News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

hattiwatti

^ Kuten nimim. Phantasticum sanoi, että hallituksen astuttua voimaan on tuntunut kun seuraisi valmiiksi kirjoitettua näytelmää. Tämän paremmin ei voi kuvata kaikkea mitä on tapahtunut. Mutta tämän k-18 kauhunäytelmän juonenkäänteet alkavat jo mennä yli, mikä tulee olemaan loppuhuipennus? Ainakin pers-edustajat suoltanevat kunnon jöötin äänestäjiensä naamalle kun the endia kohti mennään, mutta paljon ehtii vielä tapahtumaan eskalaatiota ennen sitä.

Huomionarvoista on, että eihän tämä mistään puskasta tule, vaan itse olen saanut kuulla tästä jo pitempään, ja nopea google löysi ainakin yhden ketjun hommalta saman asian valmisteluista http://hommaforum.org/index.php/topic,88590.0

MV-lehden juttu antoi ymmärtää, että Ollilan salaperäinen salaliitto on valmistellut asiaa jo 10 vuotta, mutta nyt on iso hana laitettu päälle, Berner roudattu Sveitsistä tätä toteuttamaan ja Väyrynenkin bloggaa, että ulkoturva-politiikkaa johtaa eri vaikuttajien kasaama salaliitto, ja matuvyörykin vaikuttaa Stubbin Ruotsista tilaamalta ja kaikesta päätellen ei tullut lainkaan minään yllätyksenä hallituksen edustajille. Joskus jos tästä saisi jotkut hallitusvuodot miten kauan kaikkea tapahtunutta on jo suunniteltu kulisseissa, kunnes protestipuolue persujen harjattu mukanaolo hallituksessa antoi mahdollisuuden alkaa ajaa kaikkea täydellä kaasulla eteenpäin, ulkomaisiin suunitelmiin (TISA, TTIP) synkronisoituna.

Mitä on vielä tulossa? Se mua pelottaa?

HDRisto

Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 18:02:11
Tälle asialle ei ole eduskunnassa vastustajia. Kun kaikki kannattavat, ei ole pelkoa että äänestäjiä siirtyy puolueesta A puolueeseen B. Mikä on ratkaisu jos tätä haluaa vastustaa?

Väkivalta.

Vredesbyrd

Veikkaan nettineutraliteetin hajottamista EU-tasolla ja järjestäytyneen rasismin kirjaamista lakiin jollain muulla työnimellä, koska persut ovat kanveesissa, ehkä sekin tullee EU:sta sukkana läpi.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

hattiwatti

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002696604.html


Quotejulkaistu: 16.12.2013
Työryhmä: Kilometrivero olisi 3,3 senttiä kilometriltä

Tiemaksutyöryhmää vetäneen Jorma Ollilan mukaan kilometrivero voisi olla käytössä mahdollisesti vuosien 2022 - 2025 aikana.

Nää on pitkien linjojen suunnitelmia, seuraava hallitus sitten nimitetään tämän toteuttajaksi.

.... loppu maksumuurin takana, mutta aiemmassa hommaforum - ketjussa joku oli copypastannut tämän vanhan jutun, josta otettavissa:

QuoteHenkilöautoliikenne vähenisi noin 30 miljoonalla matkalla.

"Ensin on varmistettava, että olisi täysi varmuus tulevan tekniikan toimivuudesta ja sen soveltamisesta verokäyttöön, yksityisyyden suojan varmistamisesta ja kustannuksista", Ollila sanoo.

Ollilan vetämä tiemaksutyöryhmä luovutti tänään maanantaina työnsä liikenneministeri Merja Kyllöselle (vas). Loppuraportin mukaan kiinteät ajoneuvoverot poistuisivat ja tulisivat käytön mukaan määritettävät kilometriverot.

"Toivon, että seuraava hallitus ottaisi jotakin tästä raportista linjauksiinsa", Ollila sanoi tiedotustilaisuuden aluksi.

Raportin mukaan satelliittiseurantalaitteet asennettaisiin jokaiseen ajoneuvoon. Järjestelmän investointikustannukset ovat 130 miljoonaa euroa.

"On kuljettu loppuun tie, jossa vain rakennetaan leveämpiä väyliä. Elämme aivan eri maailmassa kuin parikymmentä vuotta sitten. Digitalisaatio muuttaa maailmaa myös liikenteessä", Ollila sanoi.

Hänen mukaansa tekniikan kehittyminen mahdollistaa myös oikeudenmukaisemman liikenneverotuksen ottamista käyttöön.

Esityksen mukaan kiinteät ajoneuvoverot poistuvat. Niiden sijalle tulisivat käytön mukaan määritettävät kilometriverot. Sen sijaan polttoainevero pysyisi ennallaan.

Liikenneverotuksen määrää ei Ollilan mukaan ole tarkoitus nostaa, veroja kerättäisiin yhtä paljon kuin ennenkin. Vain verotuksen painopisteet muuttuisivat.

Kuorma-autot ja joukkoliikenne jäisivät kilometriveron ulkopuolelle.

