News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Radikalisoitunut Islam ja Michael Scheuer

Started by HessuMobiili, 21.01.2012, 19:23:14

Previous topic - Next topic

Miniluv

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 21:28:21
ps. rakastan kaikkii hommalaisii ku te ootte niin söpöjä

Toivottavasti tämä kaunis rakkaus voi kestää vielä huomiseen.

http://www.youtube.com/watch?v=9adWrWagg6k
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

HessuMobiili

Quote from: CaptainNuiva on 21.01.2012, 22:30:34
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 19:23:14
Pointtina miehellä on se, että islamin radikalisoituminen johtuu lähes ainoastaan länsimaiden harjoittamasta ulkopolitiikasta lähi-idän alueella.

PPS. Ja tällä ei ole mitään tekemistä Suomen sisäpolitiikan eikä maahanmuuton kanssa, vaan kyseessä on tämmöistä yleistä pohdintaa kun Homma-forumilla tuntuu olevan kuitenkin niin paljon näitä lähi-idän ja ulkopolitiikan "asiantuntijoita", Israel-faneja yms porukkaa

Lähi-idässä on aina kuohunut,kuohuu ja tulee kuohumaan, oli sitten länttä taikka ei.
Syynä on se että heikäisten hallinot tarvitsevat AINA ulkoisia vihollisia, kuuluu ikään kuin bonuksena kultuuriin.
Muun maailman menessä menojaan, vihollisia on löydyttävä entistä sukkelammin ja entistäkin "Vahvempia" jotta hallintojen alammaiset eivät ala haahuilla vanhoista perinteistä irti.Tämä ilmiö näkyy oikein hyvin mitä oudommissa yhteyksissä kun vaikka paikallisestikkin sörssitään jotain niin se on amerikkaisten vika!
Aina ja poikkeuksetta.
Vaikka Ahmedin kameli saisi sydärin keskellä aavikkoa niin asialla ovat jenkit jotka kierolla tavalla haluavat Ahmedin olevan tyytymätön hallitukseensa....

Mainitsemastasi asiantuntevuudesta on paha mennä sanomaan muuta kuin että sen verta on tullut noilla kulmilla pyörittyä että minulla on selkeä käsitys kulttuurista ja siihen kuuluvasta retoriikasta.
Kannataisi sinunkin lopettaa itsepetos ja myöntää itsellesi että tuolta maailmankolkalta ei löydy syyllisiä....Ei yhtään mihinkään eikä koskaan.
Joo sul on käsitys totakai kultturista ku oot käyny panee jotai paikallista huoraa. Tää kaveri mistä mä puhun on edellee CIA/CT/bin laden yksikön entine johtaja. Vasta-argumentteja tälle eilöydy joten yritys jäi 3/5 hyväks läpäks, se siitä

Koskela Suomesta

Quote from: elven archer on 21.01.2012, 22:03:14
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:54:55
Jos tulee jollekin palstalle esittelemään kovaan ääneen omia ennakkoluulojaan muista sinne kirjoittelevista, niin se kyllä täyttää täysin trollin kriteerit.
Ideaalisessa maailmassa näin olisi, mutta voin vakuuttaa, että se on myös ns. ihan normaalien ihmisten käyttäytymistä. Siinä mielikuvat ja ennakkoluulot yhdistyvät itsensä "moisten hommalaisten" yläpuolelle korottamiseen ja jälki on helposti tuollaista. Hyvä Ihminen tulee hieman sivistämään ja oikaisemaan meitä, kun sai kirjankin luettua. Aloitusviesti ja pari viestiä sen jälkeenhän ovat asenteellisuudesta huolimatta yritystä keskustella. Mutta kun pelkillä ympäripyöreyksillä kävikin nähdyllä tavalla, niin sitten vasta touhu meni ns. läskiksi, joka on klassinen puolustusreaktio tietyn tyylisillä ihmisillä. Yritetään vakuuttaa muut ja itsensäkin sillä, että enhän minä nyt parasta peliäni esittänyt.

