News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

"vihapuheen" uudelleenjulkaisu?

Started by Vestbacka, 27.07.2011, 23:51:08

Previous topic - Next topic

Vestbacka

Hei kaikki. Olen uusi jäsen täällä homman keskustelufoorumilla, mutta olen kuitenkin lukenut Jussin blogia jo kaksi vuotta. Alunperin löysin tieni Scriptaan erään valtamedian mustamaalauskamppanjan ansiosta, jonka avulla löysin Halla-ahon tekstit ja tulin siihen tulokseen, että hän ajattelee juuri samoin kuin minä.

Eli varsinainen asiani on se, että jälleen kerran media levittelee kontekstistaan irroitettua lausetta kuinkas muuten kuin mustamaalaustarkoituksessa. Kuitenkin tuo kuuluisa "vihapuhe" saa ihan toisen merkityksen, kun tuon "vihalauseen" liittää takaisin alkuperäiseen kappaleeseen. Eli tämä:

Halla-aho, 23.3.2006  - "...Minun on vaikea keksiä maailmankaikkeudesta alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismainen sosiaalidemokraatti. Tämän reptiilin erityisen limainen alalaji on ruotsalainen sosiaalidemokraatti. Eettisyydellään profiloituvat sosdem-tädit, kuten Freivalds ja Mona Sahlin, eivät koe tunnontuskia valehdellessaan, rikkoessaan lakeja ja maksaessaan henkilökohtaiset menonsa valtion luottokortilla. Erityisen ahdistavaa on, että heistä ei päästä eroon, vaikka he jäisivät kiinni. Persson panee heidät vähäksi aikaa jäähylle, minkä jälkeen he nauttivat jälleen Perssonin täyttä luottamusta. Sahlinin potkujen jälkeen kului vain yksi vaalikausi, ja simsalabim, Mona oli jälleen hallituksessa. Freivalds joutui jättämään valtiovarainministerin paikan vuonna 2000 keinoteltuaan asuntokaupoissa. Kului kolme vuotta, ja hän oli sopiva ulkoministeriksi. Käydään vielä seuraavat vaalit, ja Persson löytää Freivaldsille tekemistä kehitysyhteistyö- tai peruspalveluministerinä. ..."

Voisiko Matias Turkkila tai joku muu foorumin johtohenkilö pyytää Halla-ahoa julkaisemaan tuon kappaleen uudestaan scriptassa tuoreena kirjoituksena? Homma ja scripta ovat saaneet valtavasti julkisuutta tämän ikävän norjakeissin yhteydessä ja olen varma, että tälläkin kertaa todella moni ensi kertaa Halla-ahon teksteihin tutustuva muuttuu kannattajaksi kuten minulle kävi. Asiapuhe on kuitenkin asiapuhetta eikä se muuksi muutu.

Olisi suotavaa, että uudet lukijat näkisivät tuon alkuperäisen yhteyden, mistä tuo "vihapuhe" on irroitettu. Valtion luottokorttia omiin tarkoituksiin käyttävä demari on alhainen matelija ellei pahempikin.

IDA

Moi! Mukava tavata!

Jos haluat lukea totaalisesti kontekstistaan irrotettuja lauseita ja miettiä niiden merkitystä niin itsekin tarjoilen niitä osoitteessa:

http://hatapaidenkalinaa.blogspot.com/

Monet muutkin tekevät näin, joten Let's Rock ? :)

Aapo

Selittäkää minulle, millä tavoin tuo konteksti tekee Jussin käyttämistä sanavalinnoista yhtään vähemmän raskauttavia.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity."

- Robert J. Hanlon

LW

Quote from: Aapo on 28.07.2011, 01:06:33
Selittäkää minulle, millä tavoin tuo konteksti tekee Jussin käyttämistä sanavalinnoista yhtään vähemmän raskauttavia.

Sosiaalidemokraatteja ei nimitelty maahanmuuton, "kulttuurimarxismin" tai minkään muunkaan sellaisen syyn vuoksi, joka olisi Breivikiä kiinnostunut. Syynä oli eettisyydellä patsastelun ja häpeämättömän korruption yhdistelmä, josta voisin itsekin sanoa yhtä sun toista, mutta se olisi kai sitä väkivaltaan johtavaa vihapuhetta. Joku Kepu nyt on vielä korruptoituneempi, mutta se ei yritä esittää mitään Hyvien Ihmisten ja Yhteisen Hyvän puoluetta.

Ylilyövää retoriikkaa silti, ei siinä mitään. Faktat olisivat riittäneet puhumaan puolestaan.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Miniluv

Kyllä tuon tekstin alkuperäislähteen pitäisi löytyä ihan hakukoneellakin.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/