Ollilla viittasi Saksaan, jossa moottoriteille on tarkoitus ottaa pikaisella aikataululla moottoriteiden tiemaksuksi. Samalla valmistellaan vinjettimaksun ohella satelliittipaikannukseen perustuvaa järjestelmää.

Työryhmän laskelmien mukaan keskimääräinen kilometrivero olisi 3,3 senttiä kilometriä autolle, jonka hiilidioksidipäästöt ovat 160 grammaa kilometriltä.
Kilometriveromallilla 17 000 kilometrin mukaan verotuksen taso on sama kuin nykymallilla.

"Kun ajetaan enemmän, verotuksen määrä kohoaa. Ne jotka ajavat runsaasti maksavat enemmän. Ne jotka ajavat vähemmän, maksavat vähemmän."

Kuulemma se verokertymä olisi ihan sama kuin muutenkin, mutta vähän eri painopistein. No miksi ihmeessä sitten käytetään näin paljon varoja tälläisen järjestelmän luomiseen? Hyväntekeväisyys? Paskat, tässä harjoitellaan ihmisten kontrollia pilottiprojektina kopioitavaksi tulevaisuudessa muihin maihin ja isompiin tarkoituksiin. Täällä on vain poliitinen ilmapiiri joka mahdollistaa tämän ilman raskaansarjan protestimellakoita ja raivokasta parlamentaarista oppositiopolitiikkaa joita tapahtuisi sivistyneessä maailmassa.

Innostuisikohan vapaaliikkuvuus.net - tästä aiheesta jonka luulisi kuuluvan toimialaansa? Paskat, nehän on valtaeliitin puolella?

uffomies

Tämä on aika perseestä. Jos nyt kerätään veroja liikenteestä X euroa. Seuraavaksi vuokrataan liikenneväylät monikansallisille yhtiöille X eurolla (verotulothan EI saa laskea). Yritys perii tietenkin 30-50% katetta kun "myy" liikennöintipaketteja. Lopputulos on että asiat monimutkaistuu, kallistuu. Onkohan vielä kerrottu että tietenkin pitää laite tarkistaa katsastuksessa?
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

kummastelija

Matu saa kulkea paperitta ympäri Eurooppaa, ja hankkia eri idetiteettejä, eikä kukaan tiedä missä kukin on. Ja annas olla jos joku yrittää selvittää iän, kysyä paperit tai edes maan missä matu on. Rikosilmoitusta väsätään ja jokainen punapopulisti pöyristyy.

Ja samalla valkoperseen sijainti pitää tietää sekunnilleen ja metrin tarkkuudella, ja vielä valkoperseen itse maksamana.

Tämä maa on mennyt ihan sekaisin.
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

Peltipaita

Quote from: HDRisto on 28.12.2016, 18:50:53
Quote from: Peltipaita on 28.12.2016, 18:02:11
Tälle asialle ei ole eduskunnassa vastustajia. Kun kaikki kannattavat, ei ole pelkoa että äänestäjiä siirtyy puolueesta A puolueeseen B. Mikä on ratkaisu jos tätä haluaa vastustaa?

Väkivalta.

Ainakaan persuedustajilla ei ole enää varaa liikkua kansan keskuudessa esiintyen kansanmiehenä. Se aika on ohi. Saattaa tulla kakkaa niskaan ihan konkreettisesti. Kun ollaan eliittiä, turvatoimetkin tulevat olemaan samat kuin eliitillä. Eliittipersu- yritän makustella sanaa mutta ei natsaa. Olet joko eliittiä tai persu, perussuomalainen -kansanmies. Molemmat ei toimi.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

hattiwatti

Jo 2015 matuvyöryn aikaan oli persuilla "Suomen parhaalla toripuolueella" vaikeuksia saada aktiiveja kentälle myrkyllisen palautteen vuoksi.

Tämän jälkeen harva uskaltaa asettua ehdolle.

Nimimerkki Uuno Nuivanen on muuten kirjoittanut pari vuotta sitten tästä aiheesta pienen joskin profeetallisen postauksen:

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.08.2014, 12:17:04
Vaalien jälkeen kyseinen hanke saattaakin näyttää ihan toteuttamiskelpoiselta ja jopa väistämättömältä.

anatall

Minä ajoin vuonna 2016 n. 120 000 km. Vaimo n. 40 000. Kyllä nyt Berneriä naurattaa. :facepalm:

Tämähän on ihan Berneristä!

Työntäkää tiemaksunne Berneriinne!

Tässähän repeää Berneri kun näitä joutuu maksamaan!

Eihän tällaisia köyhän Berneri kestä!

Kestääkö persujen Berneri merivettä?
"Punk in Finland on nykyään yhtä punk kuin varhaiseläkkeellä oleva Marja-Liisa." -Jäsen Katmandu-

hattiwatti

Dry run on ollut meneillään hiljaisesti jo pitempään:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013123117883393_uu.shtml

QuoteTiistai 31.12.2013

Autoiluväki on kauhistellut Jorma Ollilan liikennetyöryhmän ideaa satelliittivalvonnasta.