Olet varmaan enimmältään oikeassa. Ja noinhan siinä kävi. Aloittaja ei tosin saanut sivistettyä meitä lainkaan, mutta se kyllä taitaa johtua siitä että itsestään liikoja luulevat sivistymättömät moukat eivät ole  kyenneet  sivistämään ketään missään eikä milloinkaan.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

HessuMobiili

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 22:38:17
Quote from: elven archer on 21.01.2012, 22:03:14
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 21:54:55
Jos tulee jollekin palstalle esittelemään kovaan ääneen omia ennakkoluulojaan muista sinne kirjoittelevista, niin se kyllä täyttää täysin trollin kriteerit.
Ideaalisessa maailmassa näin olisi, mutta voin vakuuttaa, että se on myös ns. ihan normaalien ihmisten käyttäytymistä. Siinä mielikuvat ja ennakkoluulot yhdistyvät itsensä "moisten hommalaisten" yläpuolelle korottamiseen ja jälki on helposti tuollaista. Hyvä Ihminen tulee hieman sivistämään ja oikaisemaan meitä, kun sai kirjankin luettua. Aloitusviesti ja pari viestiä sen jälkeenhän ovat asenteellisuudesta huolimatta yritystä keskustella. Mutta kun pelkillä ympäripyöreyksillä kävikin nähdyllä tavalla, niin sitten vasta touhu meni ns. läskiksi, joka on klassinen puolustusreaktio tietyn tyylisillä ihmisillä. Yritetään vakuuttaa muut ja itsensäkin sillä, että enhän minä nyt parasta peliäni esittänyt.

Olet varmaan enimmältään oikeassa. Ja noinhan siinä kävi. Aloittaja ei tosin saanut sivistettyä meitä lainkaan, mutta se kyllä taitaa johtua siitä että itsestään liikoja luulevat sivistymättömät moukat eivät ole  kyenneet  sivistämään ketään missään eikä milloinkaan.
0/5

Emo

Fiftari

Edelleen olen sitä mieltä että aloittajan pitäisi, kännistään huolimatta, keskustella hiukan rauhallisemmin. Väitellä voi myös sivistyneesti.

Ja lähi-itä on ollut sota-aluetta jo roomalaisten ajoista lähtien. Ellei kauemminkin.

Toisten keskustelijoiden haukkuminen, sekä ehdottaminen siitä mitä he voisivat tehdä tai vihjailla ovatko käyneet huorissa ei edistä millään tavalla keskustelua. Vaikka ketju onkin kyllä mukavaa luettavaa, se on täysin hedelmätön koska aloittajan argumentit ammuttiin/ammutaan alas perustelluilla kommenteilla jolloin aloittaja otti itseensä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

CaptainNuiva

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:22:40
Mut ei siinä sinänsä mitää, kaikkihan noi on USA:n rahottamii ja kouluttamii. Mut jos ei aihe kiinnosta nii se on helppo nojaa johonki turvallisee teoriaa joka on ns "todelllisuus". Mut jos mun kaa alatte väittelee nii se vaatii vähä enemmän tietämystä

No perskules, eiköhän aloiteta!
Ensin pitäsi kartoittaa että missä tuon kulmakunnan maissa olet käynyt, kuinka monta kertaa käynyt ja kuinka pitkään oleskellut niin sitten voidaan vertailla kokemuksia ynnä näkemyksiä.

Yllättävä on myös tuo väitteesi että todellisuus on teoriaa, voisitko hiukan tarkentaa?
Onko niin että jos vaikkapa minä olin Jeddan-linjalla duunissa niin en siellä ollut kuin teoriassa joka kuitenkin oli turvallinen todellisuus...?

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Emo

^ ^ Älkää olko noin herkkäuskoisia, ei hän ole humalassa.

Selatkaa taaksepäin ja katsokaa, kuinka sopivasti viina nousi päähän ihan yhtäkkisesti  ;D ja alkoi esiintyä "kirjoitusvirheitä" yms.   :roll: 

Koskela Suomesta

Quote from: jmm on 21.01.2012, 22:00:50
Quote from: Emo on 21.01.2012, 21:48:44
Quote from: jmm on 21.01.2012, 21:42:24
Terroristit itse kertovat että heidän terroristi-iskujensa motiivi on länsimaiden harjoittama politiikka, mm. Israelin tukeminen ja islamilaisten maiden (esim. Saudi-Arabia, Irak ja Afghanistan) miehitys.

Eivät he sano että iskujen motiivi on kalifaatin laajentaminen.

