News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-09-12 Aamulehti:"HS: Kataisen turvatoimia lisätty - Ilmapiiri kiristynyt"

Started by Lasse, 12.09.2011, 13:59:31

Previous topic - Next topic

peacepala

Quote from: elven archer on 13.09.2011, 00:37:02
Quote from: peacepala on 13.09.2011, 00:29:43
Yksi lysti minulle. Ei minulta. Minusta on oikeastaan aika siistiä että massejani käytetään hyväntekeväisyyteen -ei se ole kuitenkaan heti loppumassa. Jos joltakulta sittemmin on, niin no, sekään ei ole minulta pois, ei minun ongelmani, ei kuulu minulle, enkä voi siihen muuta sanoa että olisi kanattanut harkita paremmin ja vielä voi kelkkaa kääntää.
Hyväntekeväisyyteen? En tiennytkään, että pankeilla ja suursijoittajilla menee niin huonosti. Mitä heille kerätään? Leipää vai vaatteita? Viimeisestä virkkeestä en saanut tolkkua. En oikein ymmärrä, että sinua ei kiinnosta, jos joltakulta on raha loppumassa, mutta kuitenkin sinusta on siistiä, että tehdään "hyväntekeväisyyttä" niille, joilta on raha loppumassa eli kreikkalaisille. En myöskään ymmärrä, mitä olisi pitänyt harkita paremmin ja kääntää kelkkaa, kun kreikkalaisten ei olisi pitänyt ilmeisesti harkita paremmin ja kääntää kelkkaa.

Tai sitten, voisiko olla, ettei minua vain yksinkertaisesti kiinnosta hevon vittua mihin suomalaisen duunarin verorahoista 3% pistetään, näin yksinkertaisesti pistäen?

peacepala

Quote from: Lyyli on 13.09.2011, 01:32:00
Peacepala, oletko juovuksissa?

En, minua ei vain yksinkertaisesti kiinnosta tuuman vertaa pannaanko verorahoja vaikkapa kreikan hoitoon vai eikö -nationalistisesta perspektiivistä. En pidä itseäni niinkään suomalaisena kuin eurooppalaisena.

Täten, jos on jokin mahdollisuus, pienikin, kyniä rahat yhtäältä ja pistää ne toisaalle jotta homma pysyisi kasassa, se sopii minulle vallan mainiosti.

Meillä on fyrkkaa ihan riittämiin. Se ettei kaikilla ole sitä tarkoittaa vain sitä ettei kaikki osaa, aio tai pysty hankkia sitä itselleen. Se ei ole minun ongelmani.

En edes ala lähtemään siihen miksi pankkipomoille pannaan isoa tiliä kusisessakin paikassa. Ei se oikein ole moraalisesti, mutta ne jätkät eivät pikkurahasta eväänsä heivauta -ammattitaidolle on kysyntää muuallakin.

PaulR

Vastaa nyt rehellisesti!1

Mä voisin ottaa viimeisen bissen ja painua petiin.

zzz

peacepala

Quote from: Paul Ruth on 13.09.2011, 01:51:03

Vastaa nyt rehellisesti!1

Mä voisin ottaa viimeisen bissen ja painua petiin.

zzz

Täysin päissäni

qwerty

Liittynee ketjun aiheeseen.

YLE aamu-tv 07.19 Vihapuheiden aiheuttamat uhat

Samaan aikaan toisaalla. Maikkarin aamu 07.17 Tanskan kiristynyt maahanmuuttopolitiikka. Pikauusinta 08.17
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Sunt Lacrimae

Quote from: Lasse on 12.09.2011, 23:48:57
Quote from: Sunt Lacrimae on 12.09.2011, 21:06:06
Quote from: Paul Ruth on 12.09.2011, 18:46:21
Quote from: Lasse on 12.09.2011, 18:37:21
Ite harrastanut moista vain varusmiehenä, halpaa kuin saippua.

Ja jälki sen mukaista.  ;D

"Tuolla menee joku kaveri puukon kanssa, pitäiskö käydä tsekkaamas?"
"Ei näillä aamuilla"
"Mul on veeämteeäl"
"Hirvee ähky noist sotkun munkeista"
"..."