Autoilijoiden tietojen järjestelmällinen kerääminen on kuitenkin totta jo tänä päivänä, ja tietoja tallentaa myös Nokia - Ollilan entinen työnantaja.

Asia tuli ilmi dramaattisessa valossa, kun Iltalehti kävi läpi Ollilan työryhmän dokumentteja.

Työryhmältä useita toimeksiantoja saanut konsulttiyritys Strafica Oy antaa nimittäin ymmärtää eräässä työtarjouksessaan liikenne- ja viestintäministeriölle, että Nokia hallinnoi massiivista tietopankkia.

- Nokialla on arkistoissaan kattavaa informaatiota, joka yhdistää viranomaistietoja omiin GSM-puhelinten seurantatietoihin (ns. "probe") parhaimmillaan 10 vuoden ajalta, Strafica väittää tarjouksessaan.

Nokia kommentoi hätkähdyttävää väitettä ensin varovaisesti.

- Ehkä Strafica voisi selventää, mihin he viittasivat viranomaistiedoilla, Nokian Suomen-mediasuhteista vastaava Maija Taimi kirjoitti sähköpostilla.

Strafican hallituksen puheenjohtaja Paavo Moilanen ilmoitti IL:n yhteydenoton jälkeen yllättäen, että tarjousteksti oli epätarkka - kyse ei ollutkaan viranomaistiedoista, vaan "10 vuoden matka-aikatiedoista, joita on kerätty kännyköistä".

Taimi täsmensi, että Nokia on kerännyt Here-palvelujen puitteissa tienkäyttäjien palvelemiseksi kulkuvälineiden paikka-, nopeus- ja suuntatietoa, mutta siten, ettei tietoa voida yhdistää yksittäisiin käyttäjiin tai ajoneuvoihin.

- Palveluiden käyttäjistä ei ole olemassa käyttäjäkohtaista matka-aika-arkistoa, Tomi Kuuppelomäki Nokian viestinnästä säesti.

"Helppo yhdistää"

Tietokirjailija Petteri Järvinen huomauttaa, että nimettöminä kerätyt tiedot on yllättävän helppo yhdistää jälkikäteen tiettyihin ihmisiin.

Järvinen viittaa Stanfordin yliopiston tutkijan Jonathan Mayerin testiin, jossa muutama tutkija onnistui yhdistämään 91 puhelinnumeroa sadasta henkilön nimeen käyttämällä halpaa kuluttajapalvelua sekä julkisia tietokantoja.

Homman Nostradamus ennusti ylläolevaan viitaten:

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.08.2014, 12:17:04
Vaalien jälkeen kyseinen hanke saattaakin näyttää ihan toteuttamiskelpoiselta ja jopa väistämättömältä.

Lahti-Saloranta

Alkujaanhan koko tieverkosto on rakennettu enimmäkseen pakkolunastetulle maalle. Jos kerran tien käytöstä aletaan perimään maksua niin eikö olisi oikeudenmukaista purkaa nuo pakkolunastukset ja antaa maanomistajien periä maksu maittensa läpi kulkevan tien käytöstä tai vaihtoehtoisesti antaa kilpailun hoitaa homma eli rakentaa teitä vieri viereen joista autoilija voisi sitten valita edullisimman tien käyttöönsä.
Ihan oikeasti tuollainen tiemaksu on aivan perseestä. Tie on tavallaan monopoli ja jos se vielä yhtiöitetään niin..
Samalla logiikalla kuntopolkujen käyttökin pitäisi tehdä maksullisiksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

hattiwatti

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.12.2016, 19:12:07
Tie on tavallaan monopoli ja jos se vielä yhtiöitetään niin..

Katso mitä sähköverkolle tapahtui, ihan sama. Tai puhelinverkoille. Tää tullaan tekemään kaikille luontaisille monopoleille, koska maailman paras bisnes. Ainakin mikäli se kansalaisten passiivisuuden puolesta on mahdolista.

Pikkuvaimo

Koko systeemi pyritään esittämään jonkinlaisen reiluuden valossa. Että tämä on nyt niiiin hyvä kun maksumiehiksi joutuvat ne, jotka sitä tietä eniten käyttävätkin! Mahtavaa! Reilua! Mutta kun ei ole! Olen niin vihainen etten osaa ilmaista enää itseäni selvästi -

Tämä on taas kerran yksi suunnitelma, jonka tarkoituksena on (rahastuksen ja valvonnan lisäksi) pakottaa ihmiset asumaan tiiviisti isoissa keskittymissä. Jatkaa samaa linjaa kuin Sote-uudistukset ja muut keskitysprojektit.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Nuivanlinna

Quote from: hattiwatti on 28.12.2016, 19:04:04
Jo 2015 matuvyöryn aikaan oli persuilla "Suomen parhaalla toripuolueella" vaikeuksia saada aktiiveja kentälle myrkyllisen palautteen vuoksi.

Tämän jälkeen harva uskaltaa asettua ehdolle.

