News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

Laskentanuiva

Tässä on Suomen valtion omaisuuden (mahdollinen) suurin ryöstö mahdollisesti tulossa.

Kertaalleen verovaroista maksetut tiet yhtiöitetään ja joku sim-kortti autoihin ja laskutus sen mukaan.
Tämä ei voi mennä läpi.


Valtion verotulot autoilusta olivat vuonna 2015 yht. noin 7 767 miljoonaa euroa eli noin 7,8 Mrd:ia euroa.
Ja takas liikenteenkäyttäjille palautettiin tieverkon yms. muun hoitoon tuosta summasta Valtion toimesta keskimäärin 1,7 Mrd:ia euroa sekä kuntien noin 1,4 Mrd:ia euroa (tästä kuntien tarkasta vuosittaisesta määrästä löysin tuon luvun jossa mainittiin että kyseessä vuotuinen investointi ja taas toinen tieto löytyi että tuo 1,4 Mrdia on 2010-luvulla inb´vestoitu osuus).

Anyway (lasketaan tuon 1,4 Mrin mukaan):

Tuotot :  7,8Mrd euroa
Menot (investoinnit) : 3,1 Mrd

Ylijäämä eli "voitto" autoilun verotuotoista on vaatimattomat 4,7 Mrdia euroa, se sitten ohjataan sinne moolokin kitaan ja samalla valitetaan muka ettei rahaa ole tiestön hoitamiseen.....ja höpön löpön.




Kokonaan toinen asia on sitten tulevaisuus ja sähköautot eritoten:
Sähköauton omistaja maksaa vain uuden auton autoveron ja vuosittaisen käyttövoimavero tjms. Trafille ja tankkaa sitten "löpöä" eli sähköä tolpasta. Ja ne rahat taas menevät sähköyhtiöille, eli valtiolta jää saamatta valtama määrä verotuloja koska löpöstä ei tule löpöveroa, eikä alv:a

Tässäpä probleemaa tulevaisuuteen sinne valtion tulopuolelle, on muuten noin 20% valtion verotuloista tällä hetkellä.
Onneksi siihen löytyi ratkaisu: asennetaan sim-kortit kaikkin autoihin ja niin edelleen.

Jospa asennetaan ne sim kortit näihin päästöttömiin autoihin ja näin verotuotot pysyvät suunnilleen budjetissa ja maailma pelastuu,,,,eiks ni?
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Porcius

Joissain muissa maissa näistä asioista päätettäisiin kansanäänestyksillä. Tai niistä edes puhuttaisiin ennen vaaleja. Tai lehdistö olisi kriittinen.

Suomessa tyhmää äänestäjää kusetetaan vaaleista toiseen, ja seteliselkärankaiset poliitikot siirtävät verorahat kavereidensa firmoille.
"On helvetin tyhmää mennä helvettiin, kun taivaaseenkin pääsisi"

-Jouko Piho

hattiwatti

Quote from: Nuivinator on 30.12.2016, 01:17:52
Bernerhän on muuten ilmoittanut, että ei aio jatkaa politiikassa (tai ainaskaan ministerinä) tämän kauden jälkeen. No syykin ovat toki selviä: kukaan ei sitä äänestäisi ja koska se ei halua kärvistellä suomalaisessa liikenteessä, se voi palata kotimaahansa Sveitsiin johtamaan niitä firmoja, jotka rakentavat niitä ihmisten seurantajärjestelmiä suomalaisille.

Muistaakseni tuli Sveitsistä ja sai kansalaisuuden päivä ennen kuin ministeriura alkoi. Ja nyt sanoo ettei jatka enempää. Tää on suora tilaustyö likaisen duunin tekijäksi.

Mutta Jorma Ollila joka oikesti hankkeen takana ennusti viime hallituskaudella, että tämä varmaan tarttuu asiaan, ja 2022 alkaen alkaisi toteutua. Nää on pitkän linjan juttuja, eikä tule rajoittumaan vain tähän maahan.

kkatajis

Quote from: Porcius on 31.12.2016, 22:24:18
Joissain muissa maissa näistä asioista päätettäisiin kansanäänestyksillä. Tai niistä edes puhuttaisiin ennen vaaleja. Tai lehdistö olisi kriittinen.

