News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat

Started by VeePee, 17.08.2011, 13:31:34

Previous topic - Next topic

VeePee

Tähän ketjuun voisi koota henkilökohtaisesti koettuja/nähtyjä rasistisia tapahtumia. Ei siis kaverilta kuultuja tai lehdestä luettuja vaan täysin omakohtaisia kokemuksia.

Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt kaksi selvästi rasistista tapahtumaa:

Ensimmäinen oli joskus 90-luvun puolivälin tietämillä lähijunassa:
Junassa istui tummaihoinen nainen ja käytävän toisella puolella kaksi tukevasti juovuksissa olevaa VHM:ää. Miehet alkoivat nimitellä naista neekerihuoraksi ja innostuivat heittelemään kolikoita naisen jalkoihin. Juna oli täynnä ihmisiä eikä kukaan puuttunut tilanteeseen. Itsekin olin vielä silloin sen verran nuori etten siihen kyennyt. Hauskana yksityiskohtana mainittakoon, että suurimman uhon laannuttua miehet keräsivät kolikkonsa naisen jaloista ennen poistumistaan junasta.

Toinen tapahtuma oli muutama viikko sitten ollessani lasteni kanssa puistossa:
Neljä 10-15v somalityttöä yrittivät kulkea puiston sivuitse pyörätietä pitkin. Pyörätien reunassa olevalla penkillä istui pussikaljaa kittaava vanhempi VHM, joka alkoi haukkua tyttöjä somalihuoriksi. Tytöt eivät uskaltaneet ohittaa raivoisasti huutavaa ja sohivaa känniläistä vaan jäivät turvallisen matkan päähän miettimään miten pääsisivät jatkamaan matkaansa. Jätin omat muksut kiipeilemään telineeseen ja kävin saattamassa somalitytöt känniurpon ohi, jolla nyt pysyi suu supussa. Tyttöjen mentyä annoin kyseiselle huutelijalle palautetta sen verran painokkaasti, että hän keräsi kaljakassinsa ja suori vikkelästi matkoihinsa.

tjuguskegg

Lasketaanko tähän ketjuun myös sellaiset viestit, jotka käsittelevät kantaväestöön kohdistuvaa rasismia?

VeePee

Jaakko P.

Kerran kävin pyytämässä toisten puolesta anteeksi eräältä kauniilta mustalta tytöltä. Neekeriä siinä tirskuttiin ihan kuuloetäisyydellä.
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

poeka

Kerran käppäilin yön kähmässä (n.0200 aikoihin) Kampista bussiasemalta Rautatientoria kohti. Rautatieaseman ovella norkoili kolme kappaletta tummaihoisia nuorukaisia, jotka huutelivat äänekkäästi perääni "Sinä suomipaska somaliahdistelija!"

Teki mieli kommentoida, että vaikeata on ollut ahdistella, kun kotikylillä ei somaleita ollut siihen mennessä näkynyt ja luulisin, että tuskin on vieläkään.

Jätin kommentoimatta ja kävelin normaalia ripeämmin pysäkille josta sitten kyytiin ja perille määränpäähän.
"Minä tahdon kaatua kunnialla vapaan ja väljän taivaan alla."

uffomies

Söin lapsena neekerisuukkoja ja lakuja (Sori vaan mutta sen nimisiä ne oli). Olin paha rasisti, varmaan mun äitini pakotti minut ostamaan pahoja karkkeja. Ajattelin jopa lapsena että neekerit on kivoja (Tuohon vaikutti Pekka ja Pätkä neekereinä- elokuva). Antakaa minulle anteeksi ...

Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

tietotyöläinen

Quote from: VeePee on 17.08.2011, 13:31:34
Neljä 10-15v somalityttöä yrittivät kulkea puiston sivuitse pyörätietä pitkin. Pyörätien reunassa olevalla penkillä istui pussikaljaa kittaava vanhempi VHM, joka alkoi haukkua tyttöjä somalihuoriksi. Tytöt eivät uskaltaneet ohittaa raivoisasti huutavaa ja sohivaa känniläistä vaan jäivät turvallisen matkan päähän miettimään miten pääsisivät jatkamaan matkaansa.

