News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Omakohtaisesti todetut rasistiset tapahtumat

Started by VeePee, 17.08.2011, 13:31:34

Previous topic - Next topic

Lemmy

No jaa, joskus tuossa viime vuosikymmenellä keskustan baarissa istuin minä, aussikaveri ja rastatukkainen uusseelantilainen maori (kuvitelkaa RedDwarfin Kryten, Rimmer ja Lister) ja puhuttiin siinä lontooksi p-aa... noh, sisään purjehti kolme nuorehkoa daamia "sillä silmällä" liikenteessä ja kuinka ollakaan neidit pelmahtivat meidan pöytäämme viereen kiehnäämään. Oltiin kaikki silloin ns. "vakisuhteessa" eli otettiin aika huumorilla... mutta. Lieneeko ollut peliteoria kyseessä kuka osui kohdalleni, mutta keskustelu meni seuraavasti.
- Helou ai äm 'Leena'
- Hi, I'm 'Lemmy'
-Veer aar juu vram?
-I live in Vantaa.
-Nou ai miin veer vöör juu poorn.
-I was born at Naistenklinikka.
- Oleksää joku vitun Suomalainen?

...ja *pluf* prinssin valkea orhi muuttui ruosteiseksi ladaksi... :D
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

uffomies

Quote from: Lemmy on 18.08.2011, 11:35:40
No jaa, joskus tuossa viime vuosikymmenellä keskustan baarissa istuin minä, aussikaveri ja rastatukkainen uusseelantilainen maori (kuvitelkaa RedDwarfin Kryten, Rimmer ja Lister) ja puhuttiin siinä lontooksi p-aa... noh, sisään purjehti kolme nuorehkoa daamia "sillä silmällä" liikenteessä ja kuinka ollakaan neidit pelmahtivat meidan pöytäämme viereen kiehnäämään. Oltiin kaikki silloin ns. "vakisuhteessa" eli otettiin aika huumorilla... mutta. Lieneeko ollut peliteoria kyseessä kuka osui kohdalleni, mutta keskustelu meni seuraavasti.
- Helou ai äm 'Leena'
- Hi, I'm 'Lemmy'
-Veer aar juu vram?
-I live in Vantaa.

- Oleksää joku vitun XXX?

Jos tuon XXX paikalle vaihdetaan mikä muu tahansa sana kuin suomalainen niin vihapuhetta  :D

suomalainen jos valittaa niin kuka edes kuuntelee
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: pikku hukka on 18.08.2011, 11:21:43Tällaisia pieniä asenteellisia juttuja ja kommentteja kuulee paljonkin, esim. eräs ystäväni kommentoi yhteisen kääntyneen muslimituttavamme vaatteita kaapuina, vaikka todellisuudessa hänen pukunsa ovat tyrmäävän upeita, värikkäitä ja kaukana burkhista! Kaunis nainen muutenkin, varmaan ollut pieni shokki hänelle kuinka (erityisesti miesten) suhtautumistapa häneen on muuttunut pukeutumistyylin vaihtumisen myötä

Täytyy kyllä olla erityisen herkkäkorvainen, jos pahastuu siitä, että vaatteita nimitetään kaavuiksi. On myös hassua, että burkhasta/burkasta on tullut yleisnimitys ties mille musliminaisten vaatekappaleille. Mieluummin suosisin sanaa kaapu, joka on sentään suomen kieltä.

Itse käytän joskus muun muassa Iranista ja muista muslimimaista (samoin kuin tietysti Afrikasta) hankkimiani vaatteita eikä haittaa yhtään, miten niitä nimitetään tai miten miehet niihin suhtautuvat. Olen myös saanut kohteliaisuuksia aivan tuntemattomilta suomalaisilta VHM:iltä jopa ruokakaupan kassajonossa, kun olen liikkunut värikkäissä etnotamineissa, vaikkeivät ne mielestäni niin hyvin minua pue kuin mustia naisia. Jos musliminaiset muuten todellakin haluavat olla herättämättä miesten huomiota (kuten he pukeutumistaan perustelevat), niin sopivia ratkaisuja varmasti löytyy jokaiseen ympäristöön.

Pahoittelen lievää OT:tä. Joka tapauksessa ihmisten pitää mielestäni saada kotisohvallaan kommentoida ihmisten ulkonäköä ja ihan mitä tahansa vapaasti.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Elemosina

Minua on haukuttu rasistiksi kun en antanut mustan miehen ottaa kädestäni kiinni illalla katua ylittäessäni. Herra toki huomasi erheensä ja pyysi anteeksi. En siis lähtenyt ylittämään hänen kanssaan käsi kädessä tietä, koska tuntematon mies ja koska ratikka oli tulossa päälle.