Suomessa tyhmää äänestäjää kusetetaan vaaleista toiseen, ja seteliselkärankaiset poliitikot siirtävät verorahat kavereidensa firmoille.
Täysin samaa mieltä... on tää kyllä lotto voittajien maa huhuh maksa ja maksa enemmän sidos ryhmille viddu hyvää uutta vuotta taas verojen maksajille
eikun hommaa putkeen

hattiwatti

Quote from: Vredesbyrd on 29.12.2016, 21:35:48
Mitä te nyt kuvittelette, että kansalaisaloitteella voi vaikuttaa yhtään mihinkään, kun kaikki puolueet ovat täynnä arvoyhteisöön sitoutuneita euromarsuja? Suomi tarvitsee oman Orbanin, Trumpin, Duterten tai Putinin, joka pistää nämä maata pala palalta myyvät roistot vankilaan.

Seuraaviin vaaleihin pitää laittaa toivo, että edes joku ehdokas olisi joka kehittää 20 hepun asiantuntijaringin taustalleen vetämään kunnon pauketta. Uskon, että voisi olla aivan uskomaton suosio, koska niin kovia asioita on tekeillä.

Siihen mennessä sentään voi kiusata kansalaisaloitteella, kun sitten voi nähdä miten perustuslakivaliokunta ne torppaa paljastaen sen agendan, ja miten jopa ministeritasolla raivotaan asiasta: http://timosoini.fi/2016/12/vuodeosaston-vallankaappaus/

hattiwatti

http://samulivirtanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/207460-hallitus-on-puolivuotias
Quote
Tänään tulee kuluneeksi tasan puoli vuotta siitä kun Juha Sipilän hallitus aloitti työnsä. Nopeasti on aika mennyt.

Hallituksen alkukausi on ollut haastava. Lähes joka viikolle on riittänyt oma kriisinsä. On ollut Kreikkaa, ennennäkemätön pakolaistulva, Talvivaaraa, Fennovoimaa, Venäjä-sanktioita, ETYJ-selkkauksia, yhteiskuntasopimuksen kaatumista, korvaavia toimia, lakkoja, mielenilmauksia ja sotea... noin niin kuin alkajaisiksi. Ja kaikki tämä äärimmäisen vaikeassa taloustilanteessa ja turvallisuuspoliittisesti kiperässä ajassa.

Meillä on kuitenkin maassa hallitus, joka kykenee tekemään päätöksiä. Keskusta, Perussuomalaiset ja kokoomus on toimiva yhdistelmä. Tulosta syntyy.

Kun hallitusneuvottelujen aikaan puhuttiin, kuinka Smolnassa on vain yksi yhtenäinen hallituspuolue, moni vääräleuka irvaili ja mutisi, että kyllä se arkitodellisuus vielä tulee vastaan.

On se tullut. Monta kertaa. Tai paremmin sanottuna joka päivä. Mutta edelleen hallitus pelaa yhtenäisenä joukkueena. Joka päivä.

Iso kiitos tästä kuuluu pääministeri Juha Sipilälle.

Juha Sipilä on epätyypillinen pääministeri. Hän asettaa maan edun oman etunsa edelle. Sipilän tavoite on kääntää Suomen suunta nousuun. Tavoitteen saavuttaminen vaatii paljon hankalia päätöksiä, jotka eivät ole kaikkien mieleen. Haukkuja tulee mutta karavaani kulkee. Sipilän hallituksessa tavoite on panna maa kuntoon, ei kasvattaa hallituspuolueiden gallupkannatusta.

Sipilä on monessa yhteydessä osoittanut toimivansa omalla tyylillään. Sote-kriisin ratkettua hän lensi Helsingistä Ouluun ambulanssilennolle varustetulla koneella ja istui koko matkan vessanpöntön kannella. Ainoan oikean istumapaikan hän antoi vaimolleen.