En halua missään nimessä vähätellä känniurpojen rasismia, mutta kerrottakoon, että kerran yksi puistonpenkillä itsekseen kajoitteleva känniurpo solvasi minua senkin kokoomuslaiseksi.

Sunt Lacrimae

Quote from: tietotyöläinen on 17.08.2011, 15:29:48
Neljä 10-15v somalityttöä yrittivät kulkea puiston sivuitse pyörätietä pitkin. Pyörätien reunassa olevalla penkillä istui pussikaljaa kittaava vanhempi VHM, joka alkoi haukkua tyttöjä somalihuoriksi. Tytöt eivät uskaltaneet ohittaa raivoisasti huutavaa ja sohivaa känniläistä vaan jäivät turvallisen matkan päähän miettimään miten pääsisivät jatkamaan matkaansa.

En halua missään nimessä vähätellä känniurpojen rasismia, mutta kerrottakoon, että kerran yksi puistonpenkillä itsekseen kajoitteleva känniurpo solvasi minua senkin kokoomuslaiseksi.

Meikäläistä ryssiteltiin kerran lähijunassa, kun aikana ennen polyfonisia ja mp3-soittareita olin huumorimiehenä pistänyt kännykkään Neuvostoliiton kansallislaulun soittariksi. Tällöin asialla vanhempi naishenkilö.  ;D
Play stupid games, win stupid prizes.

jupeli

Jos ihan oikeasti kaikki tai siis lähes kaikki rasistikertomukset ovat keskittyneet vain puistonpenkkien, linja-autojen, ratikoiden ja junien känniurpojen mossotuksiksi, joista muuten ei kukaan välitä muuta kuin olankohautuksen verran, niin.... miksi helvetissä ne nyt ovat niin tärkeitä? Aivan oikein. Muu suomalainen kansa kun siis ei ole rasistista, niin toorssilaisten pitää pitkän valheilla voidellun tikun kanssa tönkiä, että edes saataisiin tikusta rasistiasiaa.

Mutta onneksi keltapunalady on menettänyt diktattorin asemansa ja niinpä ei nyt sitten somalityttöjä junan alle muka työntelevia suomalaisia puliukkoja tms. ole niin paljon lööpeissä ollutkaan.

Paremman väen ei tarvitse nyt niin paljon mennä esittelemään anteeksipyyntöjä suomalaisten kauheudesta, varsinkin kun pyöräilevät somalitytöt eivä ihan oikeesti osaisi kiertää puiston humalaista suomalaissetää.

jjaik

Minusta ketjussa mainitut tapahtumat ovat ennemmin kehittymättömyyttä ja kusipäisyyttä kuin silkkaa rasismia.

Ernst

Quote from: tietotyöläinen on 17.08.2011, 15:29:48

Tätä ei voitane laskea rasismiksi, vaikka puuroslaisen TM katsannon mukaan jokainen erilainen kulttuuri* on verrattavissa rotuun, ja siksi kokoomuslaiseksi solvaaminen oli ilman muuta rasismia.

* ja kyllä kokoomuslaisilla on ihan omat tapansa ja salaiset käsimerkitkin, siis oma kulttuuri. Kokoomusnaiset ovat kauniita.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Rapsakka Rapu

Pirssiä ajaessa minua on kahdesti tämän kesän aikana haukuttu ählämiksi. Molemmilla kerroilla henkilö oli varsin päissään. En kuitenkaan mielestäni näytä idän ihmiseltä.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

uffomies

Quote from: ananaskaarme on 17.08.2011, 17:04:56
Quote from: VeePee on 17.08.2011, 13:46:51
Quote from: Vihanator
Lasketaanko tähän ketjuun myös sellaiset viestit, jotka käsittelevät kantaväestöön kohdistuvaa rasismia?
Tietysti.