Musta mies huoritteli minua sujuvalla suomella kun en halunnut lähteä hänen kanssaan tanssimaan eräässä yökerhossa.

Saksassa lomaillessani saksalaiset suuttuivat minulle kun en osaa saksaa (!). Olin bileissä ystävieni kanssa (suomalaisia jotka asuvat Saksassa) ja siellä sitten saksalaistyttö lausahti minulle että mitä minä edes teen Saksassa kun en osaa kieltä kun englanniksi juttelin. Muukalaisvihaa sanoisin eikä rasismia.

Kun kävin ala-astetta kehäkolmosen ulkopuolella olevassa pikkukaupungissa, kouluumme tuli puoliksi afrikkalaisia oppilaita perheen verran. He puhuivat suomea ja tulivat aika nopeasti tunnetuiksi (hyvässä mielessä) johtuen muusta massasta poikkeavasta ihonväristään. Jossain vaiheessa, lienee yläaste/lukioikäisinä sitten toisten koulujen pojat haukkuivat ihonvärin perusteella yhtä pojista. Tappeluhan siitä tuli, tosin tummaihoisemman pojan kaverit puolustivat häntä ja nimittelyn aloittaneet kundit saivat köniinsä. En oikein osaa sanoa oliko kyse rasismista vaiko vaan perinteisestä erinäköisyys-aspektista ja nuorten miesten uhosta sekä tappelunhalusta.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Nuivake

- Helou ai äm 'Leena'
- Hi, I'm 'Lemmy'
-Veer aar juu vram?
-I live in Vantaa.

Hahaha! :D
Päivän parhaat naurut! Kiitos!
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Lalli IsoTalo

Heh.

Oltiin poikien kanssa jossain Lontoon klubissa  1983 tai 1984 (muistaakseni) katsomassa jotain bändiä. Mentiin sitten helpottautumaan, kun WC:stä ryntäsi ulos Andy McCoy maailmanomistajan elkein ja räyhäsi meille mennessään "get the fuck out of my way". Vastailtiin sille sitten tyyliin "vedä sinä jätkä v*ttu päähän ja pakene Pelkosenniemelle".

Siihen aikaan tuo ei ollut rasistinen tapahtuma, vaikka mukana oli mustalaisuutta ja Lappia.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tsm

Tuosta Lemmyn tarinasta tuli elävästi mieleeni vanha tapaus, joka ei sinällään liity otsikon aiheeseen.

Vuonna -99 lähdimme kuljettaja mukanamme parin kaverin kera Korsolaiseen "yökerhoon" ja kitaristiystävämme keksi tekeytyä "Tsekkoslovakialaiseksi vaihto-oppilaaksi" ja alkoi puhumaan kovin murtavaa englantia. Kaveri meni tyhjälle tanssilattialle tamppaamaan jalkaansa ja vinkkaili kankealla englannilla tyttöjä liittymään seuraansa. Muutamassa minuutissa baarin eksotiikankaipuiset naisihmiset piirittivät tätä ystäväämme ja jatkot vietettiin tuusulalaisella hiekkakuopalla kolmen erittäin vähäpukeisen neidin kera. Huomattavaa on, että neitejä ei kiinnostanut meidän suomea puhuvien kavereiden seura pätkääkään, eikä aikaa sitten hajonnut tsekkoslovakia herättänyt heissä minkäänlaista epäilystä kaverin identiteetistä.

Lopuksi täytyy todeta, että olimme kyllä ihan kiltisti ja veimme tytöt kotiinsa. Mieleen jäi vain kysymys siitä, että onko eksotiikan etsiminen jonkinlainen geneettinen erityispiirre naisväellä?

Kivikova

Saattaapi olla. Törmäsin pari viikkoa sitten Hesan yössä naiseen, joka kehui hänen kosovolaista miestään ja perusteli, että hänen erinomaisuutensa johtuu juuri kosovolaisuudesta. Jokin ajatusvirhe tuossa täytyy olla. Jos seurustelee jonkun tyypin kanssa, niin eikö sitä tee juuri sen takia, että tyyppi on mukava, ei sen takia, että hän on joltain alueelta?

Toinen esimerkki löytyi viime viikolla erään blogin kommenteista. Irmeli kehui kuinka afrikkalaiset ovat niin kivoja ja ystävällisiä. Naikkonen ilmoitti, että hänellä on heitä kavereinaan. Itse hommailen kaverit juuri sillä kriteerillä, että he ovat kivoja, en sen takia, että he tulevat jostain maasta tai ovat jonkin värisiä. Eksotiikka ilmeisesti hämärtää ihmisten käsitykset.

