News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

dothefake

Kuinka Posti saa korvauksen arvokkaasta työstään ilmiantajana, kenties jonkinlainen veriraha? Voisiko kuka tahansa pestautua kyttääjäksi? Sehän parantaisi kummasti yhteikuntailmapiiriä. Onneksi Kela maksaa somalien puolesta kaiken.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Herbert

Quote from: Eisernes Kreuz on 19.01.2017, 13:48:53
Olisi mielenkiintoista tietää, millainen porukka on Bernerin takana kulisseissa tätä lobbaamassa.

Tuskinpa kyseessä on kepun Takahikiän paikallisosasto.

Kirjoittaja: pajamies (19.1.2017 12:15:20) Auto

Otsikko: Bernerin sidosryhmädialogin osalliset

- Autoalan Keskusliitto
- Autotuojat
- The Royal Bank of Scotland
- DNA
- Delta Auto
- Elisa
- Ficom ry
- Fingrid Oyj
- Finnish Hot Rod Association ry
- HSL
- Kapsch TrafficCom
- Kuntaliitto
- Linja-autoliitto
- Laakkonen
- Lähitapiola
- MaaS Global
- Metroauto
- Metsä-Group
- Metsäliitto
- Metsäteollisuus
- Osuuspankki
- Pellervo
- Ramboll
- SKAL
- Suomen Pankki
- Teknologian tutkimuskeskus VTT
- TeliaSonera
- Tuup
- Vakuutusyhtiö If

http://www.trooli.fi/v.php?id=7451855 (vaatii kirjautumisen trooliin)
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Eisernes Kreuz

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 13:53:35
Eikä tämän nyt ihan välttämättä tarvitse olla juutalaisten salaliittopankkiirien tekosia...

Olivatpa juutalaisia tai eivät, niin varmasti siellä on jo koko joukko pisnesmiehiä odottelemassa tilaisuutta päästä tekemään rahaa suomalaisten kansallisomaisuudella.

Kyllä tämä kuvio on jo niin nähty maailmalla, ja myös meillä Suomessa sähköverkkojen yhteydessä, kuten jäsen JoKaGO edellä viestissään mainitsikin.
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Kulttuurirealisti

"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

guest1783

Perussuomalaiset vastustaa Bernerin mallia. Tai siis ainakin Jussi Niinistö, blogissaan.
Quote

Perussuomalaiset vastustaa Bernerin mallia – hanke kaatumassa tuoreeltaan hallituskumppanin kantaan
Kotimaa 19.1. 12.55 Päivitetty 13.07

Lauri Nurmi Helsinki, Lännen Media


Hallituspuolue perussuomalaiset vastustaa liikenneministeri Anne Bernerin (kesk.) esitystä liikenneverkon yhtiöittämisestä.

Puolustusministeri ja perussuomalaisten varapuheenjohtaja Jussi Niinistö on ollut perussuomalaisten vastuuministeri liikenneasioissa ja tuo nyt blogissaan julki puolueensa kannan.

– Hallitus ei ole tästä asiasta sopinut saati päättänyt yhtikäs mitään, Niinistö painottaa ja jatkaa:

– Liikenneverkon kunnossapitäminen tai päästövähennystavoitteet eivät edellytä sitä, että julkisin varoin rakennettu omaisuus yhtiöitetään ja kansallisomaisuudella tehdään bisnestä kansalaisten kustannuksella. Jos liikenteen verotuksen rakennetta halutaan muuttaa, se voidaan tehdä jatkossakin viranomaistoimintana ja veroluonteisena maksuna. Mikään ei edellytä veron muuttamista käyttömaksuksi, eikä meillä ole tarvetta siirtyä kilometrikohtaiseen käyttäjämaksuun, Niinistö linjaa.

...

Perussuomalaiset vastustaa väylien yhtiöittämistä, eikä puolue myöskään kannata ajoneuvoveron poistamista.

– Perussuomalaisille ei sovi, että auton ja muiden liikennevälineiden omistajien omaisuudensuojaa loukataan. Emme kannata kyttäystäkään! Nyt esitetty liikenteen verotuksen rakenteen muutos romahduttaisi käytettyjen autojen arvon ja tyrehdyttäisi niiden kaupan. Jo kertaalleen autoveron maksaneet maksaisivat autoveron uudelleen käyttömaksuina. Liikenne- ja viestintäministeriön selvitys osoittaa, että käyttömaksu olisi arvolisäverotettava maksu, jonka loppukäyttäjiä olisivat yksityiset autonomistajat. Tämä lisäisi autoilun kokonaiskustannuksia, koska auto- ja ajoneuvovero eivät sisällä arvonlisäveroa, Niinistö muun muassa perustelee puolueensa kantaa.
...