Nimimerkki Uuno Nuivanen on muuten kirjoittanut pari vuotta sitten tästä aiheesta pienen joskin profeetallisen postauksen:

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.08.2014, 12:17:04
Vaalien jälkeen kyseinen hanke saattaakin näyttää ihan toteuttamiskelpoiselta ja jopa väistämättömältä.


Samaisesta ketjusta poimittua:

Quote from: vainukoira on 16.10.2013, 22:42:47
Quote from: turjake on 16.10.2013, 22:20:59
Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Tästä olen samaa mieltä, yleinen mielipide on vahvasti tätä veroa ja kyttäysmeininkiä vastaan.
Itse en aio äänestää tämän kilometriveron kannattajia.
Toivottavasti PS ottaa asiaan kantaa selkeästi ja hyvissä ajoin.

Nii-i. Nii-i. Toivottavasti ottaa. Onhan näitä tilaisuuksia ollut ottaa kantaa vaikka mihin. Ja rummuttaa niin ettei kenellekään jää kanta epäselväksi. Osataan kyllä sätkiä kausti toisensa jälkeen median tahtiin. Kuin jänis yöllä auton valokeilassa.

Sitten kun on tilaisuus toimia, EI SAATANA VITTU TAPAHDU YHTÄÄN VITTU MITÄÄN!!!


Hyvinkin kuvaavaa persuporukalta.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

hattiwatti

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 17:56:03
Ei kai tässä muu auta kun ottaa vähän lisää ratsastustunteja ja pyytää sitten isompi kärri synttärilahjaksi. En suostu laitattamaan hevoseeni mitään tunnistussiruja! Eläin kärsii!

Sanokaa että näen kuumehoureista unta todella pimeästä keskusteluketjusta Hommaforumilla. En saata uskoa että Suomessa ajetaan tämän kokoluokan hulluutta tosissaan. Taidan pistää huiviin kourallisen särkylääkettä ja toivoa, että huomiseen mennessä tämä kaikki on kadonnut.

Hyvä että edes tälläisiä reaktioita tulee. Toivottavasti mahdollisimman monelle. Sanotaan todellisuusshokiksi.

Nimittäin kaikki tälläiset jututhan perustuvat siihen, että mennään pikkuisin askelin, ja sitten kun ihmiset havahtuvat mitä on tapahtunut, se on jo "uusi normaali" ja TINA. Esimerkiksi Jean Monnet joka EU:n perustajaideologeja esitti tälläisen suunnitelman liittovaltion ajamiseksi, että pienin askelin jotta kukaan ei näe mitä tapahtuu kunnes uusi normaali. Samalla tekniikalla ajetaan monta muutakin juttua, jotta eivät nousisi huomiokynnyksen yli. Toivottavasti tämä nousee kun tälläisiä tunnekokemuksia tulee, ehkä julkisuuttakin. Tarvitaan vielä poliitikot ajamaan vapaata liikkuvuutta kansalaisille ensi vaalikaudella, yksikin riittää pelottamaan valtaeliittiä kunhan pitää melua ja ymmärtää yhdistää tämän moneen muuhunkin ylikansalliseen kuvioon joita pikkuhiljaa edistetään.

Vredesbyrd

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 19:16:04
Tämä on taas kerran yksi suunnitelma, jonka tarkoituksena on (rahastuksen ja valvonnan lisäksi) pakottaa ihmiset asumaan tiiviisti isoissa keskittymissä. Jatkaa samaa linjaa kuin Sote-uudistukset ja muut keskitysprojektit.

Suomi ei enää Hornet-sikailuihin tuhlattujen resurssien hukkaamisen vuoksi pysty puolustamaan kuin jotain Pähkinäsaaren rauhan rajoja jos niitäkään. Täysin loogista, että kansainvälisten kotkotusten vuoksi pakotetaan ihmiset asumaan kaupunkimaisesti sinne pienten rajojen sisään, jossa kansallismielinen ajattelu on rasismia ja kansainvälisyyden vastustaminen ei-realistista impivaaralaisuutta.
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

Kim Evil-666

"Bernerin mukaan järjestely on kustannusneutraali. Autoilun kustannukset eivät nouse, ministeri lupaa. Berner vakuuttaa, että lupaukseen voi luottaa. "Tiukka kilpailu pitää hinnat alhaalla", Berner sanoo."

Buahahaa >:( Tällaista hanketta ei edes mietittäisi, ellei sen tarkoitus olisi kupata kansalaisten varallisuutta parempiin taskuihin. Meidän poliittinen päättäjistömme on täysin perseestä ja vieläpä poikkeuksellisen syvältä. Valehtelu tuntuu olevan täysin sallittua silloin, kun sen tekee poliitikko. Varmaankin siitä syystä, että siinähän ei kuseteta kuin kansalaisia ja heitä ilmeisesti sopiikin kusettaa. Se on sitä suomalaista demokratiaa. Stanan Soinit, Sipilät ja muut natkut, Berneristä puhumattakaan!
Pohjoinen Perkele! Arktisen alueen Eko-Mörökölli!
Oma polku- kiveen hakattu!

"Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi."