Tempaus herätti mediassa irvailua. En käsitä, miksi. Sipilällä oli lippu reittilennolle, mutta sote-neuvottelujen takia hän ei ehtinyt koneeseen. Sipilä olisi voinut ilmoittaa Ouluun, ettei hän pääse tilaisuuksiin, joihin oli lupautunut.

Moni muu olisi tehnyt niin. Mutta ei Sipilä. Hän maksoi ambulanssilennon omasta pussistaan päästäkseen hoitamaan velvollisuutensa.

Sipilän kanssa on ilo tehdä töitä. Siinä on sellainen tekemisen meininki.

Mielestäni on hyvin kuvaavaa jos Soinin erikoisavustaja kuin jostain käskettynä julkisesti keskittyy hehkuttamaan Bernerin-Sipilän hallitusta apupuolueen paikalta. Siinä on ilo tehdä töitä ja on sellainen tekemisen meininki.

nimetönkeskustelija

Hallitus on hädissään koska sähköautot yleistyvät. Pian ei polttonesteistä saada verotuloja ja sähköä ei voi loputtomasti verottaa, koska asuminen ja teollisuus kärsisi.

Verotuksen paino siis siirretään kilometreihin seurantajärjestelmällä. Samalla siis ne jotka pitävät uutta autoa autotallissa hyötyvät ja kaukana työpaikasta asuvat kärsivät.

Varmaa on sekin, että GPS-seurantajärjestelmään integroidaan myöhemmin ylinopeusvalvonta. Eli kun missä tahansa ylität nopeusrajoituksen, niin sakko tulee kätevästi postissa. Ei tarvita peltipoliiseja ei poliiseja eikä mitään. Sillä saadaan kätevästi verotuloja valtiolle.

GPS-järjestelmästä tulee lähtökohtaisesti niin hirvittävän hintainen, että hyötyjiksi jää järjestelmän toimittajat ja operaattorit. Valtio ei tällä rikastu.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Laskentanuiva

Tästä ehdotuksesta jos ja kun se aiotaan ajaa jollain tapaa läpi. Niin ainoa mahdollisuus on sitten ruveta pommittamaan persujen edustajia, niin spostitse kuin somen ja perinteisen puhelimen välityksellä.

Täällä marmattamalla ko. homma ei pysähdy.
(Helpottaa tosin päästellä paineita ulos)

Sen takia persut, koska keskustan Berner ajaa asiaa ja Kokoomuksen uskon olevan hankkeen takana.

Tätä SIM ja GPS hommaahan on jo selvitelty vuosia sitten siinä Ollila ryhmässä.

Vain poliittinen uskallus ja tahto puuttuu tai ainakin on puuttunut.
Nyt asiaa on vetämässä yhden kauden ministeri Berner jolla ei ole mitään poliittista riskiä tipahtaa eduskunnasta koska lopettanee tähän yhteen kauteen.

Lopputulos voi olla aika karu kansalaisen kannalta jos yhdellä kaudella maantiet yhtiöitetään, maksamme löpöverojen yms. lisäksi jotain ylimääräistä tienhoitomaksua GPS:n perusteella ja luovutimme samalla yksityisyytemme yksityiselle firmalle. Autoilun osalta.

Joku tässäkin pelissä voittaa lopulta ja voitte olla varmoja ettei se ole Kalle Kansalainen;

Lisäys niin ja muistakaa että näihin simmeihin ja vastaaviin tulee sitten se perusmaksu euroa/ kk.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Lasse

Tämä on skandaali – Bernerin Liikenneverkko livautettiin viime hetkellä raporttiin
http://www.paivanlehti.fi/tama-on-skandaali-bernerin-liikenneverkko-livautettiin-viime-hetkella-raporttiin/

Kerrassaan suomalaisvastaista toimintaa.

NOVUS ORDO HOMMARUM

Ari-Lee

Quote from: Lasse on 02.01.2017, 15:32:38
Tämä on skandaali – Bernerin Liikenneverkko livautettiin viime hetkellä raporttiin
http://www.paivanlehti.fi/tama-on-skandaali-bernerin-liikenneverkko-livautettiin-viime-hetkella-raporttiin/

Kerrassaan suomalaisvastaista toimintaa.