Pääministeripuolue keskustan poliittinen voima ei riitä yksin toteuttamaan Bernerin esitystä, eikä sitä veisi hallituksessa läpi edes kokoomuksen lisätuki. Lännen Median tietojen mukaan myös kokoomuksen johdossa epäillään mallin mielekkyyttä ja pidetään ainakin toteuttamisaikataulua epärealistisena.


Loput linkistä: http://www.aamulehti.fi/kotimaa/perussuomalaiset-vastustaa-bernerin-mallia-hanke-kaatumassa-tuoreeltaan-hallituskumppanin-kantaan-24215212/

Edit. Tämä olikin näemmä jo wanha uutinen.

VeePee

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.01.2017, 13:27:09
Autoveron korvaaminen kilometriverolla on valtaisa tulonsiirto vähävaraisilta rikkaille. Köyhällä ei ole varaa hankkia uutta autoa vaan on tyytyminen muutaman satasen tai korkeintaan parin kolmen tonnin koslaan joka tietysti saastuttaa enemmän kuin ökyrikkaan Tesla eli köyhä kustantaa rikkaan ajelut.

Mahtaakohan kalliisiin autoihin kohdentuva ilkivalta lisääntyä? Sitä kun meitsi parkkipaikalla pakkaa Lidlin ostoksia kolmen tonnin koslaani, mistä maksan käyttömaksua 1 500 € vuodessa ja vieressä kiiltelee upouusi Tesla jolla ajelut meikä kustantaa, niin saattaa se kuskin ovi avatessa lipsahtaa useampaankin kertaan naapurin helmiäiseen kylkeen. Viha ja katkeruus etsii kyllä purkautumistiensä. Alan vähitellen ymmärtää anarkomarkoja, jotka kokevat maailman kohtelevan heitä epäoikeudenmukaisesti.

Luka


RP

Vanha malli. Valtio omistaa tiet. Se kerää autoilijoilta verot. Autoilijat ajavat muutoin vapaasti valtion teillä

Uusi malli. Valtio ja makunnat omistavat (ainakin toistaiseksi) tieverkkoyhtiön.  Tieverkkoyhtiö myy jonkilaisilla sopimuksilla tienkäyttöoikeuksia tieoperaattoreille, jotka edelleen kauppaavat jonkilaisina paketteina näitä autoilijoille. Uusi mallin rahankeruu on aikaisempaa niin paljon tehokkaampi, että operaattorin voiton jälkeenkin valtiolle jää enemmän rahaa vaikka autoilijoilta ei kerätä sitä enemmän kuin aikaisemmin.

On kai se mahdollista. On myös mahdollista, että Berner on rehellinen ja yhteistä etua ajava nainen.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Laskentanuiva

Tuossa vähän taustaa miten tase laitetaan töihin (vain vasemmistoliitto vastusti yhtiötä, demareille ja vihreille se kelpasi, tiedoksi vaan...):
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701182200055835_uu.shtml

Ansiokas kirjoitus Parkkoselta.

Sitten tähän käsillä olevaan asiaan (joka liittyy tuohon yo. asiaan, tavalla tai toisella):
Valtio omistaa tieverkosta 17%
Kunnat omistavat  tieverkosta 25%
loput ovat yksityisteitä (nuo yo. luvut ovat ulkomuistista)


Siellä lienee tuhansia tai kymmeniä tuhansia kilometrejä yksityisteitä/ tieosuuskuntia jotka eivät ole syystä tai toisesta hakeneet kunnan avustusta tiestöönsä (jonka siis valtio hyvittää valtio-osuus järjestelmän kautta tjms.).

Aina vaan menee monimutkaisemmaksi jos yksityistien käyttäjä joutuu maksamaan "oman" tiensä hoidosta jollekin kohtuullista tuottoa tavoittelevalle yritykselle jotain maksua jonka tien käyttäjä on jo maksanut omasta pussistaan.


