07

Juupa juu. Valuutanvaihtokulujen pieneneminen lomamatkoilla taitaa olla se "tärkein" juttu juu.

No melko heikosti näyt itsekin mitään positiivista EU:sta keksivän :D

Mika.H

Quote from: Emo on 18.09.2011, 22:31:28

Kyllä mä keksin ja tiedän paljonkin positiivista puolia Eu:n periaatteista. Sanoppa vaan miksi sinun kanssasi vaivautuisin asiasta keskustelemaan kun sinusta ja vaimostasi lomamatkojen valuutanvaihto on ainoa hyvä puoli mitä olette tähän mennessä keksineet?

Mika.H

Quote from: Hippo on 17.09.2011, 11:16:45
Ihmettelen miten kukaan hommalainen voisi äänestää eurofederalistia(=Niinistöä).

Siinäpä onkin ihmettelemistä. Minä ihmettelen miksi täällä edes käsitellään koko Eu-asiaa tällä tasolla.

perusinssi

Sauli kannattaa Suomem viemistä liittovaltioon.
Sauli kannattaa pakkoruotsia.
Saili kannattaa Natoon liittymistä.
Sauli kannattaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa.
Saili kannattaa kokoomuksen politiikkaa.

Miksi ihmeessä haluaisitte Saulin presidentiksi?

Minä äänestän Paavoa siksi, että hän on tiedossa olevista vaihtoehdoista paras. Sopivan ketku ja isänmaallinen pitämään suomalaisten puolta ja siksi, että vanhojen puolueiden edustajia ketuttaisi mahdollisimman paljon.

Protestini huonoa politiikkaa vastaan jatkuu...

Tasapainorealisti

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 22:59:07
Ihmettelen miten kukaan hommalainen voisi äänestää eurofederalistia(=Niinistöä).

Siinäpä onkin ihmettelemistä. Minä ihmettelen miksi täällä edes käsitellään koko Eu-asiaa tällä tasolla.
Ja mun nähdäkseni EU-vastaisuus on niin kauan ideologista, kun se monilla tuntuu olevan, juuri siitä syystä, että nähdään asia äärimmäisen yksinkertaisena, eikä kyetä ottamaan huomioon käytännössä juuri mitään EU:n todellisesta merkityksestä Suomen taloudelle. Hyvin on Soini onnistunut pääasiassaan, se täytyy kyllä myöntää.

Niinistöä äänestän ensimmäisellä kierroksella ja se riittäköön.

Vakka-Suomi

Näiden kahden kohdalla voisi tyhjä lappu olla paras ratkaisu. Tosin ei siellä ole yhtään hyvää ehdokasta tarjolla.

Sauli on itse sanonut tv:n haastattelussa silloin kun ei lähtenyt ehdokkaaksi:
"En katso olevani presidentti-ainesta."

Mitä tuohon enää lisäämään. Ei usko Sauli itsekkään olevansa hommaan sopiva. Mikä minä olen tuota kiistämään.

Paavo Väyrynen taas on yksi pahimpia pakkoruotsittajia enkä siksi voi häntä äänestää.

Persut voisi nyt yllättää ja hakea aivan uuden kasvon tarjolle. Soinia tarvitaan politiikan teossa eikä hänen tulisi edes asettua ehdolle. Joku nuori nainen voisi tuoda hyvin julkisuutta tuossa vanhojen äijien porukassa. Sitä RKP:n ylioppilasta ei oikein voi ehdokkaana pitää. Ehdokkaalla tulisi olla edes jonkinlaiset poliittiset tiedot ja taidot.

Parasiittiö

Quote from: Vakka-Suomi on 18.09.2011, 23:53:34
Paavo Väyrynen taas on yksi pahimpia pakkoruotsittajia enkä siksi voi häntä äänestää.

En tykkää pakkoruotsijärjestelmästä, mutta onko tämä jotenkin relevanttia presidentinvaalissa?

Wikipedia - Suomen tasavallan presidentti
QuoteHän johtaa Suomen ulkopolitiikkaa yhteistoiminnassa hallituksen kanssa ja on puolustusvoimien ylipäällikkö. Hän nimittää myös eräät korkeimmat virkamiehet ja korkeimman oikeuden tuomarit.

Varmaan kyllä äänestäisin Väyrystä Niinistöä vastaan. Viime vaaleissa taisin äänestää Niinistöä Halosta vastaan. Ekasta kierroksesta en tiedä... Viime kerran ekaa kierrosta en oikein muista, äänestinköhän jotain Vanhas-Masaa?
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

Hippo

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 21:38:40

Minusta ei lainkaan ottaen huomioon viimeaikaisen kehityksen Perustuslain suhteen.

Hippo

Maahanmuuttokritiikki ja EU-vastaisuus liittyvät toisiinsa siten, että kun Suomi on osana liittovaltiota saamme väkilukuumme suhteutetun määrän monikulttuuria. Itsenäisenä valtiona meillä on enemmän vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia rajoittaa monikulttuuria.

