News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

SPR:n veripalvelun boikotti/SPR:n monopoli

Started by jolina, 15.04.2009, 05:07:51

Previous topic - Next topic

väärinäänestäjä

Jos jollakin on polttava halu auttaa ja omatunto ei anna myöten ilman korvausta mennä verenluovutukseen, niin tässä on tapa auttaa. Kulukorvauksella.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901248971994_uu.shtml

"Homma Hanskassa"  ;D

Vasuri

Minä kun olen raitis ja reipas, niin lähdenpä luovuttamaan... kumpaankin.

Luotsi

Quote from: Embo on 15.04.2009, 10:53:16
Quote from: Burgos on 15.04.2009, 10:45:13
Verenluovutus pitäisi olla yhteiskunnan hoteissa eikä yksityisen mafian kaltaisen syndikaatin.

Jos verenluovutus olisi yhteiskunnan hoteissa, se toimisi yhtä huonosti kuin julkinen terveydenhuoltojärjestelmä. Seurauksena olisi vammautumisia ja kuolemaa. Sekä kohoavia kustannuksia.

Verenluovutus auttaa kanssakansalaisia hädässä, ihan täällä kotimaassa. Se on sen verran tärkeä asia, ettei verenluovutusta kannata boikotoida vain siksi, että SPR tekee jotain mistä ei itse pidä.

Pikku vihje: sitä luovutettua verta annetaan tarvitsijoille (lähinnä) pelkästään siellä samaisessa "huonossa" julkisessa terveydenhuoltojärjestelmässä. Suomen verottaja muuten toimii eurooppalaisittain erittäin tehokkaasti, siis verot kerätään ajallaan, pienillä kustannuksilla ja vähäisillä virheillä. Miksi veren keräämisen pitäisi toimia heikommin?
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

Burgos

Quote from: Klementti on 15.04.2009, 21:34:47
Jos veren luovuttajalle maksetaan verestä, niin siitä seuraa veren laadun heikkeneminen. Kaikki pultsarit ja huumehörhöt myyvät vertaan saadakseen annoksiaan.

Verentarvitsijan tulee voida luottaa veren laatuun. Ulkomailla on otettu suomalaiselta potilaalta jopa allekirjoitus, jossa sairaala kertoo veren olevan tutkimatonta ja he eivät vastaa veren laadusta. Potilaan hämmästellessä kerottiin, ettei meille tuoda verta ainakaan vankiloista.

On rasistista väittää, että syrjäytyneen veri olisi huonompaa. Muualla verestä maksetaan, miksi?
Köyhälle mainio lisätulo mahdollisuus.
Luovuttaisin vertani jos saisi vaivanpalkkaa ja korvauksen siitä, että vereni on haluttua, 4% kansasta. Markkinavoimien pitää antaa hoitaa veri-busineksen. Nyt rahat menee SPR:n pohjattomaan kaivoon.
SPR:n toimintaa pitää valtiovallan tarkempaa seurata. Muistakaa Fortum!

Henkipatto

QuotePikku vihje: sitä luovutettua verta annetaan tarvitsijoille (lähinnä) pelkästään siellä samaisessa "huonossa" julkisessa terveydenhuoltojärjestelmässä

Ei "huonossa" vaan huonossa. Järjestelmä on tehoton ja huonotasoinen - pitkät jonot ja potilaiden siirrot yksityisille ovat yleisesti tiedossa, yksityisillä myös diagnostiikka on perusteellisempaa, koska resurssit eivät ole jatkuvasti niin tiukassa.
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

Klementti

Quote from: Burgos on 16.04.2009, 11:23:16
Quote from: Klementti on 15.04.2009, 21:34:47
Jos veren luovuttajalle maksetaan verestä, niin siitä seuraa veren laadun heikkeneminen. Kaikki pultsarit ja huumehörhöt myyvät vertaan saadakseen annoksiaan.

Verentarvitsijan tulee voida luottaa veren laatuun. Ulkomailla on otettu suomalaiselta potilaalta jopa allekirjoitus, jossa sairaala kertoo veren olevan tutkimatonta ja he eivät vastaa veren laadusta. Potilaan hämmästellessä kerottiin, ettei meille tuoda verta ainakaan vankiloista.