Heh, pojista miehiä..."Be All You Can Be" ja silleen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaartin_Jääkärirykmentti
Sotilaspoliisiosasto

Helsingin Sotilaspoliisiosaston runko koostuu ammattisotilaista (yht 30 - 40 ups/ou/au) ja sen alaisuudessa palvelevat vuorollaan Kaartin Pataljoonan vartiotehtäviin asettamat varusmies sotilaspoliisit. Osasto on KAARTJR komentajan alaisuudessa, mutta toteuttaa MAAVE:n ja ESSLE / Helsingin varuskunnan päällikön ja komendantin käskemät tehtävät ESSL:n alueella.

Tuommoinen paikka se on kai nykyään, nysväsinsärmäsin tuolla ennen organisaatiouudistusta, aikana ennen nakkisotia...

--Lasse

Nykyään taidetaan tehdä lähinnä miehistä poikia.  ;D

Mulla on enemmänkin ekonomistinen perspektiivi nationalistisen perspektiivin sijaan koko Kreikka-kysymykseen. Sijoittamalla pienistä (9,89e/h+lisät) rahoistani valtio-nimiseen yritykseen eli maksamalla veroja on minulla oikeus odottaa, että valtion "johtokunta" ei tee niillä turhia riskisijoituksia eli tässä tapauksessa kaada massia fetajuustovyöhykkeelle josta sieltä ei saada aivan varmana takaisin edes kissojen ja koirien kanssa.
Play stupid games, win stupid prizes.

qwerty

Areena - Ykkösen aamu-tv: Vihapuheiden aiheuttamat uhat

Työvoima- ja maahanmuuttopolitiikan asiantuntija Riitta Wärn EK:sta ja valtioneuvoston turvallisuusyksikön johtaja Timo Härkönen arvioivat, miten vihapuheiden yleistyminen netissä on lisännyt uhkakuvia ja kiristänyt ilmapiiriä Suomessa.

Vapaasana.net Anarkistit, AFA ja ANTIFA – äärivasemmisto yrittää hallita pelolla ja väkivallalla

Tulipa tällainen skenario mieleen että tällä razzismuksen näkemisellä joka puolella lyödään kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Mediaa seuraava voisi luulla että muslimit ovat hanakoita radikalisoitumaan. Itse olen samaa mieltä äärivasemmistosta.

Kun molempia ryhmiä hyysätään tahi heidän "vastustajia" demonisoidaan, niin he ovat iloisia eivätkä radikalisoidu :P
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Elemosina

Nyt Kataisen pitäisi muuttaa turvallisuuden takaamiseksi:
QuoteIS: Kataista kehotetaan muuttamaan turvallisuussyistä

Espoossa vaimonsa ja kahden lapsensa kanssa asuvalle pääministeri Jyrki Kataiselle (kok) saattaa tulla muuttohommia. Ainakin, jos hän uskoo valtioneuvoston turvallisuusyksikön johtajaa Timo Härköstä.

- Turvallisuussyistä hänen pitäisi muuttaa. Turvallisuusasiat on helpompi järjestää Kesärannassa kuin muualla, Härkönen esittää lehdessä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314375727_uu.shtml

Missä muuten mennään Halla-ahon ja Immosen ihan aidoissa uhkailutapauksissa? Eikös näin ollut että heitä kumpaakin uhattiin ja poliisitutkinta piti olla menossa?

Jykästä uutisoidaan ja suojellaan mutta onko Jykää siis uhkailtukin kun on jouduttu turvatoimia tiukentamaan. Tietenkin pääministeri on pääministeri ja on aiheellista tarkistaa turvatoimien toimivuus.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Fiftari

Onko Suomessa sattunut mitään sitten Bobrikovin tapauksen? Ei itselle tule mitään mieleen.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Whomanoid

Quote from: Fiftari on 13.09.2011, 09:57:59
Onko Suomessa sattunut mitään sitten Bobrikovin tapauksen? Ei itselle tule mitään mieleen.

Sisäministeri Heikki Ritavuoren murha 1922, presidentti Ståhlbergin kyyditys 1930 ja lukemattomat muut muilutukset sekä poliittisten järjestöjen omistuksessa olleiden kirjapainojen tuhopoltot. Lisäksi on uhkailtu poliitikkoja kuolemalla ja väkivallalla iät ja ajat, viime aikoina mm. Marja Tiuraa, Jussi Halla-ahoa ja Olli Immosta.
Väärin liputettu!

Fiftari

Quote from: Whomanoid on 13.09.2011, 10:08:27

Sisäministeri Heikki Ritavuoren murha 1922, presidentti Ståhlbergin kyyditys 1930 ja lukemattomat muut muilutukset sekä poliittisten järjestöjen omistuksessa olleiden kirjapainojen tuhopoltot. Lisäksi on uhkailtu poliitikkoja kuolemalla ja väkivallalla iät ja ajat, viime aikoina mm. Marja Tiuraa, Jussi Halla-ahoa ja Olli Immosta.

No kyllä nuo uhkailut ovat tiedossa. Tarkoitin lähinnä että onko menty uhkailua pidemmälle. Mut ne tulivatkin tuossa ekassa lauseessa. Kiitos :)
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Ernst

Känniurpo tönäisi ministeri Pekkarisen lumikinokseen.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Elemosina

Eikös joku känniläinen Ben Zyskoviczille jotain huudellut? Mutta ei tainnut käsiksi käydä? Yritin googlata mutta en löytänyt juttua, ehkä muistan väärin.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

AstaTTT

Koko kärpäsestä härkänen on osa median ja vanhojen puolueiden PS:n ja meidän mustamaalaamisohjelmaa.
Meistä tekemällä tehdään "rasisteja", koska olemme uhka heidän EU- ja muulle agendalleen.

Suomitalon renki

Tässä on viime päivinä saanut ihmetellä huulipyöreänä pääministeriin liittyvää uutisointia. Ensi galupit
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/HS-gallup+Katainen+nauttii+suomalaisten+luottamusta/1135269252777
nostavat Kataisen poikkeuksellisen suosituksi ja vastaavasti Jyrkiboyn suojelua lisätään
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4ministeri+Kataisen+turvatoimia+tehostettiin/1135269276165? Hyvin outoa "suositulta" poliitikolta.

Kun samaan aiheeseen vielä lisätään rasismi, muukalaisviha yms. niin lantakasa alkaa tuoksahtamaan ainakin minun nenääni kovin kummallisesti. Kun pakettiin lisätään vielä ylen ykkösaamun http://areena.yle.fi/video/1315895503766 supermokutus (00.11.30 alkaen) sekä valtioneuvoston turvallisuusyksikön johtajan Timo Härkösen "harvinainen" ulostulo asiassa http://areena.yle.fi/video/1315895123752

Sanoisin, että isopyörä pyörii.  :-[

Kuli

Quote from: Asta Tuominen on 13.09.2011, 10:32:43
Koko kärpäsestä härkänen on osa median ja vanhojen puolueiden PS:n ja meidän mustamaalaamisohjelmaa.
Meistä tekemällä tehdään "rasisteja", koska olemme uhka heidän EU- ja muulle agendalleen.

Luulenpa, että Asta osui naulan kantaan. Vihapuhe on savuverho poliittisen keskustelun vaientamiseksi. Alkaa lähennellä jo Kiina meininkiä, jossa poliittisia toisinajattelijoita vainotaan. Suomi alkaa olla läpimätä.
Kiitos kaikesta Rähmis.

peacepala

Quote from: SSampsa on 12.09.2011, 16:11:26
Quote from: Riihitonttu on 12.09.2011, 15:59:25
Quote from: SSampsa on 12.09.2011, 15:12:22
Quote from: Riihitonttu on 12.09.2011, 14:35:01
Quote from: SSampsa on 12.09.2011, 14:17:44
Katainenhan voisi vaikka kokonaan muuttaa pois syvästi vihaamastaan maasta ja elellä herroiksi jossain etelän lämmössä. Siinä yhtälössä kaikki voittaisi.

Mitä ihmettä sekoilet "vihaamastaan maasta"-juttja? Millähän perusteella tässä taas jauhetaan?

:facepalm: Mitäpä jos vaikka AUKAISISIT SILMÄSI!

Sinulla näyttää olevan silmät siellä oman kämmenen peitossa...

Joo. Vihaatko itse Suomea, jossa tosiaan on monipuoluedemokratia ja jossa on SINUNKIN KANSSASI ERIMIELISIÄ IHMISIÄ? SINUN KANSSASI ERI MIELTÄ OLEMINEN EI TARKOITA, ETTÄ VIHAA SUOMEA.

Olisiko triplaboldi ja tuplajuusto sekä naamapalmu - siinähän onkin hienoa argumenttia kerrakseen.