Tämä on niin suuri asia että toivoa sopii että Keskustan oma kenttäväki heivaa mäkeen nämä yhtiöittämiset tämän aiheen osalta.
Sitten toivo on persuissa (pommittakaa edustajia). {Puolustusministeri Jussi Niinistöltähän tuli sopivasti blogi aiheesta että ei käy..(ainakaan tämä malli?)..., hyvä ettei painanut send nappia kesken infotilaisuuden...}

Ainakin lehdistö on jollain tapaa tässä vaiheessa valinnut puolensa kun toitottavat vain kuinka paljon uuden auton hinta laskee..

Huomenna päivä uusi. Josko sitten selviää miten keskimäärin kenenkään kustannukset ei nouse ja korjausvelkakin hoituu sivussa ja vieläpä joku uusi toimija saa "kohtuullista" tuottoakin tästä yhtälöstä.

Minun matikkapää ei riitä tähän hommaan.
Nyt täytyy alkaa katsomaan elokuvaa Suuri puhallus..

lisäys jäsen Herbertin sidosryhmä homma on ja ihan mielenkiintoista luettavaa. Miten ihmeessä miltei vasta perustettuja yrityksiä muutaman tonnin liikevaihdolla voi päästä tämmöiseen sidosryhmään? Isot on itsestäänselvyyksiä.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

JoePoe

Quote from: dothefake on 19.01.2017, 14:04:29
Kuinka Posti saa korvauksen arvokkaasta työstään ilmiantajana, kenties jonkinlainen veriraha? Voisiko kuka tahansa pestautua kyttääjäksi? Sehän parantaisi kummasti yhteikuntailmapiiriä. Onneksi Kela maksaa somalien puolesta kaiken.

Kyllä älypuhelimet pitäisi saada valjastettua mukaan tähän vahtimiseen, niin saataisiin totaalinen DDR-kyttäyssysteemi, jossa kaikki kyttäävät ja ilmiantavat kaikkia.
"Suvaitsevaiseksi" väitetty yhteiskunta ei ole vapaa, vaan se on yhteiskunta, jossa kantaväestöjä lähestytään vapauksia rajoittava vaatimuslista kädessä.
  - Jukka Hankamäki

Lahti-Saloranta

Edellisen kerran kepun neronleimaus oli Lehtomäen paskalaki ja nyt sitten Bernerin tieverkon yhtiöittäminen ja käyttömaksu.
Jos autovero poistettaisiin kerralla niin silloin uuden verollisen auton ostaja joutuisi maksamaan sekä autoveron että tienkäyttömaksun. Sama koskisi käytetyn auton omistusta sillä autosta on kerran maksettu autovero. Koko tienkäyttömaksun markkinointiperuste eli autoverosta luopuminen on vain silmänlumetta. Ei aikaakaan kun autovero asteettain palaisi ja polttoainevero nousisi. Auton käyttömaksukin oli väliaikainen ratkaisu mutta nyt se on uudelleen käytössä pysyväisenä jonain päästömaksuna.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Uuno Nuivanen

QuotePerussuomalaiset vastustaa Bernerin mallia – hanke kaatumassa tuoreeltaan hallituskumppanin kantaan

Naurattaa!!1!   :D  :D

Eduskuntaryhmä vähän sooloilee, kunnes Jabba the Hutt heristää suurta harjaansa. Mark my words.

dothefake

Nyt on ensimmäinen kerta, kun edes tulee mieleen, etten panisi pahakseni, jos poliitikko kuolisi pois kiusaamasta minua.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Nuivanlinna

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 14:41:51
QuotePerussuomalaiset vastustaa Bernerin mallia – hanke kaatumassa tuoreeltaan hallituskumppanin kantaan

Naurattaa!!1!   :D  :D

Eduskuntaryhmä vähän sooloilee, kunnes Jabba the Hutt heristää suurta harjaansa. Mark my words.

Micke90 voisi laittaa gallupin!
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Billy Hill

Voi että kun nauttisin jos tästä vihdoin eskaloituisi tilanne jossa esitystä vastustavia vaientamaan ryhtyvä Soini saakin harjansa takaisin, varsi edellä.

Nuivanlinna

Quote from: Billy Hill on 19.01.2017, 14:45:27
Voi että kun nauttisin jos tästä vihdoin eskaloituisi tilanne jossa esitystä vastustavia vaientamaan ryhtyvä Soini saakin harjansa takaisin, varsi edellä.