On rasistista väittää, että syrjäytyneen veri olisi huonompaa. Muualla verestä maksetaan, miksi?
Köyhälle mainio lisätulo mahdollisuus.
Luovuttaisin vertani jos saisi vaivanpalkkaa ja korvauksen siitä, että vereni on haluttua, 4% kansasta. Markkinavoimien pitää antaa hoitaa veri-busineksen. Nyt rahat menee SPR:n pohjattomaan kaivoon.
SPR:n toimintaa pitää valtiovallan tarkempaa seurata. Muistakaa Fortum!
Ei tästä kannata rasistikorttia heilutella.

Itse olen luovuttanut verta mielelläni, ihmishenkien pelastamiseksi. Minulle riittää korvaukseksi hyvä mieli. Poikani pelastui aikoinaan kotoa kutsutun luovuttajan avulla, eikä hänkään halunnut korvausta.

Ei ole rasismia todeta tosiasioita. Tässä veriasiassa on turvallisuus etusijalla. Homotkaan eivät ole käyttänyt rasistikortia vaikka heiltä on verenluovutus kielletty ,kun siihen liittyy miesten välinen seksi.

Maksamalla luovuttajille se saattaa houkutella luovuttajaa peittelemään käyttäytymisiään ja sairauksia rahantarpeessaan. Onneksi Suomessa tämä markkina toimii siten, että verta on saatu ilmaiseksi. Monessa maassa maksetaan verestä markkinan mukaan ja se on aiheuttanut kertomani veren laatuun liittyviä ongelmia. Kaikissa maissa verta ei ole edes varaa tutkia.

Veripalvelun toimintakertomuksen mukaan se myy veren sairaaloille kattaakseen toiminnasta aihetuvat kulut. Veripalvelu.fi toimii erillään SPR:stä Se ei tavoittele voittoa ja kattaa tulonsa veren ja laboratoriotuotteiden myynnillä. Työllistää 500 henkeä joiden palkat maksetan myös veren myynnistä. Näin siis heidän toimintakertomuksestaan.

Minun mielestä Veripalvelu on hoitanut tehtävänsä hyvin ja en tuomitse heitä SPR:n muun toiminnan vuoksi. Heidän toiminnasta löytyy hyvinkin paljon arvosteltavaa.

Sissikiima

Quoteyksityisillä myös diagnostiikka on perusteellisempaa, koska resurssit eivät ole jatkuvasti niin tiukassa.

Millä perusteella kunnallisessa terveydenhuollossa on diagnostiikka huonompaa, kuin yksityisellä? Puhutko nyt siitä ajasta, jonka lääkäri käyttää vastaanotolla potilaan tutkimiseen vai väitätkö yksityisellä olevan paremat laitteet (esim. kuvantamislaitteet) kuin kunnallisella?

apexi

Quote from: Sissikiima on 16.04.2009, 17:52:08
Millä perusteella kunnallisessa terveydenhuollossa on diagnostiikka huonompaa, kuin yksityisellä? Puhutko nyt siitä ajasta, jonka lääkäri käyttää vastaanotolla potilaan tutkimiseen vai väitätkö yksityisellä olevan paremat laitteet (esim. kuvantamislaitteet) kuin kunnallisella?
Itse kävin pari kertaa kunnallisessa terveydenhuollossa 2-3min. tapaamassa lääkäriä ja kun lääkäri kuuli, että kyseessä on työtapaturma, ehdotti hän, että tulisin tapaamaan häntä yksityispuolelle. Kuulemma kunnalliselle puolelle minun ei enään tarvinnut tulla, mutta yksityispuolella hän voisi tavata minua vielä.

Eritoten hän mainitsi, että työtapaturma tapauksissa veloitus menee vakuutusyhtiöltä, ei minulta. Eli sainko "paremman" hoidon, koska minun kautta pystyi veloittamaan vakuutusyhtiötä?
"See computers are racist because they make them too hard to use. They need to make them easy like TV, so people in the community can have good jobs. Computers are made by whites and chinese, and they don't like it when we try to get ahead."
-Rakim, Oakland.

Shrike

Quote from: Klementti on 16.04.2009, 17:43:16
Homotkaan eivät ole käyttänyt rasistikortia vaikka heiltä on verenluovutus kielletty ,kun siihen liittyy miesten välinen seksi.

