News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Nuivanlinna

Quote from: Sydämistynyt on 20.01.2017, 10:08:13
Quote from: SamHo on 20.01.2017, 10:05:37
Trafin laskuri kertoo sellaista että mikäli tämä toteutuu tällaisenaan niin autoilu meidän taloudessa loppuu.

Ei kai Berner juutalainen ole...?

Olen asiasta joskus sanonut näin:

Quote from: Nuivanlinna on 06.01.2017, 17:15:40
En tiedä ja onko sillä merkitystäkään. Rikollinen psykopaatti lienee olennaisempaa kuin uskontokunta.

Ja uskontovapaasti tätä tiekuppausta tulee lähestyä edelleenkin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Laskentanuiva

Tuli tässä muuten mieleen sekin homma, että autokauppa hyytyi täysin eilisen tiedotustilaisuuden jälkeen.

Tänään on EU-ministerivaliokunta linjannut energia-asioita:
http://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/eu-ministerivaliokunta-linjasi-energia-asioista

Näinkö tässä autovero poistuu vkonlopun aikana hätäistunnossa? (josta ei tosissaan kerrota kenellekään etukäteen)
Ihmeen hiljaa on meinaan PM Sipilä ollut asian tiimoilta.

Autoala seisoo , joten PM:n on joka tapauksessa tultava esiin ja joko vakuuttaa kansalaiset että autoiluun (veroon) ei tule muutoksia tai jos tulee niin se kompensoidaan jotenkin.
Tätä tilannetta ei mikään autokauppa kestä jos tilanne jatkuu loppuvuoteen asti näin.

(Autokauppa on erittäin iso työllistäjä ja siellä liikkuu isot rahat.)

Saahan sitä folioida kun tuommoinen ehdotus laitettiin eilen liikkeelle.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

J.M

Quote from: porrasaa on 20.01.2017, 09:21:15
Yksi säästökohde löytyisi josta tällä foorumilla ei erimielisiä löydy, pelkästään sillä taitaisi saada tiet kuntoon, jos niissä nyt niin suuria laittamisia on koska etenkin pienemmillä teillä (seutu- ja yhdysteillä sekä paikallisilla, valtion ylläpitämillä sorateillä) on aika hemmetisti laittamista ja ylikin jäisi.

Anteeksi, mutta otin vapauden korjata lausuntosi totuutta vastaavaksi.
"Rajavalvonnan tilapäinen palauttaminen EU:n sisärajoille ei ole mahdollista kansanterveyden vaarantumisen perusteella". Maria Ohisalo

Justin Case

Pirun hyvä blogiteksti Bernerin sikailusta, tässä pari poimintaa. Itse kirjoitus on aika pitkä.

"Laskurin mukaan näin vanhassa autossa ei ole enää laskennallista autoveroa jäljellä. Koska km-perusteista maksuvaihtoehtoa ei ole saatavilla, eikä niitä seurantalaitteita näin vanhaan autoon luultavasti pystytä edes asentamaan OBD-portin puuttumisen vuoksi, vuosikustannus tulee yli kaksinkertaistumaan. Nousua on 120 prosenttia!"

"On täysi paradoksi, että toisaalta Berner ja muu hallitus haluaa työssäkäyntialueiden laajenevan, mutta toisaalta auton omistamisesta tehdään niin kallista, että työttömät joutuvat luopumaan autoistaan. Samalla menee se viimeinenkin mahdollisuus päästä kulkemaan töissä ja päästä pois köyhyysloukusta."

https://blogit.kansalainen.fi/berner-poistaa-koyhat-liikenteesta/
www.kansalainen.fi - Maahanmuuttoa vuodesta 2015

Teaparty

Quote from: Vredesbyrd on 20.01.2017, 10:12:23
Ajatelkaapa muuten: Tällä berneröinnillä yhdistettynä soteen saadaan lopulta ihmiset pakotettua Suomessa asumaan joko Uudellamaalla tai Oulussa. Berneröinti ei koske tippaakaan kosmopoliittia EU-kansalaista, joka pendelöi ja lentää suurkaupunkien välillä työkseen.

Keskusta (ja Berner) näyttää pikemminkin vievän kohti maan sisäistä liittovaltiota, jossa maakunnilla on vahva itsemääräämisoikeus. Mielestäni tämä on erinomainen suunta, joka vahvistaa Suomea taloudellisesti ja kulttuurisesti.