Se ei enää Soinin hanurissa tuntuisi miltään vaikka menisi poikittain. Sen verran kaksykköstä on Kepuumus tarjonnut jo, että persus on hoonattu olemattomiin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Hornsmith

Quote from: Nuivanlinna on 19.01.2017, 14:51:26
Quote from: Billy Hill on 19.01.2017, 14:45:27
Voi että kun nauttisin jos tästä vihdoin eskaloituisi tilanne jossa esitystä vastustavia vaientamaan ryhtyvä Soini saakin harjansa takaisin, varsi edellä.

Se ei enää Soinin hanurissa tuntuisi miltään vaikka menisi poikittain. Sen verran kaksykköstä on Kepuumus tarjonnut jo, että persus on hoonattu olemattomiin.

Saattaa olla jo vaikka pernerin virka-auto siellä parkissa.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!


ämpee

Quote from: Jussi Niinistö, PS
– Perussuomalaisille ei sovi, että auton ja muiden liikennevälineiden omistajien omaisuudensuojaa loukataan.

Tarkoittaako nuo muut liikennevälineet vaikkapa moottoripyöriä ja veneitä ??
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."


Luka


Eisernes Kreuz

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 14:41:51
QuotePerussuomalaiset vastustaa Bernerin mallia – hanke kaatumassa tuoreeltaan hallituskumppanin kantaan

Naurattaa!!1!   :D  :D

Eduskuntaryhmä vähän sooloilee, kunnes Jabba the Hutt heristää suurta harjaansa. Mark my words.

Jabbahan se tässä huolestuttaakin. Varmasti valtaosa rivipersuista on koko hanketta vastaan, mutta kun Timo I Suuri ottaa harjan pulleaan käteensä, niin...  :-\
There is freedom of speech, but freedom after speech, that I cannot guarantee.
- Idi Amin, diktaattori

Sami Savio

Perussuomalaisten kanta Bernerin monimutkaiseen liikenneverkkoyhtiöesitykseen on täysin selkeä - se joutaa ja päätyy armeliaasti historian roskakoriin:

"Ministeri Jussi Niinistö Bernerin esityksistä: Ei käy perussuomalaisille"

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701192200056245_uu.shtml

Sipilä, Berner ja kumppanit voivat siten keskittyä jatkovalmistelemaan maakunta- ja soteuudistusta valinnanvapauslainsäädäntöineen. Samanaikaisesti vähintään yhtä suuri tarmo on suunnattava hallituksen jo loppuvuonna 2015 päättämien maahanmuutto- ja turvapaikkapoliittisten linjausten toteuttamiseen, vaikka niiden sisältö ei täysin keskustaa ja kokoomusta miellyttäisikään. Tässäkään tapauksessa ei voi olla kahta ilman kolmatta.
Maahanmuuttokriittinen kansanedustaja (ps.)

Kotisivut

Facebook-sivut

Sami Savio Twitterissä

PS - Parasta Suomelle

porrasaa

Quote from: Lahti-Saloranta on 19.01.2017, 14:36:24
Edellisen kerran kepun neronleimaus oli Lehtomäen paskalaki ja nyt sitten Bernerin tieverkon yhtiöittäminen ja käyttömaksu.
Jos autovero poistettaisiin kerralla niin silloin uuden verollisen auton ostaja joutuisi maksamaan sekä autoveron että tienkäyttömaksun. Sama koskisi käytetyn auton omistusta sillä autosta on kerran maksettu autovero. Koko tienkäyttömaksun markkinointiperuste eli autoverosta luopuminen on vain silmänlumetta. Ei aikaakaan kun autovero asteettain palaisi ja polttoainevero nousisi. Auton käyttömaksukin oli väliaikainen ratkaisu mutta nyt se on uudelleen käytössä pysyväisenä jonain päästömaksuna.
Paskan keräys on tärkeätä, myös hevon ja lehmän paskat voisi kerätä pelloilta hyötykäyttöön, politiikkojen paskat voisi pitää haittaamasta muita myös. Autoveron ei tarvitse palata, jos tarkoitus on lisätä eu:n valmistamien, mielellään kalliiden, autojen myyntiä. Kalliissa autossa joka maksaa valmistaa jokseenkin saman kuin halpakin auto on hyvät katteet. Maksut etsivät mahdollisimman suuren tuoton tuovan maksimisumman, ottaen huomioon uusien autojen myynnin maksimimäärän. Vaihtoehtoisesti vihreitten ollessa vallassa sellaisen määrän ettei ministerit joudu kokemaan turhia ruuhkia, varakkaitten sekä yritysjohtajien kanssa samoilla kaduilla autoillessaan. Nuorisoa voivat sitten haukkua ettei ne muuta tee kuin katselee vr-lasejaan. Kaiken ulkona ollessa kallista ja katujen turvattomia.
Quote from: Nuivanlinna on 19.01.2017, 14:51:26
Quote from: Billy Hill on 19.01.2017, 14:45:27
Voi että kun nauttisin jos tästä vihdoin eskaloituisi tilanne jossa esitystä vastustavia vaientamaan ryhtyvä Soini saakin harjansa takaisin, varsi edellä.
Se ei enää Soinin hanurissa tuntuisi miltään vaikka menisi poikittain. Sen verran kaksykköstä on Kepuumus tarjonnut jo, että persus on hoonattu olemattomiin.
Quote from: dothefake on 19.01.2017, 14:42:37
Nyt on ensimmäinen kerta, kun edes tulee mieleen, etten panisi pahakseni, jos poliitikko kuolisi pois kiusaamasta minua.
Onko tässä nyt käynyt niin että kivasti vihafoorumilla ei rasistifasistista muukalaisvihaa enää olekaan, viestilista melkein täynnä autoilua.