On muuten mielenkiintoista että jos olen painanut 100 naista kakkoseen verneluovutus on ok, kunhan viimeisimmästä kerrasta on 4 (?) kuukautta. Toisaalta jos olen kerran elämässäni laittanut miestä kakkoseen, en voi koskaan luovuttaa verta, poskihoidon riittävyydestä mulla ei ole varmuutta.

Toisekseen, verenluovutuksesta kieltäytyminen SPR:n kritisoimisena voin sanoa vain että ihmisten typeryys ei koskaan lopeta ihmetyttämästä.

Tämä kaikki nimimerkillä verenluovuttaja, hetero  ;)

Kaptah

Ihan näin äkkiä ajateltuna:

1)Verestä on ihan oikeasti pulaa. Joka muuta väittää, esittäköön todisteen. Tähän asti paras todiste on SPR:n omat ilmoitukset.

2)Vaikkei muuten kannattaisi SPR:n toimintaa, verta voi luovuttaa. Palvelu on muuten SPR:stä taloudellisesti riippumaton, eli niillä rahoilla ei rahoiteta muuta toimintaa.

3)Verenluovutuspaikalla saa kahvia, mehua, keksejä, siellä on palkattua henkilökuntaa, tilojen vuokrakin usein maksanee jotain (tai sitten ei), kalustoa joudutaan kuljettelemaan ympäriinsä jnejnejne.. Eli kulujakin syntyy.

4)Sillä verellä ihan oikeasti pelastetaan esimerkiksi tapaturmapotilaiden henkiä.

5)Minun ei tarvitse maksaa omasta verestäni, sitä syntyy kun vain syön. Okei, ehkä syön vähän enemmän, mutta aika pientä se on. Miksi siis siitä pitäisi maksaa?

En keksi paljon parempaa tapaa auttaa ihmisiä.

"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

JM-K

Luovutetaan nyt vaan sitä verta. Ja kerätään niitä nimiä. Jookos?

Ugh, olen puhunut!

Raki

Tuli tuosta laadun huonomisesta mieleen: Hesarin nettisivuilta luin juttua miten voi elää halvalla helsingissä. Yhdessä muistaakseni SPR:n pisteessä sai luovuttaa verta ruokaa vastaan.

Käsittääkseni aika paljon kodittomia, juoppoja, narkkareita asioi siellä. Tietenkään veren laatua ei saisi oletetusti pitää huonompana, mutta uskon että monilla sellainen mielikuva herää.

Itse en ole koskaan vielä luovuttanut, mutta olen tullut siihen päätökseen, että seuraavalla kerralla kun koululle saapuu SPR:n piste niin voisin käydä luovuttamassa. Kahvin ja pullan siitä muistaakseni saa täälläkin.

Henkipatto

Laitteistokapasiteetti on yksityisillä usein suurempi. Kunnallisella tingitään myös diagnostisista testeistä resurssien mukaan.

QuoteKäsittääkseni aika paljon kodittomia, juoppoja, narkkareita asioi siellä. Tietenkään veren laatua ei saisi oletetusti pitää huonompana, mutta uskon että monilla sellainen mielikuva herää.

Tottakai saa - ja täytyy - pitää huonompana, se on varsin perusteltua. Elämän nurjemmalla puolella elävien on todennäköisempää sairastaa mm. veren välityksellä tarttuvia tauteja. Veripalvelu tarkastaa jokaisen luovuttajan terveydentilan:

QuoteVerenluovuttajan perusedellytykset

* Luovuttajan tulee olla terve.
    * Luovuttajan tulee olla 18–65-vuotias. Verta voi luovuttaa, kunnes täyttää 66 vuotta.
    * Uusi luovuttaja voi olla korkeintaan 59-vuotias. Uudeksi luovuttajaksi katsotaan myös ne henkilöt, jotka ovat luovuttaneet verta edellisen kerran ennen vuotta 1995.
    * Veren hemoglobiini tulee olla miehillä 135–195 g/l ja naisilla
      125–175 g/l.
    * Verenluovuttajan tulee painaa vähintään 50 kg.
    * Luovuttajan tulee olla asunut Pohjoismaissa viimeisen kolmen kuukauden ajan.
    * Luovuttajan tulee todistaa henkilöllisyytensä Suomen viranomaisen myöntämällä, kuvallisella henkilötodistuksella. Verenluovuttajakortti ei käy henkilöllisyyden todentamiseen.
    * Kahden luovutuksen välillä tulee naisilla olla 91 vuorokautta ja miehillä 61 vuorokautta. Naiset voivat luovuttaa verta enintään neljä kertaa vuodessa ja miehet enintään kuusi kertaa vuodessa. Veripalvelun suositus on, että naiset luovuttaisivat kokoverta 1–3 kertaa vuodessa ja miehet 3–4 kertaa vuodessa.

http://www.veripalvelu.fi/www/16

Lisätietoa soveltuvuudesta:

http://www.veripalvelu.fi/www/1012
"...humans are really free only when at liberty to compete, even if inadvertently, if only for defence, even if risks and opportunities are socially buffered. For a naturally evolved organism the ultimate form of liberty is the freedom to defend its genetic interests."  --Frank Salter

Tiikeri

Vaikka en SPR toimintaa hyväksykkään mamu juttujen osalta, niin verenluovutus on mielestäni hyvä asia. Itse kun jouduin onnettomuuteen aikoinaan niin sain pussillisen? muistaakseni verta ja olen siitä kiitollinen. Kiitos luovuttajille!

Jos jotain kiinnostaa niin autokolari oli tuo onnettomuus ja ei ollut minun vikani.
S.P.Q.R

Marko

Älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö verta luovuttamasta mielenosoituksena!

Verenluovutuksen boikotointi ei ole oikea väylä kritisoida SPR:n toimintaa. Itsekään en kaikkea SPR:n toimintaa hyväksy enkä ole koskaan heidän keräyksiinsä osallistunut. Verta käyn silti luovuttamassa. Toimiva kotimainen verihuolto on minulle kuitenkin sen verran tärkeä asia.

Tuokaa vapaasti esille SPR:n toiminnan ongelmakohdat mutta pidetään veri silti kiertämässä! :)

Burgos

Quote from: Marko on 16.04.2009, 21:15:02
Älkää nyt hyvät ihmiset jättäkö verta luovuttamasta mielenosoituksena!

Verenluovutuksen boikotointi ei ole oikea väylä kritisoida SPR:n toimintaa. Itsekään en kaikkea SPR:n toimintaa hyväksy enkä ole koskaan heidän keräyksiinsä osallistunut. Verta käyn silti luovuttamassa. Toimiva kotimainen verihuolto on minulle kuitenkin sen verran tärkeä asia.

Tuokaa vapaasti esille SPR:n toiminnan ongelmakohdat mutta pidetään veri silti kiertämässä! :)

Näistä kirjoituksista voisi summata, että veripalvelun tulisi olla yhteiskunnan hoidossa ja SPR keskittyisi esim. sodan uhrien auttamiseen.
Veri on niin keskeinen asia terveydenhuollossa, että sitä ei voi jättää yksityisen, vaikkakin "humanitäärisen" tahon käsiin.

Sissikiima

Quote from: Henkipatto on 16.04.2009, 20:48:12

Laitteistokapasiteetti on yksityisillä usein suurempi. Kunnallisella tingitään myös diagnostisista testeistä resurssien mukaan.

Minulla taas on täysin erilainen näkemys aiheesta, varsinkin laitteistokapasiteetin puolesta.

EL SID

Iltalehdessä on komia aloitus, joka kosketti ainakin Pohjalaisia. Liityn mukaan. Tulkaa te muutkin.

"lopetin veren luovuttamisen SPRlle, koska he painostivat Vaasan ja Kristiinankaupungin avaamaan vastaanottokeskuksen.
SPR on nykyisin poliittinen järjestö joka hyötyy pakolaisbisneksestä ja pakottaa kuntia ottamaan vastaan pakolaisia, asukkaita kuuntelematta, uhkaamalla muuten avata pakolaiskeskuksen omiin nimiinsä.