Siinäpä taas hieman "vihapuhetta" punavihreiden kauhisteltavaksi.  ;D
- Lukihäiriötä jo vuodesta 1977.
- Pessimisti ei pety!
- Tykkää Natsi-suklaa Eskimosta.

Eino P. Keravalta

Aika moni ihminen, erityisesti naisihminen, on rasisti.

Se ilmenee siten, että ulkomaalaiset saavat osakseen usein kritiikitöntä kiinnostusta, vaikka olisivat millaisia persnaamoja.

Vaikka minulla ei olekaan kunniaa olla persnaama, olen tehnyt sosiologisia kokeita esiintyen ulkomaalaisena puhuen englantia. Naisten kiinnostus lisääntyi noin 67.784 prosenttia, vaikkei se muutoinkaan vallan olematonta ole ollut. Tästä olen keskustellut viestihistoriani alkupuolella. Ja mainittakoon myös, että taannoinen ystäväni, joka ei käytännössä osaa ranskaa, sai mukavan yön erään nuoren naisen kanssa esiinnyttyään ranskalaisena: riitti, että puhui huonoa englantia tekoranskalaisella korostuksella ja rrroiskaisi ärrät niin, että sylki lensi.

:)

Huom: ärsyttävältä itsekehulta vaikuttavat viestiosuudet on valitettavasti ollut pakko lisätä, koska muussa tapauksessa suvaitseva fasististo leimaisi minut ja muut hommalaiset onanointia pääharrastuksenaan harjoittaviksi ja nuivuuden naisenpuutteesta johtuvaksi. Sinänsä ilmoitetut asiat kyllä pitävät paikkansa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

AlaKumi

Olin tana kesana pelaamassa rantalentopalloa kavereiden kanssa. Tuskin olimme paaseet alkuun kun todella humalainen somali/?/ tuli kysymaan etta paaseko mukaan peliin. Emme halunneet hanta ja tasta han syytti meita rasismista. Ei auttanut selittelyt etta syyna hanen humala ja kenttien epatasaisuus jos han tulisi mukaan.

Tasta suivaantuneena somali vetaytyi kavereidensa luokse kaljaa kittaamaan ja rupesi solvaan meita pingviineiksi /oletan sen olevan valkoisista kaytetty haukumasana/ ja muilla sanoilla, osattomaksi ei jaanyt naisten ulkonako. Tata jatkui reilun tunnin ja kun ei mitenkaan reagoitu kyllastyi ja lahti pois.

Myohemmin nain saman kaverin hakemassa naisseuraa puoli vakisin.

Naita kertomuksia lukiessa ei voi todeta kuin etta rasisti on reppana.

pikku hukka

Quote from: Afrikan kirjeenvaihtaja on 18.08.2011, 11:43:54
Quote from: pikku hukka on 18.08.2011, 11:21:43Tällaisia pieniä asenteellisia juttuja ja kommentteja kuulee paljonkin, esim. eräs ystäväni kommentoi yhteisen kääntyneen muslimituttavamme vaatteita kaapuina, vaikka todellisuudessa hänen pukunsa ovat tyrmäävän upeita, värikkäitä ja kaukana burkhista! Kaunis nainen muutenkin, varmaan ollut pieni shokki hänelle kuinka (erityisesti miesten) suhtautumistapa häneen on muuttunut pukeutumistyylin vaihtumisen myötä

Täytyy kyllä olla erityisen herkkäkorvainen, jos pahastuu siitä, että vaatteita nimitetään kaavuiksi. On myös hassua, että burkhasta/burkasta on tullut yleisnimitys ties mille musliminaisten vaatekappaleille. Mieluummin suosisin sanaa kaapu, joka on sentään suomen kieltä.

Itse käytän joskus muun muassa Iranista ja muista muslimimaista (samoin kuin tietysti Afrikasta) hankkimiani vaatteita eikä haittaa yhtään, miten niitä nimitetään tai miten miehet niihin suhtautuvat. Olen myös saanut kohteliaisuuksia aivan tuntemattomilta suomalaisilta VHM:iltä jopa ruokakaupan kassajonossa, kun olen liikkunut värikkäissä etnotamineissa, vaikkeivät ne mielestäni niin hyvin minua pue kuin mustia naisia. Jos musliminaiset muuten todellakin haluavat olla herättämättä miesten huomiota (kuten he pukeutumistaan perustelevat), niin sopivia ratkaisuja varmasti löytyy jokaiseen ympäristöön.

Pahoittelen lievää OT:tä. Joka tapauksessa ihmisten pitää mielestäni saada kotisohvallaan kommentoida ihmisten ulkonäköä ja ihan mitä tahansa vapaasti.