Sakari

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 19:16:04
Koko systeemi pyritään esittämään jonkinlaisen reiluuden valossa. Että tämä on nyt niiiin hyvä kun maksumiehiksi joutuvat ne, jotka sitä tietä eniten käyttävätkin! Mahtavaa! Reilua! Mutta kun ei ole! Olen niin vihainen etten osaa ilmaista enää itseäni selvästi -

Tämä on taas kerran yksi suunnitelma, jonka tarkoituksena on (rahastuksen ja valvonnan lisäksi) pakottaa ihmiset asumaan tiiviisti isoissa keskittymissä. Jatkaa samaa linjaa kuin Sote-uudistukset ja muut keskitysprojektit.

Eniten ajavat maksavat jo polttoaineessa isomman veron.
Ooh lalaa...

P

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 17:56:03
Ei kai tässä muu auta kun ottaa vähän lisää ratsastustunteja ja pyytää sitten isompi kärri synttärilahjaksi. En suostu laitattamaan hevoseeni mitään tunnistussiruja! Eläin kärsii!


Olet ymmärtänyt väärin. Ei sitä sirua hevoseen haluta, vaan sinuun. Juncker näkee unta netistä, johon pääsee vain sirulla rekisteröitymällä. Samalla hoituu tieverokin. Ja 24/7 seuranta joka alalla.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

hattiwatti

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 19:16:04
Koko systeemi pyritään esittämään jonkinlaisen reiluuden valossa. Että tämä on nyt niiiin hyvä kun maksumiehiksi joutuvat ne, jotka sitä tietä eniten käyttävätkin! Mahtavaa! Reilua! Mutta kun ei ole! Olen niin vihainen etten osaa ilmaista enää itseäni selvästi -

Tämä on taas kerran yksi suunnitelma, jonka tarkoituksena on (rahastuksen ja valvonnan lisäksi) pakottaa ihmiset asumaan tiiviisti isoissa keskittymissä. Jatkaa samaa linjaa kuin Sote-uudistukset ja muut keskitysprojektit.

On muuten äärimmäisen tärkeää nähdä Iso Kuvio mm. tämän asian sekä erilaisten nettikontrollointi-yritysten kanssa, SOTE-kuvion kanssa, metsähoitoyhdistyksen yhtiöittämisen kanssa jne. Yhteinen linja tuntuu olevan näissä IT-tekniikan käyttö ihmisten valvontaan ja kontrolliin, keskittäminen isoihin kaupunkeihin joissa rakennusala tekee nyt isoa tiliä rakennellessaan pilvenpiirtäjiä Pasilaan somppujen notkua, ja kaiken julkisen omaisuuden yhtiöittäminen ulkomaille myytävään muotoon, joka kai oli tarkoitus yhtyä TISA / TTIP - soppareihin jne. jne.

Tässä avaamani ketju SOTE-kuviosta, koska ihan selkeästi tuntuisi liittyvän tähän aiheeseen: http://hommaforum.org/index.php/topic,118455.0.html

Toivottavasti muutkin keksivät lisää toisiinsa kytkeytyviä vastaavia esimerkkejä.

Tärkeää nyt olisi tajuta, että olisi muutakin kansallismielisyyttä kuin Sisun pystyynkuollut agenda valittaa somaleista kaduilla, pakkoruotsista (vaikka ovat kopioineet RKP:n ulkopolitiikan) ja aselaista ja punavihreiden hölmöilyistä. Nyt on menossa koko maa myyntiin ennen kuin kukaan huomaa mitään. Aktiivikansalaisten on aktivoiduttava, ja vanhat skene-ikonit ja pylväspyhimykset kaadettava.

Titus

Quote from: Sakari on 28.12.2016, 19:31:21
Eniten ajavat maksavat jo polttoaineessa isomman veron.

Näinpä, koko "uudistus" olisi ollut toteutettavissa (sähköautoja lukuunottamatta) bensa/dieselveron
korotuksella. Toki landella asuvat olisivat nillittäneet epäoikeudenmukaisuudesta, mutten näe miten
tämä uusi systeemi olisi sen tasapuolisempi vaikka tiet jaettaisiin eri tasoisiin verotusalueisiin.

Toki Ollilan&co businekset olisivat kusseet, byrokratia olisi pienentynyt ja autokanta olisi uusiutunut nopeammin.

that's a bingo!

hattiwatti

Oliko PS:n monomaaninen kampanja bensaveroja vastaan osa juttua, jolla ajettiin isoa suunnitelmaa? Vaiko vain Putkosen omaa juttua?

P

Quote from: Titus on 28.12.2016, 19:43:42
Quote from: Sakari on 28.12.2016, 19:31:21
Eniten ajavat maksavat jo polttoaineessa isomman veron.

Näinpä, koko "uudistus" olisi ollut toteutettavissa (sähköautoja lukuunottamatta) bensa/dieselveron
korotuksella.
Toki landella asuvat olisivat nillittäneet epäoikeudenmukaisuudesta, mutten näe miten
tämä uusi systeemi olisi sen tasapuolisempi vaikka tiet jaettaisiin eri tasoisiin verotusalueisiin.