Olen ilkeä ja pelaan pakkåruåtsikortin. Siitä saa valtaosa suomalaistaviksista itkettyä helposti monta sataa sivua syrjintä- ja rasismikokemuksia. Jollei ylläpito ehdi väliin.

Tarkoittaako ketjun avaaja siis rasismilla vain "varsinaisuuksia", siis onko meneillään rasismirunoilija Puurosen puuroviikot, joilla mikä hyvänsä on rasismia, kunhan osallisena vain on "varsinaisuuksia" eli esim. romaneita, somaleita, kosovon albaaneja tai afgaaneja?

Katsoen keskustelua mikä on rasismia/vihapuhetta niin tähän ketjuun sopinee kaikki kokemukset jossa on vaan tullut pahamieli eli jonon perään vaan kokemukset  :)

Erikseen voisi tehdä ketjun jossa ollaan oikeasti pahoja ja ollaan fyysisesti hyökätty ihmiseen kiinni, määritellään rajaksi että kun koskee toiseen niin on raja ylitetty.
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Jouko

Viisi nahkatakkista tummaa karpaasia retuuttaa minihameista blondilutkaa niin että jalat ovat ilmassa. Kauempana odottelee joukko mustakaapuja lastenrattaineen noita "urhojaan" palaavaksi.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Farrow

Omakohtaisesti todettua.. ainakin tulee mieleen tällanen:
Suomi jääkiekon maailmanmestari 2011. :) Kaikki torille, minäkin.

Tummaihoinen pikkutyttö nousi jonkin rakennuksen seinustalla hiukan korkeammalle seisoskelemaan, jotta näkisi paremmin. Heilutti Suomen lippua kädessään. Siihen sitten tuli vanhempi mies, lähettyville. Hänpä sitten totesi jotenkin tähän tyyliin sille tytölle, kovaan ääneen:
"...pitäs vähän katsoo et kuka sitä lippua saa heiluttaa ja kuka ei! Ja että kuka ei kuulu joukkoon...!" ja jotain muuta, en muista sanatarkasti mitä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

Ammadeus

En ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään rasistista tapahtumaa joka olisi kohdistunut Suomessa maahanmuuttajaan.

tjuguskegg

Quote from: Farrow on 17.08.2011, 17:30:26

Tummaihoinen pikkutyttö nousi jonkin rakennuksen seinustalla hiukan korkeammalle seisoskelemaan, jotta näkisi paremmin. Heilutti Suomen lippua kädessään. Siihen sitten tuli vanhempi mies, lähettyville. Hänpä sitten totesi jotenkin tähän tyyliin sille tytölle, kovaan ääneen:
"...pitäs vähän katsoo et kuka sitä lippua saa heiluttaa ja kuka ei! Ja että kuka ei kuulu joukkoon...!" ja jotain muuta, en muista sanatarkasti mitä.

No olipa yllättävää, että sinä olet kuullut moisen.

Farrow

Quote from: vihanator on 17.08.2011, 18:36:11

Mitä oikein yrität vihjailla ja miksi?
Enkä siis ollut kuullut, vaan itse nähnyt, vieressäni tuon tapahtuman.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

retired

Yökehossa on viiden miehen ryhmä, neljä tod.näk. venäläisiä ja yksi tummempi, ehkä irakista? Herrat kävelevät salissa omat oluttölkit kädessä, tönivät kaikkia vastaantulijoita, mutta eivät saa ketään provosoitua.

Ulos heitettäessä tumma kaveri huutaa useaan kertaan kovalla äänellä: "Olen pakolaisena suomessa ja olen tullut tänne tappamaan suomalaisia!" Mies on reilun parikymppinen, salilla käynyt ja erittäin aggressiivinen, epäilisin että oli tullut otettua myös A-vitamiinia oluen kyytipoikana, niin hullunraivolla hän huutaa ja uhoaa. Venäläiset ovat hiljaa.