QuoteKun 95 prosenttia autoilijoista asuisi alueella, jonka asukkaat arvion mukaan maksaisivat tulevaisuudessa veroa 6,8 senttiä kilometriltä, tarkoittaisi jo keskimääräinen 16 000 ajokilometriä vuodessa yli 1 000 euron maksua. Hieman enemmän ajava ja pitempään saman auton omistava henkilö maksaisi muutamassa vuodessa vastapainoksi luvatun auto- ja ajoneuvoveron alennuksen todellisuudessa moninkertaisesti.

Autoilijoita verotetaan rankalla kädellä jo nyt. Autoalan Tiedotuskeskuksen mukaan vuonna 2015 valtio keräsi autoverona 884 miljoonaa euroa, ajoneuvoverona 930 miljoonaa, polttoaineverona 2,79 miljardia euroa, polttoaineiden arvonlisäverona 1,28 miljardia, uusien ajoneuvojen arvonlisäveroina 724 miljoonaa, huolto- ja korjaustöiden arvonlisäverona 773 miljoonaa sekä liikenne- ja autovakuutusmaksujen veroina 387 miljoonaa euroa.

Yhteensä valtion verotulot ovat lähes 8 miljardia euroa. Tuon rahakasan jakaminen herätti kiinnostusta seurantapalveluihin liittyvissä teknologiayrityksissä.

Laskussa ei ole katsastusmaksuja eikä huoltokorjauksia. Huoltokorjaukset on mainittu ja laskettu.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

jahve

Kukahan noita naruja liikenneministeriössä vetelee - jo edellinen katastrofiministeri  Merja Kyllönen (vas) oli ajamassa samaa asiaa tiemaksuista kuin nykyinen liikenneministeri Anne Bernet (Keskusta)?

Ei luulisi vas ja Keskusta ministereillä olevan identtistä agendaa :- ) (Tosin Berneriä haluttiin myös Kok. listoille viime vaaleissa)


http://yle.fi/uutiset/3-6993519
"Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä luovutti maanantaina raporttinsa kilometriveron käyttöönotosta liikenneministeri Merja Kyllöselle."


porrasaa

Quote from: nimetönkeskustelija on 01.01.2017, 19:10:01
Varmaa on sekin, että GPS-seurantajärjestelmään integroidaan
Ja etäkäyttö kunhan itseohjautuviksi ensin ovat muuttuneet. Eli autoa voi ohjata etänä. Jos maksut jääkin maksamatta, eipä liiku enää minnekään ja mikäli tarpeeksi maksettavaa, ajelee pois.
Quote from: jahve on 02.01.2017, 15:52:04
Kukahan noita naruja liikenneministeriössä vetelee - jo edellinen katastrofiministeri  Merja Kyllönen (vas) oli ajamassa samaa asiaa tiemaksuista kuin nykyinen liikenneministeri Anne Bernet (kok)?

Ei luulisi vas ja kok ministereillä olevan identtistä agendaa :- )
Silloin olikin melkoista kritiikkiä ministeriä kohtaan, nyt jäänyt varsin vähäiseksi. Oikea puolue niin asialla ei väliä.

l'uomo normale

Suomi saa ulkomailta velkarahaa kansantalouttaan ylläpitämään tätä pilottiprojektia toteuttaessaan? Se olisi ainoa jollain ajattelutavalla järkevä syy höökiä ensimmäisenä maailmassa tässä. Bisniz siinä missä guggenheim, Espanjan lentokentät tai mitkä tahansa muut kehitysmaiden valkeat elefantit. Soini oli vielä syksyllä puolissaan vastaan.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ari-Lee

Quote from: Uuno Nuivanen on 02.01.2017, 15:53:17
Berner on olevinaan kepulainen.