Toki Ollilan&co businekset olisivat kusseet, byrokratia olisi pienentynyt ja autokanta olisi uusiutunut nopeammin.

Eihän sitä bensa ja dieselveroa tarvitse korottaa, koska  uudellakin verotuksella virallisesti aiotaan kerätä vähemmän rahaa autoilijoilta kuin nykyisin.  Tosin, kun sinne lisätään loisiksi muutama voittoatavoitteleva yhtiö, konsepti, että kulut eivät nouse ja verokertymä on sama on ihan puhdasta paskapuhetta.

Siis jos verokertymä halutaan pitää samana, siis kerätä kuusi kertaa enemmän rahaa liikenteeltä, kuin sen kuluihin käytetään, ei tarvitse tehdä mitää. Ei edes korottaa polttoaineveroa.

Mutta jotta ollila ja Panda-ryhmä saavat vedätettyä sen haaveileman miljardinsa veronmaksajien persuksista, tarvitaan yhtiöittäminen, kalliit käyttäjien maksamat gps-valvontalaitteet ja yksityiset yhtiör valvomaan verottamaan ja vetämään voittonsa verosta. Siis loisena siivun veronmaksajan persnahasta. Bernerkin saanee jonkin palkinnon uuden ihmisten pakollisen yksityiseen taskuun kuppaus- ja valvontakeinon avaajana. Polttoainevero, kun tulee valtion kassaan aina miltei 100%:na. Sen keräämiseen ei kulu rahaa. Se aiotaan korvata systeemillä, jossa veron kerääminen maksaa ison siivun verotuotosta ja kulu menee yksityisiin taskuihin. Samoin käyttöveron keräämisestä lähettämällä maksulappu ei isoa kulua mene, kun järjestelmä on nyt valmis ja maksettu.

Tässä hallintoa lähellä olevien yhtiöt odottavan vesi kielellä pääsevänsä kuppaamaan oman siivunsa verosta. Sähköautojen osalta veroa voidaan kerätä, kuten dieseleiltä. Polttoainevero sähkökäyttöiselle. Järjestelmä on jo olemassa.

Berner on selvästi varkaiden kärtyri, joka puhuu naama pokkana paskaa. Ei se voi olla tyhmä. Joka olisi toinen selitys?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

kelloseppä

Quote from: Pikkuvaimo on 28.12.2016, 19:16:04
...
Tämä on taas kerran yksi suunnitelma, jonka tarkoituksena on (rahastuksen ja valvonnan lisäksi) pakottaa ihmiset asumaan tiiviisti isoissa keskittymissä. Jatkaa samaa linjaa kuin Sote-uudistukset ja muut keskitysprojektit.

Asumisen keskittäminen on vain eräs osa koko orwelliaanisen yhteiskunnan rakennusprojektia, juuri siitä syystä, että taajamissa asuvia pystytään valvomaan helpoiten. Rahastaminenkin on tässä vain hankala välivaihe - ei rahalla mitään tee, ellet hallitse työmuurahaisiksi määrättyjen tulevia tekoja. Siksi ajattelun yhdenmukaistaminen ja niiden kautta syntyvien tekojen hallinta koko populaation kattavavuudella on se lopullinen tavoite.

Ellei pakota itseään hahmottamaan tätä suurta kuviota kaikessa karmeudessaan ja (lähes) kaiken kattavassa kattavuudessaan, ajautuu sivuun keskittymään ainoastaan suuren suunnitelman yksittäisten instrumenttien kritisointiin muka toisistaan irrallisina ja riippumattomina hankkeina. Tämä on juuri koko suurprojektin eteenpäin viejien tietoinen tarkoituskin. Kuten tavattoman kärsivällinen luonne. Tätä projektia ei viedä aivan alusta aivan loppuun yhden ihmisiän aikana ... Siksi voidaan sallia ja jopa tarkoituksellisesti itsekin operoida paikallisesti megalomaanisen kokonaisuudenkannalta pieniä ja lyhytkestoisia takapakin ottoja, kunhan vain iso juna etenee.

Kuvion kokonaisuudessaan hahmottaneet yksilöt leimataan hörhöiksi, joiden kanssa rationaalinen argumentaatio on muka mahdotonta. Joten heidät leimataan hörhöiksi, jotka eivät suostu keskustelemaan juuri halutusta muka irrallisesta ykistyiskohdista ja sen perusteista. Juuri tässä piilee koko homman juonikkuus: arkipäivän sosiaalisen toiminnan, niin perheessa kuin työpaikoilla, luomien lähtökohtien mukaan eihän tälläisen suuren kuvion luomisen argumenteissa: ihailtavien filosofisten pohjalta kumpuavien taloudellisesti, sosiaalisesti, paremman yhteiskunnallisen ja inhimillisen tulevasiuuden tms... pohjalta olekaan mitään järkeä. Mutta jos suurta kuviota lähdetään hahmottamaan maailmanvaltias - fantasioiden harhaisesta lähtökohdasta, järki löytyy. "Miten me saamme Sinut ja vaikkapa miljardi muuta länkkäriä tekemään juuri niin kuin haluamme" -tavoitteen asettelusta käsin ne järjelliset argumentit läytyvät - suuren kuvion jokaiselle instrumentille. Asutuksen keskittäminen, liikkumisen valvonta, käteisen poisto maksuvälineenä, vihapuhe -käsite rikoksesta, jota ei lakikoodeksisssa ole kriminalisoitu jne... Se, että sellainen harhaisuus on örkin järkeä ja örkin järjenkäyttöä, ei sitä järjettömäksi tee. Örkille.