Kalevi Aronen

Om mani padme hum.

Emo

Quote from: Mika.H on 18.09.2011, 22:48:42
Quote from: Emo on 18.09.2011, 22:31:28

Kyllä mä keksin ja tiedän paljonkin positiivista puolia Eu:n periaatteista. Sanoppa vaan miksi sinun kanssasi vaivautuisin asiasta keskustelemaan kun sinusta ja vaimostasi lomamatkojen valuutanvaihto on ainoa hyvä puoli mitä olette tähän mennessä keksineet?

Olet hakoteillä perin juurin, MINÄ olen se VAIMO ja puolisoni on mies ihan perinteisesti eikä mitään sukupuolineutraaleja viritelmiä meidän tapauksessamme kiitos! Eikä muidenkaan, jos minulta kysytään.

Miksikö vaivautuisit? No vaikka siksi että saisit yhden erittäin EU-vastaisen henkilön käsittämään, että hän on ehkä ainakin osittain väärässä EU:n suhteen pitäessään sitä täysin mätänä ja rikollisena organisaationa. Ehkä olet runsaastikin aiemmissa ketjuissa asiasta kirjoittanut, en muista, mutta JOS niitä hyviä puolia on niin ei kai tuo ole iso homma laittaa jokunen ranskalaisilla viivoilla tuohon esille?

Kyllä minäkin myönnän, että kun valitaan joku lyhyt ajanjakso ja kapea näkökulma, niin EU voi hetken näyttääkin hyvältä. Mutta kun katsotaan laajemmin ja venytetään aikajännettä pitemmäksi niin eipä enää hyvältä näytäkään.

Koko globalisaatio on ...tanasta ja EU samoin. Tämä on vaatimaton pienen ihmisen mielipiteeni ja sen pohjalta joudun äänestämään kun kukaan ei vaivaudu minua oikaisemaan tässä näkemyksessäni  :)

Emo

Quote from: Tasapainorealisti on 18.09.2011, 23:45:37

Ja mun nähdäkseni EU-vastaisuus on niin kauan ideologista, kun se monilla tuntuu olevan, juuri siitä syystä, että nähdään asia äärimmäisen yksinkertaisena, eikä kyetä ottamaan huomioon käytännössä juuri mitään EU:n todellisesta merkityksestä Suomen taloudelle. Hyvin on Soini onnistunut pääasiassaan, se täytyy kyllä myöntää.

Niinistöä äänestän ensimmäisellä kierroksella ja se riittäköön.

Ja minun nähdäkseni EU-myönteisyys on ideologista.

Soini on onnistunut tosiaankin erinomaisesti puhuessaan asioista YKSINKERTAISESTI. Vaikka asia olisi kuinka vaikea, sen osaa selittää yksinkertaisesti ja ymmärrettävästi hän ken osaa ja haluaa!! Ja jos "tavalliselle" ihmiselle halutaan puhua, on puhuttava ihmisen kielellä. 

Useinhan asiat pyritään sanomaan mahdollisimman mutkikkaasti ja paljon vierasperäisiä sanoja viljellen siten, ettei sanotusta ota enää erkkikään tolkkua sanottiinko siinä yhtään mitään. Katainen on malliesimerkki, Kiviniemi toinen ja listaa voisi jatkaa vaikka kuinka... Keskustelupalstoillakin tähän ilmiöön törmää. Joskus postauksia pitää ruveta ihan ajan kanssa preparoimaan auki että hetkinen... mitä tässä sanotaan.

Osaatko sinä kertoa mikä on "EU:n todellinen merkitys Suomen taloudelle"?

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/09/18/suomen-valittava-velkasuo-tai-kiitos-riittaa/201113173/12

Jan Hurri on niitä jotka osaavat sanoa mutkikkaan asian yksinkertaisesti. Tuon linkin teksti on ymmärrettävää jopa tälläiselle ihmiselle kuin minä joka ei taloustuntemusta omaa juuri lainkaan. Ja tuossa tekstissä paljastetaan mielestäni  iso osa myös siitä, mikä on ollut ja on ja tulee olemaan EU:n merkitys Suomen taloudelle.

Emo

Jaan jäsen Hipon näkemyksen, että EU-kritiikillä ja maahanmuuttokritiikillä on kaikki tekeminen toistensa kanssa. Niitä ei voi toisistaan erottaa, ne liittyvät yhteen. EU:han on mokutuksen väline.