Sitoutumattomana oli vaaleissa. En tiedä onko jäsenkirja pakollinen ministerinä?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: tuo mies on 02.01.2017, 16:00:53
Suomi saa ulkomailta velkarahaa kansantalouttaan ylläpitämään tätä pilottiprojektia toteuttaessaan?

Suomen valtion velka
105 852 066 340,69 euroa

sinun osuutesi valtionvelasta
19 333,71 euroa

http://velkakello.fi/
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Impi Waara

Bernerhän tietystä tilauksesta singottu ministeripallilleen. Pitää ruotia kaikki se, mihin hän on lusikkansa laittanut ja sieltä se syy kyllä löytyy. Siinä millä on todellinen kansan edustaja  :facepalm: Enkä nyt tarkoita kansanedustajaa.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Lahti-Saloranta

En oikein oivaltanut miksi tieverkko pitäisi yhtiöittää ja sen käytöstä periä maksu jonka suorittaisi yksityiset firmat. Autoilijat maksavat jo nyt pelkästään polttoaineveroina tieverkon ylläpito- ja rakennuskustannukset. Jos tienkäyttömaksu olisi se kaavailtu 6,5 centtiä kilometri niin 100 km ajosta maksaisi 6,5 euroa. Jos tuon matkan ajaisi autolla jonka keskikulutus on 6,5 litraa sadalle kilometrille niin maksu olisi sama kuin korottaisi polttoaineveroa 1 euroa litralta.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Kulttuurirealisti

#708
Edit. Yritetään kupata välinpitämättömämpien veronmaksajien avustuksella budjettivajetta umpeen. Liikennettä verotetaan liikaakin jo nyt. Ja voitot hyville kamuille, ellei jopa veljille.

Itse katselisin julkissektorin työntekijöiden palkkoja ja tarpeellisuutta ylipäätään. Lonkalta tulee mieleen, että esim. järjestöjen tuissa, kehitysavussa ja yritystuissa olisi varmasti leikattavaa myös.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

Ari-Lee

Quote from: Lahti-Saloranta on 02.01.2017, 16:23:37
En oikein oivaltanut miksi tieverkko pitäisi yhtiöittää ja sen käytöstä periä maksu jonka suorittaisi yksityiset firmat.

Oikeesti? Arvaa kuka ostaa ensimmäisenä sellaisen tieverkkoyhtiön osakkeita ja on johtokunnassa ja jos itse ei ole niin hänen kaverit, sukulaiset, ystävät, kylänmiehet tutut ja kummit? Arvaa kuka saa rahaa laitteistoista, ohjelmistoista, asennuksista, tarkastuksista, perusmaksuista jne. jne. jne. Vinkki: 8 miljardia lobattavaa. Jos menee yli niin voivoi, ei haittaa, koska pottunokka maksaa jokatapauksessa jos haluaa liikkua metriäkään pihastaan. Etkö millään oivalla?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

QuoteTrafissa työskentelee 526 työntekijää kymmenellä eri toimipaikalla. Uusimman yritystilaston 2012 mukaan Suomessa on 275 yritystä, jotka työllistävät yli 500 henkeä.

Trafin palkkamenot 2013 olivat 32,7 miljoonaa euroa. Se tarkoittaa keskimäärin 5188 euron kk-palkkaa. Tuohon palkkaan sisältyy jokaiselle tulosperusteisia palkkoja keskimäärin 3039 euroa vuositasolla. Tulosta mistä? Verojen kannosta? Kansalaisten kyykyttämisestä? Julkishallintoon on tullut erilaisia bonuspalkkajärjestelmiä ja henkilökohtaisia lisiä, joilla muutoinkin hyviä palkkoja vedätetään ylöspäin. Sellaiset tulee kaikki lopettaa. Vain erityisen poikkeavissa tilanteissa julkishallinnossa voidaan maksaa kertaluonteisia henkilökohtaisia lisiä. Esimerkiksi jos työntekijä on keksinyt oman työtehtävänsä ulkopuolelle tavan, jolla julkishallinto voi säästää suuria rahamääriä.