Ei tällaisia suuria suunnitelmia luoda inhimillisellä arkijärjellä. Sen totaalinen arkijärjettömyys ensimmäiseksi pitäisi itse itsensä pakottaa ensin hyväksymään ja sen jälkeen ymmärtämään. Vaikka vatsassa vääntää ja aivot puuroutuvat. Tunneshokit tulevat vasta sen jälkeen, jahka tämmöisen perkeleellisyyden olemassaolon ensin tunnustaa itselleen. Ei ennen. Hörhöksi ja hörhöilyksi leimaaminen on paljon inhimillisempi reaktio. Paljon helpompi vaihtoehto. Tuntevalle inhimilliselle ihmiselle.

Vasta sitten alkaa vastatoimien suunnittelu ja toteuttaminen. Vasta sitten.

PannuHattu

Valtion verotulot tieliikenteestä 2009 - 2015
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/verotus_ja_hintakehitys/valtion_verotulot_tieliikenteesta
2009 tuloa 5,99 miljardia ja 2015 tulot 7,76 Miljardia.

Tieverkon kunnossapitoon ja kehittämiseen käytettiin vuonna 2012 reilu 0,8 miljardia.
http://www.tieyhdistys.fi/binary/file/-/id/3/fid/10/

Vuonna 2013 tieinfran korjausvelka oli jo kasvanut 2,5 miljardiin euroon.
http://www.aamulehti.fi/Autot/1194829422081/artikkeli/koneyrittajat+tieverkon+kuntoon+tartuttava+nyt+korjausvelka+jopa+2+5+miljardia.html
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.
- Thomas Jefferson

There are four boxes to be used in the defense of liberty: soap, ballot, jury and ammo. Please use in that order.
-Larry McDonald

Mr.Reese

Mistäpä löytyy yritys, jolla on extra 2,5 mrd € laittaa tieverkon kunnostukseen sen oston jälkeen? Jos Berner&co suunnittelee tuplasumutusta? Tiet ostanut firma ajautuu myös ongelmiin, koska teitä ei enää kukaan käytä ja sopimus velvoittaa pitämään ne kunnossa. Ääh, vaihdan Fordini johonkin liimatehtaalle menossa olevaan kaakkiin. Suomenhevonen oli jo kuolemassa sukupuuttoon, mutta mitä vielä, kohta valioyksilö on arvokkaampi kuin käyttökelvoton luksusmersu.
"Heille kun sanoo disko disko, niin he ovat silleen, että mennään." - Tiia Nohynek

"Yleensä vauvat ja mummot on parhaita mielenosoittajia, koska luovat kuin itsestään turvallista tilaa." - Marjaana Toiviainen

acc

Quote from: Impi Waara on 28.12.2016, 02:32:24
Eikö näy vielä autoilijoita seuraavaa sateliittia? Voi harmi. Sopii tulla yrittämään SIM-härdellin asennusta meikäläisen autoon.  >:( Kansalaistottelemattomana sellainen päätyy hyötyjäteasemalle.


Ehkä tuleva ajonseuranta ja siinä käytettävä laite toimii seuraavasti:

Autosta ei lähde signaalia satelliittiin. Satelliitti ei näe autoa. Auto paikantaa itsensä ja määrittää nopeutensa satelliittien sijainnin perusteella. Siis sama tekniikka kuin navigaattoreisessa. Laitteessa on SIM ja datayhteys langattomaan puhelinverkkoon, jonka kautta laite tarpeen mukaan välittää tiedot reitistä, ajasta ja nopeudesta ajoneuvojen seurantakeskukseen. Laite ottaa myös vastaan seurantakeskuksen komentoja ja lähettää niiden perusteella tietoja seurantakeskukseen.

Ajoväylien omistajia ovat Liikenneverkkoyhtiö LIVE, kunnat, tieyhtiöt, siltojen ja tunnelien sekä levähdysalueiden ja yksityisteiden omistajat.

Ilmeisesti syntyy tieverkon käytöstä laskuttavia virtuaaliyrityksiä, jotka myyvät erilaisia tieliikenneverkon käyttösopimuksia autojen haltijoille. Tämä siksi, että ilman laskuttavien yritysten kilpailua ei synny innovatiivista toimintaa. Ajosuoritteesta laskuttavat yritykset tulouttavat tavalla tai toisella keräämiään varoja joko Livelle tai liikennemaksuvirastolle.

Ehkä maksuista laskuttaminen kilpailutetaan siten, että eniten tarjonnut saa laskuttaa jotain tiettyä tieliikenneverkon osaa.

Tuloksena on jonkinlainen yritysten ja niiden välisten sopimusten vyyhti. Paljon uusia johtajia. Uutta on huomattava riippuvuus tietoliikenteestä. Tämä on insinöörien, lakimiesten, kalvoja tehtailevien virkamiesten ja konsulttien unelma.

Kenties tulevaisuudessa kuljettaja näkee ajosuoritteen seurantalaitteen näytöstä kuinka paljon jo ajettu ajomatka maksaa ja esimerkiksi ilmoitukset "Olet nyt ajamassa yksityistielle. Veloitus on 0.99 euroa per kilometri" tai "Paikoitus tällä alueella maksaa neljä euroa tunti".
2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

mannym

Kytkimen taakse autoon helposti odometri, simmihäkkyrä ja gepsi. Sitten vaan ajelee, katsastuksessa sitten kilsat stemmaavat gepsihäkkyrän vastaaviin. Helppoa, hauskaa ja ah niin laitonta.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

toumasho

Quote from: acc on 28.12.2016, 21:46:39
Ehkä maksuista laskuttaminen kilpailutetaan siten, että eniten tarjonnut saa laskuttaa jotain tiettyä tieliikenneverkon osaa.

Tuloksena on jonkinlainen yritysten ja niiden välisten sopimusten vyyhti. Paljon uusia johtajia. Uutta on huomattava riippuvuus tietoliikenteestä. Tämä on insinöörien, lakimiesten, kalvoja tehtailevien virkamiesten ja konsulttien unelma.

Kenties tulevaisuudessa kuljettaja näkee ajosuoritteen seurantalaitteen näytöstä kuinka paljon jo ajettu ajomatka maksaa ja esimerkiksi ilmoitukset "Olet nyt ajamassa yksityistielle. Veloitus on 0.99 euroa per kilometri" tai "Paikoitus tällä alueella maksaa neljä euroa tunti".

Näin tietoliikennealan ihmisenä koen, että olet osunut oikeaan. Juuri noin tuo kuvio menee. GPS-loggeri lokittaa auton sijainti- ja nopeustietoja, 3/4/5G verkkoon liittynyt datayhteys lähettää tiedot joko reaaliaikaisesti tai purskeina "autovalvonnan" operaattorille. Autovalvonnan dataa keräävä operaattori tarjoaa dataliitännän tieverkon ylläpitäjäyrityksille, jotka hoitavat laskutuksen.

Odotettavissa tulevaisuudessa:

- Liivimies-taustaisten henkilöiden perustamat pikavippifirmat ottavat agressiivisesti osaa tieverkon huutokauppaan. Heiltä tulee erittäin perintäkelpoisia laskuja, joissa on muutaman sadan, tai tuhannen, prosentin vuosikorko. "Ajamalla tällä sivutiellä hyväksyt sopimuksen, jossa liityt tieverkon osakkaaksi a' 2000 € (+km veloitus, 5€ minimiveloitus)"

- Iltalehdistössä ei enää ole pelkkiä "Miten pikavipit ajoivat nuoren ihmisen elinikäisiin vaikeuksiin"-juttuja. Suhdeluku on tasan artikkelien kanssa, joissa kuvataan kuinka 18-vuotias vasta kortin saanut nuori on ajanut pillurallilla itsensä 50 000 euron velkoihin ja hyvin hämärät perintätoimistot ja lakimiehet hätyyttelevät heitä. Koron tietenkin juostessa kaksi- tai kolminumeroista viikkovauhtia.

- Dataverkon ylläpitäjillä on erittäin suuria vaikeuksia pitää omaa mobiiliverkon infrastruktuuria ehjänä maahanmuuttaja- ja köyhällistö valtaisilla alueilla. Laitteet sabotoidaan rikki tasaisin väliajoin.

- Erilaiset hakkerointi- ja modausfirmat kukoistavat, joku keksii keinot, miten järjestelmää kyetään huijaamaan hetkellisesti.

- Poliisi perustaa kokonaan uuden organisaation, jonka tavoitteena on pelkästään näiden modi-kuskien käräyttäminen.

- Lainsäätäjä joutuu viilaamaan joka vuosi lakeja, joilla valvontaa ja sen kierrosta tulevia sanktioita kiristetään.


Että silleen. Voisi muuttaa vaikka Teksasiin muiden punaniskojen sekaan. Tai ostaa sen sähköllä toimivan lentovermeen.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Archaeopteryx

Kuten on jo monesti sanottu, polttoainevero on täysin tasapuolinen kaikille suhteessa ajosuoritteeseen.

Ongelmana ovat sähköautot, mutta niihinhän voidaan sitten asentaa gps-seuranta ja kilometrivero. Ehdotan pilottilaitteeksi Juha Sipilän Teslaa, ja nettiin seurantapalvelua josta näkee, onko satelliitti-Jussi muuttomatkalla kohti Afrikkaa vai kotipesässä.

Eihän se nyt voi huono idea olla, koska Juhan puolue seurantaa ehdottaa?