Ari-Lee

Quote from: Simo Hankaniemi on 18.09.2011, 22:17:56
Olen alkanut lämmetä Paavolle ja ensimmäisellä kierroksella hän luultavasti saa ääneni. Huomasin jo 1990-luvun alussa erästä radiohaastattelua kuunnellessani, että Pave puhuu yllättävän hyvin, mielipiteet ovat enimmäkseen järkevän tuntuisia. Pave on parempi radiossa kuin TV:ssä, missä ulkoinen olemus, ilmehtiminen ja muu kiinnittää liikaa huomiota. Pavella on ollut myös maahanmuutosta yllättävän hyviä näkemyksiä, Niinistön kanta ei ole ainakaan minulle selvinnyt. Niinistöstä syntyy vaikutelma, että hän pyrkii lähinnä peittelemään persoonaansa, eikä tuomaan sitä esille. Väyrysellä voi olla myös kelmin ominaisuuksia, mutta hän on kelmi joka tunnetaan.

Laitetaan "kelmi" linnaan! Eipähän ole pahojaan enää tekemässä.  ;D
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tomi

Quote from: perusinssi on 18.09.2011, 23:36:11
Sauli kannattaa Suomem viemistä liittovaltioon.
Sauli kannattaa pakkoruotsia.
Saili kannattaa Natoon liittymistä.
Sauli kannattaa nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa.
Saili kannattaa kokoomuksen politiikkaa.

Miksi ihmeessä haluaisitte Saulin presidentiksi?

Minä äänestän Paavoa siksi, että hän on tiedossa olevista vaihtoehdoista paras. Sopivan ketku ja isänmaallinen pitämään suomalaisten puolta ja siksi, että vanhojen puolueiden edustajia ketuttaisi mahdollisimman paljon.

Protestini huonoa politiikkaa vastaan jatkuu...

Väyrynen kannattaa pakkoruotsia.
Mites Väyrynen suhtautuu Kepun nykypolitiikkaan?

Niinistö on joskus arvostellut hallitusta, jossa Kokoomus on ollut mukana. Väyrynen on tosin myös arvostellut Keskustan toimia ja nimesi viimeksi Keskustan vaalitappion syyt.
1. Mari Kiviniemi kertoi kannattavansa nk. sukupuolineutraalia avioliittolakia, vaikkei se ole Keskustan kanta, Keskustasta n. 5-8 35 kansanedustajasta kannattaa sitä.
2. Kokoomusvetoinen EU-federalistipolitiikka.
3. Nk. paskalaki.
4. Vielä oli joku muu, jota en muista.

Tomi

Quote from: Tuumaaja on 23.09.2011, 17:00:05
Paavo vastustaa Romanian ja Bulgarian Schengeniin pääsyn vastustamista.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Paavo+V%C3%A4yrynen+Schengen-oikuttelu+ei+ollut+viisasta/1135269550307
Olen pettynyt sinuun Paavo Väyrynen. Jos Sari Essayah ei ole ehdolla, äänestän varmasti Niinistöä.

John

Virheelliset sanavalinnat Väyryseltä. Äänestän silti häntä, sillä hän on tällä hetkellä ainoa ehdokas, jolla saattaisi olla edes pienet mahdollisuudet voittaa Niinistö toisella kierroksella.

Presidentillä on yhä merkittävää sanavaltaa esim. Nato-kysymyksessä, ja näin Naton vastustajana en voi kuvitella, että äänestäisin Niinistöä. Nato romuttaisi Suomen yleisen asevelvollisuusjärjestelemän, joka on hyvin tärkeä kansan yhtenäisyyden ja maanpuolustustahdon kannalta.

Edelleen haluaisin täällä Niinistöä äänestäviltä jotain perusteluja, että miksi Niinistö, eikä esim. Väyrynen?

Hippo

Quote from: Tuumaaja on 23.09.2011, 17:00:05
Paavo vastustaa Romanian ja Bulgarian Schengeniin pääsyn vastustamista.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Paavo+V%C3%A4yrynen+Schengen-oikuttelu+ei+ollut+viisasta/1135269550307

Lipponen, Haavisto ja Biaudet luultavasti kannattavat Romanian ja Bulgarian ottamista Schengeniin. Niinistö ei sano mitään koska kannan ottaminen ihan mihin tahansa voi olla vaarallista gallup-suosiolle.

Tomi

Quote from: John on 23.09.2011, 18:00:09
Virheelliset sanavalinnat Väyryseltä. Äänestän silti häntä, sillä hän on tällä hetkellä ainoa ehdokas, jolla saattaisi olla edes pienet mahdollisuudet voittaa Niinistö toisella kierroksella.

Presidentillä on yhä merkittävää sanavaltaa esim. Nato-kysymyksessä, ja näin Naton vastustajana en voi kuvitella, että äänestäisin Niinistöä. Nato romuttaisi Suomen yleisen asevelvollisuusjärjestelemän, joka on hyvin tärkeä kansan yhtenäisyyden ja maanpuolustustahdon kannalta.

Edelleen haluaisin täällä Niinistöä äänestäviltä jotain perusteluja, että miksi Niinistö, eikä esim. Väyrynen?
Natosta päättää eduskunta ei presidentti. Väyrynen Eurosta irrottautuminen ei innosta. Minusta Euro on Suomelle ok, mutta Kreikan pitää erota Eurosta.