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/08/10/liikaa-virkamiehia-liikaa-palkkaa-liikaa-valtaa-liikaa-tuhlausta/
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Mok

Quote from: Lahti-Saloranta on 02.01.2017, 16:23:37
En oikein oivaltanut miksi tieverkko pitäisi yhtiöittää ja sen käytöstä periä maksu jonka suorittaisi yksityiset firmat. Autoilijat maksavat jo nyt pelkästään polttoaineveroina tieverkon ylläpito- ja rakennuskustannukset. Jos tienkäyttömaksu olisi se kaavailtu 6,5 centtiä kilometri niin 100 km ajosta maksaisi 6,5 euroa. Jos tuon matkan ajaisi autolla jonka keskikulutus on 6,5 litraa sadalle kilometrille niin maksu olisi sama kuin korottaisi polttoaineveroa 1 euroa litralta.
Tällähän on suuri työllistävä vaikutus; laitemyyjät, järjestelmän kehittäjät ja ylläpitäjät, liikennepakettien markkinoijat, myyjät ja laskuttajat ( + perintätoimistot). Kaikki nämä ovat niitä kaivattuja yksityispuolen työpaikkoja.  Valtion tuloihin tällä olisi vielä sekin myönteinen vaikutus, että kaikkiin näiden yksitysfirmojen laskuihin lisätään vielä 24 % alv. Kansantuote kasvaa ja lisäksi julkinen talous tasapainottuu.  Kaikki tämä hyvä saadaan aikaan ja jos osa tienkäyttäjistä ei kykene maksamaan ajojaan, vaan jäävät sohvalle, päästöt vähenevät ja maailma pelastuu.

porrasaa

Quote from: tuo mies on 02.01.2017, 16:00:53
Suomi saa ulkomailta velkarahaa kansantalouttaan ylläpitämään tätä pilottiprojektia toteuttaessaan? Se olisi ainoa jollain ajattelutavalla järkevä syy höökiä ensimmäisenä maailmassa tässä. Bisniz siinä missä guggenheim, Espanjan lentokentät tai mitkä tahansa muut kehitysmaiden valkeat elefantit. Soini oli vielä syksyllä puolissaan vastaan.
Kyllä tämä nyt laajemmalta asialta vaikuttaa. Ei se velkaraha vaan se velkaannuttaminen vaikuttaisi olevan tavoite.

Oli Ylilaudalla hyvä kysymys tässä viime vuoden puolella. https://ylilauta.org/maahanmuutto/47071763
Quotehttps://ylilauta.org/satunnainen/61018293

>Missä vaiheessa rupesit näkemään kaiken läpi ja tajusit kuinka iso informaatiosota on tällä hetkellä meneillään?

Ei kannata pitemmän ajan päästä klikata, siellä säilyy vain vähän aikaa ketjut. Nostan sen kuitenkin nyt jotta tällä viikolla yhä on jos jotain kiinnostaa, eli tuosta maahanmuutosta sen huomasin mutta satunnaisessa itse ketju.
Eihän tässä kyse ole pelkästä maahanmuutosta, vaan muutos on melkoinen menossa. Kaikki nämä yksityistämiset ja ulkomaille kansan rahojen siirrot tapahtuvat ikäänkuin huomaamatta samaan aikaan mitä kansaa ovat vaihtamassa mieleisekseen.
Suuret määrät ulkomaisia nuoria miehiä tuodaan, jää suuri määrä suomalaisia nuoria miehiä ilman perhettä. Kuin sota oisi menossa eikä pelkästään kuin. Valtion velkaantuessa eivät karkuunkaan tule pääsemään jonkun vuoden päästä.

MW

Tähän asti meille on uskoteltu, että veroja kannattaa maksaa infran takia.

No mitäs sitten, kun infrastakin laskutetaan erikseen, mikä se valhe silloin on?

nimetönkeskustelija

Miksi sitten teiden kunnossapitoa ei voida järjestää ihan vaan verovaroin? Olisi kaikkein halvin ja suoraviivaisin tapa, mikäli polttonesteverotus menee mahdottomaksi kun sähköautot yleistyvät.

Syy on siinä, että Suomessa ei voida nostaa tuloveroja poliittisista syistä. Liikenteen erilaiset veromaksut ovat kuitenkin käytännössä keskiluokalle tuloveroja siinä missä muutkin verot. Pakko ne on maksaa, että pääsee töihin (bussilla tai omalla autolla). Koko autoilun verotus on keskiluokalle pelkästään naamioitua tuloveroa.

Kokoomukselle liikkumisen verotus on erityisen mieluista, koska kyse on tasaverosta. Rikkaat maksavat vain hiukan keskiluokkaa enemmän, koska heillä on hienommat autot. Vihreät taas tietysti innoissaan kannattavat kaiken liikkumisen massiivista verotusta.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

Nuivanlinna

Quote from: nimetönkeskustelija on 02.01.2017, 17:59:26
Miksi sitten teiden kunnossapitoa ei voida järjestää ihan vaan verovaroin? Olisi kaikkein halvin ja suoraviivaisin tapa, mikäli polttonesteverotus menee mahdottomaksi kun sähköautot yleistyvät.


Sähköautoille voidaan asettaa kilometrivero, kilometrit tarkastettaisiin katsastuksen yhteydessä.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Uuno Nuivanen

Mitä järkeä silloin olisi ostaa kallis sähköauto? Vanhat kunnon bensa-Rutinoffit ladon takaa taas käyttöön. Muuhun ei ole varaa.

P

Quote from: Nuivanlinna on 02.01.2017, 18:02:07
Quote from: nimetönkeskustelija on 02.01.2017, 17:59:26
Miksi sitten teiden kunnossapitoa ei voida järjestää ihan vaan verovaroin? Olisi kaikkein halvin ja suoraviivaisin tapa, mikäli polttonesteverotus menee mahdottomaksi kun sähköautot yleistyvät.


Sähköautoille voidaan asettaa kilometrivero, kilometrit tarkastettaisiin katsastuksen yhteydessä.

Aika pöljä idea. Auton matkamittari on auton apuväline, ei tarkkuuslaite. Se heittää useita prosentteja mallista ja rengastuksesta riippuen. Koko yhteiskunta menee ihan diipa daapa tasolle, jos aletaan verottamaan autojen lelumittareiden perusteella.

samoin ne kilometrit voin konfigata miksi haluaa , kunhan on riittävän hyvät ohjelmistot. Samoin, jos ECU särkyy, eikä tietoja voida hakea vanhasta. Silloin lähdetään blankosta tai näpytellään sinne lukema mikä halutaan.

Juu, ei jatkoon tuotakaan.

Sähköauton verottamiseen on olemassa jo kalliilla ostettu järjestelmä, jolla laskutetaan dieselautoilta polttoainevero, vanha dieselverona tunnettu, Vastaava maksu sähköautoille, niin se on siinä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

MW

Quote from: P on 02.01.2017, 18:19:49
***
Sähköauton verottamiseen on olemassa jo kalliilla ostettu järjestelmä, jolla laskutetaan dieselautoilta polttoainevero, vanha dieselverona tunnettu, Vastaava maksu sähköautoille, niin se on siinä.

Nih. Toisaalta ollaan niin v*tun ekologisia, illmastonmuutos ja maailma pelastuu, kunhan tukka on hyvin, mutta toisaalta sähköautolla taitaa tosiaan olla yhä dieselvero tai siihen verrannollinen lisämaksu. Ns. "haittavero". Että haistakaa nyt taas, ahneet. Ahneutta vain.

Sahaaja

Quote from: Ari-Lee on 02.01.2017, 16:03:53
Suomen valtion velka
105 852 066 340,69 euroa

sinun osuutesi valtionvelasta
19 333,71 euroa

http://velkakello.fi/
Suomen julkisen sektorin varat:
304 252 806 788,74 euroa
Tällä hetkellä varat kasvavat nopeammin kuin velat.

Sinun osuutesi nettovarallisuudesta (varat, joista vähennetty velat):
22 818,04 euroa.

http://ketoharju.info/saatavakello/