Ulkona tumma vielä yrittää epätoivoisesti saada portsareita käymään kimppuunsa, mutta ketään ei kiinnosta ja porukka häipyy paikalta.

Kova oli uho ja halu tappaa kaikki suomalaiset, mutta ei silti uskaltanut kuitenkaan käydä esim. yksin koko viisikkoa poistaneen poken päälle. Että sellainen sankari. Toivottavasti kaveri on löytänyt jonkun joka on ottanut haasteen vastaan ja päässyt kokeilemaan sitä suomalaisen "tappamista" ja toivottavasti haastettu on ollut vahvasti eri mieltä!

Eikun pitkää ikää pellelle!

Tommi Korhonen

Olen ollut Ranskassa kahdesti "rasistisen" teon kohteena. Toisella kerralla känniääliö nuorehko mies (~30v) alkoi kadulla uhoamaan jotain siitä kuinka tulen Ranskaan viemään heidän työnsä. Pilkkasi olematonta ranskankielentaitoani ja vähän kävi päällekin rinnuksiin kiinni. Neuvottelulla paikallisten tovereiden avulla tilanne jäi siihen.

Toisella kertaa nuoriso tuli aamusta pitkäksi venähtäneestä diskoillasta, siis diskot kun ovat loputtomiin auki. Pahoinpitelivät meidän suomen rekisterissä olleita autojamme. Mitä lienee epäilyttäviä ulkomaalaisia kuin rekisterinumeroitakin on noin vähän.

Kummallakin kerralla kyseessä oli enempi känniääliöily, ja kun olimme molemmat suomalaiset vaaleita ja aika hyvin paikallisia tapoja kunnioittavia ja työtä tekeviä niin en oikein osannut ajatella noita minään. Kyllähän tietysti päällekäyminen on ikävää, mutta se oli niin huonossa kunnossa etten sitä juuri noteerannut.

Teknisesti ottaen rasismina ei noista voi puhua, jos ehkä muukalaisvihamielisyytenä.

Suomessa en muista rasistisia tekoja. Jotain hämäriä mielikuvia on portsarin blokkaamista mustalaisista ja tummasta kaverista, mutta molemmat tapaukset käsiteltiin ihan ammattimaisesti ja rauhallisesti. Näitä ei voi siis nimittää oikein rasismiksi.

Onko rasismia se kun vartioliikkeessä myymälävartijana työskennelessäni kyttäsimme - myös myyjien pyynnöstä - mustalaisporukoita hieman tavallista tarkemmin? Tähän tosin oli syynsä, olivat usein tunnettuja porukoita ja silläkin pienellä otoksella epäilysten kohdanto oli hyvä. Yritin kyllä silloin olla naivisti tasa-arvoinen ja neutraali, mutta kyllä se erityishuomio oli ihan ansaittuakin.

Jotain ihan pientä tilan haltuunottoa olen myös monikulttuurisilta nuorisoporukoilta ollut havaitsevinani. Hervannassa tilanne on kuitenkin suhteellisen hyvä, ja niistä ei ole mitään vakavaa tilannetta tullut. Ei sellaista josta edes tänne viitsisi kirjoittaa. Enempi kai nuorisoporukanomaista keekoilua. Ja kyllä yöbusseissa niitä ylenkatseita ja pieni omaan partaan mutinoita on ollut molemminpuolisesti, mutta ei mitään sellaista joka olisi ollut uhkaavaa tai vaatinut minua puuttumaan asiaan. Ei siis esim uhkailevaa huutelua tai panettelua, vaan omissa porukoissa jupisemista.

Olen kyllä valmis ojentamaan perusteetonta huutelua tai uhkailua, joskus jopa valmistautunutkin siihen mutta ei sitten ole ollut tarvetta.
Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Eino P. Keravalta

Quote from: Ammadeus on 17.08.2011, 17:40:40
En ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään rasistista tapahtumaa joka olisi kohdistunut Suomessa maahanmuuttajaan.

En minäkään.