Sekä MaaS että SoTe ovat molemmat nimenomaan Helsinki-keskeisyyttä purkavia aloitteita.

porrasaa

Quote from: Justin Case on 20.01.2017, 10:33:59

"On täysi paradoksi, että toisaalta Berner ja muu hallitus haluaa työssäkäyntialueiden laajenevan, mutta toisaalta auton omistamisesta tehdään niin kallista, että työttömät joutuvat luopumaan autoistaan. Samalla menee se viimeinenkin mahdollisuus päästä kulkemaan töissä ja päästä pois köyhyysloukusta."

https://blogit.kansalainen.fi/berner-poistaa-koyhat-liikenteesta/
En viitti lukea koko kirjoitusta mutta nimenomaan ovat vuosia jo työttömiä siirtäneet pois tilastoista. Eli työtön ei ole työtön, jos on määrätty kurssille tai orjatöihin korvaamaan jotain sillä hetkellä vielä työssäkäyvää, muttei mene. Soppalan rahoille laittavat, osa niitä saanut ja osa ei.
Tuossa siis ei ole mitään paradoksia, samaa filatovin aloittamaa politiikkaa jatkavat.
Kansanvaihto nykyään tavoitteena taitaa olla, filatovilla taisi olla pelkkä viha suomalaisia kohtaan innokkeena.

Kyklooppi

Mutta hei " me tienataan tällä"  ajattelee Anne. Onkohan koskaan aiemmin ollut näin härskiä rahastusmentaliteettiä ja oman edun tavoittelua yhdistettynä julkeaan nepotismiin maan hallituksessa?
Suvi linden taisi muinoin erehtyä tukemaan jotain golfkenttää jossa oli itsellä tai sukulaisella osakkuus, siihen tosin loppui ministeriys mutta nykyään on meno toinen, mitä välii huutaa lesta.
Ihmisjäte.

porrasaa

Quote from: Kyklooppi on 20.01.2017, 11:33:14
Mutta hei " me tienataan tällä"  ajattelee Anne. Onkohan koskaan aiemmin ollut näin härskiä rahastusmentaliteettiä ja oman edun tavoittelua yhdistettynä julkeaan nepotismiin maan hallituksessa?
Suvi linden taisi muinoin erehtyä tukemaan jotain golfkenttää jossa oli itsellä tai sukulaisella osakkuus, siihen tosin loppui ministeriys mutta nykyään on meno toinen, mitä välii huutaa lesta.
No tämähän oli haettu juuri tuota tekemään sinne, eli saattaa haukku kohdistua väärään.
Verojen lisäksi autojen hintoja nostaa eu:n tullimuuri. Irrottautumalla eu:sta ja järkevöittämällä vaatimuksia hinnat laskisi reippaasti.

Hornsmith

Itse varsinainen Sipittäjä pysyttelee edelleen huolestuttavan hiljaisena. Se ei oikein voi sanoa että operaatio on mennyt hänen nuottiensa mukaan, eikä toisaalta voi tulla esiin ja sanoa että unohdetaan koko juttu. sanotaan että tässä on tuotu yritysmaailman oppeja politiikkaan. Yhden konkurssin yrittäjäkokemuksella sanon ettei tämänkaltaisesta söhläämisestä yritysmaailmassa selviäisi ilman seuraamuksia. Pahoin pelkään että tässä vatuloidaan nyt joku äkkinäinen sekopääkuvio kasaan ja sitä selitellään saippuakuplakaavioilla parhaansa mukaan. Lopputuloksena on että kaikki osapuolet häviävät. Pitäis vissiin jo pikkuhiljaa lähteä huutamaan tämä porukka alas kukkulalta! Seuraavilta tulijoilta voisi sitten kysellä että oletko enemmän asiantuntija vai pisinesmies taustoiltasi.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Laskentanuiva

Ennustan tuohon hornsmithin kommenttiin liittyen:
seuraavan 3:n viikon aikana kaikki suuret uusien autojen maahantuojat aloittavat yt-neuvottelut jos tuohon eiliseen infoon ei tule pikaista selvyyttä.

Odotellaan mitä tulevat päivät tuovat tullessaan.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Chew Bacca

Quote from: Uuno Nuivanen on 20.01.2017, 10:16:01
Onneksi tällainen rasistispiirteinen isänmaallisuuskin on tulossa tiensä päähän kun maailma twiitaa ympäri maapallon, päivittää FB statuksiaan Quitossa ja metsästää netistä 65 euron halpalentoa Vietnamiin. Maailmankansalaisuuden rinnalla vaakunaleijonan kultainen kiilto himmenee nopeasti mattapintaiseksi rihkamaksi.

Haha, tätä vanhaa klassikkoa ei moni varmaan muista, mutta tuohan on ihka aito suvismi vuosien takaa. Kiitos nauruista.

Haplotaxida

Tämäkin voinee kuulua jutun juoneen. Eiköhän Berner ole ollut hyvin tietoinen esitystapansa vaikutuksista autokauppaan. Oletettavampaa on, että sillä vain yritetään kiristää ja vivuttaa hallituskumppaneita Bernerin (Sipilän keskustan) esityksen (mahdollisesti suunnitelma B:n) taakse – tai ainakin ajatuksena on ollut

Quote.. Liikenneministeriön ehdotuksessa ei ollut konkreettisia toimia siitä, miten autokauppa turvataan tänä vuonna.

"Lounaan aikana automainontaa oli peruttu 50 000 eurolla", suuren suomalaisen lehtitalon ilmoitusmyyjä suree.

- Bernerin puheiden vaikutus: "Lounaan aikana automainontaa oli peruttu 50 000 eurolla" (Tekniikka&Talous, 19.1.2017)
THL - Turhuuden ja huolettomuuden laitos

Impi Waara

Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun näyttävästi meuhkataan jostain mieliä kuohuttavasta aiheesta ja kaikkien huomion kiinnittyessä siihen, toisaalla vedetään läpi jonkin paljon suurempi kuvio.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Bwana

Quote from: Vredesbyrd on 20.01.2017, 10:12:23
Ajatelkaapa muuten: Tällä berneröinnillä yhdistettynä soteen saadaan lopulta ihmiset pakotettua Suomessa asumaan joko Uudellamaalla tai Oulussa. Berneröinti ei koske tippaakaan kosmopoliittia EU-kansalaista, joka pendelöi ja lentää suurkaupunkien välillä työkseen.

Kaupungistuminen tulee olemaan yksi asia joka 300 vuoden päästä 1900-luvusta muistetaan ennen maailmansotia. Tuota globaalissa mitassa luonnollisesti väestönkasvun vuoksi tapahtuvaa ilmiötä koitetaan tuoda Suomeenkin ja tämä Bernerin kuvio on osa sitä. Kansa pitää saada kasvukeskuksiin ja sitä kautta kontrollin alle. Jumalauta, siellä metsissähän ne voivat valvomatta vaikka tiputtaa pontikkaa tai tehdä pimeätä talkootyötä! Ei se sovi!

On toki totta että eihän nyt harjoitettavalla politiikalla koko Suomen mittakaavassa ole järkevää/varaakaan pitää julkisia palveluita saatavilla kuten ennen. Ennen siihen oli mahdollisuuksia vaikka valtion budjetit olivat huomattavasti pienempiä.
Nkosi sikelel' Afrika.

Impi Waara

Iltalehti 20.1.2017:
"Keskusta kampanjoi Suomen huonoista teistä - kuva Venäjältä?

- Teidemme rapistuminen on pysäytettävä. Nyt on aika hakea ratkaisuja. Keskusta, kuvassa lukee.

Tällä viitattaneen liikenneministeri Anne Bernerin (kesk) esitykseen tieverkoston yhtiöittämisestä.

Kuvassa on kuoppainen ja märkä tie. Sana "teidemme" antaa ymmärtää että kuva on otettu Suomesta. Mutta näin ei näyttäisi olevan. Kuva on otettu kansainvälisestä Shutterstock-kuvapankista, kuvaaja on Evgeniia Freeman, joka kertoo kotipaikakseen Venäjän federaation.

Kuva löytyy hakusanoilla pothole Russia.