Tässä on Noam Chomskyn erinomaista pohdintaa aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=T_RZqQlS3WM

No voi kauhia paikka, kyllä nyt hävettää kun ihan terroristit itse ovat sanoneet ja minä en ole uskonut  :-[

Enkä usko terroristeja vieläkään   :-[   :-[   :-[

Kuten Junes Lokka asian sanoisi:  Nyt hävetkää!

Nuo argumentit kuitenkin iskevät tavallisiin muslimeihin.

Emme tiedä kuinka paljon kannatusta Bin Laden olisi saanut muslimimaissa kertomalla tavoitteekseen maailmanlaajuisen kalifaatin.

Tiedämme kuitenkin että hän sai paljon kannatusta kertomalla motiivikseen "USA:n imperialismin" ja Israelin vastustamisen.
Tässä nyt sekoitat oikeat, todelliset syyt niihin syihin joita kunkin osapuolen on tarkoituksenmukaisinta väittää asioiden syiksi.

Näillä kahdella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.

Todellinen syy on islam, se mikä se on, miten se uskovaisten piirissä koetaan ja mitä se opettaa. Tätä taas ei kannata kovin huudella ainakaan lännessä, että me pommitamme teitä sen vuoksi että olette vääräuskoisia koiria ja haluaamme vallata maanne ja käännyttää ne jotka ovat käännytettävissä ja tappaa tai alistaa dhimmeiksi loput.

Ei, on paljon parempi ja eritoten oman kansan keskuudessa väittää että länsi loukkaa taas tuolla ja tuolla tavalla ja on syy teidän kurjuuteenne. Saadaan lisää ja entistä kiihkomielisempiä uskonsotureita sotimaan djihadia. Ja koska eräät ovat lännessä valmiita syyttämään kapitalistista länttä oman oppinsa luhistumisen murheessaan aivan kaikesta maailman pahasta, ovat myös nämä otollista maaperää tällaiselle propagandalle ja valmiita kehittelemään sitä jopa eteenpäin sellaisiin sfääreihin jota muslimit eivät osaisi tehdäkään.

Koskela Suomesta

Quote from: Emo on 21.01.2012, 22:45:40

Selatkaa taaksepäin ja katsokaa, kuinka sopivasti viina nousi päähän ihan yhtäkkisesti  ;D ja alkoi esiintyä "kirjoitusvirheitä" yms.   :roll:

Huomasin saman.

Emo

Koskela Suomesta kirjoittaa ASIAA, kuten yleensäkin!

CaptainNuiva

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:33:09
Pointtina miehellä on se, että islamin radikalisoituminen johtuu lähes ainoastaan länsimaiden harjoittamasta ulkopolitiikasta lähi-idän alueella.

PPS. Ja tällä ei ole mitään tekemistä Suomen sisäpolitiikan eikä maahanmuuton kanssa, vaan kyseessä on tämmöistä yleistä pohdintaa kun Homma-forumilla tuntuu olevan kuitenkin niin paljon näitä lähi-idän ja ulkopolitiikan "asiantuntijoita", Israel-faneja yms porukkaa

Lähi-idässä on aina kuohunut,kuohuu ja tulee kuohumaan, oli sitten länttä taikka ei.
Syynä on se että heikäisten hallinot tarvitsevat AINA ulkoisia vihollisia, kuuluu ikään kuin bonuksena kultuuriin.
Muun maailman menessä menojaan, vihollisia on löydyttävä entistä sukkelammin ja entistäkin "Vahvempia" jotta hallintojen alammaiset eivät ala haahuilla vanhoista perinteistä irti.Tämä ilmiö näkyy oikein hyvin mitä oudommissa yhteyksissä kun vaikka paikallisestikkin sörssitään jotain niin se on amerikkaisten vika!
Aina ja poikkeuksetta.
Vaikka Ahmedin kameli saisi sydärin keskellä aavikkoa niin asialla ovat jenkit jotka kierolla tavalla haluavat Ahmedin olevan tyytymätön hallitukseensa....

Mainitsemastasi asiantuntevuudesta on paha mennä sanomaan muuta kuin että sen verta on tullut noilla kulmilla pyörittyä että minulla on selkeä käsitys kulttuurista ja siihen kuuluvasta retoriikasta.
Kannataisi sinunkin lopettaa itsepetos ja myöntää itsellesi että tuolta maailmankolkalta ei löydy syyllisiä....Ei yhtään mihinkään eikä koskaan.
Joo sul on käsitys totakai kultturista ku oot käyny panee jotai paikallista huoraa. Tää kaveri mistä mä puhun on edellee CIA/CT/bin laden yksikön entine johtaja. Vasta-argumentteja tälle eilöydy joten yritys jäi 3/5 hyväks läpäks, se siitä

Sori mutta minulle yksikään nainen ei ole huora eikä yksikään nainen ole mikään käyttöesine, jos tähän tyyliin haluat keskustella niin sinun kannattais etsiä joku jonka kulttuuriin naisten käyttäminen kuuluu.

Jaa niin tosiaan, CIA ja nämä muut...Haluaisin varmistaa että puhumme samoista instansseista. Siis niistä asiantuntijoista joidenka huomaatta neukkula kaatui ?
Vai niistäkö asiantuntijoista jotka eivät löytäneetkään ydinaseita ja kemiallisia aseita Irakista vaikka niitä siellä piti olla?

"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Emo

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:53:13
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 22:50:14

Huomasin saman.
Näin se on. Hitler oli hyvä kaveri siihen asti kunnes se oli sosialisti. Rotuoppi ja täydellinen talouden ja ihmisen vapaus on tie onneen. Ehkä homman lampaatkin oppii sen joku kaunis päivä

Et onnistu Hitlerillä shokeeraamaan ainakaan minua niin pahoin, etten huomaisi sinun olevan vesiselvä mutta vain jumissa omissa höpinöissäsi. Unohdit muuten tästä viestistä ne "kännisen kirjoitusvirheetkin"  ;)

HessuMobiili

Quote from: CaptainNuiva on 21.01.2012, 22:52:15
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:33:09

Aina ja poikkeuksetta.

Sori mutta minulle yksikään nainen ei ole huora eikä yksikään nainen ole mikään käyttöesine, jos tähän tyyliin haluat keskustella niin sinun kannattais etsiä joku jonka kulttuuriin naisten käyttäminen kuuluu.

Jaa niin tosiaan, CIA ja nämä muut...Haluaisin varmistaa että puhumme samoista instansseista. Siis niistä asiantuntijoista joidenka huomaatta neukkula kaatui ?
Vai niistäkö asiantuntijoista jotka eivät löytäneetkään ydinaseita ja kemiallisia aseita Irakista vaikka niitä siellä piti olla?
Nii..irakissa ei tietenkää ollu mitää eikä iranissakaa ole..CIA totes jo vuonna 2003 et iran ei kehittele ydinasetta. Mut ei siin mitää, kyl usan ja israelin sotakoneisto menee joka paikkaa ja veronmaksajat maksaa...vitun apinat. Säälittää oikee kuink vitun tyhmää jengii voi ees olla olemassa. aahhahaaha.AHAHHAHA vitun lampaat

mannym

Viihdyttävä ketju, tulee biiliä ikävä  :'(
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

HessuMobiili

Quote from: Emo on 21.01.2012, 22:56:12
Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 22:53:13
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 22:50:14

Huomasin saman.
Näin se on. Hitler oli hyvä kaveri siihen asti kunnes se oli sosialisti. Rotuoppi ja täydellinen talouden ja ihmisen vapaus on tie onneen. Ehkä homman lampaatkin oppii sen joku kaunis päivä

Et onnistu Hitlerillä shokeeraamaan ainakaan minua niin pahoin, etten huomaisi sinun olevan vesiselvä mutta vain jumissa omissa höpinöissäsi. Unohdit muuten tästä viestistä ne "kännisen kirjoitusvirheetkin"  ;)
Joo tää on hyvää settii varsinnki ku oon siin kunnos et just ja just pystyn lukee sun viestin. Lähen koht vittuu täst ja tuun joskus taas kirjottaa todellisuutte teille luusereille. Nyt ei kauaa enää pysty

Fiftari

etkös sanonut jo vähän aikaa sitten ettet enää kauaa pysty??  :facepalm:
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

CaptainNuiva

Eiköhän tämä ollut tässä, trolli ei jaksa enää viihdyttää.

HessuMobiili

Quote from: mannym on 21.01.2012, 22:57:14
Mä oon tehny jo monta hyvää ketjuu tänne ennen tätä, sä voit lukee niitä. Jussi on vastannu yhtee mun ketjuu. Modet diggaa musta mut lammas luuserit ei

Koskela Suomesta

Quote from: CaptainNuiva on 21.01.2012, 22:59:30
Eiköhän tämä ollut tässä, trolli ei jaksa enää viihdyttää.

Kyllä oli.

mannym

Quote from: HessuMobiili on 21.01.2012, 23:00:14
Quote from: mannym on 21.01.2012, 22:57:14
Mä oon tehny jo monta hyvää ketjuu tänne ennen tätä, sä voit lukee niitä. Jussi on vastannu yhtee mun ketjuu. Modet diggaa musta mut lammas luuserit ei

En oo lukenu kuin tätä sun väsäämää ketjuas. En oo tavannu ainuttakaa modea joten en tiedä kenestä ne tykkää. Jussi on vastannu yhteen sun ketjuun? Wow siis iha huisii, kyl nyt varmasti itsetuntoa hivelee. Katsotaan kauanko jatkat valitsemallasi linjalla.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

jmm

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 22:49:01Tässä nyt sekoitat oikeat, todelliset syyt niihin syihin joita kunkin osapuolen on tarkoituksenmukaisinta väittää asioiden syiksi.

Näillä kahdella ei välttämättä ole mitään tekemistä keskenään.

En ole sekoittanut mitään. Emme osaa lukea ajatuksia joten emme voi tietää kunkin terroristin todellisia syitä teoilleen. Tiedämme ainoastaan mitä hän sanoo motiivikseen ja kuinka suuren kannatuksen kyseinen motiivi saa muiden muslimien keskuudessa.

Todellisia syitä on yhtä monta kuin terroristeja. Jotkut yrittävät hyvittää
homoseksuaaliset orgiat moskeijassa (http://www.youtube.com/watch?v=bmy94F-rUuM), toiset vihaavat juutalaisia koska koraani, jotkut etsivät jännitystä, monet uskovat arabinationalismiin ja jotkut ihan oikeasti vihaavat USA:n ulkopolitiikkaa.

Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 22:49:01Ei, on paljon parempi ja eritoten oman kansan keskuudessa väittää että länsi loukkaa taas tuolla ja tuolla tavalla ja on syy teidän kurjuuteenne. Saadaan lisää ja entistä kiihkomielisempiä uskonsotureita sotimaan djihadia. Ja koska eräät ovat lännessä valmiita syyttämään kapitalistista länttä oman oppinsa luhistumisen murheessaan aivan kaikesta maailman pahasta, ovat myös nämä otollista maaperää tällaiselle propagandalle ja valmiita kehittelemään sitä jopa eteenpäin sellaisiin sfääreihin jota muslimit eivät osaisi tehdäkään.

Meinaatko että se USA miehittää Saudi-Arabiaa al-Saud-proxyn kautta ja Irakia ihan hyvää hyvyyttään, levittääkseen rauhaa ja demokratiaa?
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Koskela Suomesta

Kerropa lisää tuosta USA:n miehityksestä Saudi-Arabiassa?  :roll:

jmm

"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

Koskela Suomesta

Quote from: jmm on 21.01.2012, 23:47:26
Quote from: Koskela Suomesta on 21.01.2012, 23:39:26
Kerropa lisää tuosta USA:n miehityksestä Saudi-Arabiassa?  :roll:

Ei millään pahalla mutta en kerro. En ala selittää tuon tason perustietoja islamilaisesta terrorismista.

Aloita vaikka näistä jos kiinnostaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Arabia%E2%80%93United_States_relations
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Military_Training_Mission
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_withdrawal_from_Saudi_Arabia

Sinä yrität lähinnä säälittävää taktista väistöä sillä että minä en muka tiedä mitä yrität sanoa. Kyllä minä tiedän, haluan vain sinun sanovan sen ääneen, jotta päästään keskustelemaan siitä. Eli mitä tarkoitat USAn miehityksellä Saudi-Arabiassa? vai etkö uskalla?

Sunt Lacrimae

Ei helvetti tää topic on paras trollaus jPr (Jälkeen Pirjon).
Play stupid games, win stupid prizes.