Ilokseni huomaan että monet muut ovat samaa mieltä kanssani. Verenluovutus on vähentynyt.

en vastusta veren luovutusta, ja jos sitä saa antaa jotain muuta kautta, kuin SPRn, niin luovuttaisin. siihen asti, ei voi mitään."

http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=159948

Ps. en ole väsännyt tuota ILn tekstiä, mutta se lienee kopio suoli24ssä olleesta ikivanhasta kirjoituksestani(ei löydy enää hakemalla, eli viesti on poistettu sieltä). Nettikierrätys on sitten keksitty.

Antti Mielonen

Olisiko olemassa jotain muuta tapaa vaikuttaa asiaan? Muistakaa, että voitte myös itse olla seuraavia veren tarvitsijoita. Silloin ei paljoa kiinnosta mitä kautta veri on hankittu.

JPU

Quote from: Antti M on 25.05.2009, 14:53:42
Olisiko olemassa jotain muuta tapaa vaikuttaa asiaan? Muistakaa, että voitte myös itse olla seuraavia veren tarvitsijoita. Silloin ei paljoa kiinnosta mitä kautta veri on hankittu.

Eräs palstan nimimerkki tähän kai toteaisi että se on ihan sama vaikka SPR toisi miljoona turvapaikanhakijaa Suomeen kunhan minä ja perheeni saamme verta,boikotoikaa te hölmöläiset vaan.

Olisihan se hyvä juttu jos jokin muu taho hoitaisi tuota veribisnestä mutta kun ei hoida. Jos haluaa tukea SPR:n kaikkea toimintaa niin siitä vaan kaikki verta luovuttamaan.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

EL SID

Quote from: Antti M on 25.05.2009, 14:53:42

veronmaksajana olen jo maksanut mahdollisesta verestäni SPRlle. Olen valmis luovuttamaan verta terveys, ynnä muihin keskuksiin, jos on tarvetta, mutta en SPRlle. Jos boikotti puree, niin eiköhän terveyskeskukset ala kohta vastaanottaa sitä.
tässä boikotoidaan SPRn öykkäröintiä, ei vedenluovutusta vastaan. Jotain on pikkuhiljaa pakko tehdä. Jos sinulla on parempia ideoita, niin antaa kuulua.

Antti Mielonen

Quoteveronmaksajana olen jo maksanut mahdollisesta verestäni SPRlle.

Kysymys ei kuitenkaan liene rahasta vaan siitä onko verta tarpeeksi tarjolla sitä tarvitseville.
Jos boikotoin olemalla luovuttamatta verta, miten SPR tietää syynä olevan heidän harjoittamansa vastaanottokeskustoiminta?

EL SID

Quote from: Antti M on 25.05.2009, 15:12:41
Quoteveronmaksajana olen jo maksanut mahdollisesta verestäni SPRlle.

Kysymys ei kuitenkaan liene rahasta vaan siitä onko verta tarpeeksi tarjolla sitä tarvitseville.
Jos boikotoin olemalla luovuttamatta verta, miten SPR tietää syynä olevan heidän harjoittamansa vastaanottokeskustoiminta?

kyllä tieto leviää. usko pois. ja käsittääkseni SPR myy suomalaista verta myös muualle maailmaan. se bisnes (siis kannattavin) loppunee ensimmäisenä

EL SID

Quote from: Lapinleuku on 25.05.2009, 15:13:19
Tällainen boikotti on mielestäni väärä keino; olivat tarkoitusperät sitten miten hyvät tahansa. En usko, että tällainen boikotti vaikuttaa terveyskeskusten tai kuntien terveysviranomaisten mahdollisuuksiin ottaa vastaan verta, resurssit kun eivät nykyiselläkään riitä. Eikä SPR muutenkaan ole se "pääsyntipukki" nykyisen tilanteen syntymiseen, ne syyt löytyvät jostain aivan muualta. Toivotaan että äänestämällä voidaan vaikuttaa, mutta tällaiset ihmisten henkeen ja terveyteen kohdistuvat boikotit ovat mielestäni moraalittomia.

Jokaisen oma asia tietysti on haluaako sitä verta antaa vai ei, mutta tämä on typerä syy olla auttamatta.

SPRkö syytön siihen, että se painostaa kuntia perustamaan vastaanottokeskuksia uhkaamalla perustaa niitä itse? älä naurata.