Suomalaisista teistä kuvapankista löytyy 7920 kuvaa.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Lännen Media." Tomittaja Mari Pudas

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701202200056704_uu.shtml


Sitä on sitten kaivettu kaikki aseet esiin, että saadaan berneröinti läpi  :facepalm:
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

RP

Venäläiset kuvat sivuttaen, jos pääministerin puolue on sitä mieltä, että teidän rapistuminen on pysäytettävä, niin sitten heidän on varmaan käytettävä siihen lisää rahaa. Voivat tehdä sen halutessaan myös ihan ilman mitään operaattori-separaattori-vaporaattori -viritelmiä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Hornsmith

Hankalaa kun tässä pitäis nähdä koko iso kuva taustoineen ja vaikuttajineen että pystyisi osaltaan minimoimaan tappioita. Ihan muistutuksesksi vaan muotoilen uudelleen tähän yhtä Harja-Timpan kryptisimmistä lausunnoista: Ei pidä ajaa maksutonta väylää puuta päin, ettei Ollila&co putoa päähän.. Röhöhöhöö.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

porrasaa

Quote from: Impi Waara on 20.01.2017, 13:26:23


Sitä on sitten kaivettu kaikki aseet esiin, että saadaan berneröinti läpi  :facepalm:
Onhan noita kehnoja teitä, mutta jos verot poistus (oikeesti) niin vois ostaa kivan jenkkilullan jossa ei töyssyjä huomais olleskaan.  :P
Kait noita saksalaisia ja japanialaisiakin on joissei huomais, mutta ne sitten hirmuhinnoissa.

Tai sitten maastoauton jos tahtoo tuntee ne.

Citykepulit tuskin on maalla käynytkään jos piti etsii kuvakin venäjältä  ;D

ämpee

Ymmärtäisin puuhastelun jos tieliikenne olisi sellainen, että se kuluttaisi enemmän kuin tuottaisi.
Nyt kun näin ei ole, niin tulee muutama sanonta mieleen.

"Jos se on ehjä, älä korjaa sitä".
"Lypsävää lehmää ei kannata viedä lihatiskiin".

Kumpikin sanonta mielestäni sopii tähän nykyiseen tilanteeseen.

Edelleenkin huijausta koitetaan kiirehtää, nyt välillä autokaupan tarpeisiin vedoten.
Koko touhu on itse aiheutettua, puuttuvista tiemäärärahoista aina tuonne autokaupan tämänhetkiseen tilaan, ja niihin sitten kelpo rikollisina vedotaan.
Berner vaikuttaa olevan varsinainen Chutzpah, jollaisia tosin on eduskuntamme täynnä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Laskentanuiva

Quote from: Hornsmith on 20.01.2017, 13:36:56
Hankalaa kun tässä pitäis nähdä koko iso kuva taustoineen ja vaikuttajineen että pystyisi osaltaan minimoimaan tappioita. Ihan muistutuksesksi vaan muotoilen uudelleen tähän yhtä Harja-Timpan kryptisimmistä lausunnoista: Ei pidä ajaa maksutonta väylää puuta päin, ettei Ollila&co putoa päähän.. Röhöhöhöö.

Tuossa vähän taustoja (tosin sidosryhmät puuttuu)
Ollilan työryhmän raportti vuodelta 2012:
https://www.lvm.fi/-/ollilan-tyoryhma-kokeiluin-kohti-kilometriverotusta-789727
Jo heti alussa mainitaan että kokeiluun otetaan muutama tuhat autoa 2014-2015. Eikös tätä ollut pilotoitu juuri noilla kokeiluilla.

Tuossa yo. raportissahan on oikeastaan melkein kaikki mitä nyt esitetään.

Tässä taas vajaa vuosi sitten esitelty liikennekaari (joka nosti myrskyn):
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/alypuhelinsovelluksia-ja-pre-paid-kortteja-tama-on-bernerin-liikennekaari-esitys/5849052


Ja nyt sitten tuo viimeisin liikennekaari joka esiteltiin eilen. linkki puuttuu
Siellähän oli tämä aikaan perustuva maksu ja "vapaaehtoinen musta laatikko järjestelmä tjms." joka toki on huomattavasti halvempaa.
Joten pienin kokeiluin ajetaan maaliin kuten Ollilan raportissa mainitaan.

Se on vain sitten ajan kysymys kuka/ mikä hallitus sen maaliin vie ja lopulta ne mustat laatikot on autoissa. Se voi viedä vielä vuosia- tai sitten ei.

Ellei sitten joku populistipuolue tule ja saa kansan äänestämään väärin ja pilaa suunnitelmia ja "vastuullista" politiikkaa. ns. brexit-ilmiö

(ei näitä isoja asioita edelleenkään keksitä hetken mielijohteesta vaan niitä suunnitellaan ja hiotaan jopa vuosikausia kunnes poliittinen ilmasto on valmis tai joku poliitikko uhraa oman uransa politiikassa. Jotkuthan ovat tosin ilmoittaneet olevansa vain yhden kauden poliitikkoja...)


Lisäys. Tuostahan selviää että ilmeisesti kaikki vanhat puolueet ovat asiasta tietoisia tai olleet hallituksessa kun asia on ollut ns. pöydällä paitsi toistaiseksi persut joille hanke ei käy (semmoisenaan?)

Eihän tuosta Bernerin infosta tarvitse pudottaa pois kuin tuo yhtiö niin me kansalaiset saamme huokaista helpotuksesta kun infraa ei yhtiöitetty ja kas kummaa Bernerin päättäväisyys mullisti liikenteen rahoituksen ja kaikki voivat olla tyytyväisiä, pientä pilkun vilausta vielä niin hallitus hyväksyy hankkeen.


Hommaan meni viitisen vuotta Ollilan raportista. Case closed.

Edit.

"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

ikuturso

Ensin liikennekaarikuviot.

Sitten joku(?) tilaa Berneriltä LiVe yhtiöittämistutkimuksen.

Berner tekee sen ja esittelee sen ministerin ominaisuudessa medialle.

Keskustan kansanedustajat saavat materiaalin tutustuttavakseen samana päivänä kun on mediatilaisuus.

Kukaan hallituspuolueen edustaja ei tiedä asiasta mitään. Pääministeri on hiljaa jossain, Valtiovarainministeri sanoo, että tämä on tutkimus, persut vastustaa jäljityslaitteita, kepulaiset eivät omansa tekelettä tuomitse, mutta tunnustavat etteivät ole ennen median eteen joutumista perehtyneet asiaan paskan vertaa.

Kaikki uutislähetykset siteeraavat Bernerin esitystä kuin se olisi vääjäämättä tulossa.

Autokauppa seisahtuu. Hallituksen hajoamistakin epäillään.

Anne, miten meni niinku omasta mielestä?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Nuivanlinna

Quote from: Impi Waara on 20.01.2017, 13:13:36
Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun näyttävästi meuhkataan jostain mieliä kuohuttavasta aiheesta ja kaikkien huomion kiinnittyessä siihen, toisaalla vedetään läpi jonkin paljon suurempi kuvio.

Tämä on sellainen suurempi kuvio. Mutta päädytäänkö kohinan jälkeen siihen, että tieverkko ainoastaan yhtiöitetään ja veroasioihin ei puututa?

Siis veromuutoksia ei tehdä nyt, vaan yhtiöittäminen pitää saada keinolla millä hyvänsä läpi ja sitten pienemmin askelin tieverkkoyhtiö myydään* oligarkeille joskus sitten seuraavan tai sitä seuraavan hallituksen aikana.

Hallittu rakennemuutoshan etenee pienin askelin, huhtikuussa tulee 30 vuotta sen startista.

*Tietenkin halvalla.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

porrasaa

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005053910.html

QuoteJuuri nyt
Sipilä kehuu Bernerin visiota: "Tämä on uutta poliittista kulttuuria – rohkeaa ja avointa"

Aatelkaa, toi ihan ihan oikeasti, aikuistenoikeesti, en valehtele enkä tiedä miten voisi ketään siitä vakuuttaa etten valehtele, ei ole vitsi, ei ole ei, oikeasti ei ole, on Suomen pääministeri  ;D ;D ;D

QuoteSipilä tuo esille kirjoituksen alussa, että poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat yhtä mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia ratkaisuja on löydettävä.

Sipilä kummastelee, miksi selvityksestä on nyt keskusteluissa etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä. Kritisoijien mielestä nykytilanne tuntuisi optimaaliselta, eikä mitään saisi muuttaa. Näin ei kuitenkaan Sipilän mukaan ole.

Onnes oon jo riipassu kännit, ei tarvii enää  ;D

Nuivanlinna

^^ Sipilän serkut on saaneet tiefirmat pystyyn, kesti pari päivää.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

ämpee

Sipilän vuoro astua estraadille puolustelemaan ministerivalintansa saavutuksia.

Quote from: YLESipilältä vahva tuki Bernerin kiistellylle liikenneselvitykselle: Rohkea ja ennakkoluuloton selvitys

Kieltämättä "rohkea ja ennakkoluuloton" yritys ajaa maamme talous vielä enemmän kuralle ja samalla koittaa lakaista tuhkatkin pesästä.

Quote from: YLEPääministeri Juha Sipilä (kesk.) torjuu blogissaan epäilyjä, että väyläyhtiössä olisi kyse kansallisomaisuuden myymisestä tai markkinavoimien päästämisestä rellestämään Suomen teillä.

Ei tietenkään heti, mutta peli ainakin saadaan auki.
Kuralle ajamista tämä viive ei kuitenkaan haittaa, tuhkia ehtii lakaisemaan.

Quote from: SipiläUudet palvelukonseptit on helpointa toteuttaa yhtiömuodon kautta.

Palvelu sanoo hän, mutta tässä ei näköpiirissä ole mitään muuta kuin rahastus.

Huvittavinta tässä kaikessa on se, että jo entuudestaan kuiviin kupattuja autoilijoita ei pystytä saamaan minkään suurhankkeen rahoittajiksi entisten maksujen lisäksi, mutta mitä ilmeisimmin jälleen pitää tehdä jättimäinen epäonnistuminen tuon tajuamiseksi.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

QuoteSipilä tuo esille kirjoituksen alussa, että poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat yhtä mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia ratkaisuja on löydettävä.

:facepalm:

Kun kerran liikennöinti tuottaa enemmän kuin maksaa, niin mikä siinä on niin tajuttoman vaikeata ymmärtää, että niitä liikennöinnistä saatuja rahoja kannattaa käyttää liikennöinnin ylläpitämiseksi.
Ei tuossa mitään uusia ratkaisuja tarvita kun vanhatkin on jääneet käyttämättä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Faidros.

Polttoainevero pelkästään.
Starttaat minkä tahansa vehkeen, niin vero alkaa juosta. Sammutat, vero lakkaa juoksemasta. Miten vitussa tämän pitää olla niin vaikeata! >:(
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

Ajatelkaas, jos tällaista yritettäisiin ajaa läpi esim. Ranskassa. Berner-patsaat palaisivat parlamenttitalon ympärillä, Sipinä-nuket keikkuisivat hirsipuissa ja kaikki tiet olisivat suljettu kapinoivien autoilijoiden ja motoilijoiden tukkimana.   :)

porrasaa

Quote from: Faidros. on 20.01.2017, 16:02:58
Polttoainevero pelkästään.
Starttaat minkä tahansa vehkeen, niin vero alkaa juosta. Sammutat, vero lakkaa juoksemasta. Miten vitussa tämän pitää olla niin vaikeata! >:(
Voisi niihin sähköautoihin laittaa tieveron jossa se gps-känny-kilometri-päivä-pärstäkerroin-mikä vain maksu. Samansuurusena suunnilleen mitä verot muilla. Turha muita kiusata turhilla laitteilla tai lisäveroilla.
Muilla tievero siinä bensassa. Ja jos musta asia oisi kiinni, paljon suurempi diisselissä ja uusien diisselisaastuttajahenkilöautojen myynti lopetettaisiin ainakin yksityishenkilöille.

Verot voisi olla pois myös vakuutuksista, nekin noussu omituisesti. En kyllä tiedä miksi vai onko vaan erilainen auto sitten nytten.

KKossu

Käväisin tuossa paikallisessa VW-putiikissa, piruuttani kysäisemässä, josko vaihtaisi kulkupelin halvempaan. Eipä onnistu, on tullut pääkonttorilta ohje, että autoja vaihdetaan vain kalliimpaan, ei halvempaan. Sekä uusien että käytettyjen puolella autiota, ja myyjät melko hiljaisia. Onkohan muillakin firmoilla samansuuntaiset ohjeet jo annettu?
Just one further