News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-07-30 IS: Sdp haluaa Jussi Halla-ahon eroa

Started by John, 30.07.2011, 07:57:48

Previous topic - Next topic

Marius

Ei kai HS:n tehtävä ole ohjeistaa kansanedustajia?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Oami

Kansanedustajalle saati eduskunnan valiokunnan puheenjohtajalle moinen kielenkäyttö ei kerta kaikkiaan sovi.

Jos anonyymi kirjoittaja kerran on tätä mieltä, niin äänestäköön seuraavissa vaaleissa jotakuta muuta. Turha sitä on sanomalehdessä puida.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Jouko

Quote from: Marius on 02.08.2011, 06:14:28

Ei ainakaan yksipuolisesti käymällä yhden puolueen edustajan kimppuun ja peesaamalla toista. Tätä hyysärin toimittajat tekevät jatkuvasti. Pääkohde on persut lähes poikkeuksetta. Ei vain osata olla puolueettomia wirallisessa valtakunnallisessa mediassa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Mika

Quote from: Jouko on 02.08.2011, 05:18:46
QuoteOn lisäksi erittäin poikkeuksellista, että jonkin valiokunnan puheenjohtajan asema kyseenalaistetaan.

Onhan se. Konsensuspolitiikan periaatteitten mukaan. Mutta ei tavatonta, jos hallitus ja oppositiopuolueen edustajat ovat hiukan eri mieltä monista tärkeistä kysymyksistä. Ja lisäksi loanheiton aloitti Jungner itse. Kärsiköön siis seuraukset. Joka leikkiin ryhtyy, se leikin loppuun asti kestäköön.

Eihän Halla-ahon asemaa ole kyseenalaistanut kukaan muu kuin Mikael Jungner, SDP:n puoluesihteeri. Siihen nähden media on antanut asialle käsittämättömän paljon julkisuutta. Yhden Jungnerin mielipiteillä ei pitäisi olla paljon mitään merkitystä.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

ElinaElina

Kyse on sananvapaudesta. Kun vihapuhe-, natsi- ja rasismikortit on jo pelattu, hihasta löytyy SIISTI-kortti. Englanniksi lienee cool-cart.
It´s cool! Ihan siistii!
Sillä siisti.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

punikkikeisari

Kansanedustajan kuuluu käyttäytyä vakaasti ja arvokkaasti, myös siviilissä. Verratessaan demareita "alhaisiin matelijoihin" (IS 1. 8.) Halla-aho menee jo rajan yli. Alkuperäinen vertaus on vuosia vanha, mutta hän uusi sen vastikään koskemaan Mikael Jungneria.

Kansanedustajalle saati eduskunnan valiokunnan puheenjohtajalle moinen kielenkäyttö ei kerta kaikkiaan sovi.

Mikäs tuo alleviivattu kohta on? Voisiko joku linkittää tuohon uudempaan kirjoitukseen?

Mutta itse olen kyllä osittain samaa mieltä kirjoittajan kanssa. Jos Halla-aho ei olisi käyttänyt niin räväköitä sanamuotoja, ei noita törkeältä kuulostavia lainauksiakaan voisi niistä leikellä. Tosin Halliksen mainetta on mustattu niin pitkään ja ankarasti, ettei suun siistimisestä varmaankaan olisi enää mitään hyötyä.

Joten: bensaa liekkeihin vaan!
In koala we trust.

skrabb

QuoteUutiset 02.08. 07.00

Halla-aho suututti Suomen muslimit

SDP:n puoluesihteeri Mikael Jungner haluaisi eduskunnan hallintovaliokunnan johtoon Jussi Halla-ahon (ps.) tilalle jonkun muun henkilön. Islamilaisuuden lisäksi Halla-ahoa närästää sosialidemokratia. Viisi vuotta sitten Halla-aho kirjoitti blogissaan: "Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti."

Jussi Halla-aho on niukkasanainen:
Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

– Minun on vaikea kommentoida Jungnerin vaatimusta, koska sen perustelut ovat epämääräisiä ja tuntuvat vaihtelevan päivittäin, Halla-aho kertoo Uutispäivä Demarille.