Eijei, selitin huonosti. Tiesin sen jo kirjoittaessani, mutten jaksanut kummempaa. Täsmennän. Ystäväni kommentoi siis toisen ystäväni (enemmän ehkä tuttavani) pukeutumista sanomalla tietynlaisella halventavalla äänensävyllä, että "täällä se sitten kulkee kaavuissaan" (en todellakaan muista sanamuotoa tarkasti). Kyseinen henkilö ei ollut paikalla ja muslimiksi kääntyneenä naisena, vaikka suomalainen onkin, haluaa peittää hiuksensa eikä nykyään esiinny enää julkisesti ilman huivia.

Burkhaa käytin vain vertauskohtana, koska hänen pukunsa eivät tosiaankaan ole sellaisia saati edes kaapuja, vaan nimenomaan pukuja. Tosi upeita vieläpä. Meikäläisittäin juhlakolttuja eikä mitään arkitamineita...

Jollet itse ole huivi päässä kulkeva muslimi, kokemuksesi on varmasti toinen. Eivätkä kaikki musliminaisetkaan ole välttämättä rasismiin törmänneet - ehkä...

Huiveista vielä, että tuttavani kautta olen oppinut tietämään, mikä on niqab. Hän käyttää jopa sellaisia, mutta hänen huivinsa (niqabinsa) ovat aina tosi keveitä, värikkäitä ja kauniita. Vaikka ne ovat peittäviä, ne eivät ole samanlaisia mustia, mitä löytyy esim. Googlen kuvahaulla. Musliminaisten pukeutuminen vaihtelee ilmeisesti todella paljon eri puolilla maailmaa. Tänne meille päätyneet tulevat eri paikasta kuin mistä hän on pukeutumistyylinsä (varmaankin miehensä kautta) omaksunut. (Lisättäköön vielä, että hän ei kääntynyt muslimiksi miehensä halusta.)

EDIT: Olen tosin nähnyt hänestä kuvan myös mustassa niqabissa. Se hiukan hätkähdytti.

ike60

Pari ensiksi mieleen tulevaa rasismikokemustani, ensimmäinen koska se avarsi maailmankuvaani ja toinen koska se tapahtui kolme tuntia sitten.

80-luvulla olin menossa taistelulajitreenien jälkeen kotiini. Koska kyseisen lajin treenit ovat fyysisesti rasittavia, rupesi kävellessä janottamaan. Siispä ensimmäiseen vastaantulleeseen baariin - lähellä Pitkääsiltaa, Kruunuhaan puolella - juomaan kivennäisvedet. Olin asiallisesti pukeutunut, suihkunraikas ja tietenkin täysin selvin päin.

Baarissa oli pelkästään tummaihoisia miehiä ja kantasuomalaisen näköisiä naisia. En kiinnittänyt tuossa vaiheessa asiaan suurempaa huomiota vaan marssin baaritiskille ja tilasin pullollisen kivennäisvettä.

Saharan eteläpuolisessa Afrikassa sukujuurensa omaava baarimikko ilmoitti ettei tarjoile minulle. Ällistyin ja pyysin selitystä. "Sä olet valkoinen mies. En tarjoile", vastasi mikko. Sanoin vieressä istuvalle vaaleatukkaiselle naiselle, että tämähän on rasismia. Tämä vastasi minulle että ei tietenkään ole. En jäänyt kinaamaan naisen kanssa vaan lähdin niine hyvineni pois baarista.

En ollut siihen mennessä ajatellut että ihonvärillä tai sukupuolella olisi nykymaailmassa väliä siinä miten ihmisiä kohdellaan. Tuo tapaus herätti huomaamaan että niillähän on, ja siinä mielessä oli yksi lenkki siinä ketjussa jonka tuloksena kirjoittelen nyt tänne.

Itse baari oli lopettanut toimintansa ainakin kyseisellä paikalla, kun parin vuoden kuluttua kävelin siitä taas ohi. Ehkä asiakaskunnan tarkalla valikoinnilla oli osuutta asiaan.

Toinen tapaus sattui tänään kotipihalla. Naapurin 12-vuotias poika kertoi seuraavan vitsin. En keskeyttänyt kerrontaa vaan hymähdin ja hymyilin; olenko nyt kylvänyt rasismin siemeniä viattomien mieleen (tyttäreni nauroi vitsille ääneen)?