En jaksa idiootille rautalankaa vääntää, vai haluatko tosiaan että linkkaan ne lukuisen uutiset/ketjut joita täälläkin on käsitelty Herra Käteisestä ja hänen sanomisistaan? Jos ajaa EU:n etuja oman maan ja kansalaistensa sijaan, se  tarkoitaa minulle että VIHAA SUOMEA. Tai ainakin suhtautuu välinpitämättömästi siihen. Sano yksinkin asia, joka tekee Käteisestä Suomenmielisen ihmisen. Mistä teitä idiootteja oikein tulee?

No aloitetaan vaikka siitä että kiskot sellaiset 20 pinnaa vähemmän liksaa heti kun käteinen rakastaa suomea ja itsenäisyyttä ja sankarivainajien kunniakansalaisten muistoa kunnioittaen erottaa meidät neuvostoliitosta ja palauttaa vallan kansalle jota on vain yksi.

Sikäli jos pidät edes työtäsi. Tuollainen notkahdus bkt:ssa sitten toki heijastuu työttömiin, sairaisiin, hippeihin ja prekoihin, jotka eivät tasan jää katselemaan ilmaisen lounaan puuttumista, joka johtaa viihdyttävän rikollisuuden määrän nousuun, joka vie sijoittajien rahat muualle.

Jatketaan sillä että vain ja ainoastaan kansainvälisyydellä kaltaisemme kärpäsenpaskamaa pärjää enää yhtään missään, ja pelataan koulutuskortti -jostain nekin rahat taiotaan.

Toisekseen, harhasi siitä etteikö katainen hoitaisi kansalaisten, joskaan ei ultranationalisti-idioottien etuja ei alkuunkaan pidä paikkaansa, vaan nimenomaan sinä ja jokainen kaltaisesi olette totaalisesti väärässä.

Millä palleilla sinä käsket ketään avaamaan silmiään, en tiedä, mutta sen verran isot ne näyttävät olevan että ne lie hyvä imaututtaa tyhjäksi. Ehkä paine vähän helpottaa.

nuiv-or

Onko tämä sitä mediassa mainostettua hommaforumilla esiintyvää vihapuhetta? Mistä moinen varmuus, peacepala, miksi -20%, miksi emme pärjäisi muille?

peacepala

Quote from: nuiv-or on 13.09.2011, 23:42:42
Onko tämä sitä mediassa mainostettua hommaforumilla esiintyvää vihapuhetta? Mistä moinen varmuus, peacepala, miksi -20%, miksi emme pärjäisi muille?

On on on on, minä vihaan kaikkea ja kaikkia joten ei kuin ilmiantonappulaa painamaan niin johan joudan rautoihin, minä kiihottaja.

Taikasanat: helposti spekuloitava valuutta, vientivetoinen talous, tullit, kv-yhteisön taipumus satsata euroihin ja dollareihin, edelleen liian korkeat verot, todnäk kenkä schengenistä ja mitä vielä. Suomi pärjää paljon paremmin unionissa kuin keskenään. Se nyt vain on fakta, eikä sitä mielipiteillä miksikään muuteta.

Jos joku pystyy osoittamaan eksplisiittisesti että toisin on, ilman mutuilua, ilman höyryliberaalien mussutuksia, ilman blogistanin hevonskeidaa, ilman talousdemokratiaspedeilyä, vaan olemassaolevien raamien puitteissa ja olemassaolevia sääntöjä kumartaen, olen valmis nielemään ylpeyteni ja allekirjoittamaan kokonaan toisen manifestin.

Ja emme pärjää muille siksi että tuotanto täällä on edelleen kalliimpaa kuin melkein missään.

Parturi Perjantai 13

Quote from: peacepala on 14.09.2011, 00:00:20

On on on on, minä vihaan kaikkea ja kaikkia joten ei kuin ilmiantonappulaa painamaan niin johan joudan rautoihin, minä kiihottaja.

Taikasanat: helposti spekuloitava valuutta, vientivetoinen talous, tullit, kv-yhteisön taipumus satsata euroihin ja dollareihin, edelleen liian korkeat verot, todnäk kenkä schengenistä ja mitä vielä. Suomi pärjää paljon paremmin unionissa kuin keskenään. Se nyt vain on fakta, eikä sitä mielipiteillä miksikään muuteta.

Jos joku pystyy osoittamaan eksplisiittisesti että toisin on, ilman mutuilua, ilman höyryliberaalien mussutuksia, ilman blogistanin hevonskeidaa, ilman talousdemokratiaspedeilyä, vaan olemassaolevien raamien puitteissa ja olemassaolevia sääntöjä kumartaen, olen valmis nielemään ylpeyteni ja allekirjoittamaan kokonaan toisen manifestin.

Ja emme pärjää muille siksi että tuotanto täällä on edelleen kalliimpaa kuin melkein missään.

:'(
Latin fascist.

JoKaGO

Quote from: peacepala on 14.09.2011, 00:00:20

Ota vesilasi ja hörppää siitä alle, sitten alat niellä paskaasi.

Suomen liittyessä EU:hun povattiin Norjalle, ulosjättäytyneelle, "paiseruttoa, kulkutauteja, nälkää ym. vitsauksia" = talous menee parissa vuodessa kuralle.
Ei mennyt.

Kun Suomi liittyi Euroon, povattiin Ruotsille, ulosjättäytyneelle, "paiseruttoa, kulkutauteja, nälkää ym. vitsauksia" = talous menee parissa vuodessa kuralle, asuntolainojen korot pompsahtavat tappiin jne.
Jälleen huti.

Vieläkö?

Koko EU ja euro ovat suuren luokan kusetusta, tavoitteena Uuden Uljaan Neuvostoliiton luominen, UUCCCP. Se, miksi Norja on edelleen hengissä, johtuu paitsi öljystä, myös talouden ja normien harmonisoinnista EU:n kanssa. Ei tarvitse olla jäsen, kunhan vapaaehtoisesti noudattaa tärkeimmiltä osiltaan järjestön normeja, se riittää.
Vastaavasti Ruotsi, joka sitoi kruununsa euroon asettaen itse valuutalleen liikkumavaran, jota se vielä itse voi tilanteeseen sopivasti muuttaa, voi paksusti. Tuolla kikalla vietiin paperintuotantoa Suomesta Ruotsiin by StoraEnso. Eikä kukaan ole koskaan tänä aikana spekuloinut kruunua vastaan, mutta eipä Ruotsin tarvitse osallistua myöskään paskamaiden tukipaketteihinkaan.

Peacepala, jos sun palkkasi on kiinni EU-jäsenyydestä, olet mielestäni jäävi ottamaan osaa tähän keskusteluun. Vauvakin tajuaa nyt, mikä virhe tehtiin euroon liityttäessä, ja että on suoranaista typeryyttä roikkua mukana hamaan loppuun asti, koska joidenkin arvovalta ei kestä virheen tunnustamista. Se off-topicista.

Kataisesta, miten mies voi olla niin suosittu, että tarvitsee muuttaa pois turvallisesta kodista linnanmuurien taakse suojaan. Kodista, joka vielä 17.4.2011 oli vain tilapäisasunto, vaimon töiden takia koko perheen majaillessa siellä, ja samalla perheenisä kuittasi kulukorvaukset Siilinjärvellä asumisen mukaan. Väyrynen mikä Väyrynen, Paavo tosin on tasa-arvoisempi kuin Jykä.

Kuka suomalainen, toistan, kuka suomalainen kehtaa tukea tätä vilunkiveikkoa? Itse en tunne ketään.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

nuiv-or

Tiedoksi vaan, ei Suomessa ole EU:hun verrattuna poikkeuksellisen korkea verotus. Hollannissa asuessani selvisi että siellä on tasan 3 eri tasoa: 17, 42 ja 52%, ja aika helposti on tuossa 42:ssa. Ranskassa taas taitaa olla lähes sama taso kuin täällä, mutta useampia veroja, esim. kiinteistöveron lisäksi on asumisvero (= käytännössä kuukauden vuokra) jne. Hirveä määrä byrokratiaa koska huijareita on enemmän kuin meillä. Suomessa pääsee aika helpolla tässä asiassa.

Noissa Euroopan maissa on kyllä matalampi alv ja joissain asioissa halvemmat hinnat, koska tavaraa kuluu isommissa volyymeissä. Meillä on kuitenkin halvin maito, sähkö, ja puhelut, muutamia esimerkkejä mainitakseni. Eipä tuo elektroniikankaan hintaero kovin suuri maiden välillä ole. Iso poikkeus täällä on, yllätys: viina ja autot.

Missä maassa itse asut, kun on niin matala verotus? UK? Kaikkiallahan ihmiset valittaa veroista.

peacepala

Quote from: nuiv-or on 15.09.2011, 04:35:51
Tiedoksi vaan, ei Suomessa ole EU:hun verrattuna poikkeuksellisen korkea verotus. Hollannissa asuessani selvisi että siellä on tasan 3 eri tasoa: 17, 42 ja 52%, ja aika helposti on tuossa 42:ssa. Ranskassa taas taitaa olla lähes sama taso kuin täällä, mutta useampia veroja, esim. kiinteistöveron lisäksi on asumisvero (= käytännössä kuukauden vuokra) jne. Hirveä määrä byrokratiaa koska huijareita on enemmän kuin meillä. Suomessa pääsee aika helpolla tässä asiassa.

Noissa Euroopan maissa on kyllä matalampi alv ja joissain asioissa halvemmat hinnat, koska tavaraa kuluu isommissa volyymeissä. Meillä on kuitenkin halvin maito, sähkö, ja puhelut, muutamia esimerkkejä mainitakseni. Eipä tuo elektroniikankaan hintaero kovin suuri maiden välillä ole. Iso poikkeus täällä on, yllätys: viina ja autot.

Missä maassa itse asut, kun on niin matala verotus? UK? Kaikkiallahan ihmiset valittaa veroista.

Komennuksella suomessa. Päiviä lasketaan kunnes pääsen takaisin sveitsiin.

Sitäpaitsi, verotuksessa ei koskaan ongelmana ole se määrä, vaan mihin se käytetään. Itseäni ei riso niinkään vähävaraisille ja sairaille yms. subventointi, vaan virkamieskoneiston koko ja nähdäkseni tarpeettomat funktiot.

JoKaGO

Quote from: peacepala on 15.09.2011, 07:34:49

Sitäpaitsi, verotuksessa ei koskaan ongelmana ole se määrä, vaan mihin se käytetään. Itseäni ei riso niinkään vähävaraisille ja sairaille yms. subventointi, vaan virkamieskoneiston koko ja nähdäkseni tarpeettomat funktiot.

Onnea uravalinnallesi, pois EU:sta on minunkin suuntani, vihdoin!
Menikö multa ohi, vastasitko postaukseeni?  ;)

Tuosta verotuksesta ja verorahojen käytöstä olen 100% samaa mieltä kanssasi! Juuri noin asia on.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

peacepala

Quote from: JoKaGO on 15.09.2011, 07:45:11
Quote from: peacepala on 15.09.2011, 07:34:49

Onnea uravalinnallesi, pois EU:sta on minunkin suuntani, vihdoin!
Menikö multa ohi, vastasitko postaukseeni?  ;)

Tuosta verotuksesta ja verorahojen käytöstä olen 100% samaa mieltä kanssasi! Juuri noin asia on.

Ei se ole pois unionista; se että sveitsi säilyttää kantonaalisen itsemääräämisoikeuden johtuu vain siitä ettei edes sveitsi itsessään toimisi ellei kansa kokisi että päätäntävalta on kantonilaisilla itseillään -sen hajonneempaa maata ei euroopasta löydy. Liki jokainen kanton omaa omanlaisensa kulttuurin ja itsenäisyyden ja identiteetin -ero on paljon esimerkiksi saksan osavaltioita suurempi.

Sveitsi on osa schengeniä -ilman sitä yhteyttä koko maa romahtaisi, kun eivät enää ole veroparatiisikaan ja pankkisalaisuudet murenevat. Täten, vaikkei brysselistä saneltaisi ehtoja, riippuvaisuus siitä on ehdoton.

Näin ollen, se voi olla de jure ulos unionista, mutta de facto unionin presenssi on läpitunkeva ja valtava. Ero ei ole suuren suuri, ja toisaalta, minua taasen kun ei unioni riso, niin samapa tuo minulle.

nuiv-or

Eikö se sveitsiläisten nationalismi sitten ole etovaa? 30% kansanpuolue ja karkottavat ulkolaiset. Ranskasta ei voi edes tuoda ostoksia kun tulli nappaa ne.

Unionin virkamieskoneisto on suomalaistakin pahempi ja kasvaa koko ajan. Rupeavat kohta perimään veroa meiltä jotta Brysselin herrat saavat haluamansa palvelunsa. Lennellään jatkuvasti maasta toiseen, jäsenvaltiosta toiseen, Strasbourgista Brysseliin, jne. Se on yksi älyttömimmistä järjestöistä mitä on koskaan keksitty.

Toki meilläkin pitää karsia rajusti ja pistää verot oikeaan käyttöön. Helpompi siihen on paneutua, kun ensin päästään irti EU:sta.

peacepala

Quote from: nuiv-or on 15.09.2011, 22:33:22
Eikö se sveitsiläisten nationalismi sitten ole etovaa? 30% kansanpuolue ja karkottavat ulkolaiset. Ranskasta ei voi edes tuoda ostoksia kun tulli nappaa ne.

Unionin virkamieskoneisto on suomalaistakin pahempi ja kasvaa koko ajan. Rupeavat kohta perimään veroa meiltä jotta Brysselin herrat saavat haluamansa palvelunsa. Lennellään jatkuvasti maasta toiseen, jäsenvaltiosta toiseen, Strasbourgista Brysseliin, jne. Se on yksi älyttömimmistä järjestöistä mitä on koskaan keksitty.

Toki meilläkin pitää karsia rajusti ja pistää verot oikeaan käyttöön. Helpompi siihen on paneutua, kun ensin päästään irti EU:sta.

Öööö mikä tulli? Ei ole ollut koskaan ongelmia kantaa mitä nyt pykälässä onkaan lyonista, pariisista tai mistä lie. Kansanpuoluettahan siellä ei ole, kun ei ole sitä kansaakaan -sveitsissä kansallisidentiteetti on aina kantonaalinen, vasta sitten nationaalinen, jos sitä edes on. Hyvin usein ei ole.

UDC on katolilaisuuden kautta hivenen persuja kuvottavampi sosiaalinen rutto, mutta eipä siitä ole sinänsä merkittäviä ongelmia nähtävissä, kun ko. remmin kannattajat eroavat toisistaan, taasen kantonaalisella tasolla, merkittävästi. Mitään homogeniaa tai kansanpuolueen kaltaista ilmiötä ei ole -ne ainoat yhdistävät tekijät ovat tyhmyys, uskonnollisuus ja sosiaalinen konservatismi. Miten kukakin tuota toteuttaa on sanotaanko hivenen rikkaampaa kuin mitä täällä -täkäläinen versio moisesta on hiilikopioversio kaverista.

Toisaalta, sveitsi on vahvasti yksilöllisyyttä korostava maa, kantonista riippumatta, kun taas suomi on tasapäistävä ja pakolla homogenisoiva.

Kun vertailuun pannaan persut ja UDC, kyllä mä pidän persuja pahempana vaihtoehtona -jengi täällä on niin perhanan sivistymätöntä, ettei mitään tasoittavaa vaikutusta, edes kotiseuturakkauden kautta ole. Jos vaudilainen ja zyrichiläinen UDCfasisti tapaavat, heillä on massiivinen ero. Täällä, jos savolainen ja uusimaalainen kansallissosialisti tapaavat, HOMMA toimii!

Sveitsiläinen tai suomalainen, siitä lähdetään ettei nationalisti voi olla älykäs -tällöinhän se ei voi edes olla nationalisti-, näin ollen nationalistin mouhoamisella ei ole, ei voi olla eikä koskaan tule olemaan mitään merkitystä, yksilötasolla. Sinänsä mahtavaa keskusteluseuraa ettei tarvitse koskaan ottaa toista huomioon, ikinä kuunnella sitä, ja on joka tapauksessa aina oikeassa.

Nomad

Kannattanee harkita noita sanamuotoja ja  kirjoitustyyliä, kyöpelinvuori on tuulinen paikka. Kova on aatteen palo.  ;D
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

peacepala

Quote from: Nomad on 17.09.2011, 12:39:21
Kannattanee harkita noita sanamuotoja ja  kirjoitustyyliä, kyöpelinvuori on tuulinen paikka. Kova on aatteen palo.  ;D

Sinne sitten vain. Se on kumma kun nationalistisaastat saavat öristä mitä huvittaa, mutta keskusteluforumilla nimenomaan siitä urpoilusta ei saa provosoitua, eikä reagoida siihen vahvasti.

Jepp, ei muuta, kyöpelinvuorelle matskut. Sinne ne kuuluvat.

Nomad

Mielenkiintoinen tapa keskustella, että menet foorumille nimittelemään foorumienemmistöä saastaksi ja vähä-älyiseksi. Keskustella toki saa, mutta tuo ei sitä oikein ole.  :flowerhat:
A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.