– Minä tunnen Jussi Halla-ahon, ja tiedän hänen muslimivastaisuutensa. Minusta hänet pitäisi vaihtaa. Luulen, että kansalaiset eivät tätä asiaa ole tarkemmin miettineet, koska he eivät tarkkaan tiedä, mitä asioita hallintovaliokunta käsittelee. Suomen islamilainen yhdyskunnan sihteeri Pia Jardi sanoo.

– En halua kuvaani, enkä nimeäni lehteen. En tiedä, mitä seuraavaksi saattaisi tapahtua, merkittävässä asemassa Suomen Islamilaisessa Neuvostossa (SINE) vaikuttava mies sanoo Uutispäivä Demarille.

Suomen eduskunnassa ei ole ainuttakaan muslimikansanedustajaa. Ei liene koskaan ollutkaan. Islamilaisuuden vastustajia sen sijaan tuntuu löytyvän. Eniten julkisuutta heistä on saanut perussuomalaisten Jussi Halla-aho.

– Vastustamme kaikkea vihamielisyyttä. Minun mielestäni hänet pitäisi vaihtaa. On vaarana, että tapahtuu samanlaista kuin Norjassa, islamilaisen yhdyskunnan vaikuttaja toteaa.

Seppo Peltoniemi
Demari.fi
http://www.demari.fi/uutispaiva-demari/uutiset/uusimmat/2500-halla-aho-suututti-suomen-muslimit

Ihan kaikki muslimitko? Onko Suomessa jo yli 100 vuotta olleilla tataareiltakin kysytty?
Nyt siis vissiin pitää joku kansanedustaja vaihtaa kiintiömuslimiksi?
Kuka se mahtaisi olla? Jungner?
Egyptiläisen miehen kanssa avioitunut, muslimksi hurahtanut Pia Jardi oli Demarien ehdokkaana viime kuntavaaleissa.
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

L. Brander

Quote from: Marius on 02.08.2011, 06:14:28

Ei todellakaan, sano Mooses peruukkipäätä nahkurin orsilla haukkuessaan.

Yksikään kansanedustaja ei ole koskaan sanonut toista esim. lahtariksi?

Quote from: ElinaElina on 02.08.2011, 07:08:11
Kyse on sananvapaudesta. Kun vihapuhe-, natsi- ja rasismikortit on jo pelattu, hihasta löytyy SIISTI-kortti.

Tästä juuri on kysymys. Halla-aho on luonnollisesti syyllinen, nyt täytyy vain löytää sopiva rikos.

LB
Dystooppinen salamasota

Ässä

SDP ja Jungner aloittivat nähtävästi tekemään jo nyt vaalityötä Perussuomalaisten eduksi.

-gentilhommehki-

Lukiessani tuota tuli mieleeni monenlaista ja jäin pohtimaan, mikä on se suurin motiivi näissä kirjoituksissa.[Sen lisäksi, että Jussi on ampunut saarella ihmisiä, hän on vielä rivo suustaankin].

Ongelma lienee siinä, että viherruotsalainen valtamedia ei vaan yksinkertaisesti pysty keskustelemaan asiasta. Ei nähdä eikä haluta tunnistaa niitä ongelmia, jotka esim. Ruotsia ovat kohdanneet. Finnjävelit ovat helppoa kauraa sen kaiken rinnalla.

Kun Halla-aho sitten on kyseenalaistanut tiettyjä asioita osoittaen selkeitä epäloogisuuksia monissa yhteyksissä, ärsytys on vaan liian kova, sillä ylioppilaslehden entiset kesätoimittajat eivät voi sietää heidän vihervasemmistolaisen aatemaailmansa minkäänlaista kyseenalaistamista.

Hyvänä esimerkkinä Jussin osoittamista epäkohdista muistamme Synergian sillan, erään puutarhatontun väitteet kaupunginhallitustyöskentelystä, sekä analyyttisen keskustelun siitä, miten humanitaarinen maahanmuutto muokkaaa yhteiskuntaa. Haukkuessaan ruotsinsuomalaisia valtamedia on itseasiassa itsekin osoittanut, että maahanmuuttoon saattaa liittyä ongelmia, tosin suomalaisiahan saa haukkua.

