News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Eurovaaliehdokas Kai Pöntinen (kok):

Started by Sivusta seuraaja, 23.04.2009, 17:01:38

Previous topic - Next topic

JanneJanne

Quote from: metsämies on 21.05.2009, 13:53:25
Quote from: todellisuus on 20.05.2009, 00:13:30
Quote from: citizen on 20.05.2009, 00:07:19
finanssifasismia
Taivuttaako tälläinen termi kenenkään näkökantaa Kokoomuksesta? Saadaanko tälläisellä termillä luotua yhteistyötä minkään tavoitteen eteen? Muuttaako tälläinen termi kenenkään mielipidettä yhtään mistään?

"Ajattele mitä sanot, ennen kuin sanot mitä ajattelet".

Finanssifasismi on verhottu hienosti sanoihin "vapaa markkinatalous".

Mistä teidän mielestänne länsimainen hyvinvointi koostuu ? Miksi länsimainen systeemi on ollut niin ylivoimainen kaikkiin muihin järjestelmiin verrattuna ? Täällä ihmisten ei tarvitse nähdä nälkää ja köyhemmilläkin, vaikkapa opiskelijoillakin on varaa tietokoneeseen ja internetyhteyteen; Mitkä tekijät tuon ovat mahdollistaneet ?

Kazakstan

Quote from: JanneJanne on 21.05.2009, 16:57:42
Quote from: todellisuus on 20.05.2009, 00:13:30
Quote from: citizen on 20.05.2009, 00:07:19
finanssifasismia
Taivuttaako tälläinen termi kenenkään näkökantaa Kokoomuksesta? Saadaanko tälläisellä termillä luotua yhteistyötä minkään tavoitteen eteen? Muuttaako tälläinen termi kenenkään mielipidettä yhtään mistään?

"Ajattele mitä sanot, ennen kuin sanot mitä ajattelet".

Mistä teidän mielestänne länsimainen hyvinvointi koostuu ? Miksi länsimainen systeemi on ollut niin ylivoimainen kaikkiin muihin järjestelmiin verrattuna ? Täällä ihmisten ei tarvitse nähdä nälkää ja köyhemmilläkin, vaikkapa opiskelijoillakin on varaa tietokoneeseen ja internetyhteyteen; Mitkä tekijät tuon ovat mahdollistaneet ?

Fossiiliset polttoaineet.

IDA

Quote from: JanneJanne on 21.05.2009, 16:57:42

Hyvä kysymys. Vastaan kylmän rauhallisesti: nationalismi.

Kai Pöntinen

Quote from: JanneJanne on 21.05.2009, 13:22:56
Erilaisia luonnonvaroja on maaperässä vain rajallinen määrä ja joita me 6mrd ihmistä olemme jakamassa. Millä jälkipolvet elävät, jos nyt tuhlaamme kaiken ?
Siinä olen Pöntisen kanssa (taas kerran) täsmälleen samaa mieltä, että luonnonvarojen säästämiseen ja kierrättämiseen tulee panostaa.

Nk. kasvihuoneilmiö on toinen juttu ja josta tiedemiehetkään eivät ole yksimielisiä: Pienempi joukko kritisoi koko ilmiön tulemista, suurempi joukko tai oikeastaan kaikki ovat samaa mieltä, ettei ilmaston lämpenemisen lukuarvoja varmaksi osata ennustaa ja sen lämpenemisen vaikutuksia senkään vertaa; Esimerkkinä voisin käyttää valtamerien pinnannousua, josta itse olen lukenut heitettävä lukuja parista sentistä 70metriin. Viimeisimmäksi tuosta luin uutena arviona, ettei tuo pinnan nousu olisi joka puolella maapalloa sama. Joka tapauksessa parhaat mallitkin sisältävät suuria parametriarvauksia ja toisaalta voivat sisältää selviä parametripuutteita. Ilmastonmuutos selkeästi on painoarvoaan suurempi mediahype ja suuri business tällä hetkellä. Maalaisjärjen palauttaminen aiheen tiimoilta olisi paikallaan.