Yhdysvaltalainen, ranskalainen, suomalainen ja somali olivat helikopterilennolla. Jenkki heitti tukun dollareita ulos kopterin ovesta ja sanoi:
- Näitähän meillä riittää.
Seuraavaksi ranskalainen heitti kuohuviinipullon ulos helikopterin ovesta ja sanoi:
- Näitähän meillä riittää.
Silloin somali katsoi suomalaista ja sanoi:
- Älä edes kuvittele.

Sunt Lacrimae

Quote from: ike60 on 18.08.2011, 23:19:05
Pari ensiksi mieleen tulevaa rasismikokemustani, ensimmäinen koska se avarsi maailmankuvaani ja toinen koska se tapahtui kolme tuntia sitten.

80-luvulla olin menossa taistelulajitreenien jälkeen kotiini. Koska kyseisen lajin treenit ovat fyysisesti rasittavia, rupesi kävellessä janottamaan. Siispä ensimmäiseen vastaantulleeseen baariin - lähellä Pitkääsiltaa, Kruunuhaan puolella - juomaan kivennäisvedet. Olin asiallisesti pukeutunut, suihkunraikas ja tietenkin täysin selvin päin.

Minulla ja kaverillani on tapana käydä välillä melko satunnaisperiaatteella tarkastelemassa Helsingin baaritarjontaa, kauniissa kaupungissamme kun tuntuu näitä ravitsemusliikkeitä riittävän enemmän kuin ehtii käydä. Kerran eksyimme erääseen Kalliossa sijaitsevaan reggae-baariin, mutta tajusimme poistua aika vikkelään kun enimmäkseen rastapäisistä mustaihoisista koostunut asiakaskunta loi melkoisen murhaavia katseita parivaljakkoamme kohtaan.  :o

Mitä noihin yökerhokokemuksiin tulee, isona ja helvetin rumana miehenä mulle tulee aina välillä kaveriporukan naishenkilöiltä "tuutko tänne mun kanssa kun [satunnainen kansanryhmä tähän] käy taas kiinni"-tyyppisiä pyyntöjä etenkin erään Sedunakin tunnetun kaiffarin omistamissa baareissa. Yllättäen kyseisten lähestymisyritysten kohteeksi joutuneista naisista on tullut sangen nuivia kun tilanne on usein sitä luokkaa, että porukan miehiä joutuu hakemaan erikseen paikalle viestimään, että nyt ei jätkät oikeasti kannata kun diskorahan nostajille "ei" on usein tuntematon sana.
Play stupid games, win stupid prizes.

pigeon

Taisin törmätä tosi rasismiin? Taannoin olin newennyrkkiläisessä juhlatilaisuudessa, jossa paikalliset donnat osoittivat tosi miellyttävää huomiota umpiujolle suomipojalle. Syynkin he kertoivat. New Yorkin naisille skandinaavit ovat hyviä saaliita, koska ovat vaaleita, komeita, eivätkä ole homoja. Teki mieli sanoa: tiedä häntä  :-\
"Pessimisti on ihminen joka valitsee kahdesta pahasta molemmat."

Jukka Wallin

Quote from: Tsm on 18.08.2011, 12:49:00
Tuosta Lemmyn tarinasta tuli elävästi mieleeni vanha tapaus, joka ei sinällään liity otsikon aiheeseen.

Vuonna -99 lähdimme kuljettaja mukanamme parin kaverin kera Korsolaiseen "yökerhoon" ja kitaristiystävämme keksi tekeytyä "Tsekkoslovakialaiseksi vaihto-oppilaaksi" ja alkoi puhumaan kovin murtavaa englantia. Kaveri meni tyhjälle tanssilattialle tamppaamaan jalkaansa ja vinkkaili kankealla englannilla tyttöjä liittymään seuraansa. Muutamassa minuutissa baarin eksotiikankaipuiset naisihmiset piirittivät tätä ystäväämme ja jatkot vietettiin tuusulalaisella hiekkakuopalla kolmen erittäin vähäpukeisen neidin kera. Huomattavaa on, että neitejä ei kiinnostanut meidän suomea puhuvien kavereiden seura pätkääkään, eikä aikaa sitten hajonnut tsekkoslovakia herättänyt heissä minkäänlaista epäilystä kaverin identiteetistä.

Lopuksi täytyy todeta, että olimme kyllä ihan kiltisti ja veimme tytöt kotiinsa. Mieleen jäi vain kysymys siitä, että onko eksotiikan etsiminen jonkinlainen geneettinen erityispiirre naisväellä?

Voi olla. Läpi historian suomalaiset naiset ovat ihastuneet ensin "laukkuryssiin" sittemmin, on heille lähellä esimerkiksi ollet saksalaiset sotilaat ja neuvostosotavangit  ;D Ai niin mistä tiedän tämän?  ;) Arvatkaa...