Olen vuosikymmenet kulkenut pääkaupunkiseudulla katuja, istunut junissa ja metroissa, jonottanut nakkispudarilla ja kolunnut kapakoita sekä työskennellyt monikulttuurisissa työpaikoissa, mutta en ole ikinä todistanut ulkomaalaiseen kohdistuvaa rasismia. Sellaista varmasti täytyy olla olemassa, mutta luultavasti ilmiö on erittäin harvinainen ja julkisuudessa valtavasti liioiteltu ideologisista syistä.

Minuun sen sijaan on kohdistettu väkivallan uhkaa ja mahdollisesti rasismia. Jälkimmäisestä en tosin ole varma: en osaa sanoa, onko etninen alkuperäni ollut se syy, miksi somalijengi tuli juuri minun kännykkääni ryöstämään - tosin siinä onnistumatta.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Jaska Pankkaaja

Quote from: Ammadeus on 17.08.2011, 17:40:40

+ 1

Vannon näin olevan.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Jouko

Minullakin on sellainen käsitys että meillä vieraisiin pyritään suhtautumaan ylikunnioittavasti ja huolehtivasti, jopa näiden vaivautumiseen asti. Tietenkin se edellyttää että vieraskin käyttäytyy kohteliaasti ja korrektisti.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Slartibartfast

Itse vietin koko lapsuuteni ulkomailla. Eli ei koskaan ole ollut äidinkielenopettajaa. Sen takia jäi äidinkielenopinnot vähän vajaaksi. Vaikka olen nykyään asunut viisitoista vuotta Suomessa niin minun kielioppi takertelee aika pahasti. Välillä minut haukutaan virolaiseksi ja välillä ties miksi. En siis tarkoita että virolaisissa olisi joku vika, vaan se että minua haukutaan vitun virolaiseksi (eli selkeätä vihapuhetta). Kaikin pahin kokemukseni oli kun yksi vanhempi herrasmies päätteli että minun on pakko olla saudi-arabialainen.Sellaista tässä maassa sattuu ja tapahtuu syntyperäiselle suomalaiselle.
"Det känns som Irak eller något annat arabland. Jag trivs jättebra i Malmö." -Fatima Obaid

viherpiiperö

Onhan noita tullut nähtyä, tosin useimmat menevät juurikin kategoriaan känniääliöiden huutelut. Joiltakin maahanmuuttajaporukoilta olen kuullut kommentointia itsekin mutta Helsingin yössä liikkuessa se on nykyään suht normaalia eivätkä tapahtumat jää sen erityisemmin mieleen. Pistetään nyt kuitenkin muutama hauska tapaus vuosien varrelta...

Nuorempana kotipitäjällä kauppaan saapui isompi joukko kansallispukuisia ja samantien kun ensimmäinen astui sisään otti myyjä puhelimen käteen ja ilmoitti rauhallisesti ettei ko. porukalla ole kauppaan mitään asiaa kunnes toinen myyjä tulee tauolta. Hirveä valitushan siitä alkoi ja kyseltiin epäilläänkö heitä muka varkaiksi. Noh, myyjä totesi kylmän viileästi että kun noin sanotte niin nyt epäillään. Hölmistynyt joukkio meni sitten kiltisti odottamaan ulos kunnes toinen myyjä saapui tauoltaan ja tällöin enää yhdellä heistä oli asiaa liikkeeseen; 2 askia punaista marlboroa. Epäilen että kyse oli enemmänkin kokemuksen tuomasta tiedosta kuin rasismista, kyseiset henkilöt olivat paikkakunnalla erittäin hyvin tunnettuja tavoistaan.

Toinen tapaus sattui bussissa matkalla Vantaan suuntaan. Todella humalainen vanhempi mieshenkilö kehotti kovaan ääneen bussiin astunutta tummaa, noin 15-18 -vuotiasta poikaa painumaan sinne mistä on tullutkin. Poika pysähtyi, katsoi herraa silmiin ja totesi täydellisellä suomella syntyneensä Vantaalla ja eikös tämä bussi ole sinne menossa. Oli herra sen jälkeen aika hiljaa, muu bussi tosin naureskeli jonkin aikaa.

Sunt Lacrimaelle; mulla oli vähän aikaa sitten sama soittoääni, laivaston kuoron esittämänä ja herätti hilpeyttä useaan otteeseen kanssaihmisten keskuudessa.

svobo

Kerran kadun toisella puolella käveli vastakkain syrjäytynyt, humalainen kantis, joka mylväisi vastaan tulevalle kaukoitätaustaiselle naiselle, että "huora".

Toisen kerran olin ukrainalaisen työkaverini kanssa menossa yökerhoon, kun jonossa kohtasimme hänen ystäviään, jotka olivat jostain entisen Neuvostoliiton eteläisimmiltä alueilta ja jotka näyttivät ulkonäkönsä puolesta täysin välimerellisiltä, vaikkakin puhuivat venäjää ja olisivat halunneet juoda votkaa. No pääsivät sisään yökerhoon, mutta tiskillä sanottiin, että teille ei myydä. Korjasin myyjälle, että eivät nämä ole niitä, miltä näyttävät, niin hän uhkasi olla myymättä enää minullekaan. No entiset neuvostoliittolaiset lähtivät sitten paikasta pois.
"Eilen paluumatkalle Irakiin lähteneillä mieli muuttunut kun olivat nähneet Helsingin. Aikovat palata Saarijärvelle päästäkseen Helsinkiin."
Jani Ilola (@i_lo_la) December 10, 2015

törö

Quote from: jupeli on 17.08.2011, 15:58:59
Jos ihan oikeasti kaikki tai siis lähes kaikki rasistikertomukset ovat keskittyneet vain puistonpenkkien, linja-autojen, ratikoiden ja junien känniurpojen mossotuksiksi, joista muuten ei kukaan välitä muuta kuin olankohautuksen verran, niin.... miksi helvetissä ne nyt ovat niin tärkeitä?

Kerran Intissä ollessani oli perjantai-iltana Helsingin linja-autoasemalla odottelemassa kyytiä kotiin. Siellä oli myös spurgun näköinen tyyppi, joka huoritteli kovaan ääneen muutamaa 12-14-vuotiasta venäläistyttöä. Vieressäni sattui olemaan muuan samassa kompaniassa palvellut heebo, jonka tiesin potevan ryssävihaa, ja hän häpesi silmät päästään spugen käytöksen takia. Tytöt sen sijaan eivät olleet huomaavinaankaan spugea.

Marko Parkkola

En tiedä oliko rasistinen tapaus, mutta joka tapauksessa "seureeseen" kuuluvat kaksi vähemmistön edustajaa yritti kerran kaupata minulle ja (silloiselle) vaimolle t-paitoja Espoon keskuksen juna-asemalla. Vaimoni vastasi kohteliaasti, että ei kiitos, jolloin takaisinpäin alkoi tulla huorittelua ym. Välittömästi tempaistiin myös puukko esille. Onneksi olivat sen verran kaukana ja juna tuli sopivasti, että hyppäsimme lähijunaan ja menimme pysäkinvälin, josta kävelimme kotia.

Ehkä kyseessä ei ollut rasismi, vaan avoin kapitalistinen kaupankäyntitilanne, jossa vähemmistön edustajat halusivat alkaa tinkimisprosessiin. Omituista kyllä en nähnyt kummallakaan yhtään t-paitaa...

Ernst

Kaipa sinä heti puutuit vihapuheeseen, ääneen, kovaan ääneen ja ajoit rassistin kuutamolle.

+

Ei sattuisi olemaan yhtään tarkempaa muistikuvaa?
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Suvaitsija

Quote from: vihanator on 17.08.2011, 18:36:11

Kuvitteletko, ettei Suomen lintukodossa ole yhtäkään kusipäätä, joka voisi noin sanoa? Mielestäni Farrow on keskustellut asiallisesti foorumilla, toisin kuin eräät.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013