Uuno Nuivanen

QuotePerussuomalaisten kanta Bernerin monimutkaiseen liikenneverkkoyhtiöesitykseen on täysin selkeä - se joutaa ja päätyy armeliaasti historian roskakoriin:

"Ministeri Jussi Niinistö Bernerin esityksistä: Ei käy perussuomalaisille"

Otetaanko Perussuomalaisten kanta jotenkin hallituksessa huomioon - ettehän ole valmiita missään olosuhteissa lähtemään hallituksesta?

Sami Savio

Quote from: Uuno Nuivanen on 19.01.2017, 15:27:58
Otetaanko Perussuomalaisten kanta jotenkin hallituksessa huomioon - ettehän ole valmiita missään olosuhteissa lähtemään hallituksesta?

Jos hallituksessa ei päästä jostain asiasta yksimielisyyteen, se ei etene. Täytyy muistaa, että keskustalla ja kokoomuksella on yhteensä 86 kansanedustajaa, mikä ei vielä riitä lakien hyväksymiseen eduskunnassa.
Maahanmuuttokriittinen kansanedustaja (ps.)

Kotisivut

Facebook-sivut

Sami Savio Twitterissä

PS - Parasta Suomelle

Rauno Murju

Persuministerien kantaa tärkeämpää on se kuinka persuedustajat äänestävät lakiesityksestä.

Puoluekurihan on Suomessa estänyt demokratian toteutumista erittäin tehokkaasti mutta kentältä on alkanut kuulua tyytymättömyyttä useammankin puolueen johtoon ja moni edustaja on ruvennut miettimään pärjäämistään seuraavissa vaaleissa.

Luultavasti liikennevisiot on toistaiseksi haudattu, mikäli edes peruspersujen rintama kestää ja rangaistukseksi vuonna 2018 käyttömaksua nostetaan kautta linjan parilla satasella -> esim. minun 15 vuotta vanhan kakslitraisen perheauton vuosimaksut nousevat 300:sta eurosta 500:n euroon ja bensa maksaa sen 1,35-1,45- euroa kuten ennenkin.

Kni

En oikein usko tämän läpimenoon. Ensinnäkin se, että kovan autoveron jo maksaneet joutuisivat myös uudistuksen maksajiksi herättäisi niin paljon vihaa kansassa että oksat pois. Raipaniskujen on oltava oikeudenmukaisia, edes vähän. Toiseksi en ole kuullut yhtään tukea ehdotukselle, edes hallituksesta. Persut vastustaa eikä Orpo ole sanonut mitään. Liikenneministeriöhän ei veroista päätä.

Tätä nyt puidaan mediassa ja esson baareissa aikansa, mutta ainoa mitä tapahtuu on se että autokauppa pysähtyy epävarmuuden ajaksi. Sinä aikana voi tietysti pelata upporikasta tai rutiköyhää ja tehdä hyvät autokaupat kun kaupanteko muuten seisoo. Tai vaihtoehtoisesti huonot autokaupat, ehkä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Uuno Nuivanen

Punaiset ja vihreät käsittääkseni ovat innolla mukana. Hallitusko ei siis voi viedä hanketta eduskuntakäsittelyyn, jos persut vastustavat?