Toisaalta jokaisessa kulttuurissa pidetään jollakin tavoin "erillaisuudesta". Entinen työkaveri (mies)on vaaleahiuksinen ja hänellä oli omien sanojen mukaisesti vientiä Jamaikalla.. :P
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

KeiKei

Näitä on nyt sattunut muutama omalle kohdalle viime aikoina. Vaimoa on muutaman kerran säälitty, kun on mennyt suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Kaikki kommentit on esittänyt välimerellinen mies.

En ikinä ole kuullut, että joku suomalainen suoraan sanoisi naiselle, että: "Sääliksi käy sinua, kun olet mamun kanssa mennyt naimisiin".

Onhan se tietysti sääli, ettei nainen pääse nauttimaan ihanasta italovärinästä.

pikku hukka

Quote from: KeiKei on 21.08.2011, 20:03:10
Vaimoa on muutaman kerran säälitty, kun on mennyt suomalaisen miehen kanssa naimisiin. Kaikki kommentit on esittänyt välimerellinen mies.

Eikö eteläeurooppalaiseen machokulttuuriin kuulu oman erinomaisuuden korostaminen petiasioissa, suomalaisia taas ei pidetä niin kuumaverisinä. Tuskin tällaisia kommentteja vakavissaan esitetään, kunhan soittavat suutaan! Vai...?

KeiKei

^^Machokulttuuriinhan tuo näyttää kuuluvan.

Täytyy vielä mainita, että vaimon naispuolinen suku on ihan innoissaan, koska tyttö ei joutunut naimisiin albanialaisen miehen kanssa. Ja rahasta ei ole kysymys. Vaimon suku on nimittäin rikkaampi kuin meikäläisen.

terrakotta

Tapahtuipa keskellä kirkasta päivää Myyrmäen juna-asemalla ehkä noin kuutisen vuotta sitten niin, että jouduin todistamaan rasistista huutelua. Huutelijana oli suomalainen ehkä hiukan yli keski-ikäinen mies, joka mitä ilmeisimmin oli aivan selvin päin. Kyse ei missään nimessä ollut juoposta. Huutelun kohteena oli kaksi arviolta parikymppistä somalityttöä.

Mies (ja minä hänen perässään) oli astumassa junasta ulos ja tytöt odottivat vuoroaan nousta junaan hyvien käytöstapojen mukaisesti oven sivussa. Junasta pois astuessaan mies käski tyttöjä painumaan takaisin Somaliaan. Tilanne oli älytön sikäli, että tytöt eivät olleet tehneet mitään ansaitakseen huutelua.

Mokumies

En tiedä kuuluuko tähän kastiin, mutta ollessani ala-asteella, vanhemmat oppilaat tuomaroivat nuorempien yleisurheilu-kisoja. Olin itse pituushypyssä ja kysyin aina suorituksen jälkeen urheilijoiden nimet. Papereissa luki nimet ja yksi niistä oli "eksoottinen", joten kun tumma poika hyppäsi, en kysynyt nimeä vaan laitoin tuloksen eksoottisen nimen viereen. Hetken kuluttua, nimeä tivatessani, valkoinen poika sanoin ton eksoottisen nimen. Onneksi virhe oli helpohko korjata, eikä asia kovin tärkeä.

Teaparty

Aika hyvä kysymys, kun huomioidaan miten paljon r-sanaa käytetään. Vaikka kuinka muistelen, Suomessa en ole nähnyt mitään. Joskus maailmalla 90-luvun puolella näki sitä, että kaikki neekerit poimittiin lentokentällä maahantulotarkastuksessa sivuun. Ja sitten tietenkin omakohtaisesti olen kokenut Saharan eteläpuolisessa Afrikassa ja Kiinassa olevani väärää rotua, mutta se nyt on lähinnä naurattanut.

Niin ja USAssa ja Ranskassa olen nähnyt ja varsinkin kuullut, kun joku kovaan ääneen protestoi kaupassa joutuneensa rasistisen kohtelun uhriksi  :roll:

Maastoporsas

Itseeni kohdistuneista muistan nyt kun joskus monta vuotta sitten kaksi suomalaisteiniä bussissa haukkuivat virolaishuoraksi, ja joskus, myös monta vuotta sitten, somalin näköinen mies kapakassa ei tykännyt siitä että olin juutalainen ja esitti sitten mielipiteitään juutalaisista yleisesti ja minusta henkilökohtaisesti.

Mistä tiesi sinut juutalaiseksi, oliko kipa päässä   ???

weekendsoldier

On vielä sen verran pieni otanta, ettei näistä kovin kattavaa tilastollista analyysiä voi tehdä, (vaikka suviksethan toki voivat yleistää jo yhdenkin rasistiseksi epäillynkin tapauksen kattamaan kaikkia suomalaisia) syntyy näistä perstuntumalla sellainen kuva että yleisin rasistinen tapahtuma on känniääliöiden huutelu. Toisena tulevat tapaukset, joissa myymälähenkilökunta suhtautuu nuivasti kansallispukuiseen vähemmistöömme. Johtuuko tämä sitten oikeasti rasismista, vai omakohtaisista kokemuksista, on kysymys sinänsä.

Sir Särmä

Minuun sen sijaan on kohdistettu väkivallan uhkaa ja mahdollisesti rasismia. Jälkimmäisestä en tosin ole varma: en osaa sanoa, onko etninen alkuperäni ollut se syy, miksi somalijengi tuli juuri minun kännykkääni ryöstämään - tosin siinä onnistumatta.

Lainaan vain oleellisen...

Minulla on seuraavasta pitkäkin stoori kerrottavana, mutta koska oikeusprosessi(t) ovat vielä kesken, julkaisen oikeudenkäyntipöytäkirjat (nimien kera) myöhemmin.

Mutta siis itse olin asianomaisena rikoksessa jonka uhriksi koen joutuneeni vain etnisen alkuperäni vuoksi. Vuosi sitten (15.9.2010) tiistain ja keskiviikon välisenä yönä kello kahden aikaan minut ryöstettiin Vantaan myyrmannin edustalla. Olin menossa lähistöllä sijainneelle silloiselle majapaikalleni kun perääni lähti kaksi eriväristä sekä yksi ihonvärinsä puolesta minua muistuttanut henkilö. He kävivät laukkuni läpi eivätkä löytäneet rahaa. Löysivät kuitenkin pankkikorttini. Väkivaltaisesti retuuttaen, suoranaisella väkivallalla, kuolemalla sekä ampuma-aseella uhaten he kuljettivat minut pankkiautomaatille josta nostin herroille 1300 euroa.

Säilyin tapauksesta ilman fyysisiä vammoja. Tekijöistä kaksi jäi kiinni samana yönä. Heitä pidettiin poliisin säilössä 2vrk jonka jälkeen heidät laskettiin vapaaksi. Tämän jälkeen seuraavan kuuden viikon aikana jutun päätekijä kartutti vielä portfoliotaan mm. törkeällä ryöstöllä sekä kolmella muulla ryöstöllä.

Koen joutuneeni siis em. rikoksen uhriksi vain ja ainoastaan ihonvärini perusteella.

Päätekijä tuomittiin seuraavista;
Törkeä ryöstö
Ryöstö
Ryöstö
Ryöstö
Lievä ampuma-aserikos

;kolmeksi vuodeksi ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Hän valitti tuomiostaan ja tapaamme jälleen Helsingin hovioikeudessa ensi keväänä.

Kaksi muuta tekijää ovat yhä tuomitsematta. Heidän kohdallaan oikeuskäsittely on tämän kuun lopulla. Ensimmäiseen istuntoon herrat eivät saapuneet kun olivat päättäneet lähteä ruotsiin ja toisella kertaa toinen heistä nukkui ilmeisesti pommiin kun ei käräjille saapunut.

Jukka Wallin

Niin olene jossakin treadissa kertonut oman tyttäreni joutuneen raiskauksen uhriksi. Ensiviikon maanantaina tämä juttu mahdollisesti saa lopullisen päätepisteen eli raiskaaja saa pikuisen kakun ja pääsee sen jälkeen matkalle kotimaahansa, ehkä noin 1,5 vuoden kuluttua. Tyttäreni ei ole uskaltanut kertoa kaikkia mitä tapahtui, mutta luin järkyttyneennä KAIKEN mitä tämä alhainen olento on tehnyt...

Tekisi mieli laittaa tänne syytekirjelmä mutta epäilen että maanantainkin jälkeen kaikki salataan vain tuomio tulee julkiseksi. Julkaisen maanantaina myös "kaverin nimen ja netissä olevan kuvan...  >:(

Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

DuPont

Quote from: d100a on 07.09.2011, 17:27:44
Niin olene jossakin treadissa kertonut oman tyttäreni joutuneen raiskauksen uhriksi. Ensiviikon maanantaina tämä juttu mahdollisesti saa lopullisen päätepisteen eli raiskaaja saa pikuisen kakun ja pääsee sen jälkeen matkalle kotimaahansa, ehkä noin 1,5 vuoden kuluttua. Tyttäreni ei ole uskaltanut kertoa kaikkia mitä tapahtui, mutta luin järkyttyneennä KAIKEN mitä tämä alhainen olento on tehnyt...

Tekisi mieli laittaa tänne syytekirjelmä mutta epäilen että maanantainkin jälkeen kaikki salataan vain tuomio tulee julkiseksi. Julkaisen maanantaina myös "kaverin nimen ja netissä olevan kuvan...  >:(
Olipas senkaltainen viesti, jota en koskaan haluaisi lukea. Voimia tyttärellesi, itsellesi ja perheellesi.

tietotyöläinen

Quote from: d100a on 07.09.2011, 17:27:44

Tekisi mieli laittaa tänne syytekirjelmä mutta epäilen että maanantainkin jälkeen kaikki salataan vain tuomio tulee julkiseksi. Julkaisen maanantaina myös "kaverin nimen ja netissä olevan kuvan...  >:(

En pysty edes kuvittelemaan sitä vitutuksen, turhautumisen, voimattomuuden ja surun määrää.

Toivottavasti pääsette tästä kohtuullisessa ajassa henkisesti irti.

Aapo

Quote from: Ammadeus on 17.08.2011, 17:40:40
En ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään rasistista tapahtumaa joka olisi kohdistunut Suomessa maahanmuuttajaan.

Quote from: Eino P. Keravalta on 17.08.2011, 18:49:43
Quote from: Ammadeus on 17.08.2011, 17:40:40
En ole koskaan nähnyt ensimmäistäkään rasistista tapahtumaa joka olisi kohdistunut Suomessa maahanmuuttajaan.

En minäkään.

Quote from: Jaska Pankkaaja on 17.08.2011, 18:51:56
+ 1

Vannon näin olevan.

Ihmisellä on taipumus muistaa paremmin sellaiset asiat, jotka tukevat hänen omaa maailmankuvaansa ja "unohtaa" sellaiset, jotka ovat sen kanssa ristiriidassa. Siten esimerkiksi monikulttuuri-ideologian kannattaja saattaa muistaa korostetun hyvin positiiviset kokemuksensa maahanmuuttajista ja katsoa negatiivisia kokemuksiaan maahanmuuttajista läpi sormien. Vastaavasti nuivien keskuudessa vallitsee vahvahko käsitys siitä, ettei maahanmuuttajiin kohdistunut rasismi ole yleinen tai vakavasti otettava ilmiö Suomessa, mistä syystä he eivät välttämättä ole erityisen luotettava taho raportoimaan rasististen välikohtausten yleisyyttä.

Tässä ei ole kyseessä mikään tietoinen valehtelu tai vääristely, vaan tahaton psykologinen ilmiö:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_bias

Joku voisi tietysti esittää, että nuivat ovat tällaiselle ilmiölle immuuneja, mutta itse en panisi rahojani likoon sen puolesta.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

Kimmo Pirkkala

Tummaihoisten (mm. romanien) valkoihoisiin kohdistama syyttely tyyliin "aina meitä sorretaan" on itsessään rasistinen tapahtuma pitäessään sisällään sen oletuksen, että valkoihoisuus sisältää taipumuksen tummaihoisten sortamiseen. Muistan mm. erään liikenneonnettomuuden, jossa osapuolina olivat romanit ja valkoihoinen bussikuski. Bussikuski joutui hieman "perääntymään" tapahtumapaikalta poliiseja odotellessaan. Tilanteessa kaikki romanit asettuivat puolustamaan romanikuljettajaa ja olivat nähdäkseni käytännössä pelkästään ihonvärin vuoksi sitä mieltä, että bussikuski oli syypää tapahtuneeseen.

Kimmo Pirkkala

Quote from: pikku hukka on 18.08.2011, 11:21:43
Valkoihoisena heteroseksuaalisena suomalaisena omakohtaiset kokemukset ovat vähissä, mutta toisen käden tietoa sen sijaan on, esim. muslimiksi kääntynyt naispuolinen tuttavani, jota miehet varmasti ennen ihailivat, on kokenut rasistista huutelua (pahempaa en tiedä sattuneen ainakaan vielä).

Uskonnosta v-uilu ei kyllä ole rasismia. Olen kuullut että jehoville, mormoneille, lestadiolaisille jne ilkeillään uskonnon vuoksi, eikä se ole rasismia. Myöskään muslimeille ei uskonnon vuoksi v-uilu ole rasismia. Jos olisi, olisi myös ateistille v-uilu rasismia.

Se, että negatiivista suhtautumista kohtaa myös suomalaista syntyperää oleva nainen käännyttyään muslimiksi, nimenomaan todistaa, että uskonnon vuoksi negatiivinen suhtautuminen ihmiseen ei ole rasismia.