Otetaan nyt kuitenkin kepinnokkaan pari Pravdan kiihottavaakin kiihottavamman pääkirjoituksen tekstistä:

Lainaus HS pääkirjoitus 2.8.2011
Halla-ahon mielipiteet ja kirjoitukset muun muassa maahanmuuttajista ovat kauniisti sanottuna kiistanalaisia. On lisäksi erittäin poikkeuksellista, että jonkin valiokunnan puheenjohtajan asema kyseenalaistetaan.

Ei Halla-aho ole puhunut maahanmuuttajista. Hän on puhunut tietynlaisesta maahanmuutosta ja pyrkinyt eri esimerkein osoittamaan, että vaikka vihreät+rkp eivät siitä olekaan huolissaan, moni muu on. Jokainen voi havaita tämän käydessään vaikkapa Hollannissa tai katsoessaan tämän videon:
http://www.youtube.com/watch?v=y-SowWl_Oyk

Toisekseen, ainoa, joka Jussin aseman on kyseenalaistanut on Mikael Jungner. Luonnollisesti HS:n lempparipuolue vihreät ovat olleet kovin huolissaan siitä, että Suomessa keskustellaan maahanmuutosta ja sen kielteisistä vaikutuksista.

Lainaus HS pääkirjoitus 2.8.2011
Halla-aho varoittaa demareita (IL 1. 8.), että yhteistyö valiokunnassa voi vaarantua. Kovin ruusuista yhteistyötä ei valiokunnassa voi muutenkaan odottaa – sen verran eri linjoilla Halla-aho on maahanmuuttokysymyksistä ja aselain tiukentamisesta eduskunnan enemmistön kanssa.

HS on ilmeisesti etukäteen jo päättänyt, millaista valiokuntatyöskentely tulee olemaan. Se on helppo uskoa, sillä HS päätti Suomen liittymisestä EU:hun, Suomen NATO-linjauksenkin HS kertoi aikoinaan. Ei olisi yllätys, että HaV joutuisi hyysärin toimittajanrenttujen hampaisiin eri tavoin. On suorastaan selvää, että HS:n anarkomarkot pyrkivät sabotoimaan Jussin ja valiokunnan työtä kaikin keinoin, nyt tarvitaan jakolinjoja.

Kuten tästäkin näemme, Jussin synti on olla eri mieltä, ei muu. Mutta saapas nähdä, kuinka moni kansanedustaja äänestää vastaan, kun perheenyhdistämislainsäädäntöä kiristetään. Siinä onkin hyysärillä pohtimista, kun heidän vihaamansa poliittinen muutos kanavoituu lainsäädäntöön. Jo tässä vaiheessa voidaan sanoa, että on aktiivisten kansalaiskeskustelijoiden ansiota, että hum. maahanmuuton vaikutuksista voidaan keskustella. Ja voi! Sekös pravdan porukoita harmittaa, kun ei enää itse voida määrittää, mistä keskustellaan!

P.S SUURKIITOS PRAVDAN PÄÄTOIMITTAJALLE, TOVERI PENTIKÄISELLE, SILLÄ VAIN TOVERI PENTIKÄISEN ANSIOSTA TÄMÄ ILMAINEN VAALIKAMPANJA ON MAHDOLLINEN!
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Jouko

Quote from: skrabb on 02.08.2011, 07:51:47
QuoteUutiset 02.08. 07.00

Halla-aho suututti Suomen muslimit

SDP:n puoluesihteeri Mikael Jungner haluaisi eduskunnan hallintovaliokunnan johtoon Jussi Halla-ahon (ps.) tilalle jonkun muun henkilön. Islamilaisuuden lisäksi Halla-ahoa närästää sosialidemokratia. Viisi vuotta sitten Halla-aho kirjoitti blogissaan: "Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti."

Jussi Halla-aho on niukkasanainen:
Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti.

– Minun on vaikea kommentoida Jungnerin vaatimusta, koska sen perustelut ovat epämääräisiä ja tuntuvat vaihtelevan päivittäin, Halla-aho kertoo Uutispäivä Demarille.

– Minä tunnen Jussi Halla-ahon, ja tiedän hänen muslimivastaisuutensa. Minusta hänet pitäisi vaihtaa. Luulen, että kansalaiset eivät tätä asiaa ole tarkemmin miettineet, koska he eivät tarkkaan tiedä, mitä asioita hallintovaliokunta käsittelee. Suomen islamilainen yhdyskunnan sihteeri Pia Jardi sanoo.

– En halua kuvaani, enkä nimeäni lehteen. En tiedä, mitä seuraavaksi saattaisi tapahtua, merkittävässä asemassa Suomen Islamilaisessa Neuvostossa (SINE) vaikuttava mies sanoo Uutispäivä Demarille.

Suomen eduskunnassa ei ole ainuttakaan muslimikansanedustajaa. Ei liene koskaan ollutkaan. Islamilaisuuden vastustajia sen sijaan tuntuu löytyvän. Eniten julkisuutta heistä on saanut perussuomalaisten Jussi Halla-aho.

– Vastustamme kaikkea vihamielisyyttä. Minun mielestäni hänet pitäisi vaihtaa. On vaarana, että tapahtuu samanlaista kuin Norjassa, islamilaisen yhdyskunnan vaikuttaja toteaa.

Seppo Peltoniemi
Demari.fi
http://www.demari.fi/uutispaiva-demari/uutiset/uusimmat/2500-halla-aho-suututti-suomen-muslimit

Ihan kaikki muslimitko? Onko Suomessa jo yli 100 vuotta olleilla tataareiltakin kysytty?
Nyt siis vissiin pitää joku kansanedustaja vaihtaa kiintiömuslimiksi?
Kuka se mahtaisi olla? Jungner?
Egyptiläisen miehen kanssa avioitunut, muslimksi hurahtanut Pia Jardi oli Demarien ehdokkaana viime kuntavaaleissa.

Onko tämäkään taas relevantti kysymys? Näitä sataa nyt koko ajan. Ainakin se vahvistaa että islamistit ja SDP lyövät yhtä kättä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Kitaransoittaja

Hankala arvioida noita ulkomaan demareita kun koskaan en ole yhtään tavannutkaan. Kotimaan demareista ei ole riittävä ilmaisu tuo alhaiset matelijat. Eivät edes puhu kauniisti enää. Voihan noi ulkomailla olla sikäläisen kansan puolella eikä sitä vastaan kuten täällä ovat täkäläistä kansaa vastaan. Vaan jos sielläkin ovat täkäläistä kansaa vastaan kuten Jungner kertoo, niin ei riitä heistäkään ilmaisuna tuollainen alhaiset matelijat.

foobar

Toisen SINE-tyypin maaginen anonyymiys haiskahtaa siltä, että kyseessä on suomalainen käännynnäinen vahvalla vasemmistotaustalla. (Pia Jardihan on juuri tällainen.) Mikäli islamilaisia yhdyskuntia sapettaisi ihan oikeasti, he olisivat ehkä johtonsa äänellä tuoneet sen julki. Ja ajat sitten.

No, kannattaa tietysti huomioida, että jutun julkaisija on Uutispäivä Demari. Itsekritiikkiä ei varmastikaan Jungnerin nimellä kulkevaa puhuvaa katastrofia kohtaan tunneta.

EDIT: Tähän väliin mainittakoon, ettei SINEn sivujen perusteella sen hallituksessa ei istu yhtään suomalaiselta kuulostavaa miestä. Toisaalta uutisessahan puhuttiin "merkittävässä asemassa vaikuttavasta miehestä." Tämä voi tarkoittaa suunnilleen mitä tahansa.

Mikäli muslimit itse haluavat nämä äänenpainonsa esittää vakavissaan, he voivat tehdä sen arvostamansa auktoriteetin välityksellä. Jardi tai anomuumi eivät sellaisia oikeasti ole. On puhdasta savuverhoa väittää, että Halla-ahon kritisointi olisi ollut kenellekään konkreettisesti vaarallista. Vaan kaipa tässä rakennetaan pohjaa tuleville "uutisille", joissa viitataan tähän "tapaukseen."
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Marko Parkkola

Quote from: leit on 02.08.2011, 04:53:10
Raflaavalla otsikolla varustettu katsaus siitä, missä SDP:n haudallatanssimisoperaatio menee nyt. Lopussa nuhteet JHa:lle kielenkäytöstä. Mistä näitä pääkirjoituksia oikein tulee?

QuoteNorjan massamurhaaja Anders Behring Breivik oli manifestissaan lainannut Halla-ahon kirjoituksia, tosin välillisesti.

Hei! Hesari tunnustaa, että lainaus on tapahtunut välillisesti. Mistä moinen lipsahdus?

Quotesen verran eri linjoilla Halla-aho on maahanmuuttokysymyksistä ja aselain tiukentamisesta eduskunnan enemmistön kanssa.

Onko eduskunnan enemmistön mielipide selvillä näissä asioissa? Olen vasta kuullut Erkki Tuomiojan ja parin muun hassun väläyttelevän aselain tiukennusta. Vielä jää yli 190 kansanedustajaa jäljelle.

QuoteAinoa mitä Halla-aho pystyy tekemään, on venkoilemalla jarruttaa esitysten eteenpäin menoa.

Minusta on epäkohteliasta sanoa tai vihjailla henkilöä venkoilijaksi, jos henkilö ei ole venkoillut. Jos Halla-aho on venkoillut, silloin häntä on mielestäni luvallista kutsua venkoilijaksi.

QuoteKansanedustajan kuuluu käyttäytyä vakaasti ja arvokkaasti, myös siviilissä. Verratessaan demareita "alhaisiin matelijoihin" (IS 1. 8.) Halla-aho menee jo rajan yli. Alkuperäinen vertaus on vuosia vanha, mutta hän uusi sen vastikään koskemaan Mikael Jungneria.

Sen sijaan mielestäni on täysin sallittua kutsua henkilöä alhaiseksi matelijaksi, jos hän näin törkeästi ratsastaa massamurhalla. Ehkä alhainen matelija ei ole paras nimitys, mutta toisaalta häikäilemätön opportunisti ei ole tarpeeksi selkeä kaikkien ymmärtää.

Laulun sanoin: sitä saa mitä tilaa.

törö

QuoteKansanedustajan kuuluu käyttäytyä vakaasti ja arvokkaasti, myös siviilissä. Verratessaan demareita "alhaisiin matelijoihin" (IS 1. 8.) Halla-aho menee jo rajan yli. Alkuperäinen vertaus on vuosia vanha, mutta hän uusi sen vastikään koskemaan Mikael Jungneria.

Nimetön pääkirjoittelija on selvästikin demariretoriikalla ilmaistuna "kaunainen satraappi".

ElinaElina

Retoriikkansa takia moitteita ovat saaneet esim Johannes Kastaja, joka puhui matelijoista myös. Häneltä vietiin sittemmin pää ja laitettiin hopealautaselle. Hän nimittelihe fariseuksia kyykäärmeitten sikiöiksi.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Ajattelija2008

Oletan, että Jukka Huusko tai joku muu HS:n toimittaja lukee tätä ketjua.

Olen samaa mieltä HS:n kanssa, että Mikael Jungnerin vertaaminen "alhaiseen matelijaan" ei ole asiallista kielenkäyttöä. Mutta on syytä huomata, että Jungner itse aloitti riitelyn vaatimalla, erittäin poikkeuksellisesti, Jussi Halla-ahon eroa valiokunnan johdosta.

Mitä tulee Halla-ahon kirjoitusten kiistanalaisuuteen, niin Helsingin Sanomat saisi ensin siivota oman pesänsä kertomalla rehellisesti rikollisten etnisestä taustasta sekä turvapaikanhakuun liittyvästä erittäin yleisestä vilpistä ja turvapaikanhakijoiden aiheuttamasta noin 1 miljardin euron vuotuisesta kustannuksesta suomalaiselle yhteiskunnalle. Tuo 1 mrd euron kustannus on moneen kertaan laskettu Hommaforumilla, eli jos HS on sitä mieltä, että laskelma ei ole pätevä, niin siitä vaan osoittamaan sitä vääräksi.

Renesanssimies

Miten Jussi Halla-ahon käyttämät räväkät sanamuodot demareista poikkeavat esimerkiksi Sampo-konsernin johtajan Björn Wahlroosin vastaavista ilmaisuista?

Uhkaako Jungerin fathwa nyt myös Nallea? ???

http://www.talouselama.fi...astukaa+vapauteen/a355055

"Olen huomannut, että elinkeinoelämänkin piirissä on ihmisiä, jotka anteeksipyydellen kritisoivat vasemmistoa. He luulevat, että vasemmistolaisuudessa on pohjimmiltaan jotain hyvää. Minun ei tarvitse koskaan tuntea huonoa omaatuntoa, kun sanon, ettei vasemmistolaisuudella ole mitään annettavaa modernissa yhteiskunnassa."

Tarkoitatko myös sosiaalidemokratiaa?

"Tämä tarkoittaa vasemmistoa kokonaisuudessaan. Vanhanmallinen sosiaalidemokratia on yksi Euroopan suuri vitsaus. Tiedän, että minua pidetään patologisena anglofiilinä, kun Winston Churchillia lainaten sanon, että englantia puhuvat maat ovat olleet se valo, joka on vienyt Eurooppaa eteenpäin ja pelastanut sen tuholta."

Professori

Quote from: RTT on 01.08.2011, 20:32:31
Quote- Asiasta [JH-a:n puheenjohtajuudesta] täytyy keskustella jollain tavoin. Suomessa pitää ottaa käyttöön nollatoleranssi kaikkeen sellaiseen kommentointiin, joka voi vaikuttaa asenteisiin esimerkiksi maahanmuuttajia kohtaan. Tämä koskee keskeisiä vaikuttajia ja kansanedustajia, puhumattakaan valiokuntien puheenjohtajista, Backman vaatii.
YLE: Useat eduskuntaryhmät aikovat keskustella Halla-ahon sopivuudesta hallintovaliokunnan johtoon

Tämä Backmanin kommentti olikin mennyt minulta ohi. Tuo boldattu on aivan käsittämätön lause. Backman siis haluaa poistaa suomalaisilta kokonaan oikeuden maahanmuuttajiin liittyvän keskusteluun. Onkohan Backman ihan terve. Tarkoitan siis henkisesti.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

valkovuokko

Hesarissa oli eilen järkevä mielipide keskustelupalstalla:

•   P Laaja 01.08.2011 21:08
vastaus viestiin: niin
feelix wirta 01.08.2011 18:31

"Olematta JHA:n kannattaja on pakko todeta, että sananvapauden ja demokratian kunnioitus näyttää huolestuttavalta. Demokratiassa kenellä tahansa pitäisi olla oikeus esim. ajaa pilven laillistamista, islaminuskon kieltämistä tai toissijaisen suojeluntarpeen perusteella myönnettävien oleskelulupien, kunhan toimii demokraattisen prosessin kautta ja olemassaolevaa lainsäädäntöä kunnioittaen. Ensimmäinen ja viimeinen esimerkeistä onnistuu normaalilainsäädännöllä, keskimmäinen vaatisi perustuslain muutosta. Demokratiassa on oikeus ajaa myös perustuslain muutosta - vaikkapa sosialistiseen yhteiskuntajärjestelmään siirtymistä - kunhan toimii parlamentaarisesti (sitähän sosiaalidemokratia käsitteenä tarkoittaa).

JHA lienee lähinnä toissijaisin perustein myönnettyjen oleskelulupien rajoittamisen kannalla. Hänen tarkoituksensa lienee estää demografisesti ja sosiaalisesti huonoksi näkemästään kehitystä yhteiskunnassamme, mikä edelleen on ihan laillinen tavoite demokratiassa, vaikka olisikin jonkun mielestä rasismia. Vastustajien pitäisi yksilöiden perustella, missä kohden Halla-Aho on rikkonut lakeja tai ohitttanut demokraattisia prosesseja. Se, että on jostain päämäärästä samaa mieltä kuin joku muu, joka toimii demokraattisen prosessin ulkopuolella, ei tee toiminnasta rikollista (vrt. sosliaalidemokratia vs. kommunismi).

Aikaisempi tuomio uskonrauhan rikkomisesta oli jo sananvapauden näkökulmasta pelottava.

Tämä kaikki ei tietenkään tarkoita, ettei JHA:n tekemisiä ja sanomisia pitäisi nostaa esiin ja arvostella miten tahansa argumentoiden mahdollisimman railakkaasti, mitä onneksi myös tapahtuu - tosin valitettavan vähäisessä määrin. Se on kuitenkin eri asia, kuin demokraattisesti valitun henkilön erottaminen luottamustehtävistä ja ilmaisunvapauden vaarantaminen epämääräisillä vihapuhepykälillä, joiden tulkinta jäisi todennäköisesti lakitekstin sijaan oikeuskäytännön varaan.

Ryhdistäytykää, JHA:n vastustajat. Nykyinen älämölöstrategia sataa vain Halla-Ahon laariin. Hänen erottamisensa valiokunnan johdosta luultavasti nostaisi edelleen hänen kannatustaan.

Voisiko muuten todellinen ongelma se, että aiemmin mainitun poliittisen tavoitteen eli toissijaisen suojeluntarpeen perusteella myönnettyjen oleskelulupien voimakkaan rajoittamisen takana on itse asiassa erittäin suuri osa kansalaisista, minkä vuoksi asiaa hämärretään puhumalla lavein termein vihapuheesta yms.?

Minustakin persujen ja hommalaisten kentässä liikkuu pelottavia(kin) virtauksia. Olisi ehkä ollut parempi, että demokratia olisi toiminut ja persujen kautta esiin nousseet teemat olisivat tulleet esiin normaalin demokraattisen prosessin kautta perinteisten puolueiden kautta. Valitettavasti esim. perän pyyhkiminen kokoomuksen puoluekokouksen päätöksellä ruotsin kielen asemasta kertoo omaa karua kieltään."

Professori

Quote from: thinkingmind on 01.08.2011, 21:57:53
Eli Backman haluaa kieltää maahanmuuttokritiikin täysin.

Ei hän halua kieltää pelkkää kritiikkiä vaan kaiken mikä voi vaikuttaa asenteisiin. Käytännössä siis kaiken maahanmuuttokeskustelun. Ymmärtääköhän Backman oikeasti mitä tuli sanoneeksi?
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.

normi

Toivottavasti PS ja JH-A eivät muuta linjaansa HS:n, demarien tai kenenkään muunkaan takia. HS on kusessa, jos tarkkoja ollaan. HS:n vaikutusvalta maassamme on murenemassa.

Jatketaan samaan malliin, niin hyvä tulee.

Murrrosvaiheessa vanha valta usein ajautuu paniikkiin ja tekee ylilyöntejä kuten tuo typerä pääkirjoitus typerine otsikoineen.

HS menköön itseensä.

Aivan liian läpinäkyvää asenteellisuutta.

Onkohan hesarin pääkirjoituksen laatinut nimimerkki "Alhainen matelija"?  :o
Impossible situations can become possible miracles

JT

En tiedä mihin tämä pöyristyttävä bloggaus pitäisi laittaa, tai onko tämä jo käsitelty täällä jossain, mutta modehan sen parhaiten tietää. En jaksanut lukea tätä loppuun, mutta masokistejakin on. Enjoy.

http://jalkijupinaa.blogspot.com/2011/08/eduskunnan-hallintovaliokunnan.html
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Professori

Quote from: Octavius on 01.08.2011, 23:51:08
Demareita odottaa massiivinen vaalitappio, tulos lienee 15 pinnan tasolla.

Itse asiassa tämä oli lähellä jo eduskuntavaaleissa. Vain Urpilaisen onnistunut esiintyminen viimeisissä vaalikeskusteluissa ja takinkääntö EU:n kriisimaiden tukiasiassa pelastivat puolueen romahdukselta. Kun totuus nyt paljastuu äänestäjille, luulen että ennusteellasi on hyvät mahdollisuudet toteutumiselle jo kunnallisvaaleissa. Ja Jugner ei voi ymmärtää miten siinä niin kävi.

foobar

Quote from: Professori on 02.08.2011, 08:33:08
Quote from: thinkingmind on 01.08.2011, 21:57:53
Eli Backman haluaa kieltää maahanmuuttokritiikin täysin.

Ei hän halua kieltää pelkkää kritiikkiä vaan kaiken mikä voi vaikuttaa asenteisiin. Käytännössä siis kaiken maahanmuuttokeskustelun. Ymmärtääköhän Backman oikeasti mitä tuli sanoneeksi?

Tuli sanoneeksi sen mitä on pitänyt yhtenä kyseenalaistamattomana konsensuspolitiikan tavoitenormina, mutta jonka sanomista on vain vältelty imagotappion nimissä.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Octavius

Kannattaa kuunnella tämän päivän ykkösaamu ja työmies Matti Putkosen haastattelu asiasta.

Matti nuijii Jungnerin sinne minne niljakas matelija kuuluukin eli maanrakoon.
Valtiovarainministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan Irlannin vaikea tilanne todistaa ilman pienintäkään epäilystä, että Kreikan lainajärjestelyjen arvostelijat olivat väärässä.

AIP

Sopiipas. Suomella on vielä hieman opeteltava tuota kansainvälistymistä. Brittien alahuoneen tenttitilaisuudet ovat silkkaa vi**uilun maratoonia. Turkin parlamentissa edustajat avoimesti pahoinpitelevät toisiansa. Tällaista demokratiaahan ollaan kuulemma kaipaamassa unioniin.

Aidosti olen kyllä sitä mieltä, että epämääräisten juoruämmätyylisten vihjausten liitely on aikansa elänyttä niljakkeisten nilkkien puuhaa. Sanokaa suoraan mitä ajattelette, te hengen jättiläiset.

Ai niin. Joutilaita hesareita näkee nykyään niin harvoin lojumassa missään, että kaupasta on ostettava Emboa.

normi

EU asioissahan he edelleenkin ja jatkuvasti äänestävät Suomen itsenäisyyttä vastaan. "Kansallinen" Kokoomuskin on siirtynyt itsenäisyyden vastustajaksi ja jopa Kepu. Miksi muut puolueet hämmästelevät PS:n nousua? Ovatko muut puolueet idioottien johtamia?

Oneksi Jungner valittiin eduskuntaan, hän viimeistään takaa PS:n kannatuksen exdemareiden joukossa ja estää takaisinvuodon demareihin.

Mistä nämä antisuomalaiset Jungner ja Stubb ovat oikein siinneet? Mediaseksikkyys hiipuu heillä aikanaan, koska mediamikään ei ole pysyvää.
Impossible situations can become possible miracles

Professori

Quote from: Jouko on 02.08.2011, 06:20:44
Ei vain osata olla puolueettomia wirallisessa valtakunnallisessa mediassa.

Ei HS ole mikään julkinen media, kuten YLE. Se on yksityinen yhtiö, jolla on oikeus kirjoittaa eri asioista aivan kuten haluaa. Lehden lukijoilla puolestaan on vapaus ostaa tai olla ostamatta kyseistä läpyskää.

Itse kuitenkin näkisin, että tänä internetin aikakautena printtimedian ainoa keino erottua netistä olisi pyrkiä asioiden monipuoliseen ja faktapohjaiseen analysointiin, joka erottaisi ne edukseen netin mielipidevirrasta. Taitaisi vain olla vaikeampaa tullainen kirjoittelu kuin mielipiteiden paasaaminen. Tosin pääkirjoitushan on perinteisesti kunkin lehden virallinen mielipidekirjoitus.

bebop

Anonyymit pääkirjoitukset sallitaan, mutta anonyymit verkkokeskustelut pitää kieltää. Samanlaista puskista huutelua tuo mielestäni on.

HS on pyrkinyt ohjaamaan politiikkojen toimintaa ja 'yleistä mielipidettä' niin kauan kuin olen sitä lukenut.

Törkeä, törkeämpi, Hesari.