Mutta siis maaperän rajallisten resurssien käyttö on toinen asia ja jonka tiimoilta 6mrd asukkaan maapallolla on vielä paljon tekemistä; Mielestäni suunnilleen kaikki materia pitäisi saada tavalla tai toisella kierrätykseen jotta jälkipolvillekin riittäisi luonnonvaroja. Tässäkin tietysti pitää käyttää maalaisjärkeä eikä lähteä punavihreän liikkeen aika ajoin fasistisluontoisia piirteitä saavaan, kokonaisvaikutuksiltaan luonnon kannalta jopa negatiiviseen vouhotukseen. (noh, onhan materiaali sitten nykyisten ihmisten kaatopaikoilta jälkipolvien kierrätettävissä, mutta siltikin...)

Luulenpa, että Pöntinen viittasi öljyn polttamista tehokkaammalla käytöllä tähän aihekokonaisuuteen. (Sinänsä, ei kyllä pitäisi yrittää arvailla tosien aatoksia, kun ne voivat mennä pahasti vikaan)

Tarkoitin että öljy on liian hyvää raaka-ainetta polttaa. Siitä riittää iloa paljon pidemmäksi aikaa kun korvaamme lämmitysöljyn ja liikennepolttonesteet jollakin uusiutuvalla, mielellään suomalaisella energialla. Öljy-yhtiöt ovat liian suuria vallanpitäjiä maailmassa. Hyvä esimerkki tulee jenkeistä. Obama säätää tiukempia kulutusrajoja autonvalmistajille, se pakottaa teollisuuden kehittämään tosissaan myös korvaavia poltto-aineita. Muutosta ei tule jos ei ole pakko!

Jiri Keronen

Tämähän ei liity aiheeseen, mutta täytyy kertoa, että olen kyllä mielissäni, että Kai Pöntinen vierailee täällä vielä tentin jälkeenkin.
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

PK

Öljyriippuvuudesta on päästävä kaikin keinoin eroon. Kaikki länsimaat ovat ohittaneet öljyhuippunsa, ja öljyä saadaan entistä niukemmin ja entistä korkeammilla tuotantokustannuksilla. Maailman öljyntuotannon tason ylläpito on entistä enemmän lähi-idän diktatuurien, Venäjän ja muutaman muun kriisialttiin alueen harteilla. Riippumatta näiden alueiden kyvystä korvata muun maailman laskevaa öljyntuotantoa, tulee maailma olemaan entistä enemmän riipuvainen myös näiden maiden poliittisista oikuista ja kallistuneen öljyn aiheuttamista öljysodista. Tulevaisuudessa nämä maat määräävät öljyn kauppahinnan ja kauppaehdot. Tämän vuoksi Suomen kannattaa nopeasti käyttää resurssejaan vaihtoehtoisten energiamuotojen etsimiseen. Tässä ollaan jo nyt myöhässä, koska Kataisen ja Vanhasen sosialismi-populismi on jo ajanut Suomen konkurssiin.

Oikeiden keinojen löytyminen on sitten toinen juttu. Yhdysvalloissa päästörajoitukset ovat osin ajaneet ihmiset henkilöautoista SUV:hin. Jos taas biopolttoaineita tuetaan, niin vaarana on, että itse viljely kuluttaa enemmän enrgiaa, kuin siitä saadaan hyödynnettyä.

Kari Kinnunen

Lisää resursseja, rahaa, koulutusta, kaikkea, fuusioreaktorin kehittämiseen.

Vihepipertävillä energiamuodoilla ei lennetä kuuhun, eikä edes kanariansaarille. Öljy loppuu sitä myöten myöskin loppuu sivilisaatio ellemme kehitä jotain korvaavaa.

Minusta asia on niin että ihmiskunnan pitää panostaa fuusioon ja myöskin avaruustutkimukseen. Ellemme palaa takaisin 1800-luvulle niin ainoa vaihtoehto on laajentua muille planeetoille. Puhutaan kuitenkin satojen vuosien prosessista.

Nyt pitää valita tie jota etenemme. Vaihtoehdot ovat vihreiden ajama teknologinen taantuma tai sitten teknologian kehittäminen, jota kukaan ei näköjään kannata.

Valinta on omissa käsissämme.

citizen

Mitään vapaita markkinoita ei ole eikä tule, on vain markkinat joita eri tahot yrittävät manipuloida omaksi edukseen.

QuoteHyvä kysymys. Vastaan kylmän rauhallisesti: nationalismi.

Vapaus on aika suhteellinen käsite, esimerkiksi meidän suomalaisten vapautta on lisännyt suunnattomasti itärajan valvonta, joka taas toisaalta rajoittaa ihmisten vapaata liikkumista. Tähän ratkaisuna on passi ja viisumijärjestelmä, joiden avulla rajan yli pääsee liikkumaan valvotusti. Näitä vapautta lisääviä järjestelmiä ollaan nyt purkamassa, kun Suomeen saa jäädä oleskelemaan ja sosiaalitukia nostamaan kuka tahansa passinsa ja viisuminsa hävittänyt. Tämä rahoitetaan velkarahalla, joka siis on tulevaisuuteen siirrettyä verotusta. Verotus on taloudellista vapaudenriistoa.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI

Kai Pöntinen

Quote from: citizen on 22.05.2009, 07:53:01
Mitään vapaita markkinoita ei ole eikä tule, on vain markkinat joita eri tahot yrittävät manipuloida omaksi edukseen.

QuoteHyvä kysymys. Vastaan kylmän rauhallisesti: nationalismi.

Vapaus on aika suhteellinen käsite, esimerkiksi meidän suomalaisten vapautta on lisännyt suunnattomasti itärajan valvonta, joka taas toisaalta rajoittaa ihmisten vapaata liikkumista. Tähän ratkaisuna on passi ja viisumijärjestelmä, joiden avulla rajan yli pääsee liikkumaan valvotusti. Näitä vapautta lisääviä järjestelmiä ollaan nyt purkamassa, kun Suomeen saa jäädä oleskelemaan ja sosiaalitukia nostamaan kuka tahansa passinsa ja viisuminsa hävittänyt. Tämä rahoitetaan velkarahalla, joka siis on tulevaisuuteen siirrettyä verotusta. Verotus on taloudellista vapaudenriistoa.
On se onni että itärajaa valvotaan. Tunnen aika vähän ihmisiä jotka rakastavat veroja mutta pakko niitä on kerätä. Nyt siitä veropotista menee liian paljon keinottelijoiden taskuun.

Toivottavasti suomalaiset äänestävät viisaasti. Olen saanut tosi paljon palautetta maahanmuuttokriittisyydestäni, hyvää ja huonoa. Jokaista sataa kiitosta kohtaan tulee yhdet haukut, se on suhde. Tämä näkyi hyvin myös Ylen Taloustutkimuksella teettämässä kyselyssä, olin tunnettuudessa kaikkien ehdokkaiden joukossa jaetulla 8. sijalla. Kokoomuksen ehdokkaista jaetulla kakkossijalla heti Ville Itälän jälkeen. Mahdollisuus kokoomuslaiseen mamu-kriittiseen meppiin on hyvä!

kaksinaismoralismirules!

Tuosta öljyjutusta vielä niin :

QuoteMiten kauan öljyä riittää?

Useimpien öljyvarantoihin erikoistuneiden asiantuntijatahojen arvioiden perusteella öljyä riittää kysynnän kasvusta huolimatta pitkälle tulevaisuuteen. Alalla toimivat yritykset ovat tästä huolimatta kehittämässä myös muita energialähteitä.

Ns. todettujen öljyvarojen on jatkuvasti arvioitu vastaavan seuraavien noin 40 vuoden kulutusta. Lisäksi on olemassa tavanomaisia öljyvaroja hankalammin hyödynnettävissä olevia öljyvaroja, esim. öljyliuskeet ja öljyhiekat, joiden on arvioitu vastaavan jopa useamman sadan vuoden kulutusta.

Minun muistaakseni öljyn piti loppua vuonna -85 , 93 ja likimain heti kun 2000 vuosiluku tulee täyteen. Näin minulle on saarnattu jo kansakoulusta lähtien.

Okei - se on toinen asia , jos öljyvarat sijaitsevvat epävakailla alueilla , mutta nykypäivänä öljy on samanlainen luonjnonvara kuin viljavat tasangot olivat vajaat satavuotta sitten. Niistä tapeltiin versissäpäin. Niin uskomattomalta kuin tuntuu , niin suolastakin on tapeltu ja lujaa. Bulgarian suolankuivatuskentistä on otettu montakertaa yhteen. Oliko joskus jopa guanosotakin?

Kas - muistin oikein:
http://www.zum.de/whkmla/military/19cen/guanowar.html

Jenkeilläkin oli 1856 oikein saarijulistus joka oli nimenomaan tämän guanon perässä juoksemista.

Hoff

Quote from: Kai Pöntinen on 22.05.2009, 18:45:36
Toivottavasti suomalaiset äänestävät viisaasti. Olen saanut tosi paljon palautetta maahanmuuttokriittisyydestäni, hyvää ja huonoa. Jokaista sataa kiitosta kohtaan tulee yhdet haukut, se on suhde. Tämä näkyi hyvin myös Ylen Taloustutkimuksella teettämässä kyselyssä, olin tunnettuudessa kaikkien ehdokkaiden joukossa jaetulla 8. sijalla. Kokoomuksen ehdokkaista jaetulla kakkossijalla heti Ville Itälän jälkeen. Mahdollisuus kokoomuslaiseen mamu-kriittiseen meppiin on hyvä!
Aion kyllä itse äänestää Sampoa, mutta kaikille tuntemilleni kokoomuslaisille joille Persu on iljetys, aion kyllä suositella Pöntistä.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

Kai Pöntinen

Quote from: Hoff on 23.05.2009, 16:38:12
Quote from: Kai Pöntinen on 22.05.2009, 18:45:36
Aion kyllä itse äänestää Sampoa, mutta kaikille tuntemilleni kokoomuslaisille joille Persu on iljetys, aion kyllä suositella Pöntistä.
Kiva kuulla, eikä tarvitse olla kokoomuslainen kun minua äänestää. Ihan tavallinen suomalainen on ehdokkaana ja toinen samanlainen on äänestäjänä.

Kari Kinnunen

Quote from: Kai Pöntinen on 23.05.2009, 21:16:59
Kiva kuulla, eikä tarvitse olla kokoomuslainen kun minua äänestää. Ihan tavallinen suomalainen on ehdokkaana ja toinen samanlainen on äänestäjänä.

Siinä nyt on sellainen asia vain että Kokoomus ei puolueena oikein vakuuta näissä maahanmuutto asioissa.
Viimeksi eilen S.Pietikäinen aiheutti pientä närästystä.

Kai Pöntinen

Quote from: Kari Kinnunen on 23.05.2009, 21:35:21

Siinä nyt on sellainen asia vain että Kokoomus ei puolueena oikein vakuuta näissä maahanmuutto asioissa.

Pietikäisen kanta on "aavistuksen" erilainen kuin minun.

Kari Kinnunen

Quote from: Kai Pöntinen on 23.05.2009, 21:45:04
[/quote]

Toki toki.

Kyseessä onkin terve epäily koko puolueen kantaan. Aika vähän teitä 'kriittisiä' siellä Kokoomuksessa tuntuu olevan, ainakaan julkisuudessa.

PS:llä on sentään Sampo ja Freddy. Eikä se Soinikaan mokutusta hehkuta.

Ja muistaakseni kovasti on Kokoomuksestakin huudeltu sitä karjuvaa, ellei peräti hirnuvaa työvoimapulaa.

Kai Pöntinen

Quote from: Kari Kinnunen on 23.05.2009, 21:49:21

Toki toki.

Kyseessä onkin terve epäily koko puolueen kantaan. Aika vähän teitä 'kriittisiä' siellä Kokoomuksessa tuntuu olevan, ainakaan julkisuudessa.

PS:llä on sentään Sampo ja Freddy. Eikä se Soinikaan mokutusta hehkuta.

Ja muistaakseni kovasti on Kokoomuksestakin huudeltu sitä karjuvaa, ellei peräti hirnuvaa työvoimapulaa.

[/quote]Olen kirjoittanut sen monta kertaa tälläkin sivustolla että, kokoomuksessa on itsenäisesti ajattelevia yksilöitä. Yhtä monesti olen kertonut sen ettei minua voi pistää mihinkään muottiin, eikä sellainen pakottaminen edes  kuulu kokoomuksen periaatteisiin. Vapaassa maassa sanan- ja mielipiteenvapaus ovat pyhiä asioita!

xor_rox

Quote from: Kai Pöntinen on 23.05.2009, 21:59:55
Olen kirjoittanut sen monta kertaa tälläkin sivustolla että, kokoomuksessa on itsenäisesti ajattelevia yksilöitä. Yhtä monesti olen kertonut sen ettei minua voi pistää mihinkään muottiin, eikä sellainen pakottaminen edes  kuulu kokoomuksen periaatteisiin. Vapaassa maassa sanan- ja mielipiteenvapaus ovat pyhiä asioita!

Mä en nyt tajuu. Tuolla seisoo, että kaikki paikalla olleet kokoomuslaiset äänestivät uuden ulkomaalaislain puolesta:

http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=lakiaanestus

Kyseinen laki siis sementoi nykyisen hulluuden. Eikö kukaan kokkareista ollut eri mieltä vai olisiko taustalla ollut tiettyä painetta puolueen suunnalta?

Ei muuten, mutta Kokoomusta olen minäkin aikoinani äänestänyt.

Kari Kinnunen

Olen kirjoittanut sen monta kertaa tälläkin sivustolla että, kokoomuksessa on itsenäisesti ajattelevia yksilöitä. Yhtä monesti olen kertonut sen ettei minua voi pistää mihinkään muottiin, eikä sellainen pakottaminen edes  kuulu kokoomuksen periaatteisiin. Vapaassa maassa sanan- ja mielipiteenvapaus ovat pyhiä asioita!

Tuota noin, arvaapa mistä tämä on kotoisin:
"
Monikulttuurisuus

Haluamme edistää kulttuurien välistä vuorovaikutusta ja vastustamme syrjintää ja rasismia sen kaikissa muodoissa. Aidon monikulttuurisuuden toteutuminen edellyttää suvaitsevaisuutta kaikilta osapuolilta. Monikulttuurisuus on rikkaus, joka omalta osaltaan kehittää yhteiskuntaa. Suomalaisen ja eurooppalaisen kulttuurin sekä kristillisen perinteen tunteminen ja ymmärtäminen avaavat mahdollisuuden aitoon vuorovaikutukseen maassamme.
"

Minä en ihan ole hahmottanut että millä tavoin se monikulttuurisuus™ on rikkaus. Kyllä tämän maan vaurastumisen takana on ihan Suomalainen kulttuuri. Ja ei sitten pelata Finlayson korttia.

Meistä kaikki varmasti ymmärtävä mitä tänä päivänä monikulttuurisuudella tarkoitetaan.

Minusta pitäisi pikemminkin pyrkiä integraatioon kuin suvaitsemaan ihan kaikkia kulttuureita.

Kai Pöntinen

Quote from: xor_rox on 23.05.2009, 22:09:23

Mä en nyt tajuu. Tuolla seisoo, että kaikki paikalla olleet kokoomuslaiset äänestivät uuden ulkomaalaislain puolesta:

http://juhamakiketela.info/index.php?sivu=lakiaanestus

Kyseinen laki siis sementoi nykyisen hulluuden. Eikö kukaan kokkareista ollut eri mieltä vai olisiko taustalla ollut tiettyä painetta puolueen suunnalta?

Ei muuten, mutta Kokoomusta olen minäkin aikoinani äänestänyt.
En ollut äänestämässä siinä porukassa. Jos paikka Brysselissä aukeaa, vaikutusmahdollisuudet paranevat myös kotimaassa.

Maailmanmies

Quote from: Kai Pöntinen on 19.05.2009, 22:45:51
Meidän tulee päästä muutenkin fossiilisista polttoaineista eroon mahdollisiman pian. Ilmastokysymykset ja energiariippuvuus Venäjästä sekä arabeista nostattavat hien pintaan.
Fossiilisista polttoaineista ei voi päästä eroon ainakaan liikenteessä. Se on fakta. Imastonmuutos ihmisen aiheuttamana on viime vuosikymmenten suurin bluffi vailla mitään todellisuuspohjaa.
Muuten olen tyytyväinen maahanmuuttokriittisyyteesi.

Kai Pöntinen

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 18:44:29
Quote from: citizen on 30.04.2009, 16:49:52
Lähinnä risoo tuo venäjänvastaisuus ja Bäckmanin provoiluun mukaan lähteminen. Ja kokoomus on puolueena täysi susi, ei mikään oikea oikeistopuolue. Sieltä löytyy pahoja mokuttajia, jotka haluavat Suomeen 1.8 miljoonaa muslimia.

Vain mielikuvituksessasi Kokoomus haluaa Suomeen 1,8 miljoonaa muslimia.

Kyllä se on vasemmisto/vihreät, joka haluaa islamisoida Suomen ja josta löytyy nämä innokkaimmat islaminsyleilijät/palestiinalaistenhalaajat.

Kai Pöntinen on vakavassa harkinnassa.

Isänmaallinen suomalainen on yleensä myös venäjävastainen. Onko Venäjältä koskaan koitunut Suomelle mitään hyvää? Sanoisin, että sotaveteraaneilla on paras tuntuma siihen mikä Venäjä on.
Olen tänä iltana vastannut 115 tänään tulleeseen sähköpostipalautteeseen. Niissä kaikissa on ollut yksi aihe, maahanmuutto. Yhteistä niille on ollut myös islamisointi. Mikäli menen vaalissa läpi teen yhden lupauksen koskien Kokoomusta. Teen kaiken mahdollisen että puolueen linja maahanmuuttolinjauksessa tiukkenee reippaasti.

Kai Pöntinen

Quote from: Maailmanmies on 23.05.2009, 22:51:15
Meidän tulee päästä muutenkin fossiilisista polttoaineista eroon mahdollisiman pian. Ilmastokysymykset ja energiariippuvuus Venäjästä sekä arabeista nostattavat hien pintaan.
Fossiilisista polttoaineista ei voi päästä eroon ainakaan liikenteessä. Se on fakta. Imastonmuutos ihmisen aiheuttamana on viime vuosikymmenten suurin bluffi vailla mitään todellisuuspohjaa.
En epäile hetkeäkään etteikö liikennepolttoaineeksi löydy öljyn korvaavaa ainetta. Jättimäisten öljy-yhtiöiden puristuksissa niitä ei ole saatu kehittelyä pidemmälle, se päivä kuitenkin lähenee jokapäivä ja muutos tulee varmasti.

Kari Kinnunen

Quote from: Kai Pöntinen on 23.05.2009, 23:00:17
En epäile hetkeäkään etteikö liikennepolttoaineeksi löydy öljyn korvaavaa ainetta. Jättimäisten öljy-yhtiöiden puristuksissa niitä ei ole saatu kehittelyä pidemmälle, se päivä kuitenkin lähenee jokapäivä ja muutos tulee varmasti.

Varmasti löytyy. Tämän maailman shellit ja exxonit eivät vain ole asiasta kovin kiinnostuneita niin kauan kun öljyä vielä löytyy.

Minkäköhän takia petrosaapin edelleen kehitys aikoinaan lopetettiin. Kaippa polttomoottorin saisi toimimaan millä hyvänsä palavalla nesteellä.

requiem

Quote from: Maailmanmies on 23.05.2009, 22:51:15

Fossiilissa polttoaineita pitäisikin juuri siksi säästää liikennettä ja öljystä jalostettavia jatkotuotteita varten. Olisi aivan järjetöntä olla käyttämättä kotimaan potentiaalia energian tuotannossa ennen tuontienergiaa - vaikka pitäisikin ilmastonmuutosta pelkkänä bluffina.

Haaskaus pois

http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article218734.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article210726.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article198559.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/rakennus/article25123.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article32303.ece

Kaikki järkevät tuotantomuodot järkevästi käyttöön

http://www.tekniikkatalous.fi/metsa/article212604.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article198559.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article107339.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article107339.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/article129893.ece
http://www.tekniikkatalous.fi/energia/energia-lehti/article149237.ece
http://www.ekoautoilijat.fi/

Mutta kun valitettavasti suunta on juuri sama vanha. Halpaa energiaa fossiilisista ja lisää koska tuhlaus sen kuin vain kasvaa. Sitten kun se loputtomasti energiaa tuottava tapa jostain pulpahtaa, sen kautta siirrytään vetytalouteen ja öljy menettää lopullisesti merkityksensä polttoaineena.
"If all men are created equal, that is final. If they are endowed with inalienable rights, that is final. If governments derive their just powers from the consent of the governed, that is final." - Calvin Coolidge

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Kai Pöntinen on 23.05.2009, 23:00:17
Jos nyt lasketaan pois Fisher-Tropsch menetelmällä tehdyt ööli liikennepolttoaineet niin raskaan kuljetuskaluston polttoaineeksi ei ole muuta mahdollisuutta kuin öljyperäiset aineet. Kuljetuskalustossa nimenomaan kampaillaan teho/painosuhteen kanssa kriittisesti ja osa tieverkostamme on käyttökelvottomassa kunnossa ylämäkien vuoksi jos mennään nykypainoilla ja oletetaan että logistiikka yleensä pelaa samalla tasolla kuin nyt.

Sitäpaitsi en usko kuljetuskaluston totaaliuusimiseen sillä siihen ei ole kenelläkään rahaa. "Ajakaa pienemillä kuormilla" huudot kilpistyvät kannattamattomuuteen hyvin tehokaasti.

Vasarahammer

Haluan tässä kiittää Kai Pöntistä, että olet esiintynyt omalla nimelläsi avomielisesti tällä foorumilla. Kokoomuksen perinteisenä äänestäjänä tiedän, että puolue on tietyissä asioissa liukunut perinteiseltä kansalliselta linjaltaan liberaaliin suuntaan. Lisäksi Kokoomus on ehkä EU-myönteisin puolue kaikista.

Siksi sinun äänestämisesi tulee olemaan erittäin vaikeaa, mutta olet mielestäni tehnyt hyvän vaikutuksen täällä ja siitä kiitos. Lopullinen äänestyspäätös syntyy kopissa, mutta olet vahvoilla.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Kari Kinnunen

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 23.05.2009, 23:14:20
Sitäpaitsi en usko kuljetuskaluston totaaliuusimiseen sillä siihen ei ole kenelläkään rahaa. "Ajakaa pienemillä kuormilla" huudot kilpistyvät kannattamattomuuteen hyvin tehokaasti.

Itse asiassa kokonaismittoja ja -painoja pitäis kasvattaa tehokkuuden lisäämiseksi. Enemmän tavaraa/kuljetusyksikkö, toiminta on tehokkaampaa.

Raskaankaluston dieselit ovat yllättävän hyviä hyötysuhteeltaan. Parhaimmillaan dieselvoimaloiden hyötysuhde on jopa 60 prosenttia ja ne kilpailevat tavanomaisten hiilivoimalaitosten kanssa. Tänä päivänä kuorma-autodieselit lähentelevät samaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori

Maailmanmies

Quote from: Kari Kinnunen on 23.05.2009, 21:35:21

Juuri nämä helmikanat ja pietikäiset ovat pääsyyt miksi en enää äänestä Kokoomusta. Kokoomuksen miehet eivät vellihousuisuuttaan uskalla panna puolueensa naisille hanttiin.
Onneksi sinä Kai uskallat.

kaksinaismoralismirules!

Quote from: Kari Kinnunen on 23.05.2009, 23:21:51
Quote from: kaksinaismoralismirules! on 23.05.2009, 23:14:20

Itse asiassa kokonaismittoja ja -painoja pitäis kasvattaa tehokkuuden lisäämiseksi. Enemmän tavaraa/kuljetusyksikkö, toiminta on tehokkaampaa.

Raskaankaluston dieselit ovat yllättävän hyviä hyötysuhteeltaan. Parhaimmillaan dieselvoimaloiden hyötysuhde on jopa 60 prosenttia ja ne kilpailevat tavanomaisten hiilivoimalaitosten kanssa. Tänä päivänä kuorma-autodieselit lähentelevät samaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Dieselmoottori

Niin siis tarkenukseksi vielä että en kritisoinut saastuttamista vaan fysiikan lakeja jotka estävät käyttämästä mitään muuta kuin korkeaenergistä , helposti varastoitavaa ja suhteellisen kevyttä öljyperäistä polttoainetta. Diselissähän on se rasva joka tekee siitä energisen polttoaineen , ja samalla suuri ongelma pakkasilla kun tukkii suotimet.

citizen

Quote from: kaksinaismoralismirules! on 23.05.2009, 16:34:29

Minun muistaakseni öljyn piti loppua vuonna -85 , 93 ja likimain heti kun 2000 vuosiluku tulee täyteen. Näin minulle on saarnattu jo kansakoulusta lähtien.

Okei - se on toinen asia , jos öljyvarat sijaitsevvat epävakailla alueilla , mutta nykypäivänä öljy on samanlainen luonjnonvara kuin viljavat tasangot olivat vajaat satavuotta sitten. Niistä tapeltiin versissäpäin. Niin uskomattomalta kuin tuntuu , niin suolastakin on tapeltu ja lujaa. Bulgarian suolankuivatuskentistä on otettu montakertaa yhteen. Oliko joskus jopa guanosotakin?

Kas - muistin oikein:
http://www.zum.de/whkmla/military/19cen/guanowar.html

Jenkeilläkin oli 1856 oikein saarijulistus joka oli nimenomaan tämän guanon perässä juoksemista.

Fakta on että öljy kuitenkin loppuu, ja kun se loppuu, se ei lopu kuin seinään vaan hinta lähtee sitä ennen rajuun nousuun laskien kulutusta. Jos nykyinen talousjärjestelmä osaisi ajatella vuosineljännestä pidemmälle, olisi öljyn hinta jo paljon nykyistä korkeampi.
"In the emerging world of ethnic conflict and civilizational clash, Western belief in the universality of Western culture suffers three problems: it is false; it is immoral; and it is dangerous." – Samuel P. Huntington
Multiculturalism--A Cult of Ignorance http://www.youtube.com/watch?v=H-eNXWtXRQI