JPU

Akuutissa keinoverestä juttua. Mitenkähän mahtaa SPR tuohon suhtautua kun sitten joskus verenluovutusmonopoli ja siitä revittävät voitot viedään käsistä?

"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Kaptah

Eikös tästä justiinsa ollut pitkä ketju? Tässä ketjussa muistaakseni sanottiin, että verenluovutustoiminta ei ole taloudellisesti mitenkään tekemisissä muun SPR:n toiminnan kanssa, joten älkää boikotoiko.

Ja se veren tarvitsija voi olla yhtä hyvin kuka tahansa meistä tai se naapurin nätti tyttö, joten menkää nyt vaan luovuttamaan.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Kaptah

- V. Putin 4.3.2014

- V. Putin 28.3.2014

Antti Mielonen

http://www.veripalvelu.fi/?P=622&VID=default&SID=621351082132567&S=1&C=23207

QuoteMyykö Veripalvelu verta ulkomaille?

Suomessa luovutettu veri käytetään potilaiden hoitoon Suomessa. Veripalvelu valmistaa itse punasolu- ja verihiutalevalmisteet. Kokoverestä eroteltu plasma sen sijaan jalostetaan valmisteiksi ja lääkkeiksi Veripalvelun yhteistyökumppaneilla Itävallassa ja Hollannissa. Veripalvelu toimii näiden valmisteiden jakelijana Suomessa.

Silloin tällöin Veripalveluun tulee yhteydenottoja eri maiden veripalveluista, esimerkiksi tilanteissa, joissa potilas tarvitsee erittäin harvinaisen veriryhmän punasoluja. Mikäli sopiva verivalmiste löytyy eikä toimitus uhkaa verivarastoja Suomessa, voidaan valmiste poikkeuksellisesti toimittaa Suomen rajojen ulkopuolelle. Yksittäisiä verivalmisteita toimitetaan ulkomaille keskimäärin kerran, pari vuodessa. Tsunamin kaltaisissa katastrofitilanteissa veren kuljetus ei edes onnistuisi, koska verivalmisteet vaativat aivan erityiset kuljetusolosuhteet. Verenluovutuksen organisointiin annetaan kuitenkin tarpeen mukaan apua itse paikalla.

JPU

Quote from: Joni on 25.05.2009, 15:27:59
Ja se veren tarvitsija voi olla yhtä hyvin kuka tahansa meistä tai se naapurin nätti tyttö, joten menkää nyt vaan luovuttamaan.

Zum befehl, mein Führer!

Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Minä näen parhaaksi boikotoida SPR:n kaikkea toimintaa.

- Tiede-lehti, 9/2014

Äänestäjä

Veri menee yleensä kanssasuomalaisille apua tarvitseville. Mielestäni väärä keino protestoida. Lisäksi tuollainen protesti saa vain aikaan ihmisissä hyvin negatiivisen reaktion asiaa kohtaan jonka puolesta pitäisi protestoida. Pahimmillaan käännät siis kansalaisten myötätunnon oman asiasi suhteen negatiiviseksi julkisuudeksi ja siten vaikutat nykyisen maahanmuuttopolitiikan jatkumiseen.

Parempi keino on tehdä SPR:n toiminnasta maahanmuuttotilanteessa mahdollisimman julkinen eri keinoin:

* Kirjoittaa keskustelupalstoille asiasta
* Kertoa kavereille ja tutuille
* Kirjoittaa SPR:lle sähköposti, jossa kertoo että niin kauan kuin heidän politiikkansa ei muutu, ei SPR:lle tule sinun perheestäsi yhtään lahjoitusta (mukaan lukien joulukorttien osto, sähkeiden lähetys, jne.). Voit myös kertoa, että aiot pitää asiaa esillä tuttujesi parissa ja lehtien keskustelupalstoilla.

SPR saa merkittävän osan budjetistaan lahjoituksina ja tavaramyyntinä. Jos tuosta liikevaihdosta jää tulematta 20%, niin kyllä se alkaa jo vaikuttamaan.

Greenpeace ja Amnesty International osaavat tällaisen guerilla markkinoinnin/taktiikan hyvin. Kannattaa ottaa oppia sieltä, missä on toimivia ratkaisuita.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers